Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default [email protected] 1 5-11 ianuarie 2007 P1

    Filmele saptaminii

    Glory
    Annie Hall
    Tigru si dragon
    Onoarea familiei Prizzi
    Vertigo
    Hannah si surorile ei
    Misiunea
    Yentl
    Fragii salbatici
    Omul care stia prea mult
    Paravanul
    In cautarea lui Forrester
    Disparutul


    Vineri – 5 ianuarie, PRO Cinema, 22.00
    Glory – nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1989
    Regia: Edward Zwick
    Cu:
    Matthew Broderick
    Denzel Washington – Oscar si Globul de Aur pt. rol secundar
    Morgan Freeman

    2 premii Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [5]

    “Actiunea se concentreaza asupra regimentului 54 al infanteriei Massachusetts, prima unitate de trupe de culoare pe care Uniunea a inclus-o in lupta, care a luptat sub comanda Col. Robert Shaw. Shaw (interpretat de Matthew Boderick), fiul unui abolitionist, este ranit si lasat la vatra. Se ofera voluntar sa comande primul regiment de negri, impotriva trupelor Confederatiei. Regimentul format din negri eliberati sau sclavi fugari, mare parte din ei desculti, il urmeaza fara remuscari, cu speranta de a deveni ‘soldati adevarati’. Victimele unui tratament infernal, ei nu suporta numai antrenamentele istovitoare la care sunt supusi de Mulcahy (Finn), un sergent brutal de nationalitate irlandeza, ci si rasismul pe care ofiterii albi nu-l pot masca. Negrilor li se refuza echipamentul si li se pun in miini numai arme, fiind considerati ‘copii de maimuta’, carne de tun. Contributia soldatilor de culoare a fost recunoscuta in cele din urma de istorici, fiind apreciata la adevarata sa valoare. Un film impresionant despre sacrificiu si lupta, rasism si umanitate, mila si cruzime.” (www.port.ro)

    Simbata – 6 ianuarie, Cinemax, 15.30
    Annie Hall – Oscar, BAFTA, nom. Globul de Aur
    Comedie, SUA, 1977
    Regia: Woody Allen – Oscar, BAFTA si nom. Globul de Aur pt. regie, BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. (co)scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. Oscar
    Diane Keaton – Oscar, Globul de Aur, BAFTA

    3 premii Oscar [5]
    1 premiu Globul de Aur [5]
    5 premii BAFTA

    “Portretul unui evreu intellectual din New York, constient de izolarea si de inutilitatea sa in sinul societatii nord-americane, purtind pe umerii sai tone de culpabilitate, obsedat de esecul relatiilor sale amoroase, preocupat de problema sexului, a mortii si de alte intrebari metafizice, adept inrait al psihanalizei.” (A. Remond) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Amor la intelectuali, aliaj subtil de irational si introspectie, de scene cu actori si animatie. Cu un umor pessimist, filmul inscrie deruta unei generatii cazute din ‘divanul’ lui Freud. Film impestritat cu aluzii copioase la maestrii admirati de autor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Din punct de vedere uman, Annie Hall este mai coerent decit oricare alt film de Woody Allen.” (Morris Dickstein) (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    Simbata – 6 ianuarie, AXN, 17.00; 22.00
    Tigru si dragon / Crouching Tiger, Hidden Dragon – Oscar, BAFTA, nom Globul de Aur pt. film strain
    Film de aventuri, SUA, 2000
    Regia: Ang Lee – Globul de Aur, BAFTA, nom. Oscar

