Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 19 11 – 17 mai 2007

    Filmele saptaminii

    Nashville
    Un rege la New York
    Braveheart – Inima neinfricata
    Eroul
    Ultimul metrou
    Juriul
    Scrisoarea
    Frumusetea diavolului
    Razboiul stelelor – Imperiul contraataca
    Vioara rosie
    Alice
    In cautarea lui Forrester


    Vineri – 11 mai, TVR 1, 23.20
    Nashville – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Comedie, SUA, 1975
    Regia: Robert Altman – nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    1 premiu Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [11]
    1 premiu BAFTA

    “Realizat imediat dupa afacerea Watergate si cu putin inainte de sarbatoarea bicentenarului Statelor Unite, Nashville este o punere in discutie a spectacolului ca politica si a politicii ca spectacol.” (Michel Ciment) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul isi prezinta personajele intr-un mod discursiv, fara a se opri in mod special asupra nici uneia dintre intimplari. Rezulta un intresant caleidoscop de scurte intilniri, frinturi de viata ce coexista intimplator.” (Ph. Strick) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Recunoscut pentru consecventa cu care rastoarna conventiile si cliseele cinematografului american traditional, Altman foloseste mereu acelasi ton incisiv pentru ‘a demitiza imaginea omului orgolios si arogant, pentru a respinge istoria inteleasa ca alibi, pentru a ne distrage gindul de la alienarea noastra reala.’ (A. Frezzato) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Fara sa privilegieze vreun personaj, dimpotriva, minuind simultan 24 de eori, Altman izbuteste sa controleze un haos bine organizat si sa denunte mituri. Aceasta tehnica a intretaierii tractoriei a zeci de personaje va fi dezvoltata in A Wedding si dusa la perfectiune in Gosford Park.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 12 mai, TVR Cultural, 14.00
    Un rege la New York / A King in New York
    Comedie, Anglia, 1957
    Regia: Charles Chaplin
    Cu: Charles Chaplin

    “Un rege refugiat in SUA este confruntat cu televiziunea, cu publicitatea, cu macarthismul si alte asemenea. Aceasta fabula politica marcata de numeroase accente autobiografice, pe care majoritatea criticilor o considera o opera minora in contextul creatiei chapliniene, ramine ‘un pamflet viguros impotriva unei tari care se considera campioana lumii libere, dar care isi inchide sau exileaza democratii cei mai ferventi’ (R. Lacourbe, R. Lefèvre).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Pentru prima oara, Chaplin nu mai este somer, muncitor sau revoltat, ci este, ca si in viata, un stapin protejat de lege. Ii mai apara inca pe cei oprimati, dar este, in acelasi timp, un rege feudal, anacronic, care cocheteaza cu o saracie care nu-l va atinge niciodata. Chaplin accepta sa se vada asa cum este si sa se placa doar pe jumatate.” (R. Vogel) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbata – 12 mai, PRO TV, 20.30
    Braveheart – Inima neinfricata / Braveheart – Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama istorica, SUA, 1995
    Regia: Mel Gibson – Oscar, Globul de Aur
    Cu: Mel Gibson

    5 premii Oscar [10]
    1 premiu Globul de Aur [4]

    “Dinamica epopee romanesca despre eroul independentei Scotiei. Razvratit, si el, impotriva autoritatii regizorale, Gibson o sfideaza, trecind (pentru a doua oara) in spatele camerei de filmat cu o fresca puternic marcata de clasicii rusi (mai ales Ivan Groznii si Aleksandr Nevski), reinviind trecutul intr-o bogata colectie de orori stralucit montate in secvente structurate metodic, variind de la andante la fuga. Actorul-realizator cistiga examenul cu cinci premii Oscar, printre care si pentru cel mai bun film.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 12 mai, Antena 1, 22.45
    Eroul / Hero – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. cel mai bun film strain
    Film de actiune, China-Hong Kong, 2002
    Regia: Yimou Zhang
    Cu:
    Jet Li
    Tony Leung

    “Plastic, este unul din cele mai frumoase filme vazute vreodata (imaginea: Chris Doyle, operatorul lui Wong Kar-wai), dar dincolo de plastica, de bataile spectaculoase si de love story-ul complicat dintre Cheung, Leung si Ziyi (un ménage à trois crud, cu dragoste, ura si razbunare!), povestea are o frumusete misterioasa, de parabola à la Borges in care ‘curajul’ poate fi o lasitate iar ‘lasitatea’ o forma de superioritate, pina se dovedeste mai puternica decit spada, exista 19 feluri de-a scrie cuvintul ‘spada’, iar numele personajelor (‘Cel Fara Nume’, ‘Zapada Zburatoare’, ‘Luna’, ‘Vazduh’, ‘Sabie Frinta’) sint o poezie in sine.

