Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 28 13 – 19 iulie 2007

    Filmele saptaminii
    In cautarea lui Forrester
    Zilele radioului
    Magnolia
    Apollo 13
    2046
    A fost sau n-a fost?
    Stare de asediu
    Hannah si surorile ei
    Maria
    Calatorie spre inceputul lumii
    Fargo


    Vineri – 13 iulie, HBO, 13.55
    In cautarea lui Forrester / Finding Forrester
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “Dupa mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) inca nu are de gind sa rupa tacerea si sa reintre in joc. Intimplarea face insa ca in apartamentul lui sa intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care facuse pariu cu prietenii ca le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fara a mai apuca sa-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii gaseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unica intre un scriitor in virsta, care a avut motivele lui sa se retraga din lume, desi clocoteste inca de viata, si un tinar de culoare cu un real talent literar, dar inca fara incredere in ceea ce-l asteapta in viitor.” (www.port.ro)

    Simbata – 14 iulie Cinemax, 11.50
    Zilele radioului/ Radio Days – nom. BAFTA
    Comedie, SUA, 1987
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow

    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Oscar

    “Daca despre Amintiri de la “Stardust” s-a spus ca este o replica la Opt si jumatate, o alta analogie cu opera lui Federico Fellini genereaza Zilele radioului, amintind de Amarcord. Ca si pelicula felliniana, filmul lui Allen este o evocare nostalgica a copilariei, din care nu lipsesc episoadele umoristice. In plus, in ambele se acumuleaza numeroase detalii autobiografice.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Zilele radioului este singurul film in care apar ambele muze alleniene: in afara seraficei Mia [“Mia Farrow interpreteaza un rol mai mic, dar pregnant, o vinzatoare de tigari care viseaza sa ajunga vedeta unei emisiuni de radio si, in ciuda vocii pitigaiate, ajunge sa-si indeplineasca dorinta”] o putem vedea pe sofisticata Diane Keaton in rolul (minuscul dar savuros) al unei cintarete. ‘Mina de aur’ pentru comentatorii pasionati de analogiile intre viata si opera unui cineast, Zilele radioului cucereste prin sinceritatea tonului si prin farmecul evocarii unei lumi pline de culoare si optimism. Pelicul mai impresioneaza prin dimensiunea ei de fresca tesuta din destinele a zeci de personaje si prin calitatea de exceptie a muzicii.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Simbata – 14 iulie, PRO Cinema, 23.00
    Magnolia Ursul de Aur la Berlin
    Drama, SUA, 1999
    Regia: Paul Thomas Anderson – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu:
    Jason Robards
    Julianne Moore
    Tom Cruise – Globul de Aur si nom. Oscar pt. rol secundar

    1 premiu Globul de Aur [2]
    [3] nom. Oscar

    “Imprumutindu-si titlul de la strada pe care traiesc majoritatea personajelor, Magnolia reda o serie de povesti care se intersecteaza si care au in comun nevoia de a gasi valorile umane din spatele iluziilor si ambitiilor frenetice ale vietii din San Fernando Valley, acea fosta plantatie de portocale devenita o suburbie plina de smog.” (Nick Roddick) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Ca un microcosm al lui San Fernando Valley, Magnolia contine nu mai putin de 12 personaje principale si nenumarate intrigi si subintrigi prinse intr-o structura ca un virtej, care din cind in cind, cu o amuzanta nepasare, isi afirma propriul antirealism.” (Leslie Dick) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Magnolia este o fabula morala, spirituala, o replica la cinismul din jurul nostru… Am vrut sa arat ca fiecare poarta in el ranile trecutului si-si face viata un infern. La sfirsit, fiecare intelege ca trebuie sa ierte…” (P. T. Anderson) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Acest film impune definitiv marca Anderson. O marca singulara, in care regasim reunite virtuozitatea lui Scorsese, ambianta pudibonda americana, indrazneala lui Bertolucci si curiozitatea acestuia pentru sex cu misterele lui.” (Juliette Michaud)

    “Supradoza de bune sentimente, lunga de peste trei ore, in care asteptind in van macar un moment de cinema autentic, nu dai decit de imaginea unor obraji scaldati in lacrimi, unic mod de a marca emotia. Urs de aur 2000, pentru o enorma ‘soap-opera’ lipsita de simtul umorului, nimic decit o grandioasa desfasurare de stupiditate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 15 iulie, Cinemax, 14.30
    Apollo 13 – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1995
    Regia: Ron Howard – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Tom Hanks
    Ed Harris – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar
    Kevin Bacon

