Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 2 12-18 ianuarie 2007

    Filmele saptaminii

    Fata cu cercel de perla
    Rebecca
    Psycho
    Falci
    New York, New York
    Drum bun!
    Yentl
    Farmecul discret al burgheziei
    Hannah si surorile ei
    A 16-a runda
    Culoarea banilor


    Vineri – 12 ianuarie, TVR Cultural, 23.00
    Fata cu cercel de perla / Girl with a Pearl Earing
    Drama, Anglia-Luxemburg, 2003
    Regia: Peter Webber
    Cu: Scarlett Johansson – nom. Globul de Aur

    [3] nom. Oscar
    [2] nom. Globul de Aur

    “Olanda, 1665. Dupa ce tatal ei, pictor pe placute de faianta, este orbit de o explozie, Griet, de numai 17 ani, trebuie sa munceasca, pentru a-si intretine familia. Ea se angajeaza servitoare in casa pictorului Johannes Vermeer. Aici, strania ei frumusete atrage atentia artistului. Dar soacra lui, Maria, ;i Van Rujiven, protectorul financiar al acestuia, nu vad cu ochi buni aceasta legatura.” (PRO TV Magazin)

    Simbata – 13 ianuarie, Antena 1, 16.00
    Rebecca – Oscar
    Drama, SUA, 1940
    Regia: Alfred Hitchcock – nom. Oscar
    Cu:
    Laurence Olivier – nom. Oscar
    Joan Fontaine – nom. Oscar

    2 premii Oscar [11]

    “Primul film american realizat de Hitchcock la comanda lui Selznick, dupa romanul Daphnei du Maurier. Un interminabil prolog literar surprinde neplacut inca din deschiderea filmului care incepe, de fapt, dupa o jumatate de ora de premise, o data cu sosirea tinerei mirese la Manderley. Cea mai interesanta si mai hitchcockiana parte este cea in care ‘intrusa’, terorizata de agresivitatea menajerei, isi investigheaza domeniul pina ce, iluminata, isi ia conditia de stapina in serios promulgind declaratia: ‘Eu sint Lady de Winter, acum!’ Povestea politista care incearca sa dinamizeze finalul e insignifianta si trasa de par. Probabil, dominat de Selznick, Hitchcock izbuteste sa faca si din Olivier un actor manierist, desuet, plin de emfaza teatrala si neconvingator.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Interpretat de Laurence Olivier (alaturi de Joan Fontaine), filmul aminteste de ‘La rascruce de vinturi’ nu numai prin structura psihologica a personajelor, prin tensiunea si stranietatea relatiilor, ci si prin atmosfera si ritmul naratiunii cinematografice. Stiinta dozarii perfecte a pulsului psihologic si a suspansului – acestea sint calitati care au determinat succesul in fata juriului academic.” (Stelele Oscarului, 1996)

    Simbata – 13 ianuarie, TVR Cultural, 23.00
    Psycho
    Horror, SUA, 1960
    Regia: Alfred Hitchcock – nom. Oscar
    Cu:
    Anthony Perkins
    Janet Leigh – Globul de Aur pt. rol secundar

    [4] nom. Oscar

    “Hitchcock redefineste horrorul, dind terorii un chip nou, nu clasicul monstru, ci inocentul ‘baietel din vecini’.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Poate cel mai vizual, cel mai cinematic film facut vreodata.” (Peter Bogdanovich) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Construit ca «Infernul» lui Dante, in cercuri concentrice, din ce in ce mai strinse si mai profunde, fiecare plan este o lectie de regie prin precizia, rigoarea si frumusetea lui.” (Ph. Demonsablon) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 24 ianuarie, PRO Cinema, 16.30
    Falci / Jaws – nom. Oscar
    Thriller, SUA, 1975
    Regia: Steven Spielberg – nom. BAFTA
    Cu: Richard Dreyfuss, Roy Scheider

    3 premii Oscar [4]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Falci este o poveste despre supravietuire, despre trei personaje principale (un sef de politie, un vinator de rechini profesionist si un ecolog), despre viata lor timp de zece zile, cind un rechin urias apare in zona unei linistite statiuni de vacanta, amenintind vietile oamenilor si prosperitatea economica a oraselului. Intrebarea e: cine va supravietui?” (Steven Spielberg) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Filmul demonstreaza apetenta autorului pentru faptul senzational, ilustrata printr-o desavirsita stiinta a orchestrarii suspansului si prin efecte speciale remarcabile.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “’Un film de divertisment, extraordinar de bine facut, catalog al tehnicilor suspansului hitchcockian’ (James Monaco), deoarece mai bine de jumatate din timp rechinul ramine nevazut, in schimb imaginile subiective (din punctul de vedere al monstrului) fac incursiunile sale foarte infricosatoare. Sustinut de o uriasa campanie publicitara, Falci devine unul dintre cele mai mari succese americane de box-office, punct culminant al modei filmelor-catastrofa.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Duminica – 14 ianuarie, Cinemax, 17.45
    New York, New York – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1977
    Regia: Martin Scorsese
    Cu:
    Liza Minnelli – nom. Globul de Aur
    Rober De Niro – nom. Globul de Aur

