Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 11 16-22 martie 2007


    Filmele saptaminii

    O logodna foarte lunga
    Fata fara zestre
    1984
    Misterul familiei von Büllow
    2001: Odiseea spatiala
    Trandafirul rosu din Cairo
    Necrutatorul
    Mississippi in flacari
    Micutul Tate
    Umbrelele din Cherbourg
    Candidatul altora


    Simbata – 17 martie, HBO, 20.00
    Marti – 20 martie, HBO, 22.55
    O logodna foarte lunga / Un long dimanche de fiançailles – nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. film strain
    Drama, Franta, 2004
    Regia: Pierre Jeunet
    Cu: Audrey Tautou

    [2] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur
    [1] nom. BAFTA

    “In timpul primului razboi mondial, cinci soldati sint condamnati de Curtea Martiala si lasati sa fie omoriti pe linia de front. Unul dintre ei este logodnicul mult iubit al Mathildei, o delicioasa si de nestavilit optimista tinara (aceeasi minunata prezenta care este Tautou). Iar filmul este practic lunga cautare a fetei, cu umorul tandru si cu stilul de poveste cu care ne-a obisnuit deja regizorul Jeunet. Filmul este strabatut la fel ca in ‘Amelie’ de o voce din off a protagonistei care rezuma si impinge povestea mai departe, codurile cromatice imparte povestea in istoria solara, de miere a vietii din satul breton si cea de front, cu tonuri gri-verzui, murdare si putrede ca viata de acolo. Apar insertii cu cadre din documentarele de epoca sau reconstituiri nostalgice digitale cu – de exemplu – Halele Parisului. Un pic lungit, filmul e o incintare si foarte francez, cu cadre dense, in care se intimpla foarte multe si atentia se cere distribuita rapid catre detaliile de costum ori scenografice. In plus, aceasta foarte umana poveste de dragoste reuseste sa se concentreze destul si asupra razboiului, scenele induiosatoare sau violente recomandind filmul ca productie de virf in genul de manifest pacifist, de supravietuire. Sta marturie scena cu eroii ce se intorc intr-un cimp cu arbusti infloriti si, pe masura ce inainteaza prin el, realizam ca acolo a fost demult cimpul de bataie, transeele insalubre, cu atitea drame si pierderi umane.” (www.port.ro)

    Simbata – 17 martie, PRO Cinema, 22.05
    Fata fara zestre / Zestoki romans
    Drama, URSS, 1984
    Regia: Eldar Riazanov

    “Intr-un tirg de provincie din Rusia secolului al XIX-lea, un seducator fara scrupule, chipes si bogat, suceste capul unei fete frumoase, dar fara zestre, care spera zadarnic ca o va lua de nevasta. Riazanov (reputat autor de comedii – Dragoste si statistica – 1977; Garajul – 1979; Gara pentru doi – 1983) coboara drama fetei la dimensiunile cotidianului, caruia ii subliniaza derizoriul si meschinaria. Seducatorul nu e decit un flacau tomnatic cu vocea voalata si privirea lacrimoasa, ceilalti pretendenti sint niste bieti negustori mereu la pinda dupa afaceri avantajoase, generosi cu masura si lipsiti de caracter cu parere de rau. Atuurile filmului: reconstituirea atmosferei de epoca, interpretarea, muzica.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 18 martie, Cinemax, 21.00
    1984/ Nineteen Eighty Four
    Drama, Anglia, 1984
    Regia: Michael Radford
    Cu: John Hurt

    “Inteligenta si substantiala adaptare a faimosului roman de George Orwell despre o guvernare in care razboiul e pace, libertatea e sclavie, si ignoranta, putere. Sugestiva descriptie a supravegherii prin detalii ca panda elicopterelor, monitoarele TV, ochii omniprezenti ai Marelui Frate. Ultima aparitie cinematografica a lui Richard Burton si portret de vulnerabil famelic intelectual al lui Hurt.” Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 18 martie, Cinemax, 00.05
    Misterul familiei von Büllow / Reversal of Fortune – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1990
    Regia: Barbet Schroeder – nom. Oscar, nom. Globul de aur
    Cu: Jeremy Irons – Oscar, Globul de Aur

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu Globul de Aur [4]

    “Von Büllow se incadreaza perfect pe linia personajelor ‘ironiene’: barbati distinsi, distanti, stapini pe ei, echilibrati in ciuda situatiilor-limita in care le place sa se afle si carora le fac fata printr-un comportament ambiguu ce le sporeste carisma si misterul.” (Cinema... un secol si ceva, 2002)

    Luni – 19 martie, Cinemax, 11.55
    2001: Odiseea spatiala / 2001: A Space Odyssey
    Film SF, SUA, 1968
    Regia: Stanley Kubrick – Oscar pentru efecte vizuale, nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    4 premii BAFTA
    [4] nom.Oscar

    Film stiintifico-fantastic, cu valoare metaforica, moment de rascruce in evolutia genului atit prin faptul ca vizualizeaza principalele teme ale literaturii SF (existenta unor civilizatii care au vizitat Terra preistorica, raportul om-ordinator si pericolul ca acesta sa devina mai puternic decit omul, calatoriile planetare ca expresie a depasirii conditiei umane, posibilitatea trecerii intr-o forma de civilizatie superioara), cit si prin maiestria realizarii (decoruri, machete, filmari combinate, efecte speciale).

