Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 12 23-29 martie 2007

    Filmele saptaminii

    Metropolis
    Apollo 13
    Miezul noptii in gradina binelui si raului
    Lista lui Schindler
    Hamlet
    Charlie si fabrica de ciocolata
    Lumea apelor
    Portocala mecanica
    E.T. – Extraterestrul
    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul
    Trandafirul rosu din Cairo
    La rascruce de vinturi
    Iisus din Nazaret
    Portretul unei doamne


    Vineri – 23 martie, Antena 1, 13.45
    Metropolis
    Film de animatie, Japonia, 2001
    Regia: Rintaro

    "’Metropolis’ este, inainte de toate, o uimitoare realizare tehnica. Chiar daca eroii lui sint rezultatul unui metisaj intre cei din ‘Pokemon’ si ‘Yellow Submarine’, peisajele vii si secventele de actiune sint deosebit de frumoase. Metropolis e un oras al viitorului care seamana mult cu New York-ul. In arhitectura lui exista o influenta a celui de-al treilea Reich - cladirile sint intunecate si expresive. O priveliste spectaculoasa, care poarta promisiunea pericolului, a intrigii si seductiei diabolice, acompaniata de sunet de un jazz straniu.

    E un film despre haosul politic, despre o societate unde robotii sint sclavi exploatati de oameni. Ca de obicei in productiile manga, tehnologia se rascoala ca sa-si infrunte creatorii. Vag inspirat de capodopera muta a lui Friz Lang cu acelasi titlu, filmul e simultan si alarmat si indragostit de tehnologie, o contradictie cel mai bine reprezentata de dragostea eroului pentru un robot sexi pe care-l salveaza de la distrugere. Ea e, aparent, doar o masina, dar intr-o lume in care un robot e inzestrat cu emotii si sperante, care mai poate fi definitia exacta a fiintei umane?

    ‘Metropolis’, despre care criticul Roger Ebert a spus ca e unul dintre cele mai bune filme de animatie pe care le-a vazut vreodata, reuseste sa fie o izbinda tehnologica: o masina cu suflet si sensibilitate vizuala care genereaza un numar surprinzator de imagini tulburatoare.” (www.port.ro)

    Vineri – 23 martie, TVR Cultural, 23.00
    Apollo 13 – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1995
    Regia: Ron Howard – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Tom Hanks
    Ed Harris – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar
    Kevin Bacon

    2 premii Oscar [9]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Filmul lui Ron Howard are marele merit de a se concentra asupra detaliilor relevante, fara sa faca greseala de a cauta solutii narative menite sa faca materialul filmic mai incitant, fara sa apeleze la drame paralele si nuante melodramatice pe care multi alti regizori le-ar fi considerat obligatorii.” (PRO TV Magazin)

    “Nu e vorba de o fabulatie S.F., ci de tribulatiile unui echipaj real: Howard relateaza o noua Odisee spatiala pornind de la istoria cosmonauticii americane. Spectaculoasa si tensionata reconstituire, dar… abuzul de tehnica aminteste, pe alocuri, de ceea ce un personaj denumea ‘gargara de tip NASA’!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vineri – 23 martie, TVR 1, 23.20
    Miezul noptii in gradina binelui si raului / Midnight in the Garden of Good and Evil
    Drama, SUA, 1997
    Regia: Clint Eastwood
    Cu: John Cusack

    “Un tinar ziarist pornit sa faca un reportaj despre viata lui Williams, personaj de vaza al orasului Savannah, da de o crima pasionala. Pudoarea, ipocrizia, prudenta au suprapus straturi succesive peste existenta reala a lui Williams. Reporterul incearca sa intrevada adevarul dincolo de ele. E oare posibil? Cel de-al 20-lea film din cariera de realizator a lui Eastwood (si al treilea in care el nu apare ca actor!) e transpunerea unui roman de John Berendt.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vineri – 23 martie, PRO TV, 23.30
    Lista lui Schindler / Schindler’s List – Oscar, Globul de Aur, BAFTA (Oscarul britanic), nom. César (Oscarul francez) pt. cel mai bun film strain
    Drama, SUA, 1993
    Regia: Steven Spielberg – Oscar, Globul de Aur, BAFTA
    Cu:
    Liam Neeson – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Ben Kingsley – nom. BAFTA pt. rol secundar
    Ralph Fiennes – Globul de Aur, nom. Oscar, nom. BAFTA pt. rol secundar

    6 premii Oscar [11]
    3 premii Globul de Aur [6]
    3 premii BAFTA [4]

