Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default Automobile Craiova interesata de un oligarh rus

    Oferta surprinzatoare pentru Automobile Craiova: o companie controlata de magnatul rus Oleg Deripaska a fost anuntata de Ministerul Economiei si Finantelor drept concurent in lupta pentru uzina de la Craiova.
    General Motors Corporation, Ford Motors Company si compania Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element, au depus oferte neangajante pentru privatizarea companiei Automobile Craiova, se arata intr-un comunicat al Ministerului.
    Grupul Basic Element este controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume - pe locul 40 in ultimul clasament Forbes, considerat "regele aluminiului" in Rusia.
    Mihai Voicu, membru in comisia de privatizare, a declarat ca firma ruseasca a depus oferta miercuri, cu cateva ore inainte de expirarea termenului.

    Cine este Deripaska

    Oleg Deripaska, in varsta de 39 de ani, are o avere estimata la 13,3 miliarde de dolari. Casatorit cu una dintre nepoatele lui Boris Eltin, a devenit unul dintre apropiatii lui Vladimir Putin. Beneficiind de sustinerea Kremlinului, Deripaska a ajuns unul dintre cei mai bogati oligarhi ai Rusiei.

    El detine producatorul de autoturisme GAZ, fabrica de avioane Aviacor, Ingosstrakh - companie de asigurari, si grupul RusPromAuto (autobuze).

    Dar compania care i-a adus cea mai mare parte din avere este Ruskii Aluminii (Rusal), cel mai mare concern din industria ruseasca a laminatelor.

    Potrivit EVZ, care a publicat o nota secreta a serviciilor de informatii romanesti, Deripaska a incercat sa preia in bloc industria autohtona de aluminiu. Concret, oligarhul a vanat Alro Slatina, Alprom Slatina si Alum Tulcea, toate privatizate de guvernul Nastase in favoarea grupului Marco, infiintat de Marc Rich si preluat de magnatul Vitali Machitski.

    Cum se va realiza privatizarea Automobile Craiova

    Guvernul va scoate la privatizare 95% din actiunile producatorului de automobile, dupa ce miercuri, membrii executivului au semnat un memorandum care prevede vanzarea pachetului de actiuni detinut de AVAS si a titlurilor aflate in portofoliul SIF Oltenia.
    Potrivit reprezentantilor Executivului, AVAS si SIF Oltenia vor incheia un acord prin care vor fi stabilite conditiile in care SIF Oltenia mandateaza AVAS sa ofere, sa negocieze si sa incheie contractul de vanzare-cumparare de actiuni si pentru pachetul de actiuni pe care il detine SIF Oltenia la SC Automobile Craiova.

    Un acord de acelasi tip va fi incheiat de AVAS cu toti ceilalti actionari minoritari ai Automobile Craiova care isi vor exprima intentia de vanzare a actiunilor impreuna cu AVAS.

    Vanzarea pachetelor de actiuni se va face prin metoda negocierii pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, in doua etape, cu oferta initiala cu conditii unice pentru toti ofertantii, dupa care urmeaza oferta finala imbunatatita.

    In cadrul sedintei de Guvern, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a informat membrii Cabinetului ca oferta de vanzare va fi lansata in luna iunie.

    Istoria Automobile Craiova

    Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

    General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.

    In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

    Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.

    Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

    Investitorii care isi anuntasera initial intentia de a prelua Daewoo Romania sunt Ford Motor, General Motors, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile si compania indiana Tata.

  2. #2
    Junior Member Teacher
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    476
    Posts Thanks / Likes

    Smile

    Sau invers...

  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    BUZAU
    Posts
    6,106
    Posts Thanks / Likes

    Default

    ..eu propun sa se fabrice iar Costel ...

    Ofset-uri 1,6Al/1.6Fe/1,4Fe, 2&HH , SkyStar2;
    Optibox Spider HD
    HSS-7160NA (DigiTV)
    90E - 34,5V

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top