Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 18 4 – 10 mai 2007

    Filmele saptaminii

    Domnul Verdoux
    Jules si Jim
    Pacientul englez
    Razboiul stelelor – O noua speranta
    Apollo 13
    Calatorie spre inceputul lumii
    Mitica Popescu
    Duelistii


    Simbata – 5 mai, TVR Cultural, 14.00
    Domnul Verdoux / Monsieur Verdoux
    Comedie, SUA, 1947
    Regia: Charles Chaplin – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Charles Chaplin

    Verdoux e “un Barba-Albastra, un marunt functionar de banca ramas fara slujba in timpul crizei economice, care se casatoreste cu fete batrine, asasinindu-le apoi pentru a le lua banii. Scenariul contine un umor diabolic, e o satira aspra si o critica sociala violenta, dovedind ca asasinatul e continuarea logica a business-ului.” (Charles Chaplin) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Pentru prima oara, cineastul renunta la personajul care l-a facut celebru, dar pastreaza multe dintre temele filmelor sale anterioare (polemica antirazboinica, afectiunea fata de cei slabi etc.).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Un studiu al raporturilor dintre scopuri si mijloace ca metafora a personalitatii moderne, adica a personalitatii responsabile, care reactioneaza la stresurile contemporane potrivit logicii unei etici contemporane.” (James Agee) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbata – 5 mai, PRO Cinema, 23.05
    Jules si Jim / Julet et Jim – BAFTA
    Drama, Franta, 1962
    Regia: François Truffaut
    Cu:
    Jeanne Moreau
    Oskar Werner
    Henri Serre

    “Doi prieteni (…) si-o disputa pe Catherine pret de 20 de ani. Cum ea nu se poate decide, nehotarirea se incheie cu o dubla sinucidere. Un roman de Henri-Piere Roche inspira o sensibila si pasionanta dezbatere in care tema prieteniei e dublata de imposibilitatea convietuirii in trei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Exista in acest film o caldura, o duiosie umana care fac sa treaca neobservat tot ce ar putea fi echivoc sau arbitrar in subiect. Vivacitatea ritmului, naturaletea parodiei, sinceritatea din 400 de lovituri se regasesc aici exprimate mult mai abil si mai personal. Un umor pe care jocul interpretilor, mai ales Jeanne Moreau si Oskar Werner il redau admirabil. Ceea ce nu era dus pina la capat sau era disparat in filmele precedente, se sterge aici facind loc prin libertatea caracterelor si incoerenta situatiilor, unei unitati de ton care este in acelasi timp interioara si exterioara povestirii. Este tonul unui fel de romantism sprinten care naste sentimente pure, directe, niciodata impiedicate sau canalizate de cea mai usoara conventie sau cea mai usoara convenienta. Si tocmai aceasta libertate imposibila face farmecul unei povestiri, pe care o privim si o ascultam, ca pe un basm in care inimile sint usoare ca pasarea, in care faptele sint fara consecinte. Si de aceea lumea regreta sfirsit intorsatura intrigii catre melodrama. Chiar in ce priveste parodia, aceasta contrasteaza cu ansamblul, readuce la o logica umana fantezia aventurii si incheie pe o nota amara dezinvoltura motivului.” (Pierre Leprohon, Maestrii filmului francez)

    Simbata – 5 mai, TVR 2, 23.10
    Pacientul englez / The English Patient – Oscar, Globul de Aur, nom. César pt. film strain

    Drama, Marea Britanie/SUA, 1996
    Regia: Anthony Minghella – Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. scenariu adaptat
    Cu:
    Ralph Fiennes – nom. Oscar
    Kristin Scott Thomas – nom. Oscar
    Juliette Binoche – Ursul de Argint la Berlin, Oscar pentru rol secundar, Premiul de interpretare (European Film Academy)

    9 premii Oscar [12]
    2 premii Globul de Aur [2]

    “Un film ce se construieste impecabil, intr-o osatura ce respinge facilul ori artificialul. Destinele se intretaie prin flashback-uri dezinvolte. O poveste de iubire, moarte, supravietuire, istorie, timp, razboi, desert, adulter, suferinta. Totul se aduna intr-o CARTE. In Istoria lumii de Herodot incape si propria viata anonima. Fiecare lasa ceva dupa sine in Cartea Lumii. Filmata in gros-plan, in final, cartea pare hiperbolica, uriasa, ca o viata implinita, ce se cere transmisa.”