    “Un film profund si dur, pasionant si cumplit, sumbru si de neuitat. Si totusi, plin de speranta. Unul dintre cele mai bune, daca nu chiar cel mai bun film despre Holocaust.” (Jean-Pierre Lavoignat) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Spielberg antreneaza spectatorul in cele mai cumplite momente ale Istoriei si, cu toate acestea, spectatorul iese din sala innobilat.” (Peter Bart) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Povestitor fara pereche, Spielberg a stiut sa gaseasca toate unghiurile, toate procedeele narative, toate artificiile de regie pentru a-si aduce contributia la lupta impotriva uitarii si pentru a impresiona publicul larg, publicul sau, demarcindu-se de documentarele facute pe acest subiect de regizori ca Alain Resnais sau Claude Lanzmann. Filmul evidentiaza, cu o abilitate demna uneori de un acrobat, descrierea clinica a atrocitatilor si totodata rezista la tentatia melodramei.” (Christian Jauberty) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Spielberg a stiut sa gaseasca detalii penetrante in evocarea sa. Maestrul suspansului creeaza o secventa de neuitat in camera de gazare. Numai ca problema universala a artei e cum de au fost posibile ororile, nu exhibarea ororii in sine. La aceasta intrebare cruciala realizatorul se dovedeste incapabil sa raspunda. ‘Lista’ devine un ‘Park’ in care, prin multimile ingrozite, foiesc ‘dinozauri’ imbracati in uniforme S.S., Schindler raminind la fel de neexplicat ca si calaul paranoic. Se spune ca subiectul ar fi trebuit atribuit abordat de Billy Wilder. Spielberg a obtinut, primul, drepturile si banii, si l-a facut el. Alternativa te lasa, totusi, pe ginduri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 24 martie, National, 20.15
    Hamlet

    Drama, SUA-Marea Britanie-Spania-Franta, 1990
    Regia: Franco Zeffirelli
    Cu:
    Mel Gibson
    Glenn Close
    Helena Bonham Carter

    [2] nom. Oscar

    “Versiune inchegata dramaturgic, desi prea explicativa, uneori de-a dreptul pleonastica. Regele defunct, citusi de putin fantomatic, e ostenit de volbura Universului. Foarte buna Ofelia, hartuita pina la nebunie inca dinaintea uciderii tatalui ei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 24 martie, HBO, 21.20
    Miercuri – 28 martie, HBO, 23.20
    Charlie si fabrica de ciocolata / Charlie and the Chocolate Factory
    Fantezie, SUA, 2005
    Regia: Tim Burton
    Cu: Johnny Deep

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur
    [4] nom. BAFTA

    “Daca exista azi un cineast care sa-si merite titulatura de mare maestru al fanteziei, acela e cu siguranta Tim Burton. Filmele lui sint construite pe structura basmului, cu ingrediente pe care a saptea arta trebuia sa fie suficient de evoluata ca sa le poata produce. Filmele lui Tim Burton prind la un public foarte amestecat ca virsta, pregatire, expectatii. Motivul ar fi ca acestea ‘lucreaza’ la glanda intima a sensibilitatii (ma feresc ca de nu stiu ce sa spun ca se adreseaza ‘copilului din noi’). […]

    Charlie si fabrica de ciocolata, ca toate filmele lui Burton, e un foc de artificii colorate, din care tisnesc surprize in toate directiile. Mereu se intimpla ceva neobisnuit, iar – chestie noua la Burton – papilele gustative sint intr-atit de stimulate de scenografia verosimila, incit transforma filmul intr-un deliciu simtit parca si pe cerul gurii.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, Nr. 42, 10-16 septembrie 2005)

    Simbata – 24 martie, Antena 1, 22.30
    Lumea apelor / Waterworld

    Film SF, SUA, 1995
    Regia: Kevin Reynolds
    Cu Kevin Costner

    “Intr-un viitor nu prea indepartat, pe un glob terestru devenit lacustru, o mina de oameni – redusi la o conditie aproape animalica – se lupta cu natura si cu piratii, dar mai spera sa gaseasca un colt uitat de pamint uscat. Megaproductie hollywoodiana, al carei deviz depaseste pentru prima oara 100 milioane de dolari. Aventura realizarii ei, presarata de ghinioane, e mai interesanta decit rezultatul final.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Un erou misterios si solitar porneste ca un alt Noe, alaturi de o femeie si o fetita, in cautarea unui nou inceput. Bravuri si bravade, peisaje subacvatice, palpitante fapte de arme, intr-un film care a facut zgomot doar prin indoielnica virtute de a fi ‘cel mai costisitor tunat vreodata’. Dupa un plictis de mai bine de doua ore, sfirsesti prin a te intreba pe ce s-au dus banii?” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Unul din esecurile colosale de la Hollywood din toate timpurile. […] Avind evidente similitudini vizuale cu Road Warrior [Mad Max], filmul surprinde din punct de vedere stilistic. […] Filmul este in ultima instanta neterminat din cauza intrigii insuficiente si a tonului schizofrenic. Insa pentru un film cu o asa reclama negativa, produsul final depaseste de fapt asteptarile minimalizate.” (Mike DiBella – All Movie Guide)

