Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 7 16 – 22 februarie 2007

    Filmele saptaminii

    Zilele radioului
    Duminica singeroasa
    Brokeback Mountain – O iubire secreta
    Confesiunile unei minti diabolice
    Fara martori
    Bob Roberts
    Misterele fluviului
    Alice
    Erin Brockovich
    Total Recall

    Jocul domnului Ripley
    Japon
    Din cenusa
    2001: Odiseea spatiala
    A fost sau n-a fost?
    Dansind cu noaptea
    Alice nu mai locuieste aici


    Vineri – 16 februarie, 17.35
    Zilele radioului/ Radio Days – nom. BAFTA
    Comedie, SUA, 1987
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow

    1 premiu BAFTA [3]
    [2] nom. Oscar

    “Daca despre Amintiri de la “Stardust” s-a spus ca este o replica la Opt si jumatate, o alta analogie cu opera lui Federico Fellini genereaza Zilele radioului, amintind de Amarcord. Ca si pelicula felliniana, filmul lui Allen este o evocare nostalgica a copilariei, din care nu lipsesc episoadele umoristice. In plus, in ambele se acumuleaza numeroase detalii autobiografice.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Zilele radioului este singurul film in care apar ambele muze alleniene: in afara seraficei Mia [“Mia Farrow interpreteaza un rol mai mic, dar pregnant, o vinzatoare de tigari care viseaza sa ajunga vedeta unei emisiuni de radio si, in ciuda vocii pitigaiate, ajunge sa-si indeplineasca dorinta”] o putem vedea pe sofisticata Diane Keaton in rolul (minuscul dar savuros) al unei cintarete. ‘Mina de aur’ pentru comentatorii pasionati de analogiile intre viata si opera unui cineast, Zilele radioului cucereste prin sinceritatea tonului si prin farmecul evocarii unei lumi pline de culoare si optimism. Pelicul mai impresioneaza prin dimensiunea ei de fresca tesuta din destinele a zeci de personaje si prin calitatea de exceptie a muzicii.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Vineri – 16 februarie, National TV, 22.15
    Duminica singeroasa / Bloody Sunday – Ursul de Aur la Berlin
    Drama, Marea Britanie-Irlanda, 2002
    Regia: Paul Greengrass

    “Greengrass descrie, pedant, pregatirile ambelor tabere. Protestantii pregatesc o demonstratie ampla, simpla plimbare duminicala, in timp ce britanicii sint agresivi, provocatori, ca sa-i intarite pe demonstranti si sa puna mina pe liderii preocupati sa-i tina in friu pe violentii pentru care singura solutie ramine cea militara. Rai si buni, intelepti si fanatici prefac aparitiile din film in fantose maniheiste. Reconstituirea mi s-a parut plata, lipsita de perspectiva artistica, dar a fost incununata, pentru meritele ei politice, cu Urs de aur ex-aequo.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vineri – 16 februarie, PRO TV, 23.00
    Brokeback Mountain – O iubire secreta / Brokeback Mountain – Globul de Aur, BAFTA, nom. Oscar
    Drama, SUA, 2005
    Regia: Ang Lee – Oscar, Globul de Aur, BAFTA

    3 premii Oscar [8]
    4 premii Globul de Aur [7]
    4 premii BAFTA [9]

    Brokeback Mountain a fost numit, poate pe nedrept, ‘un film cu cowboy homosexuali’. […] Filmul intentioneaza sa depaseasca aceasta plasare in timp (anii ’60 si ’70) si in spatiu (Texas si Wyoming) si sa spuna o poveste universala despre o iubire intre doi oameni separati de obstacolul prejudecatilor sociale. […] Brokeback Mountain nu se vrea un western cu personaje gay, ci mai degraba o drama independenta de un context anume, comparabila cu Romeo si Julieta sau Titanic. […] Filmul este foarte reusit vizual si functioneaza foarte bine pentru a transmite emotii pe zone restrinse. Insa, in acelasi fel, Lee si-ar fi putut folosi talentul pentru a ecraniza povestea preotului Imothep si a amantei sale, Anck Su Namun, in Mumia. Si ar fi fost (la fel de) lipsit de sens.” (Catalin Sturza, Cultura, Nr. 13 (65), 16 martie 2006)

    “Am ramas profund uimita cind am dat peste un critic american care sustinea ca filmul lui Ang Lee e la fel de ‘observator’ ca unul de Bergman. A fost un fel de madlena pentru mine, pentru ca mintea nu facuse inca paralela, in timp ce corpul imitase inconstient reactiile. Stiu ca, de fiecare data cind ma uit la un Bergman, ma imobilizeaza: mi-e sete sau foame sau chef de o tigara, am ‘alimentele’ linga mine, dar nu ma ating de ele de teama ca as putea pierde vreun detaliu. Asta pentru ca toate sint esentiale, fie ca e vorba de o intonatie, sau de modul in care cade lumina. Aceeasi imobilitate m-a coplesit la Brokeback Mountain si inca mi-e greu s-o explic. Ca si Jarmusch, Ang Lee mizeaza enorm pe subtext, iar acesta este un teren pe care critica de film se aventureaza tiptil. Insa, spre deosebire de Flori frinte, jocul actorilor e orice numai minimalist nu. Mai precis, exprimarea verbala e minimalista, limbajul corporal, expresionist.” (Alexandra Olivotto, Romania literara, Nr. 8, 25 februarie 2006)

