Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 26 29 iunie – 5 iulie 2007

    Filmele saptaminii

    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul
    Anonimul venetian
    Nopti albe
    Master and Commander: La capatul pamintului
    Spartura
    Chicago
    Eclipsa
    In cautarea lui Forrester
    Zilele radioului
    Fitzgerald

    Cum a fost cucerit Vestul


    Vineri – 29 iunie, HBO, 17.10
    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Cu incasari care trec de 300 de milioane de dolari si cu patru saptamini de dominare a pietei internationale, prima ecranizare dupa seria fantasy scrisa de C.S. Lewis are toate sansele sa ajunga cea mai de succes pelicula Disney din toate timpurile, depasind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce in scena patru copii-actori talentati, o vrajitoare de pus in rama si un arsenal de efecte speciale pe masura productiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naiva, e inconsistenta si neconvingatoare.” (Catalin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)

    Cronicile din Narnia merita vazut pentru ca arata cit de bun a fost Stapinul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)

    Vineri – 29 iunie, TVR Cultural, 20.00
    Anonimul venetian / Anonimo veneziano
    Drama, Italia, 1970
    Regia: Enrico Maria Salerno – David Di Donatello
    Cu: Tony Musante

    2 premii David Di Donatello (Oscarul italian)

    “Poveste despre iubire si moarte, de un rascolitor rafinament plastic. Farmecul morbid al lagunei venetiene, imbinat cu armoniile invaluitoare ale Simfoniei a V-a de Beethoven, contribuie la sensibilizarea publicului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 30 iunie, Cinemax, 18.45
    Nopti albe / White Nights
    Drama, SUA, 1985
    Regia: Taylor Hackford
    Cu:
    Mihail Barisnikov
    Gregory Hines
    Isabella Rossellini

    1 premiu Oscar [2]
    1 premiu Globul de Aur [1]

    “Film interesant ca premise scenaristice fiindca, in duelul care incepe, ambii adversari pornesc de la acelasi refuz de a suporta injustutia in propria tara. Din pacate, unele ingrosari creeaza episoade retorice, mai putin convingatoare. In schimb, Barisnikov se dovedeste, de la debut, un actor complet, stapin nu numai pe expresia trupului sau, ci si a fetei, desi coregrafia lui Taylor Tharp pacatuieste prin ostentatie si tezism.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 30 iunie, HBO, 22.25
    Master and Commander: La capatul pamintului / Master and Commander: The Far Side of the World – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 2003
    Regia: Peter Weir – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Cu: Russell Crowe – nom. Globul de Aur

    2 premii Oscar [10]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Russell Crowe se descurca asa si-asa pe post de capitan sufletist, dar ferm si pragmatic in noul film/noua productie a lui Peter Weir care a beneficiat de un buget de 150 de milioane de dolari! Crowe este, intr-adevar si sufletist, si ferm, si incapatinat. Dar (mai ales primul dintre atribute) nu prea i se potriveste deloc: este departe de John Nash sau de The Insider. El nu aduce filmului lui Weir nimic special, in afara faptului ca-i implineste lui Weir ambitia de a fi lucrat cu un australian get-beget (la fel ca si dinsul). Adevarata revelatie este aici Paul Bettany, Geoffrey Chausser (!) din A knight’s Tale, reusind sa-l secondeze (si in cele din urma sa-l imblinzeasca pe Crowe) cu brio pe australianul cu o evidenta problema de comportament.

    Este suficient sa zici atit pentru ca Master and Commander sa se scufunde incet si linistit in dezastru - mai ales ca e vorba de Weir, autorul sfintelor Witness sau Dead Poets Society. Si totusi, Weir este adevaratul ‘master’ din acest film: reuseste sa faca cele mai plicticoase momente sa aiba un mister patrunzator, cele mai patetice idei patriotiste sa le presare cu ironie, cel mai perimat joc de-a soarecele si pisica (in care, evident, vinatorul devine vinat) sa-l salveze cu o suita de sugestii uluitor de inspirate (corabia franceza vazuta ca o fantoma a marii), sa transforme vesnica poveste a ‘omului onoarei’ intr-un pertinent discurs (non-patetic) despre prietenie, indatorire si autoritate. Superb filmat, excelent montat, in ciuda comercialismului vadit (si totusi, e dureros sa vezi cum filme ‘comerciale’ bune o dau in bara la box-office), Master and Commander nu se ‘scufunda’, ci inoata cu ambitie pina la mal!

