Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 14 6 – 13 aprilie 2007

    Filmele saptaminii

    Iisus din Nazaret
    Corul
    Povestea vietii mele
    Patimile lui Hristos
    Cavalerii Mesei rotunde
    Sonata de toamna
    Ultimul metrou
    Viata e frumoasa
    Babe
    Gol pusca
    Shrek 2
    Regele pescar
    Spartacus
    Numele trandafirului
    Romeo si Julieta
    Annie Hall
    Mica lume a lui Don Camillo
    New York, New York
    Totul despre Schmidt
    Goana dupa aur
    Hannah si surorile ei
    Divort in stil italian
    Traieste!
    Tommy


    Vineri – 6 aprilie, PRO TV, 16.15 – partea a IV-a
    Simbata – 7 aprilie, PRO TV, 17.15 – ultima parte
    Iisus din Nazaret / Gesù di Nazareth

    Drama religioasa, Italia-Anglia, 1977
    Regia: Franco Zeffirelli
    Cu: Robert Powell

    “Intreaga viata a lui Iisus, dinaintea Bunei-Vestiri pina la rastignire si Inviere. Desi intentiile declarate ale lui Zeffirelli au fost umanizarea lui Hristos, filmul pare mai mult ilustrare calofila a Noului Testament.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Viata si patimile lui Iisus ii ofera lui Zeffirelli substanta unui supertelefilm de mai mult de 6 ore, in care apar 220 de actori, multi dintre ei staruri ale cinematografului international.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Evanghelia dupa Zeffirelli este un compromis intre spectacolul de opera, film istoric hollywoodian si parada a vedetelor, chiar si in chip de figuranti. Nu numai ca ne face sa regretam sublima austeritate a lui Pasolini, dar nu sufera comparatie nici macar cu discutatul Messia al lui Rossellini.” (Tullio Kezich) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cu toate acestea, filmul, in varianta lui TV sau in cea cinematografica (contrasa la circa 4 ore), se bucura de aprecierea publicului datorita valorilor sale plastice si, mai ales, datorita interpretului principal. Actorul britanic Robert Powell face, in rolul lui Iisus, creatia vietii sale.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Vineri – 6 aprilie, TVR 1, 20.20
    Corul / Les choristes – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Franta-Elvetia-Germania, 2004
    Regia: Christophe Barratier – nom. BAFTA pt. (co)scenariu adaptat
    Cu: Gérard Jugnot

    [2] nom. Oscar
    [1][ nom. Globul de Aur
    [3] nom. BAFTA

    “In 1948, Mathieu, professor de muzica, dar somer, accepta un post de supraveghetor la internatul unei scoli de corectie. Aici, sistemul represiv aplicat de director copiilor il socheaza pe Mathieu. Initiindu-i pe acesti copii in muzica, Mathieu reuseste sa le transforme viata si sa-i invete ca arta, in general, si muzica, in special, pot alina orice durere.” (PRO TV Magazin)

    Vineri – 6 aprilie, TVR 1, 23.20
    Povestea vietii mele / Angela’s Ashes
    Drama, SUA-Irlanda, 1999
    Regia: Alan Parker
    Cu:
    Emily Watson – nom. BAFTA
    Robert Carlyle

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur
    [3] nom. BAFTA

    “Cu umor, nostalgie, amaraciune, dar si veselie, Frank isi aminteste de eforturile mamei sale, Angela, pentru a intretine familia, de pe vremea cind el avea doar cinci ani. In timp ce sotul ei, Malachy Sr., un somer alcoolic, uita de sine in circiuma, Angela incearca orice pentru a o scoate la capat si a-si hrani cei patru copii.” (PRO TV Magazin)

    Vineri – 6 aprilie, PRO TV, 00.30
    Patimile lui Hristos / The Passion of the Christ
    Film religios, Italia-SUA, 2004
    Regia: Mel Gibson
    Cu:
    James Caviezel
    Maia Morgenstern

    [3] nom. Oscar

    “Mel Gibson a reusit sa faca un film despre Iisus Christos in care Dumnezeu lipseste. Transcendenta nu se manifesta decit vag meteorologic (nori, ploaie, cutremur) sau in varianta demonica. Din cind in cind, un vampir palid se strecoara printre protagonisti, pentru a semnala nelamuritilor de unde vine raul. In rest, e vorba strict despre ce se poate face cu un corp omenesc, daca vrei sa provoci oroare.” (Andrei Plesu) (Dilema veche, Nr. 12, 2 - 8 aprilie 2004)

    “Eu cred ca filmul lui Gibson e o capodopera. Si cred, de asemenea, ca dezgustul si stinghereala noastra in fata acestui film sint, la rindul lor, o capodopera. Ele se infasoara, cu siretenia unui alibi, in citeva argumente care invoca onoarea lui Gibson pierduta a Spiritului, dar tot ele sint si calea noastra de fuga. De o discutie insuportabila si de la locul favorit al faptelor cu care istoria ne demonstreaza mereu ca nu vrea sa fie nici cuminte, nici binecrescuta.” (Traian Ungureanu) (22, Nr. 738, 27 aprilie - 3 mai 2004)

    “Filmul ‘Patimile lui Hristos’, regizat de Mel Gibson, este foarte slab. Prost gindit, prost regizat, prost realizat. Cu putine exceptii, prestatiile actoricesti sint mediocre. Cea mai slaba este chiar cea a actorului Jim Caviezel, interpretul lui Iisus. Faptul nu i se datoreaza numai lui, ci si regizorului. Actorul a trebuit sa interpreteze un humanoid din carne insingerata si sfirtecata, care, gituit de durere, abia poate sa ingaime cuvintele.” (Andrei Oisteanu) (Evenimentul Zilei, 19 aprilie 2004)

    “Exista un singur film cu adevarat exceptional despre Isus: se numeste Evanghelia dupa Matei, a fost facut acum exact 40 de ani, este in alb-negru, iar regizorul lui era comunist si homosexual: Pier Paolo Pasolini. De unde se vede ca numai Credinta te poate ajuta in viata, dar nu te ajuta sa faci filme bune. Amin!” (Alex. Leo Serban) (Ziarul de duminica, Nr. 16 (196), 23 aprilie 2004)