    [4] nom. Globul de Aur

    “Panoplie nostalgica, dulce-amaruie, a amintirii jazzului din anii ’50 cu fuziunea dintre mai vechile linii melodice si ineditul formatiilor de culoare ale primelor discoteci. Peste 20 de slagare (de John Kander si Fred Ebb), imagine si culori magnifice confirmind profesionalitatea lui Martin Scorsese, dar si multe lungimi ‘omagiale’. Interesanta creatia lui De Niro intr-un paroxism abia retinut si interpretarea vocala a lui Minnelli.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 14 ianuarie, TVR 1, 20.10
    Drum bun! / Bon voyage
    Comedie, Franta, 2003
    Regia:
    Cu:
    Gérard Depardieu
    Isabelle Adjani

    “Franta anilor `40. Destinele unor oameni obisnuiti sint bulversate de evenimente politice, pe care nu le pot controla. La hotelul Splendid din Bordeaux s-au reunit oameni de diverse categorii: ministri, jurnalisti, bogatasi, curtezane, spioni, hoti . Printre ei se afla si celebra actrita Viviane Denvers. Nimeni nu stie insa ca ea incearca sa scape de politie, pentru ca a comis o crima. Viviane are o idee salvatoare. Il va implica in aceasta afacere pe un vechi admirator.” (www.port.ro)

    Luni – 15 ianuarie, Cinemax, 15.00
    Yentl – Globul de Aur
    Drama, SUA, 1983
    Regia: Barbra Streisand – Globul de Aur pt. regie
    Cu: Barbra Streisand – nom. Globul de Aur pt. interpretare

    1 premiu Oscar [4]
    2 premii Globul de Aur [6]

    “Furtunoasa Barbra isi incredinta, in 1983, ca regizoare, rolul principal din musicalul ‘Yentl’, inflacarata pledoarie profeminista. Dar farmecul filmului il face nu atit povestea, cit muzica lui Michel Legrand, valorificata de coloritul inegalabil al inflexiunilor Barbrei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 15 ianuarie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 16 ianuarie, TR Cultural, 00.05
    Farmecul discret al burgheziei / Le charme discret de la bourgeoise – Oscar si nom. Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Franta-Italia-Spania, 1972
    Regia: Luis Bunuel – BAFTA si nom. Oscar pt. (co)scenariu
    Cu: Fernando Rey

    “Istoria unui dineu permanent aminat si succesiv neizbutit, care traverseaza un labirint de vise. Urmarite de blestem, trei familii trebuie, mereu, sa-si amine agapele. De fiecare data, imprevizibilul le perturba planurile. Aceasta bizara neputinta duce la defulari onirice din care Bunuel construieste o comedie-pamflet cu principala miza antiteza dintre respectabilitatea inaltei societati si trivialul existentei ei reale, fiind in acelasi timp si poem oniric animat de simboluri freudiene si umor negru.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 16 ianuarie, Cinemax, 17.45
    Hannah si surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar si nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizata in capitole subtitrate ironic, povestea infatiseaza destine, iubiri, adultere, zbateri existentiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar si o subtila declaratie de dragoste adresata New Yorkului, caruia ii e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful isi regaseste temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alaturi pe sotia si soacra sa, ca mama si fiica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat in Europa decit acasa, Woody Allen recucereste cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americana de Film ii recunoaste meritele, acordindu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) si cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes in afara concursului, Hannah si surorile sale declanseaza entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care ii dedica lui Allen un documentar de 20 de minute si in propune sa joace rolul bufonului intr-o ecranizare dupa Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)

    Marti – 16 ianuarie, HBO, 00.35
    A 16-a runda / The Hurricane – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1999
    Regia: Norman Jewison – nom. Globul de Aur
    Cu: Denzel Washington – Ursul de Argint la Berlin, Globul de Aur si nom. Oscar

    1 premiu Globul de Aur [3]
    [1] nom. Oscar

    Un boxer de culoare celebru este acuzat pe nedrept de crima. Datorita eforturilor unor militanti canadieni, este eliberat dupa 22 de ani de detentie.