    Simbata – 24 martie, PRO Cinema, 23.05
    Portocala mecanica / A Clockwork Orange – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, Anglia 1971
    Regia: Stanley Kubrick – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, nom. Oscarpt. scenariu
    Cu: Malcolm McDowell – nom. Globul de Aur

    [4] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur

    “Marilor idealuri ale anilor ’60, Kubrick le raspunde, inspirat de un roman de Anthony Bruges, cu Portocala mecanica, capodopera perversa si estetizanta, violenta satira sociala, denunt vehement al conditionarii psihologice, anticipatie clinica despre delincventa juvenila in anul 2000, comedie neagra si S.F. filosofic. El jongleaza frenetic cu cei doi poli ai dramaturgiei futuriste, sexul si violenta, provocind repulsie si fascinatie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Ideea pe care o sustine filmul meu este diametral opusa celei a lui Rousseau. Dupa parerea mea, fiinta umana corupe societatea si nu invers.” (Stanley Kubrick) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Un cocteil exploziv intr-o opera de un baroc negru asupra civilizattiei moderne, care lasa sa se intrevada un viitor fara speranta, impartit intre violenta oarba si cruzimea stiintifica.” (Phiippe d’Huygues) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Coregrafia actelor de violenta si a grotescului mascheaza un pesimism profund, opus credintelor utopice in solutionarea rationala a conflictelor si tensiunilor sociale.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cu ajutorul expresionismului, Kubrick creeaza o adevarata impresie de cosmar. Si daca filmul se termina prin citeva piruete punctate de umor, spectatorul nu iese din sala mai putin naucit, zdrobit, deeconcertat de atita delir premonitoriu si de atita gravitate dezinvolta. Uluit deopotriva de atita frumusete formala si inteligenta cinematografica.” (Roland Lacourbe, Raymond Lefèvre) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 25 martie, PRO Cinema, 16.30
    E.T. – Extraterestrul Globul de Aur (drama), nom.. Oscar
    Film SF, SUA, 1982
    Regia: Steven Spielberg – nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    3 premii Oscar [8]
    2 premii Globul de Aur [5]

    “Iese in SUA [in 13 iunie 1982] in 1.101 cinematografe, stabilind un record de incasari in primul week-end (2 mil. Dolari) si in final plasindu-se pe locul I in topul box-office-ului american din toate timpurile. Povestea prieteniei dintre un extraterestru ratacit pe Pamint si un baietel care il ajuta sa reintre in contact cu ai sai. Mai mult ca oricind, Spielberg nu se dezminte: el ‘e asemenea unui magician ale carui trucuri sint atit de indraznete, incit te fac sa rizi’ (Pauline Kael), dar si sa lacrimezi induiosat. Spielberg e un copil mare caruia ii place sa inventeze povesti spre bucuria sa, a numerosilor sai copii si a tuturor celor care mai au disponibilitatea sa creada in basme. O data cu aparitia tehnicii digitale, acestea vor deveni tot mai spectaculoase (Jurassic Park – 1993; Lumea pierduta – 1997).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    E.T. a devenit un fenomen cultural fara precedent, ridicind stacheta comerciala la noi cote si facind din eroul sau cu ochii holbati cel mai popular insemn al Americii anilor ’80. Unii critici au strimbat din nas, gasind intriga prea subtire, personajele unidimensionale si substanta intelectuala deficitara; cu toate acestea, ramine un film stralucit, povestit si raspunzind, asemenea majoritatii filmelor lui Spielberg, nevoii umane elementare despre miracol, mister, de ceva dincolo de obisnuitul vietii cotidiene.” (Derek Winnert) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Fantezie despre alte civilizatii in care criticii creduli s-au grabit sa vada mesaje in favoarea diferentei. Secv. rapel: finalul cu desprinderea bicicletei de pe Terra, expresie a infailibilitatii visului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 25 martie, HBO, 17.40
    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Cu incasari care trec de 300 de milioane de dolari si cu patru saptamini de dominare a pietei internationale, prima ecranizare dupa seria fantasy scrisa de C.S. Lewis are toate sansele sa ajunga cea mai de succes pelicula Disney din toate timpurile, depasind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce in scena patru copii-actori talentati, o vrajitoare de pus in rama si un arsenal de efecte speciale pe masura productiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naiva, e inconsistenta si neconvingatoare.” (Catalin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)

    Cronicile din Narnia merita vazut pentru ca arata cit de bun a fost Stapinul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)

