Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 23 8 – 14 iunie 2007

    Filmele săptămînii

    Trăieşte!
    Nopţi albe
    Zilele radioului
    Uşi deschise
    8 femei
    Regula jocului
    Sex, minciuni şi casete video
    Povestea lui Johnny Cash
    Ioana d’Arc


    Vineri – 8 iunie, HBO, 17.05
    Trăieşte! / Va, vis et deviens
    Dramă, Franţa, 2005
    Regia: Radu Mihăileanu

    “Povestea (gravă) a unui copil din Etiopia ce se dă drept evreu pentru a putea fi adoptat de Israel. Filmul jonglează foarte bine cu tema căutării identităţii, a luptei pentru supravieţuire şi a problemelor ce decurg din acestea. E bine ţinut în mînă şi, în ciuda lungimii (2 ore şi 20 de minute), nu plictiseşte deloc.” (Laurenţiu Brătan) (22, Nr. 827, 10-26 ianuarie 2006)

    “Cu Va, vis et deviens, tradus la noi prin Trăieşte!, cineastul francez de origine română Radu Mihăileanu a trecut la un cu totul alt registru stilistic decît cel cu care ne cucerise în Train de vie [Trenul vieţii]. E drept, subiectul nu mai e asemănător, deşi e. Dacă în Train de vie evreii fugeau de Holocaust cu un tren-fantomă, povestea avînd aerul unui basm, cu fantezia şi umorul de rigoare, Va, vis et deviens e bine înfipt în realitate, fiind - se pare - primul film care se ocupă de exodul evreilor etiopieni spre Israel şi de Operaţiunea Moise, prin care israelienii şi americanii i-au adus pe aceştia, în 1984, în Israel. Deci cam greu să faci un basm plin de fantezie şi umor dintr-o istorie tragică recentă (4.000 de etiopieni evrei au murit, 8.000 au fost salvaţi), cu atît mai mult cu cît cineastul îşi aduce povestea pînă în prezent, consemnînd şi naţionalismul israelian, dar şi persecuţiile asupra etiopienilor care s-au dat evrei. Însă cele două filme au pe undeva o consecuţie logică. Eroii ambelor filme se numesc Schlomo, iar dacă finalul lui Train de vie îl prindea pe Schlomo în lagărul de concentrare, în debutul lui Va, vis et deviens îl găsim pe viitorul Schlomo, un puşti etiopian creştin, care îşi va spune Schlomo şi se va da evreu pentru a scăpa din tabăra de refugiaţi de undeva din Sudan.” (Iulia Blaga) (România Liberă, octombrie 2005)

    Vineri – 8 iunie, Cinemax, 17.15
    Nopţi albe / White Nights
    Dramă, SUA, 1985
    Regia: Taylor Hackford
    Cu:
    Mihail Barîşnikov
    Gregory Hines
    Isabella Rossellini

    1 premiu Oscar [2]
    1 premiu Globul de Aur [1]

    “Film interesant ca premise scenaristice fiindcă, în duelul care începe, ambii adversari pornesc de la acelaşi refuz de a suporta injustuţia în propria ţară. Din păcate, unele îngroşări creează episoade retorice, mai puţin convingătoare. În schimb, Barîşnikov se dovedeşte, de la debut, un actor complet, stăpîn nu numai pe expresia trupului său, ci şi a feţei, deşi coregrafia lui Taylor Tharp păcătuieşte prin ostentaţie şi tezism.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Vineri – 8 iunie, Cinemax, 19.30
    Zilele radioului / Radio Days – nom. BAFTA
    Comedie, SUA, 1987
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow

    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Oscar

    “Dacă despre Amintiri de la “Stardust” s-a spus că este o replică la Opt şi jumătate, o altă analogie cu opera lui Federico Fellini generează Zilele radioului, amintind de Amarcord. Ca şi pelicula felliniană, filmul lui Allen este o evocare nostalgică a copilăriei, din care nu lipsesc episoadele umoristice. În plus, în ambele se acumulează numeroase detalii autobiografice.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon şi filosof)

    “Zilele radioului este singurul film în care apar ambele muze alleniene: în afara seraficei Mia [“Mia Farrow interpretează un rol mai mic, dar pregnant, o vînzătoare de ţigări care visează să ajungă vedeta unei emisiuni de radio şi, în ciuda vocii piţigăiate, ajunge să-şi îndeplinească dorinţa”] o putem vedea pe sofisticata Diane Keaton în rolul (minuscul dar savuros) al unei cîntăreţe. ‘Mină de aur’ pentru comentatorii pasionaţi de analogiile între viaţa şi opera unui cineast, Zilele radioului cucereşte prin sinceritatea tonului şi prin farmecul evocării unei lumi pline de culoare şi optimism. Pelicul mai impresionează prin dimensiunea ei de frescă ţesută din destinele a zeci de personaje şi prin calitatea de excepţie a muzicii.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon şi filosof)

