Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 24 15 – 21 iunie 2007

    Filmele săptămīnii

    Trenul vieţii
    Totul despre mama mea
    Poveste din Philadelphia
    Erin Brockovich
    Croaziera
    Al cincilea element
    Tu rīzi
    Chaplin
    Master and Commander: La capătul pămīntului
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea şi dulapul
    Hoţul de orhidee


    Vineri – 15 mai, TVR Cultural, 23.00
    Trenul vieţii / Tren de vie – Premiul FIPRESCI la Veneţia, David di Donatello pt. cel mai bun film străin
    Dramă, Franţa-Olanda-Belgia-Romānia, 1998
    Regia: Radu Mihăileanu – nom. César pt. scenariu
    Muzica: Goran Bregovici

    “Īn 1941, evreii izgoniţi de ocupanţii nazişti din satul natal, īşi amenajează propriul ‘tren al morţii’, sub camuflajul căruia bīntuie Europa īn căutarea Pămīntului Făgăduinţei. Tragicomedie apărută, ca o coincidenţă, īn anul revelaţiei lui Vita e bella. Nenorocul filmului lui Mihăileanu care, deşi pornind de la o idee de efect, deşi īmpănat cu gaguri şi chiar bune numere muzicale (comp. Goran Bregovici), nu are integritatea metaforică a filmului italian.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “O comedie despre holocaust, īn nici un caz plagiată dup㠑Viaţa e frumoas㒠al lui Roberto Benigni, ci mai degrabă invers. Căci regizorul romān Radu Mihăileanu a conceput filmul īnainte, ba i-a oferit chiar rolul principal lui Benigni īnsuşi. Dar fiindcă Mihăileanu n-a fost ‘īn bani’, proiectul s-a amīnat şi… romānul a pierdut trenul.” (www.port.ro)

    “Da, este un film mult mai bun decīt La vita e bella al lui Roberto Benigni! Benigni a realizat o alegorie despre rezistenţa la Rău prin Rīs, o comedie atīt de apăsată de greutatea Mesajului, atīt de speriată că ar putea fi īnţeleasă greşit şi īnvinuită de vulgaritate, īncīt nu mai īndrăznea, sau nu mai ştia cum să fie comică. Dădea īnapoi atīt din faţa Răului, cīt şi din faţa Rīsului. Dimpotrivă, filmul lui Mihăileanu este comic, şi comedia - sănătoasă, tradiţionala, pe īnţelesul tuturor - este, īn acelaşi timp, un memento (‘Uitaţi-vă!’, ne spun realizatorii, ‘viaţa pe care v-o arătăm noi este cea pe care naziştii au īncercat şi aproape au reuşit să o distrugă.’) şi o strīmbătură obraznică, triumfătoare, īn faţa Răului (‘Felul de viaţă, genul de umor, pe care au vrut ei să le distrugă, se află īn acest film, deci au supravieţuit."’). (Andrei Gorzo) (Dilema, Nr. 493, 23 - 29 august 2002)

    “Trenul vieţii este o istorioară evreiască prin care ating problema Holocaustului, dar īntr-o formă comică. Este pīnă la urmă o tragedie rezolvată īntr-o manieră foarte evreiască, adică prin rīs şi surīs. Evreii au rezistat timp de 5000 de ani pentru că au rīs de tragediile lor.” (Radu Mihăileanu) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    “Există idei sau supoziţii a căror absurditate reală sau aparentă, departe de a le contrazice utilitatea, le scoate īn evidenţă calitatea de a īnlesni intuiţia unor grozăvii, pe care, din raţiuni de autoapărare, mintea umană refuză să le cuprindă. Holocaustul este una dintre aceste grozavii. Iar rīsul, ne-a dovedit-o romānul-evreu-francez Radu Mihăileanu, ne poate ajuta s-o īnţelegem.” (Petre Iancu)

    “Filmul trebuie privit de la bun īnceput ca un basm. Asta conferă credibilitate modului relaxat şi jucăuş īn care se pregăteşte exodul şi numeroaselor pauze şi digresiuni care par preluate din Scripcarul pe acoperiş.” (Kevin Thomas) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Vineri – 15 mai, TVR 1, 23.20
    Totul despre mama mea / Todo sobre mi madre
    Drama, Spania, 1999
    Regia: Pedro AlmodóvarPedro Almodóvar – Premiul pt. regie la Cannes, Premiul Institutului European de Film pt. regie, BAFTA pt. regie, nom. BAFTA pt. scenariu
    Cu: Cecilia Roth – Premiul Institutului European de Film pt. interpretare

    Premiul Oscar pentru cel mai bun film străin
    Premiul Globul de Aur pentru cel mai bun film străin
    Premiul César pentru cel mai bun film străin
    Premiul Institutului European de Film pentru cel mai bun film străin

    2 premii BAFTA [3]

