Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 21 25 – 31 mai 2007

    Filmele saptaminii

    La dolce vita
    Intoarcerea
    Alice
    Misiunea
    In cautarea lui Forrester
    Jerry Maguire
    Un condamnat la moarte a evadat
    Cidul
    Cavalerii Mesei rotunde
    Nopti albe
    Dragoste de-o vara
    Povestea lui Johnny Cash


    Vineri – 25 mai, TVR Cultural, 23.15
    La dolce vita Palme d’Or la Cannes, BAFTA
    Drama, Italia-Franta, 1960
    Regia: Federico Fellini – nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu
    Cu:
    Marcello Mastroianni
    Anita Ekberg

    1 premiu Oscar [4]

    “Itinerarul unui ziarist care practica o gazetarie-pistol prin diverse cercuri ale societatii italiene, traind frenetic, fara ragaz pentru reculegere. Intre un minut de dragoste si altul de deznadejde, vineaza o vedeta americana si exploreaza un miracol, distras uneori de ‘maruntele sale probleme personale’: tentativa de sinucidere a Emmei sau vizita tatalui caruia ii arunca in brate o cocota. Dupa ce si-a abandonat ambitiile de literat, isi ingroapa, treptat, si credinta in orice altceva, fie si in efemerul ‘dulcei vieti’ a aristocratiei romane. In final, nu-i mai ramin decit imaginea unui monstru marin si privirea pierduta a unei tinere din lumea celor care inca vietuiesc cu adevarat. Fellini le-a promis producatorilor ‘o istorie vesela despre distractii’, dar le-a livrat-o sub forma unor cumplite cosmaruri, disparitie a unei civilizatii jertfite placerilor efemer si sarcastica aventura a mitului modern a vedetei. Desi filmul a fost incriminat ca ‘imoral’ de catre Oficiul Catolic, indaratul exuberantei sale ghicesti descarcarea, convulsia subordonata ultimului ritm la moda, nefericirea inabusita cu distinctie. In scurtele lor ragazuri, personajele care nu latra la Luna ca rasfatata vedeta, incearca, precum Steiner, sa evadeze in eternitatea sanscritei sau in linistea caminului, iar pentru Marcello, alergatura cotidiana echivaleaza cu doza de morfina. Secv. rapel: Christul plimbat cu elicopterul deasupra Romei, insolenta regizare a ‘Miracolului’, dialogul prefabricat de la conferinta de presa, flirtul cu Sylvia, sindrofia de la Steiner cu deznodamint macabru, orgia finala in palatul unui parvenit si cite altele.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Filmul nu se vrea o denuntare, nici un bilant, nici o pledoarie pentru o anume cauza. El ia temperatura unei lumi bolnave, a unei lumi cuprinse de febra. Daca la inceput termometrul arata 40 de grade, la sfirsit indica tot atit. Nimic nu s-a schimbat. La dolce vita continua.” (Federico Fellini) (Cinema…un secol si ceva, 2002)

    La dolce vita rezuma situatia natiunii italiene la un moment dat, tot asa cum a facut-o la un alt moment dat Roma, oras deschis.” (Renzo Renzi) (Cinema…un secol si ceva, 2002)

    “Unul dintre primele mari succese ale actorului Marcello Mastroianni, in rolul intelectualului nehotarit si macinat de contradictii, tipic pentru Europa anilor ’60. El va deveni interpretul preferat al lui Fellini si chiar alter ego-ul sau: 8 1/2 (1960); Cetatea femeilor (1980); Ginger si Fred (1986); Interviul (1987).” (Cinema…un secol si ceva, 2002)

    Vineri – 25 mai, TVR 2, 23.30
    Intoarcerea / Vozvrascenie – Leul de Aur la Venetia, nom. Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Rusia, 2003
    Regia: Andrei Zviaghintev

    “Revenit acasa dupa 12 ani de absenta, tatal ii surprinde pe cei doi fii, Andrei si Ivan, cu atitudinea sa agresiva. Decis sa le dea o lectie de barbatie in mijlocul naturii, noul sosit isi duce baietii intr-o calatorie de week-end. Dar evenimentele iau o intorsatura tragica, la care nimeni nu se astepta.” (PRO TV Magazin)

