Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 27 6 – 12 iulie 2007

    Filmele saptaminii

    Maria
    Atalanta
    Rebel fara cauza
    Arnie
    A fost sau n-a fost?
    Casa sabiilor zburatoare
    Rain Man
    Hannah si surorile ei
    2001: Odiseea spatiala
    Alice
    Aici e viata ta
    Buffalo 66
    Un film vorbit
    Cele doua vieti ale lui Mattia Pascal
    Charlie si fabrica si ciocolata
    Thelma si Louise


    Vineri – 6 iulie, HBO, 21.40
    Joi – 12 iulie, HBO, 16.55
    Maria/ Mary – Premiul Special al Juriului la Venetia
    Drama, Franta, 2005
    Regia: Abel Ferrara
    Cu:
    Juliette Binoche
    Forest Whitaker

    Tony, un actor si regizor egocentrist, joaca rolul principal, adica Iisus Hristos, in propriul si controversatul sau film This Is My Blood. Cind filmarile se incheie, Marie Palesi, actrita principala, e lasata singura in Ierusalim. Intre timp, in New York, jurnalistul Ted Younger incepe propria sa cautare a adevarului gratie documentarului pe care il face despre viata lui Hristos.” (PRO TV Magazin)

    Vineri – 6 iulie, TVR Cultural, 23.00
    Atalanta / L’Atalante
    Drama, Franta, 1934
    Regia: Jean Vigo

    “Spiritul operei lui Vigo este clasic, aproape violent si permanent framintat, infierbintat, mustind de idei si de fantezie, brutal, un romantism virulent si chiar demoniac, care ramine insa umanist.” (Elie Faure) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Vineri – 6 iulie, TVR 1, 23.20
    Rebel fara cauza / Rebel Without a Cause – BAFTA
    Drama, SUA, 1955
    Regia: Nicholas Ray
    Cu: James Dean

    [3] nom. Oscar

    “O imagine expresiva si tensionata a agresivitatii tineretului, victima unei societati in care politia se sprijina pe psihiatru. Scriitura regizorala delicata, dar decisiva. Strania personalitate a lui Dean pluteste peste acest film ca o funesta prevestire. Secv. rapel: cursa-auto sinucigasa, lectia sub cupola Planetariului, noaptea din casa parasita.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Primul film care arata ca delincventa juvenila nu se manifesta numai in cartierele sarace.” (Leslie Halliwell) (Cinema…un secol si ceva, 2002)

    “Dificultatea de a trai a unui tineret care isi disimuleaza sensibilitatea in spatele unei aparente de duritate si bravada. Violenta nu este pentru el decit un mod de a nega o familie si o societate care nu raspund dorintelor lui de puritate si de absolut.” (Etienne Fuzellier) (Cinema…un secol si ceva, 2002)

    Prin moartea lui Dean, survenita la o luna inainte de premiera, Rebel fara cauza devine un film-cult.

    Vineri – 6 iulie, Prima, 00.00
    Arnie / What’s Eating Gilbert Grape (1993), cu Johnny Deep
    Drama, SUA, 1993
    Regia: Lasse Hallström, SUA, 1993
    Cu:
    Johnny Deep
    Leonardo DiCaprio – nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    “Personaje construite cu subtilitate si pulsatia raului surprinsa jovial, in cele mai diferite ipostaze, intr-un film care confirma prezenta lui Depp, frumos ca o cadra, si-l reveleaza pe Di Caprio debutind, senzational, la 19 ani in rol complex de cretin.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 7 iulie, HBO, 18.30
    A fost sau n-a fost? Camera d’Or la Cannes
    Comedie, Romania, 2006
    Regia: Corneliu Porumboiu

    Laurentiu Bratan: “Lung-metrajul de debut al lui Corneliu Porumboiu – A fost sau n-a fost? – e unul din cele mai de succes filme din toata istoria cinematografului. Cu un premiu Caméra d’Or (pentru film de debut) la Cannes, cu labelul Europa Cinemas pe anul 2006 si invitat la zeci de festivaluri inca inainte de iesirea lui pe ecrane, A fost sau n-a fost? e o gura de aer proaspat intr-un context inca putin favorabil afirmarii valorilor in cinematograful romanesc.Ceea ce impresioneaza in mod deosebit la filmul lui Porumboiu sint inventivitatea si maiestria cu care a stiut sa gaseasca solutii artistice pentru a eluda mijloace financiare (filmul e productie independenta, realizat fara nici un sprijin din partea statului). Un stil minimalist,, cu camera fixa (care-l apropie de Aki Kaurismäki), un umor coroziv, dialoguri savuroase (scenariul semnat tot de Corneliu Porumboiu), accente grave cind si cind, atmosfera dezolanta, de capat de lume si de sfirsit (sau poate de neinceput) de istorie – toate fac parte din A fost sau n-a fost?, unul din cele mai profunde si mai convingatoare filme din Romania postcomunista.” (22, Nr. 868, 24-30 octombrie 2006)