    Mentiune: a se urmari la cinema, nu pe video.” (Andrei Bangu)



    Simbata – 30 iunie, TVR Cultural, 23.00
    Spartura / Dong – Premiul FIPRESCI la Cannes
    Drama, Taiwan-Franta, 1998
    Regia: Ming-Liang Tsai

    “Ultimele zile ale lui 1999 aduc haosul in Taipei. Orasul e in carantina din pricina unui virus necunoscut, iar multi locuitori au raspuns indemnurilor guvernamentale de a-si abandona temporar casele. Printre putinii ramasi pe loc sunt un tinar si vecina sa de la etajul imediat inferior. Un instalator care incearca sa descopere o teava fisurata lasa in urma lui o spartura intre apartamentul baiatului si cel al vecinei acestuia. Deranjanta la inceput, spartura devine pentru cele doua personaje ultima sursa de contact uman.”

    Simbata – 30 iunie, TVR 1, 23.20
    Chicago Oscar, Globul de Aur
    Film muzical, HBO, 20.00
    Regia: Rob Marshall – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Cu:
    Catherine Zeta-Jones – Oscar, nom. Globul de Aur
    Renée Zellweger – Globul de Aur, nom. Oscar pt. rol secundar
    Richard Gere – Globul de Aur pt. rol secundar

    6 premii Oscar [13]
    3 premii Globul de Aur [8]

    Chicago face un spectacol muzical de inalta clasa dintr-o opinie joasa despre natura umana. Peisajul si atmosfera morala – inchisoarea, avocatul corupt, haita de reporteri de afara, imperecherea fierbinte si periculoasa a epitetelor ‘feminin’ si ‘fatal’, vointa de a scapa de saracie cu orice pret si convingerea ca pretul unei vieti omenesti nu e mare lucru – toate acestea sint indatorate literaturii pulp fiction pe care America a produs-o in timpul Marii Crize, si filmului noir, care s-a inspirat din aceasta literatura si a purificat-o. Dar sarcasmul brutal al spectacolului (scris de John Kander si Fred Ebb, si prezentat pentru prima data pe Broadway in 1975, in regia lui Bob Fosse) bate pina-n zilele noastre, cind celebritatea este pe cale sa devina unul din drepturile cetatenesti fundamentale – daca n-o ai, probabil esti victima unei erori, ai toate motivele sa turbezi si sa omori pe cineva. Dupa cum cinta Richard Gere – omul care adesea a fost banuit ca stia prea bine cum vine treaba asta – ‘cita vreme le iei ochii, de unde sa stie ca n-ai talent?’ […] Cind Fred Astaire incepea sa danseze, tot ce era mai greoi in tine si-n lume, toate fortele care te stinjeneau si te cocoseau si te aplatizau isi suspendau actiunea; cintecul si dansul exprimau atit de mult, in frivolitatea lor – toate starile de spirit pe care n-ai stiut sa le prelungesti – si pareau sa vina atit de usor, incit simteai ca poti si tu, te simteai cool. Dupa Moulin Rouge si Chicago se vorbeste despre renasterea musical-ului, dar nu regasesc acel spirit. Filmele astea au totul in afara de gratie.” (Andei Gorzo) (Dilema, nr. 545, 12-18 septembrie 2003)

    “E un musical cu o desfasurare de forte impresionanta, cu nume de prim rang – Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger si Richard Gere –, impecabil realizat, dar care nu reuseste sa transmita nici o emotie. E frumos si rece ca un bibelou, il privesti, ii recunosti frumusetea si nu simti nici un pic de caldura. Poate pentru ca e un film facut prea ca la carte, cu o dorinta ostentativa de a fi corect, de a fi nominalizat la Oscaruri, de a cistiga multe dintre ele si nimic altceva. Asta in ciuda multor dialoguri/versuri inspirate si a unui umor negru foarte reusit.” (Laurentiu Bratan) (22, Nr. 710, 14 - 20 octombrie 2003)

