Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 22 1 – 7 iunie 2007

    Filmele săptămīnii

    Mica romanţă
    Povestea lui Johnny Cash
    Manderlay
    Sex, minciuni şi casete video
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea şi dulapul
    21 de grame
    Balanţa
    Erin Brockovich
    I vitelloni
    Bird
    Misterul familiei von Büllow

    Vineri – 1 iunie, PRO TV, 14.30
    Mica romanţă / A Little Romance
    Comedie, Franţa-SUA, 1979
    Regia: George Roy Hill
    Cu:
    Laurence Olivier
    Diane Lane
    “Doi adolescenţi, ea dintr-o bogată familie americană, el, fiul unui şofer de taxi, evadează din lumea meschină īn legendara Veneţie. Delicată şi lirică versiune a eternei poveşti despre Romeo şi Julieta, ai cărei protagonişti se referă, mereu, la ficţiuni filmice. Remarcabil că micii eroi sīnt īntotdeauna cu un pas īnaintea ‘īnţelepciunii’ adulţilor.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Vineri – 1 iunie, HBO, 15.45
    Povestea lui Johnny Cash / Walk the Line – Globul de Aur
    Film biografic, SUA, 2005
    Regia: James Mangold
    Cu:
    Joaquin Phoenix – Globul de Aur, nom. Oscar, nom. BAFTA
    Reese Witherspoon – Oscar, Globul de Aur, BAFTA
    1 premiu Oscar [5]
    3 premii Globul de Aur [3]
    2 premii BAFTA [4]
    “Walk the Line este o biografie convenţională despre un artist neconvenţional. Dar, aşa cum ‘neconvenţional’ e un mod simplist de a-l descrie pe Johnny Cash, un interpret al nuanţelor infinite, atīt de complex īncīt nici un film nu e suficient de mare ca să-l īncapă, la fel şi pelicula lui Mangold sfidează etichetările superficiale. Da, nu schimbă mare lucru īn formulă, dar asta e, pīnă la urmă un lucru bun. E un film onest care īnsă respiră pasiune prin fiecare por. Mangold şi-a propus, cu umilinţă, să spună o poveste curată despre ceea ce l-a ţinut pe Cash īn viaţă, īn ciuda demonilor care-l torturau, despre ancora viaţii sale: dragostea sa consumantă, obsedantă şi persistentă pentru June Carter.” (Anca Grădinariu, Ziarul de duminică, Nr. 5 (287), 10 februarie 2006)
    Vineri – 1 iunie, TVR 1, 23.20
    Manderlay
    Dramă, Danemarca-Suedia-Olanda-Franţa-Germania-Anglia, 2005
    Regia: Lars von Trier
    Cu:
    Bryce Dallas Howard
    Danny Glover
    Willem Dafoe
    Lauren Bacall
    “Manderlay e la fel de cinic, nebunesc şi genial ca şi Dogville. Cu decorul o scenă de teatru şi o poveste de un cinism extrem (drumul spre iad e presărat numai cu bune intenţii!), plasat īn 1933, īn Alabama, īn plin rasism, Manderlay consolidează un stil care scrie istoria cinematografului contemporan. Cu Lars von Trier, una din stelele cele mai strălucitoare.” (Laurenţiu Brătan, 22, Nr. 842, 25 aprilie – 1 mai 2006)
    “Reacţiile virulente din jurul celui mai recent film al lui Von Trier, ‘Manderlay’, care a avut recent premiera şi īn Romānia, arată că stilul lui Von Trier de a spune adevăruri fără perdea despre politică şi umanitate īl poate propulsa rapid īn topurile americane ale celor mai detestaţi regizori. Reacţiile au fost, īn ţara aleasă de danez drept cadru al ficţiunii sale, extrem de virulente. […]
    Ceea ce au ignorat, cu obstinaţie, criticii de peste ocean ai filmului este multitudinea de ţinte pe care acesta le loveşte, fără a se concentra asupra vreuneia. Prejudecăţile rasiale sīnt puse la zid laolaltă cu exaltările corectitudinii politice, iar democraţia nu se dovedeşte cu nimic mai bună decīt vechea administraţie, dictatorială, a plantaţiei. America nu este obiectul criticii lui Von Trier, este doar locul cel mai vizibil īn care toate firele filmului se īntīlnesc.” (Cătălin Sturdza, Cultura, Nr. 17 (69), 13 aprilie 2006)
    “Ce altceva sīnt personajele lui von Trier – aici, ca şi īn Dogville – decīt nişte termeni īn ecuaţiile lui? Ambele filme se prezintă ca nişte parabole despre natura umană, dar, īn ambele cazuri, parabola nu e atīt dramatizată (adică umplută cu viaţ㠖 cu reacţii şi iniţiative umane aparent spontane), cīt demonstrează matematic (adică īntr-un fel care reduce personajele la lipsa de relief a unor simboluri scrise cu creta pe tablă). Īntrebarea este: poţi s ajungi la esenţa umanităţii ca la un adevăr matematic? […]
    “Problema, din punctul meu de vedere, este că demonstraţia lui von Trier rămīne demonstraţia unui profesor, nu a unui autor. Comparaţi-o cu demonstraţia – nu mai puţin mizantropic㠖 pe care o face Woody Allen īn Match Point: la Allen simţi tot timpul greutatea şi soliditatea lucrului trăit sau observat, pe cīnd la von Trier simţi inconsistenţa formulelor scoase din burtă şi ecoul mulţumit de sine al unui ‘q.e.d.’. Şi dacă demonstraţia din Dogville avea de partea ei o anumită simplitate (refuz să spun ‘puritate’), plus fascinaţia exercitată de simplul fapt că vedem o femeie torturată (de-asta refuz să spun ‘puritate’), cea din Manderlay e extravagantă şi forţat㠖 mai ales īn ultima jumătate de oră, cīnd practic iese de pe tablă şi o ia pe pereţi. O fi ea, lumea, un loc rău, dar Manderlay – ca şi (mult mai extraterestrul) Dear Wendy, realizat de Thomas Vinterberg tot după un scenariu de Lars von Trier – te lasă cu suspiciunea că e īn primul rīnd un loc pe care von Trier nu-l cunoaşte bine.” (Andrei Gorzo, Dilema veche, Nr. 117, 21-27 aprilie 2006)
    “Īn condiţiile īn care revolta īmpotriva americanilor a devenit un sport şi orice tarabagiu poate exhiba accese de vehemenţă antiamericană, ne-am aştepta ca măcar Lars von Trier să combată nuanţat. Stridenţa tezistă din Manderlay e din păcate una comună. Von Trier nu e de data aceasta īnaintea timpului său, ci un simplu copil al vremii sale. Ba chiar jonglează cu o problemă fumată demult. Integrarea africanilor americani nu a īnceput nici ieri şi nici nu se va sfīrşi la ianuarie 2007. E drept, abuzurile seculare sīnt mai greu de uitat, iar īn Manderlay ele devin piesa de rezistenţă a rechizitoriului. Ce ar mai fi, deci, de aşteptat de la un film mutilat de fierea antiamericană a regizorului?