    Vineri – 16 februarie, TVR 1, 23.20
    Confesiunile unei minti diabolice / Confessions of a Dangerous Mind
    Drama, SUA, 2005
    Regia: George Clooney
    Cu: Sam Rockwell – Ursul de Argint la Berlin

    Debutul in regie de film al lui George Clooney, finalizat cu succes, urmareste cu umor viata legendarului star tv Chuck Barris. Numai ca vedeta avea viata dubla: ziua era producator de televiziune, iar noaptea asasin CIA. Clooney, care si apare in film, are flerul sa-i cedeze scena in totalitate protagonistului. Acesta, Sam Rockwell, este cu adevarat o revelatie.” (www.port.ro)

    Simbata – 17 februarie, PRO Cinema, 22.05
    Fara martori / Bez svidetelei
    Drama, Rusia, 1983
    Regia: Nikita Mihalkov

    “Tipic pentru universul lui Mihalkov – in care ‘sexul tare’ e de obicei slab, iar cel ‘slab’, puternic in statornicia sa – acest ‘film de camera’ impinge conventia si mai departe decit Piati vecerov [Cinci seri], prin respectul unitatilor clasice si solutiilor necinematografice.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 17 februarie, TVR 2, 22.10
    Bob Roberts
    Drama, Marea Britanie-SUA, 1992
    Regia: Tim Robbins
    Cu: Tim Robbins – nom. Globul de Aur

    “Debut regizoral stralucit pentru Robbins intr-un original film-colaj, cu o dramaturgie postmoderna care imbina clipul electoral cu actualitatile TV si recitalul muzical. Robbins, in care unii vad un militant impotriva antiamericanismului, iar altii un clovn profesionist, virtuoz al zgindaririi intolerantei, e abil ambiguu intr-un denunt al democratiei care ascunde ‘o retea secreta de afaceri in numele careia sint sacrificati tinerii’. Remarcabil repertoriu muzical, compus si interpretat de Robbins special pentru film.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 17 februarie, PRO TV, 22.30
    Misterele fluviului / Mystic River – César (Oscarul francez) pt. film strain, nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 2003
    Regia: Clint Eastwood – nom. Oscar si nom. Globul de Aur
    Cu:
    Sean Pean – Oscar, Globul de Aur
    Tim Robbins – Oscar si Globul de Aur pt. rol secundar

    2 premii Oscar [6]
    2 premii Globul de Aur [5]

    Misterele fluviului e o tragedie americana contemporana realizata fara hei-rup stilistic. Una dintre imaginile cele mai impresionante este fata lui Tim Robbins pe un fundal negru: precum Coppola in sala de consiliu a Nasului, Eastwood ne obliga sa ne uitam in intuneric. Interpretarea lui Robbins este superba – ochii care adineaori pareau muribunzi, iar acum fug dupa cine stie ce naluci, botul de copil persecutat, care brusc dispare si nu mai ramin decit falcile cazute ale unei ruine de barbat.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 8, 5 - 11 martie 2004)

    “Se spune ca o muzica de film e buna atunci cind n-o bagi in seama, cind ti se pare ca nu exista, cind nu te zgirie la urechi. Acelasi lucru am spune, paradoxal, despre interpretarile foarte bune pe care le dau actorii (toti - unul si unul: "durul" Sean Penn, versatilul Tim Robbins, profesionistul Kevin Bacon, puternica Laura Linney, "necredinciosul" Laurence Fishburne, naiva Marcia Gay Harden). Cu aproape toate personajele noi, ca spectatori, ne putem identifica in datele lor esentiale. Putem lua de bun tot ce ni se da, putem crede fara a cerceta, ne putem indoi pina la proba contrarie, ne putem inversuna in a ne ascunde slabiciunea. Poate ca, fara a se gindi prea mult, Clint Eastwood a reusit un film in mare proportie autoreflexiv, care la ceva vreme dupa ce e vazut acopera cu totul intriga si povestea in sine.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, martie 2004)

    “Orice discutie despre realizarile lui Clint Eastwood trebuie sa ia in considerare faptul ca pina tirziu a continuat sa-si alterneze proiectele ambitioase cu filme care nu-si propuneau decit sa fie de duzina, iar uneori ratau pina si obiectivul asta, si faptul ca unele dintre filmele lui ambitioase, de pilda Pale Rider (1985), par sa marturiseasca, in locul pasiunii veritabile, un soi de arivism estetic. Chestia e ca a reusit cumva sa desparta seriozitatea de veleitarism, sa-si purifice si sa-si moduleze pesimismul natural si inclinatia catre solemnitate, astfel incit sa reverbereze profund si nobil. Chiar a ajuns – cinstit – acolo unde-si propusese. Recent am verificat Necrutatorul si e atit de bun; iar Misterele fluviului e cel mai puternic film care a rulat la noi anul trecut.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 63, 1-7 aprilie 2005)

    Duminica – 18 februarie, Cinemax, 14.05
    Alice
    Comedie, SUA, 1990
    Regia: Woody Allen – nom. Oscar pt. scenariu
    Cu: Mia Farrow – nom. Globul de Aur

