Comisia Europeana a prezentat, vineri, noua propunere de directiva (lege europeana) „Televiziunea fara frontiere“ care autorizeaza product placement-ul, limiteza spatiul publicitar si pastreaza „principiul tarii de origine“. Autorizarea product placement-ului (inserarea unui produs în programele TV) va fi permisa, cu exceptia emisiunilor pentru copii si de stiri. Spatiul publicitar va fi limitat la 12 minute pe ora, dar maximul de publicitate pe zi, care astazi este de 3 ore, va disparea. Legea mai prevede ca emisiunile pentru copii, cele de actualitate si cele de stiri nu trebuie întrerupte de reclame la un interval mai mic de 30 de minute (fata de cel de 45 de minute de pâna acum). Furnizorii de continut audiovizual trebuie sa respecte regulile stabilite în tarile unde sunt înregistrate companiile, si nu în cele în care difuzeaza respectivul continut audiovizual. Fiecare stat membru al Uniunii va putea sa impuna reguli mai stricte în domeniul audiovizual decât cele prevazute în directiva „Televiziunea fara frontiere“.

Directiva va intra in vigoare in 2009. Oficialii europeni spera ca se va ajunge la un acord asupra noului text al directivei pâna în mai. Legea ar trebui sa intre în vigoare în anul 2009. Aceasta directiva, care o va înlocui pe cea care a intrat în vigoare în 1989, vizeaza adaptarea cadrului de reglementare european la noile tehnologii de difuzare audiovizuala. Ea se refera si la transmisiile video pe Internet si pe telefoanele mobile si operatorii de programe la cerere.

evz.ro