Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 16 20 – 26 aprilie 2007



    Filmele săptămīnii

    Occident
    Oraşul zeilor
    Manhattan
    Izvorul fecioarei
    Pink Floyd: Zidul
    După-amiază de cīine
    Trăieşte!
    Chemarea Afroditei
    Close Up
    Cuţitul īn apă
    Yentl
    Vise
    Eu, tu şi toţi cei pe care-i ştim
    Hannah şi surorile ei
    S1m0ne
    Rătăciţi printre cuvinte


    Vineri – 20 aprilie, PRO Cinema, 16.45
    Sīmbăt㠖 21 aprilie, PRO Cinema, 11.45
    Occident
    Dramă, Romānia, 2002
    Regia: Cristian Mungiu
    Cu: Alexandru Papadopol

    “După E pericoloso sporgersi (1995) al lui Nae Caranfil şi Marfa şi banii (2001) de Cristi Puiu, Cristian Mungiu este – cu al său Occident (2002) – al treilea debut care contează, notabil şi evolutiv, īntr-o cinematografie romānească virtuală (pe ruinele celei malformate sau pulverizate de fostul regim ori īn trena lui).” (Valerian Sava) (Observator cultural, Nr. 138, 15-21 octombrie 2002)

    “Spre deosebire de Marfa şi banii, filmul nu deschide noi drumuri. Ca divertisment, nu are (dar nici nu aspiră) la eficienţa sclipitoare a unui film ca Filantropica. Are calităţile lui, poate chiar mai importante. Īn felul lui lipsit de emfază, este o afirmaţie īn favoarea vieţii – oricum am alege (sau am fi obligaţi) să ne-o trăim.” (Andrei Gorzo) (Dilema, Nr. 501, 18-24 noiembrie 2002)

    “Occident – poate īntīlnirea cea mai fericită, din istoria filmului romānesc, dintre un ‘film de debut’ şi marele public – e un fenomen, mai mult decīt un simplu film, oricīt de izbutit.” (Eugenia Vodă) (Romānia literară, Nr. 40, 9-15 octombrie 3003)

    Vineri – 20 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Oraşul zeilor / Cidade de Deus – nom. Globul de Aur pt. film străin
    Dramă, Brazilia, 2002
    Regia: Fernando Meirelles – nom. Oscar

    [4] nom. Oscar
    1 premiu BAFTA

    “S-a spus despre Cidade de Deus că are acel amestec de adrenalină şi virtuozitate formală care transformă un film oarecare īntr-unul ‘cult’; aşa este. Dar aşa era şi Născuţi asasini, mult-prea comentatul film al lui Oliver Stone care dădea crimei un nume bun, televiziunii unul rău, iar autorului său, o conştiinţă liniştită… Amestecul de crimă şi teribilism există şi-n Cidade de Deus, doar că el nu are nimic forţat. Filmul brazilian nu este nici ‘manifest estetic’, nici ‘artă angajată’; este Cinema moral de cea mai bună factur㠖 acela care, pe līng㠑adrenalin㒠ş.cl. (lucruri pe care le găseşti īn filmele americane), te face să meditezi la lumea sucită īn care trăim. Este un film cu inimă şi creier – care a luat de la Tarantino carcasa şi a umplut-o cu sīnge īn loc de vopsea. […] Există atītea momente extraordinare īn acest film extraordinar un simplu inventar al lor poate părea reductiv… […] Cidade de Deus se īnalţă, īn asemenea momente, mult deasupra bunelor intenţii, a misionarismului documentar şi a cinema-ului realist, brut şi brutal, pentru a cunoaşte – īn fulguraţia mistică şi poetică a unei clipe – vertijul de-a fi uman, dureros de uman.” (Alex. Leo Şerban) (Romānia literară, nr. 31, 6-12 august 2003)

    Vineri – 20 aprilie, Cinemax, 00.30
    Manhattan – BAFTA, nom. Globul de Aur
    Comedie, SUA, 1979
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar şi BAFTA pt. (co)scenariu
    Cu:
    Woody Allen
    Meryl Streep
    Mariel Hemingway – nom. Oscar pt. rol secundar
    Diane Keaton

    2 premii BAFTA [2]
    [2] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Un alt film cu evidente accente autobiografice īn care eroul principal are profesia autorului (e scenarist de televiziune) şi se află īn plină criză de inspiraţie. Ike (de la Isaak) Davis este un intelectual new yorkez care frecventează locurile favorite ale celebrităţilor din lumea spectacolelor (Muzeul de Artă Modernă, Central Park, restaurantul Elaine’s) unde discută ore īntregi cu iubirile sale mai mult sau mai puţin constante.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon şi filosof)