    [1] nom. Oscar
    [1] nom. Globul de Aur

    “Muza Mia Farrow inspira una dintre cele mai imaginative pelicule alleniene care, ca si Zelig, sau Oedipus Wrecks are legatura cu magia. Eroina este o tinara aparent fericita, cu doi copii frumosi si un sot bogat, un apartament luxos si o viata lipsita de griji. Cu toate acestea, ea se dovedeste un fel de madame Bovary, aspirind la cu totul altceva. […] Lucrul cel mai grav este ca Alice incepe sa-si materializeze propriile obsesii, ca de filda fantoma unui fost iubit, mort de citiva ani. […] Acesta poate fi asemanat cu actorul coborit de pe ecran in Trandafirul rosu din Cairo si intretine iluziile eroinei interpretata tot de Mia Farrow.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    “Allen foloseste in aceasta pseudodrama toate mijloacele cinematografului fantastic: falsh-back, voci din off, aparitii si disparitii sau transparente. Filmul cucereste prin eleganta felliniana a jocului cu timpul. Dar cind intriga se complica, se lungeste si durata, filmul pierzind din haz si poezie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Film ‘delicios’ dupa parerea unor comentatori, nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun scenariu, Alice este un film in care cineastul transfera eroinei o parte din atributele personajului interpretat de obicei de el insusi. Alice avea sa inregistreze un succes special in Europa: numai in Franta s-au inregistrat 600.000 de spectatori in salile de cinema.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Duminica – 18 februarie, HBO, 16.20
    Erin Brockovich – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA (Oscarul britanic)
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Steven Soderbergh – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Julia Roberts – Globul de Aur, Oscar, BAFTA
    Albert Finney – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

    1 premiu Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [4]
    1 premiu BAFTA [6]

    “Dincolo de scheme, Soderbergh pune in evidenta structurile: monopoluri mai puternice ca legea, cruzimea de jungla a luptei pentru existenta, conditia umilitoare a femeii care creste copii. Cit despre Roberts, ea tine piept, la propriu si la figurat, lui Albert Finney, intr-una dintre cele mai puternice afirmari ale prezentei sale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “In locul unei interpretari in stilul pe cale de disparitie Meryl Streep, Roberts accentueaza calitatile care au transformat-o in star – umor, empatie, aplomb – invitind in acelasi audienta sa se intrebe daca personajul ei nu e uneori prea reactionar sau scurtcircuitat.” (Michael Hastings – The All Movie Guide)

    Julia Roberts a primit 20 milioane de dolari pentru rolul din acest film, cel mai mare salariu platit unei actrite pina atunci.

    “Regizat de Steven Soderbergh (…) si avindu-l in distributie pe un mare actor britanic, Albert Finney, Erin Brockovich este inspirat de un fapt real – precizare importanta, altminteri ati crede ca este inca o poveste cusuta cu ata alba a scenariilor hollywoodiene; adevarata Erin B. apare citeva secunde [undeva in primul sfert de ora], in chip de chelnerita intr-un fast-food, pe ecusonul ei scriind ‘Julia’… [in dreapta imaginii, sus].” (a.l.s.)

    Steven Soderbergh este primul regizor, de la Michael Curtiz, in 1939, nominalizat, intr-o singura editie a premiilor Oscar, pentru doua filme: Erin Brockovich si Traffic, pentru cel din urma obtinind trofeul pentru regie.

    Duminica – 18 februarie, Prima, 22.30
    Total Recall

    Film SF, SUA, 1990
    Regia: Paul Verhoeven
    Cu Arnold Schwarzenegger; Sharon Stone

    [2] nom. Oscar

    “Frenezia distrugerilor, violentei si crimei poate insela. Dincolo de aparente, Total Recall e inteligent si dens sub toate aspectele, cel mai ambitios si mai bun S.F. din epoca, realizat cu respiratie epica si imaginatie vizuala.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Duminica – 18 februarie, PRO TV, 22.45
    Jocul domnului Ripley / Ripley’s Game
    Thriller, Marea Britanie-Italia, 2002
    Regia: Liliana Cavani
    Cu: John Malkovich

    “Ripley s-a intors. E mai matur, mai bogat si mai cumpatat decat il stiam din ‘Talentatul domn Ripley’. Traieste linistit intr-un orasel din Italia. Pina cind asociatul sau il anunta ca este urmarit de mafia ruseasca si de cea ucrainiana. ‘Jocul’ pe care il pune la cale cu cinism vestitul criminal in serie este, desigur, oricum numai inocent nu. Ca un motan satisfacut ce asteapta doar ca soarecii din jur sa greseasca, Ripley propune ca tinta pentru atacurile mafiote un nevinovat vecin, bolnav incurabil, tata de familie si individ bun de gura. Si viata vecinului se schimba. Cursa contracronometru poate sa inceapa. Daca la thriller adaugam distributia si renumele regizoarei, filmul de fata este mult mai reusit estetic decit primul.”

