Canalul de televiziune A+ va suferi un proces de rebranding în Europa Centrală, devenind Animax, a anunţat comapania deţinătoare, Sony Pictures Television International (SPTI), luni, 16 aprilie, la Cannes, la deschiderea Târgului de televiziune MIPTV 2007.

Cumpărat anul trecut de SPTI, A+ este un canal de anime-uri, cu un target de 15 – 29 de ani şi se distribuie pentru patru milioane de abonaţi în Ungaria, România, Republica Cehă şi Slovacia.

Animax se va extinde şi în Marea Britanie, Germania, Italia, Spania şi Franţa.

“Lansarea Animax în Europa marchează lansarea primului canal 100% anime din acest teritoriu. Expertiza Sony în programele de tip anime şi experienţa noastră în acest tip de programe la nivel mondial ne va ajuta să facem din Animax un succes în regiunea Europei Centrale”, a declarat Stephen White, general manager al SPTI în Europa Centrală.

“Anime” este un termen care defineşte animaţia japoneză, diferită de cea occidentală. În Japonia, animaţia acoperă mai multe subiecte serioase decât desenele animate obişnuite şi este produsă pentru diverse vârste. Include genuri ca horror, comedie, de dragoste, science fiction şi pentru copii.

Animax a fost lansat în iulie 1998 în Japonia şi are în prezent 36 de milioane de abonaţi în 38 de ţări în 11 limbi. A+ este o televiziune prezentă în România de câţiva ani cu o emisie de 12 ore pe reţelele de cablu, difuzată în tandem cu programul muzical Musicmax, deveni din 2004 Cherry Music. Televiziunea a fost lansată de o serie de investitori din Ungaria.

Cea de-a 44 ediţie a MIPTV, târg internaţional de conţinuturi audiovizuale şi digitale, a început luni la Cannes şi se va desfăşura pe o perioadă de patru zile, la eveniment fiind anunţaţi 12.000 de reprezentanţi ai domeniului, printre care şi cele mai importante companii de producţie de programe şi televiziuni româneşti: Pro TV, Antena 1, Realitatea TV. Kanal D, Prima TVetc.