    “Jewison se arunca de aceasta data ‘in arsita zilei’ pornind de la un fapt absolut real, sfidator act de injustitie pe care, inca din anii ’70, Bob Dylan il denunta intr-un cintec-protest. Dar a trebuit sa se mai scurga zece ani grei pina ce poarta inchisorii sa se deschida in fata victimei rasismului. Prilej pentru Washington de a colora, cu distinctie si farmec, portretul plin de nuante al unui nedreptatit care, dupa ce ‘nu mai comunica in engleza, ci in limba urii’, invata, din nou, sa iubeasca.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Joi – 18 ianuarie, TVR 1, 20.20
    Culoarea banilor
    Drama, SUA, 1986
    Regia: Martin Scorsese
    Cu:
    Paul Newman – Oscar, nom. Globul de Aur
    Tom Cruise
    Mary Elizabeth Mastrantonio – nom. Oscar pt. rol secundar

    [4] nom. Oscar

    Remake dupa The Hustler / Arta de a trisa (1961), in care maestri ai biliardului isi disputa intiietatea.

    “Campion de biliard ratat, de mult iesit din mina, Eddie renaste, dupa o absenta de 20 de ani, sub impulsul intilnirii cu un tinar discipol. Filmul e pasionant fiindca dezvaluie componenta umana a jocului de biliard. Principala lectie administrata de Eddie, pentru care biliardul nu-i un experiment distractiv, ci un mod de a se realiza, e cum trebuie s-o faci ‘pe prostul’ pentru ca nimeni dintre pariori sa nu banuie ca ai putea si cistiga. Pentru regizor, insa, biliardul devine pretextul pentru o superba jonglerie de cadre scurte, decupate in cele mai diverse moduri, ‘biliard’ al montajului in care loviturile de carambol se metamorfozeaza in conexiuni neasteptate, planurile se caramboleaza violent unele pe altele, se proiecteaza dintr-o muchie in cealalta a secventei. Nu actorii joaca (desi Newman e in culmea artei sale a interiorizarii), ci imaginea operatorului Michael Balhaus si inspiratia monteuzei Thelma Schoomaker.” (Dictionar universal de filme, 2002)


    Alte filme

    Rio Bravo (1969), cu John Wayne – Vineri, PRO Cinema, 16.30
    “Citeva incaierari bine conduse, mai ales cea din prolog care, pe muzica lui Dmitri Tiomkin, pare un adevarat balet, cintece nostalgic acompaniate la chitara, o idila intre eternul serif cast si frumoasa femeie pierduta, stiinta imbinarii tensiunii cu umorul – fac din aceasta schema, divertisment agreabil.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dracula / Bram Stocker’s Dracula (1992), cu Gary Oldman, Winona Ryder – Vineri, PRO Cinema, 22.00
    “Coppola evoca, in felul sau, mitul vampiric care a tradus, in evul mediu, spaima stirnita vrajmasilor de Vlad Tepes. Filmul, probabil ‘de groaza’ pentru americani, e de mare amuzament pentru romani, mai putini naivi si mai initiati in materie. O savuroasa limba valaha cu iz americanizat si un Coppola cazut in mintea lui Spielberg dau dimensiuni comice acestui trist esec.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Johnny baiat frumos (1989), cu Mickey Rourke – Vineri, Prima, 23.45
    “Ipoteza unui Quasimodo modern ar fi fost poate interesanta pe un nou-venit, nu pe un chip atit de familiar publicului ca al lui Rourke. De altfel, indicatiile regizorale sint adesea mai ridicole decit teza ca chirurgia estetica ar diminua fenomenul infractional.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Misterele Bucurestilor (1983), cu Florin Piersic – Vineri, TVR international, 23.00
    “Continuind actiunea din ‘Trandafirul galben’, filmul prezinta aventurile prin care trec eroii, in incercarea lor de a sustine societatea secreta ‘Fratia’, in anii premergatori Revolutiei de la 1848. Un western romanesc extrem de bine realizat, dupa un scenariu semnat Eugen Barbu, cu umor, cascadori si actori celebri. Aventurile faimosului Margelatu, cel ce a facut din semintele de floarea soarelui o emblema a eroului autohton.” (www.port.ro)

    Comoara nationala / National Treasure (2004), cu Nicolas Cage – Simbata, HBO, 14.50
    “Ben Gates (Nicolas Cage) trebuie sa fure Declaratia de Independenta pentru ca pe spatele ei este codat locul unde sta ascunsa o colosala comoara. Bineinteles ca el are concurenta in Ian, unul din asociatii sai, plus o echipa FBI. Chiar daca Ben pare varianta masculina la Lara Croft sau a personajului din serialul tv ‘Vinatoarea de comori’, filmul promite (macar) mult mai multe si mai bune efecte speciale.” (www.port.ro)

