Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 10 9-15 martie 2007

    Filmele săptăminii

    Candidatul altora
    O femeie e o femeie
    Cind Harry o intilneste pe Sally
    Playtime
    Sclava iubirii
    Insider
    Necrutătorul
    Romeo si Julieta
    Singur acasă
    Edward Miini-de-Foarfece
    Trandafirul rosu din Cairo
    In căutarea lui Forrester
    Scandal international
    1984
    Sex, minciuni si casete video
    Micutul Tate
    Dogville
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea si dulapul


    Vineri – 9 martie, HBO, 21.00
    Candidatul altora / The Manchurian Candidate
    Thriller, SUA, 2004
    Regia: Jonathan Demme
    Cu:
    Denzel Washington
    Meryl Streep – nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar

    “Nu subiectul te ‘plesneste’ in acest film, ci jocul lui Meryl Streep, care a devenit tot mai elaborat si mai sigur, dar, paradoxal, tot mai eteric. […] Meryl Streep e o fortă rară in cinematograful de azi, care te zguduie cu aceeasi măsură in care nu pare să tină la imaginea ei. […] Actorii sint bine ghidonati de un Jonathan Demme eficient. […] Dar mina unui cineast serios ca Demme se simte in alte aspecte, cum ar fi dorinta de a da putină substantă psihologică unei tesături care promitea un thriller sec. Un alt regizor, mai ‘mecanicist’, ar fi ignorat balastul psihologic pentru ca eroii săi să fie mai usori, să aibă mai multă viteză si thrillerul să curgă mai repede.” (Iulia Blaga) (Suplimentul de cultură, Nr. 3, 27 noiembrie-3 decembrie 2004)

    Vineri – 9 martie, TVR Cultural, 23.00
    O femeie e o femeie / Une femme est une femme – Ursul de Argint la Berlin
    Comedie, Italia-Franta, 1961
    Regia: Jean-Luc Godard
    Cu:
    Jean-Claude Brialy
    Anna Karina – Ursul de Argint la Berlin
    Jean-Paul Belmondo

    “Dintr-un subiect banal de comedie bulevardieră, Godard face un film original, dar inconsistent, construit in jurul a zece scene de familie care-i permit să studieze toate resorturile cuplului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbătă – 10 martie, PRO TV, 13.15
    Cind Harry o intilneste pe Sally / When Harry Met Sally– nom. BAFTA (Oscarul britanic), nom. Globul de Aur (musical/comedie)

    Comedie romantică, SUA, 1989
    Regia: Rob Reiner – nom. Globul de Aur
    Cu:
    Billy Crystal – nom. Globul de Aur (musical/comedie)
    Meg Ryan – nom. Globul de Aur (musical/comedie)

    [5] nom. Globul de Aur
    [2] nom. BAFTA

    “Umorul scenaristei Nora Ephron (care n-a mai caracterizat si filmele ulterioare, de regizor, ale acesteia), originalitatea de structură a scenariului care intersectează povestea despre eroii titulari cu interviul luat unor cupluri de bătrini, ca si irezistibila malitie a lui Ryan fac din această comedie un spectacol original si fermecător.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbătă – 10 martie, TVR Cultural, 14.00
    Playtime
    Comedie, Franta-Italia, 1967
    Regia: Jacques Tati
    Cu: Jacques Tati

    “In 1967, dl Hulot descoperă o lume modernă in care domină betonul si uniformitatea, unde omul vegetează transformat in automat. Viziune kafkiană a lumii moderne si sarabandă de gaguri delirante proprii simtului de observatie a lui Tati.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbătă – 10 martie, PRO Cinema, 22.05
    Sclava iubirii / Raba liubi
    Dramă, Rusia, 1976
    Regia: Nikita Mihalkov

    “In Crimeea anului 1919, in climatul de seră ce-i tine pe ultimii reprezentanti ai vechiului cinematograf rus departe de clocotul revolutiei si al războiului civil, o echipă de filmare turnează o melodramă exotică. La primul ei contact cu imaginile cinematografice ce redau deschis si brutal realitătile timpului, dar sesizind in acelasi timp pentru prima oară anacronismul tipului de artă căreia i se consacră cu patimă si candoare, vedeta feminină a filmului trăieste dramatic această revelatie. ‘Superbă demonstratie a puterii pe care o are cinematograful asupra vietii’ (Dana Duma), filmul impresionează prin rafinamentul imaginii si prin personalitatea interpretei Elena Solovei. Apreciind frumusetea ei, plină de gratie si inocentă, precum si jocul ei discret, in semitonuri, Mikita Mihalkov o va distribui si in filmele sale următoare: Piesă neterminată pentru pianină mecanică (1977); Citeva zile din viata lui Oblomov (1980).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbătă – 10 martie, TVR 2, 22.10
    Insider / Intrusul– nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    Dramă, SUA, 1999
    Regia: Michael Mann – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Cu Russell Crowe – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA (Oscarul britanic)

    [7] nom. Oscar
    [5] nom. Globul de Aur

    “Combinatie de Toti oamenii presedintelui si China Syndrome, Insider este in acelasi timp investigatie gazetărească, dramă psihologică si thriller politic, cu un Al Pacino in formă, după cabotinismele recente, si un extraordinar Russell Crowe (politistul din L.A. Confidential) făcind un rol care ar fi meritat Oscarul.” (Alex. Leo Serban)

    “In pofida unei durate-mamut, pelicula lui Michael Mann are forta, suspansul si tensiunea unui thriller de cea mai bună calitate.” (Mihai Chirilov)