    Mihai Fulger: “In esenta, A fost sau n-a fost?vorbeste nu despre Revolutia din 1989, ci despre ratare. Raportarea la acest moment istoric nu face altceva decit sa le destepte personajelor constiinta ratarii individuale si colective (‘am facut si noi revolutie, cum am putut’, spune Piscoci, cel mai rational si mai sincer dintre participantii la talk-show). […] A fost sau n-a fost? merita plasat fara ezitare in fruntea unui clasament virtual al celor mai valoroase si mai importante lungmetraje de debut ale cinematografiei romanesti postcomuniste, alaturi de E pericoloso sporgersi (1993) sau de Marfa si banii(2001). Daca Nae Caranfil ii anunta pe tinerii regizori inzestrati ce-i vor urma, iar Cristi Puiu marca nasterea unei noi generatii, filmul lui Corneliu Porumboiu ar trebui sa aduca impunerea definitiva a ‘Noului Val’ in cinematografia noastra.” (Observator cultural, Nr. 84 (341), 5-11 octombrie 2006)

    Andrei Gorzo: “Corneliu Porumboiu a facut un film despre lucruri mari vazute de la nivelul cel mai prapadit cu putinta (un talk show despre Revolutie la un post de televiziune dintr-un oras in care, dupa toate aparentele, n-a fost revolutie) si de la nivelul acela (un fel de culmea minimalismului’, daca vreti) a stiut sa scoata atit spectacol (mai mult si mai savuros decit in orice alt film romanesc de anul acesta), cit si adevar universal (mai reverberant decit al oricarui alt film romanesc de anul acesta). Viziunea lui inteleapta asupra destinului comico-melancolic al lucrurilor mari (e inevitabil ca, de la nivelul nostru, sa vrem sa punem mina pe ele, fara sa ne dam seama ca nu vom reusi decit sa le coborim la nivelul nostru) si respectul lui tandru pentru lucrurile mici (cu alea raminem) fac din A fost sau n-a fost? cel mai bun film romanesc al anului.” (Dilema veche, Nr. 153, 12-18 ianuarie 2007)

    Simbata – 7 iulie, TVR 1, 23.40
    Casa sabiilor zburatoare / House of Flying Daggers – nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. film strain
    Film de actiune, China-Hong Kong, 2004
    Regia: Zhang Yimou

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur
    [9] nom. BAFTA

    House of Flying Daggers este in mod cert cea mai senzual expresionista opera a regizorului chinez. Exista aici multe pasaje fara dialog, poeme audovizuale in care indragostitii decid sa se separe sau sa se intoarca, calarind prin padure pe muzica fierbinte a lui Shigeru Umebayashi. Adevaratul subiect al filmului este emotia care secera picioarele acestor personaje puternice, iar pentru a o evoca Zhang Yimou a facut uz de toate resursele fizice ale filmului: culoare, sunet, muzica, cadre foarte lungi si forme care par ca danseaza intr-o violenta foarte estetizata, trasatura a filmelor chinezesti de arte martiale. Fiecare plan este un tablou cu un echilibru perfect in imagine, culori, amplasament al personajelor si al obiectelor. Interioarele sint baroc ornamentate, costumele de o frumusete bizara, peisajele contin munti, mlastini, cimpii cu zapada, dealuri de frunze ingalbenite si o padure de bambus care functioneaza ca o instalatie de arta kinetica.” (Giulia Ghica Dobre) (Cultura, februarie 2005)

    Simbata – 7 iulie, TVR 2, 23.30
    Rain Man Oscar, Globul de Aur, Ursul de Argint la Berlin
    Drama, SUA, 1988
    Regia: Barry Levinson – Oscar, nom. Globul de Aur
    Cu:
    Dustin Hoffman – Oscar, Globul de Aur
    Tom Cruise