    2 premii Oscar [9]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Filmul lui Ron Howard are marele merit de a se concentra asupra detaliilor relevante, fara sa faca greseala de a cauta solutii narative menite sa faca materialul filmic mai incitant, fara sa apeleze la drame paralele si nuante melodramatice pe care multi alti regizori le-ar fi considerat obligatorii.” (PRO TV Magazin)

    “Nu e vorba de o fabulatie S.F., ci de tribulatiile unui echipaj real: Howard relateaza o noua Odisee spatiala pornind de la istoria cosmonauticii americane. Spectaculoasa si tensionata reconstituire, dar… abuzul de tehnica aminteste, pe alocuri, de ceea ce un personaj denumea ‘gargara de tip NASA’!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 15 iulie, TVR 1, 23.40
    2046
    Drama, China-Italia-Franta-Hing Kong, 2004
    Regia: Wong Kar-Wai
    Cu: Tony Leung

    Fara discutie, hong-konghezul este unul dintre cei mai mari regizori ai momentului si, chiar daca filmul sau nu este la fel de emotionant ca In the Mood for Love, din punct de vedere vizual, 2046 este o mare reusita, un melange minunat de imagine, culoare si muzica. Pe alocuri, filmul pare neterminat – poate ca asa si este –, pentru ca unele secvente au fost montate cu o zi inainte de vizionare. Ce ii lipseste acestei povesti de dragoste, de fapt aceeasi poveste ca In the Mood for Love, dar spusa altfel, este probabil senzualitatea care a disparut datorita sexualitatii prea explicite si, desigur, ploaia, cea atit de bine legata de celebra fraza muzicala a lui Nat King Cole.

    2046 ramine filmul cu ‘F’ de la Festivalul de a Cannes, chiar daca nu a luat nici un premiu. Este o inovatie in cinematografia actuala, lucru deloc facil cind doar citiva regizori exceleaza in aceasta directie: David Lynch, Lars von Trier si, desigur, Wong Kar-Wai.” (Costin Comanescu) (Observator cultural, Nr. 223, 1-7 iunie 2004)

    2046 este un film-poem plin de imagini stranii si tulburatoare, un fel de videoclip care (ne) tine mai bine de doua ore. Ca in orice film de Wong Kar-wai, muzica are o contributie foarte importanta la puternica impresie pe care o produce 2046 privitorului (ginditi-va numai ca tema muzicala este Chesnuts Roasting on an Open Fire, un cintec de Craciun interpretat de Nat King Cole).” (Mihai Fulger) (Cultura, Nr. 37, Nr. 24-30 noiembrie 2004)

    “Lucrul cel mai fascinant in aceasta opera pe care multi o considera imperfecta este tocmai imperfectiunea ei. Daca Wong crede intr-adevar ca ‘viitorul a trecut’, atunci poate ca 2046 este, deja, o opera terminata, inchisa la toti nasturii, instalata – cel mai probabil – intr-unul din acele ‘muzee ale viitorului’ in care cinema-ul este un paleo-capitol prafuit. Dar este doar o ipoteza; mult mai aproape de realitate (dar nu este realitatea insasi, oare, doar o ipoteza?) ar fi sa consideram ca 2046 nu este nicidecum terminat – si e mai bine asa – pentru ca insusi viitorul nu este terminat, ca ideea aceasta (‘terminarea’) este – va fi devenit – un concept dubios si ca, pina la urma (adica pina la viitor!) 2046 nu este decit matricea inversa a unui film care vine spre noi, palpitind-pilpiind precum lumina unei supernove, din anul 2046.