    Colectia de comentarii: Filme despre Iisus

    http://patimile.adoramus.ro/filme.html

    Simbata – 7 aprilie, Antena 1, 20.30
    Cavalerii Mesei rotunde / First Knight
    Drama, SUA, 1995
    Regia: Jerry Zucker
    Cu:
    Richard Gere
    Julia Ormond
    Ben Cross

    “Saga medievala a Cavalerilor Mesei Rotunde s-a dovedit, mereu, fertila sursa de inspiratie pentru cinematograf. De asta data regizorul vede in Lancelot un fel de cowboy modern fugind de un trecut pe care iubirea si ‘ideologia’ Camelotului il transforma iremediabil. Magic filmat de operatorul Adam Greenberg, filmul e romantic, spectaculos si… straniu, confruntare nu intre doua tabere oarecare, ci intre bezna individualismului medieval si spiritul comunizant al utopicei ‘Cetati-Lumina’ a lui Arthur. Profitind de o pauza a incrucisarilor de spada, sumbrul Malagant tine chiar un discurs electoral, iar ritualul initierii cavaleresti prevesteste masoneria.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 7 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Sonata de toamna/ Höstsonaten – Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Franta-Germania-Suedia, 1978
    Regia: Ingmar Bergman
    Cu:
    Ingrid Bergman
    Liv Ullmann

    “O pianista de renume mondial revine in Suedia pentru a-si vizita fiica pe care toata viata a neglijat-o si a complexat-o. Definit de critica drept ‘un film de camera de o intensitate strindbergiana’, Sonata de toamna prilejuieste intoarcerea actritei Ingrid Bergman pe platourile suedeze, dupa o absenta de aproape 40 de ani, si totodata una dintre marile creatii ale carierei sale.” (Cinema… un secol si ceva, 2004)

    “Piesa de rezistenta a filmului, lungul duet ce are loc in acel moment magic din noapte cind barierele din calea binelui si raului cad, e Bergman in forma lui perfecta.” (Cinema… un secol si ceva, 2004)

    “Punct de conjunctie al tuturor obsesiilor bergmaniene ridicate la paroxism prin capacitatea de transfigurare a poetului-cineast.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Grupaj: Ingmar Bergman
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Simbata – 7 aprilie, PRO Cinema, 23.05
    Ultimul metrou / Le dernier métro – César, nom, Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, Franta, 1980
    Regia: François Truffaut – César pt. regie, César pt. scenariu
    Cu:
    Catherine Deneuve – César
    Gérard Depardieu – César

    10 premii César

    “In 1942, vedeta trupei preia conducerea teatrului Montmartre fiindca patronul, sotul ei, fiind evreu e, cel putin oficial, in America. Drama anodina pe care numai anvergura interpretilor o mai salveaza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “O parabola despre rolul artei in contextul ocupatiei si al razboiului, asa cum insusi Truffaut o invatase din lectiile primite de la André Bazin, caruia ii dedica filmul”. (Stephen Sarrazin) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbata – 7 aprilie, Prima, 00.00
    Viata e frumoasa / La vita e bella – Marele Premiu al Juriului la Cannes, Oscar pt. film strain, César pt. cel mai bun film strain, David di Donatello, nom. Oscar pt. cel mai bun film
    Tragicomedie, Italia, 1998
    Regia: Roberto Benigni – David di Donatello pt. regie, David di Donatello pt. scenarieu,nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Roberto Benigni – Oscar, BAFTA, David di Donatello

    3 premii Oscar [7]
    8 premii David di Donatello (Oscarul italian)

    La vita e bella a obtinut peste 50 de premii in toata lumea si este filmul strain care a obtinut cele mai mari incasari in Statele Unite.

    “Ca si Chaplin in Dictatorul, Benigni realizeaza un film despre forta de supravietuire pe care o da zimbetul, transfigurind oroarea in gag si aducind hohotul suprarealist in spatiul concentrationar.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De ce sa ridem de un lucru atit de tragic, de cea mai mare oroare a secolului? Pentru ca e vorba despre o poveste dedramatizata, de un film dedramatizat. Pentru ca viata e frumoasa si pentru ca germenul sperantei se ascunde chiar si in oroare. Risul ne salveaza.” (Roberto Benigni) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cind un clovn imbatrineste vrea sa fie Chaplin. Aceasta zisa clasica i se potriveste lui Benigni, care si-a creat nici mai mult nici mai putin decit Dictatorul lui.” (Lorenzo Codelli) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Asemenea lui Chaplin si Lubitsch cu Dictatorul si, respectiv, A fi sau a nu fi, cineastul Benigni opteaza pentru repetitie, pentru punerea in abis a fictiunii si dublarea realului de catre farsa, o dublare perceptibila in mersul cu pasi exagerati al clovnului (pentru a se duce la prefectura si, mai apoi, la moarte) si in jocurile lipsite de inocenta la care de dedau tatal si fiul (jocul de-a prizonierul, fara a mentiona ca pierzatorii sint eliminati, sau jocul – ca la Lubitsch, de altfel – cu un tanc in miniatura). Realul pare astfel a se goli de substanta sa tragica.” (Stéphane Goudet) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 8 aprilie, Antena 1, 09.00
    Babe – nom. Oscar

    Film de aventuri, SUA, 1995
    Regia: Chris Noonan – nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    1 premiu Oscar [7]

    “In pofida dragalaseniei sale, [purcelusul] Babe – personaj inventat de scriitorul Dick King-Smith – e un razvratit impotriva destinului de animal de consum. Nimeni nu-i rezista sarmului, nici critica americana care i-a acordat laurii celui mai bun film al anului ’95, nici publicul care s-a inghesuit sa-l vada.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 8 aprilie, HBO, 13.55
    Gol pusca / The Full Monty – Best European Film, nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. César pt. cel mai bun film strain
    Comedie, Marea Britanie, 1998
    Regia: Peter Cattaneo – nom. Oscar
    Cu Robert Carlyle