    “Unul dintre personajele principale ale filmului este chiar oraşul New York, descris din nou īn tuşe afectuoase de Gordon Willis, care īncearcă să comunice cīt mai convingător, īn imagini, plăcerea autorului de a trăi īn această metropolă. Farmecul vieţii de aici este comunicat de unele imagini antologice, ca aceea a profilelor īndrăgostiţilor aşezaţi pe o bancă, pe fundalul unui pod din Manhattan. Poezia acestui cartier select este intensificată de muzica aleasă de cineast, īn totalitate compusă de George Gerswin.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon şi filosof)

    “Realizat īn alb-negru, ‘fiindcă sīnt culorile oraşului meu’, şi īnvăluit īn muzică de Gershwin, filmul e un eseu strălucitor şi profund.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Sīmbăt㠖 21 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Izvorul fecioarei / Jungfrukällan – Oscar şi nom. Globul de Aur pt. film străin
    Dramă, Suedia, 1960
    Regia: Ingmar Bergman
    Cu: Max von Sydow

    1 premiu Oscar [2]
    [1] nom. Globul de Aur

    “Īn secolul al XIV-lea, o fecioară e violată şi ucisă, īn drumul ei spre biserică, de doi pelerini. Ajunşi īn sat, fără s-o ştie, se opresc tocmai la ferma părinţilor victimei, oferindu-le rochia acesteia spre vīnzare. După ce-i ucide cu aceeaşi sălbăticie, tatăl se duce la locul crimei unde a prins să curgă un izvor, tocmai ‘Izvorul fecioarei’ pe care-l evocă titlul filmului. O veche legendă suedeză e īnsufleţită īntr-o impresionantă reconstituire istorică.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Sīmbăt㠖 21 aprilie, PRO Cinema, 23.05
    Pink Floyd: Zidul / Pink Floyd: The Wall
    Dramă, Marea Britanie-SUA, 1982
    Regia: Alan Parker

    1 premiu BAFTA [2]

    “Relatīnd povestea lui Pink – un băiat care, după ce cunoaşte rigidul sistem de īnvăţămīnt britanic, devine vedetă a muzicii rock –, Parker imaginează un film aproape experimental, īn care īncearcă să vizualizeze aproape fără cuvinte, dar inserīnd secvenţe de desen animat pe muzica de pe celebrul album cu acelaşi nume.” (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Sīmbăt㠖 21 aprilie, TVR 2, 23.10
    După-amiază de cīine / Dog Day Afternoon – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Dramă, SUA, 1975
    Regia: Sidney Lumet – nom. Oscar. nom. Globul de Aur
    Cu: Al Pacino – BAFTA, nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    1 premiu Oscar [6]
    2 premii BAFTA [3]
    [7] nom. Globul de Aur

    “Psihodramă burlesc-tragică, imagine a unei societăţi īn criză pe fundalul conflictelor de personalitate, al ratărilor de tot felul.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “Există īn nervosul şi scundul Pacino o uluitoare energie, o intensitate şi o concentrare exemplare. Dar şi un simţ al nebuniei. Gesturi puţine, mobilitate a fizionomiei aparent redusă, un ton al glasului foarte scăzut, la limita şoaptei. Iar īn privire o anume fatalitate.” (P. Newhouse) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    Duminic㠖 22 aprilie, HBO, 14.25
    Trăieşte! / Va, vis et deviens
    Dramă, Franţa, 2005
    Regia: Radu Mihăileanu

    “Povestea (gravă) a unui copil din Etiopia ce se dă drept evreu pentru a putea fi adoptat de Israel. Filmul jonglează foarte bine cu tema căutării identităţii, a luptei pentru supravieţuire şi a problemelor ce decurg din acestea. E bine ţinut īn mīnă şi, īn ciuda lungimii (2 ore şi 20 de minute), nu plictiseşte deloc.” (Laurenţiu Brătan) (22, Nr. 827, 10-26 ianuarie 2006)

    “Cu Va, vis et deviens, tradus la noi prin Trăieşte!, cineastul francez de origine romānă Radu Mihăileanu a trecut la un cu totul alt registru stilistic decīt cel cu care ne cucerise īn Train de vie [Trenul vieţii]. E drept, subiectul nu mai e asemănător, deşi e. Dacă īn Train de vie evreii fugeau de Holocaust cu un tren-fantomă, povestea avīnd aerul unui basm, cu fantezia şi umorul de rigoare, Va, vis et deviens e bine īnfipt īn realitate, fiind - se pare - primul film care se ocupă de exodul evreilor etiopieni spre Israel şi de Operaţiunea Moise, prin care israelienii şi americanii i-au adus pe aceştia, īn 1984, īn Israel. Deci cam greu să faci un basm plin de fantezie şi umor dintr-o istorie tragică recentă (4.000 de etiopieni evrei au murit, 8.000 au fost salvaţi), cu atīt mai mult cu cīt cineastul īşi aduce povestea pīnă īn prezent, consemnīnd şi naţionalismul israelian, dar şi persecuţiile asupra etiopienilor care s-au dat evrei. Īnsă cele două filme au pe undeva o consecuţie logică. Eroii ambelor filme se numesc Schlomo, iar dacă finalul lui Train de vie īl prindea pe Schlomo īn lagărul de concentrare, īn debutul lui Va, vis et deviens īl găsim pe viitorul Schlomo, un puşti etiopian creştin, care īşi va spune Schlomo şi se va da evreu pentru a scăpa din tabăra de refugiaţi de undeva din Sudan.” (Iulia Blaga) (Romānia Liberă, octombrie 2005)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Duminic㠖 22 aprilie, TVR 1, 00.10
    Chemarea Afroditei / Mighty Aphrodite
    Comedie, SUA, 1995
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu:
    Woody Allen
    Mira Sorvino – Oscar şi Globul de Aur pt. rol secundar
    Helena Bonham Carter
    F. Murray Abraham