    4 premii Oscar [8]
    2 premii Globul de Aur [4]
    Ursul de Argint la Berlin

    “Hoffman a compus portretul unui lunatic, cufundat in fluxul gindirii obsesive, cu un mers de robot docil si o voce de computer. Utilizind acest material insolit, Levinson realizeaza un breviar patologic, nici melodrama, ci o arlechinada a absurdului, aplicind efectele comicului comportamental: asa cum autistul e atras, mereu, de televizor, ca unica relatie cu lumea, omul de afaceri se repede mereu la receptorul telefonic, obsedat de mirajul imbogatirii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 8 iulie, Cinemax, 15.05
    Hannah si surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar si nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizata in capitole subtitrate ironic, povestea infatiseaza destine, iubiri, adultere, zbateri existentiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar si o subtila declaratie de dragoste adresata New Yorkului, caruia ii e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful isi regaseste temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alaturi pe sotia si soacra sa, ca mama si fiica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat in Europa decit acasa, Woody Allen recucereste cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americana de Film ii recunoaste meritele, acordindu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) si cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes in afara concursului, Hannah si surorile sale declanseaza entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care ii dedica lui Allen un documentar de 20 de minute si in propune sa joace rolul bufonului intr-o ecranizare dupa Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Duminica – 8 iulie, Cinemax, 16.55
    2001: Odiseea spatiala / 2001: A Space Odyssey
    Film SF, SUA, 1968
    Regia: Stanley Kubrick – Oscar pt. efecte vizuale, nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    4 premii BAFTA
    [4] nom.Oscar

    Film stiintifico-fantastic, cu valoare metaforica, moment de rascruce in evolutia genului atit prin faptul ca vizualizeaza principalele teme ale literaturii SF (existenta unor civilizatii care au vizitat Terra preistorica, raportul om-ordinator si pericolul ca acesta sa devina mai puternic decit omul, calatoriile planetare ca expresie a depasirii conditiei umane, posibilitatea trecerii intr-o forma de civilizatie superioara), cit si prin maiestria realizarii (decoruri, machete, filmari combinate, efecte speciale).

    “Efecte speciale, filmari combinate, machete complexe, o fascinanta banda sonora (desi, din cele 140 de minute ale filmului, doar 40 sint dialogate, replica centrala fiind constituita de… valsurile lui Strauss!) – obsesia lui Kubrick pentru aspectele tehnice si formale impinsa la limita cinematografului in stare pura, intr-o meditatie pe tema calatoriei interplanetare ca nazuinta spre depasirea conditiei umane. Palierul raportului om-ordinator este o intuitie a relatiei ‘conjugale’ dintre astronaut si inteligenta artificiala, ilustrata prin declaratiile vane de iubire ale computerului ‘disident’, frivolitatile, ranile narcisiace si primejdiile sale, film vizionar mai ales in raporturile riscante dintre cinematograf si imagini de sinteza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Odiseeaeste mai degraba un documentar magic in patru parti. Am incercat sa fac astfel, incit nimic important sa nu fie spus in dialog, ci totul sa fie tradus vizual sau in termeni de actiune.” (Stanley Kubrick)

    “Kubrick sacrifica in mod deliberat claritatea narativa pentru rafinamentul vizual. ‘Sentimentul experientei este important, nu abilitatea de a o verbaliza.’ Rezultatul e o odisee, uneori de neinteles, dar, cu toate acestea, inspirata, a nazuintei umane, ticsita de imagini indraznete – omul primitiv descoperind armele; navele spatiale valsind prin univers pe acordurile ‘Dunarii albastre’ – si culminind cu climaxul nonrezonabil in care unul din astronauti devine, printr-o noua nastere, o fiinta superioara. Omagiu indirect pentru Metropolis, filmul SF din 1926, de o zguduitoare provocare, al lui Fritz Lang (a carui actiune are loc in 2000), 2001 ofera o experienta cinematografica atit nelinistitoare cit si, intr-un mod unic, plenara.” (The Virgin Encyclopedia of the Movie)