    Superman (197, cu Christopher Reeve – Simbata, PRO TV, 16.00
    “Aparut, prima oara, in anii ’30 in citeva desene animate de Fleischer, Superman arata ca un om de rind, dar poate zbura cu viteza rachetei, ridica in aer un tren si patrunde prin ziduri.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dragoste la zero grade (1964), cu Florentina Mosora, Coca Andronescu, Iurie Darie, Dem Raduiescu – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 13.00
    “Culegere de clisee infantile si fara haz (…), alaturi de numere muzicale scrise de George Grigoriu (intre care slagarul ‘Tu esti fotogenica…’) puse in cadru, de regizori, cu har si fanyezie.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Renascut din cenusa / Cinderella Man (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellwegger – Vineri, HBO, 23.35
    “Russell Crowe se intoarce in forta in rolul unui boxer care isi infrunta demonii interiori si reuseste sa ramina bun pina la sfirsit. Iar cind trebuie sa-l infrunte in ring pe campionul mondial, viata lui ia o turnura neasteptata. Ca in trecut, in filmul ‘Campionul’, si aici avem luptatorul pus in dilema de a alege intre lupta devastatoare si familie. Exista si aici momente emotionante cu copiii acestuia, asa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lacramoasa a copiilor-vedeta. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzatoare legende din istoria boxului.” (www.port.ro)

    Flacari pe comori (1987), cu Mircea Albulescu, Remus Margineanu, Claudiu Bleont – Simbata, B1, 20.00; Duminica, 16.00
    “Un patron de mina, un miner si un elev insufletit de visul unitatii natiunii, se confrunta cu obsesia aurului. Cu colaborarea lui Ion Brad (Pr. ACIN), realizatorul imbina motive din Agarbiceanu, cu precadere ‘Vilva bailor’ si ‘Arhanghelii’, emitind pe trei paliere simultan: flacar a patriotica a tinerilor, ipocrizia puterii care calca peste cadavre, si lumea satului cu destinele ei. Notatia realista cu portretistica viguroasa deschisa spre fabulos e diminuata de absenta avintului semnificant.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Mijlocas la deschidere (1979) – Simbata, TVRM, 20.00
    “In pofida tramei didactice frecvent utilizate, filmul impresioneaza placut prin ochiul prospat, sensibil si analitic cu care realizatorul investigheaza cotidianul. Jocul unor interpreti amatori, veniti direct de pe bancile scolii, e cuceritor.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Jane Eyre (1997), cu Laura Harling – Simbata, Acasa, 20.30
    “Tinara Jane Eyre (Samantha Morton) a crescut intr-un orfelinat si orice caldura sufleteasca i-a fost refuzata. Ea accepta postul de guvernanta la Thornfield Hall, o mosie magnifica, unde stapin este Edward Rochester (Ciaran Hinds), un barbat impunator, inteligent si energic, de doua ori mai virstnic. Intre cei doi se infiripa o poveste de dragoste, ba chiar fac planuri de casatorie, desi frumoasa si bogata Blanche Ingram (Abigail Cruttenden) ar putea fi o pretendenta mai potrivita in comparatie cu uritica si saraca Jane Eyre. Numai ca Rochester are deja o sotie, pe care o tine incuiata intr-un pavilion pentru ca este nebuna. Jane fuge, dar citeva saptamini mai tirziu o neagra presimtire o face sa revina la Thornfield Hall. Aici, conacul a ars din temelii, nefericita nebuna si-a pierdut viata in incendiu, iar iubitul ei a orbit. Abia acum Jane il poate iubi, il ajuta sa-si recapete vederea, pentru ca Edward este in sfirsit numai al ei...” (www.port.ro)

