Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 9 2-8 martie 2007

    Filmele saptaminii

    Trandafirul rosu din Cairo
    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul
    Inca o data
    Acasa, printre straini
    Gosford Park
    Verdict
    Misterul familiei von Büllow
    Iubita locotenentului francez
    Whisky
    2001: Odiseea spatiala


    Simbata – 3 martie, Cinemax, 11.15
    Trandafirul rosu din Cairo / The Purple Rose from Cairo – BAFTA (Oscarul britanic), César(Oscarul francez) pt. film strain
    Comedie romantica, SUA, 1985
    Regia: Woody Allen – Globul de Aur, BAFTA si nom. Oscar pt. scenariu original
    Cu:
    Mia Farrow
    Jeff Daniels

    2 premii BAFTA [3]
    1 premiu Globul de Aur [1]
    [1] nom. Oscar

    “Comedie dulce-amara despre viata cenusie a unei tinere femei care, in anii ’30, isi afla singura evadare in sala de cinema, unde lumea de pe ecran incepe sa se amestece cu cea reala. Omagiu adus comediei americane din anii ’30.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “In perioada marii depresiuni economice, o casnica traieste o romantica idila cu un erou de cinema, care coboara de pe ecran special pentru ea. La fel ca in Zelig sau Broadway Danny Rose, Allen combina in maniera sa personala umorul si situatiile foarte omenesti.” (www.port.ro)

    “Cine n-a visat vreodata ca personajele dintr-un film sa coboare de pe ecran si sa i se alature in viata? Woody Allen dezvolta aici aceasta minunata idee, cu un rezultat amuzant, uman, poetic, cu o Mia Farrow emotionanta. Deznodamintul, cu dubla detenta, permite autorului sa saveze deopotriva luciditatea si gustul pentru vis.” (Bernard Rapp, Dictionnaire du Cinema – Larousse) (www.port.ro)

    “Comedie romantica, usoara, plina de haz, cu farmecul unei povesti si profunzimea unui sondaj sociologic. Remarcabila capacitatea regizorului de a reda atmosfera vremii cu nostalgia ritualului cinematrafic din anii ’40.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Cel de-al 13-lea film al lui Woody Allen este, cred, cel mai fermecator dintre toate. Si chiar daca nu are zburdalnicia sexuala din celelalte filme si nici nu vorbeste spectatorilor cu directetea jurnalistica din peliculele sale plasate in zilele noastre, Trandafirul rosu din Cairo este expresia perfecta a stilului sau de umor, in care parodia si fantezia sint inseparabile, iar echilibrul lor instabil constituie subiectul comic.” (Pauline Kael) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul il confirma pe Allen drept un original creator de cinema, al carui loc se afla in mod paradoxal in afara cinematografului, el dovedindu-se mai mult decit un umorist newyorkez, un echivaolent contemporan al umorului suprarealist de tip Gogol.” (Richard Combs) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbata – 3 martie, HBO, 15.50
    Cronicile din Narnia: Leul, vrajitoarea si dulapul / The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
    Film de aventuri, SUA, 2005
    Regia: Andrew Adamson

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Cu incasari care trec de 300 de milioane de dolari si cu patru saptamini de dominare a pietei internationale, prima ecranizare dupa seria fantasy scrisa de C.S. Lewis are toate sansele sa ajunga cea mai de succes pelicula Disney din toate timpurile, depasind Toy Story (John Lasseter, 1995). […] Ca puncte tari, prima parte a seriei Narnia aduce in scena patru copii-actori talentati, o vrajitoare de pus in rama si un arsenal de efecte speciale pe masura productiilor fantasy ale momentului. Ca puncte slabe, povestea, pe alocuri foarte naiva, e inconsistenta si neconvingatoare.” (Catalin Sturdza) (Cultura, Nr. 6 (5, 26 ianuarie 2006)

    Cronicile din Narnia merita vazut pentru ca arata cit de bun a fost Stapinul inelelor.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 103, 12-19 ianuarie 2006)


    Simbata – 3 martie, Euforia, 20.00
    Inca o data / One Around
    Drama, SUA, 1991
    Regia: Lasse Hallström
    Cu:
    Richard Dreyfuss
    Holly Hunter