    Probabil că nimic dacă Manderlay nu ar fi un film genial. Năduful īmpotriva yankeilor e doar un inconvenient periferic. La urma urmei, cine poate respinge Război şi pace doar din cauza exceselor ideologice ale autorului? Nici aici Von Trier nu este capabil să scuipe doar pe obrazul Americii. Sīnt flegme aruncate īn faţa umanităţii, căci povestea ar fi putut avea loc oriunde altundeva. Manderlay este o capodoperă macabră, o parabolă povestită cu acelaşi rīnjet de creator al unei farse drăceşti. Īn Manderlay, mai mult decīt oriunde, se vede cum Von Trier construieşte doar pentru a jubila sadic, demolīnd, doar pentru a avea suficient moloz sub care să īşi īngroape personajele.” (Dumitru T. Pop, Observator cultural, Nr. 60-61 (317-31, 20 aprilie-3 mai 2006)
    Vineri – 1 iunie, Cinemax, 00.45
    Sex, minciuni şi casete video / Sex, Lies and Videotape – Palme d’Or la Cannes
    Dramă, SUA, 1985
    Regia: Steven Soderbergh – nom. Oscar şi nom. Globul de Aur pt. scenariu
    Cu:
    James Spader – Premiu la Cannes pt. interpretare
    Andie McDowell – nom. Globul de Aur
    [1] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur
    “Un remarcabil tablou de moravuri īnfăţişīnd o lume obsedată, invadată de minciuni, care se contemplă pe video. Omul benzilor de video nu e un simplu maniac al voyeurismului, ci un terapeut, un psihanalist care eliberează femeilde angoasele lor sexuale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    “Toate personajele din film sīnt simulacre postmoderne. Ele au devenit imagini şi obiecte sexuale. Ele īi consideră pe cei de alt sex ca fiind obiecte sexuale.” (Asim Ratan Ghosh)
    (www.geocities.com-postmodernismandcinema/pmincin.html)
    Sīmbăt㠖 2 iunie, HBO, 20.00
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea şi dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson
    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur
    “Cu īncasări care trec de 300 de milioane de dolari şi cu patru săptămīni de dominare a pieţei internaţionale, prima ecranizare după seria fantasy scrisă de C.S. Lewis are toate şansele să ajungă cea mai de succes peliculă Disney din toate timpurile, depăşind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce īn scenă patru copii-actori talentaţi, o vrăjitoare de pus īn ramă şi un arsenal de efecte speciale pe măsura producţiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naivă, e inconsistentă şi neconvingătoare.” (Cătălin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)
    “Cronicile din Narnia merită văzut pentru că arată cīt de bun a fost Stăpīnul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)
    Sīmbăt㠖 2 iunie, TVR 2, 23.00
    21 de grame / 21 Grams
    Dramă, SUA, 2003
    Regia: Alejandro Gonzales Inarritu
    Cu:
    Sean Penn – Cupa Volpi la Veneţia
    Naomi Watts – nom. Oscar
    Benicio Del Toro – nom. Oscar pt. rol secundar
    [2] nom. Oscar
    “21 de grame este unul dintre cele mai intense, mai puternice şi mai lipsite de menajamente filme pe care le-am văzut īn ultimul timp. Ar fi instructivă o comparaţie cu Mystic River – drama lui Clint Eastwood (…). Eastwood face exact ceea ce Inarritu spune că nu-l interesează să facă: narează tradiţional, cu abundenţă de detalii şi crescendo psihologic ‘ca la carte’; īn Mystic River, ştii īn fiecare moment că asişti la o dramă care merge īntr-o anumită direcţie, că există suspans doar pentru ca, la sfīrşit, să ţi se dezvăluie cine e ‘vinovatul’. Ce lipseşte? Suspansul – nu psihologic, ci creativ. Mystic River e ca un bloc de marmură fierbinte, a cărui greutate şi densitate te lovesc din prima – sau nu. Dacă te pasionează povestea, rămīi; dacă nu, nu există nimic – īn film, ca film – care să te facă să rămīi: totul a mai fost filmat, aşa, de nenumărate ori. Totul a mai fost măsurat, cīntărit, echilibrat. 21 de grame este total diferit – un diamant, la fel de fierbinte, dar cu multe feţe, unele surprinzătoare.” (Alex. Leo Şerban) (Ziarul de duminică, Nr. 21 (201), 28 mai 2004)
    Sīmbăt㠖 2 iunie, PRO Cinema, 23.05
    Balanţa
    Dramă, Romānia, 1992
    Regia: Lucian Pintilie
    Regia:
    Cu: Maia Morgenstern – Premiul pentru cea mai promiţătoare speranţă a anului la Geneva, Premiul Felix pentru interpretare acordat de European Film Academy
