Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 13 30 martie – 5 aprilie 2007

    Filmele saptaminii

    Teama
    Iisus din Nazaret
    Amos si Andrew
    Soferul de taxi
    A saptea pecete
    Casablanca
    Amen
    Eu, tu si toti cei pe care-i stim
    Desertul tatarilor
    Mai bine nu se poate


    Simbata – 31 martie, TVR Cultural, 14.00
    Teama / Stupeur et tremblements
    Comedie, Franta-Japonia, 2003
    Regia: Alain Corneau
    Cu: Sylvie Testud – César, Premiul de interpretare la Karlovy-Vary

    “O vestica este nevoita sa se supuna ordinelor cu tenta sado-masochista, date de sefii unei corporatii orientale. Domnul Haneda era superiorul d-lui Omochi, care era superiorul d-lui Saito, care era superiorul domnisoarei Mori, care e superioara lui Amélie. Ea nu e superioara nimanui. Sau s-ar mai putea spune asa: Amélie e la ordinele domnisoarei Mori care e la ordinele dl. Saito si, tot asa, ordinele urca in aval, urmand esalonul ierarhic. Asa ca, in compania Yumimoto, Amélie se afla la ordinele tuturor.

    Mai bine decit ‘adaptare’, cuvantul ‘transpunere’ ar fi mai nimerit pentru a caracteriza filmul lui Alain Corneau, cit se poate de fidel cartii lui Amélie Nothomb. Iata-ne in plin clash cultural: orient contra occident, Japonia si Belgia se infrunta cu priviri si replici asasine. Filmul e rafinat, de o cruzime fina si reveleaza delicios un umor decalat. Si desi totul ne pare a face sa credem ca personajul principal traieste iadul pe pamant, jocul de-a soarecele si pisica care se stabileste intre membrii acestei societati japoneze si Amélie (nici o legatura cu etericul personaj al atit de celebrului film cu acelasi nume) nu se duce chiar in maniera in care am fi banuit-o.

    Interpretarea lui Sylvie Testud e remarcabila. Ea reuseste sa gliseze in pielea unui personaj extrem de inteligent, cu o mecanica interioara complexa. Referintele la ‘Goodbye Mr. Lawrence’ sint evidente. Nu e complet clar cine cistiga: aroganta estica sau supunerea vestica. Dar asta e si intrigant.” (www.port.ro)

    Vineri – 30 martie, PRO TV, 17.45 – partea a II-a
    Simbata – 31 martie, PRO TV, 10.15 – partea a II-a
    Joi – 5 aprilie, PRO TV, 16.15 – partea a III-a
    Iisus din Nazaret / Gesù di Nazareth

    Drama religioasa, Italia-Anglia, 1977
    Regia: Franco Zeffirelli
    Cu: Robert Powell

    “Intreaga viata a lui Iisus, dinaintea Bunei-Vestiri pina la rastignire si Inviere. Desi intentiile declarate ale lui Zeffirelli au fost umanizarea lui Hristos, filmul pare mai mult ilustrare calofila a Noului Testament.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Viata si patimile lui Iisus ii ofera lui Zeffirelli substanta unui supertelefilm de mai mult de 6 ore, in care apar 220 de actori, multi dintre ei staruri ale cinematografului international.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Evanghelia dupa Zeffirelli este un compromis intre spectacolul de opera, film istoric hollywoodian si parada a vedetelor, chiar si in chip de figuranti. Nu numai ca ne face sa regretam sublima austeritate a lui Pasolini, dar nu sufera comparatie nici macar cu discutatul Messia al lui Rossellini.” (Tullio Kezich) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cu toate acestea, filmul, in varianta lui TV sau in cea cinematografica (contrasa la circa 4 ore), se bucura de aprecierea publicului datorita valorilor sale plastice si, mai ales, datorita interpretului principal. Actorul britanic Robert Powell face, in rolul lui Iisus, creatia vietii sale.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Vineri – 30 martie, National, 20.15
    Amos si Andrew / Amos & Andrew
    Comedie, SUA, 1993
    Regia: Max Frye
    Cu:
    Samuel L. Jackson
    Nicolas Cage

    “Sterling, laureat al Premiului Pulitzer, este surprins de politie in propria casa aflata pe o insula rezerata VIP-urilor. Fiind negru, e luat initial drept spargator si atacat cu focuri de arma. Seriful, aflat in preajma alegerilor, are o idee: sa foloseasca, sub santaj, un borfas in simularea unui atac impotriva vilei lui Sterling, ceea ce ar motiva aberanta interventie politista. Dar odata pornit angrenajul, borfasul prefera sa simuleze o rapire cu ostatici si mascarada scapa de sub control. Scenariu diabolic amintind, prin ascutimea si rigoarea sa, de Fargo. Tragicul se imbina cu comicul absurd intr-o fascinanta farsa politista.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 31 martie, PRO Cinema, 23.05
    Soferul de taxi / Taxi Driver – Palme d’Or la Cannes, BAFTA, nom. Oscar

