Meciurile din preliminariile EURO 2008 disputate la 28 martie şi transmise în direct pe TVR 1 şi TVR 2 au adus postului naţional audienţele cele mai mari din piaţa de televiziune, potrivit unui comunicat difuzat de departamentul de PR al SRTv.

Aproape 3.500.000 de telespectatori au asistat la reuşita „tricolorilor” în faţa naţionalei luxemburgheze, între care 1.741.000 numai în mediul urban. TVR 1 a înregistrat pe durata meciului o cotă de piaţă de 51,3% la nivel naţional, 47,1% la nivel urban şi 47,5% pe comercial, în timp ce ratingul a fost de 17,7% pe la nivel naţional, 16,3% în mediul urban, respectiv 12,8% pe comercial. Minutul de aur s-a înregistrat la ora 20.22, când 4.568.000 de români s-au uitat la TVR 1, cifră tradusă într-un share de 56,7% şi un rating de 23,4% la nivelul întregii ţări.

Emisiunea care a precedat partida de fotbal România – Luxembrug, Minutul 0, moderată de Vlad Enăchescu şi Ovidiu Ioaniţoaia, a atras şi ea atenţia microbiştilor, devansând celelalte posturi de televiziune cu un share de 20,1% şi un rating de 3,8% la nivel naţional, respectiv 17,3% cotă de piaţă şi 3,9% rating la nivel urban. Repriza a III-a, emisiunea de analiză şi comentarii sportive cu Vlad Enăchescu şi Ovidiu Ioaniţoaia a fost urmărită de peste 2.000.000 de telespectatori, echivalând cu o cotă de piaţă de 25% şi un rating de 10,6% la nivelul ţării, respectiv un share de 21% şi un rating de 8,6% în mediul urban.

Şi TVR 2 a fost lider de audienţă cu partida Slovenia - Olanda din preliminariile Campionatului European de Fotbal, transmisia fiind urmărită de aproximativ un milion de telespectatori la nivel naţional, reprezentând un rating mediu de 5,1% şi o cotă medie de piaţă de 14,2%. Comparativ cu celelalte posturi tv, TVR 2 a fost lider de piaţă în ultimele 20 de minute din prima repriză şi aproape pe întreaga durată a celei de-a doua reprize.

Cel mai mare număr de telespectatori la nivel naţional a fost înregistrat la ora 22.16 când meciul era urmărit de 1.437.000 telespectatori, reprezentând un rating de 7,4% şi o cotă de piaţă de 17,1%.