    Greu de ucis 2 / Die Hard 2 (1990), cu Bruce Willis – Simbata, PRO TV, 20.30
    “Spectatorul mai exigent va remarca lipsa de crestere dramatica a povestii, compusa dintr-o aglomerare de lovituri de teatru. Cit despre tentativa de a face din Bruce Willis un Superman care toaca in pumni divizii de mafioti, termenul cel mai eufemistic de folosit este implauzibilul.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Dl. si d-na Smith / Mr. & Mrs. Smith (2005), cu Brad Pitt, Angelina Jolie – Simbata, HBO, 21.00; Joi, 18.00
    “Daca vreti sa va distrati, Mr. & Mrs. Smith e alegerea ideala: are replici destepte (cele de la psihanalist, cu care se deschide filmul, sint super-haioase), are artilerie grea (rasturnari de situatie, explozii, plus "explozia-in-serie" care se numeste Angelina) si are eleganta (toaletele Angelinei, tangoul celor doi). Ce nu are, saracu', este o traducere buna - sau macar ca lumea: de la "berbecut" pentru "barbecue" (!) si pina la "chat-ul minciunilor" pentru "web of lies", versiunea romaneasca ("traducere si adaptare", zice subtitlul) e un macel lingvistic din care nu scapa decit umorul - si acela, involuntar...” (Alex. Leo Serban) (Libertatea, octombrie 2005)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Amistad (1997), cu Morgan Freeman, Anthony Hopkins – Simbata, PRO Cinema, 22.00
    “Tentativa nereusita a lui Spielberg de a schimba macazul de la comertul cu efecte speciale, la angajare politica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    AntiTrust (2000) – Simbata, TVR 2, 22.10
    “In intentie, analiza necrutatoare a nucleului intunecat al erei digitale, drama este lipsita de viata, de substanta umana, si derapeaza in automatism si plictis.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Un sarut de milioane / French Kiss (1995), cu Meg Ryan, Timothy Hutton, Jean Reno – Simbata, National, 22.30
    “Pentru ca ii este frica sa calatoreasca cu avionul, Kate nu-l poate insoti pe logodnicul ei, Charlie, intr-o calatorie de afaceri la Paris. Ramasa acasa, Kate incepe sa aiba dubii referitoare la casatoria ei care urmeaza sa aiba loc foarte curind. Toate indoielile ii dispar atunci cind Charlie o suna de la Paris pentru a contramanda nunta, pe motiv ca s-a indragostit de o frantuzoaica.” (PRO TV Magazin)

    Sarlatanii / Matchstick Men (2003), cu Nicolas Cage – Simbata, PRO TV, 23.00
    “Multe filme au fost facute pe diverse meridiane despre sarlatani, escroci, unele intrind chiar in istorie (‘Escrocii’ lui Fellini sau ‘Cele mai frumoase escrocherii din lume’). Sir Ridley Scott a ales un excelent subiect cu o tema recurenta, aceea a hotului pacalit (de stralucirea propriilor performante), subiect cumparat de producatori chiar inainte de a aparea, intr-un roman semnat de romancierul Eric Garcia (si publicat la Random House). Sustinute mai mult de calitatile de psihologie umana pe care trebuie sa le etaleze protagonistii, actiunile si relatiile acestora se inscriu intr-un registru extrem de firesc de credulitate umana ce faciliteaza cu prisosinta succesul ‘loviturilor’ (din care nu lipseste nici trucul cu biletul cistigator la loterie).” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, 28 octombrie 2003)

    Prea tirziu (1996), cu Razvan Vasilescu, Victor Rebengiuc, Dorel Visan – Simbata, TR international, 23.50
    “Intreaga constructie sta sub semnul conjuncturii electorale, neelaborarii estetice si primitivismului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Zestrea domnitei Ralu (1971), cu Florin Piersic – Duminica, TVR international, 11.30
    “Intrigi de curte si aventuri avind ca mobil inestimabilele bijuterii ale domnitei si ample citari din Anton Pann.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Valurile Dunarii (1956), cu Liviu Ciulei, Irina Petrescu – Duminica, B1, 19.30
    “Studiu de caractere circumscris intr-un triunghi de psihologii, in spatiu inchis, profilat vag pe fundalul istoric. ‘Opera clasica, avind ritm si o ambianta patrunzatoare.’ (‘Fiches du Cinema’, nr. 336). Globb de Cristal, Karlovy Vary 1961.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Ziua Independentei / Independence Day (1996), cu Bill Pulman – Duminica, PRO TV. 20.30
    “Fictiune politica de proportii planetare, in care regizorul german si echipa sa berlineza se dovedesc in stare sa-i bata pe Spielberg si Lucas pe propriul lor teren, al efectelor speciale. Este una dintre rarele megaproductii in care trucajele nu eclipseaza inteligenta, dramaturgia fiind impecabil gradata, pornind intr-o prima faza de la dominatia absoluta a inamicului interplanetar, trecind printr-un moment de echilibru in care misteriosul dusman se dovedeste vulnerabil si incheind cu euforia victoriei. Subzista si ingrosari dictate de aspectele delicate ale story-ului, dar stridenta retorica e izbavita permanent de interventia salutara a bemolilor umorului intr-o viziune ironica a Apocalipsului.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sahul iubirii / The Luzhin Defence (2000), cu John Turturro – Duminica, Acasa, 21.30
    “Apararea Luzhin este povestea unui geniu care incearca fara succes sa se imparta intre doua mari pasiuni: sahul si femeia iubita. Povestea se petrece spre sfirsitul anilor '20, cind Alexander Luzhin (John Turturro), unul dintre cei mai cunoscuti maestri sahisti ai lumii, ajunge intr-o statiune din nordul Italiei unde urma sa joace un meci decisiv pentru cariera sa. Acolo o cunoaste pe Natalia (Emily Watson), descendenta unei familii de aristocrati rusi. Natalia e imediat cucerita de geniul si excentricitatea lui Alexander, fara sa-si dea seama ca si un mare maestru poate cadea victima mani****rilor psihologice si ca in cele din urma nu va fi in stare sa aleaga intre doua pasiuni care isi disputa la fel de puternic dreptul la existenta.” (www.port.ro)