    “Din punctul de vedere al expresiei artistice, filmul e mai mult o platitudine jurnalistică (inspirat, de altfel, de un reportaj din ‘Vanity Fair’), decit semnificativă operă de artă. Secv. rapel: o galaxie de mingi de golf strălucind in noapte si interviul alcătuit din tăceri semnificative.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbătă – 10 martie, Cinemax, 00.30
    Necrutătorul / Unforgiven – Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Western, SUA, 1992
    Regia: Clint Eastwood – Oscar, Globul de Aur,nom. BAFTA
    Cu:
    Clint Eastwood – nom. Oscar
    Gene Hackman – Oscar, Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

    4 premii Oscar [9]
    2 premii Globul de Aur [4]
    [6] nominalizări BAFTA (Oscarul britanic)

    “Fărădelegea justitiară in confruntare cu Justitia bine legată la ochi, intr-un somptuos western-recviem, cu pretentii demitizante si estetoide, dar rol de culminatie pentru Gene Hackman.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Ceea ce la prima vedere poate părea o poveste oarecare cu băieti buni si băieti răi capătă profunzimi nebănuite datorită felului in care scenariul si regia subliniază complexitatea caracterelor si ambivalenta situatilor in care sint ele implicate.” (Derek Winnert) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Orice discutie despre realizările lui trebuie să ia in considerare faptul că pină tirziu a continuat să-si alterneze proiectele ambitioase cu filme care nu-si propuneau decit să fie de duzină, iar uneori ratau pină si obiectivulasta, si faptul că unele dintre filmele lui ambitioase, de pildă Pale Rider (1985), par să mărturisească, in locul pasiunii veritabile, un soi de arivism estetic. Chestia e că a reusit cumva să despartă seriozitatea de veleitarism, să-si purifice si să-si moduleze pesimismul natural si inclinatia către solemnitate, astfel incit să reverbereze profund si nobil. Chiar a ajuns – cinstit – acolo unde-si propusese. Recent am verificat Necrutătorul si e atit de bun; iar Misterele fluviului e cel mai puternic film care a rulat la noi anul trecut.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 63, 1-7 aprilie 2005)

    Duminică – 11 martie, HBO, 14.50
    Romeo si Julieta / Romeo and Juliet
    Dramă, SUA, 1996
    Regia: Baz Luhrmann
    Cu:
    Leonardo DiCaprio – Ursul de Argint la Berlin
    Claire Danes

    [1] nom. Oscar

    “Luhrman practică o estetică a clipului, filmul excelează prin gălăgie, dar adaptarea se face cu remarcabilă inteligentă, inventiile fiind motivate scrupulos de textul original si de splendide asocieri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Plecind de la conflictul dintre generatii, temă modernă si adesea estompată pentru confortul publicului, realizatorul optează spre ruptura cu traditia. Figura lui Romeo pierde din nimbul de tulburare existentială al replicilor sale, e prea sprintar pentru ceea ce rosteste.”

    Duminică – 11 martie, PRO TV, 20.45
    Singur acasă/ Home Alone – nom. Globul de Aur

    Comedie, SUA, 1990
    Regia: Chris Columbus
    Cu: Macauley Culkin – nom. Globul de Aur

    [2] nom. Oscar
    [2] nom. Globul de Aur

    “In graba plecării la Paris pentru a-si petrece Crăciunul, o familie numeroasă il uită acasă pe Kevin, un băietel care se vede nevoit să-si pună la incercare fantezia pentru a dejuca planurile a doi spărgători. Extraordinar succes de public (locul 11 in lista filmelor americane cu cele mai mari incasări, din toate timpurile), care il propulsează pe Macauley Culkin, la numai zece ani, in rindul vedetelor Hollywoodului (nominalizat pentru ‘Golden Globe’, categoria actor de comedie).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminică – 11 martie, B1, 20.00
    Edward Miini-de-Foarfece / Edward Scissorhands
    Dramă fantastică, SUA, 1990
    Regia: Tim Burton
    Cu:
    Johnny Deep – nom. Globul de Aur
    Winona Ryder

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Edward este creatia unui inventator care moare inainte de a apuca să-l termine. Astfel, in locul miinilor are două foarfece imense, cu care poate crea opere de artă, dar nu poate face gesturi umane. Dezvoltind o idee de poveste la care s-a gindit incă din copilărie, Tim Burton realizează (ca de obicei) un film deosebit de original, sensibil si totodată crud, in care se amuză amestecind basmul cu satira socială si apelind la cele mai diverse referinte: fratii Grimm, Mary Shelley, cultura MTV. Edward, băiatul superdotat si totodată handicapat, care e transplantat din castelul unde a fost creat intr-o suburbie americană, isi află interpretul ideal in actorul Johnny Deep, cu chipul impietrit sub machiajul Kabuki, dar cu privirea de o impresionantă expresivitate. Acestă imobilitate expresivă rămine definitorie pentru rolurile sale ulterioare.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Basm modern in umbra căruia Burton isi exersează inclinatia spre expresionism. Scenografia fericit elaborată fură ochii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 12 martie, Cinemax, 14.00
    Trandafirul rosu din Cairo / The Purple Rose from Cairo – BAFTA (Oscarul britanic), César(Oscarul francez) pt. film străin
    Comedie romantică, SUA, 1985
    Regia: Woody Allen – Globul de Aur, BAFTA si nom. Oscar pt. scenariu original
    Cu:
    Mia Farrow
    Jeff Daniels

    2 premii BAFTA [3]
    1 premiu Globul de Aur [1]
    [1] nom. Oscar

    “Comedie dulce-amară despre viata cenusie a unei tinere femei care, in anii ’30, isi află singura evadare in sala de cinema, unde lumea de pe ecran incepe să se amestece cu cea reală. Omagiu adus comediei americane din anii ’30.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “In perioada marii depresiuni economice, o casnică trăieste o romantică idilă cu un erou de cinema, care coboară de pe ecran special pentru ea. La fel ca in Zelig sau Broadway Danny Rose, Allen combină in maniera sa personală umorul si situatiile foarte omenesti.” (www.port.ro)