    “O sublimă melodramă şi un mare film romanesc, dar īn care romanescul se inventează după imperative total contemporane. Almodóvar reīnvie un cinema fantast despre care credeam că a murit o dată cu Fellini: un cinema capabil să inventeze din bucăţele o lume şi īn care raportul cu realitatea se stabileşte altfel decīt pe principiul asemănării.” (Jean-Marie Lalanne) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Sīmbăt㠖 16 iunie, PRO Cinema, 12.30
    Poveste din Philadelphia / Philadelphia Story – nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1940
    Regia: George CukorGeorge Cukor – nom. Oscar
    Cu:
    Cary Grant
    Katharine Hepburn – nom. Oscar
    James Stewart – Oscar

    1 premiu Oscar [6]

    “Exemplu perfect de screwball comedy, filmul mizează pe modul eficient īn care Cukor construieşte relaţiile dintre personaje īncă din prima clipă (remarcabilă secvenţa introductivă) şi pe interpretarea celor trei protagonişti.” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    “Un trio de şoc īn plin㠑vīrstă de aur’ a comediei americane, şi o satiră la adresa īnaltei societăţi după o piesă de Philip Barry.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “Superb regizat de Cukor, filmul e un miracol de ritm şi interpretare actoricească, depăşind fără efort originile sale teatrale, fără īnsă a ieşi din ambianţa scenografică a piesei. Dialogul este scăpărător; atitudinea ambivalentă faţă de bogăţie şi superficialitate este percutantă; iar momentele dintre Stewart şi Hepburn, beată şi provocatoare sub clar de lună, respiră un real şi cuceritor erotism.” (Geoff Andrew) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Sīmbăt㠖 16 iunie, HBO, 14.30
    Erin Brockovich – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Dramă, SUA, 2000
    Regia: Steven SoderberghSteven Soderbergh – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Julia Roberts – Globul de Aur, Oscar, BAFTA
    Albert Finney – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

    1 premiu Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [4]
    1 premiu BAFTA [6]

    “Dincolo de scheme, Soderbergh pune īn evidenţă structurile: monopoluri mai puternice ca legea, cruzimea de junglă a luptei pentru existenţă, condiţia umilitoare a femeii care creşte copii. Cīt despre Roberts, ea ţine piept, la propriu şi la figurat, lui Albert Finney, īntr-una dintre cele mai puternice afirmări ale prezenţei sale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “Īn locul unei interpretări īn stilul pe cale de dispariţie Meryl Streep, Roberts accentuează calităţile care au transformat-o īn star – umor, empatie, aplomb – invitīnd īn acelaşi audienţa să se īntrebe dacă personajul ei nu e uneori prea reacţionar sau scurtcircuitat.” (Michael Hastings – The All Movie Guide)

    Julia Roberts a primit 20 milioane de dolari pentru rolul din acest film, cel mai mare salariu plătit unei actriţe pīnă atunci.

    “Regizat de Steven Soderbergh (…) şi avīndu-l īn distribuţie pe un mare actor britanic, Albert Finney, Erin Brockovich este inspirat de un fapt real – precizare importantă, altminteri aţi crede că este īncă o poveste cusuţă cu aţă albă a scenariilor hollywoodiene; adevărata Erin B. apare cīteva secunde [undeva īn primul sfert de oră], īn chip de chelneriţă īntr-un fast-food, pe ecusonul ei scriind ‘Julia’… [īn dreapta imaginii, sus].” (a.l.ş.)

    Steven Soderbergh este primul regizor, de la Michael Curtiz, īn 1939, nominalizat, īntr-o singură ediţie a premiilor Oscar, pentru două filme: Erin Brockovich şi Traffic, pentru cel din urmă obţinīnd trofeul pentru regie.

    Sīmbăt㠖 16 iunie, PRO Cinema, 23.05
    Croaziera
    Comedie, Romānia, 1981
    Regia: Mircea Daneliuc
    Cu:
    Mircea Daneliuc
    Tora Vasilescu

    “Primul film ‘neverosimil’ al deceniului al IX-lea a fost Croaziera de Mircea Daneliuc, prezentat pe ecrane īn aprilie 1981. De ce neverosimil? Din simplul motiv că, nici pīnă astăzi, nu s-a demonstrat cum a fost posibilă, īn ‘epocă’, realizarea unui film ca acesta, despre un ‘cīrmaci’ inconştient şi incompetent, obtuz şi ridicol, care-şi poart㠑corabia’ spre dezastru, īn sunet de fanfară. Spunea undeva Mircea Daneliuc că, prin Croaziera, a vrut să facă un film despre ‘birocratizarea relaţiilor umane’, despre formele subtile ale birocraţiei şi birocratismului. Filmul, desigur, a atins aceste ‘scopuri’, dar este mai mult (ca şi Reconstituirea lui Lucian Pintilie altădată, cu un deceniu īn urmă), este o radiografie a societăţii totalitare, un ‘semnal de alarm㒠privind consecinţele dezastruoase pe care le poate avea un regim dictatorial īn planul vieţii social-politice, īn realitatea de fiecare zi. Greu de explicat cum a fost posibilă disidenţa lui Mircea Daneliuc, materializată īntr-un film precum Croaziera, văzut de un milion şi jumătate de spectatori, pīnă cīnd cineva şi-a dat seama de ‘nocivitatea’ peliculei şi a trecut-o pe ‘linie moartă’.” (Istoria filmului romānesc 1897-2000)

