Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2

Thread: Ionel Tv (iptv)

  1. #1
    aleksutz
    Guest
    RDI - Board Default Avatar

    Default Ionel Tv (iptv)

    Cele mai radicale previziuni zic ca televiziunea va disparea cu totul in cativa ani, inlocuita de Internet. Dar daca n-o sa dispara, ci doar o sa arate altfel, altoita cu Internet, telecomandata cu telefonul mobil si cu tot atatea canale cati abonati sunt?



    Ionel TV

    Sa spunem ca in familie sunteti alintat Ionel. Peste cativa ani, de fiecare data cand rudele si prietenii apropiati vor deschide televizoarele din living, vor vedea in lista de posturi, alaturi de PRO TV, Discovery sau Telesport, inca unul, numit „Ionel TV“. Va fi televiziunea dumneavoastra personala, cu imagine de inalta definitie. Cum camerele video, inclusiv cele cu imagine high-definition si sunet surround, au devenit o banalitate, nu va fi o problema pentru nimeni sa trimita via Internet materialele video productie proprie (cu familia, din calatorii, cu animalele de casa) operatorului de cablu, care le va distribui tuturor celor desemnati in lista Ionel TV.



    Aceasta este numai una dintre inovatiile pe care le aduce televiziunea prin Internet Broadband (IPTV). Asa cum le place tehnicienilor sa spuna, IPTV presupune livrarea unui pachet de servicii pe acelasi cablu: video, voce si date. Ei bine, veti spune, dar oferta aceasta este deja pe piata de cativa ani, inclusiv in Romania, multumita operatorilor de cablu. Diferentele dintre ce avem acum si ce vom avea sunt insa enorme si tin nu numai de calitatea imaginii, ci si de interactivitate si de personalizarea televiziunii.



    IPTV va aduce in primul rand un plus de informatie. Asemenea unui portal reusit de pe world wide web, telespectatorul va putea accesa date scrise si fotografii aditionale pe ecranul televizorului, in timp ce curge emisiunea. Daca se pregateste sa vada un film, va avea ocazia sa citesca sinopsisul, biografia regizorului, cronici si asa mai departe. Daca va urmari un meci, va avea la dispozitie in acelasi timp statistici, rezultatele altor meciuri care au loc concomitent, bloguri sportive. Si apropo de meci: pentru ca pe acelasi suport este oferita si telefonie, puteti sa comentati prin conference call, in timp ce priviti la televizor, fazele tari cu prietenii aflati in alta parte. In caz ca suna un apropiat aflat in lista de contacte, undeva intr-un colt al televizorului va aparea poza persoanei respective, iar din telecomanda aveti optiunea sa raspundeti sau sa dirijati apelul catre casuta vocala.



    Internetul ne invata deja obiceiurile si gusturile, pe baza cautarilor pe care le facem, a frecventei cu care accesam anumite site-uri. IPTV se va comporta similar: pe baza datelor culese despre noi, ne va trimite recomandari personalizate de emisiuni, filme sau alte materiale video de pe Net, de pe portaluri gen youtube.com sau dailymotion.com. Platforma software care face posibile toate aceste lucruri va permite si pay TV: vom cumpara pentru colectia multimedia din computer sau inchiria pentru o singura vizionare pe televizor atat continut video cat ne permitem.



    Televiziunea prin Internet va permite si alte optiuni care ne sunt familiare din viata online: calupuri de stiri video personalizate conform zonei de interes propriu si care vor putea fi vazute nu numai pe televizor, ci si pe computer, unde vor fi usor de transferat. Plus alerte in momentul in care apar noi filme sau documentare din categoria preferinte personale. Convergenta cu telefonul mobil va merge mai departe, pentru ca acesta va juca rolul de telecomanda: de la birou vom putea ordona operatorului sa ne inregistreze stirile de la ora 19, de pilda, pentru a le vedea cand ajungem acasa la ora 22. Noua televiziune va schimba semnificativ si plasarea publicitatii, pentru ca mesajele vor fi directionate mult mai precis, iar masurarea rezultatelor se poate face in timp real, asa cum se intampla acum cu bannerele de pe site-uri. La randu-i, comertul electronic ar putea sa cunoasca o dezvoltare si mai accentuata: daca in timpul unei reclame ne atrage un produs, va fi suficient sa apasam tasta „buy“ a telecomenzii pentru a-l cumpara.



    Scenariul suna fascinant. Dar cum in zona new media entuziasmul este de multe ori pus la pamant de realitate, merita oare sa dam crezare fondatorului Microsoft, Bill Gates, care spunea recent ca in cinci ani performantele descrise mai sus vor deveni obisnuite? Pana acum, datele de piata par sa ii sustina afirmatiile. In SUA, AT&T a lansat IPTV in format de inalta definitie (HDTV), bazat pe platforma Microsoft TV, in California, Texas, Connecticut si in alte zone.