    Un film-matrice, intr-adevar; un film-la-viitorul-trecut. 2046 obsedeaza orice iubitor de cinema pentru ca este, inainte de orice, un obiect inclasabil – undeva intre reciclaj maniac si ebosa geniala, intre improvizatie fierbinte si cristal inghetat, intre trecut deja-vazut si viitor deja-trecut, intre gol si plin – asemenea acelei pilnii-Moebius care ‘deschide’ si ‘inchide’ filmul si care continua sa transfere imagini – in ambele sensuri – chiar si dupa ce noi stingem ecranul inchizind ochii.” (Alex. Leo Serban) (ID, Nr. 1 (4), ianuarie 2005)

    Luni – 16 iulie, HBO, 16.00
    A fost sau n-a fost? Camera d’Or la Cannes
    Comedie, Romania, 2006
    Regia: Corneliu Porumboiu

    Laurentiu Bratan: “Lung-metrajul de debut al lui Corneliu Porumboiu – A fost sau n-a fost? – e unul din cele mai de succes filme din toata istoria cinematografului. Cu un premiu Caméra d’Or (pentru film de debut) la Cannes, cu labelul Europa Cinemas pe anul 2006 si invitat la zeci de festivaluri inca inainte de iesirea lui pe ecrane, A fost sau n-a fost? e o gura de aer proaspat intr-un context inca putin favorabil afirmarii valorilor in cinematograful romanesc. Ceea ce impresioneaza in mod deosebit la filmul lui Porumboiu sint inventivitatea si maiestria cu care a stiut sa gaseasca solutii artistice pentru a eluda mijloace financiare (filmul e productie independenta, realizat fara nici un sprijin din partea statului). Un stil minimalist,, cu camera fixa (care-l apropie de Aki Kaurismäki), un umor coroziv, dialoguri savuroase (scenariul semnat tot de Corneliu Porumboiu), accente grave cind si cind, atmosfera dezolanta, de capat de lume si de sfirsit (sau poate de neinceput) de istorie – toate fac parte din A fost sau n-a fost?, unul din cele mai profunde si mai convingatoare filme din Romania postcomunista.” (22, Nr. 868, 24-30 octombrie 2006)

    Mihai Fulger: “In esenta, A fost sau n-a fost?vorbeste nu despre Revolutia din 1989, ci despre ratare. Raportarea la acest moment istoric nu face altceva decit sa le destepte personajelor constiinta ratarii individuale si colective (‘am facut si noi revolutie, cum am putut’, spune Piscoci, cel mai rational si mai sincer dintre participantii la talk-show). […] A fost sau n-a fost? merita plasat fara ezitare in fruntea unui clasament virtual al celor mai valoroase si mai importante lungmetraje de debut ale cinematografiei romanesti postcomuniste, alaturi de E pericoloso sporgersi (1993) sau de Marfa si banii(2001). Daca Nae Caranfil ii anunta pe tinerii regizori inzestrati ce-i vor urma, iar Cristi Puiu marca nasterea unei noi generatii, filmul lui Corneliu Porumboiu ar trebui sa aduca impunerea definitiva a ‘Noului Val’ in cinematografia noastra.” (Observator cultural, Nr. 84 (341), 5-11 octombrie 2006)

    Andrei Gorzo: “Corneliu Porumboiu a facut un film despre lucruri mari vazute de la nivelul cel mai prapadit cu putinta (un talk show despre Revolutie la un post de televiziune dintr-un oras in care, dupa toate aparentele, n-a fost revolutie) si de la nivelul acela (un fel de ‘culmea minimalismului’, daca vreti) a stiut sa scoata atit spectacol (mai mult si mai savuros decit in orice alt film romanesc de anul acesta), cit si adevar universal (mai reverberant decit al oricarui alt film romanesc de anul acesta). Viziunea lui inteleapta asupra destinului comico-melancolic al lucrurilor mari (e inevitabil ca, de la nivelul nostru, sa vrem sa punem mina pe ele, fara sa ne dam seama ca nu vom reusi decit sa le coborim la nivelul nostru) si respectul lui tandru pentru lucrurile mici (cu alea raminem) fac din A fost sau n-a fost? cel mai bun film romanesc al anului.” (Dilema veche, Nr. 153, 12-18 ianuarie 2007)

    Luni – 16 iulie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 17 iulie, TVR Cultural, 23.00
    Stare de asediu / État de siège – nom. Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Franta-Italia-Germania, 1972
    Regizor: Costa-Gavras – Premiul Louis-Delluc
    Cu:
    Yves Montand