    “Reluare a subiectului din Mere roşii, transformat de Ion Băieşu īntr-un roman pe care experienţa cinematografică i-l inspirase. Dacă filmul din 1977 reprezenta punctul de vedere al medicului, cel din 1992 aduce optica intrusei. Aici asistenta medicală nu mai e obiectul amorului imposibil al lui Mitică, ci devine rivala, īndrăgostită ea de chirurg, toate celelalte personaje şi peripeţii repetīndu-se, dar la dimensiunea unei aventuri existenţiale emblematice pentru o epocă a absurdului. Mere roşii şi Balanţa reprezintă, īn aria cinematografiei noastre, o experienţă extraordinară de adevărată reluare a unui subiect dintr-un unghi complet nou.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    “Am īnţeles care este dimensiunea grotescă a societăţii romāneşti, semnul unei monstruozităţi unice – catastrofalul şi carnavalescul. O lume perfect nebună, īn care orice urmă de normalitate era eliminată sau parodiată, o lume imprevizibilă, imposibil de controlat, īn care totul era posibil (şi ce este Romānia de astăzi dacă nu aceeaşi «lume pe dos», parodie a normalităţii?)” (Lucian Pintilie) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)
    Luni – 4 iunie, HBO, 16.00
    Erin Brockovich – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA (Oscarul britanic)
    Dramă, SUA, 2000
    Regia: Steven Soderbergh – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Julia Roberts – Globul de Aur, Oscar, BAFTA
    Albert Finney – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar
    1 premiu Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [4]
    1 premiu BAFTA [6]
    “Dincolo de scheme, Soderbergh pune īn evidenţă structurile: monopoluri mai puternice ca legea, cruzimea de junglă a luptei pentru existenţă, condiţia umilitoare a femeii care creşte copii. Cīt despre Roberts, ea ţine piept, la propriu şi la figurat, lui Albert Finney, īntr-una dintre cele mai puternice afirmări ale prezenţei sale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    “Īn locul unei interpretări īn stilul pe cale de dispariţie Meryl Streep, Roberts accentuează calităţile care au transformat-o īn star – umor, empatie, aplomb – invitīnd īn acelaşi audienţa să se īntrebe dacă personajul ei nu e uneori prea reacţionar sau scurtcircuitat.” (Michael Hastings – The All Movie Guide)
    Julia Roberts a primit 20 milioane de dolari pentru rolul din acest film, cel mai mare salariu plătit unei actriţe pīnă atunci.
    “Regizat de Steven Soderbergh (…) şi avīndu-l īn distribuţie pe un mare actor britanic, Albert Finney, Erin Brockovich este inspirat de un fapt real – precizare importantă, altminteri aţi crede că este īncă o poveste cusuţă cu aţă albă a scenariilor hollywoodiene; adevărata Erin B. apare cīteva secunde [undeva īn primul sfert de oră], īn chip de chelneriţă īntr-un fast-food, pe ecusonul ei scriind ‘Julia’… [īn dreapta imaginii, sus].” (a.l.ş.)
    Steven Soderbergh este primul regizor, de la Michael Curtiz, īn 1939, nominalizat, īntr-o singură ediţie a premiilor Oscar, pentru două filme: Erin Brockovich şi Traffic, pentru cel din urmă obţinīnd trofeul pentru regie.
    Luni – 4 iunie, TVR Cultural, 20.00
    Marţi – 5 iunie, TVR Cultural, 23.00
    I vitelloni
    Dramă, Franţa-Italia, 1953
    Regia: Federico Fellini – nom. Oscar pt. (co)scenariu
    Cu: Alberto Sordi
    “Viaţa unor pierde-vară mic burghezi, care nu vor şi nu pot să evadeze din atmosfera adormită a unui orăşel de provincie. Considerat de unii o operă de critică socială, iar de alţii doar o cronică indulgentă şi tandră a mediului copilăriei şi adolescenţei lui Fellini, Vitelloni constituie primul mare succes al regizorului, marcīnd una dintre trăsăturile de bază ale operei sale – cea autobiografică. Fellini, fost ‘vitellone’ (după propria mărturisire), se exprimă prin intermediul personajului Moraldo (singurul care evadează, īn final) şi īi condamnă pe ceilalţi. Īn ciuda numeroaselor momente comice, filmul degajă o notă de tristeţe, provenită din tonul plin de milă şi de nostalgie adoptat de Fellini faţă de personajele sale. Primul mare succes al lui Alberto Sordi, care devine echivalentul īn comedie al lui Marcello Mastroianni. ‘Decenii īn şir el va īntruchipa tipul italianului prin excelenţă, un concentrat exemplar al caracteristicilor negative ale acestuia: superficialitatea, excesiva elasticitate morală, victimizarea, ignoranţa, egoismul, nesinceritatea, uşurinţa cu care īşi schimbă culoarea politică şi opiniile.’ (Gian Piero Brunetta)” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)
    Marţi – 5 iunie, Cinemax, 23.00
    Bird
    Dramă, SUA, 1988
    Regia: Clint Eastwood
    Cu: Forest Whitaker
    “Născut īn 1920 īn sărăcie, muzicianul negru Charles Parker a intrat īn legenda jazzului supranumit ‘Pasărea’. Şi totuşi, cīnd, īn 1955, doborīt de un atac de cord, i se face fişa īntr-o clinică, vīrsta decedatului, care īmplinise 35 de ani, e apreciată īntre 65-70!