    Marti – 10 iulie, Cinemax, 19.15
    Alice
    Comedia, SUA, 1990
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Muza Mia Farrow inspira una dintre cele mai imaginative pelicule alleniene care, ca si Zelig, sau Oedipus Wrecks are legatura cu magia. Eroina este o tinara aparent fericita, cu doi copii frumosi si un sot bogat, un apartament luxos si o viata lipsita de griji. Cu toate acestea, ea se dovedeste un fel de madame Bovary, aspirind la cu totul altceva. […] Lucrul cel mai grav este ca Alice incepe sa-si materializeze propriile obsesii, ca de filda fantoma unui fost iubit, mort de citiva ani. […] Acesta poate fi asemanat cu actorul coborit de pe ecran in Trandafirul rosu din Cairo si intretine iluziile eroinei interpretata tot de Mia Farrow.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    “Allen foloseste in aceasta pseudodrama toate mijloacele cinematografului fantastic: falsh-back, voci din off, aparitii si disparitii sau transparente. Filmul cucereste prin eleganta felliniana a jocului cu timpul. Dar cind intriga se complica, se lungeste si durata, filmul pierzind din haz si poezie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Film ‘delicios’ dupa parerea unor comentatori, nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun scenariu, Alice este un film in care cineastul transfera eroinei o parte din atributele personajului interpretat de obicei de el insusi. Alice avea sa inregistreze un succes special in Europa: numai in Franta s-au inregistrat 600.000 de spectatori in salile de cinema.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Duminica – 8 iulie, TVR Cultural, 23.00
    Luni – 9 iulie, TVR Cultural, 23.00
    Aici e viata ta / Här har du ditt liv
    Drama, Suedia, 1966
    Regia: Jan Troell

    Filmul reprezinta ecranizarea romanului autobiografic al lui Eyvind Johnson. Povestea maturizarii lui Olof, un adolescent care aspira sa devina scriitor, in anii imediat urmatori primului razboi mondial. Dornic de noi experiente, baiatul abandoneaza scoala si porneste la drum, angajindu-se ca taietor de lemne, muncitor la gater si proiectionist de cinema. (PRO TV Magazin)

    Marti – 10 iulie, AXN, 23.00
    Buffalo ‘66
    Drama, SUA, 1998
    Regia: Vincent Gallo
    Cu: Vincent Gallo, Christina Ricci

    “Un film exceptional, un film care se face rar si niciodata la Hollywood. […] Pentru critici, filmul este considerat o capodopera. Se vorbeste, de pilda, despre textura dura a filmului, despre deplasarile organice ale camerei de filmat, despre interpretarea ostentativa (a lui Vincent Gallo, bineinteles), toate acestea fiind caracteristici ale filmelor lui John Cassavetes, cel care facea filme bune acum 25 de ani. Sigur, a copia ce era simplu, spontan si pur acum 25 de ani nu este usor azi si cel care se apropie cel mai mult de Cassavetes este Vincent Gallo, spune critica. Actor si model al lui Kalvin Klein, Vincent Gallo si-a gasit o nisa in tonele de gunoaie filmate la Hollywood, regizind Buffalo ‘66, unde incearca tot ce-i sta in putinta ca sa ne impartaseasca viata interioara a eroului sau. Ceea ce este senzational in film este tocmai felul complicat in care Gallo reuseste acest lucru. Ne ofera gradual straturile multiple ale lui Billy Brown, ale caracterului lui, si niciodata nu ne lasa impresia ca l-am inteles suficient de bine. Enigmatic, emotionant si inventiv din punct de vedere vizual, filmul lui Gallo este, spune critica de specialitate, ‘cel mai patrunzator si mai putin sentimental film american, al ultimelor decenii, despre o copilarie groaznica’.” (George Cusnarencu) (www.magazin.ro, 3 noiembrie 2003)

    Marti – 10 iulie, HBO, 23.20
    Un film vorbit / Um filme falado – Premiul SIGNIS la Venetia
    Drama, Portugalia-Italia-Franta, 2003
    Regia:
    Cu:
    Leonor Silveira
    Filipa de Almeida
    John Malkovich
    Catherine Deneuve
    Irene Papas

    “Un film vorbit (Um filme falado) al celebrului nonagenar portughez Manoel de Oliveira este un film despre care se vorbeste. Simplu, duios, rascolitor. Un film in care abia cadrul final iti aduce justa perspectiva asupra intamplarilor desfasurate, obligandu-te la rememorare si la reevaluarea cotidienitatii, a gesturilor simple, a spectacolului vietii. Fara ca pentru aceasta regizorul-scenarist sa triseze. Un film in care personaje bine educate vorbesc despre istoria civilizatiei, despre familie, cariera si ideal, dar tot vacarmul de vorbe spirituale si bine temperate se izbeste de zidul implacabil al mortii. Un film in care moartea nu bate la usa, nu se lasa presimtita, dar, la un moment dat, deturneaza (sau nu?) intregul curs al evenimentelor, al gandurilor, al istoriei.” (Elena Dulgheru, Curentul, 6 decembrie 2003)

