Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 6 9 - 15 februarie 2007

    Filmele saptaminii

    Erin Brockovich
    O fata de milioane
    Prima pagina
    Agnes si fratii sai
    Scara lui Iacob
    A fost sau n-a fost?
    Scurtcircuitul
    Citeva zile din viata lui Oblomov
    O crima perfecta
    Traieste!
    San Michele avea un cocos
    2001: Odiseea spatiala
    Proasta crestere


    Vineri - 9 februarie, HBO, 12.50
    Erin Brockovich - nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA (Oscarul britanic)
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Steven Soderbergh - nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Julia Roberts - Globul de Aur, Oscar, BAFTA
    Albert Finney - nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

    1 premiu Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [4]
    1 premiu BAFTA [6]

    “Dincolo de scheme, Soderbergh pune in evidenta structurile: monopoluri mai puternice ca legea, cruzimea de jungla a luptei pentru existenta, conditia umilitoare a femeii care creste copii. Cit despre Roberts, ea tine piept, la propriu si la figurat, lui Albert Finney, intr-una dintre cele mai puternice afirmari ale prezentei sale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “In locul unei interpretari in stilul pe cale de disparitie Meryl Streep, Roberts accentueaza calitatile care au transformat-o in star - umor, empatie, aplomb - invitind in acelasi audienta sa se intrebe daca personajul ei nu e uneori prea reactionar sau scurtcircuitat.” (Michael Hastings - The All Movie Guide)

    Julia Roberts a primit 20 milioane de dolari pentru rolul din acest film, cel mai mare salariu platit unei actrite pina atunci.

    “Regizat de Steven Soderbergh (…) si avindu-l in distributie pe un mare actor britanic, Albert Finney, Erin Brockovich este inspirat de un fapt real - precizare importanta, altminteri ati crede ca este inca o poveste cusuta cu ata alba a scenariilor hollywoodiene; adevarata Erin B. apare citeva secunde [undeva in primul sfert de ora], in chip de chelnerita intr-un fast-food, pe ecusonul ei scriind ‘Julia’… [in dreapta imaginii, sus].” (a.l.s.)

    Steven Soderbergh este primul regizor, de la Michael Curtiz, in 1939, nominalizat, intr-o singura editie a premiilor Oscar, pentru doua filme: Erin Brockovich si Traffic, pentru cel din urma obtinind trofeul pentru regie.

    Vineri - 9 februarie, PRO TV, 20.30
    O fata de milioane / Million Dollar Baby - Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 2004
    Regia: Clint Eastwood - Oscar, Globul de Aur
    Cu:
    Clint Eastwood - nom. Oscar
    Hilary Swank - Oscar, Globul de Aur
    Morgan Freeman - Oscar, nom. Globul de Aur

    4 premii Oscar [7]
    2 premii Globul de Aur [5]

    "Un film cu adevarat emotionant. Prea putin insa ca sa-l scoata in evidenta. Are un ritm mai lent decit cel prizat de obicei de Hollywood si o rezerva de ton ce aminteste vag de Atom Egoyan.” (Laurentiu Bratan, 22, Nr. 790, 26 aprilie - 2 mai 2005)

    “Criticii americani (…) au concluzionat ca O fata de milioane, al 25-lea film al lui Eastwood, este cel mai bun de pina acum pentru ca se reintoarce la naratiunea clasica si directa. E drept, exista vocea unui narator, Scrap, care te ghideaza prin poveste. Dar aceasta nu e lineara (spuneam ca planurile se intretaie), iar personajul, chit ca nu se pretinde omniscient, pentru ca nareaza in retrospectiva, iti arunca nade anticipative ca sa te tina in priza, plus ca sint anumite indicii vizuale - scaunelul - redundante care iti induc senzatia ca obiectul in cauza va fi declansatorul tragediei. Asa ca mai degraba as spune ca povestea e suficient de subtil manevrata ca sa para directa, spusa de la om la om. Poate senzatia simplitatii e data de replicile foarte la obiect, de dialogurile laconice. Care sint compensate, si acest lucru singularizeaza acest film, de un excelent joc corporal al actorilor. Este primul lungmetraj care mi-a dat senzatia unei alchimii intre personaje, exprimate atit de bine de trup, incit era firesc sa schimbe doar informatii prin glas.” (Alexandra Olivotto, Romania literara, Nr. 41, 19-25 octombrie 2005)

    Vineri - 9 februarie, TVR Cultural, 23.00
    Prima pagina / The Front Page - nom. Globul de Aur
    Comedie, SUA, 1974
    Regia: Billy Wilder
    Cu:
    Jack Lemmon - nom. Globul de Aur
    Walter Matthau - nom. Globul de Aur