    4 premii Oscar [10]
    4 premii BAFTA [14]
    [3] nom. Globul de Aur

    “Alt cinematograf decit cel cu care ne-au obisnuit ‘artele martiale’, unde incaierarea nu mai e o suita de acrobatii si lovituri, fie ele si coregrafiate, ci un mod de a exprima sentimente, intr-o dimensiune imponderabila vecina cu levitatia, avind personaje feminine in centrul sau, ceea ce este iarasi noutate. Ziyi, actrita de 20 de ani, inca studenta, reda poezia mindriei si furiei feminine insufletind o zeita a sabiei, gingasa, fragila, feminina, dar tot atit de temut cind devine erinie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Aceasta poveste despre dragoste, onoare si sacrificiu este o mestesugita imbinare de drama, film de actiune, film cu arte martiale, love story, feerie, basm si film filozofic, avind ca tema centrala clasica infruntare dintre bine si rau, ambele in stare pura. ‘Daca vrei sa faci o fantezie chinezeasca, mintea iti fuge automat spre pictura, asa ca folosesti o gramada de culori desaturate asemeni acuarelelor. Apoi mi-a venit ideea tigrului si a dragonului: tigrul e in desert, intr-un spatiu deschis si rosu, in timp ce dragonul sta ascuns, reprezinta dorintele noastre secrete, tabuurile si este legat de culoarea verde, de padure. Mai avem sabia fatala - «Destinul verde» - si femeia malefica – «Vulpea de Jad».’ (Ang Lee)” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “Titlul filmului este un proverb chinezesc, care spune ca, in locuri numai de ei stiute, salasluiesc eroi si legende; aceasta ‘etica a tainei’ e ceea ce face frumusetea fara seaman a acestui film de arte martiale, care ascunde – printre cascadoriile kung-fu coregrafiate de un maestru al genului, Yuen Wo Ping – o reconstituire somptuos-rafinata a Chinei acelui timp si doua emotionante povesti de dragoste… (a.l.s.)

    “’Sa fie oare Tigru si dragon o replica la Matrix? Aici efectele speciale in loc sa basculeze filmul dintr-o realitate in alta, o dilata si ii exploateaza mai bine potentialitatile. Ang Lee creeaza o tensiune matriciala intre constringerile unui wu xia pian (filmul traditional de arte martiale) si o fantezie fara limite.’ (Baptiste Piegay)” (Cinema… un secol si ceva, 2002)

    “In Crouching Tiger, Hidden Dragon – desi, aparent, nu face altceva decit sa transpuna in imagini codurile unui gen po****r (wu xia) – [taiwanezul Ang Lee] reuseste, paradoxal, un film ‘cu panas’, un film ‘de autor’: amestec de basm, feerie, melodrama si ‘western’ kung-fu (vezi scena de bataie dintr-un birt indigen, cadrata si filmata saloon-style!), postmodern cu gratie, romantic cu finete si poetic cu magie (o magie desigur orientala, dar care nu datoreaza nimic ‘efectelor speciale digitale’: scenele cele mai uluitoare de imponderabilitate au fost turnate, in mod traditional si ‘artizanal’, cu fringhii!)… Un film splendid, care ascunde citeva dintre cele mai ametitoare vertijuri vazute vreodata pe marele ecran.” (a.l.s.)

    “Crouching Tiger, Hidden Dragon va insemna, probabil, in filmul de arte martiale, ceea ce a insemnat The Matrix in SF.” (Laurentiu Bratan)

    Simbata – 6 ianuarie, TVR 2, 22.10
    Onoarea familiei Prizzi / Prizzi’s Honor – Globul de Aur, nom. Oscar
    Drama, SUA, 1985
    Regia: John Huston – Globul de Aur, nom. Oscar
    Cu:
    Jack Nicholson – Globul de Aur, nom. Oscar
    Kathleen Turner – Globul de Aur
    Angelica Huston – nom. Oscar pt. rol secundar

    4 premii Globul de Aur [4]
    [8] nom. Oscar
    BAFTA pt. scenariu adaptat

    “Comedie dramatica in care mafia newyorkeza e caricaturizata eficient”. (Dictionar universal de filme, 2002)

    Simbata – 6 ianuarie, TVR Cultural, 23.00
    Vertigo
    Thriller, SUA, 1958
    Regia: Alfred Hitchcock
    Cu:
    James Stewart
    Kim Novak

    [2] nom. Oscar

    “Angajat sa supravegheze o femeie cu tendinte sinucugase, un politist pensionat din cauza fobiei de inaltime esueaza rusinos: edsi indragostit de ea, nu-i poate preveni sinuciderea. Dupa un timp, el intilneste o tinara care seamana izbitor cu prima iubire. Genericul lui Saul Bass, cu miscarea sa helicoidala, devine semnificatie emblematica pentru un film al vertijului si incertitudinilor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Duminica – 7 ianuarie, Cinemax, 16.35
    Hannah si surorile ei / Hannah and Her Sisters – Globul de Aur, nom. Oscar
    Comedie, SUA, 1986
    Regia: Woody Allen – BAFTA, nom. Oscar si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar si nom. Globul de Aur pr. scenariu
    Cu:
    Woody Allen – nom. BAFTA
    Mia Farrow – nom. BAFTA
    Michael Caine – Oscar, nom. Globul de Aur si nom. BAFTA pt. rol secundar
    Dianne Wiest – Oscar si nom. Globul de Aur pt. rol secundar