    Marti – 27 martie, Cinemax, 19.30
    Trandafirul rosu din Cairo / The Purple Rose from Cairo – BAFTA, César pt. film strain
    Comedie romantica, SUA, 1985
    Regia: Woody Allen – Globul de Aur, BAFTA si nom. Oscar pt. scenariu original
    Cu:
    Mia Farrow
    Jeff Daniels

    2 premii BAFTA [3]
    1 premiu Globul de Aur [1]
    [1] nom. Oscar

    “Comedie dulce-amara despre viata cenusie a unei tinere femei care, in anii ’30, isi afla singura evadare in sala de cinema, unde lumea de pe ecran incepe sa se amestece cu cea reala. Omagiu adus comediei americane din anii ’30.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “In perioada marii depresiuni economice, o casnica traieste o romantica idila cu un erou de cinema, care coboara de pe ecran special pentru ea. La fel ca in Zelig sau Broadway Danny Rose, Allen combina in maniera sa personala umorul si situatiile foarte omenesti.” (www.port.ro)

    “Cine n-a visat vreodata ca personajele dintr-un film sa coboare de pe ecran si sa i se alature in viata? Woody Allen dezvolta aici aceasta minunata idee, cu un rezultat amuzant, uman, poetic, cu o Mia Farrow emotionanta. Deznodamintul, cu dubla detenta, permite autorului sa saveze deopotriva luciditatea si gustul pentru vis.” (Bernard Rapp, Dictionnaire du Cinema – Larousse) (www.port.ro)

    “Comedie romantica, usoara, plina de haz, cu farmecul unei povesti si profunzimea unui sondaj sociologic. Remarcabila capacitatea regizorului de a reda atmosfera vremii cu nostalgia ritualului cinematrafic din anii ’40.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Cel de-al 13-lea film al lui Woody Allen este, cred, cel mai fermecator dintre toate. Si chiar daca nu are zburdalnicia sexuala din celelalte filme si nici nu vorbeste spectatorilor cu directetea jurnalistica din peliculele sale plasate in zilele noastre, Trandafirul rosu din Cairo este expresia perfecta a stilului sau de umor, in care parodia si fantezia sint inseparabile, iar echilibrul lor instabil constituie subiectul comic.” (Pauline Kael) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul il confirma pe Allen drept un original creator de cinema, al carui loc se afla in mod paradoxal in afara cinematografului, el dovedindu-se mai mult decit un umorist newyorkez, un echivaolent contemporan al umorului suprarealist de tip Gogol.” (Richard Combs) (Cinema… un secol si ceva, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Marti – 27 martie, TVR 2, 22.10
    La rascruce de vinturi / Wuthering Heights
    Drama, 1992
    Regia: SUA-Anglia
    Cu:
    Juliette Binoche
    Ralph Fiennes

    “Ecranizare a romanului omonim de Emily Bronte. Povestea romantica, intinsa pe doua generatii, a doua familii legate intre ele prin relatii profunde si contradictorii. In centrul lor se afla indragostitii damnati, Catherine si Heathcliff, ale caror vieti stau sub semnul patimii si al razbunarii.” (www.port.ro)

    Joi – 28 martie, PRO TV, 17.45
    Iisus din Nazaret / Gesù di Nazareth – partea I

    Drama religioasa, Italia-Anglia, 1977
    Regia: Franco Zeffirelli
    Cu: Robert Powell

    “Intreaga viata a lui Iisus, dinaintea Bunei-Vestiri pina la rastignire si Inviere. Desi intentiile declarate ale lui Zeffirelli au fost umanizarea lui Hristos, filmul pare mai mult ilustrare calofila a Noului Testament.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Viata si patimile lui Iisus ii ofera lui Zeffirelli substanta unui supertelefilm de mai mult de 6 ore, in care apar 220 de actori, multi dintre ei staruri ale cinematografului international.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Evanghelia dupa Zeffirelli este un compromis intre spectacolul de opera, film istoric hollywoodian si parada a vedetelor, chiar si in chip de figuranti. Nu numai ca ne face sa regretam sublima austeritate a lui Pasolini, dar nu sufera comparatie nici macar cu discutatul Messia al lui Rossellini.” (Tullio Kezich) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cu toate acestea, filmul, in varianta lui TV sau in cea cinematografica (contrasa la circa 4 ore), se bucura de aprecierea publicului datorita valorilor sale plastice si, mai ales, datorita interpretului principal. Actorul britanic Robert Powell face, in rolul lui Iisus, creatia vietii sale.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Joi – 28 martie, TVR 1, 20.20
    Portretul unei doamne / The Portrait of a Lady

    Drama, Marea Britanie-SUA, 1996
    Regia: Jane Campion
    Cu:
    Nicole Kidman
    John Malkovich