    Simbata – 26 mai, Cinemax, 15.55
    Alice
    Comedia, SUA, 1990
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Muza Mia Farrow inspira una dintre cele mai imaginative pelicule alleniene care, ca si Zelig, sau Oedipus Wrecks are legatura cu magia. Eroina este o tinara aparent fericita, cu doi copii frumosi si un sot bogat, un apartament luxos si o viata lipsita de griji. Cu toate acestea, ea se dovedeste un fel de madame Bovary, aspirind la cu totul altceva. […] Lucrul cel mai grav este ca Alice incepe sa-si materializeze propriile obsesii, ca de filda fantoma unui fost iubit, mort de citiva ani. […] Acesta poate fi asemanat cu actorul coborit de pe ecran in Trandafirul rosu din Cairo si intretine iluziile eroinei interpretata tot de Mia Farrow.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    “Allen foloseste in aceasta pseudodrama toate mijloacele cinematografului fantastic: falsh-back, voci din off, aparitii si disparitii sau transparente. Filmul cucereste prin eleganta felliniana a jocului cu timpul. Dar cind intriga se complica, se lungeste si durata, filmul pierzind din haz si poezie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Film ‘delicios’ dupa parerea unor comentatori, nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun scenariu, Alice este un film in care cineastul transfera eroinei o parte din atributele personajului interpretat de obicei de el insusi. Alice avea sa inregistreze un succes special in Europa: numai in Franta s-au inregistrat 600.000 de spectatori in salile de cinema.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Simbata – 26 mai, National, 20.15
    Misiunea / The Mission – Palme d’Or la Cannes, nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Drama, Marea Britanie, 1986
    Regia: Roland Joffé – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Robert De Niro
    Jeremy Irons – nom. Globul de Aur

    1 premiu Oscar [7]
    2 premii Globul de Aur [11]
    2 premii BAFTA [5]

    “In 1750, un traficant de sclavi din America de Sud e convertit de parintele Gabriel sa sustina drepturile indienilor impotriva anexarii teritoriilor lor de catre Vatican. El organizeaza apararea armata a unui sat indian in timpul asaltului final impotriva acestuia. Exuberanta naturii covirseste psihologiile, reducind recuperarea morala a comerciantului de sclavi la o simpla si implauzibila informatie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 27 mai, HBO, 10.05
    In cautarea lui Forrester / Finding Forrester
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “Dupa mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) inca nu are de gind sa rupa tacerea si sa reintre in joc. Intimplarea face insa ca in apartamentul lui sa intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care facuse pariu cu prietenii ca le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fara a mai apuca sa-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii gaseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unica intre un scriitor in virsta, care a avut motivele lui sa se retraga din lume, desi clocoteste inca de viata, si un tinar de culoare cu un real talent literar, dar inca fara incredere in ceea ce-l asteapta in viitor.” (www.port.ro)

    Duminica – 27 mai, PRO TV, 20.45
    Jerry Maguire – nom. Oscar

    Drama, SUA, 1996
    Regia: Cameron Crowe
    Cu Tom Cruise – Globul de Aur, nom. Oscar
    Cuba Gooding Jr. – Oscar pentru rol secundar

    1 premiu Globul de Aur [1]
    [4] nom. Oscar

    Filmul face “apologia relatiilor interumane, bazate pe cinste, omenie si intelegere reciproca, demascind, fara nuante radicale, rasismul si depersonalizarea individului.” (Dana Gheorghe)