    3 premii Oscar [7[
    1 premiu Globul de Aur [6]
    1 premiu BAFTA [5]

    “Divizata in capitole subtitrate ironic, povestea infatiseaza destine, iubiri, adultere, zbateri existentiale ale unor muzicieni, actori, pictori, scriitori, dar si o subtila declaratie de dragoste adresata New Yorkului, caruia ii e dedicat, chiar, un minidocumentar arhitectonic. Comediograful isi regaseste temele dragi: umorul, muzica, lirismul, distribuindu-le alaturi pe sotia si soacra sa, ca mama si fiica.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “De obicei mai admirat in Europa decit acasa, Woody Allen recucereste cu acest film publicul din Statele Unite. Academia Americana de Film ii recunoaste meritele, acordindu-i Oscarurile pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun rol masculin (Michael Caine) si cel mai bun rol secundar feminin (Dianne Wiest). Prezentat la Cannes in afara concursului, Hannah si surorile sale declanseaza entuziasmul regizorului francez Jean Luc Godard care ii dedica lui Allen un documentar de 20 de minute si in propune sa joace rolul bufonului intr-o ecranizare dupa Regele Lear.” (Dana Duma, Woody Allen: bufon si filosof)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  2. #2
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Duminica – 7 ianuarie, National, 20.30
    Misiunea / The Mission – Palme d’Or la Cannes, nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Drama, Marea Britanie, 1986
    Regia: Roland Joffé – nom. Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
    Cu:
    Robert De Niro
    Jeremy Irons – nom. Globul de Aur

    1 premiu Oscar [7]
    2 premii Globul de Aur [11]
    2 premii BAFTA [5]

    “In 1750, un traficant de sclavi din America de Sud e convertit de parintele Gabriel sa sustina drepturile indienilor impotriva anexarii teritoriilor lor de catre Vatican. El organizeaza apararea armata a unui sat indian in timpul asaltului final impotriva acestuia. Exuberanta naturii covirseste psihologiile, reducind recuperarea morala a comerciantului de sclavi la o simpla si implauzibila informatie.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 8 ianuarie, Cinemax, 18.45
    Yentl – Globul de Aur
    Drama, SUA, 1983
    Regia: Barbra Streisand – Globul de Aur pt. regie
    Cu: Barbra Streisand – nom. Globul de Aur pt. interpretare

    1 premiu Oscar [4]
    2 premii Globul de Aur [6]

    “Furtunoasa Barbra isi incredinta, in 1983, ca regizoare, rolul principal din musicalul ‘Yentl’, inflacarata pledoarie profeminista. Dar farmecul filmului il face nu atit povestea, cit muzica lui Michel Legrand, valorificata de coloritul inegalabil al inflexiunilor Barbrei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Luni – 8 ianuarie, TVR Cultural, 20.00
    Marti – 9 ianuarie, TVR Cultural, 00.05
    Fragii salbatici / Smultronstället – Ursul de Aur la Berlin, BAFTA, nom. Globul de Aur pt. film strain
    Drama, Suedia,
    Regia: Ingmar Bergman – nom. Oscar pt. scenariu

    “Voiaj coplesit de cosmaruri, vise si reveniri in trecut, al unui venerabil profesor insotit de nora sa, catre Universitatea care-i decerneaza titlul de Doctor Honoris Causa. Traseu exterior care se intersecteaza cu un labirint interior, voiaj in timp si in imaginar, bilantul unei existente, filmat cu o libertate de limbaj si miscare ce taie respiratia, opera capitala de introspectie, meditatie despre farmecul senectutii, dar si omagiu al tinarului cineast clasicului Sjöström.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    ”Cu o extraordinara libertate si indrazneala, Bergman combina intr-un fel de sinteza geniala nu numai temele sale preferate, nu numai toate marile curente ale cinematografului (expresionism, realism poetic si chiar neorealism), ci reuseste sa pastreze o perfecta unitate de ton si sa nu repete nimic din operele anterioare.” (Amedée Ayfre) (Cinema… un secol si ceva, 2004)

    Marti – 9 ianuarie, Antena 1, 13.45
    Omul care stia prea mult / The Man Who Knew Too Much
    Film de aventuri, SUA, 1956
    Regia: Alfred Hitchcock
    Cu: James Stewart