    “Efecte speciale, filmari combinate, machete complexe, o fascinanta banda sonora (desi, din cele 140 de minute ale filmului, doar 40 sint dialogate, replica centrala fiind constituita de… valsurile lui Strauss!) – obsesia lui Kubrick pentru aspectele tehnice si formale impinsa la limita cinematografului in stare pura, intr-o meditatie pe tema calatoriei interplanetare ca nazuinta spre depasirea conditiei umane. Palierul raportului om-ordinator este o intuitie a relatiei ‘conjugale’ dintre astronaut si inteligenta artificiala, ilustrata prin declaratiile vane de iubire ale computerului ‘disident’, frivolitatile, ranile narcisiace si primejdiile sale, film vizionar mai ales in raporturile riscante dintre cinematograf si imagini de sinteza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Odiseeaeste mai degraba un documentar magic in patru parti. Am incercat sa fac astfel, incit nimic important sa nu fie spus in dialog, ci totul sa fie tradus vizual sau in termeni de actiune.” (Stanley Kubrick)

    “Kubrick sacrifica in mod deliberat claritatea narativa pentru rafinamentul vizual. ‘Sentimentul experientei este important, nu abilitatea de a o verbaliza.’ Rezultatul e o odisee, uneori de neinteles, dar, cu toate acestea, inspirata, a nazuintei umane, ticsita de imagini indraznete – omul primitiv descoperind armele; navele spatiale valsind prin univers pe acordurile ‘Dunarii albastre’ – si culminind cu climaxul nonrezonabil in care unul din astronauti devine, printr-o noua nastere, o fiinta superioara. Omagiu indirect pentru Metropolis, filmul SF din 1926, de o zguduitoare provocare, al lui Fritz Lang (a carui actiune are loc in 2000), 2001 ofera o experienta cinematografica atit nelinistitoare cit si, intr-un mod unic, plenara.” (The Virgin Encyclopedia of the Movie)

    Luni – 19 martie, Cinemax, 15.50
    Trandafirul rosu din Cairo / The Purple Rose from Cairo – BAFTA (Oscarul britanic), César(Oscarul francez) pt. film strain
    Comedie romantica, SUA, 1985
    Regia: Woody Allen – Globul de Aur, BAFTA si nom. Oscar pt. scenariu original
    Cu:
    Mia Farrow
    Jeff Daniels

    2 premii BAFTA [3]
    1 premiu Globul de Aur [1]
    [1] nom. Oscar

    “Comedie dulce-amara despre viata cenusie a unei tinere femei care, in anii ’30, isi afla singura evadare in sala de cinema, unde lumea de pe ecran incepe sa se amestece cu cea reala. Omagiu adus comediei americane din anii ’30.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “In perioada marii depresiuni economice, o casnica traieste o romantica idila cu un erou de cinema, care coboara de pe ecran special pentru ea. La fel ca in Zelig sau Broadway Danny Rose, Allen combina in maniera sa personala umorul si situatiile foarte omenesti.” (www.port.ro)

    “Cine n-a visat vreodata ca personajele dintr-un film sa coboare de pe ecran si sa i se alature in viata? Woody Allen dezvolta aici aceasta minunata idee, cu un rezultat amuzant, uman, poetic, cu o Mia Farrow emotionanta. Deznodamintul, cu dubla detenta, permite autorului sa saveze deopotriva luciditatea si gustul pentru vis.” (Bernard Rapp, Dictionnaire du Cinema – Larousse) (www.port.ro)

    “Comedie romantica, usoara, plina de haz, cu farmecul unei povesti si profunzimea unui sondaj sociologic. Remarcabila capacitatea regizorului de a reda atmosfera vremii cu nostalgia ritualului cinematrafic din anii ’40.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Cel de-al 13-lea film al lui Woody Allen este, cred, cel mai fermecator dintre toate. Si chiar daca nu are zburdalnicia sexuala din celelalte filme si nici nu vorbeste spectatorilor cu directetea jurnalistica din peliculele sale plasate in zilele noastre, Trandafirul rosu din Cairo este expresia perfecta a stilului sau de umor, in care parodia si fantezia sint inseparabile, iar echilibrul lor instabil constituie subiectul comic.” (Pauline Kael) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul il confirma pe Allen drept un original creator de cinema, al carui loc se afla in mod paradoxal in afara cinematografului, el dovedindu-se mai mult decit un umorist newyorkez, un echivaolent contemporan al umorului suprarealist de tip Gogol.” (Richard Combs) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Marti – 20 martie, Cinemax, 21.00
    Necrutatorul / Unforgiven – Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Western, SUA, 1992
    Regia: Clint Eastwood – Oscar, Globul de Aur,nom. BAFTA
    Cu:
    Clint Eastwood – nom. Oscar
    Gene Hackman – Oscar, Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