    Vineri – 8 iunie, TVR 1, 23.20
    Uşi deschise / Porte aperte – David Di Donatello, Felix, nom. Oscar pt. film străin
    Dramă, Italia, 1990
    Regia: Gianni Amelio
    Cu: Gian Maria Volonté – David Di Donatello

    4 premii David Di Donatello
    3 premii Felix

    “Acuzat de un triplu asasinat, pe care şi-l asumă, funcţionarul fascist Scalia este un client sigur al pedepsei capitale. Dar între el şi judecătorul di Francesco se leagă o bizară complicitate, care-l împinge pe acesta din urmă să tergiverseze, în pofida presiunilor, pronunţarea sentinţei şi să se împotrivească condamnării la moarte care, iniţial, părea doar o formalitate. Magistratul îşi va plăti scrupulozitatea cu postul său. Pentru Volonté, această adaptare a romanului omonim al lui Leonardo Sciascia înseamnă încă un portret de magistrat, cel al unui bătrîn luptător pentru adevăr, plin de umilitatea răspunderii faţă de concetăţenii săi. Pentru cineast ca şi pentru scriitor, filmul reprezintă prilejul unui manifest contra pedepsei cu moartea care ‘serveşte guvernanţilor, nu cetăţenilor’, cum o afirmă judecătorul. Într-o puternică confruntare de idei şi poziţii este afirmată forţa de convingere a artei. Aşa cum, în dezbaterea juraţilor, Dostoievski dă şansă unei idei, şi filmul poate interveni în societate.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Sîmbătă – 9 iunie, TVR Cultural, 23.00
    8 femei / 8 femmes – nom. César
    Comedie, Franţa, 2002
    Regia: François Ozon - nom. César pt. regie, nom. César pt. (co)scenariu
    Cu Catherine Deneuve, Isabelle Huppert, Emanuelle Béart, Fanny Ardant

    European Film Academy a acordat premiul pentru interpretare feminină întregii distribuţii (8 actriţe)

    [12] nom. César

    “Povestea filmului sună ca rezumatul unui roman poliţist clasic: într-un conac înconjurat de nămeţi, în ajunul Crăciunului, s-a comis o crimă. Stapînul conacului a fost înjunghiat, şi persoanele aflate la faţa locului, toate femei, sînt potenţial suspecte. Plasarea acţiunii în anii '50, distribuţia şi povestea în sine sînt elemente aproape clasice ale filmului. Relaţiile dintre personaje, numerele muzicale ale eroinelor şi felul în care evoluează interesul regizorului fac parte dintre elementele care vă vor şoca, şi acest lucru l-a avut în vedere Ozon atunci cînd a realizat filmul. Însă şocurile lui nu sînt gratuite, iar povestea se ţine de la un capăt la celălalt.” (Ada Roseti, Realitatea românească, august 2002)

    “Cum tot filmul se desfăşoară într-o singură zi şi în acelaşi loc închis, toată greutatea cade pe umerii personajelor. Ele ştiu să facă atmosfera şi s-o spargă în secunda următoare. Incredibil tabloul feminităţii pe care îl schiţează Ozon. […] Ozon reuşeşte printr-un scenariu foarte sec, dar foarte viu, să contureze opt tipologii feminine diferite, să le dea un trecut, o motivaţie pentru ceea ce au devenit, chiar circumstanţe atenuante. Nu e deci de mirare că în această lume a femeilor, dezvăluită pînă la sfîrşitul filmului în toată splendoarea ei, bărbaţii nu au importanţă. În film, de un singur bărbat se leagă toate destinele femeilor. Dar lumea merge înainte şi după ce acesta dispare.” (Iulia Blaga, România liberă, 13 august 2002)

    “Cel mai rafinat, mai euforizant divertisment distribuit la noi, de la O familie genială – acea comedie magnifică despre depresie, pe nedrept eclipsată de fenomenul Amélie. […] François Ozon îşi exhibă aici flebeţea pentru reprezentările feminităţii din filmele vechi, şi umple ecranul de stele. Nu numai cele opt, ci şi Romy Schneider, Rita Hayworth, Lauren Bacall, Lana Turner, Ava Gardner, Leslie Caron, spirite chemate cu ajutorul unui tablou, al unui port-ţigaret, al unei perechi de mănuşi, miraje înfiripate dintr-o supradoză de Technicolor sau dintr-o atitudine.” (Andrei Gorzo, Dilema, nr. 493)

