Directorul departamentului, Ioan Todan, a fost retrogradat. Redactorul-sef, Vlad Enachescu, a primit penalizare din salariu.



Ioan Todan, directorul departamentului Sport din TVR a fost retrogradat, ieri, din functie, pentru o perioada de 60 de zile, pe pozitia de producator. Vlad Enachescu, redactor-sef Redactia emisiuni si transmisiuni, a fost penalizat cu 10% din salariu.

Decizia conducerii TVR vine ca urmare a pierderii drepturilor de difuzare a meciurilor de fotbal din Liga I de catre TVR, in favoarea Kanal D. Ioan Todan si Vlad Enachescu vor contesta in instanta decizia conducerii TVR. In acest caz, punerea in aplicare a pedepselor va fi amanata pana dupa pronuntare.

Decizie contestata

Tudor Giurgiu, presedintele TVR, a confirmat informatia privind sanctionarea celor doi, dar a precizat ca mai multe detalii vor fi facute public maine, intr-o conferinta de presa. Ioan Todan nu a putut fi contactat pana la inchiderea editiei.

"Este o decizie nedreapta, arbitrara si abuziva pe care bineinteles ca o voi contesta in instanta", a declarat, pentru EVZ, Vlad Enachescu. "Nu pot si nu vreau sa raspund pentru greselile altora si sunt decis sa merg pana la capat pentru a-mi demonstra nevinovatia. Nu vreau sa fiu eu scos "tap ispasitor"!", a afirmat el.

Enachescu spune ca motivul invocat de TVR pentru penalizare a fost legat de neplata obligatiilor financiare ale TVR catre Telesport si "pentru ca nu l-am informat pe PDG sau oficiul juridic despre aceasta problema".

"Nu intra in atributiunile mele sa-l informez pe PDG (conf. fisei postului) si, mai mult decat atat, nu aveam cum sa fac acest lucru pentru ca, in perioada respectiva, am fost plecat din tara, la Campionatele Europene de patinaj", precizeaza Enachescu.

"Este ilegal si ilogic sa-i sanctionezi pe cei de la Departamnetul Sport, cat timp motivul rezilierii contractului de catre Telesport a fost de ordin pur financiar", a mai spus Enachescu.

Pana la solutionarea problemei, Vlad Enachescu a declarat ca ramane in TVR. "Atunci cand o sa demonstrez tuturor ca sunt nevinovat voi lua o decizie", a conchis el.

Cum s-au pierdut drepturile

Reamintim ca, in urma cu o luna, Telesport, detinatorul drepturilor de retransmisie a partidelor din Liga I, a intrerupt contractul cu TVR pe motiv de neplata a obligatiilor financiare. La scurt timp, Telesport a incredintat optiunile 1 si 4 ale fiecarei etape postului Kanal D, pe atunci inca nelansat.

In prima instanta, TVR a spus ca Departamentul economic "a uitat" sa plateasca factura, apoi a reclamat ca ilegala rezilierea contractului. Modul prin care TVR a pierdut drepturile de difuzare a alimentat informatiile potrivit carora postul a fost "ajutat" din interior sa piarda contractul.

Departamentul Sport s-a aparat sustinand ca a instiintat Sectia economica de pericolul pierderii drepturilor de difuzare, iar Tudor Giurgiu spune ca nu a stiut despre situatia de criza si ca TVR a ramas fara contract din cauza unor "baieti destepti" din interiorul institutiei.