Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default TVR este in faliment (?)

    Televiziunea Romana este o institutie publica subventionata de contribuabili. In consecinta, ea ar trebui sa serveasca exclusiv intereselor acestora. Marele paradox este ca, desi are trei surse de finantare, nu mai are bani nici sa plateasca salariile celor 3.300 de angajati.

    Reamintim, pentru cei ce nu stiu, ca cele trei surse de finantare ale televiziunii publice sunt urmatoarele: alocatia de la buget (stabilita in baza Legii 41/1994), abonamentul tv (platit de populatie si de persoanele juridice) si publicitatea. Nici una dintre televiziunile private din Romania nu a avut vreodata relaxarea financiara de care beneficiaza Televiziunea Romana.
    SE ASTUPA GURA! Toate televiziunile private lupta sa-si asigure existenta pe baza audientelor, care aduc, implicit, publicitate. Nu exista alta sursa de finantare. Ei bine, Televiziunea Romana este scutita de aceasta grija. Si totusi, cum-necum, desi are bani, n-are cu ce sa plateasca salariile. La ora actuala, institutia publica se afla la al doilea imprumut bancar pentru a rezolva aceasta urgenta. Primul imprumut s-a facut pentru ca salariatii sa-si ia chenzina pe luna ianuarie. Iar cel de-al doilea, pentru luna februarie. Greu de crezut ca TVR a ajuns in faliment. Daca nu mai are nici bani pentru salarii! Am reusit sa aflam (nu pe cale oficiala, caci TVR-ul nu a facut inca bilantul economico-financiar pe anul 2006) ca fondul de salarii se ridica la suma de 4,1 milioane de euro/luna. Cu toate acestea, in conditiile in care "scroafa este moarta in cotet", fiecare salariat a primit, de Craciun, o prima in valoare de sapte milioane de lei vechi (ca sa se astupe gura "scroafei", probabil). Dar cum lipsa banilor nu poate fi ascunsa la nesfarsit, iar scroafa nu e scroafa, ci o mare problema sociala, lucrurile au inceput sa iasa la suprafata. Pe intranetul institutiei – numit in jargon teverist "Bursa Zvonurilor", oamenii au inceput sa carteasca, sa se revolte si chiar sa treaca la amenintari: "Domnule Presedinte – se adreseaza un angajat lui Tudor Giurgiu – meritati felicitari pentru atmosfera pe care ati creat-o in televiziune (...). Va avertizam ca nu suntem «un grup de tovarasi», ci o majoritate covarsitoare de oameni care lucram in aceasta institutie de multi ani (…). Salariatii adevarati ai TVR nu au timp de prostii, dar sa va fereasca Dumnezeu cand se vor trezi din insulta si nedreptate! Chiar daca ne credeti prosti, nu uitati ca suntem multi".
    UNDE-I "MOSTENIREA"? Incidentul care a spart buba a fost scandalul legat de pierderea drepturilor tv pentru transmiterea meciurilor din Liga 1. Televiziunea Romana n-a transmis la timp un ordin de plata din 10 ianuarie 2007, ceea ce a dus la rezilierea contractului cu Telesport. Conducerea SRTV a motivat ca a fost o neglijenta a Directiei Economice care, la randul ei, a dat vina pe Departamentul Sport. Iata insa ce spunea Vlad Enachescu la "Bursa Zvonurilor" (intranet TVR): "In 2 februarie 2007, PDG a convocat un Comitet Director de urgenta in care a anuntat sanctiuni drastice pentru pierderea acestui contract. Directorul Economic, dna Cipriana Voicu, a explicat in cadrul sedintei motivele pentru care nu s-a achitat factura: «NU AM AVUT BANI. Mai importante erau salariile». Exista martori, exista inregistrarea audio, exista stenograma… Se vorbeste de «cartite», de tot felul de scenarii si mai ales de diverse regii (… de film probabil…), dar nimeni nu vrea sa spuna adevarul. SRTV traverseaza o perioada financiara dificila si ratarea acestui contract a fost exclusiv de ordin financiar". La cinci minute dupa ce aceasta confesiune a fost "publicata" pe intranet, cineva