    Un film somptuos, dar si emotionant, si care te pune pe ginduri prin paradoxurile subtile pe care le presara de-a lungul povestii. Un fel de Crouching tiger, hidden dragon filozofic - deosebirea dintre filmul lui Ang Lee si cel al lui Zhang Yimou fiind ca aceea dintre Alexandre Dumas si Hermann Hesse: amindoi sint buni, in felul lor.” (Alex. Leo Serban) (Romania literara, noiembrie 2003)


    Cronici pe LiterNet:

    Andrei Gorzo
    http://agenda.liternet.ro/articol.php?art=654

    Calin Stanculescu
    http://agenda.liternet.ro/articol.php?art=651

    Simbata – 12 mai, PRO Cinema, 23.05
    Ultimul metrou / Le dernier métro – César, nom, Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, Franta, 1980
    Regia: François Truffaut – César pt. regie, César pt. scenariu
    Cu:
    Catherine Deneuve – César
    Gérard Depardieu – César

    10 premii César

    “In 1942, vedeta trupei preia conducerea teatrului Montmartre fiindca patronul, sotul ei, fiind evreu e, cel putin oficial, in America. Drama anodina pe care numai anvergura interpretilor o mai salveaza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “O parabola despre rolul artei in contextul ocupatiei si al razboiului, asa cum insusi Truffaut o invatase din lectiile primite de la André Bazin, caruia ii dedica filmul”. (Stephen Sarrazin) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 13 mai, HBO, 17.50
    Juriul/ Runaway Jury
    Drama, SUA, 2003
    Regia: Gary Fleder
    Cu:
    John Cusack

    Gene Hackman
    Dustin Hoffman

    “Cind o vaduva indrazneste sa dea in judecata o mare companie pe care o acuza de moartea sotului, toata comunitatea se pregateste de lupta. Miza e un cec cu multiple zerouri, asa ca avocatii vor incerca sa atraga, sa corupa, sa discrediteze cit de mult se poate membrii juriului. Avocatii acuzarii si apararii isi tes plasa de intrigi, la care se adauga cercetarile pe cont propriu ale unui jurat (John Cusack) si cele ale unei frumoase femei, poseseoarea unui secret-bomba (Rachel Weisz). Daca la bucatelele fatetate ale povestii mai adaugam si jocul nuantat al lui Dustin Hoffman, ca avocat al vaduvei, plus cel al lui Gene Hackman, eminenta cenusie din spatele afacerii, avem certitudinea unui film de calibru.” (www.port.ro)


    Duminica – 13 mai, TVR Cultural, 22.30
    Scrisoarea / La lettre – Premiul Juriului la Cannes
    Drama, Franta-Portugalia-Spania, 1999
    Regia: Manoel de Oliveira
    Cu: Chiara Mastroianni

    “O ‘Printesa de Clèves’ adusa la ora show-businessului are o maladiva inclinatie pentru un cintaret pop. Constienta de faptul ca reputatia unei femei in buna societate e mai importanta decit pasiunile ei, Mme de Clèves fuge in Africa sa-i ajute pe refugiatii razboaielor tribale moderne. Filmul se deschide si se inchide cu un concert pop, fiindca in ‘modernizarea’ subiectului, Nemours nu mai e un cavaler fara prihana, ci cintaretul portughez (real!) Abruhosa. In rest, lumea doamnei de La Fayette priveste placida televizorul, comenteaza evenimentele politice si culturale si efectul e irezistibil. Oliveira persifleaza cliseele vetuste ale melodramei cu o voluptoasa ironie intr-o opera cu buget minim, dar eficace construita dintr-o suita de tablouri unite intre ele prin ample si redundante explicatii textuale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 14 mai, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 15 mai, TVR Cultural, 23.00
    Frumusetea diavolului / La beauté du diable – BAFTA
    Drama, Franta-Italia, 1950
    Regia: René Clair
    Cu:
    Michel Simon
    Gérard Philipe