    A 11-a porunca (1990), cu Mircea Daneliuc, Constantin Dinulescu, Valentin Uritescu – Duminica, TVR international, 22.00
    “Pretinsa parabola antitotalitara care inregistreaza rece, metodic, fara cea mai mica vibratie, colcaiala larvara a dezumanizarii. Satira e distorsionata apocaliptic intr-o gratuita si superficiala alegorie a mizeriei umane, o contestare, universala si fara nuante, a lumii si divinitatii. Ostentatia cu care regizorul incearca sa ingrozeasca prin cruzime gratuita evoca rivna batrinilor actori de melodrama care scoteau clabuci, in tiradele lor desuete, crezind ca ar dovedi, astfel, lumii cit de dibaci pot fi de tragici.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Domnul Jones / Mr. Jones (1993), cu Richard Gere – Duminica, Prima, 23.30
    “Personajul izbuteste sa captiveze atit de eficient prin mister, dace, in asemenea masura, credibila euforia furioasa a incintatorului maniac, incit cind il vezi vindecat, iti vin sa exclami: Pacat!” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Femeia mereu deasupra / Woman on Top (2000), cu Penelope Cruz – Luni, HBO, 20.00
    “Aiureala excentrica imbinind gustul si sexul, magia neagra si ironia.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Sindromul Timisoara (2004) – Luni, B1 T, 20.00
    “In timpul revolutiei din ’89 de la Timisoara, reporterul francez Julien le Bris dispare in conditii misterioase. Zece ani mai tirziu, colega sa de redactie si prietena lui, Christine Saubert, vine sa realizeze un reportaj, dar si sa reconstituie adevarul disparitiei nefiresti a lui Julien. Doar ca timpul n-a adus raspunsurile cautate, iar Christine descopera martori controversati…” (PRO TV Magazin)

    Darling Lili (1970), cu Julie Andrews – Marti, Cinemax, 13.00
    “Comedie sofisticata, montura pentru stralucirea lui Andrews, mai ales in numerele muzicale. Totusi, un precedent interesant in a imbina spionajul cu musicalul, filmul de aviatie cu vodevilu.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Bumerangul / Boomerang (1992), cu Eddie Murphy, Halle Berry – Marti, Prima, 20.00
    “In goana dupa perfectiune, un Adonis negru se declara deceptionat dupa fiecare legatura experimentala cu care a tulburat existenta partenerelor sale. Dar metoda se intoarce impotriva-i cind e utilizata de noua sa sefa. Duel psihologic intre doua puternice personalitati feminine, in care straluceste frumoasa Berry. Cit despre Murphy, ele dezinvolt, dar de o eleganta dubios ostentativa.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Intre doua femei / La fausse suivante (2000), cu Isabelle Hupert – Marti, TVR Cultural, 20.00; Miercuri, 00.05
    “Drama, ecranizarea piesei omonime a lui Marivaux. O tinara bogata se hotaraste sa se deghizeze in cavaler, pentru a-l putea cunoaste pe pretendentul ei. Inselat de aparente, acesta i se destainuie, marturisindu-i ca a renuntat la iubirea unei contese pentru o casatorie din interes...” (www.port.ro)

    Camasa de forta / The Jacket (2005), cu Adrien Brody, Keira Knightley – Marti, HBO, 22.50
    “Impuscat in cap pe frontul din Irak, declarat mort si revenit la viata sub ochii legistului, Jack Starks a fost trimis in America drept veteran de razboi. Traumele acestei experiente au luat forma unor pierderi de memorie cu care Jack incearca sa invete sa traiasca, dar revenirea acasa ii aduce surprize cu mult mai neplacute care pornesc de la un simplu autostop facut prin Vermont.” (www.port.ro)