a dispus stergerea ei. Altcineva a pus-o din nou in circulatie. Dupa alte zece minute, a fost iarasi stearsa, de aceasta data definitiv. Mai multi angajati au avut grija sa o salveze si, in felul acesta, a ajuns la noi. Asadar, televiziunea publica a ramas fara bani si toata lumea se intreaba din cauza cui. Mai corect si mai exact ar trebui sa ne punem o alta intrebare: unde sunt banii? Pentru ca nu mai sunt, desi teoretic ar trebui sa fie. Asta inseamna ca cineva i-a "papat". Si nu este vorba de zeci de mii de euro, ci de milioane. Mai exact, "mostenirea" lasata de Valentin Nicolau – 20 de milioane de euro profit net si 16 milioane de euro in conturi – plus banii din taxe pe 2006. In acest moment, pe langa faptul ca este in incapacitate de plata a salariilor, TVR are facturi restante si penalizari la mai multe contracte cu firme din afara. In aceste conditii, contractele cu Formula 1 si Walt Disney sunt pe cale de a fi pierdute de TVR. Daca nu cumva au fost deja "adjudecate" de alte televiziuni.
    LA RAPORT! Intrebarile se aglomereaza in jurul lui Tudor Giurgiu, ca posibil vinovat, pentru ca toate aceste probleme au aparut de cand a venit el la conducerea TVR, la 27 iunie 2005. Cu atat mai mult cu cat, intre timp, a devenit proprietar a patru sali de cinema la un mall nou. Iar declaratia sa de avere nu a mai fost depusa pe internet din 2005, desi, potrivit art. 46 din Legea functionarului public, ar trebui reactualizata anual. Tudor Giurgiu va avea de raspuns la multe intrebari si de justificat multe coincidente. Iar acest lucru se va intampla (ar trebui sa se intample) pana la 15 aprilie, cand TVR va trebui sa depuna in Parlament raportul de activitate pe anul 2006. Teoretic, lucrurile ar trebui sa se desfasoare astfel: se face un raport de activitate al institutiei publice, ce se prezinta la comisiile de cultura din Parlament. Acestea dau un aviz. Uneori se cere si avizul comisiei de buget-finante, alteori nu. Parlamentul, in plen, discuta, aproba sau respinge raportul. Daca il respinge, Consiliul de Administratie se autodizolva, iar presedintele SRTV cade. Daca il aproba, acesta ramane in functie...
    Am folosit cuvantul "teoretic" deoarece, din motive pe care nu stam sa le analizam, nici raportul pe 2005 nu a primit un raspuns. A fost pus pe lista de asteptare. Asadar, daca legea nu e cumva facultativa, "optionala", Tudor Giurgiu va trebui sa dea socoteala de bilantul dezastrului din TVR, la 15 aprilie. Inainte de termenul de predare a raportului, am cerut institutiei publice sa ne ofere informatii (care trebuie facute public, conform Legii 41/1994) despre veniturile din exploatare (adica veniturile din taxa pentru serviciul public de televiziune, din publicitate si din subventii), cheltuielile cu lucrarile si serviciile prestate de terti, fondul de salarii si profitul pe 2006. Am fost informati de Departamentul Comunicare si Relatii Internationale ca aceste date "nu sunt disponibile din mai multe motive. In primul rand, situatia economica-financiara a SRTV pe anul 2006 nu a fost finalizata si, prin urmare, nu a fost audiata. Apoi, nefiind incheiata analiza economico-financiara, executia bugetara pentru anul 2006 nu a fost inca validata de Consiliul de Administratie al SRTV". Cu alte cuvinte, trebuie sa asteptam pana la 15 aprilie, data-limita la care acest raport trebuie sa fie prezentat Comisiilor de Cultura. De ce nu este gata pana acum bilantul pe anul 2006? Pai, Consiliul de Administratie are de validat un raport care trebuie sa explice – cu acte! – in ce fel bugetul pe 2007 s-a consumat inca din luna decembrie a anului trecut. Sa nu uitam si de rezerva de 20 de milioane de euro lasata de fostul presedinte Valentin Nicolau!

