Grupul european este cel mai interesat de preluarea unei parti din posturile detinute de familia Voiculescu: cele trei Antene, Euforia TV si Radio Romantic.




Reteaua RTL, parte a grupului german Bertelsman, este interesata de posturile detinute de familia Voiculescu. Potrivit unor informatii EVZ, dupa cateva discutii, RTL a decis sa inceapa o evaluare a posturilor de televiziune Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV si Romantica, in vederea unei asocieri. Antenele au mai fost curtate de retele internationale de-a lungul timpului, dar este prima data cand un pretendent este interesat de o evaluare.

Afacere de sute de milioane

La o privire generala, luand in calcul veniturile de publicitate atrase (aproximativ 70-80 de milioane de euro estimate pentru 2008 numai pentru Antena 1), pozitia pe piata si comparatia cu Pro TV (companie estimata la un miliard de euro), valoarea posturilor este de cel putin 500-600 de milioane de euro.

Cel mai probabil, potrivit surselor EVZ, familia Voiculescu intentioneaza ca, pentru inceput, sa puna pentru asociere un pachet minoritar de actiuni, asigurandu-si controlul afacerii.

Contactat de EVZ, Sorin Oancea, vicepresedinte Antena 1 si actionar la Antena 3, nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informatiile EVZ. El a declarat doar ca, in ultimele luni, au existat intalniri cu reprezentanti ai RTL, TF1, Antenna (Grecia), dar si cu cei ai fondului de investitii Permira (care detin si Prima TV).

El spune ca ratiunile de strategie si cele economice pot argumenta o asociere cu un grup mondial. „Este tendinta generala a pietei. Un mare jucator pe piata mondiala conteaza foarte mult in special la achizitiile de programe si de drepturi de transmisie ale competitiilor sportive”, explica el.

„Cand se vand pachete de programe, la acelasi pret este avantajat cel care le poate distribui pe mai multe piete. La fel se intampla si la drepturile sportive, cand o retea internationala cumpara pentru mai multe piete pe care detine posturi de televiziune”, a detaliat Oancea.
Camelia Voiculescu, presedintele grupului media, nu a putut fi contactata pana la inchiderea editiei.

RTL, venituri de miliarde

Cifrele legate de dimensiunea RTL sunt impresionante. Jucatorul paneuropean detine 38 de posturi de televiziune si 29 de radio in zece tari. Are peste 8.500 de angajati, iar veniturile la sfarsitul anului trecut au fost de 5,6 miliarde de euro.

Cea mai mare parte a veniturilor RTL sunt aduse de activitatile de televiziune - 4,3 miliarde de euro. Alte 1,1 miliarde vin din furnizarea de continut, iar posturile de radio aduc grupului european 240 de milioane de euro anual.

In Europa de Est, RTL, in portofoliul caruia intra posturi precum Vox (Germania), M6 (Franta) sau Five (Marea Britanie), este prezent in Rusia (Ren TV), in Croatia (RTL Televizija Zagreb) si in Ungaria (RTL Klub).
PORTOFOLIU

Antena 1

Actionari: Camelia Voiculescu - 40,5%, Corina Voiculescu - 35,4%, Mihai Lazar - 10%, Anca Raluca Gheorghe - 5%, Fundatia Umanista „Dan Voiculescu” - 4,5%

Audienta medie in mediul urban, iulie: 140.000 de telespectatori

Incasari din publicitate: 70 de milioane de euro estimate pentru 2007, aproximativ 55 de milioane anul trecut

Antena 2

Detinatorul licentei: Antena 2 S.A.

Audienta medie in mediul urban, iulie: 7.000 de telespectatori pe minut

Antena 3

Actionari: Corina Voiculescu - 48%, Sorin Oancea - 25%, Camelia Voiculescu - 21%, Fundatia Umanista „Dan Voiculescu” - 5%

Audienta medie in mediul urban, iulie: 47.000 de telespectatori

Incasari din publicitate: peste noua milioane de euro estimate in 2007, cinci milioane anul trecut

Euforia life-style

Actionari: Crescent Comercial&Maritime - 34%, Corina Voiculescu - 28%, Camelia Voiculescu - 22%, Grupul Industrial Voiculescu si Compania (Grivco) - 15%

Audienta medie in mediul urban, iulie: 8.000 de telespectatori

Incasari din publicitate: peste doua milioane de euro estimati pentru 2007, un milion de euro anul trecut

Radio Romantic

Actionari: Camelia Voiculescu - 40%, Corina Voiculescu - 39%, Grupul Industrial Voiculescu si Compania - 10%, Sangold Distributie - 10%

Audienta in primavara: 250.000 de ascultatori in mediul urban, 111.000 in Bucuresti

Nu difuzeaza publicitate