    “Un film ale carui frumuseti sint la nivelul aspiratiilor sale si a carui desfasurare este de o inteligenta admirabila. […] Apelurile lui Mefisto la Lucifer, descoperirea de catre Diavol a naturii umane si chiar sfirsitul, in stilul unei apoteoze de opera, cu ingeri, cu trompete si coruri celeste sint menite sa ne aminteasca faptul ca René Clair, ca si Chaplin, stie intotdeauna sa-si bata joc de creatiile sale, sa simuleze ca nu crede in ele – abilitate suprema pentru a ne face sa le iubim si mai mult.

    Prin aceasta, mai ales, isi mentine filmul valoarea. Se vede mai bine astazi cum dincolo de fictiunea dramatica, el ramine fidel spiritului autorului. Vechea tema slujeste drept schelet unui joc plin de gratie si de naturalete, care parodiaza filozofia ce i se reproseaza, fara a o nega sau trada totusi. Aspectul de opera-bufa apare mai evident si el va fi cel care va asigura acestui film perenitatea chiar daca personajele isi pierd putin din consistenta lor in avantajul divertismentului. Dar divertismentul nu distruge deloc semnificatia profunda a mitului. Este, probabil, o transpunere a spiritului lui Goethe in cel al lui Voltaire.”

    Luni – 14 mai, PRO Cinema, 22.00
    Razboiul stelelor – Imperiul contraataca / Star Wars V (Empire Strikes Back)
    Film SF, SUA, 1980
    Regia: George Lucas
    Cu: Harrison Ford

    2 premii Oscar [4]

    “Desi distins cu Oscar pentru efecte speciale, adevaratul progres pe care-l inscrie episodul este cel al dramaturgiei care, o data cu tandemul L. Brackett si L. Kasdan, vadeste eforturi pentru umanizarea povestii, pentru scoaterea ei de sub dictatura absoluta a tehnologiei. Pina si peisajul e mai apropiat de experienta spectatorului, iar furtuna de zapada are o plastica remarcabila. Persista, insa, lipsa totala de substanta a dialogurilor, nu numai in tachineriile cuplului Solo-Leia, dar si in tiradele inteleptului Yoda.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 14 mai, HBO, 00.15
    Vioara rosie / The Red Violin – nom. Globul de Aur pt. film strain

    Drama, Italia-Canada, 1999
    Regia: François Girard
    Cu: Samuel L. Jackson

    “La Montreal, o faimoasa marca Nicolo Bussotti, cunoscuta si sub numele de ‘vioara rosie’, este scoasa la licitatie. Pe parcursul licitatiei sint inserate momente care vorbesc despre crearea acestei viori in secolul XVII in Italia si despre drumul parcurs prin intreaga lume: in sec. XVIII s-a aflat intr-o manastire din Austria, in secolul XIX la Oxford precum si in China.” (PRO TV Magazin)