    “Aflata in Caraibe, la un curs comercial, Renata il cunoaste pe Sam, businessman impetuos si impulsiv, seducator si plin de fantezie, desi mai in virsta decit tatal ei, care-i impune un alt stil de viata. Citusi de putin optimist, autorul Vietii ca un ciine isi stramuta in America felul de a vedea lucrurile. Intr-o comedie fermecatoare dar amara, el descrie confruntarea dintre culturi, italiana si baltica, si dintre tipuri temperamentale. Un final indelung cautat dilueaza seductia filmului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 3 martie, PRO Cinema, 22.05
    Acasa, printre straini / Svoi sredi ciuzic, ciuzoi sredi svoic
    Drama, Rusia, 1964
    Regia: Nikita Mihalkov

    “Un tren incarcat cu cu aur, necesar cumpararii de grine pentru combaterea foametei de dupa razboiul civil, pleaca din Siberia spre Moscova. Dar aurul dispare pe drum si cekistul Hilov e acuzat de tradare… Western corcit cu ‘film revolutionar’ de un debutant versatil fascinat de performanta lui Butch Cassidy si Sundance Kid.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 3 martie, Prima, 00.00
    Gosford Park BAFTA, nom. Oscar, nom. Globul de Aur

    Satira, Marea Britanie, 2001
    Regia: Robert Altman – Globul de Aur, nom. Oscar, nom. BAFTA
    Cu:
    Magie Smith – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar
    Kristin Scott Thomas
    Emily Watson

    [7] nom. Oscar
    [5] nom. Globul de Aur
    [8] nom. BAFTA

    “In primul sau film englez, Altman recidiveaza in maniera genului coral care-l pasioneaza, cu zeci de intrigi ascunse, ca papusile rusesti, una intr-alta. Maestrul repeta, insa, maniera fara a se repeta. El scotoceste prin toate palierele sociale dupa un portret viu al societatii britanice dintre razboaiele mondiale, izbutind o inlantuire de tururi de forta in care controleaza o agitatie haotica ca pe un balet, colcaiala umana fiind privita, cu ironie, in cel mai savuros stil anglo-saxon.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Descoperi, in Gosford Park, ca intr-o dantelarie de o virtuozitate speciala, doua ‘clase’, stapinii si servitorii, oamenii saloanelor si oamenii mansardelor, ai bucatariilor si ai subsolurilor, cei serviti si cei care ii servesc, aristocratii (nu fara irizatii de mirlanie) si servitorii (nu fara irizatii de noblete). Tot filmul se hraneste din vibratia magnetica intre cele doua lumi, din baletul ierarhiilor si din ritualul devotamentului – fie ‘de servici’, fie plin de grandoarea unei traditii istorice… Din flash-uri dramaturgice, inteligent puse in pagina (in scenariul lui Julian Fellowes), se poate deduce o intreaga epopee – a urii sau a iubirii, a birfei caustice sau dragastoase –, epopeea unei lumi condamnate deopotriva la separare si la interdependenta.” (Eugenia Voda) (Romania literara, nr. 45, 13-19 noiembrie 2003)

    “Judecat in ansamblul distributiilor din salile romanesti, filmul este un eveniment. Integrat insa in filmografia lui Altman, Gosford Park nu e mai mult de bunicel. Redescoperi, in prima jumatate, unicul dar al lui Altman de a inchega o viziune de ansamblu asupra unei parti din societate, plecind de la detalii disparate si trecind incontinuu pe la fiecare dintre acestea de mai multe ori, adaugind cite ceva la fiecare prindere in cadru, astfel ca in cele din urma totul prinde forma si se rotunjeste. Acesta e punctul in care fanii lui Altman sint fascinati de talentul maestrului, seducator, extraordinar. Gosford Park are insa pretentia sa mearga mai departe decit Nashville, 3 Women, A Wedding ori Short Cuts, introducind o neinspirata crima la mijlocul filmului, dupa care totul se prelungeste mult prea mult si devine destul de confuz. Si, culmea, filmul a primit Oscarul anul acesta tocmai pentru scenariu (Julian Fellowes, bazat pe o idee de Robert Altman si Bob Balaban).” (Laurentiu Bratan) (22, nr. 665, 3-9 decembrie 2002)

    “Altman se joaca de-a antropologul; ii studiaza pe stapini si pe servitori si, spre deosebire de personajul producatorului, el intelege tot ce vede. El nu ne ofera un asfintit, privit printr-o fereastra incetosata, ci o colcaiala examinata la microscop. Nici colcaiala aceea fascinanta, nici acuitatea microscopului, nu slabesc nici o clipa: Altman e un mare maestru, controlind executarea unui model complex, cu nenumarate fire si personaje, si, cu tot controlul, reusind sa dea impresia unei libertati totale – vizuale si sonore.” (Andrei Gorzo) (Dilema, nr. 506, 22-28 noiembrie 2003)