    [3] nom. Globul de Aur

    “Reluind celebea piesa a lui Hecht, Wilder evoca isteria anticomunista de la inceputul anilor ’30, infatisind un ‘tigru bolsevic’ (insignifiant ‘radical’ dat afara dintr-o brutarie fiindca a strecurat in placinte ravase-manifest) osindit la moarte fiindca ar fi ucis un politist. Condamnatul evadeaza cu ajutorul involuntar al unui celebru psihiatru, autorul unui studiu despre ‘Onania si comportamentul antisocial’. Desi guvernatorul a comutat pedeapsa, seriful e de parere ca orice comunist trebuie spinzurat si da ordin sa se traga in plin. Pe aceasta trama grava, broderia inventiilor [regizoru]lui Wilder si Diamond e irezistibila, mai ales in prima parte a filmului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vineri - 9 februarie, TVR 1, 23.20
    Agnes si fratii sai / Agnes und seine Brüder
    Drama, Germania, 2004
    Regia: Oskar Roehler

    “Intre Agnes si fratii sai nu prea mai exista lucruri comune. In afara unui tata excentric si a unor probleme relationale care le dau destinele peste cap, viata fiecaruia este rascolita pina in cele mai mici amanunte. Iar ei sint gata sa explodeze. Filmul reprezinta o varianta europeana a cunoscutului ‘American Beauty’.” (PRO TV Magazin)

    Vineri - 9 februarie, Prima, 23.30
    Scara lui Iacob / Jacob’s Ladder
    Thriller, SUA, 1990
    Regia: Adrian Lyne
    Cu: Tim Robbins

    “Jacob, un veteran din Vietnam, a fost drogat pentru a i se insufla curaj si, in aceasta stare, si-a macelarit camarazii proprii. Sondajul in universul nevrotic angoasat al unei victime a razboiului, pe care s-ar fi experimentat drogul distrugator, ii slujeste regizorului doar ca pretext pentru exercitii de stil formale. Epica incoerenta e motivata de universul fantasmelor. Rezulta un Twin Peaks lipsit de respiratie!” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Simbata - 10 februarie, HBO, 18.30
    A fost sau n-a fost? - Camera d’Or la Cannes
    Comedie, Romania, 2006
    Regia: Corneliu Porumboiu

    Laurentiu Bratan: “Lung-metrajul de debut al lui Corneliu Porumboiu - A fost sau n-a fost? - e unul din cele mai de succes filme din toata istoria cinematografului. Cu un premiu Caméra d’Or (pentru film de debut) la Cannes, cu labelul Europa Cinemas pe anul 2006 si invitat la zeci de festivaluri inca inainte de iesirea lui pe ecrane, A fost sau n-a fost? e o gura de aer proaspat intr-un context inca putin favorabil afirmarii valorilor in cinematograful romanesc. Ceea ce impresioneaza in mod deosebit la filmul lui Porumboiu sint inventivitatea si maiestria cu care a stiut sa gaseasca solutii artistice pentru a eluda mijloace financiare (filmul e productie independenta, realizat fara nici un sprijin din partea statului). Un stil minimalist,, cu camera fixa (care-l apropie de Aki Kaurismäki), un umor coroziv, dialoguri savuroase (scenariul semnat tot de Corneliu Porumboiu), accente grave cind si cind, atmosfera dezolanta, de capat de lume si de sfirsit (sau poate de neinceput) de istorie - toate fac parte din A fost sau n-a fost?, unul din cele mai profunde si mai convingatoare filme din Romania postcomunista.” (22, Nr. 868, 24-30 octombrie 2006)

    Mihai Fulger: “In esenta, A fost sau n-a fost? vorbeste nu despre Revolutia din 1989, ci despre ratare. Raportarea la acest moment istoric nu face altceva decit sa le destepte personajelor constiinta ratarii individuale si colective (‘am facut si noi revolutie, cum am putut’, spune Piscoci, cel mai rational si mai sincer dintre participantii la talk-show). […] A fost sau n-a fost? merita plasat fara ezitare in fruntea unui clasament virtual al celor mai valoroase si mai importante lungmetraje de debut ale cinematografiei romanesti postcomuniste, alaturi de E pericoloso sporgersi (1993) sau de Marfa si banii (2001). Daca Nae Caranfil ii anunta pe tinerii regizori inzestrati ce-i vor urma, iar Cristi Puiu marca nasterea unei noi generatii, filmul lui Corneliu Porumboiu ar trebui sa aduca impunerea definitiva a ‘Noului Val’ in cinematografia noastra.” (Observator cultural, Nr. 84 (341), 5-11 octombrie 2006)