    1 premiu Oscar [2]
    1 premiu Globul de Aur [2]

    “După tainele obsedante ale creaţiei artistice, Allen abordează problema complexelor vieţii sale sentimentale cu Mia Farrow: adopţia şi misterele ei. Rezultatul e o farsă sub zodia tragediei eline īn care – alături de corul antic – Cassandra, Oedip, Thyresias şi Iocasta īşi lansează tiradele cu conţinut modern. Marea prezenţă a filmului e, īnsă, Mira Sorvino [Oscar pentru rol secundar], blonda frivolă şi generoasă, frenetică şi, ca īnsăşi viaţa, cum o descrie Lenny: ‘miraculoasă, tristă, minunată’.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Duminic㠖 22 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Luni – 23 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Close Up / Nema-ye Nazdik
    Dramă, Iran, 1990
    Regia: Abbas Kiarostami

    “Un tīnăr, Ali Sabzian, pretinde că este regizorul de film Mohsen Makhmalb, pentru a pătrunde īn intimitatea unei familii īnstărite din Teheran. Dar, cum minciuna are picioare scurte, tīnărul se vede, in scurt timp, implicat īntr-un lanţ de neadevăruri care atrage īn capcană atīt familia sa cīt şi prietenii. La un moment dat, adevăratul regizor descoperă cursul īntīmplărilor.” (PRO TV Magazin)

    Luni – 23 aprilie, TVR Cultural, 20.00
    Marţi – 24 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Cuţitul īn apă / Nóz w wodzie – BAFTA, nom. Oscar pt. film străin
    Dramă, Polonia, 1962
    Regia: Roman Polanski

    “Satisfăcut de automobilul şi frumoasa sa soţie, un ziarist de succes invită, pe iahtul şau, un student autostopist. Gazda īmparte, superior, platitudini ca ‘orice īnveţi īţi prinde bine’ sau ‘legume īnseamnă vitamine’. Tīnărul timid īşi dă aere făcīnd jocuri periculoase. Īntre cele două vīrste, femeia īntrezăreşte īn tīnăr ceea ce a fost, cīndva, omul pe care l-a iubit. Polanski īşi istoriseşte povestea cu o formidabilă precizie a gestului, extrem de realist şi de simbolic. Īnsăşi imaginea finală a automobilului īncremenit la o răscruce sugerează deriva acestei căsnicii epuizante, iubire ucisă de confort īn preajma căreia a trecut, īntr-o zi, ca o planetă dintr-o altă galaxie, tinereţea intransigentă. Primul lungmetraj al lui Polanski conţine, in nuce, tot ceea ce va dezvolta ulterior īn opera sa: un spaţiu īnchis, ca mai tīrziu īn Bitter Moon, iahtul, teren de exercitare a tiraniei; atmosfera electrică dintre soţi; complicitatea subtilă dintre tīnara soţie şi student. Caracterele sīnt nete şi autentice: adultul are totul, maşină, vilă, automobil, femeie – celălalt ‘doar’ viitorul. ‘A fost ca tine, vei fi ca el!’, spune femeia. O excesivă literaturizare a dialogului şi tendinţa de a īmpinge cadrul spre simbol (īntr-o secvenţă, studentul ia atitudinea unui Christ aureolat, īn alta calcă valurile) dau amprenta tinereţii regizorului.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “Din punct de vedere dramatic, acţiunea e remarcabil susţinută, desenul psihologic e de o mare subtilitate şi sondajul īn sufletele eroilor e necruţător: autorul le smulge măştile şi le descoperă cruzimea, perversitatea, prostia.” (Jerzy Fuksiewicz) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

    “Demonstrīnd versatilitate şi idiosincrazie, cele mai bune filme ale lui Polanski se caracterizează prin abilitatea lui de a privi faţa īntunecată a naturii umane cu o ironie pătrunzătoare şi cu un remarcabil simţ al absurdului.” (Ania Witkowska)

    Luni – 23 aprilie, Cinemax, 23.00
    Yentl – Globul de Aur

    Dramă, SUA, 1983
    Regia: Barbra Streisand – Globul de Aur pt. regie
    Cu: Barbra Streisand – nom. Globul de Aur pt. interpretare