    Luni – 5 martie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 6 martie, TVR Cultural, 00.00
    Verdict / The Verdict
    Drama, SUA, 1946
    Regia: Don Siegel

    “Grodman, inspector la Scotland Yard, este obligat sa demisioneze. El era un om respectabil pina in momentul in care, din greseala, a contribuit la condamnarea la moarte a unui nevinovat. Grodman nu isi asuma raspunderea, blameaza decizia si este inlocuit cu Buckley. Razbunator, fostul inspector nu doreste decit sa se asigure ca Buckley nu ocupa postul pe care il merita.” (PRO TV Magazin)

    Marti – 6 martie, Cinemax, 21.00
    Misterul familiei von Büllow / Reversal of Fortune – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1990
    Regia: Barbet Schroeder – nom. Oscar, nom. Globul de aur
    Cu: Jeremy Irons – Oscar, Globul de Aur

    1 premiu Oscar [3]
    1 premiu Globul de Aur [4]

    “Von Büllow se incadreaza perfect pe linia personajelor ‘ironiene’: barbati distinsi, distanti, stapini pe ei, echilibrati in ciuda situatiilor-limita in care le place sa se afle si carora le fac fata printr-un comportament ambiguu ce le sporeste carisma si misterul.” (Cinema... un secol si ceva, 2002)

    Marti – 6 martie, Cinemax, 23.00
    Iubita locotenentului francez / French Lieutenant’s Woman – nom. Globul de Aur

    Drama, SUA, 1981
    Cu:
    Jeremy Irons
    Meryl Streep – Globul de Aur, BAFTA si nom. Oscar

    3 premii BAFTA [3]
    1 premiu Globul de Aur [3]
    [5] nom. Oscar

    “Ecranizare dupa romanul lui John Fowles. Un love story plasat in lumea filmului si construit pe doua actiuni paralele: in epoca victoriana, o femeie traieste o nefericita poveste de dragoste pentru un barbat care a parasit-o; in zilele noastre, pe platoul de filmare, cei doi interpreti ai eroilor traiesc si ei o idila sortita esecului. Reisz, acest virtuoz al montajului si al regiei de actori, ‘demonstreaza inca o data combinatia de inteligenta critica si de sensibilitate frematoare care il caracterizeaza’ (Michel Ciment)” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Miercuri – 7 martie, TVR 2, 22.10
    Whisky
    Comedie, Uruguay-Argentina-Germania, 2004
    Regia: Juan Pablo Rebella, Pablo Stoll

    Whisky e un film despre singuratate – de unul singur, in doi, in trei, intr-o colectivitate proletara, si despre cum nu se poate scapa de singuratate prin cresterea numarului de colegi de camera, prin evadarea in vacanta sau prin inventarea altei identitati. Destinul, o boala cronica ce se confunda cu individul si trebuie, asadar, indurata cu demnitate – iata laitmotivul inginat de acest film, unul dintre cele mai sincer-kafkiene ale cinematografului contemporan.”

    Joi – 8 martie, Cinemax, 16.50
    2001: Odiseea spatiala / 2001: A Space Odyssey
    Film SF, SUA, 1968
    Regia: Stanley Kubrick – Oscar pentru efecte vizuale, nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    4 premii BAFTA
    [4] nom.Oscar

    Film stiintifico-fantastic, cu valoare metaforica, moment de rascruce in evolutia genului atit prin faptul ca vizualizeaza principalele teme ale literaturii SF (existenta unor civilizatii care au vizitat Terra preistorica, raportul om-ordinator si pericolul ca acesta sa devina mai puternic decit omul, calatoriile planetare ca expresie a depasirii conditiei umane, posibilitatea trecerii intr-o forma de civilizatie superioara), cit si prin maiestria realizarii (decoruri, machete, filmari combinate, efecte speciale).