    “Filmul acesta e ca un western in care nu exista good guys; are de toate (vedete, muzica, dans, Oscaruri etc.), dar nu are suflet… Si nici un slagar pe care sa-l fluieri la iesire – ceea ce, pentru un musical, este o performanta! Exista un numar – in film – care defineste ‘spiritul’ lui: ‘Razzle-dazzle’. Adica ‘ia-le ochii, zapaceste-i, fa-i praf!’ Nu exista nici o secunda care sa nu asculte de acest indemn. Chicago este putin Cabaret, putin All That Jazz, putin Dancer in the Dark… In locul geniului, multa meserie. Montaj, coregrafie, costume, lumini – toate asuda din greu pentru a da impresia ca ceea ce se vede este nou, original, nemaivazut. Dar nu este. Chicago este un film calculat la milimetru, care-si poarta virtuozitatea ca pe o medalie. Atit de sigur pe efectele sale incit devine vulgar. E ca Maddona legata la ochi, cu arma-ntr-o mina si balanta in cealalta: ‘Everybody Comes to Hollywood’…” (Alex. Leo Serban) (Romania literara, nr. 41, 15 - 22 octombrie 2003)

    Luni – 2 iulie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 3 iulie, TVR Cultural, 23.00
    Eclipsa / L’eclisse – Premiul special al juriului la Cannes
    Drama, Italia-Franta, 1962
    Regia: Michelangelo Antonioni
    Cu:
    Alain Delon
    Monica Vitti

    “Istorie a absentei sentimentale stralucit portretizata din secvente legate prin interludii adesea parazitare. Eclipsa da impresia unor inegalitati flagrante. Episoade ca dansul african sau parodiile mimate ale cuplului Delon-Vitti pot fi trecute la pasivul filmului, mai ales lunga secventa statica din final, exemplu de provocare gratuita aruncata spectatorului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 4 iulie, HBO, 17.45
    In cautarea lui Forrester / Finding Forrester
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “Dupa mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) inca nu are de gind sa rupa tacerea si sa reintre in joc. Intimplarea face insa ca in apartamentul lui sa intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care facuse pariu cu prietenii ca le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fara a mai apuca sa-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii gaseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unica intre un scriitor in virsta, care a avut motivele lui sa se retraga din lume, desi clocoteste inca de viata, si un tinar de culoare cu un real talent literar, dar inca fara incredere in ceea ce-l asteapta in viitor.” (www.port.ro)

    Miercuri – 4 iulie, Cinemax, 18.00
    Zilele radioului/ Radio Days – nom. BAFTA
    Comedie, SUA, 1987
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow

    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Oscar

    “Daca despre Amintiri de la “Stardust” s-a spus ca este o replica la Opt si jumatate, o alta analogie cu opera lui Federico Fellini genereaza Zilele radioului, amintind de Amarcord. Ca si pelicula felliniana, filmul lui Allen este o evocare nostalgica a copilariei, din care nu lipsesc episoadele umoristice. In plus, in ambele se acumuleaza numeroase detalii autobiografice.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Zilele radioului este singurul film in care apar ambele muze alleniene: in afara seraficei Mia [“Mia Farrow interpreteaza un rol mai mic, dar pregnant, o vinzatoare de tigari care viseaza sa ajunga vedeta unei emisiuni de radio si, in ciuda vocii pitigaiate, ajunge sa-si indeplineasca dorinta”] o putem vedea pe sofisticata Diane Keaton in rolul (minuscul dar savuros) al unei cintarete. ‘Mina de aur’ pentru comentatorii pasionati de analogiile intre viata si opera unui cineast, Zilele radioului cucereste prin sinceritatea tonului si prin farmecul evocarii unei lumi pline de culoare si optimism. Pelicul mai impresioneaza prin dimensiunea ei de fresca tesuta din destinele a zeci de personaje si prin calitatea de exceptie a muzicii.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Miercuri – 4 iulie, TVR 2, 22.10
    Fitzgerald