    1 premiu Oscar [4]
    2 premii Globul de Aur [6]

    “Furtunoasa Barbra īşi īncredinţa, īn 1983, ca regizoare, rolul principal din musicalul ‘Yentl’, īnflăcărată pledoarie profeministă. Dar farmecul filmului īl face nu atīt povestea, cīt muzica lui Michel Legrand, valorificată de coloritul inegalabil al inflexiunilor Barbrei.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 25 aprilie, TVR 2, 22.10
    Vise / Yume – nom. Globul de Aur pt. film străin
    Dramă, Japonia, 1990
    Regia: Akira Kurosawa

    “Alegorie onirică plăsmuită de imaginaţia celui mai charismatic regizor nipon din istoria filmului, filmul este de o răpitoare frumuseţe vizuală, īn fapt, o pastişă a propriilor vise ale lui Akira Kurosawa, unul dintre cei mai faimoşi japonezi care s-a născut vreodată. ‘Vise’ este compus din opt filmuleţe, fiecare ilustrīnd un vis pe care marele regizor l-a avut. Matricea este aceeaşi: relaţia omului cu spaţiul pe care-l populează. Supranaturalul se īmbină cu trăirile epidermice şi, uneori abisale, ale personajelor din vis. Filmul este īntr-adevăr o evadare īn opt cadenţe īn absolut, aşa cum şi l-a īnchipuit Kurosawa.” (www.port.ro)

    Miercuri – 25 aprilie, HBO, 23.35
    Eu, tu şi toţi cei pe care-i ştim / Me and You and Everyone We Know – Premiul special al juriului pt. originalitatea viziunii la Sundance Film Festival

    Comedie, SUA, 2005

    Regia: Miranda July

    “Richard Swersey, un vīnzător de pantofi care a rămas de curīnd singur, tată a doi băieţi, este pregătit şi dornic de īntīmplări extraordinare. Dar cīnd captivanta şi spontana Christine (Miranda July) intră īn viaţa sa, īl cuprinde panica. Christine este artistă şi şoferiţă la ‘Eldercab’, alternează īntre suferinţă şi speranţă, lăsīnd realitatea şi fantasticul să se īntrepătrundă īn arta şi viaţa sa. Viaţa nu este la fel de imponderabilă pentru fiul de 7 ani al lui Richard, Robby, care are o relaţie riscantă pe Internet cu o străină şi nici pentru fratele său de 14 ani, Peter, care devine subiect de experiment pentru fetele din cartier, care fac repetiţii pentru viitorul lor īn dragoste şi căsătorie. Toate personajele caută apropiere īn micile momente care le leagă cu alţi oameni de pe pămīnt.” (www.port.ro)

    Joi – 26 aprilie, Cinemax, 17.30
    Hannah şi surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar şi nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar şi nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur şi nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar şi nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizată īn capitole subtitrate ironic, povestea īnfăţişează destine, iubiri, adultere, zbateri existenţiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar şi o subtilă declaraţie de dragoste adresată New Yorkului, căruia īi e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful īşi regăseşte temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alături pe soţia şi soacra sa, ca mamă şi fiică.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat īn Europa decīt acasă, Woody Allen recucereşte cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americană de Film īi recunoaşte meritele, acordīndu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) şi cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes īn afara concursului, Hannah şi surorile sale declanşează entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care īi dedică lui Allen un documentar de 20 de minute şi īn propune să joace rolul bufonului īntr-o ecranizare după Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon şi filosof)

    Joi – 26 aprilie, PRO Cinema, 22.00
    S1m0ne
    Dramă, SUA, 2002
    Regia: Andrew Niccol
    Cu: Al Pacino

    “Cariera unui producător de film (Al Pacino), disperat să dea lovitura, atīrnă de un personaj... deosebit. Lui īi vine ideea de a crea digital o actriţă, pe nume Simone. ‘Actriţa’ devine senzaţia criticilor de artă, care mai ştie să şi cīnte pe deasupra, şi toată lumea are impresia că Simone este o persoană reală. Cu cīt succesul ei este mai mare, cu atīt īi vine producătorului mai greu să recunoască că totul este o farsă...” (www.cinemagia.ro)

    Joi – 26 aprilie, Antena 1, 00.00
    Rătăciţi printre cuvinte / Lost in Translation – Globul de Aur, nom. Oscar
    Film de dragoste, SUA, 2003
    Regia: Sofia Coppola – Oscar şi Globul de Aur pt. scenariu, nom. Oscar şi Globul de Aur pt. regie
    Cu:
    Scarlett Johansson – nom. Globul de Aur
    Bill Muray – Globul de Aurønom. Oscar

    1 premiu Oscar [4]
    3 premii Globul de Aur [5]