    „Studiile arata ca in viitorul apropiat, peste 18 milioane de americani se vor abona la IPTV“, a declarat pentru BUSINESS Magazin Elena Branet - senior marketing manager al Microsoft TV. In Europa au intrat in joc British Telecom, Swisscom, Telecom Italia, T-Online France, Deutsche Telekom. In Slovacia si Danemarca au inceput sau vor incepe testele. IPTV a ajuns la granitele Romaniei, in Ungaria, unde Microsoft a creat o platforma software special dedicata IPTV si colaboreaza cu marii furnizori de Internet si cu furnizorii de infrastructura.



    Dar in Romania? „Nu vreau sa fac speculatii; nu exista planuri concrete in acest sens“, afirma Elena Branet.

    Un cuvant greu de spus il are Alcatel, partener Microsoft in proiectul IPTV. „In Romania, lucrurile sunt destul de putin avansate, pentru ca nu s-a produs acea explozie a Internetului broadband care sa duca la masa critica (numar semnificativ de abonati) capabila sa permita investitia in IPTV“, explica Iulian Costea, chief marketing officer al Alcatel-Lucent pentru Europa de Sud-Est. „Depinde si cat de departe intentioneaza sa mearga Romtelecom cu investitia in Internet. Daca se va orienta spre IPTV, s-ar putea sa castige un avans serios in fata operatorilor de cablu.“



    Cu sau fara Romania, investitiile in IPTV pe plan mondial sunt prea importante pentru ca marii operatori sa mai dea inapoi. Si au de partea lor si studiile: in Statele Unite, consumatorii sunt mai interesati de tentantele functii noi pe care le aduce IPTV decat de cat de mult trebuie sa plateasca pentru acestea, conform Mercer Management Consulting, iar un consumator care trece la IPTV redirectioneaza in medie 84 de dolari din bugetul pentru achizitia sau inchirierea de DVD catre noul abonament.

    Sursa: Business Magazin

  2. #2
    aleksutz
    Guest
    RDI - Board Default Avatar

    Default

    Cam putini clienti

    de Anca ARSENE

    In Romania, ideea de televiziune prin Internet e inca intr-o faza incipienta. Acum doi ani, IPTV a atras atentia a doi antreprenori romani, Silviu Sabau (41 de ani) si Iosif Szavuj (40), care au mizat un milion de euro ca sa lanseze aceste servicii. In octombrie anul trecut, iNes Group, furnizorul de Internet detinut cei doi oameni de afaceri, a lansat servicii IPTV prin propria retea de fibra optica. Mai exact, oferta a inclus canalele disponibile in general in Romania la furnizorii de cablu, plus alte canale straine, inclusiv din Ungaria, Polonia, Turcia, Bulgaria, China si Olanda.



    De la circa 300 dupa primele sase luni, numarul utilizatorilor de pe piata locala este estimat sa ajunga la aproximativ 1.000 anul acesta, declara Radu Rusu, directorul diviziei IPTV a iNes. „In urmatorii trei ani, piata locala de IPTV ar putea ajunge la 10.000 de utilizatori, in conditiile in care vorbim aici strict de Bucuresti“, crede Radu Rusu, directorul diviziei IPTV a iNES. Realismul estimarii depinde insa de numarul companiilor care vor intra pe aceasta piata, intrucat in acest moment, iNES este singurul furnizor de servicii IPTV din Romania si acopera strict Capitala si zonele din jur. Un posibil concurent pentru iNES ar putea fi Romtelecom, insa nu mai devreme de anul viitor, compania anuntand la lansarea serviciului de televiziune digitala Dolce ca are in plan ca in aproximativ 18 luni sa furnizeze televiziune si prin cablul de Internet.



    Cei de la UPC Romania se arata deocamdata temperati in previziuni. „In momentul in care va exista o piata convingatoare atat din punctul de vedere al cererii, dar si al recuperarii investitiei, vom analiza aceasta oportunitate“, declara Dinu Malacopol, director Internet si date in cadrul companiei, referindu-se la adoptarea IPTV. „Ca operator profesionist si companie listata la bursa, nu ne permitem experimente neviabile pe banii actionarilor“, adauga Malacopol, care se refera la investitiile considerabile de care are nevoie un furnizor de Internet ca sa mareasca largimea de banda si capacitatea retelei. Pentru comparatie, analistii de la iSuppli estimeaza ca anul acesta se vor cheltui la nivel mondial peste 78 de miliarde de euro numai pentru echipamentele de comunicatii necesare IPTV, plus inca 15 miliarde de euro pentru semiconductorii necesari echipamentelor respective. Si aceasta in conditiile in care estimarea optimista a iSuppli vorbeste de o piata pentru serviciile IPTV de 29 de miliarde de euro in 2009.



