Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 16 EUR (16%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    canine consultant Expert
    Join Date
    Feb 2004
    over the Hill, and down the road
    Posts Thanks / Likes

    Default Satellite TV in Tibet

    Found this somewhere else,,, Does anyone have any info on the situation.

    Epoch Times - Communists in Tibet Replace Satellite Receivers

    Beijing has implemented another measure in Tibet to cut off the information flow through electronic media. In Maqu County, Gansu Province alone, the regime replaced 170 satellite dishes. Residents can only receive China Central TV (CCTV) signals and no longer have Internet access. A Tibetan overseas pointed out this completely violates the right to media freedom in the regime’s recently announced Human Rights Action Plan.

    Kongbo Dangzha, a member of the Tibetan Language Research Center in Norbu-glingka, Dharamsala, India, told RFA, “In both metropolitan and suburban areas in Quma County, all computers were cut off because there isn’t Internet access. The 170 new receivers from the government only get signals from CCTV News, CCTV-1 and CCTV-2.”

    Kongbo said that the authority started to replace the receivers on April 10 and finished on April 23. “In the last couple of days, all the receivers cannot be used, we can’t listen to RFA now.”

    The RFA reporter called many Internet cafes in Quma, but the phones were not answered. The reporter then called the Office of Religion in Quma but the staff refused to talk about it.”

    Gesang Jiansen, member of the Tibetan Congress in Dharamsala, gave the authority’s reason for switching satellite receivers, “Since March 2009, Tibetans in Qinghai, Sichuan, Yunnan, Gansu, and the Tibetan Autonomous Region installed their own satellite receivers. Now the autho [email protected]y claims secret agents from the Tibet independence movement installed them and hence confiscated all of them and reinstalled official ones.”

    Gesang explained that the Tibetans used to be able to watch news from India and neighboring countries and could listen to overseas news. “Now they can’t listen to RFA or VOA,” said Gesang.

    Gesang believes the authority is trying to block all information channels, which is against the right to know in its Human Rights Action Plan. “The authority says one thing and does another.”

    The reporter also noticed that Lhasa Evening News online and Tibet Daily online became unavailable recently (before the new receivers were installed).
    regards from OZ bassett

  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Jan 2006
    Posts Thanks / Likes


    some laws and actions are real retrogressive
    not only to mankind, but also to countries.
    while we are growing in technology, to some its
    reducing their political careers.
    The world will judge them harshly one day one time.



Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Back to Top