    “Regizoarea-scenaristă reuşeşte ceea ce foarte rar se īntāmplă īn film (cu mici excepţii - "Scurtă īntālnire" de David Lean sau "In The Mood For Love" de Wong Kar-Wai), să construiască pe ecran o relaţie greu definibilă, vagă, adumbrită - cum e relaţia dintre un bărbat şi o femeie.” (Iulia Blaga) (Romānia Liberă, 6 aprilie 2004)

    “Lost in Translation īnseamnă nuanţele care se pierd īn cursul traducerii dintr-o limbă īntr-alta. Poate chiar specificul limbii. Dar poate să īnsemne şi că ceea ce vrea Sofia Coppola să recreeze pe ecran - o anumită tristeţe şi o anumită frumuseţe a vieţii cotidiene, a lucrurilor mărunte - este destul de greu de observat (de către spectator) şi de creat pe ecran (de către regizor). Limita dintre banal şi frumuseţea banalului e la fel de fină ca, poate, cea dintre urīt şi frumos. E foarte uşor să te īnşeli, de aceea trebuie să-ţi dezvolţi o glandă specială, atentă să găsească vraja acolo unde cei mai mulţi n-o văd.” (Iulia Blaga) (LiterNet)

    “Lost in Translation / Rătăciţi printre cuvinte,de Sofia Coppola, este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am văzut vreodată, unul dintre cele mai sincere, mai triste şi mai frumoase.” (Iulia Blaga) (Cuvāntul, Nr. 12 (330), decembrie 2004)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Nopţi albe īn Seattle / Sleepless in Seattle (1993), cu Tom Hanks, Meg Ryan – Vineri, HBO, 17.50
    “Nu tu focuri de armă, nici acte de violenţă, nici măcar o răpire, un viol, acolo, să mişte ceva, nimic altceva decīt bune sentimente īn filmul lui Ephron. Atīt de duioase īncīt, după primul şoc, te prinde lehamitea. La urma urnei, melodrama demonstrează, util, efectul pozitiv al terapiei psihozelor prin radio-mediatizare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Avionul condamnaţilor / Con Air (1997), cu Nicolas Cage – Vineri, Kanal D, 19.45
    “Antologie ridicolă de scheme ale genului. […] Orgie de distrugeri, vacarm asurzitor şi neghiobie indecentă.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Zadarnicele chinuri ale dragostei / Love’s Labour’s Lost (2000), cu Kenneth Branagh, Alicia Silverstone – Vineri, Naţional, 20.15
    “Branagh continuă investigarea operei shakespeariene cu o comedie mai puţin cunoscută, din care face o ‘revist㒠muzicală īmpestriţată cu imagini de actualităţi de la finele anilor ’30. […] Ceea ce autorul a definit ca o “comedie muzicală romantic㒠e, de fapt, un simplu pretext ca să-şi exhibe calităţile de cīntăreţ şi dansator nu tocmai convingătoare.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Īn căutarea Tărīmului de Nicăieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Vineri, HBO, 21.35
    “Aparent convenţional īn epică, filmul lui Mark Forster cīştigă prin căldura exprimării aventurii eroului său scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusă īn materializarea lumilor imaginare propuse atīt eroilor, cīt şi spectatorilor. După atīt de multă violenţă gratuită sau sofisticată de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericită excepţie ce nu trebuie ocolită.” (Călin Stanculescu) (Romānia Liberă, mai 2005)

    Dl. şi d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Vineri, HBO, 22.00
    “Dacă vreţi să vă distraţi, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideală: are replici deştepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sīnt super-haioase), are artilerie grea (răsturnări de situaţie, explozii, plus "explozia-īn-serie" care se numeşte Angelina) şi are eleganţă (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, săracu', este o traducere bună - sau măcar ca lumea: de la "berbecuţ" pentru "barbecue" (!) şi pīnă la "chat-ul minciunilor" pentru "web of lies", versiunea romānească ("traducere şi adaptare", zice subtitlul) e un măcel lingvistic din care nu scapă decīt umorul - şi acela, involuntar...” (Alex. Leo Şerban) (Libertatea, octombrie 2005)

    Pacificatorul / The Peacemacker (1997), cu George Clooney, Nicole Kidman, Marcel Iureş – Vineri, PRO Cinema, 22.00
    “O specialistă īn fizică atomică şi un ofiţer supercalificat veghează pacea mondială ameninţată de un terorist bosniac (Iureş), īnarmat cu o bombă disimulată īntr-o paşnică valiză. Autoarea serialului Spitalul de urgenţă īi prilejuieşte romānului Iureş īncă o compoziţie interesantă (după Interview with the Vampire şi Mission: Impossibile), īntr-o producţie cu mari vedete internaţionale.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Mult mai de preţ e iubirea (1983), cu Rodica Negrea, Dinu Manolache, Leopoldina Balănuţ㠖 Vineri, B1, 23.00; Sīmbătă, 19.00
    “Īncă un ‘film de stări’, specialitate de bază a şcolii noastre cinematografice, sprijinit de astă dată pe o actriţă care ar fi meritat mai mult de la cineaşti: Rodica Negrea.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Fratele lui / Son frere (2003) – Vineri, TVR 1, 23.20
    “Thomas acceptă cu uşurinţă faptul că va muri īntr-o zi obişnuită. El īşi aşteaptă moartea vara, īn casa unde a copilărit, aflată undeva, pe malul oceanului. Īl are alături pe fratele lui, Luc. Iminenta dispariţie a lui Thomas din viaţa cotidiană īi obligă pe toţi cei din jur să-şi revizuiască viaţa şi să-şi ahcite datoriile morale.” (PRO TV Magazin)