    “Film romantic si romanesc de o monumentala nulitate, cum numai Hollywoodul, cind sufera de ambitii culturale, poate produce. Cu exceptia dramaturgiei (inspirate de romanul lui Michael Ondaatje) care combina rudimentar doua povesti paralele de iubire, una fericita, alta ratata, filmul e, totusi, de o impecabila profesionalitate. Dar scenografia remarcabila, basculind intre misterul bibliotecii unei manastiri italiene si intinderile fierbinti ale Saharei, imaginea superba in culori voluptoase si echipa de interpreti, cu Scott Thomas mai frumoasa ca oricind, nu izbutesc sa scoata din cele 162 de minute ale proiectiei decit o insuportabila plictiseala, cu toate furtunile de nisip, minele care explodeaza perfid si scenele ample de razboi." (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Filmul e construit in traditia lucraturii solide, respectabile, trudite, din imagini compuse minutios, academic, impecabil. […] Farmecul lui mi se pare gaunos, nu ma atinge.” (Andrei Gorzo)

    Duminica – 5 mai, PRO Cinema, 16.15
    Razboiul stelelor – O noua speranta / Star Wars IV – A New Hope – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Film SF, SUA, 1977
    Regia: George Lucas – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, nom. Oscar pt. scenariu
    Cu:
    Mark Hamill
    Harrison Ford

    6 premii Oscar [10]
    2 premii BAFTA
    [4] nom. Globul de Aur

    “Realizat cu 9,5 milioane dolari, filmul va aduce incasari de 461 de milioane si se va plasa pe locul 2 in topul recordurilor americane de box-office din toate timpurile.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Povestea transpune in plan cosmic structuri si motive ale basmului clasic, reduse in esenta la lupta dintre bine si rau. Forta si agresiunea – ‘calitati’ ale lumii contemporane pamintene – sint translatate in univers, unde actioneaza cu aceeasi vigoare ca si pe Terra, diferite fiind doar mijloacele: o supertehnica impresionanta, corespunzatoare, corespunzatoare proportiilor conflictului desfasurat in spatii infinite, domina ideile si relatiile. […] De o fantezie si inventivitate debordante, folosind in cascada trucajele si efectele speciale (cineva a numarat 685 efecte speciale comparindu-le cu cele doar 150 din filmul lui Kubrick ‘2001… Odiseea spatiala’), filmul ne poarta spre o imaginara epoca viitoare intr-un cosmos privit din perspectiva stiintifico-fantastica.” (Stelele Oscarului, vol. II, 2002)

    “Imbinind elemente de ‘cultura’ pop cu motive de western si traditii martiale nipone, filmul foloseste sabii cu laser, androizi buni la toate, nave spatiale, machete grandioase, dar… vadeste umor greoi, de roboti, mari deficiente de ritm si dialog abundent menit sa disimuleze penuria de inventie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 6 mai, Cinemax, 21.00
    Apollo 13 – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1995
    Regia: Ron Howard – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Tom Hanks
    Ed Harris – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar
    Kevin Bacon

    2 premii Oscar [9]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Filmul lui Ron Howard are marele merit de a se concentra asupra detaliilor relevante, fara sa faca greseala de a cauta solutii narative menite sa faca materialul filmic mai incitant, fara sa apeleze la drame paralele si nuante melodramatice pe care multi alti regizori le-ar fi considerat obligatorii.” (PRO TV Magazin)

    “Nu e vorba de o fabulatie S.F., ci de tribulatiile unui echipaj real: Howard relateaza o noua Odisee spatiala pornind de la istoria cosmonauticii americane. Spectaculoasa si tensionata reconstituire, dar… abuzul de tehnica aminteste, pe alocuri, de ceea ce un personaj denumea ‘gargara de tip NASA’!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 6 mai, TVR Cultural, 23.00
    Calatorie spre inceputul lumii / Viagem ao principio do mundo – Premiul FIPRESCI la Cannes
    Drama, Portugalia-Franta, 1997
    Regia: Manoel de Oliveira
    Cu: Marcello Mastroiani

