Emisiunile Surprize, Surprize şi Iartă-mă, produse de Valeriu Lazarov şi difuzate de mai multe sezoane pe programul public de televiziune, s-ar putea să dispară din grila de program īncepīnd cu 2006.
Declaraţia a fost făcută de Irina Radu, director īn televiziunea publică, la 13 septembrie, īn faţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, autoritatea reclamīnd faptul că după 2 ani şi 8 luni de la intrarea īn vigoare a noii legii se difuzează īncă publicitate īn interiorul emisiunii Surprize, Surprize.
Ralu Filip a propus sancţionarea TVR pe art. 28 alin 2 din Legea audiovizualului şi pentru faptul că CNA a sesizat īncă din 12 mai respectarea legii din această toamnă, fără rezultat.
Grigore Zanc, membru CNA, a propus ca CNA să fie de acord ca TVR să prezinte pīnă īn noiembrie un program de măsuri pentru reglementarea situaţiei, deoarece contractele sīnt īncheiate dar ele sīnt īn conflict cu legea. Propunerea lui Grigore Zanc a fost adoptată cu 6 voturi pentru, 3 īmpotriva şi o abţinere.
“CNA a amīnat aplicarea legii pentru că s-a argumentat că erau contracte īncheiate īn momentul īn care s-a modificat legea”, a spus Ralu Filip.
Surprize, Surprize a mai fost sancţionată īn trecut pentru publicitatea mascată pe care a făcut-o īn cursul emisiunii la Loteria Naţională 6 din 49.
Reprezentanţii TVR au declarat īn faţa CNA că emisiunea aduce, īn medie, īncasări din publicitate de 6.000 de dolari pe fiecare ediţie.

Regia de publicitate ARBOmedia cīştigă 18% din vīnzările de publicitate ale TVR, contractul expirīnd la sfīrşitul anului 2005. TVR este īn procedură de licitaţie pentru alegerea unei noi regii de publicitate.

Ralu Filip a declarat că potrivit raportului financiar al TVR, televiziunea publică cīştigă anual 10 milioane de euro din publicitate şi 80 de milioane de euro din abonamente.