    Eastwood face din această uzură cheia īntregului film, expresie a suferinţei omului supus presiunilor contrare īntr-o existenţă īn care saxofonul e prelungirea sufletului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Joi – 7 iunie, Cinemax, 21.00
    Misterul familiei von Büllow / Reversal of Fortune – nom. Globul de Aur
    Dramă, SUA, 1990
    Regia: Barbet Schroeder – nom. Oscar, nom. Globul de aur
    Cu: Jeremy Irons – Oscar, Globul de Aur
    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu Globul de Aur [4]
    “Von Büllow se īncadrează perfect pe linia personajelor ‘ironiene’: bărbaţi distinşi, distanţi, stăpīni pe ei, echilibraţi īn ciuda situaţiilor-limită īn care le place să se afle şi cărora le fac faţă printr-un comportament ambiguu ce le sporeşte carisma şi misterul.” (Cinema... un secol şi ceva, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Răscumpărarea / Ransom (1996), cu Mel Gibson, Renée Russo – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Onorabil din punct de vedere profesional, thrillerului īi lipseşte scīnteia de nebunie pe care subiectul i-o oferea.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Bean (1997), cu Rowan Atkins – Vineri, Antena 1, 20.30
    “Eroul faimoasei serii TV e catapultat de pe tubul catodic pe marile ecrane. Personajul lui Atkinson de idiot nefericit care provoacă dezastre īşi conservă panoplia de gafe şi īncurcături făcīnd, fie şi din debutul său īn cinema, un eşec catastrofic. Nu este vina lui Bean, ci a autorilor filmului care-l mută īntr-o cu totul altă realitate. La TV era protagonist, trăind īntr-un univers unidimensional; īn versiunea cinematografică e captivul unei poveşti cu multe personaje care, uneori, īl īmping chiar īn umbră. Pe micul ecran era tăcut, modul său de comunicare fiinf gagul; īn versiunea cinematografică, scenariştii īnclină balanţa spre dialog, iar umorul replicilor e derizoriu.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Pe cont propriu / Made Men (1999), cu James Belushi – Vineri, Naţional, 22.30
    “Bill Manuci şi Debra se ascund de gangsterii de la care au furat 12 milioane de dolari. Cīnd sīnt prinşi de mafioţi, cei doi īi atrag īntr-un laborator, īn care se ascund nişte traficanţi de droguri. Luate prin surprindere, cele două bande deschid focul şi Bill īncearcă să fugă. Planurile lui sīnt date peste cap de un poliţist corupt, care a pus ochii pe bani.” (PRO TV Magazin)
    Mesaje secrete / (2002), cu Nicolas Cage – Vineri, PRO TV, 23.00
    “Windtalkers pare mai degrabă un film de comandă pentru John Woo, care nu(uuuuu) mai pare acelaşi cu autorul excelentelor scene de luptă, urmăriri etc. din filmele sale precedente. Cadrul istoric nu-i acordă circumstanţe atenuante, chiar dacă povestea filmului e verosimilă. […] Intrat īn film cu figura lui tristă de īnger căzut īn plin război, Nicolas Cage reuşeşte să se solidifice pe parcurs şi să capete privire oţelită, sumbră, părīnd măcinat şi de coşmarul masacrelor precedente, dar şi de misiunea sfīntă de a-şi apăra indianul-breloc. Dar el nu poate servi drept ancoră pentru un film care īşi pierde spectatorii cu aceeaşi viteză cu care īşi epuizează figuranţii pe cīmpul de luptă.” (Iulia Blaga) (Romānia Liberă, 4 septembrie 2002)
    A fost odată un asasin / Grosse Pointe Blank (1997), cu John Cusack, Minnie Driver – Vineri, Prima, 23.00
    “Viaţa afectivă a uni killer profesionist e atīt de tulburată, īncīt se confesează psihiatrului. Epuizat, nervos, īnsingurat, nu-si mai găseşte īmplinirea. Īn această stare, participă la agapa de 10 ani de la absolvire, unde trăieşte clipa adevărului. Parodie subţire, uneori chiar prea subţire, a filmelor cu killeri. Filmul are secvenţe de efect, e inteligent, dar suferă de un abuz de dialog nepermis īn reţetarul genului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Armăsarul sălbatic / The Silver Brumby (1993), cu Russell Crowe – Vineri, TVR Cultural, 23.00
    “Film pentru copii, adaptarea unui roman al scriitoarei australiene Elyne Mitchell. Un tīnăr armăsar sălbatic de o mare inteligenţă şi frumuseţe reuşeşte să scape din toate īncercările oamenilor de a-l captura. Cīnd e ucis de unul dintre īndīrjiţii săi urmăritori, calul se transformă īntr-un duh care īncepe să bīntuie ţinuturile unde trăise cīndva.” (www.port.ro)
    Insula / The Island (2005), cu Ewan McGregor – Vineri, HBO, 00.15
    “Lincoln Six-Echo (Ewan McGregor) şi Jordan Two-Delta (Scarlett Johansson) se află printre sutele de rezidenţi a unei instituţii sub control la mijlocul secolului 21. La fel ca toţi locuitorii acestui mediu controlat cu atenţie, tot ce se referă la vieţile lor de zi cu zi este monitorizat, chipurile spre binele lor. Singura cale de ieşire - şi speranţa pe care o īmpărtăşesc cu toţii- este să fie aleşi să meargă īn ‘Insul㒠- ultimul loc necontaminat din lume după un dezastru ecologic care, după cum s-a anunţat, a luat vieţile tuturor de pe planetă, mai puţin a lor. Afectat de curīnd de coşmaruri inexplicabile, Lincoln este neliniştit şi īncepe să pună la īndoială din ce īn ce mai mult restricţiile asupra vieţii lui. Dar nu este pregătit pentru adevăr, atunci cīnd curiozitatea sa din ce īn ce mai mare duce la descoperirea teribilă că tot ce ştia despre existenţa lui este o minciună, că Insula este o farsă crudă şi că el, Jordan şi toţi cei pe care īi cunosc sīnt de fapt mai valoroşi morţi decīt vii. Timpul se scurge, iar Lincoln şi Jordan īncearcă să scape īn lumea exterioară pe care nu au cunoscut-o niciodată. O dată ce se află īn exterior şi departe de ochii indiscreţi ai institutului, prietenia inocentă pe care au īmpărtăşit-o īncepe să capete profunzime. Dar avīnd forţele instituţiei pe urmele lor, Lincoln şi Jordan au o misiune principală: să trăiască.” (www.port.ro)