    “Frescă socială care īncepe cu o blīndă ironie, transformīndu-se, prin acumulări şi răsturnări bruşte de perspectivă, īn satiră a tinereţilor condamnate fiindcă li se impun programele de viaţă ale unei generaţii epuizate. Unul dintre cele mai virulente atacuri la adresa comunismului din spaţiul carpato-danubian, acuzat de genocid al tinereţii.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Duminic㠖 17 iunie, PRO TV, 20.45
    Al cincilea element / Le cinquičme élément
    Film SF, Franţa-SUA, 1997
    Regia: Luc Besson – César
    Cu: Bruce Willis, Milla Jovovich

    3 premii César

    “Thriller intergalactic despre care Besson scrie că l-ar fi vrut ‘1/3 Brazil, 1/3 Războiul stelelor şi 1/3 Tati’. Nu i-a ieşit mai nimic, nici măcar Besson, doar o tentativă de violentare a publicului pe calea şocurilor vizuale şi flagrantelor orgii de decibeli. Ambiţiosul său film īncepe īn 1914 şi se īncheie īn 2362, dar – lipsită de imaginaţie – formula viitorului īndepărtat nu ne prea şochează. Ea se opreşte la machetele unui Metropolis. Creaturile intergalactice n-au hazul unui E.T., cīt despre intenţiile de parodie īn stil Tati, maliţia lui Besson se destramă īnainte de a ajunge la public. Pe scurt, autorul izbuteşte prin acest film (care – zice el – īl obsedează de la 16 ani) un cinema al agresării şi agasării publicului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Duminic㠖 17 iunie, TVR Cultural, 23.00
    Luni – 18 iunie, TVR Cultural, 23.00
    Tu rīzi / Tu ridi
    Dramă, Italia, 1998
    Regia: Paolo şi Vittorio Taviani

    “Filmul este transpunerea pentru ecran a două povestiri ale lui Luigi Pirandello. Īn prima parte, eroul e un fost cīntăreţ de operă, silit să renunţe la scenă din motive de sănătate. Deşi profund nefericit īn viaţa de fiecare zi, el rīde īn hohote prin somn, spre exasperarea soţiei sale, care din acest motiv īl şi părăseşte. A doua povestire compară două sechestrări de persoană, petrecute īn Sicilia, la distanţă de un secol una faţă de cealaltă.” (www.port.ro)

    Duminic㠖 17 iunie, Prima, 00.00
    Chaplin
    Film biografic, 1992
    Regia: Richard Attenborough
    Cu: Robert Downey jr. – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA

    [3] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur
    [4] nom. BAFTA

    “Replica-cheie a filmului este: ‘Cum să treci dincolo de poveste?’ Din păcate Attenborough īnsuşi nu reuşeşte să depăşească informaţia biografică. Balansul perpetuu īntre retoric şi burlesc, categorii care se refuză reciproc, elemente parazitare precum discursul despre criza economică sau tirada din Dictatorul şi, mai ales, alăturarea platitudinilor biografice reconstituite de Attenborough unor sublime grafmente originale anihilează discursul cinematografic. Rezultă o ‘hagiografie’ scrupuloasă dar indigestă, care nu izbuteşte să īnfăţişeze nici complexitatea, nici grandoarea personajului, īn ciuda compoziţiei strălucite a lui Robert Downey Jr. Adevărata biografie a lui Chaplin transpare doar īn fiecare licărire de imagine autentic chapliniană, din abundentele citate folosite.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Marţi – 19 iunie, HBO, 17.15
    Master and Commander: La capătul pămīntului / Master and Commander: The Far Side of the World – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Dramă, SUA, 2003
    Regia: Peter Weir – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Cu: Russell Crowe – nom. Globul de Aur

    2 premii Oscar [10]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Russell Crowe se descurcă aşa şi-aşa pe post de căpitan sufletist, dar ferm şi pragmatic īn noul film/noua producţie a lui Peter Weir care a beneficiat de un buget de 150 de milioane de dolari! Crowe este, īntr-adevăr şi sufletist, şi ferm, şi īncăpăţīnat. Dar (mai ales primul dintre atribute) nu prea i se potriveşte deloc: este departe de John Nash sau de The Insider. El nu aduce filmului lui Weir nimic special, īn afara faptului că-i īmplineşte lui Weir ambiţia de a fi lucrat cu un australian get-beget (la fel ca şi dīnsul). Adevărata revelaţie este aici Paul Bettany, Geoffrey Chausser (!) din A knight’s Tale, reuşind să-l secondeze (şi īn cele din urmă să-l īmblīnzească pe Crowe) cu brio pe australianul cu o evidentă problemă de comportament.

