Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default Chevrolet Volt va consuma 1 litru/100 km in oras!

    Motorul termic care va alimenta bateria lui Chevrolet Volt va consuma, in medie, 1.02 litri/100 km in oras.


    Oficialii General Motors au anuntat astazi, dupa doua zile de teasing misterios, unul dintre principalele avantaje ale viitorului Chevrolet Volt, viitorul model 100% electric al grupului. Conform acestora, motorul pe benzina care are rolul exclusiv de a incarca bateria pe baza caruia Volt functioneaza va consuma in medie la rularea in oras 1.02 litri/100 km, echivalentul a 230 mpg (miles per gallon/mile parcurse cu un galon de benzina) in sistem american. In aceste conditii, Volt va fi de peste patru ori mai eficient decat noua generatie Toyota Prius, care afiseaza un consum de 4.6 litri in oras.
    Conform sefilor GM, Volt va putea sa circule prin oras 64 de kilometri exclusiv cu motorul electric, fara ca motorul clasic sa intervina si sa inceapa sa incarce bateria-sursa. Dupa aceasta limita, motorul termic va incepe sa alimenteze bateria, insa acesta nu va invarti in niciun moment rotile lui Volt, aceasta sarcina revenindu-i exclusiv motorului electric. Desi dispune practic de doua motoare diferite, Volt nu este considerat un hibrid tocmai din cauza ca cel pe benzina nu actioneaza direct rotile.
    In acest moment, Prius este considerat unul dintre cele mai eficiente modele de pe piata, hibridul Toyota fiind vandut in 159.000 de unitati doar in Statele Unite in cursul anului trecut. Conform declaratiilor lui Bob Lutz, Chevrolet Volt va fi produs in 60.000 de unitati anual, pretul unui exemplar urmand sa se ridice la circa 40.000 de dolari. In Europa, Chevrolet Volt va fi comercializat sub brandul Opel, urmand sa poarte denumirea oficiala Ampera.





    Am avut sansa sa vad noul Volt , la Salonul Auto de la Paris , este superb .






  2. #2
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    c:\Outside of Bucharest
    Posts
    227
    Posts Thanks / Likes

    Default Perpetuum mobile?

    Incredibil! 64 de km in oras la o viteza medie de 30km/h (stiu e absurd, nu in orasele noastre) inseamna o autonomie de 2 ore. Sa misti o masina de 1500kg 2 ore cu un litru de benzina este aproape contrar legilor fizicii. (Cu citeva zeci de acclerari 0-50km/h)
    Asta avind in vedere ca energia utilizata provine tot de un motor termic, cu randament de max. 15%, ca la orice motor termic.
    Generatorul meu electric de 1KW consuma 1 litru la 2 ore.
    Cu 1 KW e ca si cum ai avea 1 cal putere la masina.
    Cred ca cei de la marketing au gresit, probabil ca consuma 1l + energia din baterie timp de 64km, apoi se pune la incarcat acumulatorul.
    64km in oras e o autonomie de o zi .
    N-ar fi rau nici asa.

    Dar nu se supara Allah?
    Last edited by HarryE2007; 13th August 2009 at 10:36.

  3. #3
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Nu ai inteles .


    Motorul termic , cel pe benzina , incarca accumulatorii doar . Nu actioneaza rotile .

    Si pentru asta are nevoie de 1 litru de benzina in timpul in care masina face 100 de km pe accumulatori .

  4. #4
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    c:\Outside of Bucharest
    Posts
    227
    Posts Thanks / Likes

    Default Merge la 380V.

    Sper ca am inteles.
    Masina merge 64 de km pe baterii. Apoi bateriile se termina si intra in functiune motorul termic pentru a le incarca. (in 48 de ore probabil). In timpul acesta masina sta pe loc si benzina este consumata pentru incarcarea acumulatorilor.
    Sa nu spui ca nu e asa si ca masina merge bine mersi in continuare, niste sute de km, pina se termina benzina din rezervor.
    Singura problema a masinii e ca are rezervorul de jumate de litru.
    De palinca.

    Oricum, e un progres tehnic remarcabil, probabil in domeniul acumulatorilor si a metodelor de a recupera energia din frinare.

  5. #5
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Nici acum nu ai inteles .

    Motorul termic incarca bateriile in mers . In loc sa "invarta roata" , "invarte dinamul"

    Volt se lanseaza cu sloganul "230mpg" , adica 230 de mile cu un galon de benzina.

    230 (miles / US gallon) = 97.7830527 kilometers per liter .

    Cred ca nu ai citit de loc articolul.

  6. #6
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    1,147
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Cat costa?

  7. #7
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Ei estimeaza 40.000 $ ...

    Poate se razgandesc pana la data aparitiei ....

  8. #8
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    c:\Outside of Bucharest
    Posts
    227
    Posts Thanks / Likes

    Default Volt

    Am inteles ce vor sa spuna in articol. Ceea ce ma nedumireste este bilantul energetic. Ori ca invirti roata, ori dinamul, energia consumata e aceeasi. Aceasta energie este produsa prin arderea benzinei.
    Adica bagi energia produsa dintr-un litru de benzina timp de 2 ore si misti masina de o tona jumate 64 de km. Asta prin intermediul unui dinam+motor electric, care in cel mai bun caz au un randament de 98%. Adica se mai pierd 2% din energia si asa mica pe care o da minimotorul termic.

    Ansamblul dinam+motor nu amplifica energia generata de motorului termic, ca nu are cum. In schimb optimizeaza cuplul.

    Eu zic ca Volt-ul are un motor termic de citiva cai putere (1,2). E adevarat ca se poate misca cu ajutorul energiei generate de el, dar ar fi ca si cum ar fi inhamat un cal la ea.
    "La o a doua citire a articolului" descopar ca:
    Masina se deplaseaza 64km cu ajutorul energiei inmagazinate in acumulatori . Eu cred ca dupa ce se termina acumulatorii, trebuie pusa la incarcat, pentru un nou ciclu, de la priza sau prin intermediul motorului termic ce consuma echivalentul a 1l la 100km, timp de vreo 10 ore. In nici un caz masina nu poate sa circule in continuare, in timp ce motorul termic incarca bateriile. In acest caz ar insemna ca motorul termic produce suficienta energie electrica sa incarce acumulatorii si sa actioneze motorul electric, toate dintr-un litru/100km. Atunci nu ar mai fi nevoie de baterii, ar putea merge tot timpul cu motorul termic pornit, nu-i asa?
    Una peste alta, ideea e ca la banii de benzina te scoti. Si la taxa de prima inmatriculare. Numai sa nu fie scumpe consumabilele (sigurante, tiristori )

    Ramine de vazut, dupa ce va intra in productie.

    P.S. In Bruxelles exista de citva ani miniautobuze ecologice bazate pe principiul de mai sus, motor electric +motor termic ce incarca bateriile de acumulatori. Sunt incredibil de silentioase. Dar probabil consuma mai mult.



    Quote Originally Posted by ********* View Post
    Nici acum nu ai inteles .

    Motorul termic incarca bateriile in mers . In loc sa "invarta roata" , "invarte dinamul"

    Volt se lanseaza cu sloganul "230mpg" , adica 230 de mile cu un galon de benzina.

    230 (miles / US gallon) = 97.7830527 kilometers per liter .

    Cred ca nu ai citit de loc articolul.
    Last edited by HarryE2007; 14th August 2009 at 11:15.

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top