    Dash şi Lilly / Dash and Lilly (1999) – Sīmbătă, TVR Cultural, 14.00
    “Povestea de dragoste dintre scriitorii Dashiell Hammett şi Lillian Hellman, desfăşurată pe parcursul unei perioade istorice agitate, care le-a rezervat celor doi roluri de un mare dramatism: după ce Hammet a fost combatant īn ambele războaie mondiale, el a devenit, ca şi Lillian Hellman, o victimă a vīnătorii de vrăjitoare.” (PRO TV Magazin)

    Harry Potter şi Pocalul de foc / Harry Potter and the Goblet of Fire (2005), cu Daniel Radcliffe – Sīmbătă, HBO, 15.45; Joi, 17.25
    “Per ansamblu, noua peliculă Potter are ceva mai mult nerv decīt cele anterioare şi reuşeşte, de cīteva ori, să-i convingă să se ţină bine de scaun şi pe adulţii care-şi īnsoţesc copiii la cinema. Dar ciorba se lungeşte, iar seria Potter are toate şansele să bată, īn īntindere şi plictiseală, saga Star Wars.” (Cătălin Sturza, Cultura, decembrie 2005)

    Masca de argint (1985), Florin Piersic – Sīmbătă, PRO Cinema, 16.30; Duminică, 12.30
    “Īn această a treia parte din serialul Mărgelatului, scrisă de Eugen Barbu şi Nicolae Paul Mihail, abundă anacronismele: la 1840 jupīniţele bucureştene frecventează bīlciul īn minifustă, ca ‘iepuraşele’ din ‘Playboy’, iar Mărgelatu poartă un fel de sombrero cu boruri largi care-i umbresc, misterios, ochiul, precum lui Eastwood īn ‘westernurile-spaghetti’.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Eu, tu şi Ovidiu (1977), cu Florin Piersic, Vasilica Tastaman, Sebastian Papaiani, Dem Rădulescu – Sīmbătă, B1, 20.30; Duminică, 16.00
    “De reţinut, din această comedie, poate cel mai frumos cuplu muzical din istoria filmului romānesc alcătuit din afonul, dar atīt de muzicalul Piersic, alături de Violeta Andrei, apariţie suavă, voce proaspătă şi emoţie pătrunzătoare īntrebīndu-se unul pe altul: ‘Cine eşti tu?’ pe versurile Flaviei Buref şi muzica lui Temistocle Popa.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Alexandru (2004), cu Collin Farrell, Angelina Jolie – Sīmbătă, HBO, 21.50
    “Principalul eşec al lui Oliver Stone (regizor şi co-scenarist), care a visat cīteva decenii la acest proiect măreţ, este acela că nu a reuşit să creeze un erou credibil, comparabil cu cei ai celorlalte filme. Alexandru al său nu are nici forţa lui Ahile, nici tăria de caracter a lui Maximus; chiar şi curajul său e mai degrabă conjunctural, iar idealurile singure nu fac un erou. Īn plus, Colin Farrell dovedeşte că nu este actorul potrivit să-i dea viaţă bărbatului care a cucerit 90% din lumea cunoscută a vremii sale pīnă la 25 de ani, fără să cunoască gustul īnfrīngerii. Farrell (Minority report, Phone both, The recruit) este un actor acceptabil, dar nu reuşeşte nici o clipă să se transforme īn omul pe care l-ai fi urmat oriunde şi pentru care ţi-ai fi dat viaţa oricīnd. Visul nebunesc al lui Stone nu şi-a găsit īntruparea ideală.” (Mihai Fulger) (Cultura, Nr. 4 (45), 2-8 februarie 2005)