    “Efecte speciale, filmari combinate, machete complexe, o fascinanta banda sonora (desi, din cele 140 de minute ale filmului, doar 40 sint dialogate, replica centrala fiind constituita de… valsurile lui Strauss!) – obsesia lui Kubrick pentru aspectele tehnice si formale impinsa la limita cinematografului in stare pura, intr-o meditatie pe tema calatoriei interplanetare ca nazuinta spre depasirea conditiei umane. Palierul raportului om-ordinator este o intuitie a relatiei ‘conjugale’ dintre astronaut si inteligenta artificiala, ilustrata prin declaratiile vane de iubire ale computerului ‘disident’, frivolitatile, ranile narcisiace si primejdiile sale, film vizionar mai ales in raporturile riscante dintre cinematograf si imagini de sinteza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Odiseeaeste mai degraba un documentar magic in patru parti. Am incercat sa fac astfel, incit nimic important sa nu fie spus in dialog, ci totul sa fie tradus vizual sau in termeni de actiune.” (Stanley Kubrick)

    “Kubrick sacrifica in mod deliberat claritatea narativa pentru rafinamentul vizual. ‘Sentimentul experientei este important, nu abilitatea de a o verbaliza.’ Rezultatul e o odisee, uneori de neinteles, dar, cu toate acestea, inspirata, a nazuintei umane, ticsita de imagini indraznete – omul primitiv descoperind armele; navele spatiale valsind prin univers pe acordurile ‘Dunarii albastre’ – si culminind cu climaxul nonrezonabil in care unul din astronauti devine, printr-o noua nastere, o fiinta superioara. Omagiu indirect pentru Metropolis, filmul SF din 1926, de o zguduitoare provocare, al lui Fritz Lang (a carui actiune are loc in 2000), 2001 ofera o experienta cinematografica atit nelinistitoare cit si, intr-un mod unic, plenara.” (The Virgin Encyclopedia of the Movie)


    Alte filme

    Regina din Sud / Queen Bee (1955) – Vineri, PRO Cinema, 16.45; Simbata, 12.00
    “Filmul are un frapant aer de teatru filmat. […] Filmul continua sa circule prin cinemateci datorita lui Crawford, care dezvolta un joc corespunzator genului melodramei: strident si gros.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Jos cu dragostea! / Down in Love (2003), cu Renée Zellweger, Ewan McGregor – Vineri, National, 20.15
    “Barbara (Renée Zellweger) scrie o carte care da si titlul filmului si devine peste noapte vedeta mass-media, idolul si guru al tuturor femeilor si feministelor. Adica de ce sa nu se bucure si femeile de sex si sa nu se mai implice afectiv? Declaratiile ei pun barbatii pe jar. Dar asta pina cand il intilneste pe Mr. Block (Ewan McGregor), hotarit sa-i arate cum te simti cind iubesti cu adevarat. Tonul lejer, culorile pastel, actiunea fixata la inceputul anilor 60 inaintea revolutiei sexuale, umorul spumos - toate fac trimitere in mod nostim si un pic nostalgic la filmele din epoca cu Doris Day si Rock Huston, cuplu celebru pentru o serie de comedii romantice in deceniul 6.” (www.port.ro)

    Vacanta la comun / Time Share (2000), cu Nastassja Kinski, Timothy Dalton – Vineri, Kanal D, 20.30
    “Julia, un om de stiinta din Germania fara simtul umorului, si Matt, un bucatar proaspat divortat, planuiesc sa inchirieze acelasi apartament din California, in perioade diferite ale anului. Dar, din greseala, ei incurca programul si ajung sub acelasi acoperis. Desi sint firi total diferite, intre cei doi se infiripa o poveste de dragoste. Dar Russell, iubitul Juliei, le sta in cale.” (PRO TV Magazin)

    Un pestisor pe nume Wanda/ A Fish Called Wanda (198, cu Jamie Lee Curtis, Kevin Kline – Vineri, Cinemax, 21.00
    “In disputa pentru niste bijuterii furate, un grup de delincventi americani executa un cadril al inselarii reciproce. […] Farsa dinamitarda, cu vedete din grupul Monthy Python (Cleese si Palin).” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Jurnal de bord / Flightplan (2005), cu Jodie Foster – Vineri, HBO, 21.30
    “ Kyle, vaduva de curand, zboara de la Berlin spre New York impreuna cu fetita. Linistea ei si a tuturor celor din avion dispare cind e nevoita sa isi declare copilul disparut. Nimeni nu o crede ca a avut un copil cu ea. Agitatia mamei nu cunoaste limite si, pe masura ce suspansul, tensiunea cresc, la un moment dat, hotareste sa intoarca tot avionul cu susul in jos.” (www.port.ro)