    “In prima parte a filmului, si cea mai valoroasa, Mastroianni devine purtator de cuvint pentru Oliveira, asa cum, pe vremuri, in Opt 1/2, o facuse pentru Fellini. Intr-o confesiune despre decrepitudine si moarte de o stranie frumusete literara, Marcello are, parca, premonitia propriului sfirsit. Epuizat de suferinta, in ultimele saptamini de viata, presat de un termen fatal de care e constient, actorul a preferat clinii confortabile, platoul de filmare. Doi batrini, interpret si regizor, si-au strins mina, sprijinindu-se unul de altul, intr-un moment artistic de neuitat.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 7 mai, B1, 20.00
    Mitica Popescu
    Comedie amara, Romania, 1984
    Regia: Manole Marcus
    Cu:
    Micaela Caracas
    Mircea Jida
    Remus Margineanu

    “La jumatate de veac de la publicarea ei, piesa cu acelasi nume a lui Camil Petrescu a devenit – nu putea sa nu devina – film; dramaturgul Dumitru Solomon a ‘recitit-o’, cu ochi cinematografic, propunind un scenariu imbietor, caruia i-a fost dat ‘chip de imagini’ intr-un film, la rindul lui, imbietor, care aduce pe ecran atmosfera anilor ’20, cu patina fotografiilor imbatrinite de vreme. Personajul lui Mitica Popescu a ramas, peste ani, ca un semn ‘dizacordic’ al acestei lumi revolute. Camil Petrescu, aducindu-l pe scena, s-a gindit, desigur, la ‘miticii’ caragialieni, la ‘miticismele’ epocii, dar sensul pe care l-a dat eroului sau a fost intrucitva polemic, de ‘reabilitare’ morala, accentele fiind puse pe resursele de generozitate sufleteasca si de sensibilitate ale legendarului personaj de snoave si aventuri galante pe care pana lui Caragiale l-a imortalizat in pagini unice. De aceea ne-a placut si ne place, nu se poate sa nu ne placa, piesa lui Camil Petrescu, chiar daca-i lipseste aerul rariefat al ‘sufletelor tari’ si ‘jocul ielelor’-idei. Prin povestea de dragoste a lui Mitica Popescu, cu happy-end-ul ei zdrobitor, spectatorul de ieri (de azi si de miine) dobindeste certitudinea ca ‘finalurile fericite’ nu sint o inventie livresca, ca ele sint la indemina oamenilor, chiar daca relatiile sint ostile si aparentele inselatoare (asa cum se intimpla – sa zicem – si in cazul ‘omului cu mirtoaga’ al lui G. Ciprian). Critica a reprosat faptul ca filmului Mitica Popescu ii lipseste… Mitica Popescu. Intr-adevar, personajul din film, in interpretarea lui Mircea Jida nu prea are ‘dimensiunea de farmec’ a eroului, are o mustacioara in furculita, o garoafa rosie la butoniera si cam atit. Dar regizorul Manole Marcus a dat cinematografului ce este al cinematografului. Cu alte cuvinte, a facut din ‘film’ un personaj important (poate cel mai important) al filmului. Anii in care se petrece actiunea din Mitica Popescu sint anii in care filmul invata sa mearga (de invatat sa vorbeasca nu se punea problema), ‘minunea cinematografului’ acapara cercuri tot mai largi de spectatori: regizorul si-a introdus personajele intr-o sala de cinematograf a epocii si, din acest moment, filmul a devenit altul, pentru ca eroii sai (inclusiv Mitica Popescu sau, mai exact, in primul rind Mitica Popescu), au inceput sa-si exprime dorintele si vointele prin intermediul unor ‘secvente de film mut’ pline de farmec si savoare. Aceste secvente de ‘film in film’ contribuie in mod esential – alaturi de ilustratia muzicala a Ilenei Popovici, de ‘lumea decorurilor’ (Nicolae Schiopu), a costumelor (Cristina Paunescu) – la stilul ‘retro ironic’ pe care-l impune filmul lui Manole Marcus, excelent servit de imaginea operatorilor Alexandru Intorsureanu si Liviu Pojoni, foarte buni creatori de atmosfera.” (Istoria filmului romanesc 1897-2000)