    1 premiu Oscar [4]
    [1] nom. Globul de Aur
    [1] nom. César

    “Pentru a iesi din mizerie, o banda de tineri someri monteaza un spectacol de strip-tease masculin. Sub pretextul schemei drumului spre succes, comedie sociala pe muchie de cutit, simpatica, dar cu scrisniri din dinti, despre disolutia morala in contextul decaderii unei citadele a otelului din care mai rezista doar fanfara uzinei. Un umor macabru despre someri disperati cu oarecare decalaj intre amaraciunea secventelor si ineficienta regiei in zugravirea scenelor dansante.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 8 aprilie, PRO TV, 17.00
    Shrek 2 – nom. Oscar
    Film de animatie, SUA, 2004

    [2] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Realizatorii au avut ideea desteapta de a face din regat un fel de Hollywood - la fel de obsedat de frumusetea exterioara ca originalul: un motiv in plus pentru ca aparitia a doi capcauni pe post de print si printesa sa nu fie primita cu mult entuziasm. Sotii Shrek, care in mlastina lor erau multumiti unul de celalalt si fiecare de el insusi, incep sa aiba indoieli. Cum ar putea Fiona sa nu se indoiasca de viitorul casniciei, atunci cind manierele sotului o fac de ris la prima iesire in lume? Dar se indoieste ea cu adevarat sau e totul doar in mintea suspicioasa a lui Shrek? Dar cum poate el sa fie sigur pe sine, dupa ce descopera jurnalul si visele ei de adolescenta, in care nu figureaza capcauni, ci printi care matrasesc capcauni? In fine, ce vor intelege copiii din toate astea? Criticul american Roger Ebert a transat in numele lor: "E mai haios sa-l vezi pe Shrek invingind un dragon decit facind cunostinta cu socrii."

    Nu sint de-acord. La vremea primului Shrek aveam obiectii asemanatoare. Mi se parea ca miros o anumita vanitate, usor neplacuta, in felul lui de a chema copiii la joaca, dar de a-si imparti adevaratele placeri - bomba pusa sub acoperisul basmului, acidul turnat peste siropul lui Disney - cu adultii. Dar greseam. In primul rind, vorba lui Nae Caranfil, "din cind in cind e nevoie si de cite un film pentru noi, adultii, si daca filmul ala trebuie sa fie Shrek, atunci Shrek sa fie": zece minute din Shrek 2 contin mai multe observatii despre viata de cuplu decit zece comedii romantice stas. In al doilea rind, nu se poate spune ca Shrek i-a trisat pe copii: s-a luptat pentru afectiunea lor, de-asta a luat la scuturat schemele dupa care e organizata lumea basmelor - o orinduire la fel de nedreapta ca toate celelalte inventate de om. Subversiunea n-a fost doar asa, ca-sa-ne-dam-destepti; reabilitarea capcaunului si a dragonitei, in defavoarea lui Fat-Frumos si a zinei, a scos la iveala si a satisfacut o nevoie de dreptate comuna copiilor si adultilor. Mi se pare mie, sau elanul subversiv deja tinde spre automatism in Shrek 2? Asta e soarta oricarui erou care se transforma in brand. Dar, pina una-alta, locul capcaunului in inimile noastre pare sigur; o dovedeste, pervers, momentul in care el si Fiona isi pierd verdeata si distinctia (urechile lui ca niste coarne de melc, ale ei ca niste linguri) si devin frumosi, iar pe noi ne apuca teama ca vor ramine asa. Ar fi oribil.” (Andrei Gorzo, Dilema veche, iulie 2004)

    Duminica – 8 aprilie, National, 20.15
    Regele pescar / The Fisher King – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1991
    Regia: Terry Gilliam – Leul de Argint la Venetia, nom. Globul de Aur
    Cu:
    Jeff Bridges – nom. Globul de Aur
    Robin Williams – Globul de Aur, nom. Oscar

    1 premiu Oscar [5]
    2 premii Globul de Aur [5]
    [2] nom. BAFTA

    “Cu maiestria sa obisnuita, Gilliam cinta in registrul suprarealismului si al magiei. El compune imagini de neuitat, plonjeaza in locuri nelinistitoare, conduce spectatorul cu bagheta (evident, o bagheta de prestidigitator). Frumusetea realizarii acestui film transforma o banala melodrama intr-o aventura emotionanta.” (François Forestier) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 8 aprilie, TVR Cultural, 21.00
    SpartacusGlobul de Aur
    Drama istorica, SUA, 1989
    Regia: Stanley Kubrick – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Kirk Douglas
    Laurence Olivier – nom. Globul de Aur
    Peter Ustinov – Oscar pt. rol secundar, nom. Globul de Aur

    4 premii Oscar [6]
    1 premiu Globul de Aur [6]

    “Evocare grandioasa a conducatorului marii rascoale a sclavilor impotriva Romei [73 i.H.]. Kubrick ne proiecteaza, din prolog, in universul psihologic al sclaviei unde gladiatorii, bine ingrijiti si hraniti ca niste armasari, erau deprinsi sa mearga docil la abator. Minutioasa reconstituire a pedagogiei, ca si a aparatelor de antrenament ale scolii. […] Secv. rapel: duelul dintre sabia traca si tridentul abisinian, cu deznodamintul neprevazut, si asumarea revoltei de catre miile de sclavi cu refrenul: ‘Spartacus sint eu!’” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 8 aprilie, National, 23.00
    Numele trandafirului / In the Name of the Rose – César pt. cel mai bun film strain

    Drama, Franta-Italia-Germania, 1986
    Regia: Jean-Jacques Annaud
    Cu: Sean Connery – BAFTA

    Ecranizarea romanului omonim al lui Umberto Eco.

