Audienţa cumulată, n prime time, pentru cele trei programe ale grupului Media Pro - Pro TV, Acasă şi Pro Cinema a scăzut de la 28.6% n trimestrul nti 2006, la 24.1% n trimestrul nti 2007, potrivit raportului pe primul trimestru al acestui an al companiei americane Central European Media Enterprises (CME).

Declinul este explicat prin pierderea de audienţă a programului Acasă, ca urmare a scăderii popularităţii telenovelelor produse de companie, după ce staţiile aflate n competiţie au decis să producă programe similare. Declinul este redus de evoluţia Pro TV şi Pro Cinema, care au crescut n audienţă.

Ratingul mediu n prime time a scăzut pe cele trei programme de la 13.6% la 10.6% n perioadele corespunzătoare din 2006 şi 2007. n vreme ce ratingul pe prime time pentru ntreaga piaţă a scăzut de la 47.3% n trimestrul nti 2006, la 43.8% n periada similară a anului 2007.

Analiştii companiei americane estimează că piaţa de publicitate din Romnia a crescut pe televiziune cu 32% - 37%, n 2006, raportată la dolar. Estimările pentru 2007 arată o posibilă creştere a publicităţii cu 20% - 25%.

Audienţa totală pe ntreaga zi a programelor Pro TV, Acasă şi Pro Cinema n primul trimestru 2007 a fost de 22.7%, faţă de 25.6% n peioada similară a anului trecut.

La 1 martie 2007 CME a primit licenţa pentru TV SPORT, care a avut o audienţă de 1.5% n primul trimestru 2007. TV Sport a fost rebrandat n aprilie sub numele Sport.ro cu acelaşi public ţintă şi target demografic. Competitorii majori sunt programele publice TVR1 şi TVR2, cu audienţe pe ntreaga zi la nivel naţional de 14.5% şi, respectiv 4.8%, şi televiziunea privată Antena 1, cu 13.5%.

Televiziunile CME au avut venituri nete de 36,53 milioane de dolari n primele trei luni ale anului, alte venituri (n principal taxe de abonament pentru Acasă şi Pro Cinema, n.red.) de 2,8 milioane de dolari

Veniturile nete din publicitate ale celor trei programe au crescut cu 8,4 milioane de dolari (30%), explicate n principal prin creşterea venitului mediu pe punct de rating vndut n fiecare dintre televiziunile Pro TV, Acasă şi Pro Cinema, creştere care a contrabalansat declinul volumului de GRP-uri vndute. Celelalte veniturile au crescut cu 1,1 milioane de dolari, sau 62%, n principal din creşterea veniturilor din tarifele de cablu. Achiziţia TV Sport a adăugat aproximativ 400.000 de dolari veniturilor CME n Romnia, pe primele trei luni ale anului 2007.

Raportul CME pe primul trimestru al anului 2007 mai arată că costurile cu programele au crescut cu 5,8 milioane de dolari (50%), n parte din cauza includerii n bilanţ a costurilor salariale ale staff-ului de producţie pentru programe; costurile directe cu programele au crescut cu 4 milioane de dolari, sau 34%, ca rezultat al competiţiei crescute pe piaţă şi a investiţiilor n programe de calitate.