    “Film bine scris, dar subminat prin directia – as zice expresionista – pe care o imprima regizorul ce face din intreg castingul sau emuli iesiti parca din intreg scoala nevrotica a lui Actor’s Studio. Lui Gooding Jr. maniera ii convine, e in spiritul exuberantei exotice a personajului pentru care gestul e partea esentiala a comunicarii fiindca, spune el: ‘vorbirea e un mijloc de comunicare depasit’. Pe Cruise, ghemul de nervi si energie care i-a fost rezervat nici nu-l favorizeaza, nici nu-l motiveaza. Abuzul de tirade suprima emotia potentiala.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Jerry Maguire este o poveste despre pasiune si motivatie, despre lucrurile facute din inima – fie ca e meseria (sportiv, impresar, secretara sau orice altceva), fie ca e vorba de relatiile cu ceilalti. E povestea unei generatii care a inceput sa cistige mai mult, care duce o viata confortabila si care cauta alte motivatii decit cele financiare. […]

    Americanii au ‘catalogat’ de mult acest grup / generatie (la ei e cu 20 ani mai mare ca grup de virsta, pentru ca si viata / economia / industria lor a "fugit" mai repede), i-au dat chiar chipul lui Jerry Maguire si l-au numit Generation Jones. Conceptul a fost folosit in campania electorala a lui Bill Clinton, iar astazi in cursurile de specialitate, cind sint impartite grupele de virsta pe linga Generatia X este mentionata si Generatia Jones. (Daca vreti sa stiti mai multe despre acest concept, vizitati http://generationjones.com)” (Cristina Bazavan – Jurnal de cinefil) (www.liternet.ro)

    Duminica – 27 mai, TVR Cultural, 22.50
    Un condamnat la moarte a evadat / Un condamné à mort s’est échappé… – BAFTA
    Drama, Franta, 1956
    Regia: Robert Bresson – Premiul pentru regie la Cannes

    “Reconstituire a unei intimplari autentice: André Devigny, luptator in Rezistenta, incarcerat de Gestapo, evadeaza din fortul Motluc cu o ora inainte de a fi executat. […] Acest imn inchinat curajului si perseverentei prin care imposibilul devine posibil exprima cel mai bine estetica bressoniana, in care predomina planurile lungi, gros-planurile obiectelor alternind cu cele ale chipurilor, tonurile de cenusiu, montajul lent.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Film ascetic, din gesturi si obiecte insotite de o bogata panoplie de sunete: zgomot de gamele, pasi, chei, suierat de locomotive in departare, dar, uneori, plictis in locul tensiunii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Filmul reprezinta cotitura definitiva in evolutia lui Bresson catre asceza si abstractie. Sunetul si imaginea se echilibreaza in aceeasi neutralitate estetica si dramatica.” (Marcel Martin) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Expresiei vizuale, Bresson ii opune in permanenta un contrapunct dramatic prin vocea monocorda, prin zgomote, prin introducerea muzicii. Zgomotele joaca in special in actiune un rol dramatic mult mai evident decit cel al imaginii insasi. Aceste zgomote sint cele ale inchisorii si cele din exterior, cele ale recluziunii si ale libertatii. Astfel, ele constituie cei doi poli ai dramei: efortul si speranta, vointa si eliberarea.”

    “Cel mai important film francez din ultimii zece ani.” (François Truffaut) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Marti – 29 mai, Prima, 14.40
    Cidul / El Cid – prima parte
    Film de aventuri, SUA-Italia, 1961
    Regia: Anthony Mann – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Charlton Heston
    Sophia Loren

    [3] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur

    “Spectacol-mamut cu batalii de anvergura, care-l fac pe regizor sa-si piarda uneori controlul.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 29 mai, AXN, 23.00
    Cavalerii Mesei rotunde / First Knight
    Drama, SUA, 1995
    Regia: Jerry Zucker
    Cu:
    Richard Gere
    Julia Ormond
    Ben Cross

    “Saga medievala a Cavalerilor Mesei Rotunde s-a dovedit, mereu, fertila sursa de inspiratie pentru cinematograf. De asta data regizorul vede in Lancelot un fel de cowboy modern fugind de un trecut pe care iubirea si ‘ideologia’ Camelotului il transforma iremediabil. Magic filmat de operatorul Adam Greenberg, filmul e romantic, spectaculos si… straniu, confruntare nu intre doua tabere oarecare, ci intre bezna individualismului medieval si spiritul comunizant al utopicei ‘Cetati-Lumina’ a lui Arthur. Profitind de o pauza a incrucisarilor de spada, sumbrul Malagant tine chiar un discurs electoral, iar ritualul initierii cavaleresti prevesteste masoneria.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 30 mai, CInemax, 16.35
    Nopti albe / White Nights
    Drama, SUA, 1985
    Regia: Taylor Hackford
    Cu:
    Mihail Barisnikov
    Gregory Hines
    Isabella Rossellini

