Pro TV si Prima, preferate de tineri, Acasa tv de femei, iar Realitatea TV de cei cu studii.




O privire generala aruncata publicului din luna iunie arata profilul amatorului de TV in prima luna de vara. Din cei 1,4 milioane de romani din mediul urban care s-au uitat in medie in iunie la TV, cei mai multi au fost femei, cu studii medii, cu venituri medii si mari. Jumatate din publicul de iunie a avut peste 50 de ani.

Situatia difera insa pe fiecare dintre cele opt posturi aflate in topul audientei la orase in luna iunie. Cateva concluzii s-au desprins in functie de criteriile aplicate.

Dupa sex: Predomina femeile, cu exceptia Realitatea TV, unde raportul genurilor este aproape egal, cu balanta foarte usor inclinata in favoarea barbatilor. Acasa TV inregistreaza cea mai mare diferenta intre sexe: aproape 80% din publicul urban este dat de femei.

Dupa educatie: Realitatea TV a avut in luna iunie cel mai educat public. La polul opus, procentul cel mai mic de persoane cu studii superioare l-a avut OTV. Postul a avut cea mai buna reprezentare in zona publicului cu studii medii.

Dupa venituri: Pro TV are cel mai numeros public cu venituri mari. Este urmat de TVR 2 si Prima TV. La capitolul telespectatori mai putin „avuti” puncteaza Acasa TV la distanta de restul plutonului.

Dupa varsta: Prima TV si Acasa TV atrag cei mai multi telespectatori pana in 30 de ani. Pro TV sta cel mai bine la categoria de varsta 30-50 de ani. Cei mai batrani telespectatori ii are Realitatea TV si postul public TVR 1.