    “Realizatorul a lansat o provocare adresata tuturor, aruncind totodata si un mar al discordiei, atunci cind a tinut sa precizeze ca transpunerea romanului a fost, in conceptia sa, nu o ecranizare, ci un palimpsest [operatie de scriere si rescriere peste un alt text din care se mai vad fragmente imperfect sterse]. […] Asa cum cartea a devenit best seller inainte ca multi chiar dintre admiratorii ei sa fi sesizat la ce se refera, de fapt Umberto Eco, tot asa filmul a fost luat cu asalt, in sali, inainte ca dezbaterile despre palimpsest sa fi luat sfirsit. […] Filmul, de fapt, preia de la autorul italian ambianta minastirii, accentueaza ceea ce s-ar putea numi ‘caracterul gotic’ al actiunii si subliniaza, aceasta o face cu putere, climatul malefic ce inconjoara totul. […] Daca romanul lui Eco – spune americanul Scott Sullivan – este o meditatie despre carti, filmul lui Annaud este un eseu despre claustrofobie.” (Mircea Alexandrescu) (Almanah Cinema 1988)

    “Annaud sugereaza atmosfera de mister, alternind grosplanuri de tipaj, ca in filmele mute rusesti. El da, abil, satisfactie amatorilor de fiori reci prin descrierea ‘colorata’ a crimelor, pasionatilor de conflicte sociale, pentru ca polemizeaza cu imbogatirea bisericii, dar si snobilor care traiesc sub voluptatea patrunderii intr-o biblioteca a cartilor interzise. Rafinat, dar gratuit, divertismentul intelectual sugereaza o inexistenta fabula filosofica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 9 aprilie, Prima, 10.45
    Romeo si Julieta / Romeo and Juliet
    Drama, SUA, 1996
    Regia: Baz Luhrmann
    Cu:
    Leonardo DiCaprio – Ursul de Argint la Berlin
    Claire Danes

    [1] nom. Oscar

    “Luhrman practica o estetica a clipului, filmul exceleaza prin galagie, dar adaptarea se face cu remarcabila inteligenta, inventiile fiind motivate scrupulos de textul original si de splendide asocieri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Plecind de la conflictul dintre generatii, tema moderna si adesea estompata pentru confortul publicului, realizatorul opteaza spre ruptura cu traditia. Figura lui Romeo pierde din nimbul de tulburare existentiala al replicilor sale, e prea sprintar pentru ceea ce rosteste.”

    Luni – 9 aprilie, Cinemax, 11.40
    Annie HallOscar, BAFTA, nom. Globul de Aur
    Comedie, SUA, 1977
    Regia: Woody Allen – Oscar, BAFTA si nom. Globul de Aur pt. regie, BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. (co)scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. Oscar
    Diane Keaton – Oscar, Globul de Aur, BAFTA

    3 premii Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [5]
    5 premii BAFTA

    “Portretul unui evreu intellectual din New York, constient de izolarea si de inutilitatea sa in sinul societatii nord-americane, purtind pe umerii sai tone de culpabilitate, obsedat de esecul relatiilor sale amoroase, preocupat de problema sexului, a mortii si de alte intrebari metafizice, adept inrait al psihanalizei.” (A. Remond) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Amor la intelectuali, aliaj subtil de irational si introspectie, de scene cu actori si animatie. Cu un umor pessimist, filmul inscrie deruta unei generatii cazute din ‘divanul’ lui Freud. Film impestritat cu aluzii copioase la maestrii admirati de autor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Din punct de vedere uman, Annie Hall este mai coerent decit oricare alt film de Woody Allen.” (Morris Dickstein) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Luni – 9 aprilie, TVR Cultural, 16.35
    Mica lume a lui Don Camillo / Le petit monde de Don Camillo
    Comedie, Italia-Franta, 1952
    Regia: Julien Duvivier
    Cu: Fernandel

    “Cu Le petit monde de Don Camillo / Mica lume a lui Don Camillo regizorul francez Julien Duvivier inaugureaza o serie de comedii avind ca vedete doua personaje populare si savuroase: preotul de tara Don Camillo, interpretat de Fernandel si primarul comunist Peppone, interpretat de Gino Cervi. Desi prieteni, cei doi se afla intr-un continuu conflict, pe care Don Camillo il rezolva apelind la ajutorul crucifixului sau, care ii raspunde cu o cove cavernoasa. Intimplarile sint inspirate din romanele lui Giovanni Guareschi.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Luni – 9 aprilie, Cinemax, 23.00
    New York, New York – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1977
    Regia: Martin Scorsese
    Cu:
    Liza Minnelli – nom. Globul de Aur
    Rober De Niro – nom. Globul de Aur

    [4] nom. Globul de Aur

    “Panoplie nostalgica, dulce-amaruie, a amintirii jazzului din anii ’50 cu fuziunea dintre mai vechile linii melodice si ineditul formatiilor de culoare ale primelor discoteci. Peste 20 de slagare (de John Kander si Fred Ebb), imagine si culori magnifice confirmind profesionalitatea lui Martin Scorsese, dar si multe lungimi ‘omagiale’. Interesanta creatia lui De Niro intr-un paroxism abia retinut si interpretarea vocala a lui Minnelli.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 9 aprilie, PRO TV, 23.30
    Totul despre Schmidt / About Schmidt – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 2002
    Regia: Alexander Payne – Globul de Aur pt. (co)scenariu, nom. Globul de Aur pt. regie
    Cu:
    Jack Nicholson – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Kathy Bates – non. Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    2 premii Globul de Aur [5]
    [2] nom. Oscar

    “Prilej pentru Nicholson sa-si dezvolte intrega gama a talentului si amplitudinea registrului dramatic intr-un film condus de un regizor cu un rar talent al detaliului revelator. Drama disperata tratata, de la un cap la altul, cu umor negru.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 10 aprilie, TVR Cultural, 15.30
    Goana dupa aur / The Gold Rush
    Comedie, SUA, 1925
    Regia: Charles Chaplin
    Cu: Charles Chaplin

    “Una din operele cele mai complete ale lui Chaplin, cea in care se exprima cel mai bine grandoarea tragica a lui Charlot, dar si una dintre cele mai putin accesibile si mai dificile din pricina finetii psihologice. [ …] …opera in care impresia de grandoare e comparabila cu cea pe care o lasa o tragedie clasica“ (Pierre Leprohon)