    Ike (1979), cu Robert Duvall – prima parte – Sīmbătă, TVR Cultural, 14.00
    “Filmul este inspirat din biografia lui Dwight D. Eisenhower, comandantul forţelor armate americane din timpul celui de-al doilea război mondial şi preşedinte SUA īntre 1953 şi 1961. Alături de aspiraţiile politice şi victoriile dobīndite, filmul prezintă şi o perspectivă asupra vieţii personale a lui Eisenhower şi a relaţiei sale cu Kay Summersby.” (PRO TV Magazin)
    Cavaleria a 7-a / 7th Cavalry (1956) – Sīmbătă, Antena 1, 07.00
    “Tom Benson, ofiţer īn armată, decade īn faţa superiorilor săi după ce este bănuit că a dezertat din prima linie. Pentru a fi considerat din nou de īncredere, Benson face tot posibilul să demonstreze că nu este vinovat de situaţia creată. Astfel, bărbatul decide să se ocupe de recuperarea cadavrelor celor căzuţi la datorie.” (PRO TV Magazin)
    Mama vitregă / Stepmom (199, cu Julia Roberts, Susan Sarandon – Sīmbătă, Antena 1, 16.00
    “Schemă tipică a ‘filmului de familie’, alternativă comercială cuminte la ‘filmele violenţei’, ca melodramă neconvingătoare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Pistruiatul 1 (1973), cu Costel Băloiu, Sergiu Nicolaescu – Sīmbătă, PRO Cinema, 17.30; Duminică, 14.00
    “Cel de-al doilea război mondial. Pistruiatul, īnsoţit de cīinele lui, Calu, īl ajută pe comunistul Andrei (interpretat de Sergiu Nicolaescu), care a evadat din furgoneta Siguranţei. Andrei īi īncredinţează puştiului o serie de misuni dificile, menite să-i ajute pe ‘tovarăşi’. De aici, un şir de aventuri avīnd īn centur figura Pistruiatului şi lupta īn ilegalitate a comuniştilor.” (PRO TV Magazin)
    Īnnebunesc şi-mi pare rău (1992), cu Oana Ştefănescu, Gh. Visu, Bogdan Uritescu, Florian Pittiş – Sīmbătă, B1, 19.00
    “O muncitoare de fabrică vrea să evadeze din existenţa-i sordidă. Şi-o dispută doi bărbaţi: un cascador şi un cineast amator. Filmul unei lumi lipsite de soluţii, rătăcind īn căutarea adevărului, şi a unui tineret īnşelat īn speranţele sale, pentru că vechile legi şi servituţi n-au fost īnlăturate. La debutul său, cineastul propune un material de viaţă caleidoscopic neprelucrat şi un colaj cultural-literar alcătuit din texte jurnalistice de tip: ‘Avem nevoie de sprijinul Europei, dar şi Europa trebuie să aibă nevoie de noi…’ sau ‘Sīntem o ţară mică. Adevărul nu poate fi ascuns!’. Īn marea trăncăneală mai apar şi dialoguri ‘de culoare’ gen ‘Dă şi tu o ţigară!’ Se recită poezii de Florin Iaru (din care a fost extras şi titlul filmului) sau se tace cinci minute īn jurul unei mese, cu zgomot de ambianţă. De fapt, dramaturgia inspirată de Al. Papilian şi Fănuş Neagu (ce-ar putea fi mai antinomic?!) e o ofertă de conformism antedecembrist dreasă cu nonconformism de actualitate (Piaţa Universităţii). Printre siluetele hieratice, care vorbesc stins şi afectat, e īmpins īn căruţ un erou al lui Decembrie ’89, un rezoneur īnţelept căruia Florian Pittiş īi conferă o prestanţă neconvingătoare.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Jaf īn stil italian / The Italian Job (2003), cu Mark Wahlberg, Charlize Theron, Donald Sutherland – Sīmbătă, Prima, 20.00
    “Remake după un film clasic din 1969, cel de aici vine (īn afara distribuţiei de forţă) cu găselniţa folosirii din greu a sprintenei maşinuţe Mini Cooper, pe care o veţi vedea urcānd sau coborānd nestingherită, strecurīndu-se cu eleganţă peste tot.” (www.port.ro)
    O iubire de neuitat / A Walk to Remember (2002), cu Mandy Moore – Sīmbătă, Acasă, 20.30
    “Landon Carter şi prietenii săi sīnt cei mai cool puşti dintr-un liceu din Beaufort. Poartă hainele adecvate, conduc maşinile potrivite şi intră īn bucluc atīt cīt să-şi asigure o reputaţie de rebeli. Jamie Sullivan e opusul lor - nimic nu pare cool la ea. E fiica predicatorului şi poartă haine care-i ascund formele şi acelaşi pulover īn fiecare zi. Īndură zeflemeaua lui Landon şi a prietenilor săi cu un zīmbet, īntotdeauna vazīnd numai lucrurile bune din oameni. Atunci cīnd o farsă a lui Landon şi a găştii sale se termină cīt se poate de prost, directorul īl condamnă pe băiat să aibă grijă īn weekend-uri de un elev necăjit şi să lucreze la piesa şcolii, activităţi īn care e şi Jamie implicată. ‘E timpul să mai īntīlneşti şi altfel de oameni’ spune directorul. Şi puţine persoane sīnt mai diferite de cinicul şi necredinciosul Brandon decīt Jamie. Fata cīntă īn corul bisericii, poarte īntotdeauna o Biblie la ea iar ambiţia ei este ‘să asiste la un miracol’. Cei doi petrec din ce īn ce mai mult timp īmpreună, Landon devine intrigat de candoarea fetei care vede frumosul īn toate şi are o īncredere nelimitată īn oameni şi īn lume. Curīnd, băiatul descoperă că s-a īndrăgostit de fermecătoarea marginalizată pe care el şi prietenii săi obişnuiau s-o ostracizeze zilnic. Atunci cīnd circumstanţe potrivnice le ameninţă dragostea, Landon rămīne de partea ei şi īncearcă s-o ajute să-şi īndeplinească visele.” (www.port.ro)