    4 premii Oscar [9]
    2 premii Globul de Aur [4]
    [6] nominalizari BAFTA (Oscarul britanic)

    “Faradelegea justitiara in confruntare cu Justitia bine legata la ochi, intr-un somptuos western-recviem, cu pretentii demitizante si estetoide, dar rol de culminatie pentru Gene Hackman.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Ceea ce la prima vedere poate parea o poveste oarecare cu baieti buni si baieti rai capata profunzimi nebanuite datorita felului in care scenariul si regia subliniaza complexitatea caracterelor si ambivalenta situatilor in care sint ele implicate.” (Derek Winnert) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Orice discutie despre realizarile lui trebuie sa ia in considerare faptul ca pina tirziu a continuat sa-si alterneze proiectele ambitioase cu filme care nu-si propuneau decit sa fie de duzina, iar uneori ratau pina si obiectivul asta, si faptul ca unele dintre filmele lui ambitioase, de pilda Pale Rider (1985), par sa marturiseasca, in locul pasiunii veritabile, un soi de arivism estetic. Chestia e ca a reusit cumva sa desparta seriozitatea de veleitarism, sa-si purifice si sa-si moduleze pesimismul natural si inclinatia catre solemnitate, astfel incit sa reverbereze profund si nobil. Chiar a ajuns – cinstit – acolo unde-si propusese. Recent am verificat Necrutatorul si e atit de bun; iar Misterele fluviului e cel mai puternic film care a rulat la noi anul trecut.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 63, 1-7 aprilie 2005)

    Marti – 20 martie, Cinemax, 23.00
    Mississippi in flacari / Mississippi Burning – nom. Oscar, nom. BAFTA
    Drama, SUA, 1988
    Regia: Alan Parker – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Gene Hackman – Ursul de Argint la Berlin, nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Willem Defoe
    Frances McDormand – nom. Oscar pt. rol secundar

    1 premiu Oscar [7]
    3 premii BAFTA [5]
    [4] nom. Globul de Aur

    “Tensionat thriller politic, cu vehementa impins pina la paroxism. Tema obisnuita a detectivului blazat, care potoleste exaltarea tinarului coleg, se complica prin faptul ca purtatorul experientei de viata e din partea locului, in timp ce proaspatul absolvent de Academie, care vine din scoala cu idei prefabricate, agraveaza situatia localnicilor, provocind un adevarat razboi. O aparitie de neuitat este cea a unui cuplu liric alcatuit din Hackman si Frances McDormand (sotia terorizata a ajutorului de serif, asasin).” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 21 martie, Cinemax, 14.10
    Micutul Tate / Little Man Tate
    Drama, SUA, 1991
    Regia: Jodie Foster
    Cu: Jodie Foster

    “Debut regizoral, intr-un fel autobiografic, pentru Foster. Captivant si emotionant, bine scris si jucat.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Joi – 22 martie, TVR 1, 20.20
    Umbrelele din Cherbourg / Parapluies de Cherbourg – Marele Premiu la Cannes, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. film strain
    Film muzical, Franta-Germania, 1964
    Regia: Jacques Demy – Premiul Louis-Delluc, nom. Oscar pt. (co)scenariu
    Cu: Catherine Deneuve

    [5] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Poveste lineara in care partitura, nu numai cea muzicala, dar mai ales cea regizorala, sondeaza mereu adincurile. Opera lirica, gen nou in masura in care a fost compusa de autor, alaturi de compozitor (Michel Lagrand), special pentru film, fraza cu fraza, masura cu masura, muzica si cuvintul conjugindu-se in miscarea fiecarui plan, in perspectiva unei gestici actoricesti pur cinematografice, incare pina si banala intrebare ‘Te doare piciorul?’ poate fi motiv de intonare muzicala. Importanta in acest film neobisnuit e poezia fluida care-l subjuga pe spectator, incintarea magica pe care i-o provoaca, perfecta simbioza dintre trama, muzica si culoare. Numarul redus de teme muzicale moderne orchestrate caracterizeaza nu atit personajele, cit raporturile dintre ele.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Ceea ce aduce (ca si in Les demoiselles de Rochefort – Domnisoarele din Rochefort) in plus Demy este totala subordonare a filmului fata de muzica. Rezulta insa totodata de aci si o inevitabila renuntare psihologica, precum si un artificial tot atit de inevitabil. Personajele nu cinta pentru a exprima astfel un sentiment inexprimabil prin vorbirea in proza, ci isi dau pina chiar si buna-ziua cintind sau, intr-un atelier de reparat automobile, discuta tot cintind detalii tehnice. Reajungem la opera, intr-un fel, si frumusetile cinematografice sint alterate prin acest artificial. Muzica nu se integreaza dramei, ci drama se subordoneaza muzicii in sensul caa o urmareste fidel. (Ceea ce nu se intimpla in Help! – Ajutor! cu The Beatles, unde actiunea preia formula comediilor muzicale antebelice, folosind insa atit innoirile unui Cukor si Minnelli, cit si pe cele ale naratiei cinematografice moderne.)” (Lumea filmului, 1971)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Joi – 22 martie, HBO, 23.35
    Candidatul altora / The Manchurian Candidate
    Thriller, SUA, 2004
    Regia: Jonathan Demme
    Cu:
    Denzel Washington
    Meryl Streep – nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar

    “Nu subiectul te ‘plesneste’ in acest film, ci jocul lui Meryl Streep, care a devenit tot mai elaborat si mai sigur, dar, paradoxal, tot mai eteric. […] Meryl Streep e o forta rara in cinematograful de azi, care te zguduie cu aceeasi masura in care nu pare sa tina la imaginea ei. […] Actorii sint bine ghidonati de un Jonathan Demme eficient. […] Dar mina unui cineast serios ca Demme se simte in alte aspecte, cum ar fi dorinta de a da putina substanta psihologica unei tesaturi care promitea un thriller sec. Un alt regizor, mai ‘mecanicist’, ar fi ignorat balastul psihologic pentru ca eroii sai sa fie mai usori, sa aiba mai multa viteza si thrillerul sa curga mai repede.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultura, Nr. 3, 27 noiembrie-3 decembrie 2004)


    Alte filme

    Razboiul lui Varian / Varian’s War (2001), cu William Hurt, Julia Ormond – Vineri, Prima, 14.40
    “Filmul prezinta povestea adevarata a unui erou ‘anonim’, Varian Fry, care a riscat totul pentru a salva mii de oameni din tarile ocupate de Germania nazista in al Doilea Razboi Mondial. Varian a inteles adevarata oroare a nebuniei naziste si a conceput un plan pe care l-a sustinut cu hotarire si curaj in fata opiniei publice americane neincrezatoare, reusind sa obtina bani pentru o fundatie care a salvat vietile unor straluciti intelectuali, muzicieni si artisti din Europa, precum si a numerosi oameni obisnuiti, a caror singura vina era de a se fi nascut evrei.” (www.port.ro)

    Cheia / The Key (195, cu Sophia Loren, William Holden – Vineri, PRO Cinema, 16.15
    “Anglia, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, anul 1941. Un commando destul de saracacios pregatit este trimis in zona de conflict pentru a salva navele aliate avariate. Un american, David Ross, il contacteaza pe capitanul uneia navele din commando si-i inmineaza o cheie a unui apartament, ‘la pachet’ cu o frumoasa femeie. La ce-i va folosi, greu de aflat, dar nu toate urmarile sint previzibile.” (www.port.ro)

    Emma (1996), cu Kate Beckinsale – Vineri, Acasa, 20.30
    “O adaptare TV dupa romanul lui Jane Austin. Emma Woodhouse, o tinara precoce ce duce o viata tipica nobilimii rurale din Anglia mijlocului de secol XIX, este renumita pentru opiniile sale ferme, pentru farmecul si sociabilitatea sa. Interesata de dragoste, ea nu are cheia propriilor sentimente, vis-a-vis de gentilul Mr. Knightly, dar continua sa faca lipituri intre persoane ce nu se potrivesc in ruptul capului. Incercarile Emmei de a controla toate aspectele vietii celor din cercul ei incep sa provoace dureri de cap si bucurie totodata, mai ales atunci cind la mijloc sint propriile ei sentimente.” (www.port.ro)

    Monsieur N. (2003) – Vineri, TVR Cultural, 23.00
    “Este adevarat ca Napoleon, fire apriga, demna, a acceptat izolarea pe insula Elena dintr-un motiv ascuns de istorie? Este adevarat ca nu a murit aici? Tinarul locotenent Basil Heathcote incearca sa descopere adevarul. El stie ca imparatul era pazit de 3000 de soldati englezi si 11 nave de razboi, dar si ca dragostea nu cunoaste bariere, tot asa cum stie ca, uneori, istoria este o miciuna frumoasa!” (www.port.ro)

    Ultimele zile ale lui Hitler / Der Untergang (2004) – Vineri, TVR 1, 23.20
    Ultimele zile ale lui Hitler e un film echilibrat, care nu exagereaza nici cu violenta de dragul artei, nici cu naturalismul de dragul violentei, si care nu-si distruge, din exces de ‘sa fie asa cum a fost’, personajele. Iar, pentru cunoscatori, filmul e, prin respectarea atenta a marturiilor istorice si prin autenticitatea apropiatilor lui Hitler, care seamana, chiar la infatisare, cu ‘originalele’ (Goebbels, Himler si Speer sint uimitori!), un adevarat festin.” (Mihai Fulger, Observator cultural, Nr. 18 (275), 30 iunie – 6 iulie 2005)