    Drama, SUA, 1976
    Regia: Paul Schrader – nom. Globul de Aur pt. scenariu
    Cu:
    Robert De Niro – nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    Jodie Foster – BAFTA pt. rol secundar si BAFTA – Most Promising Newcomer, nom. Oscar

    3 premii BAFTA
    [4] nom. Oscar
    [2] nom. Globul de Aur

    Un fost combatant in Vietnam, introvertit si singuratic, devine sofer de taxi in New York, unde, influentat de violenta si mizeria din jurul sau, comite o crima.

    “Am incercat sa creez un erou existentialist, inspirat din Sartre si Camus, si sa-l transplantez in contextul american. Un om care nu intelege ce i se intimpla, dar pornirile lui distructive, in loc sa se indrepte impotriva propriei sale persoane, asa cum se intimpla in Europa sau in Japonia, se indreapta impotriva celorlalti. E un fenomen tipic american.” (Paul Schrader) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Intentionind sa creeze o imagine put documentara a realitatii, filmul prezinta New York-ul ca pe ‘o hazna poluata, taxiul lui Travis Bickle fiind ca un batiscaf, din care eroul vede tot gunoiul si toata mizeria care il obsedeaza: prostituate, drogati, maniaci, strazi murdare, violenta fara sens’ (M. Dempsey).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Travis Bickle este omul-oglinda al Orasului, placa sensibila pe care se impresioneaza continuu imaginile dantesti ale acestuia. Acest introvertit atit de nedefinit este judecat dupa aparente sau este luat drept ceea ce nu e. De fapt, Travis e un nomad agresat, bruftuit, gonit, care in final isi asuma rolul de inger exterminator.” (Michael Henry) (Cinema… un secol si ceva, 2002)
    “Filmul e influentat stilistic de expresionismul lui Fritz Lang, de realismul rece si distant al lui Robert Bresson, dar si de violenta din filmele de groaza ale lui Roger Corman.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Ironie lucida si incisiva intr-un polar social cu totul original. Intentional, solo pentru un singur personaj, sofer de taxi care priveste sceptic fauna pasagerilor. Dar adevarata vedeta devine Jodie, intr-un rol de cocota infantila, cu o expresivitate care-l eclipseaza chiar pe De Niro. Pentru a acumula o maxima tensiune, Scorsese favorizeaza cadrul cu compozitie restrinsa, sprijinit pe un punct de fuga: fereastra, un ecran, o deschidere perpetuind, ca spatiu de baza, interiorul taxiului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 31 martie, TVR Cultural, 23.00
    A saptea pecete / Det sjunde inseglet – Premiul special al juriului la Cannes

    Drama, Suedia, 1957
    Regia: Ingmar Bergman
    Cu: Max von Sydow

    “Fascinant palimpsest medieval, apolog cu multiple rezonante morale ce trebuie descifrat in straturi suprapuse, despre om si angoasele sale, in care ample scene populare alterneaza cu procesiuni bruegeliene si tablouri intimiste, fascinante prin plastica inspirata parca de picturile medievale pe lemn. […] Din punct de vedere stilistic, este influentat de expresionism, de Dreyer si de frescele medievale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Scopul meu a fost sa pictez ca un zugrav din Evul Mediu, cu aceeasi angajare obiectiva, cu aceeasi sensibilitate si aceeasi bucurie. Personajele mele rid, pling, tipa, se tem, vorbesc, raspund, joaca, sufera, intreaba. Sint terorizate de ciuma, de Ziua de Apoi, de Steaua care se numeste Absint. Astazi, temerile noastre sint de alta natura, dar cuvintele ramin aceleasi. Intrebarea persista.” (Ingmar Bergman) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Aceasta alegorie, cu viziuni apocaliptice imbina desavirsit poezia cu filozofia intr-o opera de o deosebita profunzime, susceptibila de multiple interpretari. Punindu-si intrebari asupra sensului vietii, Bergman realizeaza ‘cel mai profund si mai ambitios film din istoria cinematografului suedez si se aproprie de operele lui Strindberg si Lagerkvist’ (Peter Cowie).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “O suita de tablouri de gen de o fenomenala frumusete si una dintre rarele reprezentari medievale credibile in cinema.” (Gilbert Salachas) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Demers poetic si filozofic, tributar mai curind picturii de fresca naiva medievala si gindirii existentialiste (Kirkegaard practic omniprezent la Bergman, considerat asimilat in cultura tarilor nordice), filmul este dezvoltarea cu mijloace cinematografice a unei scurte piese de teatru, ‘T – Trämalning’ (‘Pictura pe lemn’), scrisa de Bergman cu doi ani inainte (jucata la Paris in 1959). Filmul, ca si piesa, implanteaza in imagistica medievala, familiara si obsedanta pentru Bergman inca din copilarie, fatete ale unei angoase contemporane sau, mai exact, prelungirea in contemporaneitate a unor spaime si neputinte omenesti ancestrale. Apare aici Bergman omul de teatru, care se exprima pe sine cu mijloacele cinematografului si isi propune sa o faca in maniera pictorului medieval, care construia cu sensibilitate, maiestrie si bucurie o alta realitate, conceputa de fantezie, o realitate creata in interiorul celei date.” (Andreia Mihaila) (Almanah Cinema 1985)