    “Pornind de la un fapt real si turnat in Chile (catre finele guvernarii lui Allende), filmul denunta implicarea marilor puteri in politica tarilor mici. Nici un artificiu, nici un exces, nici un epitet, nimic aluziv sau literaturizat. Concis, ne sint prezentate niste tipuri precis radiografiate care ascund, in spatele prestantei si gravitatii, asasinatul politic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 17 iulie, CInemax, 19.10
    Hannah si surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar si nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizata in capitole subtitrate ironic, povestea infatiseaza destine, iubiri, adultere, zbateri existentiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar si o subtila declaratie de dragoste adresata New Yorkului, caruia ii e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful isi regaseste temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alaturi pe sotia si soacra sa, ca mama si fiica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat in Europa decit acasa, Woody Allen recucereste cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americana de Film ii recunoaste meritele, acordindu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) si cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes in afara concursului, Hannah si surorile sale declanseaza entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care ii dedica lui Allen un documentar de 20 de minute si in propune sa joace rolul bufonului intr-o ecranizare dupa Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Miercuri – 18 iulie, HBO, 14.15
    Maria/ Mary – Premiul Special al Juriului la Venetia
    Drama, Franta, 2005
    Regia: Abel Ferrara
    Cu:
    Juliette Binoche
    Forest Whitaker

    “Tony, un actor si regizor egocentrist, joaca rolul principal, adica Iisus Hristos, in propriul si controversatul sau film ‘This Is My Blood’. Cind filmarile se incheie, Marie Palesi, actrita principala, e lasata singura in Ierusalim. Intre timp, in New York, jurnalistul Ted Younger incepe propria sa cautare a adevarului gratie documentarului pe care il face despre viata lui Hristos.” (PRO TV Magazin)

    Miercuri – 18 iulie, TVR 2, 22.10
    Calatorie spre inceputul lumii / Viagem ao principio do mundo – Premiul FIPRESCI la Cannes
    Drama, Portugalia-Franta, 1997
    Regia: Manoel de Oliveira
    Cu: Marcello Mastroiani

    “In prima parte a filmului, si cea mai valoroasa, Mastroianni devine purtator de cuvint pentru Oliveira, asa cum, pe vremuri, in Opt 1/2, o facuse pentru Fellini. Intr-o confesiune despre decrepitudine si moarte de o stranie frumusete literara, Marcello are, parca, premonitia propriului sfirsit. Epuizat de suferinta, in ultimele saptamini de viata, presat de un termen fatal de care e constient, actorul a preferat clinii confortabile, platoul de filmare. Doi batrini, interpret si regizor, si-au strins mina, sprijinindu-se unul de altul, intr-un moment artistic de neuitat.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Joi – 19 iulie, Cinemax, 23.00
    Fargo – nom. Oscar
    Comedie neagra, SUA, 1996
    Regia: Joel Coen – Premiul pt. regie la Canne, Oscar pt. (co)scenariu
    Cu: Frances McDormand – Oscar

    2 premii Oscar [7]

    Fargo pare un film al fratilor Coen in cea mai mica masura, din ce au facut ei pina acum, in timp ce defineste temele caracteristice mai clar decit in orice au realizat.” (Mark Deming – All Movie Guide)

    “Filmul are tensiune si ritm dezlantuit. McDormand, sotia regizorului, schiteaza portretul antieroic al unei politiste firave si gravide ce izbuteste, numai prin forta de caracter, sa puna capat dementei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Cu Fargo si The Big Lebowski fratii Coen si-au extins filosofia comunicarii neautentice la o indispozitie a societatii in care lipsa articularii este un simptom observabil.” (Paul Coughlin) (www.senseofcinema.com)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Sapte zile de cosmar / The Black Windmill (1974), cu Michael Caine – Vineri, Antena 1, 13.45
    “Fiul unui agent secret din Marea Britanie este rapit, iar in schimbul eliberarii lui rapitorii cer o recompensa in… diamante. Ancheta pornita de Serviciile secrete se dovedeste a fi extrem de anevoioasa. In scurt timp, agentul isi da seama ca nu poate conta pe ajutorul celor pe care se baza si porneste singur in cautarea fiului sau.” (PRO TV Magazin)

    Edith si Marcel / Edith et Marcel (1983), cu Evelyne Bouix – Vineri, TVR 1, 15.30
    “Filmul evoca doua povesti de dragoste traite in paralel. Prima reprezinta povestea de iubire dintre Edith Piaf si boxerul Marcel Cerdan, iar cea de-a doua este o poveste mai putin stralucitoare, cea dintre Margot de Villedieu siu Jacques Barbier. Totul se invirte in jurul vietii tumultoase a celor patru vedete care au schimbat mentalitatile din lumea intreaga.” (PRO TV Magazin)