    In cautarea Tarimului de Nicaieri / Finding Neverland (2004), cu Johnny Deep, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman – Miercuri, HBO, 14.35
    “Aparent conventional in epica, filmul lui Mark Forster cistiga prin caldura exprimarii aventurii eroului sau scriitor, prin umorul mereu prezent, prin fantezia pusa in materializarea lumilor imaginare propuse atit eroilor, cit si spectatorilor. Dupa atit de multa violenta gratuita sau sofisticata de pe marile ecrane, filmul regizorului englez constituie o fericita exceptie ce nu trebuie ocolita.” (Calin Stanculescu) (Romania Libera, mai 2005)

    Intreba praful / Ask the Dust (2005), cu Colin Farrell, Salma Hayek – Miercuri, HBO, 20.00
    “O seducatoare poveste de dragoste intre doi visatori incurabili: Arturo (Colin Farrell) si Camilla (Salma Hayek). Inspirat dupa capodopera celebrului romancier John Fante, Ask The Dust/ Intreaba praful este interpretarea pe care apreciatul regizor Robert Towne o da romanului Depression Era, prin aducerea in prim plan a unui oras exotic si vulgar, stralucitor si exhibitionist, un loc al caldurii insuportabile si prafului.” (www.port.ro)

    Evadare din Los Angeles / Escape from L.A. (1996), cu Kurt Russell – Miercuri, Prima, 20.00
    “In anul 2000, un cutremur major loveste orasul Los Angeles, fapt in urma caruia zona orasului este separata de continent, devenind o insula izolata. Metropola este transformata de presedintele Statelor Unite intr-o inchisoare de maxima securitate, in care sint trimisi cei care incalca legile morale impuse.” (PRO TV Magazin)

    Intoarcerea din iad (1983), cu Constantin Branzea, Maria Ploae – Miercuri, B1, 20.00
    “Doi consateni, invrajbiti din cauza aceleiasi femei, devin tovarasi de speranta in incercarea razboiului. Bizar remake a filmului antebelic Datorie si sacrificiu, inspirat de fapt de nuvela lui I. Agarbiceanu ‘Jandarmul’, careia regizorul ii cauta o lectura proprie intr-o ambianta de cultura folclorica rar folosita in filmul romanesc.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  4. #4
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Operatiunea “Monstrul” (1976), cu Toma Caragiu, Octavian Cotescu – Joi, B1, 20.00
    “Bunavointa unora a vazut in aceasta comedie o ‘fabula curajoasa’, altii o satira a ticurilor nomenclaturii, ba chiar ca ‘tintele satirice’ ar viza ‘indubitabil (!)’ chiar ‘monstrul cel mare. In ce ma priveste, n-am descifrat decit un prilej de microrecitaluri, asezonate cu oarecare unor pescaresc, dar cu totul ‘oarecare’, de Titus Popovici.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Creatura / The Thing (1982), cu Kurt Russell – Joi, PRO Cinema, 22.00
    ‘La origine a stat cartea ‘Who Goes There?’, scrisa in anii '30 de John W.Campbell, care a inspirat cel putin patru filme, de referinta fiind: ‘The Thing From Another World’(1951), ‘The Thing’(1952), ‘Invasion of the Body Snatchers’(1956), ‘Alien’ (197. Autorul acestui remake este un maestru al horror-ului, John Carpenter, care a uzat de efecte speciale extrem de elaborate, dintre cele mai infricosatoare facute vreodata de magicienii Hollywood-ului, lasind in plan secund povestea in sine si personajele sale.” (www.port.ro)


    Pe posturi straine

    Luni – 15 ianuarie, TCM, 22.00
    Ben-Hur – Oscar, Globul de Aur, BAFTA
    Drama, SUA, 1959
    Regia: William Wyler – Oscar, Globul de Aur
    Cu Charlton Heston – Oscar

    11 premii Oscar [14]
    3 premii Globul de Aur [4]