    Duminica – 18 februarie, TVR Cultural, 23.00
    Japon
    Mexic-Germania-Olanda-Spania, 2002
    Regia: Carlos Reygadas

    “Un pictor mexican, cinic si deziluzionat, pleaca intr-un loc uitat de lume, undeva la capatul tarii, pentru a se sinucide. El gaseste adapost in casa unei batrine metise, care locuieste singura intr-un canion pustiu. Confruntat cu splendoarea naturii salbatice si cu infinita caldura umana a gazdei sale, barbatul se va lasa cuprins de betia simturilor si de dragostea de viata.” (www.port.ro)

    Duminica – 18 februarie, Prima, 00.30
    Din cenusa / Out of the Ashes
    Drama, SUA, 2003
    Regia: J. Sargent
    Cu: Christine Lahti

    “Christine Lahti este protagonista acestui film socant, inspirat de cazul real al doctoritei Gisella Perl, una dintre primele femei ginecolog din estul Europei, care in timpul ocupatiei naziste a fost inchisa in lagarul de la Auschwitz. Cand nazistii au decis sa o foloseasca ca medic, ea a fost nevoita sa devina "asistenta" celebrului criminal de razboi dr. Josef Mengele. Insa printr-o uimitoare combinatie de sfidare, omenie si forta, ea a reusit sa redea speranta la mii de oameni.” (www.port.ro)

    Luni – 19 februarie, Cinemax, 16.45
    2001: Odiseea spatiala / 2001: A Space Odyssey
    Film SF, SUA, 1968
    Regia: Stanley Kubrick – Oscar pentru efecte vizuale, nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    4 premii BAFTA
    [4] nom.Oscar

    Film stiintifico-fantastic, cu valoare metaforica, moment de rascruce in evolutia genului atit prin faptul ca vizualizeaza principalele teme ale literaturii SF (existenta unor civilizatii care au vizitat Terra preistorica, raportul om-ordinator si pericolul ca acesta sa devina mai puternic decit omul, calatoriile planetare ca expresie a depasirii conditiei umane, posibilitatea trecerii intr-o forma de civilizatie superioara), cit si prin maiestria realizarii (decoruri, machete, filmari combinate, efecte speciale).

    “Efecte speciale, filmari combinate, machete complexe, o fascinanta banda sonora (desi, din cele 140 de minute ale filmului, doar 40 sint dialogate, replica centrala fiind constituita de… valsurile lui Strauss!) – obsesia lui Kubrick pentru aspectele tehnice si formale impinsa la limita cinematografului in stare pura, intr-o meditatie pe tema calatoriei interplanetare ca nazuinta spre depasirea conditiei umane. Palierul raportului om-ordinator este o intuitie a relatiei ‘conjugale’ dintre astronaut si inteligenta artificiala, ilustrata prin declaratiile vane de iubire ale computerului ‘disident’, frivolitatile, ranile narcisiace si primejdiile sale, film vizionar mai ales in raporturile riscante dintre cinematograf si imagini de sinteza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Odiseeaeste mai degraba un documentar magic in patru parti. Am incercat sa fac astfel, incit nimic important sa nu fie spus in dialog, ci totul sa fie tradus vizual sau in termeni de actiune.” (Stanley Kubrick)

    “Kubrick sacrifica in mod deliberat claritatea narativa pentru rafinamentul vizual. ‘Sentimentul experientei este important, nu abilitatea de a o verbaliza.’ Rezultatul e o odisee, uneori de neinteles, dar, cu toate acestea, inspirata, a nazuintei umane, ticsita de imagini indraznete – omul primitiv descoperind armele; navele spatiale valsind prin univers pe acordurile ‘Dunarii albastre’ – si culminind cu climaxul nonrezonabil in care unul din astronauti devine, printr-o noua nastere, o fiinta superioara. Omagiu indirect pentru Metropolis, filmul SF din 1926, de o zguduitoare provocare, al lui Fritz Lang (a carui actiune are loc in 2000), 2001 ofera o experienta cinematografica atit nelinistitoare cit si, intr-un mod unic, plenara.” (The Virgin Encyclopedia of the Movie)

    Marti – 20 februarie, HBO, 22.35
    A fost sau n-a fost? Camera d’Or la Cannes
    Comedie, Romania, 2006
    Regia: Corneliu Porumboiu

    Laurentiu Bratan: “Lung-metrajul de debut al lui Corneliu Porumboiu – A fost sau n-a fost? – e unul din cele mai de succes filme din toata istoria cinematografului. Cu un premiu Caméra d’Or (pentru film de debut) la Cannes, cu labelul Europa Cinemas pe anul 2006 si invitat la zeci de festivaluri inca inainte de iesirea lui pe ecrane, A fost sau n-a fost? e o gura de aer proaspat intr-un context inca putin favorabil afirmarii valorilor in cinematograful romanesc.Ceea ce impresioneaza in mod deosebit la filmul lui Porumboiu sint inventivitatea si maiestria cu care a stiut sa gaseasca solutii artistice pentru a eluda mijloace financiare (filmul e productie independenta, realizat fara nici un sprijin din partea statului). Un stil minimalist,, cu camera fixa (care-l apropie de Aki Kaurismäki), un umor coroziv, dialoguri savuroase (scenariul semnat tot de Corneliu Porumboiu), accente grave cind si cind, atmosfera dezolanta, de capat de lume si de sfirsit (sau poate de neinceput) de istorie – toate fac parte din A fost sau n-a fost?, unul din cele mai profunde si mai convingatoare filme din Romania postcomunista.” (22, Nr. 868, 24-30 octombrie 2006)