    Hitch (2005), cu Will Smith – Vineri, HBO, 16.10; Miercuri, 21.40
    “Pozitia de "date doctor", adica de sfatuitor in ale seductiei, nu-l dezavantajeaza pe Will Smith, care e zeflemitor si simpatetic in egala masura. Filmul e intr-adevar amuzant in prima jumatate, fara sa fie deosebit de adanc (dar cine-i cere asta?), pentru ca in a doua jumatate, cand poantele se restrang si romance-ul castiga teren, sa nu mai fie atat de interesant.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, martie 2005)

    O vara cu Mara (198, cu Teodora Mares – Vineri, PRO Cinema, 17.15; Simbata, 12.30
    “Sase dulgheri maramureseni, care de care mai vrednic si mai priceput, vin intr-un sat din Baragan sa construiasca grajduri pentru vite. Seful echipei este insotit de cei patru fii ai sai si de fiica lui, Mara, a carei frumusete este rivnita de agronomul local. Insa nici maramuresenii n-ar vrea s-o ddea dupa un regatean cu una cu doua.” (PRO TV Magazin)

    Desert si dragoste / Just Deserts (2004), cu Lauren Holly – Vineri, Hallmark, 19.00
    “Marco este un tinar brutar a carui familie are o brutarie in pragul falimentului, in cartierul newyorkez Bronx. Pentru a o salva, el se hotaraste sa participe la marele concurs de deserturi ‘Telul de Aur’, unde urmeaza sa faca echipa cu Grace, o frumoasa dar dificila cofetareasa. Insa concursul este mai dur decit se asteptau. Renumitul patiser Jacque Du Jacques, un vechi rival al lui Marco, se inscrie si el la concurs, logodnicul lui Grace intra si el intr-un alt gen de competitie, personala, totul avind ca rezultat un melanj de desert si dragoste.” (www.port.ro)

    Jucaria / La Jouet (1976), cu Pierre Richard – Vineri, TVR Cultural, 20.00
    “Un simpatic reporter, abia iesit din somaj, e retinut ca ‘jucarie’ de fiul patronului. El profita de ocazie ca sa-l invete ca nu e totul de vinzare. Debut semnificativ prin aliajul eficace de genuri din care e obtinuta stira.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Cum scapam de Coana mare? / The Ladykillers (2004), cu Tom Hanks – Vineri, Prima, 22.00
    Cum sa scapam de coana mare? nu e-un film mare, dar se urmareste cu placere pentru: infloriturile de stil, tipice Coenilor; intorsaturile comice de situatie; pisica batrinei; podul, slepul si stolul de pasari care revin; personajul de banda desenata al chinezului din banda; Tom Hanks. E prea putin, pentru valoarea fratilor? Se poate; dar "prea putin" e mult mai mult decit in cazul altora.” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, iulie 2004)