    Miercuri – 16 mai, Cinemax, 19.10
    Alice
    Comedia, SUA, 1990
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Muza Mia Farrow inspira una dintre cele mai imaginative pelicule alleniene care, ca si Zelig, sau Oedipus Wrecks are legatura cu magia. Eroina este o tinara aparent fericita, cu doi copii frumosi si un sot bogat, un apartament luxos si o viata lipsita de griji. Cu toate acestea, ea se dovedeste un fel de madame Bovary, aspirind la cu totul altceva. […] Lucrul cel mai grav este ca Alice incepe sa-si materializeze propriile obsesii, ca de filda fantoma unui fost iubit, mort de citiva ani. […] Acesta poate fi asemanat cu actorul coborit de pe ecran in Trandafirul rosu din Cairo si intretine iluziile eroinei interpretata tot de Mia Farrow.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    “Allen foloseste in aceasta pseudodrama toate mijloacele cinematografului fantastic: falsh-back, voci din off, aparitii si disparitii sau transparente. Filmul cucereste prin eleganta felliniana a jocului cu timpul. Dar cind intriga se complica, se lungeste si durata, filmul pierzind din haz si poezie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Film ‘delicios’ dupa parerea unor comentatori, nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun scenariu, Alice este un film in care cineastul transfera eroinei o parte din atributele personajului interpretat de obicei de el insusi. Alice avea sa inregistreze un succes special in Europa: numai in Franta s-au inregistrat 600.000 de spectatori in salile de cinema.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Joi – 17 mai, HBO, 11.05
    In cautarea lui Forrester / Finding Forrester
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “Dupa mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) inca nu are de gind sa rupa tacerea si sa reintre in joc. Intimplarea face insa ca in apartamentul lui sa intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care facuse pariu cu prietenii ca le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fara a mai apuca sa-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii gaseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unica intre un scriitor in virsta, care a avut motivele lui sa se retraga din lume, desi clocoteste inca de viata, si un tinar de culoare cu un real talent literar, dar inca fara incredere in ceea ce-l asteapta in viitor.” (www.port.ro)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Oliver Twist (2005) – Vineri, HBO, 15.35
    “Poate ca facind acest film, Roman Polanski l-a facut numai pentru copiii sai sau pentru copilul din el, pentru ca nu prea cred ca cei innebuniti azi dupa ‘Harry Potter’ si ‘Stapinul inelelor’ mai au vreo sansa de a face o brusca si ravasitoare pasiune pentru copilul din perioada victoriana care incearca sa-si faca loc intr-o lume ostila. Cu atit mai mult cu cit, desi eliminate partile care n-aveau legatura cu povestea principala, tratarea materialului e una eminamente clasica.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 2 martie 2006)

    Fratii Grimm / The Brothers Grimm (2005), cu Matt Damon – Vineri, HBO, 22.50; Joi, 18.05
    “Gilliam ne livreaza, in stilul lui inconfundabil, o poveste in care pragmatismul si visarea se amesteca (nu intimplator, caracterele total opuse ale celor doi frati – unul viseaza cu ochii deschisi, celalalt cauta solutii de supravietuire si tertipuri inteligente pentru luat banii profanilor – sint atit de clar accentuate). […] Filmul (pe a carui fisa tehnica gliseaza genurile; este clasificat simultan drept ‘aventura, comedie, fantezie, horror si thriller’) combina intr-adevar misterul, umorul negru, fiorii reci si situatiile zapacitoare cu imaginatia debordanta. ‘Ratiunile’ acestui amestec teribil (de eficient) nu sint evidente insa doar pentru cunoscatorii filmografiei lui Gilliam (Brazil, Aventurile baronului Munchausen, Regele pescar, Armata celor douasprezece maimute, Jabberwocky, seria Monty Python), poate singurul regizor cu atita putere de fabulatie vizuala de la Fellini incoace.” (Andreea Chiriac) (Ziarul de duminica, Nr. 8 (290), 3 martie 2006)

    Extemporal la dirigentie (1987), cu Oana Sirbu, Stefan Banica Jr., Ion Caramitru, Tamara-Buciuceanu Botez – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 12.45
    “Spre deosebire de episoadele precedente (Declaratia de dragoste si Liceenii), Extemporalul… comite imprudenta de a deplasa centrul actiunii de pe adolescenti, pe dascalii lor, intr-o confruntare de ‘ars-pedagogica’ si poncife comic-melodramatice.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Marele singuratic (1977), cu George Motoi, Gheorghe Dinica, Toma Caragiu, Ion Caramitru – Simbata, B1, 19.00; Duminica, 16.00
    “Adaptarea dupa romanul omonim al lui Marin Preda, filmul prezinta povestea lui Niculae Moromete, inginer horticol la o sera din apropierea Bucurestiului. El este chemat de primul secretar al judetului, un vechi prieten, cu care se cunoscuse dupa razboi, pentru a putea ’activa din nou’. Dupa ce s-a inscris in partid, Niculae fusese activist o vreme, apucind ‘pe drumul unei noi religii’, dar in urma sinuciderii unui taran, Valache, condamnat pe nedrept ca nu si-a platit impozitele, a fost pe cale sa fie exclus din partid si atunci s-a retras in munca horticola. Din acest moment in Niculae se declanseaza o analiza introspectiva, cu sondari ale trecutului, care se impletesc si cu povestea de dragoste din prezent pentru pictorita Simina.” (www.port.ro)