    “Ecranizare a cunoscutei comedii de Camil Petrescu care atrage atentia prin factura ei inedita: primele zece minute, complet lipsite de dialog, cu plimbari prin gradina publica, un bal si o proiectie de film mut, emana parfumul epocii de dupa primul razboi mondial. Apoi in scena e aruncat personajul titular, indragostit fara speranta, un Cyrano care-si disimuleaza timiditatea sub fanfaronada. Din cind in cind, expunerea realista a subiectului e intrerupta de fantasmagoriile eroului, tratate in stilul comediei burlesti, lipsite insa de ingrediente esentiale: verva si umorul.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Miercuri – 9 mai, CInemax, 19.15
    Duelistii / The Duellists – Premiul Juriului la Cannes
    Drama, Anglia, 1977
    Regia: Ridley Scott
    Cu:
    Keith Carradine
    Harvey Keitel

    “Ecranizare a unei nuvele de Joseph Conrad, din care debutantul [Ridley] Scott extrage nu un film romantic de capa si spada, ci epopeea unei idei fixe, a violentei care se hraneste din ea insasi.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duelistii e, cred, cel mai frumos film pe care l-am vazut pina acum. Genul de film care te tine cu gura cascata de la un cadru la altul. As spune ca e perfect daca as crede ca perfectiunea exista pentru muritori. Dar e si unul dintre cele mai discrete filme. Povestea, atit de simpla, te urmareste mai multe zile dupa ce l-ai vazut. Pentru ca, preluind povestirea lui Joseph Conrad, Ridley Scott a distilat-o pina la esente. […]

    Picturala, dar deloc cautata, aducindu-ti aminte de clarobscururile lui Vermeer pentru interioare si de Watteau pentru exterioare, imaginea filmului era un mediu mai degraba acvatic, fluid, lejer pentru povestea esentializata a duelistilor. Fiind atit de aproape de perfectiune si atit de omogen si de cuminte inlauntrul copertelor sale, filmul se apropia bine de tot de termenul de masterpiece, iar juriul de la Cannes a sucombat farmecului sau, recompensindu-l cu Caméra d’Or.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, Nr. 56, 17-23 decembrie 2005)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Garden State (2004), cu Zach Braff, Natalie Portman – Vineri, HBO, 21.00; Marti, 22.50
    “Are multa caldura si te face sa te regasesti in el chiar daca n-ai trecut prin aceleasi chestii. E un bildungsroman lipsit de orice fel de emfaza ori de teoretizare, dar cu delicatetea de a nu numi lucrurile care nu se lasa numite. Braff a inteles bine ca nu trebuie sa-l pui pe erou sa proclame: „Am o criza. Nu mi-e bine" etc, nici ca ar trebui sa-l pui sa se uite in gol. Filmul curge normal, ca o vizita acasa dupa multa vreme, o vizita in care eviti sa discuti chestiile ce ar trebui discutate cu membrii familiei (pentru ca ar insemna sa distrugi un esafodaj de minciuni vechi de ani buni), in care iti vine sa te arati asa cum esti unor oameni pe care abia i-ai cunoscut, in care cei ce tin la tine te citesc fara sa li te confesezi. Cu toate astea, Garden State are inteligenta de a spune mai mult decit arata si de a face din momentele de melodrama niste acroseuri catre viata adevarata. Un film de pus pe rana.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, octombrie 2005)

    Basquiat (1996), cu Benicio del Toro, David Bowie, Dennis Hopper, Gary Oldman – Vineri, TVR 1, 23.20
    “Filmul e cronica ascensiunii rapide a lui Jean Michel Basquiat (Jeffrey Wright), tinarul vagabond ce desena in graffiti prin New York. Descoperit de Andy Warhol (David Bowie), excentricul guru al lumii boeme americane, Basquiat devine celebru peste noapte,dar din pacate viata pe care o duce nu e una demna de lauda. Traieste o frumoasa poveste de dragoste, dar viciile il rapun la nici 28 de ani.” (www.port.ro)