    “O splendoare: o combinaţie de musical, Agatha Christie şi omagiu adus ideii de divă. […] Culorile, costumele şi decorurile sînt absolut glorioase: te pot duce cu gîndul la acel pictor ratat, Vincente Minnelli, îmbătat de Technicolor. Paradisul cinefililor n-ar putea arăta mai bine decît acest film de François Ozon.” (Andrei Gorzo, Dilema, nr. 485)

    Luni – 11 iunie, TVR Cultural, 20.00
    Marţi – 12 iunie, TVR Cultural, 23.00
    Regula jocului / La regle du jeu
    Dramă, Franţa, 1939
    Regia: Jean Renoir

    Cu excepţia primei ediţii din 1952, Regula jocului e prezent în toate celelalte ediţii ale celebrului Top Ten al revistei britanice Sight and Sound, realizat din 10 în 10 ani, pe locul 2 sau 3 [După Citizen Kane].

    “Un weekend la reşedinţa de la ţară a unui marchiz este prilej de complicate intrigi amoroase atît între invitaţi, cît şi între servitori, intrigi ce se sfîrşesc cu o crimă involuntară. Intenţionînd să facă o ‘dramă veselă’, care ‘să descrie exact burghezia epocii’, Renoir realizează un film care aminteşte de Musset (anumite elemente de intrigă), de Marivaux (simetria situaţiilor între stăpîni şi servitori) şi de Beaumarchais (critica socială). Morala filmului, anunţată în titlu este că ‘în orice joc există o regulă şi cine nu o respectă pierde partida. Iar regula celor din înalta societate este prefăcătoria şi minciuna şi cel care le refuză este eliminat.’ (Etienne Fuzellier)” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    “Început ca o comedie mondenă, filmul basculează subit în oroare cu secvenţa vînătorii. S-a dorit să se vadă în acest masacru prefigurarea sau presentimentul asasinatelor din mai ’40. Nu este fals, dar este vorba despre o abordare mecanicistă a operei, în contradicţie cu demersul cineastului. Filmul lui nu dictează un singur adevăr, el este în primul rînd opera unui cineast care se îneacă în toată angoasa primăverii ’39.” (Jean-Pierre Jeancolas) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    “’Anatomie satirică a lumii bune’, oglindă a unei civilizaţii rafinate, inconştiente şi decadente. La vremea premierei, cel mai mare eşec al întregii cariere a lui Renoir (‘operă nemernică’, ‘eroare monumentală’, cu trecerea timpului, consacrat capodoperă mai ale după restaurarea copiei în anii ’60, ‘miracol de graţie şi gravitate’, cum l-a apreciat Claude Mauriac. În ce mă priveşte, filmul (inspirat de ‘Capriciile Marianei’, vodevilul lui Musset din 1883) îmi pare improvizat, tezist (regula jocului denunţată ca fiind… minciuna!) şi monden (în pofida antimondenităţii declarate): ‘Trăim o epocă în care toată lumea minte: prospectele medicamentelor, guvernele, ziarele’.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “În general sîntem mistificaţi. Societatea îşi bate joc de noi. Am norocul de-a fi învăţat, încă de mic, să recunosc mistificarea. În filmul Regula jocului, dezvălui publicului această descoperire, dar publicului nu-i place aşa ceva. Adevărul îţi jenează oarecum confortul. Peste un sfert de secol, ţineam o conferinţă la Harvard. La un cinematograf din apropierea universităţii rula filmul Regula jocului. Cînd am apărut pe estradă, m-au ovaţionat cu entuziasm. Publicul, format din studenţi, aclama Regula jocului. Şi, de atunci, succesul filmului a tot crescut. Ceea ce a apărut ca o insultă în 1939 a devenit clarviziune.” (Jean Renoir, Viaţa mea)

    Luni – 11 iunie, Cinemax, 23.00
    Sex, minciuni şi casete video / Sex, Lies and Videotape – Palme d’Or la Cannes
    Dramă, SUA, 1985
    Regia: Steven Soderbergh – nom. Oscar şi nom. Globul de Aur pt. scenariu
    Cu:
    James Spader – Premiu la Cannes pt. interpretare
    Andie McDowell – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur

    “Un remarcabil tablou de moravuri înfăţişînd o lume obsedată, invadată de minciuni, care se contemplă pe video. Omul benzilor de video nu e un simplu maniac al voyeurismului, ci un terapeut, un psihanalist care eliberează femeile de angoasele lor sexuale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “Toate personajele din film sînt simulacre postmoderne. Ele au devenit imagini şi obiecte sexuale. Ele îi consideră pe cei de alt sex ca fiind obiecte sexuale.” (Asim Ratan Ghosh)
    (http://www.geocities.com-postmoderni...a/pmincin.html)

    Marţi – 12 iunie, HBO, 18.45
    Povestea lui Johnny Cash / Walk the Line – Globul de Aur
    Film biografic, SUA, 2005
    Regia: James Mangold
    Cu:
    Joaquin Phoenix – Globul de Aur, nom. Oscar, nom. BAFTA
    Reese Witherspoon – Oscar, Globul de Aur, BAFTA

    1 premiu Oscar [5]
    3 premii Globul de Aur [3]
    2 premii BAFTA [4]

    “Walk the Line este o biografie convenţională despre un artist neconvenţional. Dar, aşa cum ‘neconvenţional’ e un mod simplist de a-l descrie pe Johnny Cash, un interpret al nuanţelor infinite, atît de complex încît nici un film nu e suficient de mare ca să-l încapă, la fel şi pelicula lui Mangold sfidează etichetările superficiale. Da, nu schimbă mare lucru în formulă, dar asta e, pînă la urmă un lucru bun. E un film onest care însă respiră pasiune prin fiecare por. Mangold şi-a propus, cu umilinţă, să spună o poveste curată despre ceea ce l-a ţinut pe Cash în viaţă, în ciuda demonilor care-l torturau, despre ancora viaţii sale: dragostea sa consumantă, obsedantă şi persistentă pentru June Carter.” (Anca Grădinariu, Ziarul de duminică, Nr. 5 (287), 10 februarie 2006)

    Marţi – 12 iunie, AXN, 23.00
    Ioana d’Arc – nom. César
    Film istoric, SUA, 1999
    Regia: Luc Besson – nom. César
    Cu: Milla Jovovich

    [8] nom. César

    “Ioana d’Arc de Luc Besson nu este nici ilustrare uscată a manualului de istorie, nici operă de pură fantezie, ci o combinaţie incitantă de fapt şi imaginaţie. Talentul formidabil al lui Besson este de a ne fi restituit – cinematografic – acest adevăr elementar despre Istorie : ea este produs al Ficţiunii la fel de mult pe cît orice fantezie S.F. Pentru această întreprindere dificilă, el a beneficiat de un scenariu provocator (scris împreună cu Andrew Birkin) şi, nu în cele din urmă, de interpretarea tumultoasă a Millei Jovovich.” (Alex. Leo Şerban)

    “Megashow destinat publicului (şi se ştie că Besson îşi face filmele gîndindu-se în primul rînd la public şi în ultimul rînd la critici), adaptat la rigorile lumii (post)moderne şi - suprem anacronism - beneficiind, cînd şi cînd, de uneltele Diavolului, Efectele speciale.” (Mihai Chirilov)

    “Filmul lui Besson e compus din trei mişcări simfonice: allegro-ul copilăriei, fuga războaielor şi andantele tragic al deznodămîntului. Milla Jovovich cucereşte prin spiritul ei ludic şi prin vitalitate. Regizorul încearcă mereu s-o sustragă miraculosului. Necesitatea, marea primejdie care pîndea Franţa, e cea care naşte mitul. Dar luciditatea versiunii anulează poezia temei, şi de aici sentimentul de insatisfacţie cu care părăseşti sala. Prea mult vacarm şi prea puţin fior autentic în Ioana d’Arc a lui Besson.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Capra / La Chèvre (1981), cu Pierre Richard, Gérard Depardieu – Vineri, TVR 1, 10.10
    “Ideea de a face din ghinionul unui personaj port-bonheurul întregii acţiuni e fertilă, cu avantajul că dă motivare dramaturgică tumbelor lui Richard. În plus, tandemul propus are originalitate şi farmec, iar umorul sadic e, adesea, inspirat folosit. Din păcate, autorul oboseşte după demararea acţiunii, eşuînd într-o banală comedie de serie.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Ciuleandra (1985) – Vineri, PRO TV, 13.30
    “Critica a apreciat – în linii mari – drept pozitiv efortul regizoral, chiar dacă nu a descoperit noutăţi de viziune, chiar dacă adaptarea a fost considerată, de unii comentatori, doar ‘corectă’.” (Istoria filmului românesc 1897-2000)