    1 premiu Oscar [2]
    1 premiu Globul de Aur [1]

    “Film interesant ca premise scenaristice fiindca, in duelul care incepe, ambii adversari pornesc de la acelasi refuz de a suporta injustutia in propria tara. Din pacate, unele ingrosari creeaza episoade retorice, mai putin convingatoare. In schimb, Barisnikov se dovedeste, de la debut, un actor complet, stapin nu numai pe expresia trupului sau, ci si a fetei, desi coregrafia lui Taylor Tharp pacatuieste prin ostentatie si tezism.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 30 mai, TVR 2, 22.10
    Dragoste de-o vara / My Summer of Love – BAFTA
    Drama, Anglia, 2004
    Regia: P. Pawlikowski

    “Vacanta de vara pare sa fie o lunga plictiseala pentru Tamsin si Mona, doua adolescente care traiesc in aceeasi localitate, dar in lumi diferite. Prima e bruneta, bogata si manipulatoare, cealalta e blonda, saraca si agresiva. Tamsin si Mona se intilnesc, se plac, se imprietenesc si se iubesc, iar vara devine fermecatoare.” (PRO TV Magazin)

    Joi – 31 mai, HBO, 21.40
    Povestea lui Johnny Cash / Walk the Line – Globul de Aur
    Film biografic, SUA, 2005
    Regia: James Mangold
    Cu:
    Joaquin Phoenix – Globul de Aur, nom. Oscar, nom. BAFTA
    Reese Witherspoon – Oscar, Globul de Aur, BAFTA

    1 premiu Oscar [5]
    3 premii Globul de Aur [3]
    2 premii BAFTA [4]

    Walk the Line este o biografie conventionala despre un artist neconventional. Dar, asa cum ‘neconventional’ e un mod simplist de a-l descrie pe Johnny Cash, un interpret al nuantelor infinite, atit de complex incit nici un film nu e suficient de mare ca sa-l incapa, la fel si pelicula lui Mangold sfideaza etichetarile superficiale. Da, nu schimba mare lucru in formula, dar asta e, pina la urma un lucru bun. E un film onest care insa respira pasiune prin fiecare por. Mangold si-a propus, cu umilinta, sa spuna o poveste curata despre ceea ce l-a tinut pe Cash in viata, in ciuda demonilor care-l torturau, despre ancora viatii sale: dragostea sa consumanta, obsedanta si persistenta pentru June Carter.” (Ziarul de duminica, Nr. 5 (287), 10 februarie 2006)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Zorro (1974), cu Alain Delon – Vineri, National, 20.15
    “Personaj legendar, haiduc latino-american, Zorro cu capa, masca si spada a infierbintat imaginatia mai multor generatii de tineri. Reluindu-l acum, Alain Delon merge la sigur, avind trei atu-uri: popularitatea personajului, priza la public a filmului de aventuri si propria-i celebritate. Tot timpul filmului ai impresia ca cei mari se distreaza ca sa-i amuze pe cei mici." (Rodica Lipatti – Cinema, 1976) (www.port.ro)