    Reprezentantul UPC se indoieste ca exista vreo companie in Romania care sa aiba in acest moment o retea pregatita pentru adoptarea IPTV ca activitate clar comerciala: „Pot exista proiecte pilot, pot exista chiar si operatiuni comerciale, insa numai subventionate de alte activitati, intrucat in acest moment, recuperarea investitiei nu se face in parametri normali pentru o operatiune telecom“. Altfel spus, in conditiile pietei concurentiale din Romania, nu se justifica inca o astfel de platforma comerciala. „Dar viitorul comunicatiilor electronice este integrarea serviciilor si produselor pe tehnologia IP si la momentul in care vom avea o piata convingatoare pentru aceasta, se va putea vorbi de conceptul All-on-IP sau ceva similar, iar termeni precum IPTV sau VoIP vor fi scosi din vocabularul utilizatorilor“, apreciaza Dinu Malacopol.



    La ora actuala, printre cei mai mari furnizori de servicii de televiziune prin Internet din lume se numara Kingston in Marea Britanie, Yahoo BB/Softbank in Japonia, Now Broadband TV in Hong Kong si Media on Demand in China, iar valoarea pietei, de 29 de miliarde de euro in 2009, corespunde unui numar de 53 de milioane de clienti. Cat despre 2010, se vorbeste deja de un total de aproximativ 65 de milioane de clienti IPTV in toata lumea, iar Alcatel a facut o estimare si mai indrazneata - 100 de milioane. Cu un sistem diferit de masurare a pietei, analistii de la Gartner ofera o estimare mai rezervata, de 10 miliarde de euro si 49 de milioane de clienti in 2010.



    IPTV reprezinta in esenta transmisiunea semnalului TV in format digital prin cablul de Internet, pe platforma IP. Aceasta solutie trebuie diferentiata insa de celelalte solutii de televiziune digitala, prin cablu sau prin satelit, existente pe piata. Pe segmentul de televiziune digitala prin satelit, in Romania piata s-a impartit deja intre cinci concurenti - DigiTV (RCS-RDS), Max TV (DCS), Boom TV (DTH Television), Focus Sat (UPC) si recent lansatul Dolce (Romtelecom). In plus, exista solutia de transmitere digitala a semnalului video prin cablu, lansata in 2005 de Astral si intrata in portofoliul UPC dupa ce aceasta din urma a preluat Astral. „Spre deosebire de televiziunea digitala prin cablu, care utilizeaza in exclusivitate largimea de banda ca sa transmita semnalul TV, fara a mai permite existenta simultana a unui alt semnal, in cazul IPTV avantajul il reprezinta folosirea aceleiasi capacitati disponibile, adica un singur cablu, pentru mai multe aplicatii in acelasi timp - acces la Internet broadband, telefonie si televiziune“, a explicat Dinu Malacopol. „Diferenta este similara cu cea dintre mersul cu masina pe o banda clar delimitata si mersul pe o sosea impreuna cu alte masini. Uneori rezultatul este acelasi, alteori exista o diferenta semnificativa“, adauga reprezentantul UPC.



    Deocamdata, asa cum recunoaste insa Radu Rusu de la iNES, „pentru multi dintre romani, perceptia serviciilor de IPTV este ca acestea nu sunt altceva decat servicii de televiziune prin cablu la un pret ridicat“. Intr-adevar, un abonament IPTV costa 100 de euro lunar pentru persoane fizice si 250 de euro pentru persoane juridice, la care se adauga costurile instalarii - 500 de euro - si ale echipamentelor necesare - 150 de euro.



    In schimb, utilizatorul are avantajele de baza ale televiziunii prin Internet - interactivitatea si posibilitatea de personalizare. Un exemplu este „time-shifting“ sau televiziunea reprogramata, optiune care presupune posibilitatea de a urmari inregistrarea programelor difuzate in ultimele 24 de ore pe anumite canale TV. Operatorul inregistreaza automat un numar prestabilit de canale TV, comportandu-se astfel ca un videorecorder, de unde si posibilitatea de a pune pauza pe inregistrare sau de a o derula inainte sau inapoi. La aceasta se adauga serviciile de ghid electronic EPG (deja disponibil), dar si video-on-demand si pay-per-view (disponibile de anul viitor).



    Deocamdata, televiziunea prin Internet in Romania este un serviciu destinat segmentului rezidential, clientii vizati fiind cei cu venituri lunare de cel putin 1.000 de euro, care lucreaza frecvent cu Internetul si au nevoie de o conexiune broadband si acasa.

    „Dintre cei 300 de clienti pe care ii avem in prezent, aproximativ 80% sunt persoane fizice din zone precum Pipera, Dorobanti, Floreasca sau Otopeni, zone unde serviciile de cablu nu sunt suficiente, mai ales daca utilizatorul are un televizor cu plasma sau cu cristale lichide cu diagonala foarte mare“, afirma Radu Rusu.

    Sursa: Business Magazin

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top