    Dincolo de aparenţe / What Lies Beneath (2000), cu Harrison Ford, Michelle Pfeiffer – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Abuz de vrăji, fantome şi prim-planuri. E greu de crezut că o asemenea inepţie a putut fi produsul regizorului lui Forrest Gump! Horror-ul e plicticos din prolog pînă la genericul final.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Deşert ocrotitor / The Sheltering Desert (1992) – Vineri, TVR Cultural, 23.00
    “Ecranizarea cărţii lui Henno Martin, geologul german care este, în acelaşi timp, unul dintre personajele principale ale filmului. În preajma izbucnirii celui de-al doilea război mondial, doi tineri geologi geologi germani pleacă în Africa, pentru a evita înrolarea în armata lui Hitler. Dar Marea Britanie intră în război împotriva Germaniei…” (PRO TV Magazin)

    Arsène Lupin (2004), cu Romain Duris, Kristin Scott Thomas – Sîmbătă, HBO, 13.20
    “Bazate pe romanele care în literatura franceză este echivalentul scrierilor ‘Sherlock Holmes’, aventurile lui Arsène Lupin îl umăresc pe celebrul hoţ parizian care a ‘uşurat’ de bijuterii o bună parte din clasa nobilă a Parisului. Arsène se distrează de minune cu viaţa lui, pînă în momentul în care o salvează de la moarte pe Josephine (Kristin Scott Thomas), o femeia fatală. Din acel punct, totul se schimbă, iar Arsène se trezeşte prins într-un complot regalist complicat şi sinistru, pus la cale pentru a descoperi o comoară ascunsă şi pentru a reinstaura monarhia franceză. O aventură inegală ca forţe, dar suprinzător de curajoasă, în care Arsène se trezeşte părtaş la o cauză la care nu aderă, dar de la care nu mai poate scăpa, odată ce e vrăjit de Josephine. Un film strălucitor, cu o atmosferă încîntătoare şi un actor de excepţie: Romain Duris (L'auberge espagnol, Les Poupees Russes).” (www.port.ro)

    Ike (1979), cu Robert Duvall – a doua parte – Sîmbătă, TVR Cultural, 14.00“Filmul este inspirat din biografia lui Dwight D. Eisenhower, comandantul forţelor armate americane din timpul celui de-al doilea război mondial şi preşedinte SUA între 1953 şi 1961. Alături de aspiraţiile politice şi victoriile dobîndite, filmul prezintă şi o perspectivă asupra vieţii personale a lui Eisenhower şi a relaţiei sale cu Kay Summersby.” (PRO TV Magazin)

    Răsfăţaţii Americii / America’s Sweethearts (2001), cu Julia Roberts, John Cusack – Sîmbătă, Antena 1, 15.00
    “Pretext sentimental pentru o usturătoare şi lucidă analiză a marketingului cinematografic şi a modului cum e manipulată presa. Parodie inteligentă, plină de tifle la adresa vieţii secrete a studiourilor americane şi spaţiu de afirmare al unor puternice talente interpretative.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Titanic Vals (1964), cu Grigore Vasiliu-Birlic, Ion Finteşteanu, Ion Dacian – Sîmbătă, B1, 19.00
    “Versatilitatea proprie regizorului îl determină să apese tendenţios pe substratul social al satirei, golind comedia de umor. Cît despre gîndirea sa cinematografică în adaptarea semnată de Tudor Muşatescu după propria-i piesă, ea se limitează la adăugarea unor exterioare inutile.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

    Menajera / The Maid (1991), cu Jacqueline Bisset, Martin Sheen – Sîmbătă, Euforia, 20.00
    “Un businessman excentric, venit la Paris să preia conducerea unei bănci, se angajează ‘menajer’ de dragul unei frumoase mămici. Farsă banală din care numai farmecul protagoniştilor mai poate mişca ceva.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    În carne şi oase / Flesh and Bone (1993), cu Meg Ryan, Dennis Quaid, James Caan, Gwyneth Paltrow – Sîmbătă, Prima, 20.00
    “La 13 ani după ce Arlis a fost martorul crimei tatălui său, uciderea unei întregi famili, viaţa i-o scoate în cale pe Kay, care nu e altcineva decît copilul acelei familii care scăpase ca prin minune. Cei doi nu ştiu nimic, asta pînă cînd apare tatăl lui Arlis, iar rănile trecutului se redeschid.” (www.port.ro)