    Andrei Gorzo: “Corneliu Porumboiu a facut un film despre lucruri mari vazute de la nivelul cel mai prapadit cu putinta (un talk show despre Revolutie la un post de televiziune dintr-un oras in care, dupa toate aparentele, n-a fost revolutie) si de la nivelul acela (un fel de ‘culmea minimalismului’, daca vreti) a stiut sa scoata atit spectacol (mai mult si mai savuros decit in orice alt film romanesc de anul acesta), cit si adevar universal (mai reverberant decit al oricarui alt film romanesc de anul acesta). Viziunea lui inteleapta asupra destinului comico-melancolic al lucrurilor mari (e inevitabil ca, de la nivelul nostru, sa vrem sa punem mina pe ele, fara sa ne dam seama ca nu vom reusi decit sa le coborim la nivelul nostru) si respectul lui tandru pentru lucrurile mici (cu alea raminem) fac din A fost sau n-a fost? cel mai bun film romanesc al anului.” (Dilema veche, Nr. 153, 12-18 ianuarie 2007)

    Simbata - 10 februarie, TVR 2, 22.10
    Scurtcircuitul / A Shock to the System
    Comedie neagra, SUA, 1990
    Regia:
    Cu: Michael Caine

    “Graham Marshall, executiv in publicitate, asteapta marea promovare meritata si promisa de prietenul si directorul lui. Din nefericire, un oportunist subordonat, Roger Banham, o obtine si lucrurile scapa de sub control. Totul incepe cu accidentul pe care Graham il declanseaza la metrou, prin alunecarea unui om in fata trenului. In lipsa remuscarilor, barbatului intre doua virste ii vine ideea de a se razbuna pe toti cei care l-au umilit. Inclusiv nevasta. Fina ironie a actorului Caine se pliaza perfect pe povestea de manipulare inteligent pusa in scena de regizor. Filmul este un splendid joc de-a soarecele si pisica, cu un politist deosebit de incapatinat in aflarea adevarului.” (www.port.ro)

    Simbata - 10 februarie, PRO Cinema, 22.05
    Citeva zile din viata lui Oblomov / Neskolko dnei iz jizni Oblomova
    Drama, Rusia, 1980
    Regia: Nikita Mihalkov

    “Ecranizare dupa Goncearov in care Mihalkov exceleaza in a reda penibilul unei existente ce refuza realitatea sociala. Pentru eroul sau, orice actiune e la fel de inconsistenta ca un vis. La ce bun s-ar mai trezi? Filmul abandoneaza veleitatile satirice ale romanului, optind pentru lumea interioara a personajului devenit mit.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica - 11 februarie, TVR 1, 23.10
    O crima perfecta / Crimen ferpecto
    Comedie neagra, Italia-Spania 2004
    Regia: Alex de la Iglesia

    “Comedia hispano-italiana El crimen ferpecto / O crima ferpecta a detinut anul trecut recordul de popularitate in Spania, dar a cucerit si Marele premiu al Festivalului filmului politist din Cognac. Pornind de la o tema des intilnita in societatea concurentiala, lupta pentru afirmare in staff-ul unui magazin de solduri, O crima ferpecta nu ocoleste si alte laitmotive ale prezentului. Astfel, regizorul Alex de la Iglesia nu se sfieste sa atace cu mijloacele comediei razboiul dintre sexe, depresia casnica, complicitatea birocratica, politia cam neghioaba, toate acestea pe fondul unor citate din istoria filmului politist. […]

    Filmul se scalda in tonalitati de umor negru ce i-ar fi incintat si pe maestrii suspansului - Alfred Hitchcock sau Roger Corman (citabila, printre altele, este secventa transarii corpului victimei). […] Printre alte atuuri ale acestei inspirate comedii sunt dialogurile savuroase si acide, dar si originala interpretare a temei culpabilitatii, atit de apropiata marilor cineasti. Filmul a costat 4.750.000 de euro, adica de vreo opt ori mai mult decit intregul buget al cinematografului romanesc.” (Calin Stanculescu, Romania Libera, octombrie 2005)

    “Pentru unii cel mai interesant cineast iberic este Pedro Almodovar, pentru altii Alex de la Iglesia. Pentru ceilalti exista Julio Iglesias. Otros cohones sau sans de. Iglesia face filme mai funny, mai putin melo si mai mult hetero decat Almodovar, desi este aproape de un cinema trash (John Waters, Russ Meyer, Jess Franco, Troma?), trage cu coada ochiului la Alfred Hitchcock si Brian De Palma, Luis Bunuel si Salvador Dali, asta in timp ce improsca gore si dirt.” (Alin Dulu Dumbrava, Sapte seri, octombrie 2005)

    Luni - 12 februarie, HBO, 21.30
    Traieste! / Va, vis et deviens
    Drama, Franta, 2005
    Regia: Radu Mihaileanu

    “Povestea (grava) a unui copil din Etiopia ce se da drept evreu pentru a putea fi adoptat de Israel. Filmul jongleaza foarte bine cu tema cautarii identitatii, a luptei pentru supravietuire si a problemelor ce decurg din acestea. E bine tinut in mina si, in ciuda lungimii (2 ore si 20 de minute), nu plictiseste deloc.” (Laurentiu Bratan) (22, Nr. 827, 10-26 ianuarie 2006)