    Este suficient să zici atīt pentru ca Master and Commander să se scufunde īncet şi liniştit īn dezastru - mai ales că e vorba de Weir, autorul sfintelor Witness sau Dead Poets Society. Şi totuşi, Weir este adevăratul ‘master’ din acest film: reuşeşte să facă cele mai plicticoase momente să aibă un mister pătrunzător, cele mai patetice idei patriotiste să le presare cu ironie, cel mai perimat joc de-a şoarecele şi pisica (īn care, evident, vīnătorul devine vīnat) să-l salveze cu o suită de sugestii uluitor de inspirate (corabia franceză văzută ca o fantomă a mării), să transforme veşnica poveste a ‘omului onoarei’ īntr-un pertinent discurs (non-patetic) despre prietenie, īndatorire şi autoritate. Superb filmat, excelent montat, īn ciuda comercialismului vădit (şi totuşi, e dureros să vezi cum filme ‘comerciale’ bune o dau īn bară la box-office), Master and Commander nu se ‘scufundă’, ci īnoată cu ambiţie pīnă la mal!
    Menţiune: a se urmări la cinema, nu pe video.” (Andrei Bangu) (LiterNet)

    Miercuri – 20 iunie, HBO, 11.05; 22.05
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea şi dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Cu īncasări care trec de 300 de milioane de dolari şi cu patru săptămīni de dominare a pieţei internaţionale, prima ecranizare după seria fantasy scrisă de C.S. Lewis are toate şansele să ajungă cea mai de succes peliculă Disney din toate timpurile, depăşind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce īn scenă patru copii-actori talentaţi, o vrăjitoare de pus īn ramă şi un arsenal de efecte speciale pe măsura producţiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naivă, e inconsistentă şi neconvingătoare.” (Cătălin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)

    “Cronicile din Narnia merită văzut pentru că arată cīt de bun a fost Stăpīnul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)

    Miercuri – 20 iunie, TVR 2, 22.10
    Hoţul de orhidee / Adaptation – Ursul de Argint la Berlin, nom. Globul de Aur
    Comedie amară, SUA, 2002
    Regia: Spike Jonze – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Nicolas Cage – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Meryl Streep – Globul de Aur şi nom. Oscar pt. rol secundar
    Chris Cooper – Oscar şi Globul de Aur pt. rol secundar

    1 premiu Oscar [4]
    2 premii Globul de Aur [5]

    “E exact ceea ce te aştepţi să fie Adaptation / Hoţul de orhidee (2002). Un film puţin cam complicat ca structură, dar (cum altfel, din partea celui ce realizase Being John Malkovich) foarte inteligent. De la divagaţiile foarte documentate despre orhidee (ai zice că-l citeşti pe Hugo care, pe cīteva zeci de pagini din Mizerabilii, reface un īntreg istoric al canalizărilor Parisului), pīnă la construcţia impecabilă a scenariului, totul e plasat sub semnul cerebralului. Filmul se vrea o comedie, dar una amară. Atīt de intelectuală īnsă, īncīt poate fi gustată eventual la a treia vizionare, atunci cīnd treci peste īnţelegerea primului plan al acţiunii. Poveştile se īntretaie şi īntregul se clădeşte, ca un puzzle, din fragmente. Spre final, atmosfera e īmpinsă la grotesc, neverosimil şi absurd. Remarcabil Nicholas Cage, care e perfect capabil, īn rolul dublu pe care-l face, să schimbe registrele de la o extremă la alta. Cage a şi fost nominalizat la Oscar pentru acest rol, iar filmul a obţinut Premiul Juriului anul acesta, la Berlin.” (Laurenţiu Brătan) (22, nr. 686, 29 aprilie - 5 mai 2003)

    “Filonul cel mai savuros al filmului – de o autenticitate a nevrozei care l-ar putea umple de invidie pīnă şi pe un Woody Allen –, se leagă de ‘fluxul mental’ al scenaristului-artist, aflat īntr-un perpetuu delir depresiv, pe cīt de hazos, īn ordinea vieţii, pe atīt de profund adevărat, filosofic vorbind.” (Eugenia Vodă) (Romānia literară, nr. 16, 23 - 29 aprilie 2003)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Mutări inofensive / Searching for Bobby Fischer (1993), cu Ben Kingsley, Joe Mantegna – Vineri, Prima, 14.40
    “Josh este un mic geniu şahist, eroul lui fiind Bobby Fisher. Deşi tatăl său devine obsedat de competiţiile fiului, Josh găseşte īn interior puterea de a se maturiza şi īncepe să creadă īn primul rīnd īn el īnsuşi, īn ciuda presiunii mari şi a dorinţei de a cīştiga. Un film despre un copil care priveşte tabla de şah şi-şi poate imagina lucruri şi mişcări, care pentru un adult, oricīt de flexibil şi inteligent ar fi, sīnt invizibile. Acest dar este o binecuvīntare şi un blestem.” (www.port.ro)