    Cauza dreapta / Just Cause (1995), cu Sean Connery – Vineri, Kanal D, 20.15
    “Dupa ce, pina aproape de sfirsit, filmul functioneaza ca o tipica si convingatoare pledoarie impotriva rasismului si a pedepsei capitale, autorii ii dau un neverosimil viraj care prefigureaza Silence of the Lambs cu monstri insetati de singe. Thrillerul social si generos devine un horror comercial si artificial.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Greu de ucis / Die Hard (198, cu Bruce Willis – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Incaierari spectaculoase intretaiate de umor macabru, cu Willis in rol de fragil Superman.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Viata ca o casa / Life as a House (2001), cu Kevin Kline – Vineri, Acasa, 20.30
    “Un arhitect de 45 ani, debusolat si deprimat, si-a pierdut speranta de a i se mai intimpla ceva bun in viata. George Monroe traieste intr-un depozit, care trebuia de mult timp refacut, se indeparteaza tot mai mult de familia sa (fosta sotie si fiul sau) si isi dedica timpul slujbei care nu il satisface. Numai ca intr-o zi viata lui George se schimba radical. Este concediat, doctorul ii gaseste o boala irecuperabila, familia il reneaga total. Acum nu ii mai ramine decit sa isi construiasca casa pe care a visat-o mereu.” (www.cinemagia.ro)

    Ingerul si baiatul rau / Angel and the Badman (1947), cu John Wayne – Simbata, TVR Cultural, 14.00
    “Considerat de catre critici drept unul dintre cele mai mistice productii ale lui John Wayne, acest western atipic este, in acelasi timp, primul film pe care faimosul actor l-a produs personal. ‘Ingerul si cel rau' este povestea unui proscris (John Wayne) grav ranit in urma unei lupte cu oamenii legii care gaseste adapost la o familie miloasa. Dupa ce-si revine, durul pistolar interpretat de John Wayne cade prada unei atractii puternice fata de angelica fiica a familiei care i-a oferit gazduire. Din acel moment, proscrisul va trece printr-o transformare subtila de caracter, devenind dintr-un cowboy cu inima de piatra si singe rece un barbat sensibil. Totusi, un gind nu-i da pace, sufletul sau fiind macinat de obsesia uciderii omului care i-a omorit cu ani in urma tatal.” (www.port.ro)

    Fratii Grimm / The Brothers Grimm (2005), cu Matt Damon – Simbata, HBO, 14.20
    “Gilliam ne livreaza, in stilul lui inconfundabil, o poveste in care pragmatismul si visarea se amesteca (nu intimplator, caracterele total opuse ale celor doi frati – unul viseaza cu ochii deschisi, celalalt cauta solutii de supravietuire si tertipuri inteligente pentru luat banii profanilor – sint atit de clar accentuate). […] Filmul (pe a carui fisa tehnica gliseaza genurile; este clasificat simultan drept ‘aventura, comedie, fantezie, horror si thriller’) combina intr-adevar misterul, umorul negru, fiorii reci si situatiile zapacitoare cu imaginatia debordanta. ‘Ratiunile’ acestui amestec teribil (de eficient) nu sint evidente insa doar pentru cunoscatorii filmografiei lui Gilliam (Brazil, Aventurile baronului Munchausen, Regele pescar, Armata celor douasprezece maimute, Jabberwocky, seria Monty Python), poate singurul regizor cu atita putere de fabulatie vizuala de la Fellini incoace.” (Andreea Chiriac) (Ziarul de duminica, Nr. 8 (290), 3 martie 2006)

    Am fost saisprezece (1980), cu Iurie Darie, Sebastian Papaiani – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 13.45
    “Evocare conventionala, bine garnisita cu efecte pirotehnice, a unor evenimente care ar fi binemeritat empatie, talent si efort creativ.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cum sa scapi de un tip in 10 zile / (2003), cu Kate Hudson, Matthew McConaughey – Simbata, 20.00
    “Asistam la un joc al seductiei bine ‘targetate’, cu specificarea ca nici unul dintre participanti nu stie intentiile celuilalt – iata miezul unei comedii romantice clasice, bune de vazut intr-un weekend in care n-aveti nimic de facut. Nu prea sint note discordante in acest film, daca nu ar fi senzatia ca stiti de dinainte totul. Altfel, nu lipsesc artificii amuzante si ironii la adresa marotelor contemporane pe fondul unei lupte pina la urma intre sexe, pentru ca fiecare din cei doi combatanti are in spate o galerie formata din doi sustinatori de acelasi sex, care ii cronometreaza timpii morti si ii umezesc prosopul la pauza.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 25 iunie 2003)