    Diabolique (1996), cu Sharon Stone, Isabelle Adjani – Vineri, Antena 1, 23.30
    “Problema: dat fiind un triunghi conjugal, unde una dintre ‘laturi’ trebuie eliminata, aceasta nefiind in nici un caz amanta, cine urmeaza sa fie victima? Sotul sau sotia? Remake neinspirat al filmului lui Clouzot.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Pielea de magar / Peau d’ane (1970), cu Catherine Deneuve, Jean Marais – Simbata, TVR 1, 14.20
    “O printesa fuge pentru a se sustrage dorintei tatalui ei de a si-o lua de sotie. Ca frumusetea-i orbitoare sa nu mai fie observata, imbraca o piele de magar. Fermecatoare versiune a ambiguului basm de Perrault.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Liceenii (1987), cu Oana Sirbu, Stefan Banica Jr. – Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 12.00
    “Continuind Declaratia de dragoste, filmul ii reia personajele, adaugind combinatii si complicatii. Cam idilica povestea, dar regizorul vadeste ‘mina buna’ in alegerea unei distributii care, desi formata din necunoscuti, a rezistat patru serii. In Liceenii e lansat si un slagar contagios, ‘Ani de liceu’, de Florin Bogardo (Pr. ACIN), care va deveni emblema muzicala a serialului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Sahara (1983), cu Brooke Shields – Simbata, HBO, 18.00
    “Creatie senila a unui regizor de 70 de ani, inrait in trucuri comerciale, care testeaza o combinatie intre retetarul modern al lui Grand Prix, cu cel desuet-exotic din The Sheikh.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ciresarii (1984) – Simbata, B1, 19.00; Duminica, 16.00
    “Ecranizare artificial festivista a romanului lui Constantin Chirita, deschisa de ritualul pioneresc al inminarii trofeului ‘Busola de Aur’ si continuata in acelasi spirit de jurnal de actualitati.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Centrul Pamintului / The Core (2003), cu Aaron Eckhart, Hillary Swank – Simbata, Prima, 20.00
    “In mod inexplicabil, miscarea de rotatie a Pamintului s-a oprit , cimpul magnetic se deterioreaza rapid cu foarte multe consecinte fatale pentru omenire. Primele efecte: podul Golden Gate din San Francisco se prabuseste omorind multi oameni, o furtuna electromagnetica transforma in praf si pulbere Colosseum-ul din Roma iar in Trafalgar Square din Londra porumbeii si-au pierdut sistemul de coordonare zburind dezordonat si provocind accidente rutiere. Disperat sa rezolve catastrofa, Guvernul SUA si oficialitatile militare il convoaca pe geofizicianul Dr. Josh Keyes si pe echipa acestuia formata din oameni de stiinta renumiti. Acestia vor calatori catre centrul pamintului intr-un vehicol subteran pilotat de terranauta Rebecca Childs si Comandantul Roberty Iverson. Misiunea lor este sa detoneze un dispozitiv nuclear care va reactiva cimpul magnetic si va salva lumea de la distrugere.” (www.port.ro)

    Specialistul (1994), cu Sylvester Stallone, Sharon Stone – Simbata, PRO TV, 20.30
    “Bicepsii de cremene ai lui Stallone si pectoralii nu mai putini decorativi ai lui Stone impotriva mafiei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Trei generatii / My Family (1995), cu Jimmy Smits – Simbata, National, 20.30
    “Povestea familiei mexicane incepe o data cu casatoria dintre Maria (Jennifer Lopey) si Jose Sanchez. Cei doi tineri casatoriti care au migrat in SUA sint amenintati de valul deportatorilor. Toti cei care au trasaturi de mexicani sint pur si simplu luati de pe strada si repatriati in Mexic. Asa ca atunci cind intr-o buna zi, Maria nu se mai intoarce acasa la sotul si copii sai, nimeni nu stie ce sa creada. In timp ce Jose are grija cum poate mai bine de copii, Maria nu se resemneaza si face eforturi supraomenesti pentru a trece frontiera impreuna cu copilul ei nou-nascut, pentru a se intoarce la familia ei, pentru Jose si Maria, familia este cel mai important lucru. Iar povestea lor si a noilor generatii este o continua lupta pentru supravietuire, intr-o tara a tuturor posibilitatilor care nu o data le este potrivnica.” (www.port.ro)