    “Superproductie extrem de costisitoare (15 milioane de dolari, de doua ori mai mult decit cel mai scump film facut in epoca), care necesita zece ani de pregatire, un an de productie, 496 de roluri cu replici, 100.000 de figuranti, 8 hectare de decor. Secventa celebra: cursa de cvadrigi care dureaza o jumatate de ora din cele 3 ore si 32 de minute ale filmului.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Perfectionistul Wyler vizeaza, mai curind, un film de caractere decit succesiunea tablourilor epice. Totusi invidiosul Billy Wilder are oarecare dreptate cind il defineste ca o ‘opera a curselor de care’. Intr-adevar cursa cvadrigelor are relief aparte datorita stereofoniei. Dar Wyler acorda atentie sporita si substratului politic al intrigii: ‘Nu se poate putere fara greseli!’ – zice Pilat. Wyler, care nu e dispus sa greseasca, se strecoara diplomatic printre capcanele conflictului arabo-israelian: carul e arab, Hur evreu si iudeo-arabii triumfa aliati in lupta cu trufasa Roma. Pentru crestini, finalul reda ilustrativ un Calvar lipsit de vibratie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 16 ianuarie, TCM, 22.00
    Vrajitorul din Oz / The Wizard of Oz – nom. Oscar
    Film muzical, SUA, 1939
    Regia: Victor Fleming
    Cu Judy Garland – Oscar special pentru contributia, in acel an, la impunerea pe ecran a tineretii

    2 premii Oscar (pt. muzica si pt. melodie) [6]

    “Filmul, tratat ca o feerie muzicala, care imbina fantasticul cu spiritul yankeu cotidian, va avea un imens succes la publicul de toate virstele, datorat ‘simplei sale filozofii: nu exista loc unde sa te simti ca acasa, fiecare om are o minte, fiecare om are un suflet’ (Mervyn Le Roy). Jocul actorilor, muzica si scenografia constituie principalele atuuri ale acestei pelicule, care face din Judy Garland o mare vedeta a filmului muzical.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Film-mit devenit desuet cu trecerea timpului, azi feerie decorativa lipsita de lirism, de poezie si caldura, desi admirabil servita in zona scenografiei si costumelor, mai ales in finalul Tehnicolor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 16 ianuarie, TCM, 23.40
    Pe aripile vintului / Gone with the Wind – Oscar
    Drama, SUA, 1939
    Regia: Victor Fleming - Oscar
    Cu:
    Vivien Leigh – Oscar
    Clark Gable – nom. Oscar
    Leslie Howard
    Oliva de Havilland – nom. Oscar pt. rol secundar
    Hattie McDaniel – Oscar pt. rol secundar

    8 premii Oscar [14]
    Primul lung-metraj in culori care a primit premiul Oscar pentru cel mai bun film.

    “In Statele Unite, Pe aripile vintului – pentru multa vreme cel mai lung film american (220 minute) – s-a plasat dupa primele luni in top-ul box office-ului, loc pe care nu l-a mai cedat decit dupa un sfert de secol.” (Mirajul Statuetei de aur, 1985)

    “Titlul in versiune romaneasca: Pe aripile vintului nu traduce nici litera nici spiritul originalului si nu e deloc potrivit cu continutul filmului. Traducatorii s-au lasat cuceriti de factura romantica a operei, dar i-au neglijat substanta tragica, n-au tinut seama ca e o inclestare cumplita intre viata si moarte, intre progres si stagnare, intre ideile noi si traditiile devenite anacronice ale unei lumi sclavagiste, maturata pur si simplu de vintul puternic al innoirii. Or, titlul Pe aripile vintului lasa impresia unei dulci plutiri in ritm de vals vienez, in flagranta contradictie cu ceea ce comunica filmul. Mai apropiata de spiritul originalului ne pare versiunea franceza: ‘Autant en emporte le vent’.” (Stelele Oscarului, 1996)

    “Celebritatea romanului, precum si peripetiile realizarii filmului (alegerea protagonistei din citeva sute de candidate, concedierea succesiva a regizorilor George Cukor si Sam Wood etc.) contribuie la rasunatorul succes de public (pina in 1972 detine locul I pe lista filmelor cu cele mai mari incasari). Desi are incontestabile calitati artistice (mai ales interpretarea actorilor) si citeva secvente memorabile (batalia de la Atlanta), este considerat indeobste ‘un eveniment major al industriei cinematografice, dar un eveniment minor al artei filmului’ (F. Hoellering).” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Cel mai mare succes comercial din istoria filmului universal e o opera hibrida avind, in loc de regizor, ambitia si instinctul comercial al producatorului David O. Selznick. Stiind ca publicul vrea doar o ilustrare a romanului preferat, a epurat-o de orice alta ambitie artistica decit cea a interpretilor, obtinind, daca facem abstractie de prestatia stralucita a actorilor, mai curind o performanta de prospectare a pietei decit una artistica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “A rezultat un film ce nu face fata criteriilor spectatorilor pretentiosi, dar a fost, fara nici o indoiala, un mare spectacol, o mare aventura si o mare reusita financiara. Succesul – vorba lui David Selznick – nu trebuie corectat sau judecat… Ci omologat!” (Tudor Caranfil, Virstele peliculei, vol. IV)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top