    Pretul libertatii / A Price above Rubies (199, cu Renée Zellweger – Vineri, PRO Cinema, 22.00; Simbata, 11.00
    “Viata Soniei reprezinta o adevarata implinire a visurilor parintilor ei: s-a casatorit cu un tinar cleric, un adevarat sfint, si s-a asezat la casa ei, intr-o comunitate de evrei traditionalisti. In lumea Soniei, menirea femeii este de a avea grija de barbat si de gospodarie si nimic nu poate fi mai pretios decit acest lucru. Insa multumirea de sine a tinerei femei este zdruncinata de pasiunile ascunse ce incep sa iasa la iveala pe masura ce Sonia descopera lumea si se descopera pe sine prin intermediul slujbei pe care si-o gaseste in industria pietrelor pretioase. Intre ea si familia din care face parte incepe un adevarat razboi al mentalitatilor. Sonia alege o noua viata, in care valorile sint cele pe care ea singura si le alege: nimic nu este mai pretios decit libertatea.” (www.port.ro)

    Faimosul paparazzo (1999), cu Marcel Iures, Maria Ploae, Gheorghe Dinica – Vineri, B1, 23.00
    “Un ziarist de scandal are misiunea de a compromite un om politic banuit ca traieste cu o minora. Pe un scenariu de Razvan Popescu, abundind in poncifuri jurnalistice, regia brodeaza, rotunjind secventa cu secventa, cu migala de artizan, un cinematograf de calitate.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Unde vei fi poimiine? / The Day after Tomorrow (2004), cu Dennis Quaid – Vineri, HBO, 23.10
    “Incalzirea globala a impins Pamantul in pragul unei noi Ere Glaciare. In timp ce omul de stiinta Jack Hall avertizeaza Casa Alba de pericolul iminent, fiul sau, Sam, in virsta de 17 ani, este blocat in New York, unde au loc inundatii masive si temperatura scade brusc. Refugiindu-se in Biblioteca Publica din Manhattan, Sam reuseste sa ia legatura telefonic cu tatal sau. Jack il avertizeaza sa nu iasa pe strada cu nici un pret. Incepe evacuarea populatiei catre sud. Intre timp, Jack se indreapta spre New York pentru a-si salva fiul. Dar nici insusi Jack nu este pregatit pentru ceea ce va urma... De la creatorul ‘Zilei Independentei’ ai pretentia sa te uimeasca cu efectele sale speciale. Ei bine, chiar aveti ce sa vedeti. Tornade apocaliptice – nu una, ci nenumarat mai multe –, revarsari de ape, intotdeauna cu efect visceral, proptesc bine acest film-catastrofa.” (www.port.ro)

    Roxanne (1987), cu Steve Martin, Daryl Hannah – Simbata, PRO TV, 13.15
    “Versiunea modernizata a lui Cyrano. De fapt, e o noua insulta a ‘adaptatorilor’ americani la adresa patrimoniului european. Filmul, trivial si prost jucat, atrage totusi atentia printr-o inventie nostima: Charlie ii ‘sufla’ lui Phil replici poetice prin statia de radio a masinii de pompieri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Matusa Danielle / Tatie Danielle (1990) – Simbata, TVR Cultural, 14.00
    “Matusa Danielle ii terorizeaza pe toti cei din jur, de la servitori, la propriii sai nepoti, pina in ziua cind familia angajeaza o tinara menajera, care se dovedeste un adversar redutabil pentru capricioasa batrina.” (www.port.ro)