    Drama, Canada-SUA, 2002
    Regia: Henry Bromell
    Cu: Jeremy Irons

    “Jeremy Irons recreeaza, cu o mare forta de convingere, figura scriitorului bintuit in tot mai desele sale crize de alcoolism de imaginea obsedanta a sotiei sale Zelda (Sissy Spacek), internata intr-o casa de nebuni. El incearca sa-si gaseasca un reazem in persoana unei tinere scriitoare (Neve Campbell), dar inima sa nu va mai rezista mult timp. America avea sa piarda una din figurile cele mai reprezentative ale ‘zanaticilor ani ‘20’ sau ‘epocii jazului’, asa cum a denumit-o insusi Scott Fitzgerald, epoca ilustrata atit de pregnant de opera sa de capatii The Great Gasby, ce avea sa fie transpusa mult mai tirziu in atit de frumosul film cu Robert Redford si Mia Farrow.” (Adevarul de week-end, nr. 59, 24-30 iulie 2003)

    Joi – 5 iulie, PRO Cinema, 14.15
    Cum a fost cucerit Vestul / How the West Was Won– nom. Oscar

    Film western, SUA, 1962
    Regia: John Ford, Henry Hathaway, George Marshall, Richard Thorpe
    Cu:
    Henry Fonda
    James Stewart
    John Wayne

    3 premii Oscar [7]

    Un clasic al cinematografului american, care descrie calatoria plina de privatiuni a trei familii care au pornit spre California in 1839 si eforturile lor intinse de-a lungul a 50 de ani de a pastra ce au realizat cu sacrificii enorme.

    “Subiectul nu mai conteaza intr-un film care arata mai curind cum a fost cucerita America… de Cinerama. Fiindca ambitiosul excurs prin existenta a trei generatii de pionieri e numai pretext pentru prospectia mijloacelor dramatice ale procedeului, pentru prima oara inchegat intr-o intriga. Ceea ce si explica cum de rezista filmul laturii sale de experiment. Chintesenta a temelor westernului: iesirea din salbaticie (Stewart intr-un episod eroi-comic in care, pornit cu o fata sa ‘vada rozatorul’, ajunge intr-o groapa cu un cutit in spate), cucerirea teritoriilor mexicane (fara implicatiile geopolitice ale agresiunii), fractura dintre Sud si Nord cu consecintele ei militare in Vest, cursele postale ale timpului, constructia cailor ferate, incalcarile repetate ale intelegerilor cu indienii, conflictul dintre vacari si fermieri. Desi situatiile in care sint prezentate personajele se cam repeta (barbati care refuza sa se insoare, invinsi si domesticiti de fete iubite), pelicula impresioneaza prin efortul de rigoare istorica. Dialog remarcabil ca aceasta descriere a orasului San Francisco: ‘Urit, mic, plin de muste, luind foc la fiecare cinci minute. Dar se reface mereu mai mare, fiindca e viu si nimic nu-l poate opri…’ Secv. rapel: trecerea dramatica, pe plute, a unei cascade si atacul bizonilor intunecind zarea, momente care exploreaza efectul de participare a publicului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Joi – 5 iulie, PRO Cinema, 22.00
    Patru nunti si o inmormintare / Four Weddings and a Funeral – César (Oscarul francez) pt. film strain, nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Comedie, Anglia, 1994
    Regia: Mike Newell
    Cu:
    Hugh Grant – Globul de Aur
    Andie MacDowell – nom. Globul de Aur

    1 premiu Globul de Aur [4]
    [2] nom. Oscar

    “Comedie a gesturilor, ritualurilor si habitudinilor pe care Newell o defineste ca fiind ‘despre prizonierii «englezismului» glacial care-i impiedica pe britanici sa-si exprime, cu autenticitate, sentimentele’. Publicul international a apreciat-o ca referindu-se la neputinta universala a timizilor de a comunica eficace, tema tratata, cu originalitate, intre patru ceremonii nuptiale si una funerara.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    „Filmul inregistreaza un imens succes (...) si impune definitiv numele lui Hugh Grant, care, in ciuda provenientei mai mult decit modeste, devine interpretul ideal al tinarului suta la suta british, agreabil, politicos, cu maniere elegante, chiar aristocratice.” (Cinema... un secol si ceva, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Joe Kidd (1972), cu Clint Eastwood, Robert Duvall Vineri, PRO Cinema, 17.00
    “Western elegiac, dar lent, care anunta crespusculul genului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Va gasesc fermecator! / Je vous trouve très beau (2005), cu Michel Blanc, Medeea Marinescu – Vineri, HBO, 20.50, Luni, 15.55
    “Aymé, fermier francez, trece printr-o perioada grea dupa moartea sotiei sale. Nu pentru ca ar fi fost foarte atasat de ea, ci pentru ca ii lipseste un ajutor ‘bun de munca’. Aymé nu-si mai vede capul de atita treaba si are nevoie urgent de o nevasta! Dar unde sa gasesti o nevasta potrivita intr-un sat izolat dintr-o zona rurala din Franta? Aymé recurge la serviciile unei agentii matrimoniale. Sefa agentiei intelege repede ca el nu cauta dragoste, ci o gospodina ‘buna’ sa caute o nevasta din Romania…” (PRO TV Magazin)