    “Prin aventurile cautatorului de aur solitar de la sfirsitul veacului trecut, Chaplin aduce ironic in discutie motive si mituri tipic americane: implantarea civilizatiei in salbaticie, posibilitatea imbogatirii rapide, obsesia banului si a succesului. Amestecul de tragic, burlesc si lirism caracterizeaza numeroase secvente antologice: halucinatiile celor doi infometati, izolati in desertul de zapada, cabana suspendata pe marginea prapastiei, mincatul bocancului, baletul piinisoarelor. Filmul s-a impus ca unul dintre cele mai mari succese financiare ale epocii si ca un triumf al artei chapliniene.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Marti – 10 aprilie, Cinemax, 16.15
    Hannah si surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar si nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizata in capitole subtitrate ironic, povestea infatiseaza destine, iubiri, adultere, zbateri existentiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar si o subtila declaratie de dragoste adresata New Yorkului, caruia ii e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful isi regaseste temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alaturi pe sotia si soacra sa, ca mama si fiica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat in Europa decit acasa, Woody Allen recucereste cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americana de Film ii recunoaste meritele, acordindu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) si cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes in afara concursului, Hannah si surorile sale declanseaza entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care ii dedica lui Allen un documentar de 20 de minute si in propune sa joace rolul bufonului intr-o ecranizare dupa Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Marti – 10 aprilie, TVR Cultural, 16.40
    Divort in stil italian / Divorzio all’italiana – Premiul pt. cea mai buna comedie la Cannes, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Comedie, Italia, 1961
    Regia: Pietro Germi – Oscar pt. (co)scenariu, nom. Oscar pt. regie
    Cu: Marcello Mastroiani – Globul de Aur, BAFTA, nom. Oscar

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu Globul de Aur [2]
    1 premii BAFTA [2]

    “Tablou de moravuri si exercitiu de nemilos umor negru, pe fundalul unor constatari amare asupra legislatiei matrimoniale italiene.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Prima si cea mai buna dintre numeroasele comedii in stil italian despre sex, care satirizeaza fermecator masculul italian si legile tarii privind divortul si crima pasionala.” (R. Bergan, P. Karney) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Divort italian reprezinta o cotitura importanta si neasteptata in opera lui Germi, deoarece dezvaluie propensiunea sa pentru umorul negru, pe care operele precedente nu o lasau sa se intrevada. Societatea siciliana pe care altadata o examinase cu seriozitatea unui moralist pasionat e biciuita cu un sarcasm amuzat de catre un spirit devenit mai tolerant.” (Roger Boussinot) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Marti – 10 aprilie, HBO, 18.00
    Traieste! / Va, vis et deviens
    Drama, Franta, 2005
    Regia: Radu Mihaileanu

    “Povestea (grava) a unui copil din Etiopia ce se da drept evreu pentru a putea fi adoptat de Israel. Filmul jongleaza foarte bine cu tema cautarii identitatii, a luptei pentru supravietuire si a problemelor ce decurg din acestea. E bine tinut in mina si, in ciuda lungimii (2 ore si 20 de minute), nu plictiseste deloc.” (Laurentiu Bratan) (22, Nr. 827, 10-26 ianuarie 2006)

    “Cu Va, vis et deviens, tradus la noi prin Traieste!, cineastul francez de origine romana Radu Mihaileanu a trecut la un cu totul alt registru stilistic decit cel cu care ne cucerise in Train de vie [Trenul vietii]. E drept, subiectul nu mai e asemanator, desi e. Daca in Train de vie evreii fugeau de Holocaust cu un tren-fantoma, povestea avind aerul unui basm, cu fantezia si umorul de rigoare, Va, vis et deviens e bine infipt in realitate, fiind - se pare - primul film care se ocupa de exodul evreilor etiopieni spre Israel si de Operatiunea Moise, prin care israelienii si americanii i-au adus pe acestia, in 1984, in Israel. Deci cam greu sa faci un basm plin de fantezie si umor dintr-o istorie tragica recenta (4.000 de etiopieni evrei au murit, 8.000 au fost salvati), cu atit mai mult cu cit cineastul isi aduce povestea pina in prezent, consemnind si nationalismul israelian, dar si persecutiile asupra etiopienilor care s-au dat evrei. Insa cele doua filme au pe undeva o consecutie logica. Eroii ambelor filme se numesc Schlomo, iar daca finalul lui Train de vie il prindea pe Schlomo in lagarul de concentrare, in debutul lui Va, vis et deviens il gasim pe viitorul Schlomo, un pusti etiopian crestin, care isi va spune Schlomo si se va da evreu pentru a scapa din tabara de refugiati de undeva din Sudan.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, octombrie 2005)

    Miercuri – 11 aprilie, TVR 2, 22.10
    Tommy
    Film muzical, Anglia, 1975
    Regia: Ken Russell
    Cu:
    Ann-Margret – Globul de Aur, nom. Oscar
    Jack Nicholson
    Eric Clapton

    1 premiu Globul de Aur [2]
    [2] nom. Oscar

    “Filmul are la baza albumul ‘Tommy’ al trupei The Who, lansat in 1969 si popularizat ca prima opera rock. Micul Tommy e martorul unei intimplari care-l marcheaza in asemenea masura incit ramine mut, surd si retardat. Dupa o copilarie chinuita, in ciuda deficientelor sale, el ajunge campion la popice. Urmeaza vindecarea miraculoasa si transformarea lui intr-un personaj de cult.” (PRO TV Magazin)

    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Veronica (1972), cu Margareta Pislaru – Vineri, PRO Cinema, 17.00; Simbata, 12.15
    “Basm feeric care a facut bucuria citorva generatii, jucat de actori in combinatie cu procedee animate. […] Insufletit cu frenezie de interpreti, unii cu roluri triple ca Margareta Pislaru (…), dar si de micuta protagonista, ‘toata un zimbet, o candoare si-o mirare’ cf. Calin Caliman.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Ioana d’Arc / Joan of Arc (1999), cu Leelee Sobieski – Vineri, National, 20.15
    “Captivanta evocare a figurii Ioanei D'Arc, fecioara din Orleans, care a cutezat sa creada ca, ascultind vocile divine, poate indeplini visul de libertate al semenilor sai. Prea buna, mindra, curata si iubitoare, pentru a trai printre oameni, prea umana pentru a trai printre divinitati, Ioana D'Arc a fost sortita rugului, de jocul ingrat al intereselor celor care dictau istoria acelor vremuri.” (www.port.ro)