    Afacerea Pigot / Pour la peau d’un flic (1981), cu Alain Delon Vineri, PRO Cinema, 00.00
    “Prim pas realizat de Delon de partea cealalta a camerei, intr-un film format, aproape integral, din actiune, in care nu mai exista timp nici de conversatii, nici macar de interogatorii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    A fost odata Curly / Once Upon a Time (1944), cu Cary Grant – Simbata, PRO Cinema, 12.30
    “Jerry Flynn, un regizor de platou, o cunoaste pe Pinky Thompson, care-i ofera sansa sa priveasca intr-o cutie misterioasa. In ea se afla animalutul preferat al lui Pinky, Curly, o omida care poate sa stea ridicata si sa danseze dupa melodia "Yes, Sir, that's My Baby". Trecand peste obiectiile surorii lui Pinky, Jennie Thompson, Flynn se asociaza cu Pinky. Curly fuge si toata lumea il cauta innebunita. Intr-o zi, un fluture frumos intra in camera, incepe sa-si fluture aripile in ritmul melodiei "Yes, Sir, that's My Baby" apoi, usor, iese din camera.” (www.port.ro)

    Escalada periculoasa / Les aiguilles rouges (2006) – Simbata, TVR Cultural, 14.00
    “Pedepsiti pentru indisciplina, citiva cercetasi adolescenti care alcatuiesc Patrula Vulturilor primesc misiunea de a escalada masivul Brévent, de 2500 m altitudine. Cu rucsacul in spate si lipsiti de griji, copiii vor descoperi in curind ca muntele ascunde pericole nebanuite.” (PRO TV Magazin)

    Liliacul infloreste a doua oara (198, cu Emilia Popescu – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminca, 13.00
    “In loc sa-i fie cultivata Emiliei Popescu, actrita care izbutise irezistibil in comedia lui Gh. Vitandis In fiecare zi mi-e dor de tine, tineretea, cit inca necontrafacuta, ea a fost claustrata, de dragul ‘compozitiei’, in rolul unei femei mohorite de vreme si artificios incercate de viata.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Unde vei fi poimiine? / The Day after Tomorrow (2004), cu Dennis Quaid – Simbata, HBO, 18.00; Joi, 21.30
    “Incalzirea globala a impins Pamantul in pragul unei noi Ere Glaciare. In timp ce omul de stiinta Jack Hall avertizeaza Casa Alba de pericolul iminent, fiul sau, Sam, in virsta de 17 ani, este blocat in New York, unde au loc inundatii masive si temperatura scade brusc. Refugiindu-se in Biblioteca Publica din Manhattan, Sam reuseste sa ia legatura telefonic cu tatal sau. Jack il avertizeaza sa nu iasa pe strada cu nici un pret. Incepe evacuarea populatiei catre sud. Intre timp, Jack se indreapta spre New York pentru a-si salva fiul. Dar nici insusi Jack nu este pregatit pentru ceea ce va urma... De la creatorul ‘Zilei Independentei’ ai pretentia sa te uimeasca cu efectele sale speciale. Ei bine, chiar aveti ce sa vedeti. Tornade apocaliptice – nu una, ci nenumarat mai multe –, revarsari de ape, intotdeauna cu efect visceral, proptesc bine acest film-catastrofa.” (www.port.ro)

    Veronica (1972), cu Margareta Pislaru – Simbata, B1, 19.00
    “Basm feeric care a facut bucuria citorva generatii, jucat de actori in combinatie cu procedee animate. […] Insufletit cu frenezie de interpreti, unii cu roluri triple ca Margareta Pislaru (…), dar si de micuta protagonista, ‘toata un zimbet, o candoare si-o mirare’ cf. Calin Caliman.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cursa nebunilor / Rat Race (2001), cu Cuba Gooding jr. – Simbata, National, 20.15
    O versiune mai amuzanta a comediei clasice ’O lume nebuna, nebuna, nebuna’, Cursa nebunilor ne duce cu gindul prin umorul si frenezia lui chiar mai in urma, la gagurile din comedia muta. […] Dirijata cu talent de regizorul Jerry Zucker, acelasi care este responsabil pentru Ghost, si bucur]ndu-se de participarea exceptionala a unor nume consacrate, Cursa Nebunilor este comedia care va face sa rideti de lucruri marunte pe care pina acum nu le bagati in seama.” (www.port.ro)