    “Cine n-a visat vreodată ca personajele dintr-un film să coboare de pe ecran si să i se alăture in viată? Woody Allen dezvoltă aici această minunată idee, cu un rezultat amuzant, uman, poetic, cu o Mia Farrow emotionantă. Deznodămintul, cu dublă detentă, permite autorului să saveze deopotrivă luciditatea si gustul pentru vis.” (Bernard Rapp, Dictionnaire du Cinema – Larousse) (www.port.ro)

    “Comedie romantică, usoară, plină de haz, cu farmecul unei povesti si profunzimea unui sondaj sociologic. Remarcabilă capacitatea regizorului de a reda atmosfera vremii cu nostalgia ritualului cinematrafic din anii ’40.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Cel de-al 13-lea film al lui Woody Allen este, cred, cel mai fermecător dintre toate. Si chiar dacă nu are zburdălnicia sexuală din celelalte filme si nici nu vorbeste spectatorilor cu directetea jurnalistică din peliculele sale plasate in zilele noastre, Trandafirul rosu din Cairo este expresia perfectă a stilului său de umor, in care parodia si fantezia sint inseparabile, iar echilibrul lor instabil constituie subiectul comic.” (Pauline Kael) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul il confirmă pe Allen drept un original creator de cinema, al cărui loc se află in mod paradoxal in afara cinematografului, el dovedindu-se mai mult decit un umorist newyorkez, un echivaolent contemporan al umorului suprarealist de tip Gogol.” (Richard Combs) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Luni – 12 martie, HBO, 15.45
    In căutarea lui Forrester / Finding Forrester
    Dramă, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “După mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) incă nu are de gind să rupă tăcerea si să reintre in joc. Intimplarea face insă ca in apartamentul lui să intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care făcuse pariu cu prietenii că le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fără a mai apuca să-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii găseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unică intre un scriitor in virstă, care a avut motivele lui să se retragă din lume, desi clocoteste incă de viată, si un tinăr de culoare cu un real talent literar, dar incă fără incredere in ceea ce-l asteaptă in viitor.” (www.port.ro)

    Luni – 12 martie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 13 martie, TVR Cultural, 00.05
    Scandal international / A Foreign Affair
    Comedie, SUA, 1948
    Regia: Billy Wilder – nom. Oscar pt. (co)scenariu
    Cu:
    Jean Arthur
    Marlene Dietrich

    [2] nom. Oscar

    “Nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film alb-negru, productia este tipică regizorului Billy Wilder. Intre personaje se numără o politiciană naivă (Jean Arthur) si o cintăreată nazistă (Marlene Dietrich), intre care nimereste un ofiter american (John Lund). Ideea regizorului e aceea de a se juca o comedie romantică, plină de intimplări care să te uimească si presărată cu scene de distrugere si disperare.” (www.port.ro)

    Luni – 12 martie, Cinemax, 00.35
    1984/ Nineteen Eighty Four
    Dramă, Anglia, 1984
    Regia: Michael Radford
    Cu: John Hurt

    “Inteligentă si substantială adaptare a faimosului roman de George Orwell despre o guvernare in care războiul e pace, libertatea e sclavie, si ignoranta, putere. Sugestivă descriptie a supravegherii prin detalii ca panda elicopterelor, monitoarele TV, ochii omniprezenti ai Marelui Frate. Ultimă aparitie cinematografică a lui Richard Burton si portret de vulnerabil famelic intelectual al lui Hurt.” Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 13 martie, Cinemax, 21.00
    Sex, minciuni si casete video / Sex, Lies and Videotape – Palme d’Or la Cannes
    Dramă, SUA, 1985
    Regia: Stevem Soderbergh – nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. scenariu
    Cu:
    James Spader – Premiu la Cannes pt. interpretare
    Andie McDowell – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [3] nom. Globul de Aur

    “Un remarcabil tablou de moravuri infătisind o lume obsedată, invadată de minciuni, care se contemplă pe video. Omul benzilor de video nu e un simplu maniac al voyeurismului, ci un terapeut, un psihanalist care eliberează femeilde angoasele lor sexuale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Toate personajele din film sint simulacre postmoderne. Eie au devenit imagini si obiecte sexuale. Ele ii consideră pe cei de alt sex ca fiind obiecte sexuale.” (Asim Ratan Ghosh)
    (http://www.geocities.com-postmoderni.../pmincin.html)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Miercuri – 14 martie, Cinemax, 17.05
    Micutul Tate / Little Man Tate
    Dramă, SUA, 1991
    Regia: Jodie Foster
    Cu: Jodie Foster

    “Debut regizoral, intr-un fel autobiografic, pentru Foster. Captivant si emotionant, bine scris si jucat.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 14 martie, TVR 2, 22.10
    Dogville
    Dramă, Danemarca, 2003
    Regia: Lars von Trier – Premiul pt. regie acordat de European Film Academy
    Cu: Nicole Kidman