    [2] nom. Oscar

    “Adaptarea unui roman de Henry James, evocare a unei indragostite captive a epocii sale, in care cineasta neozeelandeza ramine departe de miracolul Pianului.” (Dictionar universal de filme, 2002)


    Alte filme

    Lumea vazuta din interior / Within The Walls (2001), cu Ellen Burstyn, Laura Dern – Vineri, Prima, 14.40
    “In acest film inspirat dintr-o poveste adevarata, niste femei condamnate la inchisoare se schimba radical participind la un program de reabilitare. Calugarita Pauline Quinn considera ca nici o viata nu trebuie irosita si incepe un proiect ambitios in cadrul caruia prizonierele vor dresa ciini utilitari. Una dintre prizoniere, Joan Thomas, e asa inraita incit e considerata imposibil de reabilitat, dar asta nu face decit s-o impulsioneze si mai mult pe sora Pauline.” (www.port.ro)

    Piaza rea / Ladies of the Chorus (194, cu Marilyn Monroe – Vineri, PRO Cinema, 17.45
    “In aceasta a doua aparitie cinematografica a cunoscutei Marilyn Monroe, ea interpreteaza rolul lui Peggy Martin, fiica dansatoarei May, care evolueaza intr-un ‘ansamblu' de dansatoare de cabaret. Cind May are o altercatie cu o colega, Bubbles, aceasta din urma paraseste trupa iar locul ii va fi luat de Peggy, dornica sa evoluezealaturi de mama ei. Dar Peggy se indragosteste de tinarul bogatas Randy Brooks, lucru care va duce la o problema intre mama si fiica pentru ca mama considera ca diferenta de clase dintre cei doi indragostiti le va cauza multe neplaceri.” (www.port.ro)

    Eu sint Sam / I Am Sam (2001), cu Sean Penn, Michelle Pfeiffer – Vineri, PRO Cinema, 22.00
    “Plin de caini, baloane, imbratisari si bune sentimente, I am Sam e o melodrama solara. Magia filmului consta in faptul ca ne simtim mai mult rasplatiti decat manipulati. […] O coloana sonora plina cu cover-uri Beatles si un montaj inteligent ajuta ca mesajul dragostei si tolerantei sa iradieze spre noi.” (Anca Gradinariu) (HBO, aprilie 2004)

    Umbrele soarelui (1986), cu Dragos Paslaru, Leopoldina Balanuta, Ilarion Ciobanu – Vineri, B1, 23.00
    “Aflat, in urma decesului sotiei sale, intr-un grav moment de cumpana, un tinar agronom paraseste satul unde fusese repartizat si se refugiaza in casa parinteasca. Tentativa neconvingatoare de descriptie a unei recuperari morale care-i aduce un premiu de scenariu lui Ion Brad si unul de compozitie muzicala lui Adrian Enescu.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Psycho (199, cu Vince Caughn, Anne Heche, Julianne Moore – Vineri, Antena 1, 23.30
    “Metoda recunoscuta de Van Sant este de a imita riguros parametrii originalului. […] Totul se reduce la o reconstituire lipsita de noima si stil. Faimoasa scena a injunghierii sub dus, mai ales, e gongorica, cu exces de hemoglobina si in acompaniament de furtuna! Iar finalul se precipita, de parca filmul insusi si-ar fi pierdut rabdarea, deznodamintul fiind inlocuit de un politist picat din cer, care explica fenomenul dedublarii personalitatii. Exista totusi ceva demn de retinut in acest fiasco: protagonistul Vaughn, un actor cu registru exceptional de intins, care imbina aerul lui Perkins cu zimbetul unui Brando.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Nu deranjati politistul care doarme / Ne réveillez pas un flic qui dort (198, cu Alain Delon – Vineri, PRO Cinema, 00.45
    “Un grup de politisti sint hotarati sa fie deosebit de vigilenti in ceea ce ii priveste pe traficantii de droguri si pe criminalii care de cele mai multe ori nu platesc pentru faptele lor. Inspectorul Grindel (Delon) intelege foarte bine motivele pentru care ei actioneaza in acest fel dar nu este de acord cu ele. Mai mult, inspectorul este decis sa porneasca aceasta actiune impotriva lor in momentul in care acesti delicventi incep sa ii atace pe colegii lui din politie, din motive neelucidate inca.” (www.port.ro)

    Gradina de la miezul noptii / Tom’s Midnight Garden (1999) – Simbata, TVR Cultural, 13.55
    “Ecranizarea unui roman de Philippa Pearce. Pentru ca fratele sau e bolnav de pojar, Tom Long se muta pentru o vreme in apartamentul matusii si unchiului sau. Daca la inceput baiatul e dezamagit de lipsa unei gradini in care sa se joace, dezamagirea lui se transforma in incintare cind descopera ca noaptea, la a 13-a bataie a vechiului ceas al bunicului, in fata lui si numai pentru el, se deschide o gradina magica.” (www.port.ro)