    “Cu Va, vis et deviens, tradus la noi prin Traieste!, cineastul francez de origine romana Radu Mihaileanu a trecut la un cu totul alt registru stilistic decit cel cu care ne cucerise in Train de vie [Trenul vietii]. E drept, subiectul nu mai e asemanator, desi e. Daca in Train de vie evreii fugeau de Holocaust cu un tren-fantoma, povestea avind aerul unui basm, cu fantezia si umorul de rigoare, Va, vis et deviens e bine infipt in realitate, fiind - se pare - primul film care se ocupa de exodul evreilor etiopieni spre Israel si de Operatiunea Moise, prin care israelienii si americanii i-au adus pe acestia, in 1984, in Israel. Deci cam greu sa faci un basm plin de fantezie si umor dintr-o istorie tragica recenta (4.000 de etiopieni evrei au murit, 8.000 au fost salvati), cu atit mai mult cu cit cineastul isi aduce povestea pina in prezent, consemnind si nationalismul israelian, dar si persecutiile asupra etiopienilor care s-au dat evrei. Insa cele doua filme au pe undeva o consecutie logica. Eroii ambelor filme se numesc Schlomo, iar daca finalul lui Train de vie il prindea pe Schlomo in lagarul de concentrare, in debutul lui Va, vis et deviens il gasim pe viitorul Schlomo, un pusti etiopian crestin, care isi va spune Schlomo si se va da evreu pentru a scapa din tabara de refugiati de undeva din Sudan.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, octombrie 2005)

    Luni - 12 februarie, TVR Cultural, 20.00
    San Michele avea un cocos / San Michele aveva un gallo
    Drama, Italia, 1972
    Regia: Paolo si Vittorio Taviani

    “Filmul reprezinta o adaptare libera a unei povestiri de L.N. Tolstoi. Italia, secolul al XIX-lea. Pentru a nu-si pierde mintile, revolutionarul Giulio Ranieri, condamnat la detentie pe viata, isi inventeaza in inchisoare o viata de om liber. El reuseste sa treaca peste dificultatile pe care le presupune viata de prizonier si isi condimenteaza convingerile politice cu numeroase idei noi.” (PRO TV Magazin)

    Marti - 13 februarie, Cinemax, 21.00
    2001: Odiseea spatiala / 2001: A Space Odyssey
    Film SF, SUA, 1968
    Regia: Stanley Kubrick - Oscar pt. efecte vizuale, nom. Oscar pt. regie, nom. Oscar pt. (co)scenariu

    4 premii BAFTA
    [4] nom.Oscar

    Film stiintifico-fantastic, cu valoare metaforica, moment de rascruce in evolutia genului atit prin faptul ca vizualizeaza principalele teme ale literaturii SF (existenta unor civilizatii care au vizitat Terra preistorica, raportul om-ordinator si pericolul ca acesta sa devina mai puternic decit omul, calatoriile planetare ca expresie a depasirii conditiei umane, posibilitatea trecerii intr-o forma de civilizatie superioara), cit si prin maiestria realizarii (decoruri, machete, filmari combinate, efecte speciale).

    “Efecte speciale, filmari combinate, machete complexe, o fascinanta banda sonora (desi, din cele 140 de minute ale filmului, doar 40 sint dialogate, replica centrala fiind constituita de… valsurile lui Strauss!) - obsesia lui Kubrick pentru aspectele tehnice si formale impinsa la limita cinematografului in stare pura, intr-o meditatie pe tema calatoriei interplanetare ca nazuinta spre depasirea conditiei umane. Palierul raportului om-ordinator este o intuitie a relatiei ‘conjugale’ dintre astronaut si inteligenta artificiala, ilustrata prin declaratiile vane de iubire ale computerului ‘disident’, frivolitatile, ranile narcisiace si primejdiile sale, film vizionar mai ales in raporturile riscante dintre cinematograf si imagini de sinteza.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Odiseea este mai degraba un documentar magic in patru parti. Am incercat sa fac astfel, incit nimic important sa nu fie spus in dialog, ci totul sa fie tradus vizual sau in termeni de actiune.” (Stanley Kubrick)

    “Kubrick sacrifica in mod deliberat claritatea narativa pentru rafinamentul vizual. ‘Sentimentul experientei este important, nu abilitatea de a o verbaliza.’ Rezultatul e o odisee, uneori de neinteles, dar, cu toate acestea, inspirata, a nazuintei umane, ticsita de imagini indraznete - omul primitiv descoperind armele; navele spatiale valsind prin univers pe acordurile ‘Dunarii albastre’ - si culminind cu climaxul nonrezonabil in care unul din astronauti devine, printr-o noua nastere, o fiinta superioara. Omagiu indirect pentru Metropolis, filmul SF din 1926, de o zguduitoare provocare, al lui Fritz Lang (a carui actiune are loc in 2000), 2001 ofera o experienta cinematografica atit nelinistitoare cit si, intr-un mod unic, plenara.” (The Virgin Encyclopedia of the Movie)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Miercuri - 14 februarie, TVR 2, 22.10
    Proasta crestere / La mala educación - nom. BAFTA pt. film strain
    Drama, Spania, 2004
    Regia: Pedro Almodóvar