    Duminica – 1 aprilie, PRO Cinema, 20.20
    Casablanca Oscar

    Drama, SUA, 1942
    Regia: Michael Curtiz – Oscar
    Cu:
    Humphrey Bogart – nom. Oscar
    Ingrid Bergman

    3 premii Oscar [8]

    Un bar in Casablanca anului 1941, unde se aduna toti refugiatii europeni in drum spre America. Un singuratic revoltat, care uraste si sfideaza oficialitatile. O frumoasa si enigmatica Ilsa, pe care datoria o tine linga alt barbat. O poveste de dragoste pe care citeva note pe pian o reinvie. Un film cu un farmec special datorita romantismului sau, care oglindeste starea de spirit a unei epoci. Film-fetis in anii ’60 in universitatile americane. Filmul preferat al americanilor, alaturi de Nasul, Inchisoarea ingerilor si Viata e frumoasa.

    “Dupa unii autori, cel mai bun film al lui Curtiz, dupa altii, ‘cel mai bun film hollywoodian din toate timpurile’ (Leonard Maltin).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cel mai fericit dintre accidentele fericite si cea mai importanta exceptie de la teoria filmului de autor.” (Andrew Sarris) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Desi e departe de a fi o capodopera, filmul are un farmec special datorita romantismului sai si a faptului ca nu esti obligat sa iei in serios rasturnarile melodramatice ale actiunii.” (Pauline Kael) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Ceea ce-l salveaza e umorul, acel amestec de ironie central-europeana si de cinism de tip Broadway-Hollywood Boulevard.” (Herman G. Weinberg) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Numai distributia stralucitoare a salvat de ridicol aceasta viziune a rezistentei franceze pe fundalul unui razboi mai mult exotic, care consacra un mit, cel al durului Bogart, inasprit de experientele vietii dar, in adincul sau, vulnerabil si sentimental.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “O vraja ale carei resorturi s-au refuzat intotdeauna analizelor estetice, un magnetism derutant pentru cei care, stiind ca nu se afla in fata uneia dintre acele opere fundamentale pentru destinul artei cinematografice, i-au recunoscut , fara sovaire, dreptul de a se aseza nu numai in sufletele a generatii de spectatori ci si in Cinematecile lumii. Obisnuitele clasamente ‘cele ai bune zece filme’ nu l-au avut niciodata in vedere, dictionarele nu-l consemneaza, nici macar dictionarul de filme al lui Sadoul, in ciuda Oscarurilor dobindite, antologia lui Bothey Crowther il aminteste intr-o anexa., printre alte 100 de filme dragi autorului. Nu s-a suparat nimeni dar nici nu si-a clintit nimeni, din loc, parerile, orice reluare a filmului fiind insotita de un imens succes.” (Magda Mihailescu)

    “Localul lui Rick este un loc magic unde se poate intimpla orice (si se intimpla: dragoste, moarte, urmarire, spionaj, patriotism). Sorgintea teatrala a conflictului dramatic, ca si saracia de mijloace, au dus la o admirabila condensare a evenimentelor intr-un singur loc. Dar, tocmai pentru ca exista toate arhetipurile, Casablanca devine citatul a o mie de alte filme si fiecare actor re-joaca aici un rol interpretat de nenumarate ori, iar rezonanta intertextualitatii actioneaza asupra spectatorului. Eco sustine: Casablanca nu este un film, ci mai multe filme intr-unul, o antologie. Facut aproape la voia intimplarii, el s-a construit, probabil, singur, daca nu chiar impotriva sau dincolo de vointa autorilor si actorilor sai. Functioneaza in ciuda teoriilor estetice si filmice, in el derulindu-se intr-o forma aproape telurica, Energia narativitatii in stare salbatica, fara ca arta sa intervina ca s-o disciplineze.” (Almanah cinema, 1989)