    Minciuni adevărate / True Lies (1994), cu Jamie Lee Curtis, Arnold Schwarzenegger – Sīmbătă, Antena 1, 20.30
    “Filmul, distractiv ca un joc electronic īn primele minute, abrutizează apoi spectatorul, pentru ca īn cele din urmă să-l calce pe nervi”. (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Īnchisoarea grădinarilor / Greenfingers (2000), cu Clive Owen – Duminică, Naţional TV, 23.30
    “Inspirat de un fapt real şi avīnd ca punct de plecare un articol publicat īn New York Times īn 1998, Īnchisoarea grădinarilor e povestea unor deţinuţi englezi care ajung să participe la una dintre cele mai prestigioase expoziţii de flori din Anglia. Cinci deţinuţi cu condamnări diverse (inclusiv crimă), care dăduseră dovadă de bună purtare, formează o echipă şi īncep să cultive flori īn cadrul unui program experimental de reabilitare. Grădina lor atrage atenţia doamnei Georgina Woodhouse (Helen Mirren), autoarea unor cărţi celebre de grădinărit, care impresionată de talentul lor le oferă ajutorul ei expert şi īn cele din urmă le sponsorizează participarea la cea mai importanta expoziţie-concurs din Anglia: Hampton Court Palace Flower Show, unde puşcăriaşii vor fi revelaţia competiţiei.” (www.port.ro)
    Closer – Ispita / Closer (2004), cu Julia Roberts, Jude Law, Natalie Portman, Clive Owen – Sīmbătă, HBO, 22.20
    “Mike Nichols este autorul unei adaptări a apreciatei piese semnate Patrick Marber, piesă care se referă la interacţiunile romantice dintre patru persoane. Dan (Jude Law) este un scriitor londonez care vrea să termine un roman, dar īn acest timp se īntreţine scriind necrologuri. Īntr-o zi, el o īntīlneşte pe Alice (Natalie Portman), o frumoasă şi tīnără americancă expatriată. Alice se īndrăgosteşte imediat de Dan şi īi oferă dragostea sa necondiţionat. Iniţial, Dan este vrăjit de Alice şi īi īntoarce sentimentele, dar pe măsură ce ea īl inspiră pentru romanul său (bazat pe relaţia lor) īncepe să se simtă uzat. Anna (Julia Roberts) este un fotograf angajat să īl fotografieze pe Dan pentru coperta romanului. Dan este atras de firea ei deschisă, dar īn timp ce ei flirtează, Anna se căsătoreşte cu un medic dermatolog, Larry (Clive Owen). Dan nu şi-o poate scoate pe Anna din minte şi, chiar dacă ea este căsătorită, cei doi devin amanţi.” (www.port.ro)
    Īn căutarea Tărīmului de Nicăieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Duminică, HBO, 18.20
    “Aparent convenţional īn epică, filmul lui Mark Forster cīştigă prin căldura exprimării aventurii eroului său scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusă īn materializarea lumilor imaginare propuse atīt eroilor, cīt şi spectatorilor. După atīt de multă violenţă gratuită sau sofisticată de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericită excepţie ce nu trebuie ocolită.” (Călin Stanculescu) (Romānia Liberă, mai 2005)
    Avalanşa / The Avalanche (1999), cu Thomas Ian Griffith – Duminică, Kanal D, 19.15
    “Jack (C. Thomas Howell), soţia lui Lia (Caroleen Feeney) şi un prieten de-al lor Neil (Thomas Ian Griffith) lucrează cu toţii pentru Agenţia de protecţie a mediului din Alaska. Īn timpul unei expediţii de cercetare īntr-un orăşel din munţi, cei trei sunt surpinşi de o avalanşă. Jack este ucis, iar Lia scapă cu viaţă numai datorită lui Neil care apoi īşi face probleme de conştiinţă că nu l-a putut salva şi pe soţul ei. Se pare că avalanşa a fost produsă de o explozie la o rafinărie din oraş care provoacă şi o catastrofă industrială de proporţii. După cīţiva ani, Lia se īntoarce īn Point Hope īn calitate de ofiţer al Protecţiei Mediului. Misiunea ei e să dea aprobarea finală a unei noii rafinării. Aici īl īntīlneşte pe Neal Morgan, pilotul de elicopter care o īnsoţeste īn turul de inspecţie. Dar ce trebuia să fie o simplă formalitate devine un mare semn de īntrebare, căci Lia e martora unei alte avalanşe, ale cărei cauze bănuieşte că au legătura cu noua conductă.” (www.port.ro)
    Eu cu sora mea mai mică / In Her Shoes (2005), cu Cameron Diaz – Duminică, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Căutarea echilibrului, a identităţii spirituale, sugestia alternativelor la dezamăgiri şi eşecuri prin refugiul īn valorile literaturii sīnt cīteva laitmotive bine orchestrate de cineast. Cameron Diaz şi Toni Collette transmit firesc o empatie ce pare după mulţi ani să restabilească ordinea īntr-o familie cam īmprăştiată. Cu unele lungimi şi repetiţii, filmul lui Hanson nu este, īn ciuda bunelor intenţii, decīt măsura mediei din felia de dramă familială oferită de regizorii americani cīnd nu aleg calea regală a īmpuşcăturilor, urmăririlor sau a cazurilor extreme tratate cu belşug de efecte speciale. Ca film de vacanţă, de Crăciun, nu-i deloc rău filmul lui Curtis Hanson.” (Călin Stănculescu, Romānia Liberă, 15 decembrie 2005)
    Un film cu o fată fermecătoare (1967), cu Margareta Pīslaru – Duminică, B1, 20.00