    Negocierea / Saint-Germain ou La négociation (2003), cu Jean Rochefort – Simbata, TVR 1, 14.20
    “Franta secolului al-XVI-lea. Domnul de Malassise este insarcinat de Catherina de Medicis sa incheie un acord intre catolici si protestanti. Dar nici unul dintre reprezentantii celor doua tabere nu cedeaza. Va reusi el sa restabileasca pacea?” (www.port.ro)

    In fiecare zi mi-e dor de tine (198, cu Marin Moraru, Alexandru Arsinel, Stela Popescu, Jean Constantin, Emilia Popescu – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 12.30
    “Filmul propune o tinara echipa de actori debutanti, alaturi de vechea garnitura a comediilor noastre. Din confruntarea de stiluri si temperamente, invinge… Emilia Popescu. Din pacate, o victorie fara urmarile meritate in cinema.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Veronica se intoarce (1973), cu Lulu Radulescu, MArgatreta Paslaru, Dem Radulescu, Vasilica Tastaman – Simbata, B1, 19.00, Duminica, 16.00
    “Continuare, sau mai degraba repetare in registru minor, a temelor primei fantezii muzical-coregrafice, cu noi insailari de ‘aventuri’ si distihuri cu morala sanatoasa precum ‘Toata vara sa muncesti, altfel ai sa te caiesti’, intr-un precar montaj de imagini si coregrafie rudimentara.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cintec de leagan / Hush (199, cu Jessica Lange, Gwyneth Paltrow – Simbata, PRO TV, 20.30
    “Helen a intilnit barbatul mult visat. Jackson Baring are toate calitatile pe care ea si le-a dorit: e frumos, iubitor, provine dintr-o familie buna si il asteapta un viitor stralucit pe Wall Street. Dar si pe Helen o asteapta o surpriza cind Jackson o aduce acasa de Craciun, sa o prezinte mamei lui. Ramasa vaduva, Martha Baring a condus cu o mina de fier proprietatea si grajdurile de cai de rasa ale familiei, dar unica ei preocupare pare a fi mult iubitul ei fiu. Desi Martha se poarta foarte frumos cu Helen, ea va descoperi ca dragostea unei soacre poate fi fatala.” (www.port.ro)

    Clubul Joy Luck / The Joy Luck Club (1993) – Simbata, National, 23.00
    “In The Joy Luck Club se impletesc destinele a patru femei remarcabile, chinezoaice imigrate in America, unde au incercat sa-si construiasca o viata plina de dragoste si echilibru, neumbrita de tragediile care le-au marcat in trecut. Patru femei care privesc cu optimism si speranta viitorul fiicelor lor in tara de adoptie. Firele povestii incep sa se depene cand una dintre fete, June, e invitata la Clubul Joy Luck pentru a se alatura ‘matusilor’ ei la jocul de mahjong, pentru care ele se intilnesc saptaminal. June tine de fapt locul mamei ei decedata de curind si accepta invitatia din pura curtoazie. Dar atmosfera pe care o gaseste acolo, intelepciunea celor trei femei si povestile tulburatoare care le-au marcat viata o fac pe June sa-si descopere radacinile nestiute, si sa-si inteleaga mama prin prisma unui trecut dureros pe care abia acum are ocazia sa-l descopere.” (www.port.ro)

    Gorila Joe / Mighty Joe Young (199, cu Charlize Theron – Simbata, TVR 2, 23.10
    “Exercitiu pentru un viitor King-Kong, adevarata performanta a efectelor speciale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Pus pe jar / Man on Fire (2004), cu Denzel Washington Simbata, HBO, 23.20
    “Filmat in excelentele locatii din Mexic, filmul imprumuta si de la ‘Traffic’-ul lui Steven Soderbergh, si de la toate productiile de calitate mai scazuta. Face aluzii la coruptia de nivel oficial, dar recicleaza cam toate cliseele cu rapitori, aparatori ai legii, jurnalisti, mame indurerate s.a.m.d. Personajul lui John Creasy ti se pare confectionat prin lipire dintr-o serie intreaga de eroi, in prealabil decupati dupa trasaturile lor distinctive. Tony Scott, care regizeaza acest film, nu putea nici daca ar fi dorit cu anasana sa alcatuiasca un mai reusit potpuriu. Dorind insa sa se mentina in pas cu cele mai proaspete inventii in procesarea computerizata a imaginii, Tony Scott se amageste cu gindul ca ne poate lua ochii si devia atentia de la stereotipiile povestii si eroilor, de la stingacia regiei. Grija cu care monteaza niste elemente atit de rodate mai mult te agaseaza, cu atit mai mult cu cit emotia lipseste cu desavirsire acolo unde ar trebui sa existe. De fapt, in locul fiecarui sentiment si idee se afla umbra acestora.” (Iulia Blaga, Romania Libera, 7 octombrie 2004)