    “Despre Pedro Almodóvar s-a spus ca este autorul ultimei capodopere a mileniului doi (Totul despre mama mea - 1999) si al primei capodopere a mileniului trei (Vorbeste cu ea - 2002). Fara sa semene cu nici unul dintre cele doua si nici cu vreo alta creatie a regizorului prin miza si maniera realizarii sale, filmul de fata, Proasta crestere, poarta totusi amprenta acestuia, inconfundabila aidoma supratitlului pe care il adauga creatiilor sale: 'Un film de Almodóvar’. Aici, cineastul strecoara amanuntul biografic in povestea sa neagra si austera, al carei punct de plecare este instructia severa, dublata de excese pedagogice si abuzuri sexuale primita in teribilul internat catolic unde a studiat in adolescenta. Premisa filmului e constituita de reintilnirea, peste ani, intre doi fosti colegi de scoala, ajunsi unul regizor si unul actor.” (Andreea Chiriac, Ziarul de duminica,


    Alte filme

    Zile fericite / The Happy Time (1952), cu Charles Boyer - Vineri, PRO Cinema, 17.00; Simbata, 12.30
    “Filmul este povestea unui baiat ce creste intr-o familie excentrica franco-canadiana a anilor 1920. Ceea ce da unicitate acestui film este portretizarea sfirsitului perioadei copilariei, nu ca timp al regretelor ci ca timp al bucuriei totale si pure. Baiatul, Bobby, se indragosteste de noua servitoare, care de altfel este si ‘obiectul’ afectiunii unchiului Desmond. Acesta, impreuna cu familia, incearca sa canalizeze sentimentele baiatului catre fata vecinilor, Peggy, mult mai potrivita si deja indragostita de el.” (www.port.ro)

    Orasul infernului / Dante’s Peak (1997), cu Pierce Brosnan, Linda Hamilton - Vineri, Antena 1, 20.30
    “Vulcanologul Harry Dalton si primarul din Dante's Peak, Rachel Wando, incearca sa-i convinga pe locuitorii orasului ca traiesc intr-un pericol permanent. Orasul, cu numai 8000 de locuitori, se afla la poalele unui vulcan urias care incepe sa se trezeasca la viata. Din pacate insa, oamenii nu au urechi sa auda avertismentele expertului ajuns din intimplare in Dante's Peak. Atit consiliul care se afla in negocieri cu un investitor important, cit si seful lui pun la indoiala informatiile strinse de Harry si refuza sa evacueze localitatea. Harry incearca tot posibilul si mai cere o intrevedere cu toti edilii, sedinta in timpul careia vulcanul erupe. Locuitorii panicati incearca sa fuga din calea naturii dezlantuite, instaurind un adevarat haos in micul oras.” (www.port.ro)

    Cazul profesorului Weir / Term of Trial (1962), cu Laurence Olivier, Simone Signoret - Simbata, TVR Cultural, 14.00
    “Intr-o scoala din Marea Britanie, un profesor atrage, fara voia sa, admiratia uneia dintre eleve. El este un personaj destul de bizar, alcoolic, care, refuzind sa lupte in cel de-al doilea razboi mondial, si-a ratat cariera. In timpul unei excursii, fata isi declara sentimentele.” (PRO TV Magazin)

    Lumea disparuta: Jurassic Park / The Lost World: Jurassic Park (1997), cu Jeff Goldblum, Julianne Moore - Simbata, PRO TV, 15.15
    “Aventura continua! Aventura lui Spielberg, desigur! Care cloneaza un nou exemplar de Jurassic, in eprubeta, folosind, alaturi de progresul tehnicii numerice, si modele ilustre de cinemateca: un Safari nu lipsit de compasiune, Misfits printre dinozauri, si un King Kong imblinzit de gingasia unei femei. Inceputul, reprodus din Falci, al copilului zbenguindu-se in preajma fiarei, e reusit, ca si alte rare secvente (Sarah pe parbrizul care crapa deasupra oceanului), dar ele sint plasate intr-un desert de plictiseala, cu schimburi banale de dialoguri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Jocul electoral / Spinning Boris (2003), cu Jeff Goldblum - Simbata, Antena 1, 16.00
    “Povestea neverosimila - si totusi cit se poate de adevarata - a 3 americani angajati in calitate de consultanti in campania pentru alegerile prezidentiale din Rusia. Ei trebuie sa-i ‘convinga’ pe rusi sa-l realeaga pe Boris Eltin, in ciuda sustinerii tot mai scazute de care se bucura acesta.” (www.port.ro)