    Pus pe jar / Man on Fire (2004), cu Denzel Washington – Vineri, HBO, 22.30
    “Filmat in excelentele locatii din Mexic, filmul imprumuta si de la ‘Traffic’-ul lui Steven Soderbergh, si de la toate productiile de calitate mai scazuta. Face aluzii la coruptia de nivel oficial, dar recicleaza cam toate cliseele cu rapitori, aparatori ai legii, jurnalisti, mame indurerate s.a.m.d. Personajul lui John Creasy ti se pare confectionat prin lipire dintr-o serie intreaga de eroi, in prealabil decupati dupa trasaturile lor distinctive. Tony Scott, care regizeaza acest film, nu putea nici daca ar fi dorit cu anasana sa alcatuiasca un mai reusit potpuriu. Dorind insa sa se mentina in pas cu cele mai proaspete inventii in procesarea computerizata a imaginii, Tony Scott se amageste cu gindul ca ne poate lua ochii si devia atentia de la stereotipiile povestii si eroilor, de la stingacia regiei. Grija cu care monteaza niste elemente atit de rodate mai mult te agaseaza, cu atit mai mult cu cit emotia lipseste cu desavirsire acolo unde ar trebui sa existe. De fapt, in locul fiecarui sentiment si idee se afla umbra acestora.” (Iulia Blaga, Romania Libera, 7 octombrie 2004)

    In cautarea Tarimului de Nicaieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Simbata, HBO, 13.45
    “Aparent conventional in epica, filmul lui Mark Forster cistiga prin caldura exprimarii aventurii eroului sau scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusa in materializarea lumilor imaginare propuse atit eroilor, cit si spectatorilor. Dupa atit de multa violenta gratuita sau sofisticata de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericita exceptie ce nu trebuie ocolita.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, mai 2005)

    Toti barbatii sint la fel / Tutti gli uoamini sono uguali (199, cu Randi Ingerman – Simbata, National, 14.00
    “Trei barbati divortati, colegi de apartament, sint pusi in incurcatura atunci cind toti trei sint atrasi de noua menajera, Eli. Dar cum Claudio este un playboy veritabil, iar Martino ar face avansuri oricui, Eli se simte atrasa de Giacomo, singurul care pare mai serios. Martino si Claudio vor incerca citeva trucuri sa-i desparta pe cei doi.” (PRO TV Magazin)

    Muschetarii in vacanta (1985) Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 11.45
    “Trei copii isi propun sa aduca, fiecare, din vacanta cite o intimplare extraordinara. Dramaturgia precara pedaleaza, pedagogic, exclusiv pe valori ‘educative’. Ceea ce ramine e galagia contagioasa si muzica lui Johnny Raducanu.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Eu cu sora mea mai mica / In Her Shoes (2005), cu Cameron Diaz – Simbata, HBO, 17.50
    “Cautarea echilibrului, a identitatii spirituale, sugestia alternativelor la dezamagiri si esecuri prin refugiul in valorile literaturii sint citeva laitmotive bine orchestrate de cineast. Cameron Diaz si Toni Collette transmit firesc o empatie ce pare dupa multi ani sa restabileasca ordinea intr-o familie cam imprastiata. Cu unele lungimi si repetitii, filmul lui Hanson nu este, in ciuda bunelor intentii, decit masura mediei din felia de drama familiala oferita de regizorii americani cind nu aleg calea regala a impuscaturilor, urmaririlor sau a cazurilor extreme tratate cu belsug de efecte speciale. Ca film de vacanta, de Craciun, nu-i deloc rau filmul lui Curtis Hanson.” (Calin Stanculescu, Romania Libera, 15 decembrie 2005)