    Miercuri – 11 iulie, TVR Cultural, 20.00
    Joi – 12 iulie, TVR Cultural, 00.00
    Cele doua vieti ale lui Mattia Pascal / Le due vite di Mattia Pascal
    Comedie, Germania-Franta-Italia, 1985
    Regia: Mario Monicelli

    Ecranizarea romanului Raposatul Mattia Pascal al lui Luigi Pirandello. Nemultumit de viata sa mediocra, Mattia Pascal ajunge, accidental, in situatia de a-si inscena propria moarte, dupa care se avinta intr-o existenta noua si aventuroasa. In cele din urma, el va fi recuperat de comunitatea care il inmormintase…(PRO TV Magazin)

    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Joi – 12 iulie, 21.50
    Charlie si fabrica de ciocolata / Charlie and the Chocolate Factory
    Fantezie, SUA, 2005
    Regia: Tim Burton
    Cu: Johnny Deep

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur
    [4] nom. BAFTA

    “Daca exista azi un cineast care sa-si merite titulatura de mare maestru al fanteziei, acela e cu siguranta Tim Burton. Filmele lui sint construite pe structura basmului, cu ingrediente pe care a saptea arta trebuia sa fie suficient de evoluata ca sa le poata produce. Filmele lui Tim Burton prind la un public foarte amestecat ca virsta, pregatire, expectatii. Motivul ar fi ca acestea ‘lucreaza’ la glanda intima a sensibilitatii (ma feresc ca de nu stiu ce sa spun ca se adreseaza ‘copilului din noi’). […]

    Charlie si fabrica de ciocolata, ca toate filmele lui Burton, e un foc de artificii colorate, din care tisnesc surprize in toate directiile. Mereu se intimpla ceva neobisnuit, iar – chestie noua la Burton – papilele gustative sint intr-atit de stimulate de scenografia verosimila, incit transforma filmul intr-un deliciu simtit parca si pe cerul gurii.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, Nr. 42, 10-16 septembrie 2005)

    Joi – 12 iulie, PRO Cinema, 22.00
    Thelma si Louise / Thelma & Louise – nom. Globul de Aur, nom. BAFTA (Oscarul britanic)
    Drama, SUA, 1991
    Regia: Ridley Scott – nom. Oscar, nom. BAFTA
    Cu:
    Susan Sarandon – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Geena Davis – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA

    Oscar pt. scenariu [6]
    Globul de Aur pt. scenariu [4]
    [5] nom. BAFTA

    “Road-movie in cea mai clasica traditie americana, filmul depaseste cu mult conventiile de gen, proiectindu-si comentariul social in mit si legenda. Susan Sarandon si Geena Davis sint desavirsite in rolul celor doua femei care, nemultumite de viata lor, pleaca impreuna intr-un week-end si devin – initial dintr-o greseala, ulterior asumindu-si cu buna stiinta acest rol – criminale date in urmarire. Razbunarea celor doua protagoniste impotriva diferitelor forme de sexism si exploatare a femeii, cu care se confrunta de-a lungul tragicei si disperatei lor odisei, dezvaluie, intr-o maniera cu atit mai neplacuta cu cit e extrem de convingatoare, cit de golita de continut e celebra notiune a ‘egalitatii intre sexe’. Violent controversat, Thelma si Louisedovedeste ca, pentru un road-movie, e un film intr-adevar foarte matur.” (Cristian Lazarescu)


    Alte filme

    Fratii Marx, agenti secreti / Monkey Business (1931), cu fratii Marx – Vineri, TVR 1, 15.30
    Una dintre cele mai extravagante si aiuritoare comedii din serie.(Dictionar universal de filme, 2002)

    Harry Potter si Pocalul de foc / Harry Potter and the Goblet of Fire (2005), cu Daniel Radcliffe – Vineri, HBO, 16.55; Marti, HBO, 18.25
    “Per ansamblu, noua pelicula Potter are ceva mai mult nerv decit cele anterioare si reuseste, de citeva ori, sa-i convinga sa se tina bine de scaun si pe adultii care-si insotesc copiii la cinema. Dar ciorba se lungeste, iar seria Potter are toate sansele sa bata, in intindere si plictiseala, saga Star Wars.” (Catalin Sturza, Cultura, decembrie 2005)