    Hotii de diamante / After the Sunset (2004), cu Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson – Simbata, HBO, 21.40
    “Comedia de actiune ‘After the Sunset’ incepe acolo unde majoritatea filmelor ce implica jafuri de mare amploare se sfirsesc: doi indragostiti fug in paradisul tropical pentru a se bucura de roadele muncii lor. Dar in momentul in care un agent FBI, care i-a urmarit timp de sapte ani, este convins ca pun la cale un furt de un milione de dolari, incepe un joc de-a soarecele si pisica.” (PRO TV Magazin)

    In miinile dusmanilor / In Enemy Hands (2004) – Simbata, Antena 1, 22.45
    “In timpul celui de-al doilea razboi mondial, in drum spre casa, marinarii submarinului american Swordfish sint luati prizonieri de echipajul vasului german U-boat 429. Dar cind viata celor doua echipaje va fi in pericol, cei doi capitani inamici, lasind deoparte orice adversitate, vor face tot posibilul, pentru ca viata sa triumfe si oamenii din subordine sa traiasca, cu orice pret.” (www.port.ro)

    Elisabeta I / Elizabeth I (2005)
    Prima parte – Simbata, Hallmark, 23.00
    Partea a doua – Duminica, Hallmark, 23.00
    “Elisabeta I, fiica lui Henric VIII, este regina care a reusit sa uneasca o natiune sfisiata de conflicte interconfesionale, a respins teribila Armada spaniola si a domnit timp de 45 de ani, fiind unul dintre cei mai iubiti monarhi englezi. In timpul domniei ei, poetii si dramaturgii au preamarit-o in operele lor, pictorii i-au imortalizat chipul, iar muzicienii i-au dedicat compozitiile lor, contribuind astfel cu totii la legenda Reginei-Fecioara.” (www.port.ro)

    Fata in fata / Face/Off(199, cu John Travolta, Nicolas Cage – Simbata, TVR 2, 23.10
    “Pus sub semnul dublului antinomic, filmul serveste captivant sarcina protagonistilor: fiecare dintre ei trebuie sa simuleze ca l-ar simula pe celalalt, maniheismul initial dobindind sansa ambiguitatii. In acest duel, actorul Cage e mai bun decit simpaticul Travolta. Cel mai depasit de pretext e insa regizorul, care pulverizeaza secventele intr-un montaj galagios si incapabil sa adinceasca ceva, desi impresionind, uneori, auditoriul prin idei vizuale inedite.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Garden State (2004), cu Zach Braff, Natalie Portman – Simbata, HBO, 23.20
    “Are multa caldura si te face sa te regasesti in el chiar daca n-ai trecut prin aceleasi chestii. E un bildungsroman lipsit de orice fel de emfaza ori de teoretizare, dar cu delicatetea de a nu numi lucrurile care nu se lasa numite. Braff a inteles bine ca nu trebuie sa-l pui pe erou sa proclame: „Am o criza. Nu mi-e bine" etc, nici ca ar trebui sa-l pui sa se uite in gol. Filmul curge normal, ca o vizita acasa dupa multa vreme, o vizita in care eviti sa discuti chestiile ce ar trebui discutate cu membrii familiei (pentru ca ar insemna sa distrugi un esafodaj de minciuni vechi de ani buni), in care iti vine sa te arati asa cum esti unor oameni pe care abia i-ai cunoscut, in care cei ce tin la tine te citesc fara sa li te confesezi. Cu toate astea, Garden State are inteligenta de a spune mai mult decit arata si de a face din momentele de melodrama niste acroseuri catre viata adevarata. Un film de pus pe rana.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, octombrie 2005)