    Mihai Fulger: “In esenta, A fost sau n-a fost?vorbeste nu despre Revolutia din 1989, ci despre ratare. Raportarea la acest moment istoric nu face altceva decit sa le destepte personajelor constiinta ratarii individuale si colective (‘am facut si noi revolutie, cum am putut’, spune Piscoci, cel mai rational si mai sincer dintre participantii la talk-show). […] A fost sau n-a fost? merita plasat fara ezitare in fruntea unui clasament virtual al celor mai valoroase si mai importante lungmetraje de debut ale cinematografiei romanesti postcomuniste, alaturi de E pericoloso sporgersi (1993) sau de Marfa si banii(2001). Daca Nae Caranfil ii anunta pe tinerii regizori inzestrati ce-i vor urma, iar Cristi Puiu marca nasterea unei noi generatii, filmul lui Corneliu Porumboiu ar trebui sa aduca impunerea definitiva a ‘Noului Val’ in cinematografia noastra.” (Observator cultural, Nr. 84 (341), 5-11 octombrie 2006)

    Andrei Gorzo: “Corneliu Porumboiu a facut un film despre lucruri mari vazute de la nivelul cel mai prapadit cu putinta (un talk show despre Revolutie la un post de televiziune dintr-un oras in care, dupa toate aparentele, n-a fost revolutie) si de la nivelul acela (un fel de ‘culmea minimalismului’, daca vreti) a stiut sa scoata atit spectacol (mai mult si mai savuros decit in orice alt film romanesc de anul acesta), cit si adevar universal (mai reverberant decit al oricarui alt film romanesc de anul acesta). Viziunea lui inteleapta asupra destinului comico-melancolic al lucrurilor mari (e inevitabil ca, de la nivelul nostru, sa vrem sa punem mina pe ele, fara sa ne dam seama ca nu vom reusi decit sa le coborim la nivelul nostru) si respectul lui tandru pentru lucrurile mici (cu alea raminem) fac din A fost sau n-a fost? cel mai bun film romanesc al anului.” (Dilema veche, Nr. 153, 12-18 ianuarie 2007)


    Miercuri – 21 februarie, TVR 2, 22.10
    Dansind cu noaptea / Dancer in the Dark – Palme d’Or la Cannes, Cel mai bun film european (European Film Academy), nom. César (Oscarul francez) pt. cel mai bun film strain
    Drama muzicala, Danemarca-Franta-Suedia, 2000
    Regia: Lars von Trier
    Cu: Björk – Premiul de interpretare la Cannes, Premiul de interpretare (European Film Academy), nom. Oscar pt. cel mai bun cintec, nom. Globul de Aur pt. rol principal (drama)

    “Tragedie muzicala folosind toate resursele melodramei, filmul duce la ultimele consecinte gustul pentru extravaganta al lui von Trier, care face din personajul interpretat de Björk o Ioana d’Arc a lumpenului emigrant, care lupta pentru a-si salva fiul si moare atirnata in streang. E o viziune in care naivitatile inerente se topesc in geniu vizual.” (Alex. Leo Serban) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Un exemplu de nou cinematograf european iconoclast. Dezmembrind musicalul hollywoodian fara prea multa preocupare pentru un realism plauzibil, Dansind cu noaptea abandoneaza multe dintre regulile mestesugului cinematografic in entuziasmul sau pentru camerele digitale si pentru bombardamentul multi-imaginii.” (Sight and Sound) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Melodrama e impinsa prea departe, pina la eroarea judiciara, ca intr-un film indian, ba chiar pina la executia eroinei, iar partea muzical-coregrafica a filmului, semnata de Björk, e precara si diletanta (autoarea a anuntat, de altfel, dupa premiera, ca ar reface partitura), culorile sint terne tocmai in imaginarul in care ar trebui sa straluceasca si, cu exceptia partii dramatice atribuite protagonistei, care straluceste intr-un uluitor debut cinematografic, ceilalti actori nu prea au ce juca, pling doar, din cind in cind, impresionati de tristul destin al eroinei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Joi – 22 februarie, CInemax, 23.00
    Alice nu mai locuieste aici / Alice Doesn’t Live Here Anymore – BAFTA
    Drama, SUA, 1974
    Regia: Martin Scorsese
    Cu:
    Ellen Burstyn – Oscar, BAFTA, nom. Globul de Aur
    Kris Kristofferson

    1 premiu Oscar [3]
    2 premii BAFTA [2]
    [2] nom. Globul de Aur

    “Portretul unei femei descris atasant de cineast, paralel cu moravurile unui orasel. Scenariul reuseste sa incarce cu semnificatie o tema intrata in cliseu.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,290
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    O femeie excentrica / It Should Happen to You (1954), cu Judy Holliday, Jack Lemmon – Vineri, PRO Cinema, 17.00; Simbata, 12.30
    “Un viitor manechin isi poate gasi fericirea intr-un panou publicitar ? Neputind sa-si gaseasca ceva stabil ca model, Gladys are o idee ingenioasa. Isi foloseste toate economiile ca sa inchirieze un panou publicitar pe care sa apara fotografia si numele ei. Dar acest panou e vizat si de Evan Adams, un tinar incintator care conduce o firma de sapunuri. Interesat de mai mult decit cariera lui, Adams face o intelegere cu Gladys prin care ea cere locuri in plus unde sa amplaseze panourile. Sub indrumarea unui sponsor smecher, Gladys devine o celebritate. Apoi, isi da seama ca trebuie sa aleaga intre prietenul ei si noua viata palpitanta.” (www.port.ro)