    Morocco (1930), cu Marlene Dietrich, Gary Cooper – Vineri, TVR Cultural, 00.00
    “Cel de-al doilea film pe care Sternberg i-l dedica Marlenei. Scenariul conventional e un simplu pretext pentru universul estetic care invaluie vedeta. De aici si importanta pe care o da regizorul crearii atmosferei, cu planuri exagerat de lungi.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Austerlitz (1960), cu Pierre Mondy, Michel Simon – Simbata, TVR Cultural, 14.00
    “Fresca istorica in doua parti care se intrec in dezechilibru: prima surprinde natura umana a lui Bonaparte, portret viguros demistificator (zgircit, complexat), demitizare epuizata, totusi, in anecdota; cea de-a doua e dedicata bataliei din titlu (‘In 5 ore am cucerit Europa!’) si formeaza marele spectacol, lipsit de reale inventii, daca facem abstractie de obsesia pentru carisma a lui Napoleon, care isi duce pictorul pe cimpul de lupta sa-l imortalizez, fiindca ‘daca vrei sa electrizezi masele, trebuie sa te vada’. O invincibila parada a marilor vedete: Vittorio de Sica (in Papa), Elvira Popescu (Laestitia Bonaparte), Claudia Cardinale (Josephine), Michel Simon (om din popor), Orson Welles (Fulton), Jean Marais (Carnot). Distributia si fastul impresionant nu pot disimula, totusi, lipsa de idei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marile sperante (199, cu Gwyneth Paltrow, Ethan Hawke – Simbata, HBO, 13.10
    “In limitele impuse probabil de producator, cineastul se dovedeste stapin pe armele sale si, desi intri la proiectie urmarit de amintirea modelului din 1946 al lui David Lean, versiunea contemporana pare plauzibila, probabil si datorita bunelor prestatii interpretative.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Morometii (1987), cu Victor Rebengiuc – Simbata, B1, 19.00
    “Romanul lui Marin Preda inspira o pelicula alb/negru pe care Vivi Dragan Vasile inscrie un univers claustrat in suferinta, ca un desen in carbune. […] Rebengiuc creeaza un Moromete zguduitor in tacerile sale, desi excesiv de cerebral.” .” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cum sa devii new-yorkez / The Out-of-Towners (1999), cu Steve Martin, Goldie Hawn – Simbata, Prima, 20.00
    “Doi ‘provinciali’ cu oarecare dare de mina, dar in pierdere de viteza in viata conjugala, se ratacesc in jungla Metropolei napadita de escroci, trasniti si rauvoitori. Remake care pare a se supune legii de otel a reluarii oricarui succes: ingrosarea linilor. In cazul de fata, caricatura devoreaza mai tot ce e viabil.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Surprize la Palatul regal / Palais royal! (2005), cu Valérie Lemercier, Catherine Deneuve – Simbata, TVR 1, 20.15
    “Europa zilelor noastre, intr-o tara imaginara, regat. Tara e condusa, ca in povesti, de un fericit cuplu regal -regina Eugenia si sotul ei. Moartea brusca a acestuia din urma, provoaca panica la palat. Fiul cel mare nu-i poate lua locul, pentru ca nu indeplineste, conform legilor tarii, o conditie de baza - nu este casatorit.
    Singurul care indeplineste toate criteriile este fiul cel mic, printul Arnaud. Singura problema a acestuia este sotia lui - printesa Armelle. De profesie medic, intr-o specialitate mai putin cunoscuta - ortofonia, Armelle are marea vina de a fi o femeie obisnuita, care vrea sa traiasca normal, in anonimat si sa se bucure de micile placeri ale vietii. Dar in noua ipostaza acest lucru nu este posibil, datorita rigiditatii etichetei ce o incorseteaza. Neobisnuita si nepregatita cu rolul de regina, Armelle face gafa dupa gafa. Cind realizeaza ca e pe cale de a-si pierde sotul, care o inseala, Armelle decide sa-si ia revansa! Ea se metamorfozeaza treptat intr-un idol al timpurilor moderne.” (www.port.ro)

    Sarutul dulce al razbunarii / The Long Kiss Goodnight (1996), cu Geena Davis, Samuel L. Jackson – Simbata, PRO TV, 20.30
    “Samantha Caine este o profesoara blajina, cu o familie si o viata normala. Nimeni nu stie ca de fapt ea este Charley, o ucigasa profesionista, care a suferit brusc o amnezie si personalitata ei s-a transformat in cea a Samanthei. O lovitura o va face sa redevina femeia cu singe rece de odinioara.” (PRO TV Magazin)

    In vino veritas (2004) – Simbata, HBO, 21.35
    “Miles este un scriitor ratat care traieste in San Diego si este angajat ca profesor de engleza. Obsedat de vinuri si traumatizat de un divort, lui Miles ii vine ideea sa-l invite pe Jack, vechiul sau prieten, un actor de televiziune de mina a saptea, sa viziteze impreuna podgoriile din Santa Ynez Valley, California. Iar asta se intimpla cu o saptamina inainte de nunta lui Jack.” (PRO TV Magazin)

    Amprenta unui asasin / City by the Sea (2002), cu Robert De Niro, Frances McDormand – Simbata, Prima, 22.30
    “Vincent LaMarca, detectiv la brigada omucideri, are in spate o cariera plina de satisfactii, dar si un renume de om care se implica trup si suflet in pastrarea ordinii. Dar in cel mai nou caz al sau, miza se dovedeste a fi foarte ridicata - suspectul pe care-l investigheaza este propriul sau fiu, Joey. Detectivul LaMarca este un ofiter respectat de colegii sai, dar al carui succes profesional ascunde o viata personala zbuciumata si plina de secrete.” (www.port.ro)