    Dogville al lui Lars von Trier nu este o ‘dare de seamă’, nu se vrea ‘starea unei natiuni’ si nici nu are pretentia unei meditatii politice asupra ‘impasului american’. El este (doar) Cinema, adică interogatie in imagini a unui caz particular fictiv: in anii Marii Depresiuni, o femeie urmărită de gangsteri isi găseste adăpost intr-o localitate din Muntii Stincosi… Localnicii, la inceput reticenti, ajung s-o adopte pentru ca, din clipa in care latul urmăritorilor (gangsterii de coniventă cu politia!) se stringe, să o supună unei sclavii progresive: ante-finalul o găseste pe Grace (eroina interpretată de Nicole Kidman) totalmente abuzată, declasată si marginalizată. Dar episodul 9 vine cu o surpriză de proportii! Ca de obicei, ambitiile lui von Trier sint imense; din fericire, rezultatul intrece orice asteptări: Dogville este mai mult – mult mai mult – decit o revizitare polemică a două clasice (Birth of a Nation si Intolerance). Desi intentiile sint didactice si provocatoare (Birth of a Nation ‘reinterpretat’ ca Death of a Nation’…), filmul transcende cu gratie (Grace!) orice limitare ideologică devenind poem pur, corală crepusculară, spectacol cel mai contrariant al filmului: casele desenate cu creta, o recuzită minimală, aceeasi scenă pe care se petrec – la vedere – toate actiunile, etc.) se transformă in empatie dreyeriană si suspans hitchcockian. Timp de trei ore, danezul reuseste să manipuleze spectatorul dincolo de pragurile scepticismului său ‘postmodern’, oferindu-ne – in final – un tur de fortă care reprezintă (imi măsor cuvintele!) tot ce a făcut mai bun LVT in Cinema… Ginditi-vă la Breaking the Waves, Dancer in the Dark si Idiotii topite intr-una – acesta este Dogville!” (Alex. Leo Serban) (Dilema, nr. 533, 20 - 26 iunie 2003)

    “Lars von Trier amestecă teatrul (de la morality play la Brecht) si cinema-ul intr-un mod atit de uluitor incit este poate imprudent să incercăm o definire a acestei ‘directii’ inainte de a vedea celelalte două episoade… Oricum ar fi, ‘experimentul Dogville’ a demonstrat – la Cannes 2003 – că cinematograful (arta hibridă prin excelentă), manipulat genial de Lars von Trier, este pe miini bune. Cele mai bune!” (Alex. Leo Serban) (Ziarul de duminică, nr. 24 (155), 27 iunie 2003)

    “Von Trier, in ciuda rafinamentului său flamboaiant, provocator si ‘avangardist’, nu are cum să in(tro)ducă ceea ce numai televiziunea poate să facă: interventia publicului in soarta personajelor. […] Televiziunea, iată, face pasul mai departe, iar cu ‘Big Brother’ sintem in plină ‘democratie’: ‘Dacă vrei să (nu) mai rămină X, sună la…’ Teatrul adus pe ecran de Lars von Trier (cel brechtian) este la antipodul aestei tendinte: el presupune ‘distantarea’, sublinierea artificiosului si a conventiei pentru ca – abia depăsite aceste limitări – publicul să cunoască, pe parcurs si mai ales la final, ‘tulburarea’ morală care este esenta Artei.” (Alex. Leo Serban) (Ziarul de duminică, nr. 28 (159), 25 iulie 2003)

    “Ca multi alti spectatori, m-am simtit agresat de Dogville si mi-am dorit să-l prind cu bunuri contrafăcute, cu zaruri măsluite; dar stilizarea, departe de-a te distanta, te apropie de dogvillezi, iar jalnicele lor procese mentale sint extraordinar de transparente si intens verosimile. Tot nu sint sigur că-mi place ce face Von Trier cu emotiile spectatorilor săi; dar mă bucur că face ceva cu ele. El e adesea numit geniu, onoare pe care o imparte cu (printre altii) Quentin Tarantino. Nefiind prea sigur că Tarantino stie deosebirea dintre un om si un hot-dog, eu aleg Dogville – oricind.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 2, 23-29 ianuarie 2004)

    “Filmul alunecă către ‘Breaking the Waves’, dar se redresează repede. Trimiterea nu a tinut decit atit cit să ne pregătim pentru ceea ce va urma. Cine il cunoaste pe Lars von Trier – si, după atitea filme care nu seamănă unul cu altul, ar fi cazul – putea să bănuiască. Alta va fi intorsătura. Toată parabola despre tolerantă, gratie, se va răsturna si vom asista la o istorie despre trădare si răzbunare.” (Magda Mihăilescu) (Adevărul literar si artistic, nr. 672, 1 iulie 2003)

    “Regizorul ne vorbeste de trecerea de la iluzie la deziluzie, de la sublim la grotesc, căderea din Paradis in Infern via un Purgatoriu la limita suportabilului. Ne vorbeste despre ceea ce sintem sau ceea ce ar putea fi intr-o bună zi oricare dintre noi – victimă sau călău, trădat sau trădător, plini de sperante ori dezamăgiti pină la dezgust. Si o face astfel incit, in oricare din tabere ne-am plasa, nu ne place, căci fiecare dintre ele are o mare doză din ceea ce de regulă numim rău.” (Laurentiu Brătan) (22, Nr. 729, 24 februarie - 1 martie 2004)

    “Un film puternic, imposibil de povestit, in care actiunea nu este decit suport pentru o fină descriere a naturii umane, in care decorul nu este decit suport pentru o sensibilă derulare de la aparentă către esentă. […] O operă cinematografică impecabilă ce aminteste, prin tema sa si prin sobrietatea discursului, de autorii antici.” (Miruna Barbu) (Romania literară, Nr. 7, 25 februarie - 2 martie 2004)

    “Mai extrem decit Rohmer in Perceval, mai putin exhibitionist decit Greenaway in The Baby of Macon, Lars Von Trier restituie cinema-ului esenta vizuală a teatrului: simultaneitatea dată de scenă. Regizorul si-a conceput spatiul-orăsel ca si cum l-ar fi vrut format doar din scobitori. Peisaje fictive, perspective simbolice, interioare ‘dez-acoperite’, detalii metonimice care se substituie intregului, ca intr-un tablou de Giotto.” (Giulia Ghica Dobre) (Igloo, ianuarie 2004)