    Buletin de Bucuresti (1983), cu Mircea Diaconu, Catrinel Dumitrescu, Draga Olteanu-Matei, Octavian Cotescu - Simbata, PRO Cinema, 17.00; Luni, 13.00
    “Comedie nostima in care didacticismul scenaristului Francisc Munteanu e dres cu conotatii realiste demne de consemnat. Unul dintre protagonisti este, de altfel, Bucurestiul anilor ’80 surprins, in ebulitie, de privirea directorului de imagine Marian Stanciu. Pe linga bibiluri comice in loc de gag, burlescul scapat din haturi al ‘avocatului’ Saizescu si stridentele Dragai in rol de soacra apriga sint, din fericire, dominate de ironia fina a lui Catrinel Dumitrescu.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Morometii (1987), cu Victor Rebengiuc - Simbata, B1, 19.00; Duminca, B1, 16.00
    “Romanul lui Marin Preda inspira o pelicula alb/negru pe care Vivi Dragan Vasile inscrie un univers claustrat in suferinta, ca un desen in carbune. […] Rebengiuc creeaza un Moromete zguduitor in tacerile sale, desi excesiv de cerebral.” .” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pelicula a obtinut nu mai putin de 16 premii nationale si internationale, printre care Premiul pentru interpretare masculina la San Remo.

    Drumul oaselor (1980), cu Florin Piersic - Simbata, TVRM, 20.00
    “Reconstituire a societatii romanesti, de la mijlocul secolului XIX, cu puternic parfum de western-spaghetti.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Povestea noastra / The Story of Us (1999), cu Bruce Willis, Michelle Pfeiffer - Simbata, Acasa, 20.30
    “In cel de-al 15-lea an de casnicie, Ben si Katie isi trimit copiii in tabara si isi pun la punct planul de despartire. Ceea ce traiesc ei se poate intimpla oricui, oricind. Nu exista motive concrete de divort, doar frustrari acumulate si reprosuri tardive. El se muta la hotel, ea ramine acasa, dar nici unul dintre ei nu poate uita iubirea care-i uneste…” (PRO TV Magazin)

    Valul ucigas / Crimson Tide (1995), cu Denzel Washington, Gene Hackman - Simbata, Prima, 21.00
    “In aceasta ambianta de optiune care pune in joc viata omenirii, se infrunta doi comandanti intr-un duel de autoritate, un fanatic al razboiului si un adept al ideii ca in lumea armelor nucleare, cel mai redutabil inamic e razboiul insusi, de fapt o infruntare intre doi actori de exceptie: Washington si Hackman.” “Aventura in ‘comertul’ de rascumparari pe care scenariul o complica inutil pina la confuzie, dintr-o Cecenie filmata in Polonia pina intr-o Columbie gasita in Ecuador. Colectie de clisee politice si de gen in care Ryan e eronat implicata, fermecatoarea comediana fiind cit se poate de stearsa in drama.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dragostea ucide / Lonely Hearts (2006), cu John Travolta, Salma Hayek - Simbata, PRO TV, 22.30
    “In anii '40, Raymond Martinez Fernandez (Jared Leto), un Latino Lover periculos pe masura capacitatii sale de seductie, se implica in tot felul de relatii amoroase cu femei singure, pe care ulterior le jefuieste. Intilnirea lui Fernandez cu Martha Beck (Salma Hayek) se poate spune ca a fost intr-adevar mina destinului: cei doi se indragostesc la prima vedere si au multe afinitati.... criminale. Cu ajutorul Marthei, care se da drept sora sa, Fernandez seduce si ucide femei, pentru a se bucura impreuna de averile acestora. Doi detectivi new-yorkezi - Elmer C. Robinson (John Travolta ) si Charles Hildebrandt (James Gandolfini) pornesc intr-o misiune imposibila de capturare a celor doi sociopati, care au intotdeauna grija sa nu lase nici un indiciu in urma lor. La sfirsitul anilor '40, Fernandez si Martha sint, in sfirsit, capturati si marturisesc 12 din cele 20 de crime pe care se presupune ca le-au comis. Incercarile acestora de a scapa de sub acuzatii sub pretextul pierderii temporare a facultatilor mintale nu au avut succes. Dupa ce numeroasele apeluri ale celor doi au fost respinse, indragostitii asasini au fost condamnati la moarte prin electrocutare. Filmul reprezinta ecranizarea unui fapt real. Bunicul regizorului filmului, Elmer C. Robinson, a fost chiar politistul care a investigat aceste crime.” (www.port.ro)