    Harababura (1991), cu Dem Radulescu, Ileana Stana Ionescu, Rodica Popescu Bitanescu – Simbata, PRO Cinema, 16.45; Duminica, 12.45
    “Insailare de scenete infatisind peripetiile unor turisti din Bucuresti la Brasov. Strident si artificial, dezolant de vulgar, reper pentru starea jalnica a comediei postdecembriste in care unii cronicari n-au ezitat sa vada, totusi, o ‘alegorie’ a societatii epocii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Secretul lui Nemesis (1986), cu Gheorghe Dinica, Ion Besoiu, Stela Popescu – Simbata, B1, 19.30; Duminica, 16.00
    “Satira care depaseste cu mult limitele ‘comenzii sociale’ (atac la adresa ‘meditatiei transcendentale’) scrisa de Titul Popovici. Realizatorul insista pe aspecte exterioare spectaculos oferite de intriga (o partida de pocher pe care o lalaie peste zece minute, insolitul plenarei sectantilor, pitorescul tipurilor) neremarcind cea mai interesanta oferta a scenariului, portretul unui ins cu nostalgia puterii de care a dispus in exces si a abuzat, devenind, dupa ce a fost ‘dat la o parte’, un zeu al razbunarii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Geronimo: O legenda americana / Geronimo (1993), cu Walter Hill, Robert Duvall – Simbata, National, 20.15
    “Western in spirit proindian, incercare onesta si adesea inspirata de a restabili adevarul fara excese hagiografice. Straluceste, in rolul titular, un actor de obirsie indiana, Wes Studi.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Eraser (1996), cu Arnold Schwarzenegger – Simbata, PRO TV, 20.30
    Schwarzenegger joaca rolul unui agent de elita din cadrul Programului Federal de Protectie a Martorilor, avind misiunea de a proteja o femeie care descoperise, din intimplare, in institutia unde lucra, un plan secret de livrare a unei arme ultrasofisticate.

    Speranta regasirii / Hope Springs (2003), cu Colin Firth, Minnie Driver, Heather Graham – Simbata, Acasa, 20.30
    “Nu e o urmare a filmului ‘Hope Floats’, ci o comedie romantica bazata pe romanul ‘New Cardiff’ din 2001, prima carte in 20 de ani a lui Charles Webb, autorul lui ‘The Graduate / Absolventul’. Regizat si adaptat pentru ecran de Mark Herman (‘Brassed Off’), filmul il are in distributie pe Colin Firth, in rolul unui artist britanic suferind din dragoste. Dupa ce e parasit de logodinca sa Vera (Minnie Driver), Colin Ware se refugiaza pentru a-si linge ranile intr-un hotel micut din Vermont, condus de Joanie Fisher (Mary Steenburgen). Atunci cind Joanie isi da seama ca barbatul are inima zdrobita, decide sa-l cupleze cu o localnica pe nume Mandy (Heather Graham). Dar chiar atunci cind o poveste de dragoste incepe sa se infiripe intre Colin si Mandy, Vera reapare in peisaj cu intentia de a-si recapata iubitul.” (www.port.ro)

    Arsène Lupin (2004), cu Romain Duris, Kristin Scott Thomas – Simbata, HBO, 21.20
    “Bazate pe romanele care in literatura franceza este echivalentul scrierilor ‘Sherlock Holmes’, aventurile lui Arsène Lupin il umaresc pe celebrul hot parizian care a ‘usurat’ de bijuterii o buna parte din clasa nobila a Parisului. Arsène se distreaza de minune cu viata lui, pina in momentul in care o salveaza de la moarte pe Josephine (Kristin Scott Thomas), o femeia fatala. Din acel punct, totul se schimba, iar Arsène se trezeste prins intr-un complot regalist complicat si sinistru, pus la cale pentru a descoperi o comoara ascunsa si pentru a reinstaura monarhia franceza. O aventura inegala ca forte, dar suprinzator de curajoasa, in care Arsène se trezeste partas la o cauza la care nu adera, dar de la care nu mai poate scapa, odata ce e vrajit de Josephine. Un film stralucitor, cu o atmosfera incintatoare si un actor de exceptie: Romain Duris (L'auberge espagnol, Les Poupees Russes).” (www.port.ro)

    Doamnele de la malul marii / Ladies in Lavender (2004), cu Judi Dench, Maggie Smith – Simbata, TVR 2, 22.10
    “Povestea din acest film este plasata in anii '30, iar in rolurile principale regasim doua dintre marile doamne ale ecranului: Judi Dench si Maggie Smith. Surorile Widdingtone, Janet si Ursula stau linistite in casa lor de la tarmul marii. Aflindu-se la virsta a treia, nu pare sa li se mai poata intimpla ceva care sa le schimbe vietile. Pina cind, intr-o zi gasesc pe tarm un tinar aproape mort, cu glezna rupta. Il iau acasa si il ingrijesc, salvindu-i viata. Cele doua surori se ataseaza repede de Andrea, care este un violinist polonez si fiecare isi manifesta atasamentul in felul ei: Janet tinde sa aiba comportamentul preocupat al unei mame, in timp ce Ursula, care niciodata nu a fost casatorita se indragosteste in taina de el. Intr-o mare de liniste, sentimente delicate, emanind tandrete sint trezite la viata de Andrea.” (www.port.ro)