    Recrutul / The Recruit (2003), cu Al Pacino, Colin Farrell – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Filmul se mindreste ca ii are ca protagonisti pe noul rebel al Hollywoodului, Colin Farrell si, pe post de mentor intunecat, pe Al Pacino. Povestea copiaza abrupt excelentul ‘Zi de instructie’.” (www.port.ro)

    Sahara (2005), cu Penélope Cruz, Matthew McConaughey – Vineri, HBO, 21.50
    “Eva Rojas, un om de stiinta reprezentind Natiunile Unite, cauta sursa maladiilor aparute in citeva tari african. Pe de alta parte, Dirk Pitt si colegii sai primesc misiunea de a descoperi un vas de razboi scufundat acolo unde astazi se afla desertul Sahara. Dar, pe masura ce timpul trece, se trezesc toti luptind pe acelasi front. Dirk Pitt impiedica asasinarea frumoasei cercetatoare.” (PRO TV Magazin)

    Proprietarii de stele (1985), cu Maria Ploae, Mircea Diaconu, Ion Caramitru – Vineri, B1, 23.00
    “Film ce incununeaza caracterul versatil al unei intregi opere de conformism fara scrupule in teme si limbaj. […] Stridente discontinuitati ale trairilor marcheaza montajul rudimentar, iar interpretii, majoritatea la debut, descurajeaza prin patetism melodramatic.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Aventurile moderne ale lui Tom Sawyer / The Modern Adventures of Tom Sawyer (1999) – Simbata, TVR Cultural, 14.00
    Aventurile celebrului personaj al lui Mark Twain, proiectate in atmosfera unei suburbii americane din zilele noastre.

    Contele de Monte Cristo / Count of Monte-Cristo (1975), cu Richard Chamberlain – Simbata, PRO TV, 15.15
    “Versiune mult prea fidela textului lui Dumas, incit e definitiv desueta atit in limbaj, cit si in mijloace, cu interpreti ghidati spre emfaza si efecte de melodrama. Un film depasit, inca de la aparitie, cu cel putin 30-40 de ani.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Aeroportul / Airport (1970), cu Burt Lancaster, Dean Martin – Simbata, Antena 1, 15.30
    “Lectie de solidaritate si vointa data de un regizor care stie sa rascumpere timpul prea lung pentru ceea ce povesteste, prin farmecul unor creatii actoricesti. Ca Hele Hayes (Pr. Oscar, rol sec.), in rolul unei batrine pasagere clandestine, personaj aflat la granita dintre poezie si grotesc, venit parca din lumea pitoreasca a westernului in care diligenta a fost inlocuita cu avionul.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Casatorie cu repetitie (1985), cu Mircea Diaconu, Catrinel Dumitrescu – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 12.45
    “Continuind precedentul succes, eroii principali nu mai gasesc altceva de facut decit sa se recasatoreasca, asa cum ne promite titlul. Iar interpretii sint repusi in situatiile din filmul precedent pentru a face ceea ce asteapta de la ei publicul, pe o trama superficial vioaie, la nivelul unui colaj de momente TV.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pacala (1974), cu Sebastian Papaiani – Simbata, B1, 19.00
    “Personajul emblematic al umorului nostru popular (evocat din 1920 de Aurel Popescu in animatia sa si, mai tirziu, tot de acesta, in 1926 in Pacala si Tindala la Bucuresti, cu Ion Manu si Aurel Athanasescu) e reluat intr-un lung-metraj al carui subiect ‘e lasat, cu buna stiinta, fra lovituri de cinema’ (cf. G. Saizescu), adica renuntindu-se la rigorile dramaturgiei, contopind proverbul si snoava, cu balada si basmul popular. Ca inovatie, Saizescu si scriitorul D.R. Popescu introduc si o varianta feminina, Pacalita, amuzindu-se, alaturi de Pacala, pe seama nerozilor. Dar ansamblul e incoerent, umorul, ‘caraghioz’ si trivial, campion al schimonoselilor fiind insusi regizorul, intr-o aparitie intermitenta, iar baladele cintate de Tudor Gheorghe si minunile de lirica populara alese de consilierii de la Institutul de Folclor se pierd printre ‘caraghiosii’.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Dreptate in lanturi (1984), cu Ovidiu Iuliu Moldovan, Claudiu Bleont – Simbata, TVRM, 20.00
    “Un scenariu scris de Mihail Stoian pentru un palpitant ‘film de actiune’ incape pe mina unui realizator interesat unilateral de exercitiu calofil, molesind genul intr-o zona in care artistului i-ar fi trebuit virilitate. Se creeaza o discrepanta izbitoare intre continutul patetic aventuros si forma inconsistenta a unei pelicule ce se pretinde ‘arta’, cu grave consecinte asupra verosimilului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Din nou impreuna (198, cu Vladimir Gaitan, Ilarion Ciobanu, Mircea Diaconu – Simbata, B1, 20.15
    “Ilustrare a problematicii adaptarii tinerilor la tara si conflictele pe care elanul lor de modernizare le stirnesc. Un singur lucru de retinut in acest film de serie: prologul, cu aniversarea-soc a eroului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pasiune / Possession (2002), cu Gwyneth Paltrow – Simbata, Acasa, 20.30
    “Roland este un american care-si definitiveaza studiile la o Academie Britanica. Intr-o zi, el descopera niste scrisori de dragoste ale unui poet victorian. Dupa citeva cercetari, tinarul descopera ca idolul sau are destule secrete. Se vede nevoit sa apeleze astfel la ajutorul doctoritei Maud Bailey, cea care s-a specializat chiar in viata femeii din scrisori. Cei doi vor porni impreuna pe urmele unei povesti de dragoste interzise si, pe masura ce se adancesc in cercetarea epocii respective, vor gasi raspunsuri stranii si la relatia lor. Povestea se complica si mai mult odata cu aparitia unui rival, cinicul Fergus Wolfe.” (www.port.ro)