    Omul zăpezilor / Iceman (1984), cu Timothy Hutton – Vineri, PRO Cinema, 16.45
    “Frumoase efecte plastice: corpul īngheţat are atitudinea sculpturală a uni Christ, dezgheţul primeşte irizări de curcubeu. Fascinant portret realizat de Hutton īn efortul său de a comunica prin sunete guturale din ce īn ce mai expresive. Dar final simbolic tras de păr, cu un elicopter devenit zeu, să-l ducă īn Paradis sau īn Infern.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Visul unei nopţi de vară / A Midsummer Night’s Dream (1999), cu Kevin Kline, Michelle Pfeiffer, Calista Flockhart – Vineri, Naţional, 20.15
    “Povestea e transplantată īn Toscana secolului al XIX, fără o funcţionalitate estetică.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Indestructibilul / Unbreakable (2000), cu Bruce Willis – Vineri, Kanal D, 20.15
    “M. Night Shyamalan continuă reţeta succesului din Sixth Sense, adică 90 de minute de mister, cu cheie dezvăluită īn ultima secvenţă. […] Cineastul vădeşte din nou aptitudinea de a induce īn cadru misterul, prin amestecul abil de realism cotidian şi fantastic, dar fără suflu pentru suspensul prelungit la nesfīrşit, filmul īncepe să agaseze, ‘cheia’ prea mult aşteptată decepţionīnd prin infantilism. Pelicula exprimă semidoctismul unei categorii de cineaşti, formate spiritual la şcoala digest-urilor şi a TV.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Armă mortală 3 / Lethal Weapon 3 (1991), cu Mel Gibson, Renée Russo – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Explozii, urmăriri demenţiale, īncăierări sadice drese cu intenţii de umor şi – noutate! – lirismul idilei cu frumoasa Russo.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Cămaşa de forţă / The Jacket (2005), cu Adrien Brody – Vineri, HBO, 22.20
    “Īmpuşcat īn cap pe frontul din Irak, declarat mort şi revenit la viaţă sub ochii legistului, Jack Starks a fost trimis īn America drept veteran de război. Traumele acestei experienţe au luat forma unor pierderi de memorie cu care Jack īncearcă să īnveţe să trăiască, dar revenirea acasă īi aduce surprize cu mult mai neplăcute care pornesc de la un simplu autostop făcut prin Vermont.” (www.port.ro)

    Kissinger şi Nixon / Kissinger and Nixon (1995), cu Ron Silver, Beau Bridges – Sīmbătă, TVR Cultural, 14.00
    “Pornind de la cartea lui Walter Isaacson ‘Kissinger: O biografie’, filmul este o incursiune īn culisele relaţiei complexe şi destul de tensionate dintre fostul preşedinte american Richard Nixon şi consilierul său pe probleme de securitate naţională Henry Kissinger. Totul se desfăşoară īn perioada 1972-1973, cīnd cei doi colaborau pentru īncheierea războiului din Vietnam.” (PRO TV Magazin)

    Strălucire / Glitter (2001), cu Mariah Carey – Sīmbătă, Antena 1, 15.00
    “Chiar dacă există multe asemănări īntre Mariah Carey şi Billie Frank, personajul interpretat de ea, Strălucire nu este un film autobiografic. Este povestea unei fete talentate care creşte īntr-un orfelinat şi care īn cele din urmă ajunge să-şi īmplinească visul de a cānta pe scena de la Madison Square Garden.” (www.port.ro)

    Pus pe jar / Man on Fire (2004), cu Denzel Washington – Sīmbătă, HBO, 20.00
    “Filmat īn excelentele locaţii din Mexic, filmul īmprumută şi de la ‘Traffic’-ul lui Steven Soderbergh, şi de la toate producţiile de calitate mai scăzută. Face aluzii la corupţia de nivel oficial, dar reciclează cam toate clişeele cu răpitori, apărători ai legii, jurnalişti, mame īndurerate ş.a.m.d. Personajul lui John Creasy ţi se pare confecţionat prin lipire dintr-o serie īntreagă de eroi, īn prealabil decupaţi după trăsăturile lor distinctive. Tony Scott, care regizează acest film, nu putea nici dacă ar fi dorit cu anasana să alcătuiască un mai reuşit potpuriu. Dorind īnsă să se menţină īn pas cu cele mai proaspete invenţii īn procesarea computerizată a imaginii, Tony Scott se amăgeşte cu gīndul că ne poate lua ochii şi devia atenţia de la stereotipiile poveştii şi eroilor, de la stīngăcia regiei. Grija cu care montează nişte elemente atīt de rodate mai mult te agasează, cu atīt mai mult cu cīt emoţia lipseşte cu desăvīrşire acolo unde ar trebui să existe. De fapt, īn locul fiecărui sentiment şi idee se află umbra acestora.” (Iulia Blaga, Romānia Liberă, 7 octombrie 2004)

    Crimă fără condamnare / Murder without Convinction (2004), cu Megan Ward – Sīmbătă, Euforia, 20.00
    “Christine Bennett este o fostă călugăriţă care părăseşte viaţa monahală pentru una modernă. Dar noua ei viaţă devine neaşteptat de periculoasă după ce se vede silită să recunoască nevinovăţia a doi fraţi gemeni care, cu treizeci de ani īn urmă, au fost acuzaţi de uciderea cu brutalitate a mamei lor.” (www.port.ro)