    Avionul condamnatilor / Con Air (1997), cu Nicolas Cage – Vineri, Kanal D, 21.15
    “Antologie ridicola de scheme ale genului. […] Orgie de distrugeri, vacarm asurzitor si neghiobie indecenta.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fara control / Derailed (2005), cu Clive Owen, Jennifer Aniston – Vineri, HBO, 21.40; Joi, 23.45
    “Charles Schine face naveta la Chicago. Viata lui ordonata i se schimba intr-o zi in care pierde trenul. Il ia pe urmatorul si o cunoaste pe seducatoarea Lucinda Harris. Dupa alte citeva intilniri intimplatoare, amindoi dau friu liber atractiei pe care o simt unul pentru celalalt si ajung intr-o camera de hotel. Aventura lor ia o intorsatura complet nebuna cind peste ei intra un individ…” (PRO TV Magazin)

    Da mai departe / Pay it Forward (2000), cu Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment – Vineri, PRO Cinema, 22.00
    “Originalitatea temei (amintind de Frank Capra) si stralucirea aparitiilor actoricesti acopera, in mare masura, punctele vulnerabile ale operei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Serenada pentru etajul 12 (1977), cu Toma Caragiu, Ileana Stana Ionescu, Octavian Cotescu – Vineri, B1, 23.00; Simbata, 19.00
    “Un grup de prieteni abia mutati ‘la bloc’ organizeaza o petrecere. Prilej de a surprinde, fara aprofundare, tipuri umane, viata si obisnuintele lor nu totdeauna ‘in pas cu vremea’.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Maria, mama lui Iisus / Mary, Mother of Jesus (1999), cu Pernilla August – Simbata, Antena 1, 14.00
    “Filmul prezinta viata Fecioarei Maria, credinta, visele, nasterea fara de pacat si cresterea fiului ei, Iisus din Nazareth. Spre deosebire de alte filme care fie ca prezinta viata lui Iisus intr-o lumina idilica si poetica, fie risca sa cada in blasfemie, filmul surprinde si prezinta o versiune moderna, dar profund religioasa. Filmul pune accentul pe viata Mariei ca fecioara, ca mama singura intr-o societate in care femeile pacatoase erau omorite cu pietre si pe grija imensa cu care l-a crescut. O alta figura marcanta este regele Hesiod care vrea sa-si asigure statutul de Mesia poruncind ca toti nou-nascutii din Betleem sa fie omoriti.” (www.port.ro)

    Trei surori / Three Sisters (1970) Simbata, TVR Cultural, 13.50
    “Celebra drama a lui A. Cehov, recunoscut pentru viziunea sa naturalista, isi gaseste o interpretare remarcabila, uluitoate, intr-un decor radical diferit de viziunea scriitorului, sub bagheta regizorala a lui Trevor Nunn.” (www.port.ro)

    Pinocchio (2002), cu Roberto Benigni – Simbata, TVR 1, 14.20
    “Roberto Benigni (‘La vita e bella’) aduce la viata clasica poveste pentru copii a lui Carlo Collodi, gratie unei adaptari de mare buget, cu actori reali. Gepetto (Carlo Guiffre), un papusar umil, sculpteaza o marioneta dintr-un butuc care a aparut miraculos la usa casei sale. Vede o stea cazatoare si isi pune o dorinta: vrea ca papusa sa sa prinda viata. Dorinta ii este indeplinita miraculos de o zana (Nicoletta Braschi). Singura ei conditie e ca Pinocchio trebuie sa-si dovedeasca valoarea. Pentru a deveni un baiat din carne si oase, el trebuie sa fie tot timpul onest. Din nefericire, acest lucru nu e usor pentru papusarul entuziast si noua sa odrasla, care par a da de ghinion oriunde se duc. Dupa o calatorie lunga si tumultoasa in care e acostat de doi hoti corupti, transformat intr-un magar si inghitit de un rechin, Pinocchio (Begnini) se reuneste cu tatal sau intr-o batalie finala care va dovedi odata pentru totdeauna ca are inima si ca a devenit un baiat adevarat. Filmul lui Benigni e o fantezie pentru marele public ce beneficiaza de imaginea superba a lui Dante Spinotti (‘Heat’, ‘L.A. Confidential’).” (www.port.ro)

    Mama vitrega / Stepmom (199, cu Julia Roberts, Susan Sarandon – Simbata, Antena 1, 15.45
    “Schema tipica a ‘filmului de familie’, alternativa comerciala cuminte la ‘filmele violentei’, ca melodrama neconvingatoare.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Trandafirul galben (1982), cu Florin Piersic – Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 12.45
    “Piersic este un Eastwood dimbovitean, admirabil in deghizari, scump la vorba, neprecupetit in lovituri, cind nu i se atribuie, pret de vreo zece minute, un panegiric al Stambulului de-a dreptul ridicol.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Binecuvintata fii, inchisoare (2002), cu Maria Ploae – Simbata, B1, 20.30
    “Jocul retinut al Mariei Ploae, marja severa a gesturilor, lipsa de artificii a discursului regizoral, nuanta documentara a evocarii configureaza o marturie cinematografica perfect pusa sub genericul acelui permanent si necesar indemn: ’Cine-si uita istoria risca sa o repete’. Preferind realismul epurat de fantezii unui naturalism spectaculos Nicolae Margineanu propune spectatorului o privire lucida asupra unei perioade din istoria recenta care in zeci de filme romanesti a fost caricaturizata, eludata, falsificata. Fara parabole si metafore conventionale, direct si convingator, filmul lui Nicolae Margineanu, film despre cruzime si revolta, despre tortura si inocenta, despre suferinta si eliberare propune si un profund mesaj spiritual ce exorcizeaza suferinta si raul, indiferent de circumstantele in care se produc.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, 13 noiembrie 2002)

    Terminalul / The Terminal (2004), cu Tom Hanks, Catherine Zeta-Jones – Simbata, PRO TV, 20.45
    “In stilul lui ET-ian, Spielberg face politica ultrafiltrata. El opune rigorilor legislatiei legea umana, cea a respectului si iubirii fata de celalalt. Terminalul sau e o America in mic, in care traiesc toate natiile pamantului. […] Spaimei unei natiuni fata de tot ce inseamna azi avioane, aeroporturi s.a.m.d. Spielberg ii ofera o mica pilula, o mica tehnica de desensibilizare. Nu face nici o referire la teroristi, arabi s.a.m.d. Nici n-ar fi nevoie. Mesajul isi gaseste drumul fara sa fie obturat de reperele angoasei. Si e cu atit mai bine accesat cu cit nu pare sa vrea cu tot dinadinsul sa se constituie intr-o metafora (inevitabila altfel), ci sa ramina un basm in maniera lui Spielberg. Prin urmare, are mai putina importanta verosimilitatea situatiilor, atit din punct de vedere legislativ, cat si dramaturgic. ‘Terminalul’ e un ET de dupa 11 septembrie. O poveste frumoasa, pentru unii, poate dulceaga, despre un om care aterizeaza o vreme printre alti oameni si le schimba viata, dupa care se intoarce la casa lui.” (Iulia Blaga, Romania Libera, 6 octombrie 2004)