    Un admirator fanatic / The Fan (1996), cu Robert De Niro, Wesley Snipes, Ellen Barkin – Simbata, PRO Cinema, 23.05
    “Bobby Rayburn are totul: glorie, stralucire, talent. Cind intra pe teren, stadionul e in delir. Lumina lui se revarsa si asupra celor din tribune, le da un motiv sa traiasca... sau sa moara. Ei sint cei a caror adoratie manifestata fata de idolul lor inseamna coperti de reviste si contracte de mai multe milioane de dolari. Vazute de la distanta, chipurile lor nu se disting, sint o multime fara contururi, o masa clocotind, denumita ‘fani’. Pentru toti fanii, exista o regula de aur: sa nu te apropii prea mult de idolul tau. Dar unul dintre ei, Gil Renard, va incalca aceasta regula. Cariera lui Bobby Rayburn inseamna totul pentru el. E filtrul prin care isi trece propria viata, distilind-o in ceva mai bun. Iar cind steaua lui Bobby pare sa se stinga, viata lui Gil incepe sa coboare vertiginos spre limita de jos. Ca sa nu piarda totul, nu-i ramane decit sa iasa in ‘arena; si sa restabileasca gloria eroului sau. Iar pentru asta, nu se va da inapoi de la nimic, nici macar de la crima...” (www.port.ro)

    Air America (1990), cu Mel Gibson – Simbata, Prima, 00.00
    “Satira acerba la adresa duplicitatii militariste, imbinare abila de aventura si umor absurd.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vacanta in aprilie / A Month by the Lake (1995), cu Vanessa Redgrave, Edward Fox, Uma Thurman – Duminica, TVR 1, 20.15
    “Domnisoara Bentley isi petrece luna aprilie in Italia in apropierea lacului Como. Singurul englez pe care-l intilneste este maiorul Wilshaw, cu care se va imprieteni in urma unei partide de tenis. Prietenia va evolua, dar va fi intrerupta de flirtul maiorului cu o tanara americanca (interpretata de Uma Thurman), in timp ce domnisoara Bentley se va intilni cu un tanar italian.” (www.port.ro)

    Vremea razbunarii / A Time to Kill (1996), cu Samuel L. Jackson, Matthew McConaughey, Kevin Spacey, Sandra Bullock – Duminica, Antena 1, 00.00
    “O fetita de 10 ani e violata intr-un orasel din Sud. Fetita e neagra, violatorii sint albi, si e de prevazut ca Justitia va inchide, din nou, ochii. Tatal ii impusca pe vinovati si se preda politiei, iar un avocat tinar si idealist sare sa-l apere. Dramaturgie redundanta care genereaza emfaza regiei, abundind in simboluri rudimentare si personaje-schema. Totusi analiza relatiilor interrasiale care transforma afacerea judiciara intr-un teren de confruntare pentru extremistii ambelor parti, nu e lipsita de interes, dupa cum derularea procesului e semnificativa pentru mecanismele justitiei americane.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Reteaua S (1980), Cu Radu Beligan, Gheorghe Dinica, George Motoi, Florin Piersic, Cezara Dafinescu – Luni, B1, 20.00
    “Un transfug, prins in flagrant delict de spionaj economic, cedeaza lista retelei. Acesteia ii da tircoale un misterios personaj X. Spionaj-contraspionaj, cu aparenta de buna documentare a cazului, elucidat, poate, juridic, dar nefinalizat cinematografic.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pacatul lui Harold / The Sin of Harold Diddlebock (1947), cu Harold Lloyd – Luni, TVR Cultural, 20.00; Marti, 23.00
    “Harold e un modest functionar, care viseaza sa se insoare cu o tinara colega de birou. In ziua in care e concediat, toate sperantele lui se spulbera. Incercind sa-si uite deziluziile, el se refugiaza intr-un bar, unde un amestec ciudat de bauturi il arunca in plina aventura. Secventele de inceput - desfasurate pe un teren de fotbal american - sint extrase din ‘Traiasca sportul!’ (The Freshman), un mare succes datind din 1925 al protagonistului filmului, marele actor al filmului mut Harold LLoyd.” (www.port.ro)