    Cele patru prietene / La bande des quatre (198Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “Anna, Joyce, Claude si Lucia sint bune prietene. Ele impart aceeasi locuinta de la periferia Parisului si frecventeaza cursul de arta dramatica al lui Constance Dumas, o regizoare renumita pentru faptul de a lucra exclusiv cu femei. Fetele au de pregatit la clasa o piesa de Marivaux, care, in mod straniu, pare a le influenta existenta din afara scenei.” (PRO TV Magazin)

    8 mm (199, cu Nicolas Cage – Simbata, AXN, 23.00
    “Coborire in purgatoriul genului hard-porno pina la consecinta sa logica: snuff-ul, uciderea unei victime in torturi sub ocularul aparatului. […] Filmul, care se vizioneaza cu interes, esueaza in final. A fost huiduit copios la Festivalul de la Berlin ’99, fara a fi cel mai prost film din selectie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Cowboii / The Cowboys (1972), cu John Wayne – Simbata, TR 1, 23.35
    “Cum adultii au fost cuprinsi de febra aurului, ujn fermier angajeaza baietandri pentru a-i mina turma de vite cale de 600 de km. E un prilej pentru cele doua virste sa se inteleaga. Mai putin western, mai mult poem al schimbului de generatii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Uriasul meu / My Giant (199, cu Billy Crystal, Ghita Muresan – Duminica, PRO TV, 15.00; Luni, 11.00
    “Purtat de afaceri prin indepartata Romanie, [impresarul] Sammy descopera, din intamplare, un adevarat urias de 2,40 metri, Max (Gheorghe Muresan). […] Cei doi pornesc intr-o adevarata aventura care ii va purta, din padurile romanesti, prin toata America si pina pe platourile de filmare din Las Vegas unde Sammy incearca sa-i gaseasca un rol lui Max in filmul lui Steven Seagull.“ (www.port.ro)

    Capitanul / Le capitan (1960), cu Jean Marais, Bourvil – Duminica, PRO Cinema, 16.45; Luni, 11.00
    “Jean Marais si Bourvil, doua dintre cele mai reprezentative figuri ale cinematografiei franceze, sint eroii acestei pelicule a carei actiune are loc in secolul al saptesprezecelea, in timpul domniei regelui Louis XIII. Suveranul Frantei are probleme serioase pentru a se mentine la putere, de vreme ce tronul sau este serios amenintat de comploturi care urmaresc sa smulga coroana de pe augustul sau cap. In aceasta situatie, regele ii cere ajutorul spadasinului François (Jean Marais), cel mai neinfricat si loial luptator al regatului. Misiunea lui François nu este tocmai usoara, pentru ca stirneste puternica opozitie si dusmania vrajmasilor regelui, dar aceasta situatie este compensata de iubirea fermecatoarei Gisele, dar si de farsele pe care Cogolin, bufonul regelui, le foloseste pentru a gasi o cale de iesire din situatiile critice.” (www.port.ro)

    Valetul Bob / Bob the Butler (2005), cu Tom Gere, Brooke Shields – Duminica, HBO, 18.30
    “Bob este un tip extreme de neindeminatic, inclinat spre tot soiul de accidente si incapabil sa pastreze vreo slujba. Anne este mama singura a doi copii, iubita unui francez care asteapta sa i se dea toata atentia din lume si posesoarea unui job superstresant. In nevoia de a gasi orice ajutor, Anne da peste un anunt in care Bob isi promoveaza talentele de babysitter.” (PRO TV Magazin)

    Unde vei fi poimiine? / The Day after Tomorrow (2004), cu Dennis Quaid – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Incalzirea globala a impins Pamantul in pragul unei noi Ere Glaciare. In timp ce omul de stiinta Jack Hall avertizeaza Casa Alba de pericolul iminent, fiul sau, Sam, in virsta de 17 ani, este blocat in New York, unde au loc inundatii masive si temperatura scade brusc. Refugiindu-se in Biblioteca Publica din Manhattan, Sam reuseste sa ia legatura telefonic cu tatal sau. Jack il avertizeaza sa nu iasa pe strada cu nici un pret. Incepe evacuarea populatiei catre sud. Intre timp, Jack se indreapta spre New York pentru a-si salva fiul. Dar nici insusi Jack nu este pregatit pentru ceea ce va urma... De la creatorul ‘Zilei Independentei’ ai pretentia sa te uimeasca cu efectele sale speciale. Ei bine, chiar aveti ce sa vedeti. Tornade apocaliptice – nu una, ci nenumarat mai multe –, revarsari de ape, intotdeauna cu efect visceral, proptesc bine acest film-catastrofa.” (www.port.ro)