    Oameni şi oameni / Man to Man (2005), cu Joseph Fiennes, Kristin Scott Thomas – Duminică, HBO, 10.55
    “1870. Doctorul Jamie Dodd e pe punctul de a da lovitura īn lumea ştiinţifică după ce capturează două exemplare de pigmei. Īi aduce īn Scoţia cu ajutorul Elenei Van den Ende, o femeie care trăieşte pentru aventură şi din vīnzarea animalelor sălbatice către grădinile zoologice ale Europei, şi īncepe să īi studieze īmpreună cu Alexander şi Fraser, prietenii săi antropologi. Pe măsură ce examinează bizarul cuplu, Jamie descoperă că Toko şi Likola sīnt la fel de sensibili şi de inteligenţi ca orice alt homo sapiens, īnsă ideea lui e respinsă de către ceilalţi doi oameni de ştiinţă, pentru care gloria e mai importantă decīt adevărul, iar locul bizarelor fiinţe e īntr-o cuşcă de animale şi nu īn societate.” (www.port.ro)

    Am fost şaisprezece (1980), cu Iurie Darie, Sebastian Papaiani – Duminică, B1, 20.00
    “Evocare convenţională, bine garnisită cu efecte pirotehnice, a unor evenimente care ar fi binemeritat empatie, talent şi efort creativ.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Regele Arthur / King Arthur (2004), cu Clive Owen – Duminică, TVR 1, 20.10
    “Recenta superproducţie american㠑Regele Arthur’ a risipit mulţi bani pentru a povesti spectatorilor o legendă contrafăcută despre īntemeietorul miticului epos medieval, exploatat desăvīrşit īn literatura franco-normandă īncepīnd din secolul al X-lea. […] Lipsit de umor (măcar de-ar fi citit ‘Un yankeu la curtea Regelui Arthur’), regizorul Antoine Fuqua nu este preocupat decīt de atributele unei superficiale spectaculozităţi, pierzīnd din vedere miza morală şi religioasă a celebrelor legende din imaginarul franco-normand.” (Călin Stănculescu, Romānia Liberă, 30 septembrie 2004)

    Naufragiatul / Cast Away (2000), cu Tom Hanks – Duminică, PRO Cinema, 20.20
    “Cast Away are, de fapt, trei părţi. Prima e descrierea maliţioasă a comportării americanului īntr-o Moscovă postsovietică supusă dolarului; a doua, superbă printr-un suspans lipsit de dialog şi emfază, se petrece pe insulă; a treia, lung epilog sentimental-retoric prăbuşeşte, năucitor, filmul, īntr-un facil discurs despre deşertăciunea civilizaţiei noastre de confort.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Crimă şi pedeapsă (199, cu Ben Kingsley – Duminică, Hallmark, 23.15
    “Se caută, febril, autenticitatea sufletului slav īn semne exterioare ca accentul rus īn care e vorbită limba engleză sau dansurile pitoreşti plasate – hodoronc-tronc – īntr-un parc public. Penibil e mai ales finalul euforic, īn Siberia, circumscris declamator īn ‘miracolul Īnvierii, al omului nou, al vieţii noi’ etc. etc.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

    Păcate ascunse / The Locusts (1997, – Duminică, Naţional, 23.45
    “Clay Hewitt (Vince Vaughn) ajunge īntr-un mic orăşel din Kansas īn căutarea unei slujbe şi reuşeşte şă alunge monotonia zilelor care se scurgeau una la fel ca cealaltă. Īncă din prima seară, īşi găseşte o iubită (Ashley Judd) şi o slujbă. Delilah, proprietara unei ferme din apropiere cunoscută ca devoratoare de bărbaţi, īl angajează şi īl lasă să stea pe proprietatea sa, fără a-i spune īnsă ce aşteaptă ea de fapt de la el. A doua zi, Clay īl cunoaşte pe fiul proprietarei, poreclit Flyboy, un tīnăr introvertit, care după ce a petrecut opt ani īnchis īntr-un sanatoriu, nu vorbeşte cu nimeni īn afară de animalul său preferat. Clay reuşeşte să se apropie de Flyboy şi să īl facă să-şi deschidă sufletul īn faţa sa, dar se pare că acest lucru va determina o serie de evenimente pe care nimeni nu le-a prevăzut. Clay şi Flyboy sīnt doi bărbaţi cu răni sufleteşti adīnci. Unul le acceptă, celălalt le neagă. Unul īncearcă să promoveze o dogmă despre cum sīnt bărbaţii cu adevărat, iar celălalt ajunge să-l īnveţe pe ‘īnvăţător’ ce īnseamnă să fii un bărbat adevărat şi să ai demnitate. Titlul, ‘Lăcustele’, este o metaforă, o paralelă īntre tragedia personajelor şi ciclul vieţii lăcustei care trăieşte sub pămīnt īnainte să apară la suprafaţă pentru o ultimă vară īn care să se īmperecheze, ca mai apoi să moară.” (www.port.ro)

    Regii şi regina / Rois et reine (2004), Cu Catherine Deneuve – Luni, HBO, 17.00
    “Filmul urmează două poveşti diferite. Pe de o parte, īncoronarea Norei Cotterelle, anunţată la īnceputul filmului: se va căsători curīnd cu un bărbat care īi convine, īn sfīrşit! Pe de altă parte, decăderea lui ismael Vuillard, care este internat din greşeală īntr-un azil de psihiatrie, de unde va ieşi īntr-o stare deplorabilă. Cele două intrigi se unesc la mijlocul filmului.” (PRO TV Magazin)