    Fecioara Ioana: Bataliile / Jeanne la Pucelle I – Les batailes (1994) – Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “In acest prim film dedicat marii eroine a Frantei, Rivette evoca, intr-o maniera care oscileaza intre realism si esentializare, primele fapte de arme ale Ioanei.” (www.port.ro)

    Laguna albastra / Blue Lagoon (1980), cu Brooke Shields – Duminica, PRO TV, 15.00; Luni, 11.00
    “Doi adolescenti, izolati pe o insula in Pacific, descopera, din joaca, tainele vietii. Filmul e intentional comercial erotic, dar comertul sau are vibranta poezie, mai ales datorita cadrelor subacvatice ale lui Nestor Almendros. La 16 ani, Shields este o naiada cu plete-n briu, iar Houston, un Pan care da, buimac, tircoale ‘merelor’ Evei sale. Robinsonada lor pare, mai curind, parabola biblica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Eddie (1996), cu Whoopi Goldberg – Duminica, PRO TV, 17.15; Luni, 13.30
    “Edwina ‘Eddie’ Franklin (Whoopi Golberg) este o soferita de limuzina si un fan inrait al echipei de baschet New York Knicks. Le urmareste orice miscare, se duce la toate meciurile la care poate ajunge, chiar daca isi permite doar biletul cel mai ieftin si ii asculta la radio din masina, atunci cind ei au meciuri in timpul programului ei. Echipa este ‘cumparata’ de milionarul excentric Wild Bill (Frank Langella), in mijlocul unui sezon cam prost, in care pierdeau meci dupa meci. Intr-o zi, Bill suna pentru a comanda o limuzina si Eddie face tot posibilul ca sa fie ea soferul marelui om. Pe parcursul calatoriei, Eddie profita de ocazie pentru a-i impartasi sponsorului parerea ei despre starea echipei. Impresionat, Bill o angajeaza pe Eddie ca unul dintre antrenorii echipei. La putin timp, Eddie este avansata, pentru ca antrenorul principal si-a dat demisia. Desi n-a mai fost intr-o asemenea situatie niciodata in viata ei, Eddie invata din mers sa conduca echipa, sa o incurajeze si sa motiveze fiecare jucator in parte. Insa ea trebuie sa poarte o lupta si cu Billy care, plictisit de afacere, vrea sa vinda echipa. Eddie incearca sa-l convinga din rasputeri ca, indiferent de citi bani a investit el, echipa apartine totusi orasului si fanilor! In film apar si citiva jucatori din NBA printre care Dennis Rodman, John Sally, Rick Fox si Mark Jackson.” (www.port.ro)

    Secretul cifrului (1959), cu Emanoil Petrut – Duminica, B1, 19.30
    “In toamna lui 1944, intr-un sat transilvanean apropiat de granita, un agent al Abwehrului se strecoara in Statul Major al diviziei Moldova cu scopul de a afla cifrul folosit de trupele romane in transmiterea ordinelor de lupta. Capitanul Ulea, ofiter comunist, are misiunea ca, in sase zile, sa descopere spionii. Adaptare dupa romanul ‘La miezul noptii va cadea o stea’ de Teodor Constantin, debut pentru Bratu, regizor care cauta detaliul subtil si imbogateste schemele prescrise cu fapte secunde, dind secventelor culaore in tipologii, si crescendo filmului. Misterul e amplificat abil prin clarobscur, prin petele angoasante de lumina care sparg bezna chiar si in interioarele castelului feudal, plin de capcane si umbre surprinse pe ziduri.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pus pe jar / Man on Fire (2004), cu Denzel Washington – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Filmat in excelentele locatii din Mexic, filmul imprumuta si de la ‘Traffic’-ul lui Steven Soderbergh, si de la toate productiile de calitate mai scazuta. Face aluzii la coruptia de nivel oficial, dar recicleaza cam toate cliseele cu rapitori, aparatori ai legii, jurnalisti, mame indurerate s.a.m.d. Personajul lui John Creasy ti se pare confectionat prin lipire dintr-o serie intreaga de eroi, in prealabil decupati dupa trasaturile lor distinctive. Tony Scott, care regizeaza acest film, nu putea nici daca ar fi dorit cu anasana sa alcatuiasca un mai reusit potpuriu. Dorind insa sa se mentina in pas cu cele mai proaspete inventii in procesarea computerizata a imaginii, Tony Scott se amageste cu gindul ca ne poate lua ochii si devia atentia de la stereotipiile povestii si eroilor, de la stingacia regiei. Grija cu care monteaza niste elemente atit de rodate mai mult te agaseaza, cu atit mai mult cu cit emotia lipseste cu desavirsire acolo unde ar trebui sa existe. De fapt, in locul fiecarui sentiment si idee se afla umbra acestora.” (Iulia Blaga, Romania Libera, 7 octombrie 2004)