    Closer – Ispita / Closer (2004), cu Julia Roberts, Jude Law, Natalie Portman, Clive Owen – Simbata, HBO, 22.00
    “Mike Nichols este autorul unei adaptari a apreciatei piese semnate Patrick Marber, piesa care se refera la interactiunile romantice dintre patru persoane. Dan (Jude Law) este un scriitor londonez care vrea sa termine un roman, dar in acest timp se intretine scriind necrologuri. Intr-o zi, el o intilneste pe Alice (Natalie Portman), o frumoasa si tinara americanca expatriata. Alice se indragosteste imediat de Dan si ii ofera dragostea sa neconditionat. Initial, Dan este vrajit de Alice si ii intoarce sentimentele, dar pe masura ce ea il inspira pentru romanul sau (bazat pe relatia lor) incepe sa se simta uzat. Anna (Julia Roberts) este un fotograf angajat sa il fotografieze pe Dan pentru coperta romanului. Dan este atras de firea ei deschisa, dar in timp ce ei flirteaza, Anna se casatoreste cu un medic dermatolog, Larry (Clive Owen). Dan nu si-o poate scoate pe Anna din minte si, chiar daca ea este casatorita, cei doi devin amanti.” (www.port.ro)

    Rapire de persoana / The Clearing (2004), cu Robert Redford, Helen Mirren, Willem Dafoe – Simbata, HBO, 23.45
    “Sotii Wayne si Eileen Hayes (interpretati de Robert Redford si Helen Mirren) duc o viata fericita, lipsita de griji. Insa linistea le este spulberata atunci cind Wayne este rapit, ziua in amiaza mare. Dintr-o data, Wayne, care se mindrea cu faptul ca stie sa negocieze orice in viata, ajunge in situatia in care soarta sa depinde de un om care nu mai are nimic de pierdut - Arnold Mack (interpretat de Willem Dafoe). Acasa, sub presiunea investigatiilor FBI-ului si a propriilor sale framintari interioare, viata lui Eileen devine o succesiune terorizanta de suspiciuni, enigme si intrebari fara raspuns. Va reusi Wayne sa cistige cea mai importanta negociere pe care a condus-o vreodata, a carei miza este insasi viata sa ?” (www.port.ro)

    Bun venit in Collinwood / Welcome to Collindwood (2002), cu William H. Macy, George Clooney – Simbata, PRO TV, 00.15
    “Inspirindu-se dupa un film italian obscur din 1958, Big Deal on Madonna Street (195, regizorii isi ancoreaza filmul - plin de rafinamente vizuale si nuante de comedie sofisticata - in orasul din titlu, pe care il descriu ca fiind complet decrepit. Collinwood e un loc sordid, unde fiecare piatra din pavaj e fisurata, la fel ca si oamenii care pasesc pe ele. In acest meschin orasel, pungasul Cosimo (maniacul tacut Luis Guzmán) e la pirnaie si are un secret. Exista o comoara ascunsa intr-unul din zidurile orasului. Cosimo vrea partea lui din acest ‘bellini’ (ocazie de-a umfla potul pe care o ai o data in viata; oportunitate criminala prea tentanta ca sa nu fie speculata), dar are nevoie de cineva care sa marturiseasca crima pe care el a comis-o si sa faca puscarie in locul sau (un fraier, un ‘mullinsky’).” (www.port.ro)

    Sindbad: Legenda celor sapte mari / Sindbad: Legend of the Seven Seas (2003) – Duminica, PRO TV, 07.30
    “Sindbad, cel mai indraznet marinar, si-a petrecut viata intreaga cautind buclucul. Si, dupa multa staruinta, l-a si gasit. Acuzat ca a furat Cartea Pacii, una dintre cele mai importante comori ale lumii, Sindbad are o singura sansa sa-si indrepte greseala sau prietenul lui cel mai bun, Proteus, va muri.” (PRO TV Magazin)

    Ocean’s 12 (2004), cu Brad Pitt, Catherine Zeta-Jones, George Clooney, Julia Roberts, Matt Damon – Duminica, HBO, 15.55
    Pornit ca o caravana in colorate locatii europene, ‘Ocean's Twelve’ pierde pe o parte si cistiga pe alta. Adica lasa unitatea de loc si mobilarea timpului pentru evolutia in spatiu si fragmentarea timpului. Personal, prefer prima parte. A doua are insa mai mult umor.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 22 decembrie 2004)

    Harry Potter si Pocalul de foc / Harry Potter and the Goblet of Fire (2005), cu Daniel Radcliffe – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Per ansamblu, noua pelicula Potter are ceva mai mult nerv decit cele anterioare si reuseste, de citeva ori, sa-i convinga sa se tina bine de scaun si pe adultii care-si insotesc copiii la cinema. Dar ciorba se lungeste, iar seria Potter are toate sansele sa bata, in intindere si plictiseala, saga Star Wars.” (Catalin Sturza, Cultura, decembrie 2005)

    Intilnire cu Joe Black / Meet Joe Black (199, cu Anthony Hopkins, Brad Pitt – Duminica, TVR 2, 22.15
    “Remake dupa Death Takes a Holiday, ingenios, poate, ca idee, dar banal in naratiune si dialog.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Renascut din cenusa / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Vineri, HBO, 23.35 – Duminica, HBO, 22.35
    Russell Crowe se intoarce in forta in rolul unui boxer care isi infrunta demonii interiori si reuseste sa ramina bun pina la sfirsit. Iar cind trebuie sa-l infrunte in ring pe campionul mondial, viata lui ia o turnura neasteptata. Ca in trecut, in filmul ‘Campionul’, si aici avem luptatorul pus in dilema de a alege intre lupta devastatoare si familie. Exista si aici momente emotionante cu copiii acestuia, asa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lacramoasa a copiilor-vedeta. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzatoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)