    O crimă perfectă / A Perfect Murder (199, cu Michael Douglas, Gwyneth Paltrow – Sīmbătă, PRO TV, 20.30
    “Thriller psihologic adaptat dup㠑Dial M for Murder’, piesă de Frederic Knott, care-i serveşte lui Michael Douglas ca prilej de evoluţie elegantă īntr-un asasin scelerat, dar mereu stăpīn pe sine.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Īn bătaia puştii / In the Line of Fire (1993), cu Clint Eastwood – Sīmbătă, Antena 1, 20.30
    “Regizorul reuşeşte să redea sugestiv atmosfera campaniilor electorale americane. Creaţie semnificativă pentru ‘necruţătorul’ Eastwood īn rolul unui superman chinuit de angoasa ‘vīrstei a III-a’.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Insula / The Island (2005), cu Ewan McGregor – Sīmbătă, HBO, 22.25
    “Lincoln Six-Echo (Ewan McGregor) şi Jordan Two-Delta (Scarlett Johansson) se află printre sutele de rezidenţi a unei instituţii sub control la mijlocul secolului 21. La fel ca toţi locuitorii acestui mediu controlat cu atenţie, tot ce se referă la vieţile lor de zi cu zi este monitorizat, chipurile spre binele lor. Singura cale de ieşire - şi speranţa pe care o īmpărtăşesc cu toţii- este să fie aleşi să meargă īn ‘Insul㒠- ultimul loc necontaminat din lume după un dezastru ecologic care, după cum s-a anunţat, a luat vieţile tuturor de pe planetă, mai puţin a lor. Afectat de curīnd de coşmaruri inexplicabile, Lincoln este neliniştit şi īncepe să pună la īndoială din ce īn ce mai mult restricţiile asupra vieţii lui. Dar nu este pregătit pentru adevăr, atunci cīnd curiozitatea sa din ce īn ce mai mare duce la descoperirea teribilă că tot ce ştia despre existenţa lui este o minciună, că Insula este o farsă crudă şi că el, Jordan şi toţi cei pe care īi cunosc sīnt de fapt mai valoroşi morţi decīt vii. Timpul se scurge, iar Lincoln şi Jordan īncearcă să scape īn lumea exterioară pe care nu au cunoscut-o niciodată. O dată ce se află īn exterior şi departe de ochii indiscreţi ai institutului, prietenia inocentă pe care au īmpărtăşit-o īncepe să capete profunzime. Dar avīnd forţele instituţiei pe urmele lor, Lincoln şi Jordan au o misiune principală: să trăiască.” (www.port.ro)

    Poştaşul / The Postman (1997), cu Kevin Costner – Sīmbătă, PRO TV, 22.45
    “Īntr-o Americă devastată de nebunia unui tiran, cu aşezări īmpiedicate să comunice īntre ele, un poştaş duce, cu sine, o dată cu sacii de scrisori, şi sămīnţa revoltei. S.F. īmbibat cu poncife patriotice, ilustrare a megalomaniei autorului [Kevin Costner].” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Rebelii zeului Neon / Ch’ing shaonien na cha (1992) – Sīmbătă, TVR Cultural, 23.00
    “Kang-sheng īşi petrece timpul hoinărind pe străzile din Taipei, pe jos sau pe motocicletă. Īntr-o zi, pe cānd circula īn mod excepţional cu taxiul tatălui său, el remarcă un alt tīnăr motociclist, care, agasat de claxonul taxiului, sparge intenţionat oglinda retrovizoare a maşinii. Kang-sheng īl urmăreşte şi īi descoperă motocicleta, parcată la intrarea īntr-un hotel.” (www.port.ro)

    K-Pax (2001), cu Kevin Spacey, Jeff Bridges – Sīmbătă, TVR 2, 23.10
    “Drama, din seria filmelor americane de la sfīrşitul anilor ’90 care investighează iraţionalul, a fost inspirată de un roman de Gene Brewer şi motivată, fără umbră de īndoială, de dimensiunea talentului lui Spacey. Īn zona lunatecului, acesta īnscrie o performanţă mai mult decīt reprezentativă.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Inspectorii / The Inspectors (196, cu Louis Gossett Jr., Jonathan Silverman – Sīmbătă, TVR 1, 00.15
    “O bombă plasată īntr-o cutie poştală omoară două persoane. Inspectorii Alex Urbina şi Frank Hugues sīnt chemaţi să investigheze cazul. Primul suspect e fiul celor omorīţi, expert īn muniţie şi cu o groază de datorii pe cap. Apoi e anunţat un al doilea bombardament, avīnd ca ţintă un băieţel, iar cei doi au cīteva ore la dispoziţie pentru a salva copilul.” (www.port.ro)

    Eminescu versus Eminem (2005), cu Florin Piersic jr. – Duminică, HBO, 10.40
    “Eminescu versus Eminem este un ‘Joint’. Trei studenţi la regie discută şi caută surse pentru a face un lung metraj. Pentru ei Naşul, Chucky, Fălci şi Alien sīnt opera unui regizor universal, transmiţīnd un mesaj unic: de vină e sistemul care ne transformă īn creaturi lacome. E drept, şi manierate, pentru că, de exemplu, filmul Hannibal a fost realizat doar că să īnveţe spectatorul american cum se folosesc īn mod corect tacīmurile. De fapt, rechinul (care apare şi īn Naşul şi care devine o creatură a cosmosului īn Alien) e omul īnfometat, care nu ştie să se oprească: īnghite la īnceput oameni, după aceea bărci şi extratereştri. Totul pare să se lege acum īn mintea triumviratului aflat la cīrma producţiei! Şi cel mai versat critic de film ar păli īn faţa interpretărilor pe care le dau cei trei ‘realităţii cinematografice’. Filmul lor va semăna si cu Matrix, dar va fi īmbibat şi cu lirica eminesciană. De la idee la producţie mai e de trecut un hop: găsirea unui sponsor.” (www.port.ro)