    “In realitate, Dogville se poate petrece oriunde, oricind, iar monstrii umani (uneori, poate chiar sufocant de "umani") pot exista (si chiar există) si pe alte străzi decit Elm Street (coincidentă? trimitere la strada bintuită de un monstru - insă nu atit de ‘uman’? greu de spus). Dar dincolo de a face apologia rasei umane (cuprinzind insă, ca intr-un tablou de Edvard Munch toate defectele, capacitatea de a face rău, dezgustul pe care il stirneste ea), Von Trier lansează cel mai inedit film al anului 2003 (din păcate, in Romania abia din 2004). Renuntind la decoruri, danezul isi pune toti actorii să intre in scenă, să se miste, să-si spună replicile, transformindu-si filmul (iarăsi, aparent) intr-o piesă de teatru de aproape trei ore. Efectul nu este simtit decit dacă este văzut filmul: spectatorul (sau poate ar trebui să spun - complicele) este martor tăcut la ceea ce se petrece pe pinza ecranului (sau poate ar trebui să spun - pe scenă?), la fel ca toate celelalte personaje. Genială miscare regizorală, să mă incumet să zic?... […] Să fie ceva exagerat in indrăzneala-mi de a-l numi ‘capodoperă’?...” (Andrei Bangu) (LiterNet)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    “Filmul lui Lars von Trier are toate calitătile unei tulburătoare parabole crestine in care bunătatea nu se inrudeste cu sentimentalismul, iar pedeapsa e purificare. Ne aflăm, prin datele esentializate ale decorului, intr-un templu unde clopotul răsună la intervale precise de timp si, exact ca in Breaking the Waves, aceste bătăi măsoară intervalul intre sacrificiu si sacrilegiu si inapoi spre sacrificiu. Finalul, la fel de deconcertant, recurgind la fotografiile unei Americi bintuite de sărăcie si mizerie, ca pe vremea Marii Crize, vrea să ne aducă cu picioarele pe pămint, desi pămintul nu se mai reduce decit la lătratul unui ciine, singurul suflet rămas nepervertit.” (Dan Stanca) (Romania Liberă, ianuarie 2004)

    “Pentru Dogville am părăsit video si am revenit la o anume stilizare, cu toate că, ceea ce imi place in conceptul acestui film este tocmai extrema sa simplitate. Nu stiu ce anume m-a impins către acest univers teatral. Poate influenta mamei mele, adeptă inconditionată a teatrului experimental. Sau, poate că, o dată cu maturitatea, iti place tot mai mult simplitatea, stilul cit mai direct.” (Lars von Trier)

    Joi – 15 martie, HBO, 21.30
    Cronicile din Narnia: Leul, vrăjitoarea si dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Cu incasări care trec de 300 de milioane de dolari si cu patru săptămini de dominare a pietei internationale, prima ecranizare după seria fantasy scrisă de C.S. Lewis are toate sansele să ajungă cea mai de succes peliculă Disney din toate timpurile, depăsind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce in scenă patru copii-actori talentati, o vrăjitoare de pus in ramă si un arsenal de efecte speciale pe măsura productiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naivă, e inconsistentă si neconvingătoare.” (Cătălin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)

    Cronicile din Narnia merită văzut pentru că arată cit de bun a fost Stăpinul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)

    Alte comentarii critice:

    http://www.thymos.ro/filme/detalii-cronicile-din-narnia-leul-vrajitoarea-si-dulapul/46.html


    Alte filme

    Bruneta mea favorită / My Favorite Brunette (1947), cu Bob Hope, Dorothy Lamour – Vineri, PRO Cinema. 17.00; Simbătă, 17.45
    “Parodie politistă, in spiritul unui gen frecventat de Hope, dar imbogătit, de astă-dată, prin colaborarea cu doi specialisti ai filmului ‘negru’: Lorre si Lon Channey.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Pledez vinovat? / Find Me Guilty (2006) – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Ecranizarea celui mai lung proces intentat vreodată Mafiei, Find Me Guilty prezintă povestea satirizată a celebrului mafiot Jack DiNorscio (Vin Diesel), bossul care s-a opus justitiei americane. După ani buni de investigatii, 20 de membri ai familiei mafiote Lucchese din New Jersey sint adusi in fata instantei si acuzati pentru 76 infractiuni din cele mai diverse: de la trafic de stupefiante si santaj, mergand pină la crime extrem de odioase. Loial familiei si gata să intre in puscărie pentru aceasta, Jack decide că cel mai bun avocat pentru familie este chiar el. Foarte tare in argumentatie si usor impulsiv, Jack reuseste să tină sub control sistemul juridic timp de 21 de luni. Incă de la inceputul filmărilor intreaga echipă de la Pledez vinovat?!/ Find Me Guilty vibra parcă de la incredibila energie degajată. Cu sigurantă, un rol cit se poate de important in acest proces l-a avut legendarul regizor Sydney Lumet, care de curind a implinit virsta de 80 de ani. Prin imbinarea umorului sănătos cu pura tragedie, disperata călătorie a lui Jack avea să culmineze cu unul dintre cele mai socante verdicte din intreaga istorie a sistemului judiciar american.” (www.port.ro)

