Asociaţia Romnă pentru Masurarea Audienţelor (ARMA) a anunţat la jumătatea lunii februarie semnarea contractului pentru furnizarea Serviciului Naţional pentru Măsurarea Audienţelor (S.N.M.A.TV) ntre ARMADATA S.R.L. şi GfK Romnia Institut de Cercetare de Piaţă SRL.

Potrivit unui comunicat difuzat de ARMA, conţinutul contractului respectă decizia Comisiei Paritare pentru desemnarea furnizorului SNMATV, adoptată la data de 08.01.2007, n ceea ce priveşte preţul contractului şi serviciile pe care GfK Romnia se obligă să le presteze, respectă integral conţinutul Caietului de Sarcini al licitaţiei SNMATV, astfel cum a fost aprobat de COMPAR şi transmis către participanţii la licitaţia SNMATV.

Contractul are ca anexă (parte integrantă a contractului) oferta tehnică făcută de GfK Romnia. Proprietatea datelor obţinute cu ajutorul SNMATV aparţine ARMA. SNMATV va furniza date cu privire la audienţele posturilor TV şi cu privire la performanţele programelor, reclamelor şi promo-urilor difuzate de staţiile membre ARMA.

SNMATV va fi furnizat n perioada 2008-2011 pentru un eşantion de 1200 de gospodării (net) n loc de 1000 gospodării conform contractului actual (cu TNS-AGB). Structura eşantionului va fi disproporţionată, folosindu-se următorii coeficienţi: 1,4 pentru Urbanul Mare şi aşezările sale limitrofe cu o putere sporită de cumpărare (satele dezvoltate), 1,0 pentru restul aşezărilor urbane şi localităţile lor limitrofe cu o putere sporită de cumpărare (sate dezvoltate) şi 0,8 pentru zonele rurale.

Cercetarea de calibrare n anul 2007 va fi făcută pe 13.200 de gospodării. Prin Cercetarea de calibrare din anul 2007 se va ncerca elucidarea unor aspecte apărute pe parcursul licitaţiei SNMATV, respectiv migraţia populaţiei, supraeşantionarea pe zonele recent dezvoltate (satele dezvoltae), precum şi consumul de TV n afara gospodăriei (out of home). Vor fi efectuate, n două valuri pe an, studii de coincidenţă. Fiecare val va acoperi jumătate din eşantion. Rotaţia panelului va fi de aproximativ 10% n primul an şi de aproximativ 20% n următorii ani de contract.

Aparatele care vor fi instalate snt de două feluri: Telecontrol TC VIII (neintruziv, care vor fi instalate n 55% din casele din eşantion) şi Telecontrol TC VIII Standard (intruziv, care vor fi instalate n 45% din casele din eşantion). Telecontrol Meters măsoară vizionarea TV analog, TV digitală, vizionarea prin VCR. Telecontrol Meters identifică şi nregistrează separat utilizarea ecranului TV pentru jocuri, vizionarea PC şi vizionarea nregistrărilor cu camera de luat vederi, utilizarea CD-urilor, DVD-urilor.

Telecontrol Meters pot nregistra şi vizionarea de TV prin intermediul unui PC. Această măsurare nu este inclusă n serviciul actual, nsă părţile au hotărt că o vor avea n vedere n cazul n care se constată că o astfel de vizionare are o anumită penetrare.

Datele de audienţă vor fi disponibile n fiecare zi, de luni pnă duminica, la ora 9:00 AM. Datele de monitorizare vor fi disponibile pnă la 11:30 AM de luni pnă vineri, iar datele pentru zilele nelucrătoare ori pentru sărbătorile legale, vor fi disponibile n prima zi lucrătoare la ora 11:30 AM.

GfK Romnia are obligaţia de a furniza date de test cel mai trziu la data de 01.12.2007 şi date oficiale ncepnd cu 01.01.2008.

Penalităţile aplicate conform contractului se referă la asigurarea continuităţii SNMATV precum şi la calitatea SNMATV; astfel, snt prevăzute penalităţi pentru situaţiile n care este ntrziată furnizarea zilnică a datelor SNMATV precum şi pentru situaţia n care se raportează date pentru un număr mai mic de 1200 de gospodării.

S-au prevăzut penalităţi şi pentru situaţia n care GfK Romnia nu asigură confidenţialitatea adreselor din eşantion şi pentru situaţia n care nu asigură confidenţialitate datelor obţinute din SNMATV.

S-au prevazut penalităţi şi pentru situaţia n care GfK Romnia doreşte să rezilieze contractul SNMATV, n mod intempestiv, nainte de termenul de patru ani. Preţurile SNMATV au fost stabilite n RON şi n EUR deoarece furnizorul SNMATV are costuri n EUR şi costuri n RON.

Preţurile snt următoarele (calculate pentru monitorizarea a 32 de staţii TV):
a) Anul 2008: EUR 427.200 + RON 4.935.150
b) Anul 2009: EUR 457.200 + RON 5.277.150
c) Anul 2010: EUR 469.200 + RON 5.409.150
d) Anul 2011: EUR 484.400 + RON 5.581.550

Pentru monitorizarea unor staţii TV suplimentare peste cele 32 iniţiale, se va plăti un tarif de RON 32.250. n contract există şi o clauză de indexare a preţurilor cu rata inflaţiei (chestiune pe care au avut-o n ofertele lor toţi participanţii la licitaţia SNMATV). Preţurile snt valabile pentru anul 2008. Baza este indicele preţurilor de consum din luna octombrie 2006.

Preţurile pot fi n mod automat ajustate n funcţie de creşterea ratei inflaţiei (indicele preţurilor de consum naţional) n vigoare la 1 ianuarie din orice an, dar nu nainte de 1 ianuarie 2009. Ca bază de calcul va fi utilizat indicele naţional al preţurilor de consum pentru luna octombrie precedentă.

n anul 2001, staţiile TV, clienţii de publicitate, agenţiile de media şi publicitate au hotărt nfiinţarea Asociaţiei Romne pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), din dorinţa de a furniza membrilor săi informaţii imparţiale, precise şi obiective referitoare la audienţa mass media din Romnia, caracteristicile şi performanţele acestora. n prezent Asociaţia are ca membri, 34 de staţii TV, 32 de agenţii de media/publicitate şi 10 clienţi de publicitate.

ncepind cu anul 2004, S.N.M.A.TV. este furnizat de către societatea TNS AGB Internaţional S.R.L., o companie ce a rezultat din fuziunea locală a TNS cu AGB Nielesen Media Research. n prezent, reprezentanţii Asociaţiei au fost desemnaţi să facă parte din Comisia Paritară care se ocupă de organizarea licitaţiei pentru alegerea furnizorului S.N.M.A.TV ncepnd cu anul 2008. Asociaţia monitorizează modul n care S.N.M.A.TV este furnizat astfel nct membrii săi şi piaţa de publicitate să obţină date valide cu privire la performanţele staţiilor TV.

ARMADATA S.R.L. este o societate comercială care este deţinută 100% de către Asociaţia Romnă pentru Măsurarea Audienţelor. Prin această societate, care este parte a Contractului SNMATV, se derulează contractul ncheiat cu GfK Romnia. Directorul executiv ARMA este Costin.