ASTRAL TELECOM IMPLEMENTEAZA CEA MAI NOUA TEHNOLOGIE PENTRU RETELE DE VOCE PESTE CABLU, IN VALOARE DE MAI MULTE MILIOANE DE DOLARI


Tehnologia Cisco Softswitch va imbunatati substantial calitatea serviciilor Voice over IP


BUCUREŞTI, 15 septembrie 2005 – Cisco Systems a anunţat astăzi că Astral Telecom, cel mai mare furnizor de servicii de comunicaţii electronice din România, a finalizat instalarea soluţiei Cisco BTS 10200 Call Control Softswitch în cadrul reţelei sale naţionale. Noua soluţie softswitch va permite companiei Astral să gestioneze mai bine resursele reţelei, să vină în întâmpinarea cerinţelor clienţilor şi să furnizeze servicii de voce superioare pentru serviciile Astral Triplay de voce, video şi date de bandă largă. Din anul 2003, când Astral a lansat serviciile proprii Voice over Internet Protocol (VoIP) prin cablu, compania a extins aceste servicii la nivel naţional şi încheie în fiecare săptămână sute de abonamente noi.



Reţeaua de cablu IP Astral foloseşte pe scară largă tehnologie Cisco precum şi PSTN-uri şi gateway-uri universale pentru interconectarea cu reţelele naţionale şi internaţionale de telefonie. „Vocea reprezintă o componentă importantă a ofertei noastre, iar capabilităţile de clasă carrier ale soluţiei Cisco softswitch au ajutat la poziţionarea Astral ca unul dintre principalii contracandidaţi ai operatorului dominant din România”, spune Dinu Malacopol, CEO, Internet, Data & Telephony la Astral Telecom. „Ne propunem să avem cele mai competitive oferte în termeni de preţ şi dorim să oferim servicii de maximă calitate, iar Cisco a furnizat o soluţie care a satisfăcut cerinţele noastre de eficientizare a costurilor şi de caracteristici tehnice avansate”.



Clienţii serviciului VoIP Astral, atât din sectorul de afaceri cât şi din cel rezidenţial, beneficiază de minute gratuite pentru apeluri către reţele de telefonie mobilă, pentru apeluri naţionale şi internaţionale, afişajul identităţii apelantului şi rapoarte de trafic online. Pachetul de servicii Astral Triplay include, de asemenea, acces Internet în bandă largă de mare viteză, cablu analog şi digital, precum şi servicii de telefonie.



„Succesul clientului nostru este cea mai bună demonstraţie a calităţii soluţiilor Cisco”, spune Bogdan Constantinescu, General Manager, Cisco Systems Romania si Republica Moldova. „Cisco a lucrat îndeaproape cu Astral Telecom în ultimii ani la crearea unor servicii care vor ajuta compania să cîştige cote importante pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii liberalizate din România. Popularitatea serviciului VoIP de la Astral reprezintă o măsură clară a rezultatelor colaborării noastre”.