    MARIREA TAXEI NU ESTE O SOLUTIE. Cum a reusit totusi Televiziunea sa ramana in "pielea goala"? Partial, prin strategia "tichiei de margaritar". Sa luam, de exemplu, achizitiile de coproductii. Ioana Moldovan, sotia lui Doru Buscu (redactor-sef la Academia Catavencu), produce sase emisiuni la TVR. Care mai de care mai scumpa! O editie din "Lumea citeste" costa nu mai putin de 8.000 de euro. Exagerat de mult pentru structura emisiunii, mai ales ca este produsa in TVR (toata echipa este platita deja de institutie). O alta emisiune produsa integral in si de TVR este "Dis de seara", care costa "doar" 650.000 de euro pe sezon. Ce afacere… falimentara pentru TVR! Achizitiile tehnice aberante – laptopuri Macintosh, nejustificat de performante si de scumpe pentru angajati; achizitiile de filme la suprapret de la Transilvania si Libra Film (firme conexate cu sotii Giurgiu); scaparea de sub control a platilor ce trebuiau efectuate de Electrica; fondul de salarii pentru cei 19 consilieri – un milion de euro/luna –, toate acestea au contribuit din plin la "tocarea" bugetului pe 2006. Cum se vor acoperi gaurile (negre) financiare? Presedintele Tudor Giurgiu vrea sa mareasca taxa tv. Pe Mediafax a aparut marti urmatoarea instiintare: "Presedintele director general al TVR, Tudor Giurgiu, a facut demersuri la sfarsitul anului trecut pentru modificarea cuantumului taxei tv, conducerea TVR estimand pentru 2007 o crestere a veniturilor obtinute din taxa pentru serviciul public de televiziune cu 5%". Adica taxa tv sa se mareasca cu 2.000 de lei vechi pe luna, ajungand la 42.000 de lei vechi. Interesanta tactica: Presedintele arunca mai intai buzduganul, ca sa testeze reactia platitorilor de abonament. Anunta necesitatea maririi si cam cu cat s-ar putea majora taxa, pentru a reveni ulterior cu cifra exacta stabilita, bineinteles, de comun acord cu Consiliul de Administratie si cu Comitetul Director ale Institutiei. Care sunt motivele invocate de conducerea TVR pentru schimbarea pretului taxei? "Fondurile publice (taxa tv si alocatiile bugetare) se dovedesc uneori insuficiente pentru acoperirea tuturor proiectelor institutiei, iar in ultimii ani, taxele si impozitele platite catre stat au depasit valoarea alocatiilor bugetare primite de TVR. Totodata, cuantumul taxei tv, asa cum a fost stabilit prin HG nr. 978/2003 (echivalentul a 1,1 euro), este la nivelul cel mai scazut pe plan european. Spre exemplu, Marea Britanie are o taxa de 18 lire sterline/luna, in Franta taxa este de 10 euro/luna, Elvetia are o taxa de 15 euro/luna, Polonia de 4 euro/luna, Croatia, pentru tv si radio, de 8 euro/luna, in Italia taxa este de 9 euro/luna, iar in Slovenia de 11 euro/luna, pentru tv si radio." Tudor Giurgiu uita insa ca traim in Romania, iar serviciile oferite de institutia pe care o conduce (inca) nu se ridica nici ele la nivelul televiziunilor pe care le-a ales ca exemplu. TVR nu se compara cu "suratele" ei din Europa, nici la achizitii, nici la buget, nici la cheltuieli aberante! Tudor Giurgiu ar trebui sa stie cel mai bine ce achizitii are Televiziunea Romana, din moment ce a participat la fiecare licitatie publica, in calitate de presedinte al comisiei. Desi era (si este) presedintele Televiziunii pentru care se faceau licitatiile de prestari servicii. Daca cineva ar fi dorit sa depuna o contestatie nu avea cum s-o faca, din moment ce tot Tudor Giurgiu, ca presedinte al institutiei, trebuia s-o analizeze.
    REZULTAT. Este putin probabil ca directorul sa-si mai faca vreo iluzie in privinta mentinerii lui in functie. Si nici nu credem ca-l mai intereseaza. Dar si mai putin probabil e ca banii disparuti vor mai aparea vreodata. "Ce-ai omorat omorat ramane", vorba lui Zaharia Stancu. Dar macar sa protejam "padurea" (TVR-ul) de alte "omoruri" comise de "padurar" (Tudor Giurgiu). Indiferent daca este complice sau doar incompetent, Tudor Giurgiu si-a dat masura (non)valorii. Este timpul sa fie schimbat. Ramane de vazut cum va reusi el sa explice falimentul institutiei pe care o conduce! E posibil sa plateasca chiar penal pentru situatia in care se afla acum televiziunea publica.
    DESENE ANIMATE: 30.000 DE EURO/ORA