    Cadou de Craciun / Regalo di Natale (1986) – Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “In noaptea de Ajun, patru vechi prieteni decid sa se ascunda de familiile lor in vila unui prieten, pentru un joc de pocher la care e invitat si bogatul si misteriosul avocat Santelia. Dar partida va fi plina de surprize.” (www.port.ro)

    Triumful dragostei / The Triumph of Love (2001), cu Mira Sorvino – Simbata, TVR 2, 23.10
    “Filmat in decoruri naturale in faimoasele gradini italienesti din Lucca (Toscana), Triumful dragostei pastreaza spiritul secolului lui Marivaux, dind in acelasi timp, prin calitatea interpretilor si conceptia filmica a regizoarei, masura capacitatii textului de a fi extrem de actual si modern." (Calin Stanculescu)

    Ramin cu tine (1982), cu Forin Zamfirescu, Dana Dogaru, Sebastian Papaiani, Octavian Cotescu, Amza Pellea – Duminica, B1, 16.00
    “O femeie energica, tinara si frumoasa vrea cu orice pret sa-si ‘cumpere’ un sot. In final descopera ca in viata nu totul se cumpara.” (www.port.ro)

    Arthur (1981), cu Dudley Moore, Liza Minnelli, John Gielgud – Duminica, PRO Cinema, 17.00
    “Arthur e un personaj dulce, ba chiar adesea demn de mila, ale carui miliarde n-au facut altceva decat sa-l transforme intr-un singuratic, betiv si fara nici o motivatie in viata. La inceput, Arthur se afla adancit pana in gat in aranjamentele pentru o casnicie din interes cu Anne Dusenberry, pentru care nu simte absolut nimic. Toata lumea asteapta de la Arthur sa se comporte frumos, insa nimanui nu-i pasa cu adevarat de felul in care ii merge acestuia.” (www.port.ro)

    Sahara (2005), cu Penélope Cruz, Matthew McConaughey – Duminica, HBO, 18.00
    “Eva Rojas, un om de stiinta reprezentind Natiunile Unite, cauta sursa maladiilor aparute in citeva tari african. Pe de alta parte, Dirk Pitt si colegii sai primesc misiunea de a descoperi un vas de razboi scufundat acolo unde astazi se afla desertul Sahara. Dar, pe masura ce timpul trece, se trezesc toti luptind pe acelasi front. Dirk Pitt impiedica asasinarea frumoasei cercetatoare.” (PRO TV Magazin)

    Raliul (1984), cu Diana Gheorghiu – Duminica, B1, 20.00
    “Un pilot de incercare-femeie, Tasica, n-are nimic mai bun de facut in timpul unui raliu international, decit sa-si deruleze in flash-back biografia tulburata de reintilnirea cu cel in care ea vazuse dragostea vietii, iar el doar o idila de vacanta. Eterna poveste a fetei ratacite, recuperate de colectivul-sanatos al uzinei, ‘raliu’ alegoric in care melodrama burgheza e dreasa in ‘comanda-sociala’. Dirijare eronata a actorilor care vorbesc si se comporta tepeni, intr-o intriga care ar fi cerut nuante.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Mireasa lui Zandy / Zandy’s Bride (1974), cu Gene Hackman, Liv Ullmann – Duminica, TVR Cultural, 23.00
    “Singuraticul, morocanosul Zandy Allan vrea sa se insoare. El se casatoreste prin corespondenta cu delicata, dar indirjita Hannah Lund. La inceput, Zandy isi trateaza sotia, la fel ca si tatal sau: cu duritatea unui adevarat stapin. Treptat insa, dragostea si inteligenta Hannei schimba felul de a fi al barbatului salbaticit de o viata grea, fara prea multe bucurii.” (www.port.ro)

    Fascinatie / Fascination (2004), cu Jacqueline Bisset – Duminica, HBO, 23.35
    “La numai citeva saptamini de la misterioasa moarte a sotului sau, Maureen (Jacqueline Bisset) se intoarce acasa dintr-o croaziera la bratul unui frumos britanic, Oliver Vance (Stuart Wilson). Fiul sau, Scott, e socat. Nu poate crede ca tatal sau - un atlet international - chiar s-a inecat, iar cind Maureen si Oliver anunta oficial planurile de nunta, lumea lui Scott incepe sa se destrame. Fiica lui Oliver impartaseste neincrederea lui Scott in mariajul parintilor lor si are o teorie proprie: e oare posibil ca Maureen si Oliver sa se fi cunoscut mult inaintea aventurii incepute pe vas? E oare posibil ca ei sa fie asasinii tatalui lui Scott? Cei doi incep o ancheta a lor si, in curind, sfirsesc prin a se indragosti unul de celalalt. Dar in timp ce suspiciunea initiala ii tine uniti, cautarilor lor scot la suprafata o serie de secrete care ii vor tine despartiti.” (www.port.ro)