    13 conversatii despre fericire / Thirteen Conversations about One Thing (2001), cu Matthew McConaughey – Vineri, National, 22.15
    “’13 conversatii despre fericire’, ca si ‘Amores Perros’ sau ‘Lantana’, e filmul circumstantelor care ne schimba viata, al clipelor in care destinul isi schimba drastic cursul din cauza unui moment de neatentie, a unei simple neintelegeri, al unui gest negindit sau a unei decizii pe care am crezut-o buna. Sau pur si simplu pentru ca ne-am aflat la locul nepotrivit in momentul nepotrivit.” (www.port.ro)

    Renascut din cenusa / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Vineri, HBO, 23.35 – Vineri, HBO, 23.10
    Russell Crowe se intoarce in forta in rolul unui boxer care isi infrunta demonii interiori si reuseste sa ramina bun pina la sfirsit. Iar cind trebuie sa-l infrunte in ring pe campionul mondial, viata lui ia o turnura neasteptata. Ca in trecut, in filmul ‘Campionul’, si aici avem luptatorul pus in dilema de a alege intre lupta devastatoare si familie. Exista si aici momente emotionante cu copiii acestuia, asa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lacramoasa a copiilor-vedeta. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzatoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)

    Vraciul din jungla / Medicine Man (1992), cu Sean Connery – Simbata, HBO, 14.45
    “Specialist al filmului ‘de actiune’, McTiernan se arunca, de asta data, in bratele unui melo ecologic, impestritat de conventiile si cliseele genului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Phenomenon (1996), cu John Travolta – Simbata, Antena 1, 15.45
    “Ar fi putut fi o satira acida despre individul refuzat de lumea lui, cind inceteaza sa mai fie banal. Dar, rechemat din paranormalul malitios in paltitudinea morbida, filmul se dezumfla in melodrama moralista.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dl. si d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Simbata, HBO, 16.30
    “Daca vreti sa va distrati, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideala: are replici destepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sint super-haioase), are artilerie grea (rasturnari de situatie, explozii, plus "explozia-in-serie" care se numeste Angelina) si are eleganta (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, saracu', este o traducere buna - sau macar ca lumea: de la "berbecut" pentru "barbecue" (!) si pina la "chat-ul minciunilor" pentru "web of lies", versiunea romaneasca ("traducere si adaptare", zice subtitlul) e un macel lingvistic din care nu scapa decit umorul - si acela, involuntar...” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, octombrie 2005)

    B.D. in actiune (1970), cu Toma Caragiu, Puiu Calinescu, Dem Radulescu – Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 13.15
    “Primul film din seria BD, realizat in anul 1970, a fost o mare lovitura la acea vreme. Ingredientele erau simple: cei mai buni actori de comedie, rasturnari de situatie si intriga politista specifica umorului burlesc din filmele cu Louis de Funes (Jandarmul si jandarmeritele, Jandarmul si extraterestrii, Jandarmul se insoara etc.) Realizarea cinematografica si pelicula finita aveau sa fie exceptionale. "BD in actiune", in regia lui Mircea Dragan este o comedie savuroasa avind in prim-plan faimoasa Brigada Diverse, un departament politienesc atipic, care rezolva infractiunile prin mijloacele cele mai pline de umor cu putinta. Toma Caragiu, Dem Radulescu si Puiu Calinescu dau adevarate recitaluri actoricesti, facind cinefili sa le regrete inca o data prematurele disparitii.” (www.port.ro)

    Crima fara condamnare / Murder without Convinction (2004), cu Megan Ward – Simbata, Hallmark, 20.00
    “Christine Bennett este o fosta calugarita care paraseste viata monahala pentru una moderna. Dar noua ei viata devine neasteptat de periculoasa dupa ce se vede silita sa recunoasca nevinovatia a doi frati gemeni care, cu treizeci de ani in urma, au fost acuzati de uciderea cu brutalitate a mamei lor.” (www.port.ro)

    Jaf in stil italian / The Italian Job (2003), cu Mark Wahlberg, Charlize Theron, Donald Sutherland – Simbata, Prima, 20.00
    “Remake dupa un film clasic din 1969, cel de aici vine (in afara distributiei de forta) cu gaselnita folosirii din greu a sprintenei masinute Mini Cooper, pe care o veti vedea urcand sau coborand nestingherita, strecurindu-se cu eleganta peste tot.” (www.port.ro)

