Cinci platforme isi impart abonatii la sistemul de televiziune Direct to Home (DTH).




Piata romaneasca de televiziune digitala de tip Direct to Home (DTH), aparuta in urma cu doi ani, foarte tarziu in raport cu celelalte tari europene, este impartita de cinci platforme care insumeaza peste 700.000 de abonati, dintre care circa 500.000 doar la Digi TV, potrivit Mediafax. In prezent, in Romania exista mai mult de patru milioane de abonati la serviciile de televiziune prin cablu, potrivit datelor asociatiei din domeniu.

Digi TV functioneaza si in strainatate

Prima platforma, Digi TV, a fost lansata in urma cu mai mult de doi ani ani de operatorul de cablu RCS&RDS, fiind urmata, in primele luni ale lui 2005, de platforma FocusSat, operata acum de cablistul UPC. A aparut apoi Max TV, operata de o asociatie a cablistilor mici si mijlocii, si, in luna aprilie a anului 2006, Boom TV, platforma operata de grupuri de investitii israeliene si britanice.

Ultima platforma lansata pe piata, Dolce, a inceput sa functioneze in urma cu doua luni, fiind operata de compania de telefonie fixa Romtelecom. Digi TV are, pana in acest moment, cel mai mare numar de abonati, respectiv 500.000 la sfarsitul lui 2006.

Serviciul s-a extins, de asemenea, si in cateva tari vecine, ajungand la 200.000 de abonati in Ungaria, peste 10.000 in Slovacia, 40.000 in Cehia, 10.000 in Serbia si 5.000 in Croatia.

Serviciul Digi TV este urmat, din punctul de vedere al numarului de abonati, de serviciul Dolce de la Romtelecom, lansat in urma cu doar doua luni, dar care, pana la inceputul lui 2007, avea deja peste 100.000 de cereri de abonare, potrivit reprezentantilor companiei.

Topul continua cu Max TV, care are aproximativ 60.000 de abonati, FocusSat, serviciu operat de cablistul UPC, cu 50.000, si Boom cu 10.000, acesta din urma asteptandu-se la inca 70.000 de abonati pana la sfarsitul acestui an.

Audienta posturilor de televiziune difuzata prin platformele de tip DTH nu este, deocamdata, masurata de Asociatia Romana de Masurare a Audientei (ARMA).

Acest lucru se afla printre planurile asociatiei incepand din anul 2008, cand va intra in vigoare contractul incheiat de ARMA cu noul masurator al audientei TV, GfK. Conform unui raport pregatit pentru Uniunea Europeana de compania Dataxis, in Europa, la sfarsitul anului trecut, erau 45 de milioane de abonati DTH.
Articol di EVZ.
Iar nu bat cifrele..