    Duminica – 1 aprilie, TVR Cultural, 23.00
    Amen – nom. César
    Drama, Franta, 2002
    Regia: Costa-Gavras – César pt. scenariu, nom. César pt. regie

    1 premiu César [7]

    Amen este un film mediocru facut cu bune intentii, dar care seamana, din pacate, mai curind cu teatrul filmat decit cu cinema-ul incediat care a facut gloria lui Costa-Gavras [“regizor european cu o lunga cariera a peliculelor-denunt”].” (Alex. Leo Serban) (Dilema, nr. 471, 22–28 martie 2002)

    “Desi curat lucrat, e o copie palida a filmelor care i-au adus notorietatea lui Costa-Gavras in trecut. […] Nu emotioneaza pe cit o facea Music Box, celalalt film ‘holocaustic’ al lui Gavras.” (Mihai Chirilov) (Observator cultural, Nr. 108, 19-25 martie 2002)

    “Filmul are discretia caracteristica regizorului si acel amestec propriu de distantare si obiectivitate, pe de o parte, si implicare (prin tonul abia sesizat acuzator) si subiectivism, pe de alta parte, dar nu mai are aproape nimic din forta filmelor sale mai vechi.” (Laurentiu Bratan) (22, Nr. 14 / aprilie 2002)

    “Pe alocuri tensionat si plin de replici de calitate ce nuanteaza pozitii, evidentiaza psihologii, certifica oportunisme sau dezvaluie atributele diplomatiei pasnice a prelatilor catolici, situate intre indiferenta si compromis total, filmul realizat de Gavras subliniaza in destule secvente ideologia purificatoare a nazismului si conditia de complici la crime a celor mai inalti demnitari.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, 13 martie 2002)

    “Vocatia lui Costa-Gavras nu e pentru metafizic, ci pentru militant… Filmul pune in discutie responsabilitatea calitatii de martor si acuza – preluind o formula a lui Mauriac – ‘toti martorii care nu au strigat, oricare ar fi fost ratiunile tacerii lor’…” (Eugenia Voda) (Romania literara, , Nr. 12, 27 martie - 2 aprilie 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Luni – 2 aprilie, HBO, 20.00
    Eu, tu si toti cei pe care-i stim / Me and You and Everyone We Know – Premiul special al juriului pt. originalitatea viziunii la Sundance Film Festival

    Comedie, SUA, 2005

    Regia: Miranda July

    “Richard Swersey, un vinzator de pantofi care a ramas de curind singur, tata a doi baieti, este pregatit si dornic de intimplari extraordinare. Dar cind captivanta si spontana Christine (Miranda July) intra in viata sa, il cuprinde panica. Christine este artista si soferita la ‘Eldercab’, alterneaza intre suferinta si speranta, lasind realitatea si fantasticul sa se intrepatrunda in arta si viata sa. Viata nu este la fel de imponderabila pentru fiul de 7 ani al lui Richard, Robby, care are o relatie riscanta pe Internet cu o straina si nici pentru fratele sau de 14 ani, Peter, care devine subiect de experiment pentru fetele din cartier, care fac repetitii pentru viitorul lor in dragoste si casatorie. Toate personajele cauta apropiere in micile momente care le leaga cu alti oameni de pe pamint.” (www.port.ro)

    Joi – 5 aprilie, TVR 1, 20.20
    Desertul tatarilor / Il deserto dei Tartari
    Drama, Franta-Italia-Iran-RFG, 1976
    Regia: Valerio Zurlini

    “Un tinar isi incepe cariera militara intr-o fortareata din Desertul Tatarilor, a carei garnizoana asteapta de ani de zile aparitia inamicului. Cu trecerea timpului, e covirsit si el de raul asteptarii infrigurate si isi da duhul tocmai cind, in sfirsit, hoarda e in fata cetatii. Film excesiv de lent, de ‘atmosfera’, reproducind servil ritmul romanului lui Dino Buzatti.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Joi – 5 aprilie, Antena 1, 00.00
    Mai bine nu se poate / As Good As It Gets – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1997
    Regia: James L. Brooks – nom. Globul de Aur, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. (co)scenariu
    Cu:
    Jack Nicholson – Oscar, Globul de Aur
    Helen Hunt – Oscar, Globul de Aur

    2 premii Oscar [7]
    3 premii Globul de Aur [6]