    Dennis, pericol public / Dennis the Menace (1993), cu Walter Mathau – Simbata, PRO TV, 20.30
    Este primul film realizat dupa celebrele benzi desenate omonime si beneficiaza de un scenariu scris de John Hughes, care reuseste sa dea story-ului spirit si stil. Pe scurt, este vorba aici de relatia dintre un baietel de sase ani, Dennis Mitchell, si vecinul sau mereu morocanos, Mr. Wilson. Un amestec de bun gust de calitati artistice, in aceasta comedie de prima mina, care se adreseaza tuturor virstelor." (Mick Martin & Marsha Porter, Video Movie Guide, 1999) (www.port.ro)

    Despartirea / Breaking Up (1997), cu Russell Crowe, Salma Hayek – Simbata, National, 22.15
    “Monica si Steve formeaza un cuplu de citiva ani si isi dau seama ca, o data cu trecerea timpului, nu se mai inteleg asa de bine ca inainte. Pentru ca situatia se agraveaza si certurile devin tot mai frecvente, incearca sa stea despartiti o vreme. Aceasta despartire pare sa aiba efectul scontat, fiindca Steve isi schimba total atitudinea fata de Monica si o cere in casatorie.” (PRO TV Magazin)

    Tensiune orbitoare / Hysterical Blindness (2002), cu Uma Thurman, Gena Rowlands – Simbata, PRO Cinema, 23.00
    “Beth si Debby sint doua femei singure care se apropie de 30 de ani. Amindoua isi cauta marea dragoste intr-un loc nepotrivit, la Oliver, barul lor favorit. In acest loc au parte de numeroase peripetii chiar din prima seara. (PRO TV Magazin)

    Banchet de absolvire / Festa di laurea (1985), cu – Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “La inceputul anilor '50, intr-o asezare turistica de pe tarmul italian al Marii Adriatice, Vanni, un modest brutar, accepta sa organizeze banchetul de absolvire al unei tinere din inalta societate, fiica femeii pe care el o iubeste in taina de zece ani de zile. Dar, in ciuda eforturilor disperate ale lui Vanni, banchetul se va sfirsi dezastruos.” (www.port.ro)

    Soricelul familiei / Stuart Little (1999) – Duminica, Antena 1, 15.30, Luni, 14.15
    “Soricelul, minune de expresivitate, marcheaza un pas important in domeniul minuirii de personaje electronice, caruia bogata garderoba ii sporeste carisma si nu mai lasa gust de creatie artificiala ca in atitea alte precedente. Dar cireasa de pe tort sint pisicile vii, admirabil dresate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ingerii lui Charlie / Charlie’s Angel (2000), cu Cameron Diaz, Lucy Liu, Drew Barrymore – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Un montaj de atractii variat in care brelanul de dame danseaza din buric, se deghizeaza in lascive gheise, sar din avion sau cinta adorabile Jodlere tiroleze, intr-un inconsistent karaoke ce agaseaza, pina la urma, prin obstinatia cu care se vrea neaparat simpatic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Din nou impreuna (198, cu Vladimir Gaitan, Ilarion Ciobanu, Mircea Diaconu – Luni, B1, 20.00
    “Ilustrare a problematicii adaptarii tinerilor la tara si conflictele pe care elanul lor de modernizare le stirnesc. Un singur lucru de retinut in acest film de serie: prologul, cu aniversarea-soc a eroului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Dragoste furata / Feeling Minnesota (1996), cu Keanu Reeves, Cameron Diaz – Luni, Kanal D, 20.30
    “Pentru a evita cununia fratelui sau corupt cu o tinara inocenta, Reeves fuge cu aceasta urmarit de periculosul D’Onofrio. Comert si rutina derizorie!(Dictionar universal de filme, 2002)

    Jocul electoral / Spinning Boris (2003), cu Jeff Goldblum – Miercuri, Antena 1, 13.45
    “Povestea neverosimila - si totusi cit se poate de adevarata - a 3 americani angajati in calitate de consultanti in campania pentru alegerile prezidentiale din Rusia. Ei trebuie sa-i ‘convinga’ pe rusi sa-l realeaga pe Boris Eltin, in ciuda sustinerii tot mai scazute de care se bucura acesta.” (www.port.ro)

    Marea cursa / The Great Race (1965) – prima parte, cu Jack Lemmon, Tony Curtis, Batalie Wood – Miercuri, PRO TV, 13.45
    Cursa de automobile din Alaska pina in Franta ii atrage, magnetic, pe toti pilotii de masini de la inceputul secolului. […] Edwards si-a dorit un recital de burlesc cinematografic. L-a obtinut!(Dictionar universal de filme, 2002)