    Johnny Mnemonic (1995), cu Keanu Reeves - Simbata, Antena 1, 22.30
    “S.F. cu ambitia de a anticipa posibile tehnici, terminologii si stiluri de viata ale viitorului, filmul are un pic de umor, uneori chiar involuntar, multa hemoglobina si efecte pirotehnice aferente genului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    La rascruce de vinturi / Hurlevent (1985) - Simbata, TVR Cultural, 23.00
    “Filmul se declara inspirat din romanul Emiliei Brontë ‘La rascruce de vinturi’, dar este altceva: o odisee intelectualista si anosta.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marile sperante (199, cu Gwyneth Paltrow, Ethan Hawke - Duminica, HBO, 13.00
    “In limitele impuse probabil de producator, cineastul se dovedeste stapin pe armele sale si, desi intri la proiectie urmarit de amintirea modelului din 1946 al lui David Lean, versiunea contemporana pare plauzibila, probabil si datorita bunelor prestatii interpretative.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Inca o data, cu dragoste / Once More, with Feeling! (1960), cu Yul Brynner, Kay Kendall - Duminica, PRO Cinema, 17.00; Luni, 11.15
    “Yul Brenner si Kay Kendall joaca rolurile lui Victor si Dolly Fabian. Victor este un manager de orchestra simfonica cu o moralitate fara pata, care iubeste muzica dar skills-urile lui sociale sint ale unui rinocer haituit. La un moment dat, sotia lui, Dolly, exasperata de faptul ca nu poate stabili niste relatii umane normale cu el si lumea inconjuratoare, il paraseste si accepta o relatie cu altcineva. Insa, in proces de divort, Victor descopera ca dintr-o eroare avocateasca, ei de fapt nu au fost niciodata casatoriti dar, ironie, trebuie sa divorteze!” (www.cinemagia.ro)

    Povestea lui Cole Porter / De-Lovely (2004), cu Kevin Kline - Duminica, HBO, 18.00
    “Incintator musical dedicat unuia dintre compozitorii americani care si-au pus definitiv amprenta nu numai pe o perioada anume, ci pe intreg Hollywood-ul, stralucitorul Cole Porter. Sunete minunate, cintece care sint mai hituri decit orice din ziua de azi, costume, o poveste bizara de dragoste, glamour din ‘anii de aur’, plus doi actori inteligenti si foarte potriviti pe rol.” (www.port.ro)

    Secretul lui Bachus (1983), cu Gheorghe Dinica, Dem Radulescu - Duminica, B1, 19.30
    “O ‘satira’ demagogica menita sa acopere abuzurile si chiar crimele juridice ale conducerii de partid (odioase ‘pedepse capitale’) sub masca dezvaluirii faptelor repreobabile, comportamentelor si mentalitatilor ‘anacronice’ ale unor activisti marunti, directori, ziaristi, prezentati in desfasurari de lux si coruptie. De remarcat o uluitpare compozitie feroce a lui Mihailescu-Braila in rolul unui speculant demagog si rapace.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cu picioarele pe pamint / Reality Bites (1994), cu Ben Stiller, Winona Ryder, Ethan Hawke - Duminica, TVR 1, 20.10
    “Film reprezentativ pentru o intreaga generatie de tineri ‘Viata pe cont propriu’ vorbeste pe fata despre realitatile pe care acestia trebuie sa le infrunte odata iesiti de sub aripa parinteasca si despre deciziile grele pe care trebuie sa le ia in consecinta. Lelaina, o proaspata absolventa de liceu, trebuie sa-si ia viata in propriile ei miini si sa traiasca independent de parintii ei, care o sprijina insa nu-i sint foarte apropiati. Departe de ei, Lelaina va trebui sa se decida pina la urma sa aleaga nu numai intre doi barbati ci si intre bani si valorile care ii insufletisera existenta pina atunci.” (www.port.ro)

    Febra rosie / Red Heat (198, cu Arnold Schwarzenegger, Jim Belushi - Duminica, Prima, 22.30
    “Comedie politista, in conjunctura vointei generale de destindere intrnationala, dar nicidecum conjuncturala, Eficacitatea regiei si umorul inteligent al dialogului, contrastul dintre exuberantul Belushi si flegmaticul Schwarzenegger, dau un farmec aparte acestui puternic film de actiune.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Calculatorul marturiseste (1981), cu Mircea Diaconu, George Constantin, Sebastian Papaiani - Luni, B1, 20.00
    “Filmul sufera de un decalaj acut intre fond si forma: incidentul si gravele sale consecinte tin de genul politist, in timp ce atitudinea personajelor, unele situatii si mai ales dialoguri, baletele extravagante imping, involuntar, intriga pe terenul comediei.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Oliver Twist (2005) - Marti, HBO, 18.00
    “Poate ca facind acest film, Roman Polanski l-a facut numai pentru copiii sai sau pentru copilul din el, pentru ca nu prea cred ca cei innebuniti azi dupa ‘Harry Potter’ si ‘Stapinul inelelor’ mai au vreo sansa de a face o brusca si ravasitoare pasiune pentru copilul din perioada victoriana care incearca sa-si faca loc intr-o lume ostila. Cu atit mai mult cu cit, desi eliminate partile care n-aveau legatura cu povestea principala, tratarea materialului e una eminamente clasica.” (Iulia Blaga) (Romania Libera, 2 martie 2006)