    Rambo / First Blood (1982), cu Sylvester Stallone – Simbata, Prima, 22.00
    “Arestat fara motiv de catre seriful Teasle, Rambo, un pasnic veteran al razboiului din Vietnam, evadeaza si isi cauta refugiu in padurea din apropierea orasului. Obisnuit cu supravietuirea in jungla, Rambo lupta acum cu miinile goale impotriva trupelor Garzii Nationale trimise pe urmele lui.” (PRO TV Magazin)

    Dublura / Bad Company (2002), cu Anthony Hopkins, Chris Rock – Simbata, Antena 1, 22.45
    “Anthony Hopkins si Chris Rock fac o echipa de pomina in "Bad Company", un film in care actiunea incendiara e in permanenta dublata de umorul exploziv.” (www.port.ro)

    Escrocii / The Grifters (1990), cu Anjelica Huston, John Cusack, Annette Bening – Simbata, Prima, 00.00
    “Scenariul are, in mod evident, ca model The Sting [Cacealmaua], din care e si reluata inscenarea interventiei politiei. Grifters derapeaza insa in melodrama, accentuata de o partitura muzicala ilustrativa.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sister Act (1992), cu Whoopi Goldberg – Simbata, HBO, 11.25
    “Comedie rudimentara iluminata de personalitatea lui Goldberg si de spirituals-uri dumnezeieste interpretate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster – Duminica, HBO, 18.20
    “ Kyle, vaduva de curand, zboara de la Berlin spre New York impreuna cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoita sa isi declare copilul disparut. Nimeni nu o crede ca a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe masura ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotareste sa intoarca tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    Eu, robotul / I, Robot (2004), cu Will Smith – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Regizorul filmului I robot, Alex Proyas (care a intrat in constiinta publicului cu filmul Corbul, in 1994), aduce la zi spiritul autorului ecranizat, conferindu-i povestii valori morale necesare intr-un prezent deja agresat de elementele de alienare presupuse de convietuirea cu robotii. Intre atitea filme de science-fiction realizate de regizori numai pentru reclama efectelor speciale, filmul lui Alex Proyas face o figura onorabila, readucind in memoria cititorilor opera valoroasa a unui autentic clasic al genului.” (www.port.ro)

    Dincolo de nisipuri (1974), cu Dan Nutu, George Constantin, Mircea Albulescu – Duminica, B1, 20.00
    “Pentru Mira si Antonin Liehm, autorii americani ai monografiei ‘Eastern European Cinema’, ‘Nisipurile’ lui Gabrea reprezinta ‘filmul romanesc cel mai impresionant al anilor ‘70’. Pentru autorul lucrarii de fata e numai constructie baroca de ‘atractii’ in diferite maniere plastice,, sugerate de temele superbului roman al lui Fanus Neagu ‘Ingerul a strigat’: boboteaza cu recompensa in iertare, tratata de autorul imaginii, Dinu Tanase, in fresca bruegeliana; calarasii care dau tircoale grupului ca in Sarmanii flacai de Miklós Jancsó, o navala a acareturilor ca in Cimarron, boieri care se dau drept pomanagii vin, in cortegiu bergmanian, ca in A saptea pecete.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Ciinii zapezii / Snow Dogs (2002), cu Cuba Gooding Jr. – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Cind Ted Brooks, un stomatolog din Miami, afla ca mama sa biologica a murit, iar el a fost numit mostenitor al averii acesteia, pleaca imediat spre Alaska. La fata locului, Ted are parte de o surpriza: cu limba de moarte, mama sa i-a lasat proprietatea sa si opt ciini nu tocmai prietenosi. Nici localnicii nu sint incintati de faptul ca strainul din Miami a mostenit pretioasele patrupede, asa ca fac tot ce pot pentru ca acestea sa-si ia talpasita.” (PRO TV Magazin)