    “Pelicula prezinta cu umor modul in care un incurabil mizantrop este facut sa descopere frumusetea vietii de catre o chelnerita cu un copil bolnav, un pictor homosexual (interpretat de Greg Kinnear) si ciinele acestuia. Finalmente, filmul este o necesara pledoarie pentru toleranta si pentru increderea in celalalt, oricit de diferit ar fi acesta.” (Doinel Tronaru) (Romania Libera, 20 septembrie 2001)
    “O predica duminicala rostita de un regizor al bunelor intentii si al superficialitatii sentimentale. Bun, uneori, dialogul, atunci cind e cinic si provocator. Interesant si prin modul in care scoate la iveala ineficienta sistemului public american de sanatate, dar inutil de lung – peste doua ore – misunind de clisee cu efect la public. Nicholson si Hunt, desi ‘oscarizati’, sint manieristi pornind chiar din definirea personajelor.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Odiseea / The Odyssey (1997), cu Eric Roberts, Armand Assante (prima parte) – Vineri, Antena 1, 14.15

    “Ecranizare a Odiseei lui Homer, realizata cu efecte speciale exceptionale si in locatii incredibile. Filmul repovesteste calatoria intreprinsa de Ulise, care supravietuieste pe parcursul a 10 ani la tot felul de incercari din partea zeilor maniosi. Pentru a se intoarce acasa, Ulise trebuie sa invinga Ciclopii, sa calatoreasca prin Infern si nu in ultimul rind sa reziste ispitelor vrajitoarei Circe.” (www.port.ro)

    Miss Litoral (1991), cu Jean Constantin, Anca Turcasiu, Alexandru Arsinel, Horatiu Malaele – Vineri, PRO Cinema, 16.45; Simbata, 12.00
    “Burlesca triviala, greu de raportat la pretentiile profesionale dovedite de Mircea Muresan in alte filme. Distinsul realizator experimenteaza aici un nou gen cinematografic, ‘comedia robot’, fara scenariu si dramaturg (nici pe generic, nici in informatiile communicate presei), o ingaimare de grimase si tumbe pe tema data, cu mamele si fese despuiate, automobil ‚‘retro’, Dracula chirurg si alte atractii, pe fundalul unei explozii de monotone ‘cirlige’ estradiste si a unei incursiuni, prin vecini, la Ialta.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Francesca si Nunziata / Francesca e Nunziata (2001), cu Sophia Loren – Vineri, Acasa, 20.30

    “La sfirsitul secolului 19, Francesca, fiica unor fabricanti de paste fainoase se marita cu printul Giordario Montorsi, cu care va avea noua copii. Cind una dintre fete, Nana se imbolnaveste, Francesca face un legamint: daca fiica ei se va insanatosi, va infia un alt copil. Astfel intra in familia Montorsi Nunziata, o fetita dragalasa in virsta de opt ani.” (www.port.ro)

    Hotii de diamante / After the Sunset (2004), cu Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson – Duminica, HBO, 16.50 – Vineri, HBO, 21.45
    “Comedia de actiune ‘After the Sunset’ incepe acolo unde majoritatea filmelor ce implica jafuri de mare amploare se sfirsesc: doi indragostiti fug in paradisul tropical pentru a se bucura de roadele muncii lor. Dar in momentul in care un agent FBI, care i-a urmarit timp de sapte ani, este convins ca pun la cale un furt de un milione de dolari, incepe un joc de-a soarecele si pisica.” (PRO TV Magazin)

    Rapire de persoana / The Clearing (2004), cu Robert Redford, Helen Mirren, Willem Dafoe – Vineri, HBO, 23.25
    “Sotii Wayne si Eileen Hayes (interpretati de Robert Redford si Helen Mirren) duc o viata fericita, lipsita de griji. Insa linistea le este spulberata atunci cind Wayne este rapit, ziua in amiaza mare. Dintr-o data, Wayne, care se mindrea cu faptul ca stie sa negocieze orice in viata, ajunge in situatia in care soarta sa depinde de un om care nu mai are nimic de pierdut - Arnold Mack (interpretat de Willem Dafoe). Acasa, sub presiunea investigatiilor FBI-ului si a propriilor sale framintari interioare, viata lui Eileen devine o succesiune terorizanta de suspiciuni, enigme si intrebari fara raspuns. Va reusi Wayne sa cistige cea mai importanta negociere pe care a condus-o vreodata, a carei miza este insasi viata sa ?” (www.port.ro)


    Ucideti-l pe Smoochy / Death to Smoochy (2002), cu Robin Williams, Edward Norton – Vineri, PRO TV, 23.30