    Razbunindu-l pe Angelo / Avenging Angelo (2002), cu Sylvester Stallone, Madeleine Stowe - Marti, Prima, 20.00
    “Frankie Delano e bodyguardul lui Angelo, un ef mafiot. Acesta e ucis intr-o lupta intre douabande si, cu ultima suflare, il pune pe Frankie sa jure ca va avea grija de fiica sa, Jennifer. Frankie face tot posibilul sa-si tina promisiunea, dar misiunea e ingreunata de atitudinea lui Jennifer, care nu are incredere in el si care trece printr-o perioada grea, pentru ca s-a despartit de sotul ei.” (PRO TV Magazin)

    Jurnalul / The Notebook (2004) - Marti, HBO, 22.55
    “Allie Hamilton si Noah Calhoun s-au intilnit intr-o seara la carnaval si se indragostesc. Parintii ei nu consimt legatura fiicei lor, deoarece familia lui Noah nu este suficient de bogata si cunoscuta, si hotarasc sa se mute departe, cit mai departe de Noah.” (www.cinemagia.ro)

    Ultima aventura / Last Action Hero (1993), cu Arnold Schwarzenegger - Miercuri, Antena 1, 20.15
    “Un bilet de intrare magic la cinema il proiecteaza pe un pusti cinefil in lumea de fictiune a ecranului unde nimiceste, alaturi de idolul sau, o banda de ticalosi. Originala comedie satirica in care contrapunerea celor doua lumi paralele - realitate si fictiune - slujeste denuntului subtil si inteligent al poncifelor filmelor cu ‘supermani’ si efecte speciale. Schwarzenneger a platit scump acest act de curaj, printr-un nedrept insucces comercial.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ramin cu tine (1982), cu Forin Zamfirescu, Dana Dogaru, Sebastian Papaiani, Octavian Cotescu, Amza Pellea - Miercuri, B1, 20.15
    “O femeie energica, tinara si frumoasa vrea cu orice pret sa-si ‘cumpere’ un sot. In final descopera ca in viata nu totul se cumpara.” (www.port.ro)

    Joc final / End Game (2006), cu Cuba Gooding Jr., James Woods, Burt Reynolds - Miercuri, PRO TV, 20.30
    “Alex Thomas (Cuba Gooding Jr.), unul dintre agentii cel mai bine pregatitI din cadrul Serviciilor Secrete americane, se afla in garda presedintelui atunci cind acesta a fost asasinat. Haituit de propria constiinta si neputind sa accepte niciodata acest esec, el face echipa cu reportera Kate Crawford pentru a descoperi adevarul din spatele unei uriase conspiratii. Ei descopera un complot de proportii, dar si faptul ca adevarul era mult mai aproape de ei fata de cum isi imaginau. Investigatia ii conduce pe cei doi in lumea periculoasa a specialistilor crimei, a conspiratiilor mortale, in care cei ce intra nu mai au nici o sansa sa scape.” (www.port.ro)

    Iarba verde de acasa (1977), cu Ion Caramitru, Diana Lupescu - Joi, B1, 20.00
    “Un dascal de matematici refuza locul caldut oferit, la oras, de viitorul socru, pentru a se angaja la scoala din satul natal, in a carei viata se implica. O incercare de regasire interioara descrisa de scenaristul Ioan Grigorescu, reusita doar fragmentar: prologul cu despartirea de oras si de iubita sau pledoaria in favoarea batrinului director.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Pentru un pumn de dolari / Per un pugno di dollari (1964), cu Clint Eastwood - Joi, TVR 1, 20.20
    “Vestul salbatic, secolul al XIX-lea. Doi rivali, vinatori de recompense, sint pe urmele aceluiasi om, Joe, un cowboy solitar. Motivele urmaririi nu sint aceleasi, cei doi nu par de incredere, dar stiu ca nimeni altul nu poate sa foloseasca pusca precum Joe.” (PRO TV Magazin)

    Jersey Girl (2004), cu Ben Affleck, Liv Tyler - Joi, HBO, 21.30
    “Jersey Girl reprezinta un punct de ruptura in cariera unui regizor care si-a petrecut ultimii ani facind comedii rautacioase, de un umor debil. Motivul ar putea fi faptul ca Smith, consistent ireverent si perpetuu profan, a devenit recent tata. E intotdeauna reconfortant sa vezi un regizor de nisa ca incearca sa devieze cu inteligenta de la formula. Smith stie sa scoata ce-i mai bun din Affleck, care poate fi un bun actor, doar ca mai toate filmele in care joaca se intimpla sa fie proaste. Ca tinar vaduv, tata de voie, de nevoie, om de PR rasfatat si fiu insensibil, el este impecabil. Dar, ca in majoritatea filmelor lui Kevin Smith, rolurile secundare ne dau prilejul sa descoperim comori ascunse. Dragalasa Liv Tyler isi abandoneaza urechile de elf si ne ofera un rol dezarmant de sarmant.” (www.port.ro)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top