CNA a atenţionat Hallmark Romnia că programul difuzează publicitate la intervale mai mici dect limita legală admisă, n timpul unei ntlniri dintre autoritatea de reglementare n audiovizual şi reprezentantul programului n Romnia, Dorian Ciubuc.

De asemenea, preşedintele CNA a reluat acuzaţia formulată şi n cazul altor programe retransmise prin cablu, potrivit căreia televiziunea ar fi ncălcat promisiunea făcută publicului la lansare, de a nu difuza publicitate. n acest fel programul ar face o concurenţă neloială programelor romneşti transmise prin unde herţiene.

Filip a spus că nu este un comportament corect faţă de publicul din Romnia, deoarece publicul nu are posibilitatea să decidă dacă vrea să plătească sau nu pentru anumite programe.

Dorian Ciubuc a replicat printre altele că pachetul de bază al operatorilor de comunicaţii este alcătuit după reguli comerciale pentru a asigura supravieţuirea cablului. Atunci cnd publicul nu mai este de acord, poate opta pentru un program sau altul prin intermediul telecomenzii.

Ralu Filip a spus că aceste politici fac ca volumul de publicitate difuzată pe televiziuni să crească, mpiedicnd creşterea tarifului de publicitate pe televiziunile generaliste. Motorul domeniului, televiziunea romnească, are o problemă de finanţare, ele nu pot creşte preţul, a spus Filip.

Radu Petric, preşedintele ACC, a declarat că regula la vnzare n televiziunile mici este pe punctul pe rating, deşi mai sunt şi campanii care se realizează cu plata pe spot. Chiar şi aşa nsă, TVR, Antena 1 şi Pro au 70% din ncasări din publicitate şi fac preţul. Radu Petric a mai remarcat faptul că CNA ncearcă din exterior să facă un program audiovizual mai profitabil dect altul.

n formula de cost a cablului, n medie de şase euro pe lună, peste 50% din cheltuieli vin din exploatare, restul fiind cheltuieli cu programele, a mai spus Radu Petric. De asemenea, cablul n medie difuzează 70 de programe şi procentul de 25% de must carry, este cea mai grea obligaţie de acest tip din Europa.

Ralu Filip a reproşat cabliştilor că piaţa din Romnia este nchisă pe pachetul de bază, n sistemul analog, n sensul că nu se mai pot lansa televiziuni noi. Piaţa este n schimb deschisă pe digital şi DTH. Platformele reprezintă n prezent o concurenţă pentru distribuia pe cablu, avnd peste 600.000 de abonaţi.

Publicul nu este luat n seamă şi este tratat cinic, cu reluări, publicitate foarte multă şi nu poate alege, a conchis Ralu Filip, care a ameninţat că televiziunile vor fi sancţionate după modificarea Directivei Televiziunii fără Frontiere.

Hallmark este un program licenţiat n Marea Britanie, distribuit prin cablu pentru peste două milioane de abonaţi din Romnia, contra unui abonament de cţiva cenţi pe abonat pe lună. De anul trecut programul a nceput să difuzeze publicitate de pe piaţa romnească.