    Avionul condamnatilor / Con Air (1997), cu Nicolas Cage – Duminica, Kanal D, 19.30
    “Antologie ridicola de scheme ale genului. […] Orgie de distrugeri, vacarm asurzitor si neghiobie indecenta.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Titanic Vals (1964), cu Grigore Vasiliu-Birlic, Ion Fintesteanu, Ion Dacian – Duminica, B1, 20.00
    “Versatilitatea proprie regizorului il determina sa apese tendentios pe substratul social al satirei, golind comedia de umor. Cit despre gindirea sa cinematografica in adaptarea semnata de Tudor Musatescu dupa propria-i piesa, ea se limiteaza la adaugarea unor exterioare inutile.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    O noapte la McCool’s / One Night at McCool's (2001), cu Liv Tyler, Matt Dillon, John Goodman, Michael Douglas Duminica, TR 1, 20.10
    “Filmul este un puzzle construit din confesiunile a trei barbati despre o femeie care a intrat pe neasteptate in vietile lor.” (www.port.ro)

    Avalansa / The Avalanche (1999), cu Thomas Ian Griffith – Duminica, PRO Cinema, 20.20; Luni, 11.00
    “Jack (C. Thomas Howell), sotia lui Lia (Caroleen Feeney) si un prieten de-al lor Neil (Thomas Ian Griffith) lucreaza cu totii pentru Agentia de protectie a mediului din Alaska. In timpul unei expeditii de cercetare intr-un orasel din munti, cei trei sunt surpinsi de o avalansa. Jack este ucis, iar Lia scapa cu viata numai datorita lui Neil care apoi isi face probleme de constiinta ca nu l-a putut salva si pe sotul ei. Se pare ca avalansa a fost produsa de o explozie la o rafinarie din oras care provoaca si o catastrofa industriala de proportii. Dupa citiva ani, Lia se intoarce in Point Hope in calitate de ofiter al Protectiei Mediului. Misiunea ei e sa dea aprobarea finala a unei noii rafinarii. Aici il intilneste pe Neal Morgan, pilotul de elicopter care o insoteste in turul de inspectie. Dar ce trebuia sa fie o simpla formalitate devine un mare semn de intrebare, caci Lia e martora unei alte avalanse, ale carei cauze banuieste ca au legatura cu noua conducta.” (www.port.ro)

    Singur acasa 3 / Home Alone 3 (1997), cu Alex D. Linz – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Reteta episodului din “97 pare simpla si eficace: spiritul demential al personajului + tehnologia avansata. Atrage atentia sofisticarea violentei infantile care, in prezentarea autorilor, ramine mereu incapabila sa faca rau. Nu pica, in intregul festival al agresiunii, un strop de singe.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Agnes, aleasa lui Dumnezeu / Agnes of God (1985), cu Jame Fonda, Anne Bancroft, Meg Tilly – Duminica, Cinemax, 21.00
    “In chilia unei minastiri de maici, este descoperit un prunc strangulat in cordonul sau ombilical. Sora Agnes (Tilly), tinara care l-a zamislit, pare vinovata de oribila crima. Psihiatra Livingston (Fonda) e trimisa sa investigheze starea mintala a prezumtivei asasine, misiune ingreunata de ostilitatea staretei (Bancroft) si de candoarea vinovatei. Dupa Jesus Christ Superstar, Jewison se apropie pentru a doya oara de inspiratia ‘Noului Testament’, modernizind confuz tema imaculatei conceptii intr-o adaptare a unei piese de John Pfelmeier. Reminiscente din Kawalerowicz si a sa Ma**a Joanna in imaginile insistente ale Agnesei in rasa neagra pe zapada sau, dimpotriva, pasare alba pe pardoseala cenusie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dupa gratii / Lock Up (1989), cu Sylvester Stallone, Donald Sutherland – Duminica, Prima, 22.00
    “Gratie bunei sale comportari, un detinut are regim preferential. Perspectiva eliberarii apropiate e data peste cap, cind e transferat la o inchisoare subumana. Film ‘de actiune’ cu note de critica sociala si un Stallone in cea mai buna forma.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Colateral / Collateral(2004), cu Tom Cruise – Duminica, HBO, 22.00
    Max (Jamie Foxx) a trait o viata anosta de sofer de taxi timp de 12 ani. Fetele clientilor s-au perindat prin oglinda retrovizoare cum de altfel i s-au perindat pe sub ochi locurile prin care a umblat. Toate s-au succedat fara sa lase amintiri relevante si s-au uitat ca si cind nu ar fi fost. Toate si totul pina in aceasta seara. Vincent (Tom Cruise) este un ucigas platit. Cind un cartel de droguri afla ca se afla in situatia de a fi adus in fata unui complet de judecata, organizeaza o operatiune de identificare si ucidere a martorilor principali.Ultimul act al operatiunii se joaca in seara asta. Vincent ajunge in Los Angeles pentru a dobori cinci persoane. El ia un taxi, cel al lui Max si practic il blocheaza si soferul devine vulnerabil, devine o persoana aflata in loc nepotrivit la moment nepotrivit. Pe parcursul noptii, Vincent il poarta pe Max pe traseul crimelor sale cu Politia si FBI - ul in urma lor. In fuga lor Vincent si Max ajung sa depinda unul de altul intr-un mod de neimaginat.” (www.port.ro)