    Un suris in plina vara (1963), cu Sebastian Papaiani – Miercuri, B1, 19.45
    “Demascarile dure despre uneltirile scelerate ale chiaburilor sint inlocuite de D.R. Popescu si Saizescu cu mai subtila cmedie tonica despre dificultatile adaptarii taranilor la viata cooperatist-comunitara.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Rapire de persoana / The Clearing (2004), cu Robert Redford, Helen Mirren, Willem Dafoe – Miercuri, HBO, 23.30
    “Sotii Wayne si Eileen Hayes (interpretati de Robert Redford si Helen Mirren) duc o viata fericita, lipsita de griji. Insa linistea le este spulberata atunci cind Wayne este rapit, ziua in amiaza mare. Dintr-o data, Wayne, care se mindrea cu faptul ca stie sa negocieze orice in viata, ajunge in situatia in care soarta sa depinde de un om care nu mai are nimic de pierdut - Arnold Mack (interpretat de Willem Dafoe). Acasa, sub presiunea investigatiilor FBI-ului si a propriilor sale framintari interioare, viata lui Eileen devine o succesiune terorizanta de suspiciuni, enigme si intrebari fara raspuns. Va reusi Wayne sa cistige cea mai importanta negociere pe care a condus-o vreodata, a carei miza este insasi viata sa ?” (www.port.ro)

    Fara aparare / The Juror (1996), cu Demi Moore, Alec BaldwinMiercuri, AXN, 23.45
    “Transpunere captivanta a unui roman de C.D. Green cu o prezenta plina de magnetism a duetului interpretativ: Moore de irezistibila mobilitate si Baldwin intr-un ambiguu aliaj de simpatie si teroare.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Martor orb / Blind Witness (1989), cu Victoria Principal – Joi, PRO TV, 13.45
    “Victoria Principal se pricepe de minune sa dea viata unor femei aparent fragile, care supravietuiesc insa in cele mai dure conditii. In acest film, actrita este Maggie, sotia oarba a lui Gordon Kemlich. Intr-o noapte, casa lor este sparta de niste hoti, care-l omoara pe Gordon chiar in prezenta lui Maggie. Femeia jura sa-i prinda pe criminali si este ajutata de doi politisti.” (www.port.ro)

    Povestea lui Camille Picou / The Scoundrel’s Wife (2002), cu Tatum O’Neal, Julian Sands Joi, Hallmark, 15.00
    Nevasta traficantului este povestea unei vaduve dintr-un sat de pescari din Louisiana care, dupa izbucnirea celui de-al doilea razboi mondial, e banuita de consatenii ei ca ar fi spioana. Situatia ei se complica cind accepta sa primeasca in gazda un doctor care se pretinde evreu fugit din Germania.” (www.port.ro)

    Stare de fapt (1995), cu Dan Condurache, Oana Pellea – Joi, B1, 20.00
    “Ingenios gindit, filmul dezamageste la nivel profesional, prin neglijenta si abundenta inadvertentelor. Personaje schematice, tipizate ca in istoriile cu utecisti de odinioara – eroi pe fruntea carora scrie, previzibil, ce hram poarta fiecare – populeaza secvente conduse cu evidenta lehamite.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Rafuiala / City of Industry (1997), cu Harvey Keitel – Joi, Kanal D, 20.30
    Violenta dezlantuita a filmului pune in umbra actul justitiar, desi atit Keitel cit si Dorff impresioneaza prin justetea si echilibrul aparitiilor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marele Gatsby / The Great Gatsby (1974), cu Robert Redford, Mia Farrow – Joi, Cinemax, 21.00
    “Transpunere corecta a romanului lui Scott Fitzgerald (scenariu semnat de Francis Ford Coppola!), dar film de scenografie fara suflet, in care chiar Redford traverseaza inghetat cadrul.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    César si Rosalie / César et Rosalie (1972), cu Romy Schneider, Yves Montand – Joi, TVR 1, 23.20
    César, fostul iubit al frumaosei Rosalie, si David, actualul sau iubit, sfirsesc prin a-si transforma rivalitatea in prietenie, chiar daca la inceput cei doi se tachineaza si isi pun bete in roate. Rosalie isi da seama repede de complicitatea lor si ia decizia cea mai buna pentru ea: renunta la prietenia cu ei, desi nimeni nu credea ca se va descurca in aceasta noua situatie. (PRO TV Magazin)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top