Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default Logan pe GPL din mai



    Preturile carburantilor pun presiune pe producatorii auto low-cost: Dacia va instala din luna mai motoare pe GPL-benzina pe modelele Logan berlina si break.
    Cresterile succesive ale pretului carburantilor la statiile de alimentare, trendul descendent al vinzarilor si inscrierea in curentul „verde“ au determinat Automobile Dacia sa anunte ieri ca va lansa direct din fabrica motoare pe gaz petrol lichefiat (GPL).
    Intr-o prima etapa, modelul Logan berlina va fi furnizat cu motor dual GPL-benzina, iar ulterior aceasta motorizare va fi disponibila si pe varianta break MCV (Multi Convivial Vehicle).
    Potrivit informatiilor publicate pe site-ul companiei Automobile Dacia, autonomia de rulare se va situa la 1.600 de kilometri cu un singur plin, in regim de consum extraurban. Producatorul autohton sustine ca rularea cu GPL va conduce la scaderea cu 50% a costului carburantilor fata de varianta exclusiv pe benzina.
    Pretul e inca secret
    In prezent, gama de vehicule Logan cuprinde trei motoare pe benzina si unul diesel, toate indeplinind standardele Euro 4 in ceea ce priveste emisiile de noxe. Propulsorul pe motorina de 1,5 litri dezvolta 70 de cai-putere. Motorul de 1,4 litri pe benzina genereaza 75 de cai-putere. Celelalte doua propulsoare, ambele de 1,6 litri, au o putere de 90, respectiv 105 cai-putere. Preturile pentru varianta berlina variaza de la 6.400 la 10.200 de euro, iar pentru cea break, de la 8.200 la 11.600 de euro, potrivit listei oficiale de preturi valabile incepind cu 24 aprilie.
    Reprezentantii Dacia au refuzat sa dea detalii despre pretul de achizitie pe care il va avea Logan pe GPL. In medie, montarea unei instalatii care sa permita rularea pe gaz costa 300 de euro pentru un motor pe carburator si 400-450 de euro pentru un propulsor pe injectie.
    Consum si costuri
    In cazul folosirii GPL, consumul creste in medie cu 10% fata de motorul clasic pe benzina, dar pretul carburantilor se reduce cu 40-50%. Spre exemplu, in cazul folosirii benzinei puteti acoperi 15.000 de kilometri, la un consum de 8 litri la 100 de kilometri, cu 1.200 de litri.
    La un pret mediu de 3,4 lei pe litrul de benzina, costul total pentru acoperirea acestei distante ajunge la 4.080 de lei. Pentru GPL, cu un consum cu 10% mai mare, de 8,8%, cei 15.000 de kilometri vor fi acoperiti cu 1.320 de litri. Pretul mediu al unui litru de GPL este de 1,8 lei. Astfel, costul total pentru 15.000 de kilometri se va cifra la 2.376 de lei.
    In pas cu moda
    Printre constructorii auto care ofera in prezent motoare duale GPL-benzina se numara Citroën, Fiat, Ford, General Motors, Peugeot, Renault, Toyota si Volvo. Potrivit planului trienal al Renault, proprietarul Automobile Dacia, in ceea ce priveste emisiile de noxe, francezii s-au angajat ca pina in 2008 sa vinda un milion de masini care sa emita mai putin de 140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar o treime dintre ele ar trebui sa ajunga sub pragul de 120 de grame de dioxid de carbon. In 2005, Renault a comercializat 3.097 de masini cu motoare pe GPL-benzina.
    Scad vinzarile
    Vinzarile automobile Dacia s-au diminuat cu 19,4% la sfirsitul primelor trei luni din acest an, pina la nivelul de 19.888 de unitati. La nivel international, Dacia a comercializat cu 13% mai multe masini in primul trimestru, depasind 20.500 de unitati. Cumulat, vinzarile de pe piata din Romania si cele de pe plan international ale Dacia s-au redus cu 2%, de la 46.621 de unitati in prima parte a anului trecut la 45.706 masini in perioada ianuarie-martie 2007.
    • Afacere de 320 de milioane euro
    Anul trecut, vinzarile totale de gaz petrol lichefiat (GPL) au depasit, potrivit estimarilor, 320 de milioane de euro. Pozitiile dominante le ocupa Petrom si Rubis (companie care a achizitionat recent divizia de GPL a Shell Gas), urmate de Butan Gas, Crimbo Gaz (detinuta majoritar de actionarul Cristian Borcea, directorul executiv al Clubului Dinamo) si Rompetrol. Primele doua companii controleaza aproximativ 30% din piata romaneasca de profil, in timp ce Butan Gas detine o cota de piata de circa 20%.

  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    BUZAU
    Posts
    6,106
    Posts Thanks / Likes

    Default

    ..stiam de aproape 3 luni...mecanicii de la service-uri/dealeri au fost chemati pt "instruire" la Pitesti...

    "...gama de vehicule Logan cuprinde trei motoare pe benzina si unul diesel, toate indeplinind standardele Euro 4 in ceea ce priveste emisiile de noxe..."

    ASTA E O MARE MINCIUNA>>>
    Ofset-uri 1,6Al/1.6Fe/1,4Fe, 2&HH , SkyStar2;
    Optibox Spider HD
    HSS-7160NA (DigiTV)
    90E - 34,5V

  3. #3
    Member Mentor
    Join Date
    May 2004
    Location
    Romania - OLTENIA
    Posts
    636
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Indeplinesc standardele Euro 4 doar cele care merg la export.


    DM500S Offset Al 1.4m LNB Invacom 0.3dB + 1 X DIGI TV + 2 x DOLCE

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top