    Dublura / Bad Company (2002), cu Anthony Hopkins, Chris Rock – Duminica, Antena 1, 23.30
    “Anthony Hopkins si Chris Rock fac o echipa de pomina in "Bad Company", un film in care actiunea incendiara e in permanenta dublata de umorul exploziv.” (www.port.ro)

    In cautarea Tarimului de Nicaieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Luni, HBO, 11.05
    “Aparent conventional in epica, filmul lui Mark Forster cistiga prin caldura exprimarii aventurii eroului sau scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusa in materializarea lumilor imaginare propuse atit eroilor, cit si spectatorilor. Dupa atit de multa violenta gratuita sau sofisticata de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericita exceptie ce nu trebuie ocolita.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, mai 2005)

    Stan si Bran aviatori / The Flying Deuces (1939), cu Stan Laurel, Oliver Hardy – Luni, TVR Cultural, 15.25
    “Gagul cel mai reusit e in final, cind cei doi nimeresc intr-un avion si devin fara voie aviatori. Este un gag aerian spectaculos, presarat cu tot felul de momente de pericol iminent. Avionul urca in nori spre a cobori vertiginos, gata-gata a se face zob. Pina la urma, un picaj naucitor nu mai poate fi evitat si avionul se prabuseste. Stan scapa, insa Bran devine <ingeras>, mai exact se transforma in cal - in conformitate cu presupunerile lor legate de viata de apoi - intors pe pamant, spre a-l intilni pe vechiul lui prieten, costelivul Stan.” (www.port.ro)

    Dumnezeu pentru o zi / Bruce Almighty (2003), cu Jim Carrey, Morgan Freeman, Jennifer Aniston – – Luni, Prima, 20.00
    Bruce Almighty merita vazut pentru a descoperi cat de groaznic se poate strica un film care incepe binisor, te surprinde, continua trasnet si se sfarseste mai rau ca Step mom.” (Adrian Bangu) (LiterNet)

    Un studio in cautarea unei vedete (1989), cu Mihaela Teleoaca, Lucian Nuta, Florin Piersic Jr., Emil Hossu – Luni, B1, 21.30; Marti, 16.00
    “In aceasta amabila comedie despre tineri si aventura realizarii unui film, mai apar sapte frati cascadori, tanti Fiffy, garderobiera, un portar care face pe detectivul, un regizor flegmatic (copie a lui Corjos), microportrete care doar ele dau farmec filmului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Disparitia / The Vanishing (1993), cu Jeff Bridges, Kiefer Sutherland, Nancy Travis, Sandra Bullock – Luni, PRO Cinema, 22.00
    “Nu e primul caz cind, in criza de subiecte, producatorii americani reproduc filme europene. De asta data au cumparat nu numai story-ul, ci si regizorul, pe olandezul Sluizer, realizatorul lui Sporloos. Dar nici chiar autorul insusi n-a putut repeta miracolul!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dl. si d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Miercuri, HBO, 16.00
    “Daca vreti sa va distrati, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideala: are replici destepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sint super-haioase), are artilerie grea (rasturnari de situatie, explozii, plus "explozia-in-serie" care se numeste Angelina) si are eleganta (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, saracu', este o traducere buna - sau macar ca lumea: de la "berbecut" pentru "barbecue" (!) si pina la "chat-ul minciunilor" pentru "web of lies", versiunea romaneasca ("traducere si adaptare", zice subtitlul) e un macel lingvistic din care nu scapa decit umorul - si acela, involuntar...” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, octombrie 2005)

    Un oaspete la cina (1986), cu Gheorghe Csapö, Ruxandra Bucescu, Adela Marculescu, Geo Costiniu – Miercuri, B1, 20.00
    “O viitoare arhitecta renunta la confortul unei partide’ cu vila, video si masina la scara si ia de sot un muncitor, ce-i drept, de inalta calificare. Cum se va acomoda rasfatata de pina atunci cu moduld e viata al alesului ei” ore suplimentare, camaruta oribil mobilata, anturajul cu care arhitecta nu gaseste dialog? Raspunsul e dat de scenaristul I. Bucheru cu mijloacele prescrise la Consiliul Educatiei Socialiste, adica ipocrizia si discursul demagogic, in acompaniamentul unei aprtiruri banale semnate Temistocle Popa (Pr. ACIN)!” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Un om in loden (1979), cu Victor Rebengiuc, Ovidiu Iuliu Moldovan – Joi, B1, 20.00
    “Scenariu precar si tezist (dupa romanul lui Haralamb Zinca ‘Moartea vine pe banda de magnetofon’), menit sa intretina vigilenta impotriva turistilor straini, ilustrat de un dialog functional, fara sclipiri de inteligenta sau umor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Sa uiti Parisul! / Forget Paris (1995), cu Billy Crystal, Debra Winger – Joi, TVR 1, 20.20
    “Mickey Gordon este un arbitru de baschet, care trebuie sa-si inmorminteze tatal. La Paris, potrivit ultimei sale dorinte. In timpul calatoriei, trupul defunctului sau tata se rataceste, iar Mickey este ajutat sa-l recupereze de Ellen Andrews, care il si insoteste apoi la inmormintare, la Paris. Urmeaza o dragoste furtunoasa intre cei doi si, rapid, casatoria. Insa una era la Paris, iar alta este in Los Angeles, unde se intorc dupa patru saptamani. Descopera ca sint total diferiti si ca le-ar fi mai bine singuri. Povestea lor este rememorata de niste prieteni, in timp ce ii asteapta pe cei doi sa soseasca la o petrecere pentru a serba o viitoare casatorie.” (www.port.ro)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  4. #4
    Member Mentor
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ardeal
    Posts
    870
    Posts Thanks / Likes

    Smile filme titrate in limba romana

    este vreo posibilitate sa descarc numai filmele enumerate mai sus ? ma pasioneaza orice tema.am pe cineva in germania,se intereseaza de aceasta problema,nu stie o adresa de net sa o acceseze.multumesc.

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top