    Alibi pentru un prieten (1977), cu Alain Delon – Vineri, HBO, 21.20
    “Polar tensionat dublat de un virulent denunt politic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Bărbati de onoare / Men of Honor(2000), cu Cuba Gooding Jr., Robert De Niro – Vineri, B1, 23.00
    “Transpunere a unei biografii reale [a primului scafandru american de culoare], realizată de un tinăr cineast de culoare care a simtit pe propria sa piele discriminarea. De aici si emfaza partizană care face rău filmului. Gooding se revelează actor plin de fantezie dar restul distributiei e lamentabil dirijată, in frunte cu De Niro care nu se poate smulge unui rictus standard, sadic, dispretuitor si vindicativ, pe care-l abordează chiar si in final cind, recuperat prin umanizare, sare in ajutorul fostului său elev.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sister Act (1992), cu Whoopi Goldberg – Simbătă, HBO, 13.25
    “Comedie rudimentară iluminată de personalitatea lui Goldberg si de spirituals-uri dumnezeieste interpretate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Un weekend de cosmar / Nothing But Trouble (1991), cu Chevy Cahse, Dan Aykroyd, John Candy, Demi Moore – Simbătă, PRO TV, 13.15
    “Comedie fantastică, fără noimă, haz si stil, in care Aykroyd isi rezervă un dublu rol.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Misterele mărilor (1976), cu Ion Besoiu, Sebastian Papaiani, Jean Constantin – Simbătă, PRO Cinema, 17.15; Duminică, 13.15
    “Adaptare după romanul ‘Toate pinzele sus’ al lui Radu Tudoran, filmul prezintă aventurile a doi prieteni, romanul Anton Lupan si francezul Pierre Vaillant, porniti pe urmele epavei L’Espérance. In exoticul Orient, cei doi călători intilnesc o lume pestrită: pirati feroce, parcă desprinsi din legendarele ‘O mie si una de nopti’, se intrec in performante marinăresti, dar si in glume.” (PRO TV Magazin)

    Ecaterina Teodoroiu (1979) – Simbătă, B1, 19.00; Duminică, 16.00
    “Filmul, care nu se sustrage emfazei genului, caracteristică cinematorgafiei noastre e cu fantezie ilustrat sonor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Silverado (1985), cu Kevin Kline, Scott Glenn, Kevin Costner – Simbătă, National, 20.15
    “Patru pistolari, care s-au intilnit in drum spre Silverado, se pun, fără conditii, in slujba debarasării orasului de banda de răufăcători care-l terorizează. Sint ‘patru cavaleri ai apocalipsului’, trei albi si un negru, intr-un film lipsit de rigoare si tensiune, incilceală de fapte si personaje, abil montaj de motive din westrnul clasic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    High Fidelity (2000), cu John Cusack – Simbătă, Acasă, 20.30
    “’Ce-a fost mai intii, muzica sau durerea?’ Pentru Rob, si una, si alta. El face comert cu discuri muzicale, dar e ros de durerea vietii fără sens. Mereu respins, mereu părăsit, la bilantul său amoros e gata să-si declare falimentul. O ‘Educatie sentimentală’ a epocii pop, lungă suetă-confidentă plină de bezele adresate publicului. Un best-seller literar de Nick Hornby e descifrat in cheia unui tern manierism postmodernist care, in cele din urmă, nu mai provoacă decit lehamitea.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Iubire adevărată / True Romance (1993), cu Christian Slater, Patricia Arquette, GAry Oldman, Dennis Hopper – Simbătă, National, 22.45
    “Nu violenta, ci vidul de gindire, ineptia acestui film instinctual, inspăimintă. Este evident că Tony, fratele lui Ridley Scott, calcă, ajutat de scenaristul Quentin Tarantino, pe urmele succesului comercial al lui David Linch cu Wild at Heart, estetizind oroarea gratuită. Aceeasi tentatie spre melodrama bine garnisită cu singe, aceeasi lipsă de har invăluită in caligrafie. In rest: ritm vertiginos, efecte de montaj socante, dialoguri emfatice si foarte multe trimiteri cinefile, pentru epatarea amatorilor de ‘cultură’.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fecioara Ioana: Inchisorile / Jeanne la pucelle 2 – Les prisons (1994) – Simbătă, TVR Cultural, 23.00
    “Cel de-al doilea film dedicat eroinei francezilor reconstituie biografia Ioanei d’Arc de la incoronarea lui Carol al VII-lea, si incearcă să supravietuiască cu greu amenintărilor care ii sint aduse. La scurt timp după ce este prinsă este arsă pe rug ca vrăjitoare.” (PRO TV Magazin)

    Dispăruti pe front / Bravo Two Zero (1999) – Simbătă, Prima, 00.00
    “Povestea autentică a celei mai decorate unităti speciale brianice trimisă in ianuarie 1991, in spatele liniilor irakiene, cu misiunea de a tăia liniile de comunicatie ale lui Saddam si a distruge instalatiile de lansare ale rachetelor Scud. Ambele misiuni au esuat iar din cei opt viteji, nu s-au mai intors decit cinci. Unul dintre supravietuitori, Andy McNab, a scris un volum de memorii incheiat cu o concluzie semnificativă: Războiul e dur, dar dacă vă asteptati să să-mi petrec restul zilelor mele plantind copaci, vă inselati: sint soldat. Asta e meseria mes si-s mindru de ea!’ Filmul rămine credincios spiritului mercenar al cărtii, transformind esecul usturător intr-un elogiu al gloriei militare. Rezultă un lung si monoton sir de suspansuri, caracteristic pentru genul de ‘commando’ in filmul de război britanic.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fix alert (2005) – Duminică, HBO, 11.20
    Fix alert e un experiment formal, cu doza cuvenită de superficialitate derivată de aici, cu dialoguri inspirate uneori din Tarantino fără a avea savoarea lui (si actorii lui) si cadre statice inutile, făcute probabil cu un ochi la Kaurismäki. Să nu uităm că e primul lungmetraj făcut de cineva care n-a studiat regia de film [Florin Piersic jr.] si că, desi e făcut fără buget, n-are aerul de sărăcie pe care l-am fi asteptat.” (Iulia Blaga) (Romania Liberă, octombrie 2005)