    Omul care stia prea putin / The Man Who Knew Too Little (1997), cu Bill Murray – Simbata, National, 20.15
    “Wallance Ritchie (Bill Murray), un biet angajat al unui magazin de inchiriat casete video, pleaca la Londra pentru a-si sarbatori ziua de nastere alaturi de fratele sau mai mic, dar mult mai bogat, James (Peter Gallaghter). Wallance soseste la fratele sau in aceeasi seara in care acesta dadea o petrecere selecta cu oameni de afaceri care, spera el, ii vor aduce milioane. James vrea sa scape de fratele sau care nu are nici o sansa sa se adapteze mediului si ii da un bilet la Teatrul Vietii. Aici, Wallence trebuie sa joace un joc, sa isi aleaga un personaj si sa interpreteze, alaturi de ceilalti actori, oameni aflati in situatii dramatice. Jocul, inocent la inceput, se transforma intr-o lupta pe viata si pe moarte in momentul in care Wallence greseste un numar de telefon si il suna pe un asasin adevarat care va aduce in piesa mafia, spionaj, santaj, teroristi si femei usoare. Wallance nu-si da seama de aceste schimbari si crede pina la sfirsit ca totul face parte dintr-o piesa de teatru, fiind uimit de talentul actoricesc al participantilor si nu in ultimul rind al frumoasei si enigmaticei Lori (Joanne Whalley).” (www.port.ro)

    Eu, cu mine si Irene (2000), cu Jim Carrey, Rennee Zellweger – Simbata, HBO, 00.15
    “Variatiune originala pe tema Jekyll si Hyde, sub pretextul careia fratii Farrelly continua sa ne distreze prin atacuri inversunate la adresa tabuurilor, explorind surse de umor provocatoare, adesea scatologice. Carrey si-a modificat, pe aproape toata lungimea filmului, maniera excesiva de joc, cu exceptia momentelor in care ‘dublii’ se incaiera, lung sir de contorsionari patologice si fara haz.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ce lume vesela (2004), cu Tamara Cretulescu, Florin Piersic jr. – Duminica, B1, 20.15
    “Filmul ‘Ce lume vesela’ incheie o tetralogie cinematografica inceputa cu ‘Pe malul sting al Dunarii albastre’ si continuata cu ‘Figurantii’ si ‘Aici nu mai locuieste nimeni’, filme ce alcatuiesc o varietate de portrete, compunind laolalta o fresca a societatii romanesti pe parcursul a cincizeci de ani.” (www.port.ro) “Malvina Ursianu apartine restrinsei familii de cineasti care nu-si schimba crezul o data cu vinturile istoriei sau ale modelor, vinturi pe care se incumeta sa le infrunte cu seninatatea incrincenata, lucida si discret persiflanta a celui care-si cunoaste bine valoarea si radacinile si, tocmai de aceea, nu se asteapta la recunoasteri rasunatoare in spatiul cotidienitatii. Chiar daca istoria recenta o percepem prin valurile ei, iar valurile mari se sparg intotdeauna de maluri, cineasta care simte launtric oroarea schimbarilor este interesata tocmai de aceste schimbari, de radiografierea lor atenta, dar nu pentru a si le asuma, ci pentru a se defini mai bine, prin opozitie. Cu toate ca refuzul compromisurilor cu oportunitatile clipei suna categoric in opera cineastei, prezentul social o intereseaza in maxim grad - este materia prima a filmului - si mai ales trecerea omului prin istorie.” (Elena Dulgheru, Curentul, 22 martie 2003)