    Pasiune periculoasa / Out of Sight (199, cu George Clooney, Jennifer Lopez – Duminica, TVR 1, 20.10
    “Intre seriful federal (femeie) pornit in urmarire si jefuitorul de banci (macho) scapat din inchisoare se infiripa o neasteptata si nepermisa legatura afectiva. Adaptare dupa romanul lui ELmore Leonard. Galerie excentrica de personaje, dialog alert, situatii palpitante si imprevizibile, o iubire imposibila si, in plus, pulp-fictionism la mare moda – iata tot atitea argumente care l-au putut pierde in derizoriu pe un autor de talia lui Soderbergh.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Corbul / The Crow (1994), cu Brandon Lee – Duminica, Prima, 22.00
    “Transpunere a unei populare benzi desenate despre un chitarist inviat din morti ca sa aduca o raza de speranta unui oras al pacatului si crimei. Ma indoiesc ca filmul acesta ar fi insemnat ceva fara accidentul mortal de filmare caruia i-a cazut victima Lee (daca accident a fost!), atit e de neconvingator, iar acrobatiile calofile de filmare si montaj il fac incoerent.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ramin cu tine (1982), cu Forin Zamfirescu, Dana Dogaru, Sebastian Papaiani, Octavian Cotescu, Amza Pellea – Luni, B1, 20.00
    “O femeie energica, tinara si frumoasa vrea cu orice pret sa-si ‘cumpere’ un sot. In final descopera ca in viata nu totul se cumpara.” (www.port.ro)

    Fascinatie / Fascination (2004), cu Jacqueline Bisset – Joi, HBO, 20.00
    “La numai citeva saptamini de la misterioasa moarte a sotului sau, Maureen (Jacqueline Bisset) se intoarce acasa dintr-o croaziera la bratul unui frumos britanic, Oliver Vance (Stuart Wilson). Fiul sau, Scott, e socat. Nu poate crede ca tatal sau - un atlet international - chiar s-a inecat, iar cind Maureen si Oliver anunta oficial planurile de nunta, lumea lui Scott incepe sa se destrame. Fiica lui Oliver impartaseste neincrederea lui Scott in mariajul parintilor lor si are o teorie proprie: e oare posibil ca Maureen si Oliver sa se fi cunoscut mult inaintea aventurii incepute pe vas? E oare posibil ca ei sa fie asasinii tatalui lui Scott? Cei doi incep o ancheta a lor si, in curind, sfirsesc prin a se indragosti unul de celalalt. Dar in timp ce suspiciunea initiala ii tine uniti, cautarilor lor scot la suprafata o serie de secrete care ii vor tine despartiti.” (www.port.ro)

    Legatura de singe / My Sister’s Keeper (2002), cu Kathy Bates, Elizabeth Perkins – Miercuri, Prima, 14.45
    “Aceasta e povestea adevarata a doua surori, Christine si Judy, si a felului cum ajung sa se cunoasca si sa se iubeasca. Christine, careia i s-a pus diagnosticul de schizofrenie, tinjeste dupa independenta si o viata normala, dar trebuie sa se bazeze pe ajutorul celorlalti. Cind lui Judy ii revine in grija sora sa, viata ei personala si cea profesionala, bine organizate, sunt date peste cap. Cele doua surori cauta sa se apropie una de alta si intre ele se formeaza o legatura puternica.” (www.port.ro)

    Divort din dragoste (1991), cu Horatiu Malaele, Emilia Popescu, Coca Bloos – Joi, B1, 20.00
    “Regia promoveaza caricatura groasa, conventionala, in stilul scheciurilor TV. Remarcabila doar Bloos in rolul judecatroarei.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Printul si dansatoarea / The Prince and the Showgirl (1957), cu Marilyn Monroe, Laurence Olivier – Joi, TVR 1, 20.20
    “Singura comedie din opera de realizator a lui Olivier. […] Institutia monarhica e privita cu ironie superioara, prin optica democratismului american al actritei.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top