Membrii Consiliului National al Audiovizualului au decis īn sedinta publica de joi, 9 iunie, sa trimita o somatie postului OTV pentru emisiunea Dan Diaconescu īn Direct, īn cadrul careia moderatorul i-a permis invitatului Corneliu Vadim Tudor sa faca afirmatii neadavarate.

Solicitarea a venit ca urmare a precizarii facute de Diaconescu īntr-o scrisoare catre CNA, ca Vadim Tudor spune pe post lucruri ˝fara baza īn realitate˝. Conciliul a considerat astfel ca Diaconescu īi permite lui Vadim sa spuna minciuni īn emisie, īn cunostinta de cauza.

De asemenea, Consiliul i-a solicitat lui Diaconescu sa precizeze īn cadrul emisiunii din seara zilei de 9 iunie ca afirmatiile lui Vadim Tudor din emisiunile lui nu sīnt adevarate si sa intre de īndata īn legalitate.

Īn aceeasi scrisoare, Dan Diaconescu s-a aparat fata de afirmatiile facute de Corneliu Vadim Tudor, care, īn cadrul discursului sau de la Congresul PRM, a spus ca plateste postul de televiziune OTV pentru a-i asigura vizibilitatea. Raspunsul postului OTV la aceasta declaratie a fost ca televiziunea nu a īncasat niciodata bani de la Vadim, de la PRM sau de la alta formatiune politica.

Pe de alta parte, Corneliu Vadim Tudor a sustinut exact opusul īntr-o scrisoare deschisa pe care i-a adresat-o lui Ralu Filip, si unde a sustinut ca nu a platit OTV-ului decīt sume foarte mici pentru emisiunile la care a participat.

Membrii Consiliului au decis sa sesizeze Parchetul de pe lānga Curtea Suprema de Justitie īn legatura cu aceste acuzatii.

Scrisoarea deschisa se refera la Ralu Filip, aducīndu-i acestuia mai multe acuzatii, dar si jigniri, fapt ce i-a determinat pe membrii CNA sa īi ceara lui Filip sa īl dea īn judecata pe Vadim. Presedintele CNA a spus īnsa ca nu va face acest lucru.