    Bodyguard (1992), cu Kevin Costner, Whitney Houston – Duminica, Acasa, 21.30
    “Prea calofil pentru genul ‘de actiune’, filmul merita, totusi, vazut pentru secventa care dezvaluie ceremonia decernarii Premiilor Oscar, urmarita din culise.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fratii Grimm / The Brothers Grimm (2005), cu Matt Damon – Luni, HBO, 16.00
    “Gilliam ne livreaza, in stilul lui inconfundabil, o poveste in care pragmatismul si visarea se amesteca (nu intimplator, caracterele total opuse ale celor doi frati – unul viseaza cu ochii deschisi, celalalt cauta solutii de supravietuire si tertipuri inteligente pentru luat banii profanilor – sint atit de clar accentuate). […] Filmul (pe a carui fisa tehnica gliseaza genurile; este clasificat simultan drept ‘aventura, comedie, fantezie, horror si thriller’) combina intr-adevar misterul, umorul negru, fiorii reci si situatiile zapacitoare cu imaginatia debordanta. ‘Ratiunile’ acestui amestec teribil (de eficient) nu sint evidente insa doar pentru cunoscatorii filmografiei lui Gilliam (Brazil, Aventurile baronului Munchausen, Regele pescar, Armata celor douasprezece maimute, Jabberwocky, seria Monty Python), poate singurul regizor cu atita putere de fabulatie vizuala de la Fellini incoace.” (Andreea Chiriac) (Ziarul de duminica, Nr. 8 (290), 3 martie 2006)

    Flirt / Flirting (1992), cu Noah Taylor, Thandie Newton – Luni, HBO, 20.00
    In anii 60, intr-un colegiu australian, Danny infrunta teroarea instaurata, prin aspre pedepse corporale, de catre director, aruncindu-se intr-o aventuroasa dragoste pentru fiica unui diplomat din Uganda. Sensibila descriere a virstei critice cu vocatia detaliului subtil: urmele nuielei pe pantalon, a elasticului de la sosete pe glezne sau privirea ce cauta cu disperare, in timpul torturii, un reper-refugiu, fie el coperta de carte sau un melc tirindu-se pe birou.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Brenda Starr (1989), cu Brooke Shields, Timothy Dalton – Luni, TVR 2, 22.10
    “Pretextul acestei comedii parodice, inrudite cu The Purple ROse of Cairo [Trandafirul rosu din Cairo], trebuie sa fi aratat foarte bine in proiect; ceea ce regasim, insa, pe ecran este palid. Posibilitatile sarcastice ale premizei sint uitate si regizorul isi urmeaza protagonista in aventuri anoste pentru salvarea Planetei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Lumea circului / Circus World (1965), cu John Wayne, Claudia Cardinale, Rita Hayworth
    Prima parte – Marti, Prima, 14.40
    Ultima parte – Miercuri, Prima, 14.40
    “Cronica dinamica a vietii cotidiene de arena.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Marti, HBO, 18.50
    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Partea ta de vina (1963), cu Sebastian Papaiani, Ion Besoiu, Gheorghe Cozorici – Miercuri, B1, 20.00
    “In lupta grea cu povestea, realizatorii izbutesc conturarea citorva caractere vii si secvente firesti si hazlii. Debut plin de promisiuni pentru Papaiani.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Capcana pentru hot / Entrapment (1999), cu Catherine Zeta-Jones, Sean Connery – Miercuri, PRO TV, 20.30
    “Pe schema comediilor de tip Cum sa furi un milion, cu hoti amabili si tandri, Amiel confectioneaza un divertisment fabulos despre un colectionar atipic de tablouri. […] Film fara suflet, realizat cu o tehnica perfecta.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sfinta Tereza si diavolii (1971), cu Ion Dichiseanu – Joi, B1, 20.00
    Doi ofiteri romani, ce trebuie sa dinamiteze, in 1944, un viaduct, sint capturati de inamic si vor plati cu viata misiunea de pe muntele Sf. Tereza. Obisnuitele coincidenteemotionante’, care mobilizeaza dramaturgia scriitorului-cineast, asezonate cu stridente: compozitii aberante ale cadrelor si banalitati triviale ale dialogului aduc a improvizatie de camin cultural uitat de lume.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Barbati in negru / Men in Black (1997), cu Will Smith, Tommy Lee Jones – Joi, PRO TV, 20.30
    “Autorul Familiei Addams isi ride, savuros, de poncifele genului S.F., cu efecte vizuale si intorsaturi de situatie stralucite. Alienii duc in exod colete cu Marlboro, imaginea celor ‘in negru’ foind prin grupul lor futurist are haz, iar comicul benzilor desenate e prezent intr-o galerie de creaturi simpatice. Cel mai mare succes comercial (meritat) in 1997.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top