    Atacul marţienilor (1996), cu Jack Nicholson – Duminică, PRO TV, 16.00; Luni, 14.00
    “Parodie trăznită şi savuroasă la adresa filmelor de gen şi totodată omagiu sui generis adus filmelor de categoria B, cu extratereştri.” (Cinema… un secol şi ceva, 2002) “Atacul marţienilor este o călătorie foarte, foarte caraghioasă şi nebunească prin imaginaţia iraţională a lui Tim Burton. Farmecul filmului constă īn lipsa de respect absolut ţicnită faţă de orice film care a īndrăznit vreodată să imagineze lumea cucerită de fiinţe superioare venite din cosmos.” (Leigh Paatsch) (Cinema… un secol şi ceva, 2002) “Sīnt vizate stereotipurile eroic-americane printr-o tipologie pestriţă, de la Steiger, invincibil şoim al războiului strivit sub talpă de ‘ambasadorul’ marţian, pīnă la Nicholson, predicīnd, pīnă īn ultima clipă, coexistenţa paşnică (‘De ce să nimiceşti, cīnd poţi crea?’) şi gata să accepte genocidul din Nevada drept o ‘pierdere colateral㒠sau chiar şi mai cinic, ‘neīnţelegere culturală’.” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Haiducii (1966), cu Toma Caragiu, Magda Barbu, Ion Besoiu, Amza Pellea – Duminică, B1, 16.00
    “Cel mai bun episod din seria scrisă de Eugen Barbu, dar şi īn el e de remarcat coexistenţa suflului epic autentic (…) cu umorul de mahala balcanică şi trista pauperitate a folclorului concentrat īn muzica lui Mircea Istrate.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Vraciul din junglă / Medicine Man (1992), cu Sean Connery – Duminică, HBO, 14.40
    “Specialist al filmului ‘de acţiune’, McTiernan se aruncă, de astă dată, īn braţele unui melo ecologic, īmpestriţat de convenţiile şi clişeele genului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Haiducii lui Şaptecai (1970), cu Florin Piersic, Toma Caragiu – Duminică, B1, 20.00
    “Haiduci, biografii romanţate, intrigi diplomatice, comedie grotescă, drame psihologice, motive de western – īntr-o flagrantă lipsă de veridicitate.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    O iubire eternă / Infinity (1996), cu Matthew Broderick, Patricia Arquette – Duminică, Acasă, 20.30
    “Povestea iubirii dintre un fizician de geniu şi o tīnără condamnată de o boală incurabilă. Ecranizare a două volume autobiografice ale lui Richard Feynman, laureat al Premiului Nobel, unul dintre părinţii bombei atomice. Infinity e mai puţin un film dragoste şi mai mult unul psihologic care ambiţionează să descrie structura psihică a omului de ştiinţă. Īntrebarea centrală a filmului, la toate vīrstele eroului şi īn toate domeniile vieţii sale este: De ce? Broderick, actor-regizor, creează astfel un original film despre ştiinţă, bīntuit de imaginaţie.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Arunc-o pe mama din tren / Throw Momma from the Train (1987), cu Danny DeVito, Billy Crystal – Duminică, PRO Cinema, 20.20
    “Owen este un tīnăr cam ‘sărit de pe fix’, care doreşte să-şi omoare mama. Prea slab pentru a-şi duce la bun sfīrşit planul, el apelează la serviciile unui prieten. De aici, peripeţiile se ţin lanţ īntr-un ritm ameţitor.” (PRO TV Magazin)

    Fără milă / No Mercy (1986), cu Richard Gere, Kim Basinger – Duminică, PRO TV, 22.45
    “Violenţă, sex şi palpitantă aventură, īntr-un thriller admirabil orchestrat.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Italiencele (2004) – Duminică, Antena 1, 23.00
    “Italiencele nu este un film catastrofal, nu e nici măcar un film rău, dar e un film nereuşit pentru că i-a lipsit viziunea de ansamblu, cu toate că (sau cu atīt mai mult cu cīt) acţiunea e bogată, actorii sīnt numeroşi şi ecranul e viu īn permanenţă.” (Iulia Blaga) (Romānia Liberă, octombrie 2004)

    Albii nu pot să sară / White Men Can’t Jump (1992), cu Wesley Snipes, Woody Harrelson – Luni, HBO, 20.00
    “Savuroasă comedie, recital de ‘şmecherie’, plin de umor şi culoare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Grăbeşte-te īncet (1981), cu Dem Rădulescu – Luni, TVR Cultural, 20.00
    “Subiect de dramă, inspirat de piesa lui Ion Băieşu ‘Alibi’, convertit īn farsă, cu intenţii nerealizate de gag şi complicaţii benigne.” (Dictionar de filme romāneşti, 2002)