    “O dramaturgie excesiv de elastică (Radu Cosaşu) – pe o canava frapant de asemănătoare cu Darling (1965) al lui John Schlesinger şi cu Io lo conosceva bene (1966) de Antonio Pietrangeli – īmpinge filmul spre un eşec categoric.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Raţiune şi simţire / Sense and Sensibility (1995), cu Emma Thompson, Kate Winslet, Hugh Grant – Duminică, Acasă, 20.30
    “Adaptare după Jane Austin, īn care Thompson, ca scenaristă, alături de [Ang] Lee, regizor taiwanez, dau īntīietate dialogului, reducīnd invenţia imagistică la limită, ceea ce numai bine nu-i face filmului. Realizatorul se mulţumeşte să fie exact īn atmosferă (scenografie şi peisaje), somptuos īn descrieri, şi eficace īn dirijarea actorilor. Prea mult stil, pre puţină pasiune. Sarea īn bucate o aduce Grant, īn rolul unui tīnăr timid.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Cracker (2006), cu Robbie Coltrane – Duminică, TVR 2, 23.10
    “După aproape zece ani petrecuţi īn Australia, celebrul psiholog criminalist Fritz se īntoarce īn Anglia, pentru a-şi conduce fiica la altar. Deşi se teme că lumea academică īn care trăise īn ultimii ani i-ar fi putut prăfui talentele de criminalist, Fitz descoperă cu uimire că nu este deloc aşa, atunci cīnd i se solicită ajutorul pentru rezolvarea uni caz complicat de crimă.” (PRO TV Magazin)
    Un bulgăre de humă (1991), cu Dorel Vişan, Adrian Pintea – Luni, B1, 20.00
    “Evocare a duhului prieteniei dintre Creangă şi Eminescu. Dorită lui Vişan, Creangă trăieşte a doua oară, cu vitalitatea-i pantagruelică, cu buruienoasa-i şi stihiniva ţărănie, un Diogene īn butoi, depozitar al īnţelepciunii neamului său. Performanţa accentuează decalajul dintre figura lui Creangă şi lumea convenţională īn care e ‘implementat’. […] Dar greşit īndrumat şi dezechilibrīnd filmul e Eminescul lui Pintea, hieratic şi statutar.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Regii şi regina / Rois et reine (2004), Cu Catherine Deneuve – Luni, HBO, 23.50
    “Filmul urmează două poveşti diferite. Pe de o parte, īncoronarea Norei Cotterelle, anunţată la īnceputul filmului: se va căsători curīnd cu un bărbat care īi convine, īn sfīrşit! Pe de altă parte, decăderea lui ismael Vuillard, care este internat din greşeală īntr-un azil de psihiatrie, de unde va ieşi īntr-o stare deplorabilă. Cele două intrigi se unesc la mijlocul filmului.” (PRO TV Magazin)
    Triunghiul morţii / Shallow Grave (1994) – Luni, Naţional, 00.00
    “Trei colocatari descoperă cadavrul noului lor vecin avīnd līngă el o valiză plină cu bancnote. Ei aleg o soluţie riscantă: ascund cadavrul şi păstrează banii. Farsă macabră despre prietenie şi rezistenţa la tentaţii, remuşcări şi trădare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Unde este compania a 7-a? / Mais ou est donc pasée la septičme compagne? (1973) – Marţi, PRO TV, 14.00; Miercuri, 10.15
    “Membrii companiei a şaptea se rătăcesc de unitatea lor īn acestă comedie/peliculă franceză de acţiune de război. Cu o abilitatea deosebită de a se descurca şi a improviza, oamenii creează prăpăd īn spatele liniilor, organizează cīteva grupe dedordonate ale Rezistenţei şi se īntorc cu bine īn tabăra lor.” (Clarke Fountain) (All Movie Guide)
    Imperiul / Empire (2005) – a doua parte – Marţi, Antena 1, 15.00
    “Roma, anul 44 ī.Hr. Iuliu Cezar se īntoarce victorios din Peninsula Iberică, īntr-o Republică īn care domnesc neglijenţa şi corupţia. Īn preajma Idelor lui Marte, el va fi asasinat, iar viitorul Romei va depinde de un tīnăr, Octavian, care īl va īnvinge pe Marc Antoniu şi va deveni primul īmpărat roman.” (www.port.ro)
    Arsčne Lupin (2004), cu Romain Duris, Kristin Scott Thomas – Marţi, HBO, 17.05
    “Bazate pe romanele care īn literatura franceză este echivalentul scrierilor ‘Sherlock Holmes’, aventurile lui Arsčne Lupin īl umăresc pe celebrul hoţ parizian care a ‘uşurat’ de bijuterii o bună parte din clasa nobilă a Parisului. Arsčne se distrează de minune cu viaţa lui, pīnă īn momentul īn care o salvează de la moarte pe Josephine (Kristin Scott Thomas), o femeia fatală. Din acel punct, totul se schimbă, iar Arsčne se trezeşte prins īntr-un complot regalist complicat şi sinistru, pus la cale pentru a descoperi o comoară ascunsă şi pentru a reinstaura monarhia franceză. O aventură inegală ca forţe, dar suprinzător de curajoasă, īn care Arsčne se trezeşte părtaş la o cauză la care nu aderă, dar de la care nu mai poate scăpa, odată ce e vrăjit de Josephine. Un film strălucitor, cu o atmosferă īncīntătoare şi un actor de excepţie: Romain Duris (L'auberge espagnol, Les Poupees Russes).” (www.port.ro)
    Birth – Naşterea / Birth (2004), cu Nicole Kidman – Marţi, HBO, 22.50
    “A trebuit să treacă zece ani pentru ca Anna să poată să-şi revină după tragica dispariţie a soţului său, Sean. Acum, la 35 de ani, ea este din nou o femeie fericită şi īndrăgostită. S-a logodit şi urmează să se căsătorească. Īn acest moment īnsă, ea īntīlneşte un puşti de zece ani care pretinde că este Sean reīncarnat. Deşi povestea lui e absurdă, Anna nu-şi poate lua gīndul de la băiat.” (PRO TV Magazin)
    Colecţionarul de oase / The Bone Collector (1999), cu Denzel Washington, Angelina Jolie – Marţi, AXN, 23.00