    Ruby Cairo (1993), cu Andie MacDowell, Liam Neeson – Simbata, TVR 2, 22.10
    “Cind afla de moartea sotului ei intr-un accident de masina, Bessie incearca sa gaseasca un mijloc de a-si creste copiii. Afla cu mirare ca sotul ei a depus, fara stirea ei, in diferite banci, din orase indepartate -Mexico, Atena, Berlin, Cairo - mari sume de bani. Dar mai ales, Bessie descopera modalitatea de a intra in posesia banilor. Dar conturile sint blocate, iar Bessie are o banuiala...” (www.port.ro)

    Riuri de purpura / Les rivières pourpres (2001), cu Jean Reno, Vincent Cassel – Simbata, Antena 1, 22.45
    “Un roman de un real succes la public este transpus cinematografic intr-un thriller politist de o incarcatura tensionala cu totul iesita din comun. […] Cei doi anchetatori se intalnesc urmarind fiecare firul anchetei sale. Pe masura ce numarul crimelor creste, cei doi politisti, cu stiluri complet diferite, ironizandu-se si tachinandu-se reciproc, ajung sa colaboreze.” (www.port.ro)

    Strict secret / Secret défense (199Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “Intr-o seara tirzie, ramasa la lucru in laborator, Sylvie, o tinara cercetatoare, isi surprinde fratele cu o arma in mana. El ii explica surorii sale ca tocmai a descoperit adevarul in legatura cu moartea tatalui lor: Departe de a se fi sinucis, acesta a fost asasinat de Walser, un asociat care i-a preluat ulterior compania. Ingrijorata de hotarirea fratelui ei de a-si razbuna parintele, Sylvie decide sa preia controlul.” (www.port.ro)

    Eminescu versus Eminem (2005), cu Florin Piersic jr. – Duminica, HBO, 13.15
    Eminescu versus Eminem este un ‘Joint’. Trei studenti la regie discuta si cauta surse pentru a face un lung metraj. Pentru ei Nasul, Chucky, Falci si Alien sint opera unui regizor universal, transmitind un mesaj unic: de vina e sistemul care ne transforma in creaturi lacome. E drept, si manierate, pentru ca, de exemplu, filmul Hannibal a fost realizat doar ca sa invete spectatorul american cum se folosesc in mod corect tacimurile. De fapt, rechinul (care apare si in Nasul si care devine o creatura a cosmosului in Alien) e omul infometat, care nu stie sa se opreasca: inghite la inceput oameni, dupa aceea barci si extraterestri. Totul pare sa se lege acum in mintea triumviratului aflat la cirma productiei! Si cel mai versat critic de film ar pali in fata interpretarilor pe care le dau cei trei ‘realitatii cinematografice’. Filmul lor va semana si cu Matrix, dar va fi imbibat si cu lirica eminesciana. De la idee la productie mai e de trecut un hop: gasirea unui sponsor.” (www.port.ro)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Duminica, HBO, 16.10
    “John Clasky este un tata devotat care, datorita talentului de bucatar, a putut asigura familiei sale o viata foarte buna. Flor este noua menajera. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in cautarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confrunta cu faptul ca fiica ei este complet absorbita de bogatia familiei americane instarite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Intoarcerea lui Napoleon / Once upon a Crime… (1992), cu James Belushi, Cybill Sheperd, Ornella Muti, John Candy – Duminica, PRO TV, 17.00; Luni, 11.00
    “Cindva, in Monte Carlo, dna Van Dougen, o femeie foarte bogata, este gasita moarta, tocmai cind urma sa-si recupereze pretiosul catelus, Napoleon. Inspectorului Bonnard ii revine misiunea sa rezolve misterul crimei. Julian, un actor somer, si Phoebe, o turista, pretind ca s-au dus la locul faptei ca sa inapoieze ciinele si sa ceara o recompensa bine meritata. Neil si a sa sotie, Marilyn, au fost prinsi cu cadavrul in geamantan. Situatia se complica, atunci cind se descopera ca geamantanul ii apartine lui Phoebe. Toate bune si frumoase, numai ca atunci cind se afla ca decedata isi trecuse imensa avere pe numele ciinelui, acesta e vinat de mai multe persoane. Goana dupa mult doritul ciine da nastere unor momente de mare amuzament. Jocul este cu atit mai convingator, avind in vedere ca cei care-l fac sint actori comici de mare valoare.” (www.port.ro)

    Rapire de persoana / The Clearing (2004), cu Robert Redford, Helen Mirren, Willem Dafoe – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Sotii Wayne si Eileen Hayes (interpretati de Robert Redford si Helen Mirren) duc o viata fericita, lipsita de griji. Insa linistea le este spulberata atunci cind Wayne este rapit, ziua in amiaza mare. Dintr-o data, Wayne, care se mindrea cu faptul ca stie sa negocieze orice in viata, ajunge in situatia in care soarta sa depinde de un om care nu mai are nimic de pierdut - Arnold Mack (interpretat de Willem Dafoe). Acasa, sub presiunea investigatiilor FBI-ului si a propriilor sale framintari interioare, viata lui Eileen devine o succesiune terorizanta de suspiciuni, enigme si intrebari fara raspuns. Va reusi Wayne sa cistige cea mai importanta negociere pe care a condus-o vreodata, a carei miza este insasi viata sa ?” (www.port.ro)