    Intimplari cu Alexandra (1989), cu Mircea Diaconu, Ana Diaconu, Ioana Craciunescu – Simbata, B1, 19.00; Duminica, 16.00
    “Alexandra si tatal ei nu-si mai vad capul, absorbiti de treburile casei, cind mama e plecata in provincie. Scenariu improvizat din ‘intimplari’ de acasa, la scoala, la pesscuit, la gradina zoologica, la observatorul astronomic, peripetii cit se poate de previzibile intr-o comedie cu morala prescrisa, dar fara haz, unde Diaconu drege, cu ticuri comice si ‘cirlige’, lipsa cronica de umor a dialogului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Povestea lui Camille Picou / The Scoundrel’s Wife (2002), cu Tatum O’Neal, Julian Sands – Simbata, Hallmark, 20.00
    Nevasta traficantului este povestea unei vaduve dintr-un sat de pescari din Louisiana care, dupa izbucnirea celui de-al doilea razboi mondial, e banuita de consatenii ei ca ar fi spioana. Situatia ei se complica c]nd accepta sa primeasca in gazda un doctor care se pretinde evreu fugit din Germania.” (www.port.ro)

    Renascut din cenusa / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Simbata, HBO, 20.00
    Russell Crowe se intoarce in forta in rolul unui boxer care isi infrunta demonii interiori si reuseste sa ramina bun pina la sfirsit. Iar cind trebuie sa-l infrunte in ring pe campionul mondial, viata lui ia o turnura neasteptata. Ca in trecut, in filmul ‘Campionul’, si aici avem luptatorul pus in dilema de a alege intre lupta devastatoare si familie. Exista si aici momente emotionante cu copiii acestuia, asa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lacramoasa a copiilor-vedeta. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzatoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)

    Frankie si Johnny / Frankie and Johnny (199, cu Al Pacino, Michelle Pfeiffer Simbata, Prima, 20.00
    “Scenaristul Terrence McNally isi ecranizeaza, cu simt cinematografic, o piesa proprie. La rindul sau, realizatorul vadeste predilectie pentru amanuntul revelator, iar Pfeiffer compune, curajoasa, rolul unei femei uzate, muncite, nevrozate si inasprite.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Masuri disperate / Desperate Measures (199, cu Andy Garcia, Michael Keaton Simbata, Antena 1, 20.30
    “Luati monstrul din Tacerea mieilor si plasati-l intr-o melodrama cu un tata gata la orice si detineti patentul ‘originalitatii’ acestui thriller catastrofico-lacrimogen. Foarte buni, in ciuda intrigii artificiale (cu final deschis, cum si cere reteta), atit Garcia, tatal indurerat, cit si ‘monstrul’ Keaton.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Linga tine mereu / Always (1989), cu Richard Dreyfuss, Holly Hunter, Audrey Hepburn, John Goodman – Duminica, PRO Cinema, 15.15
    “Richard Dreyfuss interpreteaza rolul lui Pete Sandich, un pilot specializat in stingerea incendiilor. Pete i-a promis de multa vreme iubitei sale Dorinda (Holly Hunter) ca va renunta la periculoasa sa pasiune, dar cind prietenul sau cel mai bun Al da de bucluc, Pete pleaca intr-o temerara misiune de salvare. Dar acesta se dovedeste a fi ultimul zbor al pilotului, care isi pierde viata incercind sa o salveze pe cea a prietenului sau. Pete insa are surpriza sa constate ca nu s-a terminat totul: dupa moarte, intilneste un inger numit Hap, care-i mai acorda o sansa - se poate intoarce inapoi pe Pamint, dar numai sub chip de fantoma, nestiut si nesimtit de nimeni.” (www.port.ro)

    Drumul spre victorie / Escape to Victory (1981), cu Michael Caine Duminica, PRO TV, 17.00
    “Anul 1943. Al doilea razboi mondial e in plina desfasurare. Intr-unul din lagarele care impinzesc Germania, prizonierii aliati isi ocupa timpul liber cu tot felul de jocuri, pentru a-si pastra mintile intregi si sanatatea cit de cit. Ofiterul german Von Steiner vine cu ideea unei meci de fotbal intre echipa detinutilor si cea nationala a Germaniei, fara sa-si imagineze ca superiorii sai vor transforma intilnirea intr-un mare eveniment de propaganda nazista, care va lua o turnura total neasteptata.” (www.port.ro)