    Lista neagră / Guilty by Suspicion (1991), cu Robert De Niro, Annette Bening – Sîmbătă, Naţional, 20.15
    “O privire pătrunzătoare asupra uneia dintre cele mai terifiante perioade ale istoriei Statelor Unite. Este povestea lui David Merrill, un cineast american trup şi suflet devotat filmului care, după un răsunător succes în Europa, se întoarce la Hollywood, aştept]ndu-se a fi primit ca un erou naţional. În schimb, nu găseşte decît un oraş subjugat de suspiciune şi frică. Prietenii şi colegii trăiesc sub teroarea guvernului, care caută prezumptivi comunişti; iar simpla bănuială este suficientă pentru ca suspecţii să fie declaraţi vinovaţi. Merrill asistă neputincios la denunţări incredibile; familiile se despart, carierele se minează, totul ca efect al ‘listei negre’. Cînd el însuşi cade în dizgraţie şi refuză cu încăpăţînare să-şi incrimineze cunoscuţii, este trecut pe lista neagră. Cu ajutorul fostei lui soţii, Ruth, David trebuie să înfrunte comisia guvernamentală şi să se decidă asupra carierei, pe care-o poate păstra trădîndu-şi prietenii şi integritatea.” (www.port.ro)

    Evadare din Absalom (1994), cu Ray Liotta, Lance Henriksen – Sîmbătă, PRO TV, 20.30
    “În 2022, sistemul închisorilor s-a schimbat. Aceste instituţii sînt conduse de corporaţii private şi au devenit o afacere foarte profitabilă. După ce căpitanul J.T. Robbins îl împuşcă pe comandantul său, este trimis la închisoare, însă acesta nu se poate supune regulilor…” (PRO TV Magazin)

    Minciuni adevărate / True Lies (1994), cu Jamie Lee Curtis, Arnold Schwarzenegger – Sîmbătă, Antena 1, 20.30
    “Filmul, distractiv ca un joc electronic în primele minute, abrutizează apoi spectatorul, pentru ca în cele din urmă să-l calce pe nervi”. (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Fără apărare / The Juror (1996), cu Demi Moore, Alec Baldwin – Sîmbătă, Antena 1, 23.30
    “Transpunere captivantă a unui roman de C.D. Green cu o prezenţă plină de magnetism a duetului interpretativ: Moore de irezistibilă mobilitate şi Baldwin într-un ambiguu aliaj de simpatie şi teroare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Să-ţi vorbesc despre mine (198, cu Ioana Crăciulescu, Gheorghe Dinică, Emil Hossu – Duminică, B1, 20.00
    “O educatoare fără părinţi sau prieteni, abia venită de la ţară, întîlneşţe salvarea în medicul căminului de copii. Adaptare a ‘Jurnalului Andei Serafim’ de Sidonia Drăguşanu. Combinaţie de umanitarism retoric şi calofilie.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

    Milionari de weekend (2004), cu Andi Vasluianu, Maria Dinulescu – Duminică, Antena 1, 23.00
    “Tezaurul României, aflat la Moscova, este înapoiat statului român. Dar e cineva care ar cheltui sume fabuloase pentru a intra în posesia unei statui din tezaur. Două personaje misterioase angajează cîte un comando format din cei mai abili şi mai duri mercenari pentru a sustrage statuia care are ascuns în interior un legendar inel cu puteri miraculoase. Statuia este furată din muzeu, dar ajunge din întîmplare în posesia a patru adolescenţi.” (PRO TV Magazin)

    Aaltra (2004), cu – Duminică, TVR Cultural, 23.00; Luni, 23.00
    “Undeva, în nordul Franţei, trăiesc doi vecini care se detestă şi care - în urma unei dispute violente – sînt grav răniţi de un utilaj agricol. Ei ies din spital în scaune cu rotile, cu picioarele paralizate, şi pornesc spre Finlanda, să ceară despăgubiri constructorului maşinăriei care i-a accidentat. Călătoria îi va ajuta să se descopere şi să se accepte reciproc.” (www.port.ro)

    Supravieţuitorul / Last Man Standing (1996), cu Bruce Willis – Duminică, Kanal D, 23.30
    “Originală tentativă de a îmbina două genuri clasice americane – westernul cu filmul de gangsteri – deservită de o naraţiune excesiv de subţire, ca şi de inconsistenţa personajelor.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Eu cu sora mea mai mică / In Her Shoes (2005), cu Cameron Diaz – Luni, HBO, 15.45
    “Căutarea echilibrului, a identităţii spirituale, sugestia alternativelor la dezamăgiri şi eşecuri prin refugiul în valorile literaturii sînt cîteva laitmotive bine orchestrate de cineast. Cameron Diaz şi Toni Collette transmit firesc o empatie ce pare după mulţi ani să restabilească ordinea într-o familie cam împrăştiată. Cu unele lungimi şi repetiţii, filmul lui Hanson nu este, în ciuda bunelor intenţii, decît măsura mediei din felia de dramă familială oferită de regizorii americani cînd nu aleg calea regală a împuşcăturilor, urmăririlor sau a cazurilor extreme tratate cu belşug de efecte speciale. Ca film de vacanţă, de Crăciun, nu-i deloc rău filmul lui Curtis Hanson.” (Călin Stănculescu, România Liberă, 15 decembrie 2005)