    “Robin Williams e absolut uluitor, intorcind complet pe dos imaginea sa de baiat bun. Aici e un prezentator cu gura spurcata, in acelasi timp hilar si infricosator. Norton reuseste unul dintre rolurile carierei sale, cistigindu-ne simpatia cu personajul bufonului cu inima mare.” (www.port.ro)

    Crima si pedeapsa / Crime and Punishment (199, cu Ben Kingsley – Vineri, Hallmark, 00.00

    “Se cauta, febril, autenticitatea sufletului slav in semne exterioare ca accentul rus in care e vorbita limba engleza sau dansurile pitoresti plasate – hodoronc-tronc – intr-un parc public. Penibil e mai ales finalul euforic, in Siberia, circumscris declamator in ‘miracolul Invierii, al omului nou, al vietii noi’ etc. etc.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Printesa indaratnica / The Princess Diaries (2001), cu Julie Andrews – Simbata, Kanal D, 10.30

    “Varianta debila si conventionala a ‘Cenusaresei’ cu o regie fara vocatie care reflecta stingacia timidei prin tumbe si caderi de pe scaun. Demne de interes doar episoadele ce reflecta realitatea scolara americana.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Simbata, HBO, 12.45

    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)
    Padureanca (1986), cu Manela Harabor – Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 12.30
    “Pe un scenariu riguros, intr-o crestere constanta a tensiunii spre paroxism, sint dispuse puternice creatii actoricesti ca figura tragica, stralucit intrupata de Rebengiuc, ca ingenua aparitie a ‘Padurencei’ sau ca pata de culoare aruncata de Pupaza, ‘prostul satului’ si de intreg ansamblul interpretilor, privilegiat de calitatea scenariului si a regiei.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Salutari de la Agigea (1984), cu Serban Ionescu, Stefan Velniciuc, Doina Deleanu, Nae Caranfil – Simbata, B1, 19.00

    “O echipa de elevi din a XII-a vrea sa puna umarul, in vacanta de vara, la constructia Canalului Dunare-Marea Neagra. Un coleg al lor, pe care mama retrograda nu-l lasa sa plece o data cu ceilalti, ii ajunge din urma ca cineamator. Tinarul regizor lupta din greu cu balastul de constringeri ideologice al scenariului, orchestrind, abil, documentarul cu fictiunea, si izbutind sa-i confere un aer mai tineresc prin scriitura si inventivitatea portretelor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Insula / The Island (2005), cu Ewan McGregor – Simbata, HBO, 20.00

    “Lincoln Six-Echo (Ewan McGregor) si Jordan Two-Delta (Scarlett Johansson) se afla printre sutele de rezidenti a unei institutii sub control la mijlocul secolului 21. La fel ca toti locuitorii acestui mediu controlat cu atentie, tot ce se refera la vietile lor de zi cu zi este monitorizat, chipurile spre binele lor. Singura cale de iesire - si speranta pe care o impartasesc cu totii- este sa fie alesi sa mearga in ‘Insula’ - ultimul loc necontaminat din lume dupa un dezastru ecologic care, dupa cum s-a anuntat, a luat vietile tuturor de pe planeta, mai putin a lor. Afectat de curind de cosmaruri inexplicabile, Lincoln este nelinistit si incepe sa puna la indoiala din ce in ce mai mult restrictiile asupra vietii lui. Dar nu este pregatit pentru adevar, atunci cind curiozitatea sa din ce in ce mai mare duce la descoperirea teribila ca tot ce stia despre existenta lui este o minciuna, ca Insula este o farsa cruda si ca el, Jordan si toti cei pe care ii cunosc sint de fapt mai valorosi morti decit vii. Timpul se scurge, iar Lincoln si Jordan incearca sa scape in lumea exterioara pe care nu au cunoscut-o niciodata. O data ce se afla in exterior si departe de ochii indiscreti ai institutului, prietenia inocenta pe care au impartasit-o incepe sa capete profunzime. Dar avind fortele institutiei pe urmele lor, Lincoln si Jordan au o misiune principala: sa traiasca.” (www.port.ro)

    Padurea nebuna (1982), cu Florin Zamfirescu, Horatiu Malaele, Valeria Sitaru, Catrinel Dumitrescu Simbata, B1, 20.15; Duminica, B1, 16.00
    “Ecranizare a romanului lui Zaharia Stancu (la scenariul careia a contribuit si istoricul de film Ioan Cantacuzino), din pacate prea putin reprezentativa pentru cei implicati, fiindca tocmai nebunia nu se simte, nu numai a padurii titulare, dar si a oamenilor, in fata lipsurilor si spaimei de moarte. Un film prea elegant ca sa aiba de a face cu opera bolovanos-razvratita pe care o ecranizeaza.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Calea lui Carlito / Carlito’s Way (1993), cu Al Pacino, Sean Penn – Simbata, TVR 2, 23.10