    Ceea ce fostul presedinte al SRTV, Valentin Nicolau (foto), a reusit sa stranga din iulie 2002 pana in iunie 2005 s-a dus pe apa sambetei in doar cateva luni. Pentru filmul "Moartea domnului Lazarescu" s-a platit suma fabuloasa de 87.000 de euro, in timp ce pretul lui corect ar fi fost de 10.000 de euro. Un alt exemplu de achizitie la suprapret este un pachet de desene animate la pretul de 30.000 de euro/ora, in conditiile in care pretul corect ar fi de 3.000 de euro. La inceputul lui 2006 a inceput declinul financiar al Televiziunii Romane. Multi asociaza acest lucru si cu plecarea Sabinei Petre, fostul director economic. Dupa ce aceasta a fost data afara, Tudor Giurgiu i-a pus interdictie sa mai intre in incinta TVR. La ora actuala, ea se afla in proces cu TVR, din dorinta de a i se face dreptate. Chiar daca pentru aceasta (pentru dreptate) va trebui sa ajunga si la Strasbourg.


    7.000 DE EURO
    Greselile majore sunt contractele de prestari pe care le-a facut TVR. Toate aceste contracte ar trebui verificate de Curtea de Conturi. TVR a achizitionat foarte multe filme de la Transilvania Film. A devenit Transilvania Film foarte cotata de cand a devenit Tudor Giurgiu presedinte in TVR (27 iunie 2005)? Curtea de Conturi nu trebuie sa doarma, ci sa verifice ce s-a facut cu banii publici. Stiti cat are salariu un consilier la TVR? De exemplu, Gordon Lovitt (fost actor) are 7.000 de euro/luna. Acelasi consilier a aparut si pe generic la 17 februarie 2007, cand TVR 1 a difuzat de la ora 14:20 filmul "Bunul rege Wenceslas" (drama, SUA 1994).

  2. #2
    dacianova Teacher
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Iasi
    Posts
    152
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Poate ar trebui sa se duca DNA-ul in vizita pe la Giurgiu. Parca prea sunt unele chestii cusute cu ata alba

  3. #3
    aleksutz
    Guest
    RDI - Board Default Avatar

    Default

    TVR si „Jurnalul National“ se insulta in public. Un articol la adresa televiziunii publice, publicat ieri in ziarul lui Dan Voiculescu, a primit riposta lui Tudor Giurgiu.
    „Jurnalul National“ a publicat ieri un articol potrivit caruia TVR este in faliment. Materialul, presarat cu expresii de genul „scroafa este moarta in cotet“, „macar sa protejam «padurea» (TVR) de alte «omoruri» comise de «padurar» (Tudor Giurgiu)“, arata ca televiziunea publica nu are bani sa plateasca salariile angajatilor, se afla la al doilea imprumut bancar, are facturi restante si pierde contracte. Materialul continua cu o serie de nereguli care ar avea loc in TVR, printre care „Ioana Moldovan produce sase emisiuni“ la televiziunea publica, una dintre ele, „Lumea citeste“, costind 8.000 de euro pe editie, „Dis-de-seara“ cheltuieste 650.000 de euro pe sezon, „fondul de salarii pentru cei 19 consilieri este de un milion de euro pe luna“. Spre final, jurnalistii de la Intact trag concluzia: „Indiferent daca este complice sau doar incompetent, Tudor Giurgiu si-a dat masura (non)valorii. Este timpul sa fie schimbat“.

    Giurgiu, fond de 10.000 de euro

    Televiziunea publica a trimis, tot ieri, un drept la replica, in care a aratat ca toate informatiile publicate de ziarul lui Dan Voiculescu sint false. Cu aceasta ocazie, TVR a facut publice o serie de date financiare: fondul salarial pentru cei cinci consilieri ai lui Tudor Giurgiu se ridica la 10.000 de euro pe luna, o editie din „Lumea citeste“ costa 4.700 de euro, una din „Dis-de-seara“ ajunge la 4.000 de euro, iar o ora de desene animate nu trece de 3.000 de euro. Dreptul la replica a fost urmat de o precizare a lui Tudor Giurgiu, in care acesta declara: „Atacul din «Jurnalul National» este o mirsavie incalificabila“. De asemenea, in comunicatul TVR, se face legatura intre atacul „Jurnalului National“ si angajarea de catre trustul Intact a Sabinei Petre, demisa anul trecut de la TVR din functia de director economic.


    Sursa: Cotidianul

    Ati sarit ca arsi la un articol din ziarul lui Felix.

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top