    Calea armelor / The Way of the Gun (2000), cu James Caan, Benicio Del Toro, Juliette Lewis – Duminica, TVR 2, 22.40
    The Way of the Gun’ e un film in traditia lui Quentin Tarantino, dar e departe de a fi o clona superficiala. In primul rind, pentru ca porneste de la un scenariu perfect functional, plin de intoarceri de situatii subtile, in cheie ironica. Apoi, are personaje ce nu sint reduse la clisee debile si, nu in ultimul rind, e plin de replici sclipitoare. Dar, mai important, regizorul reuseste sa pastreze un nivel ridicat al tensiunii, ceea ce inseamna ca ne implica de-a lungul intregii povesti care tine doua ore. Finalul nu e telegrafiat sau prefabricat, ci este construit pas cu pas pana la detonantul deznodamint final.” (www.port.ro)

    Succesul este cea mai buna razbunare / Success is the Best Revenge (1984), cu Michael York – Duminica, TVR Cultural, 23.00; Luni, 00.05
    “Desi dramaturgul polonez Alex Rodak, exilat la Londra, este un autor de succes, el nu reuseste sa determine stringerea fondurilor necesare montarii unui spectacol despre Polonia. Dindu-si seama ca a inceput sa-si uite tara natala, Alex actioneaza pe cont propriu pentru a stringe fondurile de care are nevoie.” (PRO TV Magazin)

    Lectii de viata / Get on the Bus (1996) – Duminica, National, 23.45
    “In octombrie 1995, vreo 20 de negri pornesc din Los Angeles spre ‘Marsul milionului’ care urmeaza sa se tina la Washington in favoarea drepturilor oamenilor de culoare. Road movie’ conjunctural-politic, realizat mai curind de militant decit de cineast, pentru aniversarea unui an de la grandioasa manifestatie. Interminabila sedinta, confruntare monotona de opinii politice ‘dreasa’ prin citeva incidente minore de parcurs.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Un pestisor pe nume Wanda / A Fish Called Wanda (198, cu Jamie Lee Curtis, Kevin Kline – Duminica, Cinemax, 00.05
    “In disputa pentru niste bijuterii furate, un grup de delincventi americani executa un cadril al inselarii reciproce. […] Farsa dinamitarda, cu vedete din grupul Monthy Python (Cleese si Palin).” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Santaj (1981), cu Ileana Stana Ionescu, Sebastian Papaiani – Luni, B1, 20.00
    “In intentie, un original polar comic. Inspirata de romanul Rodicai Ojog Brasoveanu ‘Omul de la capatul firului’, eroina e primul anchetator-femeie din filmul romanesc, dar pusa sa lucreze in tandem cu un barbat. Rezulta un umor complementar; ea – iute, el – tont, ea – apriga, el – docil, ea – descurcareata, el – ageamiu. Interesanta galeria portretistica a suspectilor insufletiti de Octavian Cotescu, Ion Besoiu si Mircea Septilici. Totul, insa, prescris si previzibil.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Arma mortala / Lethal Weapon (1987), cu Mel Gibson, Danny Glover – Luni, PRO TV, 20.30
    “Departe de a fi o simpla performanta de violenta, filmul se vrea o fresca realista a existentei din suburbiile metropolelor americane. Cu tot excesul de neverosimil din final, povestea se sustine transfigurind paroxismul in cinema de calitate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Luni, HBO, 21.30
    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster – Marti, HBO, 12.35, 00.35
    “ Kyle, vaduva de curand, zboara de la Berlin spre New York impreuna cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoita sa isi declare copilul disparut. Nimeni nu o crede ca a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe masura ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotareste sa intoarca tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    Ochi de urs (1982) – Joi, B1, 20.00
    “Multi cineasti l-au lipsit pe Sadoveanu de savoare, dar un asemenea grad de absenta a afinitatii a mai inregistrat doar M. Dragan la Neamul Soimarestilor!” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top