    “In anii ’70, eliberat din inchisoare, un gangster portorican excedat de hartuiala incearca o existenta cinstita. Zbaterile personajului le corespunde un montaj convulsiv si plin de socuri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Iulius Cezar / Julius Caesar (2002), cu Jeremy Sisto, Richard Harris
    Simbata, National, 22.15 – prima parte
    Duminica, National, 22.15 – a doua parte
    “Filmul prezinta povestea ultimului dictator al Romei, ajutorul fiicei sale, luptele date impreuna cu legiunile sale, intoarcerea la Roma, rivalitatea cu Pompei si in cele din urma complotul care i-a cauzat moartea.
    Filmul, desi unul istoric, prezinta cronologic alaturi de evenimente atit oamenii, obiceiuri si localitatii minutios construite transformind astfel personajele cartilor de istorie in fiinte umane, carora sentimentele le insufla viata. Astfel Cezar este vazut nu numai prin prisma dictatorului atit de temut cit si ca om care iubeste si sufera, tradeaza si este tradat la rindul lui.” (www.port.ro)

    Dl. si d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Duminica, HBO, 18.00
    “Daca vreti sa va distrati, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideala: are replici destepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sint super-haioase), are artilerie grea (rasturnari de situatie, explozii, plus „explozia-in-serie” care se numeste Angelina) si are eleganta (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, saracu’, este o traducere buna - sau macar ca lumea: de la „berbecut” pentru „barbecue” (!) si pina la „chat-ul minciunilor” pentru „web of lies”, versiunea romaneasca („traducere si adaptare”, zice subtitlul) e un macel lingvistic din care nu scapa decit umorul - si acela, involuntar...” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, octombrie 2005)

    Harababura (1990), cu Dem Radulescu, Ileana Stana Ionescu, Rodica Popescu Bitanescu – Duminica, B1, 20.00

    “Insailare de scenete infatisind peripetiile unor turisti din Bucuresti la Brasov. Strident si artificial, dezolant de vulgar, reper pentru starea jalnica a comediei postdecembriste in care unii cronicari n-au ezitat sa vada, totusi, o alegorie’ a societatii epocii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Dragoste si razboi / In Love and War (1996), cu Chris O’Donnell, Sandra Bullock – Duminica, TVR 1, 20.10

    “In 1918, soseste in Italia reporterul Ernest Hemingway, un adolescent aratos, hotarit sa lupte in razboi si sa-i puna capat. Va face totul s-ajunga in linia intii. Va reusi, dar in timpul unei discutii cu niste ofiteri italieni, o bomba explodeaza ucigindu-i noii camarazi si lasindu-l intr-o balta de singe. Pe patul de spital, Ernest este ingrijit de asistenta Agnes von Kurowski. Desi doctorul Domenico Caracciolo vrea sa-i amputeze piciorul, Agnes se opune, sperind ca tratamentul va avea efectul dorit. Piciorul este salvat, Ernie intra in convalescenta, iar Agnes este transferata intr-un spital de pe front. Hemingway o iubeste, doctorul Caraccio o admira, iar Agnes va trebui sa aleaga intre frumosul doctor italian, care se dedica si el salvarii vietilor omenesti, si irezistibilul tinar american care i-a rapit inima.” (www.port.ro)

    Dirty Dancing (1987), cu Patrick Swayze, Jennifer Gray – Duminica, Acasa, 21.30

    “O tinara care infunta curajos viata isi petrece vara lui 1963, intre doua demonstratii impotriva razboiului din Vietnam, printre stundentii angajati intr-un hotel turistic drept chelneri pentru a amuza fiicele clientilor. Sub influenta instructorului JOhnny, ea are revelatia salvarii sale prin dans. Divertisment colorat ci dansuri unduitoare, plesnind de sexualitate (Dirty Dancing semnificind atingerea trupurilor prin invirtirea soldurilor), imn coregrafic inchinat sperantei desarte a tinerilor ca tocmai ei ar putea purifica America.”

