Īn timp ce unele companii VoIP au probleme cu atragerea clienţilor, furnizorul luxemburghez de servicii VoIP, Skype Technologies SA, are o altă problemă: nu poate accepta plăţi cu cardurile de credit de la clienţii actuali.

Compania a afirmat că are probleme legate de acceptarea plăţilor cu cardul pentru serviciul SkypeOut, serviciul cu plată al companiei care conectează apelurile vocale IP la tot mai numeroasele reţele non-IP. Problema a fost semnalată prima oară de către utilizatorii serviciului SkypeOut, care au postat sute de mesaje pe forumurile Skype, plāngāndu-se că īn mod repetat le-au fost respinse īncercările de plată cu propriile carduri bancare.

“Există o problemă serioasă legată de plăţile online, īnsă aceasta este legată de ultimele măsuri anti-fraudă luate de companie”, a afirmat purtătorul de cuvānt al Skype, Kelly Larabee. Opţiunea de plată directă cu cardul din magazinul online SkypeOut a fost īnlăturată, compania rugānd clienţii să folosească instrumente terţe de plată ca Moneybookers şi PayPal, ca o soluţie provizorie.

Clienţii SkypeOut cumpără „credite“ pentru a efectua apeluri īn cadrul reţelelor non-IP din īntreaga lume, prin intermediul unor operatori ca Level 3 Communications Inc., īn SUA, sau Colt Telecom Group şi Tele2 AB, īn Europa. Un credit de 10 euro acordă aproape 10 ore de apeluri īn cadrul serviciului SkypeOut.

Īntrebat despre evenimentele care au condus la programul Skype anti-fraudă, Larabee a răspuns că acest program se derulează īncă de la debutul serviciului SkypeOut, īn iulie 2004. “Frauda a reprezentat īntotdeauna o problemă serioasă pentru noi.” Īn timp ce problemele de plată ale Skype continuă, Larabee a arătat, de asemenea, că serviciile PayPal (acum deţinut de eBay) şi Moneybookers funcţionează excelent. Aceste servicii, īnsă, necesită părăsirea site-ului Skype de către utilizatorii SkypeOut şi crearea unui nou cont, separat de cel de pe site-ul Skype. Larabee susţine că atunci cānd este vorba de protecţie reală īmpotriva fraudei, serviciile PayPal şi Moneybookers sunt mai sigure decāt plata directă cu arhicunoscutele cardurile bancare. “Noi ne īncurajăm clienţii să le folosească datorită faptului că au o experienţă mult mai bogată īn prevenirea fraudelor.”

Utilizatorii nemulţumiţi ai SkypeOut afirmă că Skype īncearcă pur şi simplu să evite taxele pentru tranzacţii a companiilor ce emit cardurile bancare, prin folosirea serviciilor terţe. Īnsă Moneybookers şi PayPal au, de asemenea, taxe pentru tranzacţii. “Noi suntem o companie VoIP. Protecţia īmpotriva fraudelor bancare nu reprezintă afacerea noastră de bază”, arată Larabee.

Serviciul Skype a fost inventat de aceiaşi doi oameni ce au creat KaZaA, cunoscutul serviciu de schimb de fişiere P2P (peer-to-peer). Skype 1.0, “vasul amiral” al serviciului VoIP, are īn prezent peste 29 milioane utilizatori, la care se adaugă zilnic 155.000 de noi utilizatori. Pe 11 martie, serviciul SkypeOut a īnregistrat 1 milion de utilizatori la nivel mondial.

Categoria: Operatori
Autor : Ionuţ BOLOGA
Data: 2005-07-15 00:00:00