    Dragostea unui presedinte american / The American President (1995), cu Michael Douglas, Annette Bening – Duminica, TVR 1, 20.10
    “Salcie comedie prezidentiala.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Singur acasa 2 – Pierdut in New York / Home Alone 2 – Lost in New York (1992), cu Macauley Culkin – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Iar brambureala din preajma Craciunului, iar pregatirile febrile de plecare, iar neglijenta care-i arunca pe babaci, de asta data la Paris si pe pusti la New York si iar cei doi delincventi care n-au invatat nimic din experienta precedenta. Daca va plac filmele la indigo, serviti…” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Cele doua fete ale dragostei / The Mirror Has Two Faces (1996), cu Barbra Streisand, Jeff Bridges, Lauren Bacall, Mimi Rogers, Pierce Brosnan – Duminica, Acasa, 21.30
    “Streisand compune portretul unei femei, cam sleampata si fara succes la barbati, eclipsata de propria mama si sora. Intriga naiva, mesaj prolix cind nu tezism rudimentar (‘sexul e incompatibil cu romantismul’), regie desueta = comedie ‘romantica’ la care rid mai mult personajele de pe ecran decit publicul.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    In apararea diavolului / The Advocate’s Devil (1997), cu Ken Olin – Duminica, National, 22.00
    Atunci cind un sportiv profesionist, bogat si celebru, este acuzat de viol si vrea sa-l angajeze pe Abe Ringlr, avocatul vede in acest proces relansarea carierei sale si accepta sa-l reprezinte. Pe parcurs, acesta descopera ca,d e fapt, clientul sau nu este deloc nevinovat. In plus, acesta pare interesat de fiica avocatului, iar ea ar putea fi urmatoarea victima.” (PRO TV Magazin)

    Scena la malul marii / Ano natsu, ichiban shizukana umi (1991) – Duminica, TVR Cultural, 23.00
    “Shigeru e un tinar surdo-mut. El este angajat al serviciului de salubritate dintr-o asezare de la malul marii. Intr-o zim, descopera sub un morman de gunoi o placa de surf pe care o ia acasa si o reconditioneaza. Datorita incurajarilor prietenei sale, Takako, o fata cu aceeasi infirmitate, dar si printr-o extraordinara tenacitate, Shigeru va cistiga respectul comunitatii locale a surferilor.” (PRO TV Magazin)

    Premiera (1976), cu Carmen Stanescu, Radu Beligan, Toma Caragiu, Emil Botta, Dem Radulescu, Vasilica Tastaman – Luni, B1, 20.00
    O directoare de teatru e absorbita de pregatirea unei premiere, in timp ce acasa se acumuleaza problemele. Un accident de masina al fiului ei, comunicat in plin spectacol, o ajuta sa se apropie dinn ou de sotul neglijat. Aurel Baranga elaboreaza un scenariu urmind firul propriei piese de teatru (‘Travesti’) a carei esentiala virtute consta in energia dialogului. Lasind deoparte melodrama educativa, ramin de semnalat atmosfera scenei, conflictele si sensibilitatile actorilor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Doi barbati in Manhattan / Deux hommes dans Manhattan (1959), cu Jean-Pierre Melville – Luni, TVR Cultural, 20.00; Marti, 00.10
    “Doi francezi, jurnalistul Moreau si fotograful Delmas, pleaca la New Yprk cu misiunea de a da de urmele unui compatriot disparut, delegat al ONU. Din aproape in aproape, cei doi descopera ca barbatul cautat murise ca urmare a unui atac de cord, in locuinta unei femei. Jurnalistul isi considera ancheta incheiata, dar fotograful incearca sa transforme cazul intr-un scandal.” (PRO TV Magazin)

    Cu dragostea pe urme / ‘Til There Was You (1997) – Luni, TVR 2, 22.10
    “Gwen si Nick sint facuti unul pentru celalalt, dar drumurile lor nu se intilnesc niciodata. Ea este o scriitoare de succes si o romantica incurabila care-l cauta pe ‘Dl Perfect’, el este un arhitect de succes si un mitoman incurabil care nu-si gaseste o iubita pe masura. Desi cei doi stau unul in preajma celuilalt, nu reusesc sa se intilneasca, pina intr-o zi, cind soarta ii aduce fata in fata.” (www.port.ro)