    Grabeste-te incet (1981), cu Dem Radulescu – Luni, PRO TV, 13.30

    “Subiect de drama, inspirat de piesa lui Ion Baiesu ‘Alibi’, convertit in farsa, cu intentii nerealizate de gag si complicatii benigne.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Tata de duminica (1975), cu Amza Pellea, Radu Beligan, Gina Patrichi – Luni, B1, 20.00

    Distributia e incapabila sa salveze neantul scenaristic si regizoral al acestei demonstratii didacticiste, cu atit mai mult cu cit personajele sint maniheiste pina si in vestimentatie. (…) Si totusi, filmul releva rara ambitie a unui dialog viu, spontan, firesc si, uneori, chiar cu umor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Virus (1999), cu Joanna Pacula, Jamie Lee Curtis, Donald Suherland – Luni, Antena 1, 00.00

    “Echipajele unor vase rusesti si americane sint atacate de virusul unui E.T. care considera ca rasa umana ar trebui eradicata. Singura supravietuitoare a catastrofei, Nadia stie cum se poate lupta impotriva agresorului nevazut. Realizatorul este. De fapt, creator de efecte speciale, in numeroase editii ale Oscarului, la statueta de aur. Thrillerul aceasta, prea debil, ii serveste doar ca pretext de recital.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Empire Falls (2005) – prima parte, cu Ed Harris, Philip Seymour Hoffman, Helen Hunt, Paul Newman, Robin Wright Penn – Marti, HBO, 16.40
    “Empire Falls este un orasel in declin, undeva in New England. Miles Roby se ocupa de cel mai mare restaurant de aici de aproximativ 20 de ani. Nu a reusit niciodata sa-si faca suficient curaj pentru a parasi o data pentru totdeauna orasul acesta prapadit. Mai ales ca este intr-un permanent conflict cu malitiosul sau tata, Max, si cu prezenta dominatoare a lui Francine Whiting, patroana restaurantului. Si, peste toate acestea, se mai afla si in plin divort.” (PRO TV Magazin)

    Fara aparare / The Juror (1996), cu Demi Moore, Alec Baldwin – Marti, AXN, 22.45

    “Transpunere captivanta a unui roman de C.D. Green cu o prezenta plina de magnetism a duetului interpretativ: Moore de irezistibila mobilitate si Baldwin intr-un ambiguu aliaj de simpatie si teroare.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Iancu Jianu zapciul (1980), cu Adrian Pintea – Miercuri, B1, 20.00

    “Cu o reala aplicare spre hrisoave si folclorul real al timpului, filmul e strabatut de un parfum arhaic, firesc si justificat. Ca si in alte productii ale sale, Cocea reuseste sa se desprinda din carcanele haiduciei buftene, datorita si unui dialog scris in colaborare cu Mihai Opris si Vasile Chirita, punctat de asemenea giuvaieruri lingvistice: ‘Daca vrei sa ajungi mare, trebuie sa te faci mic’!” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Inscenarea / Ricochet (1991), cu Denzel Washington – Miercuri, PRO Cinema, 22.00

    “Capturarea periculosului bandit Blake il propulseaza pe politistul de culoare (si student la drept), ca loctiitor al procurorului districtului. Dar Blake nu-i iarta nici bravura, nici cariera. Evadat din inchisoare, el face totul ca sa-l compromita. Filmul cade victima unei dihotomii schizoide: cit e vorba de politist, secventele sint eficiente si credibile, datorita si masurii, echilibrului stralucitului interpret. Cum apare raufacatorul, totul e victima diabolizarii acestuia si e implauzibil.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Darling Lili (1970), cu Julie Andrews – Joi, Cinemax, 14.40

    “Comedie sofisticata, montura pentru stralucirea lui Andrews, mai ales in numerele muzicale. Totusi, un precedent interesant in a imbina spionajul cu musicalul, filmul de aviatie cu vodevilu.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Castelul din Carpati (1980), cu Cornel Ciupercescu, Octavian Cotescu, Marcel Iures – Joi, B1, 20.00
    “Poveste cu accente romantice, dar si S.F. inspirat de romanul omonim al lui Jules Verne. ‘Pacat de tinerete’ al regizorului, idee splendida, ratata, inainte de toate, din lipsa afinitatii lui Gulea pentru fantastic.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    In cautarea Tarimului de Nicaieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Joi, HBO, 21.30
    “Aparent conventional in epica, filmul lui Mark Forster cistiga prin caldura exprimarii aventurii eroului sau scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusa in materializarea lumilor imaginare propuse atit eroilor, cit si spectatorilor. Dupa atit de multa violenta gratuita sau sofisticata de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericita exceptie ce nu trebuie ocolita.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, mai 2005)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  4. #4
    Senior Member Expert
    RDI - Board Default Avatar

    Join Date
    Mar 2003
    Location
    crisana
    Posts
    1,806
    Posts Thanks / Likes

    Default

    sunt multe filme vechi ce trebuiesc vazute...numai timp sa avem...

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top