    Femeia fără chip / Kvinna utan ansikte (1947), cu Anita Björk – Luni, TVR Cultural, 20.00; Marţi, 23.00
    “Realizat pe scenariul viitorului mare regizor Ingmar Bergman, filmul repezintă, de fapt, povestea lui Rut Kohler, o pictoriţă nimfomană, care nu poate să comunice cu fiinţele iubite. Fiind incapabilă să īşi definească clar idealurile pe care vrea să le atingă, ea īşi lasă destinul īn mīinile unui amant duplicitar şi diabolic, care īi schimbă viaţa.” (PRO TV Magazin)

    Tipu’ de la cablu / The Cable Guy (1996), cu Jim Carrey – Marţi, HBO, 15.40
    “Comedie uşurică, izbutind să rateze subiectul promiţător.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Pasagerul 57 / Passenger 57 (1992), cu Wesley Snipes – Marţi, PRO TV, 20.30
    “Tensiune la īnălţime īn acest film al cărui subiect urmăreşte un joc periculos de-a şoarecele şi pisica īntre un terorist şi un expert īn acţiuni anti-teroriste.” (www.port.ro)

    Unde dai şi unde crapă / Snatch (2000), cu Brad Pitt – Marţi, AXN, 23.00
    “Dacă la debut (Lock, Stock and Two Smoching Barrels) Ritchie īnfăţişa un grup de prieteni, intruşi īn lumea interlopă. Dar filmul nu mai e nici măcar o răfuială īntre gangsteri, e o goangă haotică īntr-un univers descompus de cacealmale, cīini, ruşi, rulote, evrei, boxeri, ţigani īn īncăierare generală, mişmaş de schimonoseli, replici, gaguri şi situaţii căzute parcă la montajul primului succes. Singura preocupare a regizorului rămīne ‘postmodernismul’ ostentativ cu care vrea să surprindă, să amuze şi să şocheze.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Ochi de urs (1982) – Miercuri, B1, 20.00
    “Mulţi cineaşti l-au lipsit pe Sadoveanu de savoare, dar un asemenea grad de absenţă a afinităţii a mai īnregistrat doar M. Drăgan la Neamul Şoimăreştilor!” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Longitudine / Longitude (2000), cu Jeremy Irons – partea a doua – Miercuri, TVR Cultural, 20.00; Joi, 00.00
    “Īn secolul XVIII, īn absenţa unui mijloc de măsurare a longitudinii, navele se pierdeau adesea pe mare. Parlamentul englez a oferit o recompensă uriaşă pentru oricine care putea rezolva problema. Această dramă īn două părţi spune povestea muncii de 40 de ani a ceasornicarului englez John Harrison pentru a găsi o soluţie şi a obsesiei ofiţerului de marină Rupert Gould, 200 de ani mai tīrziu, de a se asigura că lumea nu va uita această uimitoare realizare.” (www.port.ro)

    Jaf la drumul mare / The War Wagon (1967), cu John Wayne, Kirk Douglas – Joi, PRO Cinema, 16.45
    “Taw Jackson supravieţuieşte īnchisorii şi unei īmpuşcături serioase. Din momentul eliberării sale, el pleacă īn căutarea lui Frank Pierce, cel care i-a furat aurul, dar pentru asta are nevoie de un partener. Jackson se vede nevoit să facă o īnţelegere cu Lomax. Cum īncărcătura preţioasă este transportată īn vagonul de război, un poştalion bine păzit, furtul ei devine o provocare.” (PRO TV Magazin)

    Probleme de familie / King of the Corner (2004), cu Peter Riegert, Isabella Rossellini – Joi, HBO, 20.00
    “Leo Spivak (Peter Riegert) rătăceşte pe cărările vieţii fără nici o direcţie. Tatăl lui (Elli Wallach) şi-a pierdut brusc orice dorinţă de a mai trăi, fiica lui adolescentă Elena (Ashley Johnson) e īn plină rebeliune, Ed (Jake Hoffman), subalternul favorit, īi fură ideile şi urmăreşte să-i ia locul, iar soţia lui (Isabella Rossellini) īncepe să-şi piardă răbdarea. O īntorsătură a sorţii şi cīteva sfaturi spirituale neobişnuite din partea unui ‘rabin freelancer’ (Eric Bogosian) īl ajută pe Leo să se smulgă din nisipurile mişcătoare ale acestei crize existenţiale.” (www.port.ro)

    Eu cu sora mea mai mică / In Her Shoes (2005), cu Cameron Diaz – Joi, HBO, 21.35
    “Căutarea echilibrului, a identităţii spirituale, sugestia alternativelor la dezamăgiri şi eşecuri prin refugiul īn valorile literaturii sīnt cīteva laitmotive bine orchestrate de cineast. Cameron Diaz şi Toni Collette transmit firesc o empatie ce pare după mulţi ani să restabilească ordinea īntr-o familie cam īmprăştiată. Cu unele lungimi şi repetiţii, filmul lui Hanson nu este, īn ciuda bunelor intenţii, decīt măsura mediei din felia de dramă familială oferită de regizorii americani cīnd nu aleg calea regală a īmpuşcăturilor, urmăririlor sau a cazurilor extreme tratate cu belşug de efecte speciale. Ca film de vacanţă, de Crăciun, nu-i deloc rău filmul lui Curtis Hanson.” (Călin Stănculescu, Romānia Liberă, 15 decembrie 2005)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top