    “Pornind de la un roman de Jefery Deaver, realizatorul, format la şcoala filmului australian, depăşeşte penibilul implauzibil al poveştii īncununată de o īncīlcită bagatelă, printr-o bună regie, mai ales īn gradarea elementelor de horror.” (Dicţionar universal de filme, 2002) “Un thriller care combină Rear Window [Īn spatele ferestrei] şi Seven. […] Atmosfera creată, imaginile inspirate şi interpretările consistente ale lui Angelina Jolie şi Denzel Washington ridică adesea acest thriller puţin deasupra reţetei hollywoodiene.” (Adam Goldberg) (All Movie Guide)
    Umbre de īndoială / Shadow of Doubt (199, cu Melanie Griffith, Tom Berenger – Miercuri, Prima, 14.40
    “Polar, incitant rostit cinematografic şi bine jucat, care n-are nimic comun cu faimosul film al lui Hitchcock īn afara unei vagi asemănări de nume.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Vraciul din junglă / Medicine Man (1992), cu Sean Connery – Miercuri, HBO, 18.15
    “Specialist al filmului ‘de acţiune’, McTiernan se aruncă, de astă dată, īn braţele unui melo ecologic, īmpestriţat de convenţiile şi clişeele genului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Castelul din Carpaţi (1980), cu Cornel Ciupercescu, Octavian Cotescu, Marcel Iureş – Miercuri, B1, 20.00
    “Poveste cu accente romantice, dar şi S.F. inspirat de romanul omonim al lui Jules Verne. ‘Păcat de tinereţe’ al regizorului, idee splendidă, ratată, īnainte de toate, din lipsa afinităţii lui Gulea pentru fantastic.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Fericire furată / Best Friends (2005), cu Megan Gallagher – Miercuri, PRO TV, 20.30
    “Beth Ferrier este o femeie a cărei viaţă nu mai are nevoie de nimic pentru a fi considerată perfectă. Este īmplinită atīt ca mamă, cīt şi ca soţie şi trăieşte īn casa pe care şi-a dorit-o dintotdeauna. Cea mai bună prietenă a lui Beth este Claudia Hartnell. Calităţile acesteia de bună ascultătoare şi spiritul ei altruist au făcut ca legătura dintre cele două femei să fie foarte strīnsă. Nimeni nu bănuieşte īnsă că, dincolo de farmecul irezistibil al Claudiei, se ascunde o dorinţă obsesivă de perfecţiune. Iar cum viaţa lui Beth este una ideală, Claudia se va folosi de cele mai intime secrete ale prietenei sale pentru a-i fura acesteia soţul, copilul şi, īn cele din urmă, īntreaga existenţă...” (www.port.ro)
    Silkwood (1983), cu Meryl Streep, Kurt Russell – Miercuri, TVR 2, 22.10
    “Film inspirat dintr-un caz real. America anilor '70. Karen Silkwood lucrează īntr-o uzină chimică nucleară de prelucrare a plutoniului. Īn fiecare zi, tot mai mulţi colegi sīnt contaminaţi. Oameni simpli, aceştia nu conştientizează cīt de mare este pericolul contaminării şi ce calvar īi aşteaptă. Cīnd la rīndul ei este contaminată, Karen īncearcă să dezvăluie opiniei publice adevărul, dar, īn ajunul īntīlnirii cu un jurnalist de la New York Times, dispare īn condiţii misterioase. Accident sau crimă? Adevărul nu s-a aflat niciodată.” (www.port.ro)
    Vulcanul stins (1987), cu Mircea Andreescu, Adrian Pintea, Alexandru Repan, Dana Dogaru – Joi, B1, 20.00
    “Un tīnăr muzician renunţă la artă şi īşi deturnează vocaţia spre geologie, ca să fie alături de fata dragă. Dar cīnd ajunge la ea, află că frumoasa iubeşte pe altul, cu care se va mărita curīnd. Acest altul e un tiă iritant la prima vedere, dar dacă schimbăm unghiul, dăm de portretul unui oom nedrept īncercat de soartă.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Toamna cheyenilor / Cheyenne Autumn ( (1964), regia: John Ford – Joi, TVR 1, 20.20
    “’Am vrut, măcar o dată, să arăt şi punctul de vedere al indienilor’, se explica Ford, după ce realizase acest western crepuscular şi tulburător.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Pus pe jar / Man on Fire (2004), cu Denzel Washington – Joi, HBO, 21.40
    “Filmat īn excelentele locaţii din Mexic, filmul īmprumută şi de la ‘Traffic’-ul lui Steven Soderbergh, şi de la toate producţiile de calitate mai scăzută. Face aluzii la corupţia de nivel oficial, dar reciclează cam toate clişeele cu răpitori, apărători ai legii, jurnalişti, mame īndurerate ş.a.m.d. Personajul lui John Creasy ţi se pare confecţionat prin lipire dintr-o serie īntreagă de eroi, īn prealabil decupaţi după trăsăturile lor distinctive. Tony Scott, care regizează acest film, nu putea nici dacă ar fi dorit cu anasana să alcătuiască un mai reuşit potpuriu. Dorind īnsă să se menţină īn pas cu cele mai proaspete invenţii īn procesarea computerizată a imaginii, Tony Scott se amăgeşte cu gīndul că ne poate lua ochii şi devia atenţia de la stereotipiile poveştii şi eroilor, de la stīngăcia regiei. Grija cu care montează nişte elemente atīt de rodate mai mult te agasează, cu atīt mai mult cu cīt emoţia lipseşte cu desăvīrşire acolo unde ar trebui să existe. De fapt, īn locul fiecărui sentiment şi idee se află umbra acestora.” (Iulia Blaga, Romānia Liberă, 7 octombrie 2004)
    Ultimul tango la Paris / Ultimo tango a Parigi (1972), cu Marlon Brando – Joi, CInemax, 23.00
    “Film definitiv depăşit prin ostentaţia stilului, exagerīnd uneori un exerciţiu studenţesc de atelier, fie şi prin bravada juvenilă a provocării.” (Dicţionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top