    Harababura (1991), cu Dem Radulescu, Ileana Stana Ionescu, Rodica Popescu Bitanescu – Duminica, B1, 20.00
    “Insailare de scenete infatisind peripetiile unor turisti din Bucuresti la Brasov. Strident si artificial, dezolant de vulgar, reper pentru starea jalnica a comediei postdecembriste in care unii cronicari n-au ezitat sa vada, totusi, o ‘alegorie’ a societatii epocii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Minciuni adevarate / True Lies (1994), cu Jamie Lee Curtis, Arnold Schwarzenegger Duminica, Antena 1, 20.30
    “Filmul, distractiv ca un joc electronic in primele minute, abrutizeaza apoi spectatorul, pentru ca in cele din urma sa-l calce pe nervi”. (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ultima decizie / Executive decision (1996), cu Kurt Russell, Halle Berry, Steven Segal – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Monotoane efecte speciale, lungimi greu suportabile, prezente actoricesti insignifiante (…). Totusi, dupa 11 septembrie 01, e surprinzator sa vezi cit de precis puteau anticipa realitatea, cu cinci ani inaintea loviturii, autorii unui submediocru ‘film de actiune’.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Unde vei fi poimiine? / The Day after Tomorrow (2004), cu Dennis Quaid – Duminica, HBO, 21.25
    “Incalzirea globala a impins Pamantul in pragul unei noi Ere Glaciare. In timp ce omul de stiinta Jack Hall avertizeaza Casa Alba de pericolul iminent, fiul sau, Sam, in virsta de 17 ani, este blocat in New York, unde au loc inundatii masive si temperatura scade brusc. Refugiindu-se in Biblioteca Publica din Manhattan, Sam reuseste sa ia legatura telefonic cu tatal sau. Jack il avertizeaza sa nu iasa pe strada cu nici un pret. Incepe evacuarea populatiei catre sud. Intre timp, Jack se indreapta spre New York pentru a-si salva fiul. Dar nici insusi Jack nu este pregatit pentru ceea ce va urma... De la creatorul ‘Zilei Independentei’ ai pretentia sa te uimeasca cu efectele sale speciale. Ei bine, chiar aveti ce sa vedeti. Tornade apocaliptice – nu una, ci nenumarat mai multe –, revarsari de ape, intotdeauna cu efect visceral, proptesc bine acest film-catastrofa.” (www.port.ro)

    Pericol ascuns / Unlawful Entry (1992), cu Kurt Russell, Ray Liotta, Madeleine Stowe – Duminica, PRO TV, 22.45
    “Pornind de la implicarea unui politist intr-un jaf banal, filmul cade intr-o cosmaresca drama sentimentala.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fara control / Derailed (2005), cu Clive Owen, Jennifer Aniston – Duminica, HBO, 23.30; Joi, 21.25
    “Charles Schine face naveta la Chicago. Viata lui ordonata i se schimba intr-o zi in care pierde trenul. Il ia pe urmatorul si o cunoaste pe seducatoarea Lucinda Harris. Dupa alte citeva intilniri intimplatoare, amindoi dau friu liber atractiei pe care o simt unul pentru celalalt si ajung intr-o camera de hotel. Aventura lor ia o intorsatura complet nebuna cind peste ei intra un individ…” (PRO TV Magazin)