    Graba strica treaba / Fools Rush In (1997), cu Matthew Perry, Salma Hayek – Duminica, Acasa, 21.30
    “’Graba strica treaba, dar dragostea o drege’ e fraza care spune pe scurt povestea a doi tineri care isi incep viata in doi pe dos... El sta in Manhattan si e om de afaceri, ea sta in Las Vegas si e pasionata de fotografie. Dupa o noapte de pasiune, ea ramine insarcinata si, cind se reintilnesc dupa trei luni, hotarasc sa se casatoreasca. Din acest moment, se trezesc in cele mai neasteptate situatii, al caror comic e accentuat de deosebirile dintre cei doi amorezi. Hazul filmului vine insa din gafele care, inevitabil, se fac de ambele parti si din intilnirea, sau mai bine zis, ciocnirea dintre doua moduri de viata total diferite. Cind intervin si familiile, comicul scapa de sub control. Ai lui - snobii perfecti care o iau drept menajera, ai ei - numerosi, uniti si hotariti sa-i faca educatie lui, un ‘gringo’ care a avut bafta de a fi ales de ea.” (www.port.ro)

    A fost odata un asasin / Grosse Pointe Blank (1997), cu John Cusack, Minnie Driver – Duminica, Prima, 22.00
    “Viata afectiva a uni killer profesionist e atit de tulburata, incit se confeseaza psihiatrului. Epuizat, nervos, insingurat, nu-si mai gaseste implinirea. In aceasta stare, participa la agapa de 10 ani de la absolvire, unde traieste clipa adevarului. Parodie subtire, uneori chiar prea subtire, a filmelor cu killeri. Filmul are secvente de efect, e inteligent, dar sufera de un abuz de dialog nepermis in retetarul genului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Eu, robotul / I, Robot (2004), cu Will Smith – Luni, HBO, 16.05
    “Regizorul filmului I robot, Alex Proyas (care a intrat in constiinta publicului cu filmul Corbul, in 1994), aduce la zi spiritul autorului ecranizat, conferindu-i povestii valori morale necesare intr-un prezent deja agresat de elementele de alienare presupuse de convietuirea cu robotii. Intre atitea filme de science-fiction realizate de regizori numai pentru reclama efectelor speciale, filmul lui Alex Proyas face o figura onorabila, readucind in memoria cititorilor opera valoroasa a unui autentic clasic al genului.” (www.port.ro)

    Soldati fara uniforma (1961), cu Liviu Ciulei – Luni, B1, 20.00
    “Rezistenta antifascista romana in actiune. Pelicula definitiv corupta de demagogia tezei. De retinut, cel mult, portretul episodic pe care-l face Fory Etterle unui diplomat, inconstient pina la ridicol, capturat de Gestapo.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Amor in stil italian / Fatto di sangue fra due uomini per causa di una vedova (si sospettano moventi politici) (197, cu Sophia Loren, Marcello Mastroianni – Marti, National, 00.00
    “Poveste de amor, patima si razbunare, filmul se vrea si pictura a unei epoci: Sicilia in momentul ascensiunii fascismului. Din pacate, o regie grandilocventa, de un patetism exterior si folosind o estetica de film mut (abundenta de grosplanuri abominabil montate), submineaza tot ceea ce ar fi putut insemna adevar. Mastroianni apare, probabil, in cel mai compromitator rol al sau, socialist ‘generos’ cu barba de un cot, iar Sophia Loren aduce, in partitura-i de femeie apriga, cu Baranovskaia din anii ’20.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sahara (2005), cu Penélope Cruz, Matthew McConaughey – Joi, HBO, 16.00
    “Eva Rojas, un om de stiinta repezentind Natiunile Unite, cauta sursa maladiilor aparute in citeva tari africane. Pe de alta parte, Dirk Pitt si colegii sai primesc misiunea de a descoperi un vas de razboi scufundat acolo unde astazi se afla desertul Sahara. Dar, pe masura ce timpul trece, se trezesc toti luptind pe acelasi front. Dirk Pitt impiedica asasinarea frumoasei cercetatoare.” (PRO TV Magazin)

    Drumul ciinilor (1993), cu Mircea Albulescu, Dan Condurache, George Alexandru, Olga Tudorache – Joi, B1, 20.00
    Ecranizare dupa un roman de Ion Lancranjan, recurs la maniera care ia mereu gestul retoric drept fior tragic. Distorsiunea estetica poarta pecetea tuturor sechelelor scolii filmului romanesc’: ostentatia parabolei si confruntarile discursive intre caractere prototipate.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top