    Hotii de diamante / After the Sunset (2004), cu Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson – Duminică, HBO, 16.50
    “Comedia de actiune ‘After the Sunset’ incepe acolo unde majoritatea filmelor ce implică jafuri de mare amploare se sfirsesc: doi indrăgostiti fug in paradisul tropical pentru a se bucura de roadele muncii lor. Dar in momentul in care un agent FBI, care i-a urmărit timp de sapte ani, este convins că pun la cale un furt de un milione de dolari, incepe un joc de-a soarecele si pisica.” (PRO TV Magazin)

    Risete in delir / Delirious (1992), cu John Candy, Mariel Hemingway – Duminică, PRO TV, 17.15
    “Jack Gable(John Candy) este autorul unui serial de succes, si e tare indrăgostit de actrita principală, simpatica Laura (Mariel Hemingway). Pentru toti cei din jur e limpede că tipa se cam foloseste de scenarist, numai pentru el nu. Insă o lovitură la cap incasată in urma unui accident de masină il face pe Jack să vadă lucrurile altfel. El se trezeste in orăselul Ashford Falls, urbea fictivă unde se petrece actiunea serialului său si unde descoperă că tot ceea ce a scris se transformă in realitate. Imediat constată că poate să intervină cu succes in viata si actiunile personajelor si ce-i trece prin capul lui pătit? Să se folosească de ocazia ivită pentru a o da gata pe frumoasa Rachel, eroina serialului, care se indrăgosteste de haiosul nostru personaj.” (www.port.ro)

    Ce-si doresc femeile / What Women Want (2000), cu Mel Gibson, Helen Hunt – Duminică, TVR 1, 20.10
    “Pretext reluat din mai vechea comedie a lui Gary Sinyor Solitare for two unde o adolescentă percepea gindurile lubrice masculine. Nici un cistig pentru noua variantă, cu exceptia savurosului recital al unor mari interpreti.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Aniversarea / To Gillian on Her 37th Birthday (1996), cu Peter Gallagher, Michelle Pfeiffer – Duminică, National, 23.00
    “Naivă dramă psihologică, cu intentii moraliste, dar fără tensiune. Nici frumusetea angelică a lui Pfeiffer, in chip de fantomă, nu salvează de ridicol această adaptare a unei piese de Michael Brady.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Povestiri din bucătărie / Salmer fra kjokkenet (2003) – Duminică, TVR Cultural, 23.00; Luni, 00.00
    “Filmul e inspirat din fapte reale, si anume experimentele sociale initiate in anii ’50 de către un institut suedez de cercetări. In anii imediat următori celui de-al doilea război mondial, un grup de cercetători si-a propus modernizarea bucătăriilor particulare. In acest scop, s-a cerut ajutorul unor celibatari.” (PRO TV Magazin)

    Fapt divers (1984), cu Ilarion Ciobanu – Luni, B1, 20.00
    “Un bătrin linotipist pleacă in tinutul Sibiului pentru a elucida un fapt divers care l-a intrigat. Schema ‘omului care ne trebuie’ e ajustată prin citeva pete de culoare: tipograful e văduv, il apasă singurătatea etc. Film mediocru in expresie si implauzibil in substantă.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Gloria (1999), cu Sharon Stone – Luni, Antena 1, 00.00
    “Abia iesită dintr-o inchisoare din Florida după o pedeapsă de 3 ani primită din cauza prietenului ei, Kevin, Gloria (Sharon Stone) incalcă imediat termenii eliberării conditionate si se indreaptă spre New York. Bărbatul pentru care acceptase să facă puscărie avea de gind să o tragă pe sfoară din nou si nici nu părea foarte recunoscător fată de sacrificiul ei. Se trezeste intr-o situatie foarte ciudată: trebuie să aibă grijă de un băietel de numai sase ani, Nicky, a cărui familie fusese lichidată de prietenii ei mafioti. Nicky fusese răpit si Kevin astepta instructiuni in privinta lui. Furioasă pe Kevin si pe tot ce indurase degeaba timp de trei ani, Gloria se decide să se răzbune si, intr-o inspiratie de moment, se hotărăste să-l ia cu ea si pe Nicky. Luati prin surprindere si sub amenintarea armei, mafiotii sint nevoiti să o lase să plece. Ca si cum lucrurile n-ar fi fost indeajuns de complicate, Nicky detine informatii care ar putea distruge un intreg imperiu subteran. Ea e nevoită să se furiseze pe străzile New York-ului, cu un băietel fată de care nu simte nimic, pe care nu-l intelege si care, culmea, are o părere foarte proastă despre ea si nu se sfieste să i-o spună.” (www.port.ro)

    Spanglish (2004), cu Adam Sandler, Tea Leoni – Marti, HBO, 18.00
    “John Clasky este un tată devotat care, datorită talentului de bucătar, a putut asigura familiei sale o viată foarte bună. Flor este noua menajeră. Ea si fiica sa, un copil-minune de 12 ani, sint emigrante sosite in sosite in L.A. in căutarea unei vieti mai bune. In casa familiei Clasky, Fluor se confruntă cu faptul că fiica ei este complet absorbită de bogătia familiei americane instărite si excentrice.” (PRO TV Magazin)

    Despărtirea / L’adieu (2003), partea I – TVR Cultural, 20.00; Miercuri, 00.05
    “In 1960, pentru viitorul ziarist Laurent Luissac, serviciul militar in Algeria pare o aventură pasionantă. Tinărul isi ia rămas bun de la familie si de la logodnică si porneste spre Alger, locul unde va descoperi ce inseamnă adevărata dragoste si camarederie, dar si ororile războiului.” (www.port.ro)