    Colateral / Collateral(2004), cu Tom Cruise – Marti, HBO, 20.00
    Max (Jamie Foxx) a trait o viata anosta de sofer de taxi timp de 12 ani. Fetele clientilor s-au perindat prin oglinda retrovizoare cum de altfel i s-au perindat pe sub ochi locurile prin care a umblat. Toate s-au succedat fara sa lase amintiri relevante si s-au uitat ca si cind nu ar fi fost. Toate si totul pina in aceasta seara. Vincent (Tom Cruise) este un ucigas platit. Cind un cartel de droguri afla ca se afla in situatia de a fi adus in fata unui complet de judecata, organizeaza o operatiune de identificare si ucidere a martorilor principali.Ultimul act al operatiunii se joaca in seara asta. Vincent ajunge in Los Angeles pentru a dobori cinci persoane. El ia un taxi, cel al lui Max si practic il blocheaza si soferul devine vulnerabil, devine o persoana aflata in loc nepotrivit la moment nepotrivit. Pe parcursul noptii, Vincent il poarta pe Max pe traseul crimelor sale cu Politia si FBI - ul in urma lor. In fuga lor Vincent si Max ajung sa depinda unul de altul intr-un mod de neimaginat.” (www.port.ro)

    Tango & Cash (1989), cu Sylvester Stallone, Kurt Russell – Marti, PRO TV, 20.30
    “Tango (Stallone) si Cash (Russell) sint cei mai buni politisti din Los Angeles. Bineinteles, fiecare crede despre el ca este cel mai bun. Aici se opresc asemanarile dintre ei, daca nu se tine cont de faptul ca o persoana foarte influenta ii considera pe amindoi un pic prea buni pentru ceea ce fac. De fapt nici Tango, nici Cash nu prea arata a politisti. Tango umbla numai la costum, conduce un Cadillac decapotabil si joaca cu mult succes la bursa pentru a face rost de bani. In shimb, Cash aduce mai mult cu borfasii pe care ii aresteaza. Cu parul lung si imbracat numai cu ciudatenii fine, isi face datoria dind dovada de o uluitoare lipsa de griji. O situatie cu totul speciala ii va face insa pe cei doi oameni atat de diferiti sa se sprijine unul pe celalalt pentru a scapa cu basma curata.” (www.port.ro)

    Crima si pedeapsa (199, cu Ben Kingsley – Marti, Hallmark, 23.00
    “Se cauta, febril, autenticitatea sufletului slav in semne exterioare ca accentul rus in care e vorbita limba engleza sau dansurile pitoresti plasate – hodoronc-tronc – intr-un parc public. Penibil e mai ales finalul euforic, in Siberia, circumscris declamator in ‘miracolul Invierii, al omului nou, al vietii noi’ etc. etc.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Happy End / Nowhere to Go But Up (2003), cu Audrey Tatou – Marti, TVR 1, 00.35
    “Val, o tinara ce viseaza sa devina actrita, soseste la New York pentru a-si incerca norocul. Fara domiciliu stabil, ea are ocazia de a cunoaste, intimplator, oameni din diverse medii: un scenarist cinic, in criza de inspiratie, o lesbiana psihopata, dar si alti oameni, care, spera ea, o pot ajuta sa devina un star. Dar, pina la urma, Val reuseste sa demonstreze ca viata poate fi uneori un basm cu zine.” (PRO TV Magazin)

    Fete rele / Mean Girls (2004) – Miercuri, HBO, 18.20
    “Fara sa fie un patrunzator film despre sensibilitatea adolescentilor americani, despre spaimele si strafundurile lor gilgiitoare de frumuseti si orori, ‘Fete rele’/’Mean Girls’, semnat de Mark Waters (autorul ‘Vinerii trasnite’/’Freaky Friday’), retine doar ideea junglei care sint liceele americane si pe cea a micilor fiare care sint uneori adolescentele.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 22 iulie 2004)

    Haiducii lui Saptecai (1970), cu Florin Piersic, Toma Caragiu – Miercuri, B1, 20.00
    “Haiduci, biografii romantate, intrigi diplomatice, comedie grotesca, drame psihologice, motive de western – intr-o flagranta lipsa de veridicitate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Spider (2002), cu Ralph Fiennes – Miercuri, TVR 2, TVR 2, 22.10
    “Fiennes aduce pe ecran un tip slinos si bizar iar Cronenberg se vrea kafkian, desi e doar pauper. Singurul lucru remarcabil este admirabila distribuire a sunetului stereofonic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ora zero (1979), cu Mihai Mereuta, Geo Costiniu, Dan Nutu, Carmen Galin – Joi, B1, 20.00
    “Un revelion de neuitat pe care o echipa de interventie il petrece responsabil, insufletit de patosul muncii. Civism moralizator prin citeva portrete antinomice de eroi si de paraziti sociali, intr-un clarobscur filmat de Vivi Dragan Vasile.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Femeia cu trei barbati / Eu tu eles (2000) – Joi, Antena 1, 00.00
    Comedie dramatica insolita. […] Iluminat de o superba fotografie si jucat cu incandescenta de actori, filmul aduce prezenta unei cinematografii inedite.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top