    Cine va deschide usa (1967), cu Stefan Mihailescu-Braila, Corina Constantinescu, Draga Olteanu, Vasilica Tastaman – Luni, B1, 20.00
    “Patetic, simplist si neconvingator acest 400 de lovituri à la Buftea.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Dragoste furata / Feeling Minnesota (1996), cu Keanu Reeves, Cameron Diaz – Luni, Kanal D, 20.30 “Pentru a evita cununia fratelui sau corupt cu o tinara inocenta, Reeves fuge cu aceasta urmarit de periculosul D’Onofrio. Comert si rutina derizorie!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Oameni de onoare / A Few Good Man (1992), cu Tom Cruise, Demi Moore, Jack Nicholson – Luni, Antena 1, 20.15
    “Un film viu tensionat, de nimicitoare ironie, si complet lipsit de retorism, desi film-proces. Inspirat de un succes de pe Broadway, el reprezinta prilejul a doua creatii emblematice: Nicholson, arogant zeu al razboiului, si Cruise, apologet inflacarat al libertatilor civice.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Hibernatus (1969), cu Louis de Funès – Marti, PRO TV, 13.45
    “Salcie farsa unde de Funès n-are nimic de jucat, fiindca e doar ginerele congelatului, dar care prin tema trimite direct la The Sleeper.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dl. si d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Marti, HBO, 19.00
    “Daca vreti sa va distrati, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideala: are replici destepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sint super-haioase), are artilerie grea (rasturnari de situatie, explozii, plus "explozia-in-serie" care se numeste Angelina) si are eleganta (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, saracu', este o traducere buna - sau macar ca lumea: de la "berbecut" pentru "barbecue" (!) si pina la "chat-ul minciunilor" pentru "web of lies", versiunea romaneasca ("traducere si adaptare", zice subtitlul) e un macel lingvistic din care nu scapa decit umorul - si acela, involuntar...” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, octombrie 2005)

    Sfinta Tereza si diavolii (1971), cu Ion Dichiseanu – Miercuri, B1, 19.45
    “Doi ofiteri romani, ce trebuie sa dinamiteze, in 1944, un viaduct, sint capturati de inamic si vor plati cu viata misiunea de pe muntele Sf. Tereza. Obisnuitele coincidente ‘emotionante’, care mobilizeaza dramaturgia scriitorului-cineast, asezonate cu stridente: compozitii aberante ale cadrelor si banalitati triviale ale dialogului aduc a improvizatie de camin cultural uitat de lume.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Vraciul din jungla / Medicine Man (1992), cu Sean Connery – Joi, HBO, 16.50
    “Specialist al filmului ‘de actiune’, McTiernan se arunca, de asta data, in bratele unui melo ecologic, impestritat de conventiile si cliseele genului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Tata de duminica (1975), cu Amza Pellea, Radu Beligan, Gina Patrichi – Joi, B1, 20.00

    “Distributia e incapabila sa salveze neantul scenaristic si regizoral al acestei demonstratii didacticiste, cu atit mai mult cu cit personajele sint maniheiste pina si in vestimentatie. (…) Si totusi, filmul releva rara ambitie a unui dialog viu, spontan, firesc si, uneori, chiar cu umor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Renascut din cenusa / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Vineri, HBO, 23.35 – Joi, HBO, 21.30
    “Russell Crowe se intoarce in forta in rolul unui boxer care isi infrunta demonii interiori si reuseste sa ramina bun pina la sfirsit. Iar cind trebuie sa-l infrunte in ring pe campionul mondial, viata lui ia o turnura neasteptata. Ca in trecut, in filmul ‘Campionul’, si aici avem luptatorul pus in dilema de a alege intre lupta devastatoare si familie. Exista si aici momente emotionante cu copiii acestuia, asa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lacramoasa a copiilor-vedeta. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzatoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top