    Reteaua / The Net (1995), cu Sandra Bullock Luni, Antena 1, 20.30
    “Fals film de tensiune care pune in discutie disfunctiile civilizatiei computerizate, responsabile pentru pulverizarea contactelor si certitudinilor umane. Tehnothriller, dificil de urmarit, dar captivant si stralucit jucat de Bullock.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dragoste si belele / Town & Country (2001), cu Warren Beatty, Diane Keaton, Andie MacDowell, Goldie Hawn – Luni, Kanal D, 20.30
    “La prima vedere, Ellie si Porter par cuplul perfect. Amindoi au cariere de succes si traiesc in armonie impreuna cu copiii lor si cu diversii oaspeti care se perinda prin splendidul lor apartament din Manhattan. Numai ca tulburarea acestei existente senine va veni tocmai de la prietenii lor de-o viata, Griffin si Mona. Caci Mona afla ca sotul ei are o amanta si de aici porneste un sir nesfirsit de suspiciuni, tradari si incurcaturi, care dau peste cap viata celor patru.” (PRO TV Magazin)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Marti, HBO, 18.50
    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Atac periculos / Flight of the Intruder (1991), cu Danny Glover, Willem Defoe – Marti, Prima, 20.00
    “Locotenentul Jake Grafton este un pilot american ramas la sol dupa moartea colegului sau, Morgan McPherson, mort in misiune. Jake este convins ca, daca razboiul ar fi dus de soldati si nu de politicieni, victoria Statelor Unite ar fi asigurata. Jake isi impartaseste convingerile noului sau subaltern, Virgil Cole, in timpul unui raid neautorizat deasupra Hanoi-ului efectuat cu un bombardier A-6, cunoscut sub numele de Intrusul. Orasul fusese declarat inchis deoarece se credea ca autoritatile locale ar putea influenta intr-un fel tratativele de pace de la Paris, si raidul i-a aruncat pe cei doi in ‘apa fierbinte’. Dar cind tratativele esueaza, presedintele Nixon ii autorizeaza pe cei doi sa actioneze cu toate fortele asupra Hanoi-ului.” (www.port.ro)

    Regii desertului / Three Kings (1999), cu George Clooney Marti, PRO TV, 20.30
    “In intentia realizatorului era o comedie a absurdului belicist tip Mash, cu cautari de limbaj care ar trimite la Thin Red Line (febra surprinderii pe viu a razboiului, filmari smucite cu camera pe umar, granulatie dilatata care da iluzia actualitatilor filmate), dar si la Kelly’s Heroes. Ironia initiala a situatiei e obturata, insa, de patetismul bravilor americani care pun pe fuga, prin trucuri ieftine, regimente de irakieni, salveaza copii cu pretul vietii, distrug elicoptere cu mingi de baseball.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Hudson Hawk (1991), cu Bruce Willis, Andie MacDowell Marti, Antena 1, 20.30
    “Combinatie sofisticata de thriller burlesc, comedie muzicala si pastise galagioasa.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Binecuvintata fii, inchisoare (2002), cu Maria Ploae Miercuri, B1, 20.00
    “Jocul retinut al Mariei Ploae, marja severa a gesturilor, lipsa de artificii a discursului regizoral, nuanta documentara a evocarii configureaza o marturie cinematografica perfect pusa sub genericul acelui permanent si necesar indemn: ’Cine-si uita istoria risca sa o repete’. Preferind realismul epurat de fantezii unui naturalism spectaculos Nicolae Margineanu propune spectatorului o privire lucida asupra unei perioade din istoria recenta care in zeci de filme romanesti a fost caricaturizata, eludata, falsificata. Fara parabole si metafore conventionale, direct si convingator, filmul lui Nicolae Margineanu, film despre cruzime si revolta, despre tortura si inocenta, despre suferinta si eliberare propune si un profund mesaj spiritual ce exorcizeaza suferinta si raul, indiferent de circumstantele in care se produc.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, 13 noiembrie 2002)

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster Joi, HBO, 15.05
    “Kyle, vaduva de curand, zboara de la Berlin spre New York impreuna cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoita sa isi declare copilul disparut. Nimeni nu o crede ca a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe masura ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotareste sa intoarca tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    O clipa de ragaz (1986), cu Stefan Iordache, Ecaterina Nazare – Joi, B1, 20.00
    “Cind noua instalatie nu functioneaza la parametrii scontati, directorul otelariei nu mai are timp sa remarce femeia sensibila care-i taie, providential, calea. Abia dupa ce tensiunile productiei sint rezolvate, inginerul isi intoarce fata spre ‘clipa de ragaz’. Ocazie pentru a admira arta unei mari actrite care a trecut, ca un meteor, pe firmamentul ecranului nostru, intr-un personaj subtil si echivoc de femeie abila care stie sa para dezinteresata.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top