    Singur de cart (1984), cu Dragoş Pāslaru, Irina Petrescu, Octavian Cotescu – Luni, B1, 20.00
    “Un om puternic traumatizat īn urma a doi ani de detenţie, pentru un accident de circulaţie īn care şi-a ucis părinţii, se reintegrează dificil la viaţa socială. Un caz plauzibil şi interesant de readaptare este servit cu o garnitură de accente narative false, dialoguri artificioase şi retorice, situaţii forţate, iluminate de prezenţa magică a Irinei Petrescu.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Renăscut din cenuşă / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Marţi, HBO, 18.35
    “Russell Crowe se īntoarce īn forţă īn rolul unui boxer care īşi īnfruntă demonii interiori şi reuşeşte să rămīnă bun pīnă la sfīrşit. Iar cīnd trebuie să-l īnfrunte īn ring pe campionul mondial, viaţa lui ia o turnură neaşteptată. Ca īn trecut, īn filmul ‘Campionul’, şi aici avem luptătorul pus īn dilema de a alege īntre lupta devastatoare şi familie. Există şi aici momente emoţionante cu copiii acestuia, aşa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lăcrămoasă a copiilor-vedetă. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzătoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)

    Excalibur (1981) – Marţi, TVR 2, 22.10
    “Filmul se bazează pe interpretarea legendei Regelui Arthur, aşa cum apare īn romanul lui Thomas Malory,’Moartea lui Arthur’. Povestea Cavalerilor Mesei Rotunde este prezentată aici īn culori mai dure decīt s-ar aştepta de la o veche legendă cu iz romantic. Nigel Terry este īntruchiparea perfectă a Regelui Arthur, un amestec de eroism şi naivitate. Scenele din Camelot, cetatea regală, sīnt extrem de bine realizate īn contextul trădării reginei Guinevere (Cherie Lunghi) şi a lui Lancelot (Nicholas Clay), īntre care se īnfiripă o idilă cīt se poate de lumească. Nicol Williamson apare īn rolul vrăjitorului Merlin, al cărui sacrificiu de sine este remarcabil surprins de peliculă, iar Liam Neeson şi Patrick Stewart au şi ei un cuvīnt de spus īn completarea acestei partituri.” (www.port.ro)

    Răpire de persoană / The Clearing (2004), cu Robert Redford, Helen Mirren, Willem Dafoe – Marţi, HBO, 22.45
    “Soţii Wayne şi Eileen Hayes (interpretaţi de Robert Redford şi Helen Mirren) duc o viaţă fericită, lipsită de griji. Īnsă liniştea le este spulberată atunci cīnd Wayne este răpit, ziua īn amiaza mare. Dintr-o dată, Wayne, care se mīndrea cu faptul că ştie să negocieze orice īn viaţă, ajunge īn situaţia īn care soarta sa depinde de un om care nu mai are nimic de pierdut - Arnold Mack (interpretat de Willem Dafoe). Acasă, sub presiunea investigaţiilor FBI-ului şi a propriilor sale frămīntări interioare, viaţa lui Eileen devine o succesiune terorizantă de suspiciuni, enigme şi īntrebări fără răspuns. Va reuşi Wayne să cīştige cea mai importantă negociere pe care a condus-o vreodată, a cărei miză este īnsăşi viaţa sa ?” (www.port.ro)

    Ocean’s 12 (2004), cu Brad Pitt, Catherine Zeta-Jones, George Clooney, Julia Roberts, Matt Damon – Miercuri, HBO, 12.55
    “Pornit ca o caravană īn colorate locaţii europene, ‘Ocean's Twelve’ pierde pe o parte şi cīştigă pe alta. Adică lasă unitatea de loc şi mobilarea timpului pentru evoluţia īn spaţiu şi fragmentarea timpului. Personal, prefer prima parte. A doua are īnsă mai mult umor.” (Iulia Blaga) (Romānia Liberă, 22 decembrie 2004)

    La porţile pămīntului (1965), cu George Constantin, Ilinca Tomoroveanu, Marga Barbu, Sebastian Papaian – Miercuri, B1, 20.00
    “Ideea dramaturgică posibilă nu e validată de primitivismul maniheist şi totala lipsă de fantezie regizorală care īmpinge la eşecul usturător al lui Saizescu īn drama psihologică.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)

    Un surīs īn plină vară (1963), cu Sebastian Papaiani – Joi, B1, 20.00
    “Demascările dure despre uneltirile scelerate ale chiaburilor sīnt īnlocuite de D.R. Popescu şi Saizescu cu mai subtila cmedie tonică despre dificultăţile adaptării ţăranilor la viaţa cooperatist-comunitară.” (Dicţionar de filme romāneşti, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top