    Atractie explozivă / Fair Game (1995), cu Cindy Crawford, William Baldwin – Marti, PRO TV, 20.30
    Supermodelul Cindy Crawford isi face debutul in film cu această productie in care il are ca partener pe pe talentatul actor William Baldwin. Ea interpretează rolul unei avocate, Kate McQuean, care este luată in vizor de KGB. Kazak, un fost angajat al KGB, devenit seful unei bande teroriste, este clientul ei, si din acest motiv Kate este indeaproape urmărită de niste tipi nu prea amabili, care ar vrea să scape de ea.” (www.port.ro)

    Colectionarul de oase / The Bone Collector (1999), cu Denzel Washington, Angelina Jolie – Marti, AXN, 22.00
    “Pornind de la un roman de Jefery Deaver, realizatorul, format la scoala filmului australian, depăseste penibilul implauzibil al povestii incununată de o incilcită bagatelă, printr-o bună regie, mai ales in gradarea elementelor de horror.” (Dictionar universal de filme, 2002) “Un thriller care combină Rear Window [In spatele ferestrei] si Seven. […] Atmosfera creată, imaginile inspirate si interpretările consistente ale lui Angelina Jolie si Denzel Washington ridică adesea acest thriller putin deasupra retetei hollywoodiene.” (Adam Goldberg) (All Movie Guide)

    Ziua despărtirii / If Only (2004), cu Jennifer Love Hewitt – Miercuri, Kanal D, 12.00
    “Samantha Andrews studiază muzica clasică la Londra, unde il intilneste pe Ian Wyndham, de care se indrăgosteste. In momentul in care cei doi au prima ceartă serioasă, Samantha pleacă supărată si are un accident in urma căruia moare. Ian este distrus la aflarea vestii, dar i se oferă ocazia să ia acea zi de la inceput.” (PRO TV Magazin)

    Haiducii (1966), cu Toma Caragiu, Magda Barbu, Ion Besoiu, Amza Pellea – Miercuri, B1, 20.00
    “Cel mai bun episod din seria scrisă de Eugen Barbu, dar si in el e de remarcat coexistenta suflului epic autentic (…) cu umorul de mahala balcanică si trista pauperitate a folclorului concentrat in muzica lui Mircea Istrate.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Cod de acces: Swordfish / Swordfish (2001), cu John Travoltam Halle Berry – Miercuri, PRO TV, 20.30
    “Există o lume in interiorul lumii noastre. O lume ascunsă pe care o numim ciber-spatiu. O lume protejată de coduri de acces, parole si cele mai sofisticate sisteme de securitate. In această lume ne ascundem cele mai mari secrete, cele mai incriminatoare informatii si, bineinteles, o mare cantitate de bani. Această lume poartă denumirea de Swordfish.” (www.port.ro)

    Arsène Lupin (2004), cu Romain Duris, Kristin Scott Thomas – Miercuri, HBO, 23.10
    “Bazate pe romanele care in literatura franceză este echivalentul scrierilor ‘Sherlock Holmes’, aventurile lui Arsène Lupin il umăresc pe celebrul hot parizian care a ‘usurat’ de bijuterii o bună parte din clasa nobilă a Parisului. Arsène se distrează de minune cu viata lui, pină in momentul in care o salvează de la moarte pe Josephine (Kristin Scott Thomas), o femeia fatală. Din acel punct, totul se schimbă, iar Arsène se trezeste prins intr-un complot regalist complicat si sinistru, pus la cale pentru a descoperi o comoară ascunsă si pentru a reinstaura monarhia franceză. O aventură inegală ca forte, dar suprinzător de curajoasă, in care Arsène se trezeste părtas la o cauză la care nu aderă, dar de la care nu mai poate scăpa, odată ce e vrăjit de Josephine. Un film strălucitor, cu o atmosferă incintătoare si un actor de exceptie: Romain Duris (L'auberge espagnol, Les Poupees Russes).” (www.port.ro)

    Fete rele / Mean Girls (2004) – Joi, HBO, 16.45
    “Fără să fie un pătrunzător film despre sensibilitatea adolescentilor americani, despre spaimele si străfundurile lor gilgiitoare de frumuseti si orori, ‘Fete rele’/’Mean Girls’, semnat de Mark Waters (autorul ‘Vinerii trăsnite’/’Freaky Friday’), retine doar ideea junglei care sint liceele americane si pe cea a micilor fiare care sint uneori adolescentele.” (Iulia Blaga) (Romania Liberă, 22 iulie 2004)

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster – Joi, HBO, 18.20
    “ Kyle, văduvă de curand, zboară de la Berlin spre New York impreună cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoită să isi declare copilul dispărut. Nimeni nu o crede că a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe măsură ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotăreste să intoarcă tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    Vreau să stiu de ce am aripi (1984), cu Valeria Seciu, Ovidiu Iuliu Moldovan – Joi, B1, 20.00
    “Dan isi sărbătoreste aniversare celor 12 ani, cu genunchiul julit, netuns, si certat cu prietenii dispusi să cedeze meciul de campionat in schimbul unei statii de amplificare. La virsta dificilă la care ar avea nevoie, mai mult ca oricind, de părintii săi, acestia traversează o ‘intolerantă epidermică’, absorbiti de propria lor criză conjugală. Scenariul păcătuieste prin exces de elocventă, miscările sufletesti ale eroilor fiind traduse unilateral in adevărate potpuriuri de aforisme difuzate prin radiotelefonie.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Campionul / Tin Cup (1996), cu Kevin Costner, Rene Russo – Joi, TVR 1, 20.20
    “Shelton, care debutase in 1987 cu Bill Durham, mare succes comercial unde Costner era base-ballist, incearcă să refacă miracolul precedent, cu argumente mai slabe: monotonie, o lungime greu suportabilă (135 min.) pentru o poveste inconsistentă in care tehnica jogului de golf covirseste umanul. Simpatică, doar, sedinta de psihanaliză a irezistibilului Costner cu fierbintea Russo.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top