    Doamna Bovary / Madame Bovary (1991), cu Isabelle Huppert – Duminica, TVRM, 20.00
    “Ecranizarea celebrului roman al lui Gustave Flaubert. Filmul contureaza portretul unei femei - Emma Bovary - sfisiate intre un univers imaginar, idealizat, si realitatea mediocra in care isi duce existenta. […] Premiul pentru cea mai buna interpretare feminina (Isabelle Huppert) la Festivalul International al Filmului de la Moscova, 1991.” (www.port.ro)

    Ora de virf / Rush Hour (199, cu Jackie Chan, Chris Tucker – Duminica, PRO TV, 20.45
    “Un film care imbina inteligent polarul cu burlescul, constituind un spectacol apreciat de toate virstele si gusturile si unul dintre succesele comerciale (meritate!) ale anului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Doi vecini (195, cu Grigore Vasiliu-Birlic, Ion Lucian, Carmen Stanescu, Mitzura Arghezi – Duminica, B1, 21.15
    “Remarcabila scenografia lui Giulio Tincu, sugestiva si functionala, in acest insectar de mentalitati si moravuri inspirat de Tudor Arghezi unui debutant cu vocatia comediei. Vocatie care, in climatul coruptibil al cinematografiei romanesti, s-a fezandat mult prea curind.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Triunghiul mortii / Shallow Grave (1994) – Duminica, National, 00.15
    “Trei colocatari descopera cadavrul noului lor vecin avind linga el o valiza plina cu bancnote. Ei aleg o solutie riscanta: ascund cadavrul si pastreaza banii. Farsa macabra despre prietenie si rezistenta la tentatii, remuscari si tradare.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Eu, tu si Ovidiu (1977), cu Florin Piersic, Vasilica Tastaman, Sebastian Papaiani, Dem Radulescu – Luni, B1, 20.00
    “De retinut, din aceasta comedie, poate cel mai frumos cuplu muzical din istoria filmului romanesc alcatuit din afonul, dar atit de muzicalul Piersic, alaturi de Violeta Andrei, aparitie suava, voce proaspata si emotie patrunzatoare intrebindu-se unul pe altul: ‘Cine esti tu?’ pe versurile Flaviei Buref si muzica lui Temistocle Popa.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cartierul corbului / Kvarteret Korpen (1963) – Luni, TVR Cultural, 20.00
    “Suedia, 1936. Tinarul Anders viseaza sa devina scriitor celebru, in ciuda refuzului descurajant al unei edituri din Stockholm. Coplesit de cenusiul traiului cotidian intr-o familie saraca, el decide sa paraseasca umila locuinta parinteasca, situata intr-un cartier muncitoresc.” (PRO TV Magazin)

    Fiica lui D’Artagnan / La femme musketeer (2004) – Luni, Antena 1, 20.30; Marti, 13.45
    “Valentine D’Artagnan viseaza sa calce pe urmele tatalui sau, cel mai mare si faimos muschetar al Frantei. Dovedindu-si curajul si ignorind eticheta, Valentine ajunge in pozitia de a primi o misiune speciala din partea regelui Frantei: de a dejuca un complot si de a salva viata celui cu care acesta urmeaza sa se casatoreasca.” (www.port.ro)

    Steve Zissou: Cel mai tare de pe mare / The Life Aquatic with Steve Zissou (2004), cu Bill Murray – Luni, HBO, 21.35
    Distributia e uniform superba. Murray e mortal de morocanos si sarcastic in rolul unui batrin lup de mare a carui cariera a intrat la apa. Owen Wilson si Dafoe sint niste gag-uri umblatoare. Blanchett pare sa fie foarte amuzata de jocul cu baietii, in timp ce Angelica Huston face din aroganta o gluma care creste in intensitate. Pina la final, nu iti doresti decit sa pleci in croaziera cu gasca asta dementa.” (www.port.ro)

    Milady (2004), cu – Marti, TVR 2, 22.10
    “Ecranizare dupa romanul ‘Cei trei muschetari’ de Alexandre Dumas tatal. Cine este Milady de Winter, femeia fatala, care, precum o floare otravitoare, atrage si distruge in egala masura, reprezinta un mister. Ea incearca sa traga toate sforile, transformindu-i in marionete pe cardinalul Richelieu, pe ducele de Buckingham si pe muschetarii nobili D’Artagnan si Athos.” (PRO TV Magazin)

    Promontoriul groazei / Cape Fear (1962), cu Gregory Peck, Robert Mitchum – Miercuri, PRO Cinema, 22.00
    “Pornind de la romanul lui John McDonald, filmul exceleaza prin rigoarea story-ului, demonstrind vulnerabilitatea protectiei publice.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Grabeste-te incet (1981), cu Dem Radulescu – Miercuri, B1, 20.00
    “Subiect de drama, inspirat de piesa lui Ion Baiesu ‘Alibi’, convertit in farsa, cu intentii nerealizate de gag si complicatii benigne.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Oliver Twist (2005) – Joi, HBO, 16.15
    “Poate ca facind acest film, Roman Polanski l-a facut numai pentru copiii sai sau pentru copilul din el, pentru ca nu prea cred ca cei innebuniti azi dupa ‘Harry Potter’ si ‘Stapinul inelelor’ mai au vreo sansa de a face o brusca si ravasitoare pasiune pentru copilul din perioada victoriana care incearca sa-si faca loc intr-o lume ostila. Cu atit mai mult cu cit, desi eliminate partile care n-aveau legatura cu povestea principala, tratarea materialului e una eminamente clasica.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 2 martie 2006)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top