Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 4 of 4

Thread: Abonati DTH

  1. #1
    Junior Member Master
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Onesti
    Posts
    99
    Posts Thanks / Likes

    Default Abonati DTH

    Care mai e nr. real de abonati la DTH-urile noastre?

  2. #2
    Silver Member Expert
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Oradea
    Posts
    2,539
    Posts Thanks / Likes

    Default

    2,35 milioane de români erau abonaţi la un serviciu de retransmisie a programelor audiovizuale recepţionate în format digital, la finalul anului 2008.


    • RCS&RDS: 2,5 milioane (1,3 milioane la cablu + 1,2 milioane la DTH)
    • UPC: 1,25 milioane (nu se menţionează câţi sunt pe cablu şi câţi sunt pe DTH)
    • Dolce: 780.000
    • AKTA & BOOM: câte 200.000


    Datele sunt preluate dintr-un articol apărut în Capital săptămâna aceasta. Revista precizează că sursa acestor date sunt companiile. Nu se precizează data la care sunt valabile acestea (personal, tind să cred că este vorba de finele anului 2008 ).

    Articolul este un pic mai amplu şi nu a apărut încă în ediţia online a săptămânalului. Vă voi da un link când se va întâmpla acest lucru.

    LE: Mai peste tot în articol se face referire la anul 2008, de unde am dedus că acele date sunt valabile pentru 2008. De aici am încercat să deduc câţi abonaţi ar fi la Focus şi la cablu UPC, adunând numărul celorlaţi şi scăzând rezultatul din numărul total (2,35 milioane). Însă doar suma celor 4 operatori ale căror date sunt prezentate clar (1,2 + 0,78 + 0,2 + 0,2) depăşeşte totalul de 2,35 milioane, de unde deduc că ar putea fi datele actuale.


  3. #3
    Silver Member Expert
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Oradea
    Posts
    2,539
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Tipul de la cablu are probleme cu serviciul

    Dolce a intrat pe piaţă „furând“, în prima fază, 70% din clienţii concurenţilor săi. Astăzi, RCS & RDS, fluturând cartea tarifelor imbatabile şi cea a fotbalului, contraatacă. Cât pierde UPC?

    Patru servicii la preţ de unu: nu este sloganul oficial al ofertei RCS & RDS, dar este esenţa strategiei care a dat piaţa de telecomunicaţii peste cap: 52 de lei pentru internet, TV, telefon fix şi mobil. Asta în condiţiile în care concurentul principal, UPC, oferă la 60 de lei doar, internet şi televiziune digitală, ce-i drept cu un număr dublu de programe, la 104. Aşa se face că acest raport de forţe pare să avantajeze, momentan, RCS & RDS, deşi nimeni nu înţelege cum poate supravieţui şi, mai mult, cum se poate extinde o companie care practică tarife atât de mici.

    UPC a mai primit o lovitură şi din partea ultimului intrat pe piaţă, Dolce, care a avut o creştere accelerată, ajungând la aproape 800.000 de clienţi, în urcare cu 48% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi toate astea în ciuda valorii adăugate pe care UPC o oferă serviciilor sale (se concentrează asupra migrării clienţilor către serviciul digital, oferind şi televiziune de înaltă definiţie pentru un cost suplimentar de 15 – 30 de lei, în funcţie de pachetul deţinut). Dar se ştie că abonaţii din România sunt sensibili la preţ, aşa că nu e de mirare faptul că mulţi aleg să renunţe la serviciile UPC chiar şi înainte de încheierea contractelor semnate. Argumentul majorării preţului abonamentului peste nivelul din contract pe care UPC a efectuat-o anul acesta îi scapă şi de plata penalizărilor pentru rezilierea înainte de termen.

    Cel puţin oficial, reprezentanţii UPC nu se arată îngrijoraţi de această scădere. „Clienţii serviciului de televiziune digitală sunt în cea mai mare parte clienţi existenţi ai UPC, prin migrarea acestora de la serviciul analogic, dar şi clienţi noi. Strategia noastră în această perioadă financiară dificilă este protejarea actualei baze de clienţi, vânzarea de servicii noi (internet + voce) către această bază de clienţi, dar şi atragerea de clienţi noi“, spune Adina Deaconu, PR & communication specialist la UPC România. Cât despre plecările clienţilor din reţea şi motivele pe care aceştia le invocă, reprezentanţii companiei se rezumă la a menţiona dificultăţile financiare care au afectat clienţii din provincie, mai sensibili la preţ. „Aceştia au migrat către operatori alternativi locali, cu un conţinut mai redus de programe şi care au preţuri mai mici“, mai spune Deaconu.

    Dincolo era mai ieftin?

    La nivel naţional, majoritatea clienţilor noi raportaţi de companiile de telecom sunt, de fapt, clienţi nemulţumiţi, care migrează de la o companie la alta. Acest lucru se vede şi în rapoartele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, care arată că, la nivel naţional, în anul 2008, numărul abonaţilor serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale a crescut cu numai 410.000. În aceeaşi perioadă, numai Dolce a atras 253.000 de noi abonaţi, iar serviciul de televiziune prin satelit al RCS & RDS, Digi TV, a ajuns de la 510.000 clienţi la jumătatea anului 2007 la 1,2 milioane anul acesta. „Iniţial, mai mult de 70% dintre clienţii Dolce au fost câştigaţi din rândul reţelelor de cablu analog“, declară reprezentanţii Romtelecom, compania care deţine operatorul. „Pe măsură ce serviciul nostru s-a dezvoltat, am putut observa o migrare a noilor clienţi dinspre alte platforme DTH către Dolce. De asemenea, există o tendinţă în creştere de migrare spre Dolce, dinspre jucători bine poziţionaţi pe piaţă“, adaugă aceştia. Războiul greilor pare să-i ocolească pe cei mici.„Poziţionarea noastră în zonele rurale şi mic urbane ne ajută să nu intrăm în războaie de preţ şi de ofertă cu alţi competitori“, spune Dinu Malacopol, director general DCS, proprietarul AKTA.


    Poziţionarea în zonele rurale şi mic urbane ne ajută să nu intrăm în războaie de preţ cu alţi competitori.
    Dinu Malacopol, director general DCS

    2,35
    milioane de români erau abonaţi la un serviciu de retransmisie a programelor audiovizuale recepţionate în format .digital, la finalul anului 2008

    Digi TV (RCS & RDS) numără peste 1,3 milioane de abonaţi la cablu şi peste 1,2 milioane la televiziunea prin satelit. Pe lângă preţurile mici, un atu al Digi este deţinerea primei opţiuni de retransmisie a meciurilor de fotbal din Liga I. UPC contraatacă cu televiziunea de înaltă definiţie.





    Sursa: Capital.ro


  4. #4
    Silver Member Expert
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Oradea
    Posts
    2,539
    Posts Thanks / Likes

    Default Mixed results for Romtelecom

    The Romanian DTH platform Dolce ended Q3 with over 831,000 subscribers, or 49% more than a year earlier.

    However its operator Romtelecom, which is backed by Greece’s OTE, saw its revenues fall by 6.2% year-on-year in Q3 to €200.7 million, with its OIBDA also falling to 67% (-6.8%) and loss rising from €1.7 million to €8 million over the same period.

    Romtelecom plans to shortly launch an IPTV service.

    (broadbandtvnews.com)


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top