    Imperiul / Empire (2005) – prima parte – Luni, Antena 1, 21.00; Marti, 15.00
    “Roma, anul 44 i.Hr. Iuliu Cezar se intoarce victorios din Peninsula Iberica, intr-o Republica in care domnesc neglijenta si coruptia. In preajma Idelor lui Marte, el va fi asasinat, iar viitorul Romei va depinde de un tinar, Octavian, care il va invinge pe Marc Antoniu si va deveni primul imparat roman.” (www.port.ro)

    Razboiul stelelor – Amenintarea fantomei / Star Wars I (1999), cu Liam Neeson – Luni, PRO Cinema, 22.00
    “Daca episoadele anterioare aveau scuza tineretii realizatorului, a prospetimii sale ludice, Episode 1 descurajeaza tocmai prin infantilismul regizorului matur, umorul mecanic neintegrat actiunii, absenta magiei efectelor speciale, ariditatea emotionala, lipsa structurii dramatice si de abilitate a regiei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Luni, HBO, 22.20
    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Eu, robotul / I, Robot (2004), cu Will Smith – Marti, HBO, 19.05
    “Regizorul filmului I robot, Alex Proyas (care a intrat in constiinta publicului cu filmul Corbul, in 1994), aduce la zi spiritul autorului ecranizat, conferindu-i povestii valori morale necesare intr-un prezent deja agresat de elementele de alienare presupuse de convietuirea cu robotii. Intre atitea filme de science-fiction realizate de regizori numai pentru reclama efectelor speciale, filmul lui Alex Proyas face o figura onorabila, readucind in memoria cititorilor opera valoroasa a unui autentic clasic al genului.” (www.port.ro)

    Asteptind un tren (1982), cu Maria Ploae, Mircea Diaconu, Costel Constantin – Miercuri, B1, 20.00
    Intr-o zi si o noapte de la inceputul lui septembrie 1944, un grup de militari romani baricadati in gara devastata au misiunea de a bloca un tren militar german. Viata le arunca in grija si o femeie care naste. Asistata de un tinar soldat, ea isi aminteste de iubirea ei cu un ofiter inamic. Evocarea unei posibile Hiroshima mon amour romanesti, printr-un montaj savant elaborat si anevoios care nu asigura nici tensiune, nici emotie. Profitind de dramaturgul incepator, deci docil (ziaristul Ilie Tanasache), Mircea Veroiu improvizeaza scenariul direct pe platou si dezavantajele procedeului se resimt penibil in film.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Arahnofobia (1990), cu John Goodman – Miercuri, PRO TV, 20.30
    “Un film reusit pentru Halloween si, in ciuda unor blinde singerari, este nostim si pentru copii. Este cel mai infricosator film cu paianjeni facut vreodata.” (Robert Firsching) (All Movie Guide)

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster – Miercuri, HBO, 21.40
    “ Kyle, vaduva de curand, zboara de la Berlin spre New York impreuna cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoita sa isi declare copilul disparut. Nimeni nu o crede ca a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe masura ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotareste sa intoarca tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    Ramasagul (1984), cu Draga Olteanu-Matei, Ion Lucian, Angela Similea, Florin Piersic – Joi, B1, 20.00
    “Cadrul fantastic al acestei ‘fantezii muzical-umoristice’, combinatie dintre ‘Punguta cu doi bani’ si ‘Fata babei si a mosneagului’, e sustinut prin imbinarea filmului de animatie cu cel jucat si cintat. Din pacate, textele lui Creanga ramine doar pretext in incoerenta unei succesiuni de numere’ atractive.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Barbati de onoare / Men of Honor(2000), cu Cuba Gooding Jr., Robert De Niro – Joi, 21.40
    “Transpunere a unei biografii reale [a primului scafandru american de culoare], realizata de un tinar cineast de culoare care a simtit pe propria sa piele discriminarea. De aici si emfaza partizana care face rau filmului. Gooding se reveleaza actor plin de fantezie dar restul distributiei e lamentabil dirijata, in frunte cu De Niro care nu se poate smulge unui rictus standard, sadic, dispretuitor si vindicativ, pe care-l abordeaza chiar si in final cind, recuperat prin umanizare, sare in ajutorul fostului sau elev.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top