    Vreau să ştiu de ce am aripi (1984), cu Valeria Seciu, Ovidiu Iuliu Moldovan – Luni, B1, 20.00
    “Dan îşi sărbătoreşte aniversare celor 12 ani, cu genunchiul julit, netuns, şi certat cu prietenii dispuşi să cedeze meciul de campionat în schimbul unei staţii de amplificare. La vîrsta dificilă la care ar avea nevoie, mai mult ca oricînd, de părinţii săi, aceştia traversează o ‘intoleranţă epidermică’, absorbiţi de propria lor criză conjugală. Scenariul păcătuieşte prin exces de elocvenţă, mişcările sufleteşti ale eroilor fiind traduse unilateral în adevărate potpuriuri de aforisme difuzate prin radiotelefonie.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

    Un reporter incomod / Defence of the Realm (1985), cu Gabriel Byrne, Greta Scacchi – Luni, TVR 1, 00.10
    “Reporterul incisiv Nick Mullen demască, printr-un proces destul de dificil, un membru al Parlamentului, pe care îl acuză de spionaj. Adevărurile pe care le descoperă în timpul anchetei sale îl sperie, dar în acelaşi timp îl pun în alertă. El îşi dă seama că poate fi eliminat în orice moment, pentru că ştie prea multe şli poate fi un eventual duşman.” (PRO TV Magazin)

    S-a regăsit compania a 7-a / On a retrouvé la septième compagnie (1975) – Marţi, PRO TV, 14.00; Miercuri, 10.15
    “Bravuri de război cu lustru comic şi frondă la adresa mitului istoriei oficiale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Regii şi regina / Rois et reine (2004), Cu Catherine Deneuve – Marţi, HBO, 16.15
    “Filmul urmează două poveşti diferite. Pe de o parte, încoronarea Norei Cotterelle, anunţată la începutul filmului: se va căsători curînd cu un bărbat care îi convine, în sfîrşit! Pe de altă parte, decăderea lui ismael Vuillard, care este internat din greşeală într-un azil de psihiatrie, de unde va ieşi într-o stare deplorabilă. Cele două intrigi se unesc la mijlocul filmului.” (PRO TV Magazin)

    Poveste de Crăciun / A Christmas Romance (1994), cu Olivia Newton-John – Marţi, Naţional, 00.00
    “Julia (Olivia Newton John) locuieşte într-o zonă de munte, împreună cu cele două fetiţe ale sale. Chiar în preajma Crăciunului, primeşte o vizită neaşteptată de la Brian Harding (Gregory Harrison), care o informează că va trebui să-şi părăsească căminul, imediat după sărbători, din cauza datoriilor neplătite către bancă. În ciuda veştilor proaste, atunci cînd Brian are un accident, Julia îl ajută şi îl găzduieşte în casa sa.” (www.port.ro)

    Fapt divers (1984), cu Ilarion Ciobanu – Miercuri, B1, 20.00
    “Un bătrîn linotipist pleacă în ţinutul Sibiului pentru a elucida un fapt divers care l-a intrigat. Schema ‘omului care ne trebuie’ e ajustată prin cîteva pete de culaore: tipograful e văduv, îl apasă singurătatea etc. Film mediocru în expresie şi implauzibil în substanţă.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

    Longitudine / Longitude (2000), cu Jeremy Irons – prima parte – Miercuri, TVR Cultural, 20.00; Joi, 00.00
    “În secolul XVIII, în absenţa unui mijloc de măsurare a longitudinii, navele se pierdeau adesea pe mare. Parlamentul englez a oferit o recompensă uriaşă pentru oricine care putea rezolva problema. Această dramă în două părţi spune povestea muncii de 40 de ani a ceasornicarului englez John Harrison pentru a găsi o soluţie şi a obsesiei ofiţerului de marină Rupert Gould, 200 de ani mai tîrziu, de a se asigura că lumea nu va uita această uimitoare realizare.” (www.port.ro)

    Aleea miracolelor / El callejón de los milagros (1995), cu Salma Hayek – Miercuri, TVR 2, 22.10
    “Adaptare liberă după romanul scriitorului egiptean Naguib Mahfouz. Regizorul Jorge Fons şi scenaristul Vincente Lenero au ‘mutat’ romanul lui Mahfouz jumătate de lume mai încolo, din Cairo în Ciudad de Mexico, şi jumătate de secol mai târziu, din anii '40 ai secolului trecut, în anii '90. În Aleea Miracolelor, dintr-un cartier modest al uriaşei metropole mexicane, se coc trei poveşti de dragoste, de speranţă, de viaţă... Rutilio este proprietarul unui bar cu angajaţi necinstiţi, un bărbat de vîrsta a doua care refuză să-şi mai reprime homosexualitatea, spre oroarea fiului său. Alma este fata splendidă şi săracă, dornică să găsească pe cineva care să-i poarte de grijă, dar care e silită să-şi poarte singură de grijă, şi nu în cel mai fericit mod. Iar Susanita este fata bătrînă şi ştirbă, care visează la marea dragoste, dar se mulţumeşte cu dragostea mincinoasă...” (www.port.ro)

    Amor în stil italian / Fatto di sangue fra due uomini per causa di una vedova (si sospettano moventi politici) (197, cu Sophia Loren, Marcello Mastroianni – Miercuri, Naţional, 00.00
    “Poveste de amor, patimă şi răzbunare, filmul se vrea şi pictură a unei epoci: Sicilia în momentul ascensiunii fascismului. Din păcate, o regie grandilocventă, de un patetism exterior şi folosind o estetică de film mut (abundenţă de grosplanuri abominabil montate), subminează tot ceea ce ar fi putut însemna adevăr. Mastroianni apare, probabil, în cel mai compromiţător rol al său, socialist ‘generos’ cu barbă de un cot, iar Sophia Loren aduce, în partitura-i de femeie aprigă, cu Baranovskaia din anii ’20.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Jane Eyre (1996), cu William Hurt, Anna Paquin – Joi, Prima, 14.40
    “Adaptare onestă a romanului Charlottei Brontë, iluminată de prezenţa lui Hurt, mohorît şi misterios Rochester. Durabilă apariţia lui Gainsbourg în rolul Janei care din umbră în beznă a ajuns prezenţă morbidă, ‘săracă, simplă, dar cu sentimente’. Celebrul roman publicat în 1847 (la 31 de ani) de Charlotte Brontë a fost, din 1913 pînă acum, ecranizat de nouă ori.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Submarinul în pericol / Gray Lady Down (197, cu Charlton Heston – Joi, PRO Cinema, 16.45
    “Lovit accidental de o fregată, un submarin atomic se scufundă la 5000 m adîncime, unde îl acoperă avalanşe de nisip. Pentru recuperarea echipajului, în situaţie disperată, e trimisă o misiune de salvare. Sacrificii eroice, momente de tensiune, situaţii-limită în lanţ = film mediu de suspans cu miză patriotic-marină.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Patima (1975), cu Draga Olteanu-Matei, Gheorghe Cozorici – Joi, B1, 20.00
    “Melodramă politică inspirată scenaristei Draga Olteanu de nuvela ‘Hiena’ de Petru Vintilă. Apariţia protagonistei e puternică, dar filmul indispune prin insistenţa simbolului care înlocuieşte rudimentar metafora şi chiar detaliul revelator. Filmul melodramatic e de- dreptul trivial.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

    Cavalerul Pardaillan / Le chevalier de Pardallian (1962), cu Gérard Barray – Joi, TVR 1, 20.20
    “Henri de Guise doreşte cu orice preţ să obţină mult rîvnita coroană a Franţei. Fără să îşi dea seama de repercusiuni, el comite însă o greşeală de neiertat: o răpeşte pe femeia la care ţine cavalerul Pardallian. Acesta, prin puterea de care dispune, distruge planurile lui Henri, îi risipeşte dorinţa de a avea coroana şi îi face viaţa un coşmar.” (PRO TV Magazin)

    Barbarella (196, cu Jane Fonda – Joi, TVR 1, 00.10
    “În anul 4000, o superfemeie astronaut porneşte în urmărirea unor duşmani care vor să distrugă pămîntul. Film ştiinţifico-fantastic inspirat din banda desenată a lui Jean-Claude Forest. Face senzaţie în epocă prin erotismul soft tipic lui Vadim şi prin încercarea acestuia de a face din Jane Fonda – soţia sa de atunci – o altă Brigitte Bardot.” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top