    “E, in mod cert, cel mai reusit dintre exercitiile sale de mani****re a socurilor emotionale, intr-un univers cladit pe aparente: arabul injunghiat e un alb incoltit, lovitura de talger disimuleaza bubuitul unei impuscaturi, ambasadorul organizeaza asasinarea propriului sau prim-ministru etc., iar tempoul actiunii are si el de cistigat.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Marti – 10 ianuarie, HBO, 19.55
    Paravanul / The Front
    Drama, SUA, 1976
    Regia: Martin Ritt
    Cu: Woody Allen

    “Prince, casier de bistrou, accepta sa joace, contra 10% comision, rol de paravan unui coleg de scoala, autor de scenarii trecut pe lista neagra. Treptat, el intra in rol si, refuzind la rindu-i cooperarea cu ‘vinatorii de vrajitoare’, e arestat. Satira patetica in care dosarul mcchartismului e intocmit de o echipa formata din fosti componenti ai ‘listei negre’: scenaristul Bernstein, regizorul Ritt si choar Mostel insusi.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Miercuri – 10 ianuarie, HBO, 16.20
    In cautarea lui Forrester / Finding Forrester
    Drama, SUA, 2000
    Regia: Gus Van Sant
    Cu: Sean Connery

    “Dupa mai bine de 40 de ani de la publicarea romanului care i-a adus premiul Pulitzer, Forrester (Sean Connery) inca nu are de gind sa rupa tacerea si sa reintre in joc. Intimplarea face insa ca in apartamentul lui sa intre pe furis Jamal (Robert Brown), un liceean de culoare care facuse pariu cu prietenii ca le poate aduce un ‘suvenir’, dar care, surprins de Forrester, fuge fara a mai apuca sa-si recupereze rucsacul, in care scriitorul ii gaseste jurnalul. Asa incepe o prietenie unica intre un scriitor in virsta, care a avut motivele lui sa se retraga din lume, desi clocoteste inca de viata, si un tinar de culoare cu un real talent literar, dar inca fara incredere in ceea ce-l asteapta in viitor.” (www.port.ro)

    Joi – 11 ianuarie, TVR 1, 20.20
    Disparutul / Missing – Palme d’Or la Cannes, nom. Oscar, nom. Globul de Aur
    Drama, SUA, 1982
    Regia: Costa-Gavras – Oscar, BAFTA si nom. Globul de Aur pt. regie, Oscar, BAFTA si nom. GLobul de Aur pt. (co)scenariu
    Cu:
    Jack Lemmon – Premiul de interpretare la Cannes, nom Oscar, nom. Globul de Aur
    Sissy Spacek – nom Oscar, nom. Globul de Aur

    2 premii Oscar [5]
    2 premii BAFTA [2]
    [5] nom. Globul de Aur

    “In acest curajos film politist, Gavras pune in lumina un nou procedeu de represalii al terorismului de stat: suprimarea incomozilor.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    “Subiectul filmului – ancheta facuta de familie in urma disparitiei misterioase a unui ziarist american in timpul loviturii de stat din Chile impotriva lui Allende, in septembrie 1973 – si mai ales concluzia lui – amestecul CIA in acest eveniment politic – sint de natura sa deranjeze multa lume, consolidindu-i totodata lui Costa-Gavras reputatia de cineast angajat.” (Cinema… un secol si ceva, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  3. #3
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Alte filme

    Trandafirul galben (1982), cu Florin Piersic – Vineri, TVR international, 12.15
    “Piersic este un Eastwood dimbovitean, admirabil in deghizari, scump la vorba, neprecupetit in lovituri, cind nu i se atribuie, pret de vreo zece minute, un panegiric al Stambulului de-a dreptul ridicol.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Darling Lili (1970), cu Julie Andrews – Vineri, Cinemax, 17.10
    “Comedie sofisticata, montura pentru stralucirea lui Andrews, mai ales in numerele muzicale. Totusi, un precedent interesant in a imbina spionajul cu musicalul, filmul de aviatie cu vodevilu.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Vikingii / The Vikings (195, cu Kirk Douglas – Vineri, TVR Cultural, 19.30
    “O distributie legendara si un operator miraculos (Jack Cardiff) dau rezistenta acestei superproductii pe firul unui roman comercial de Edison Marshall.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Cu iubirea la psihiatru / Prime (2005), cu Meryl Streep, Uma Thurman – Vineri, PRO TV, 20.30
    “Dupa un divort dureros, Rafi Gardet, o femeie de 37 de ani, apeleaza la psihoterapie, care pare sa aiba rezultate imediate. Rafi il intilneste intimplator pe David, un pictor de 23 de ani, iar viata sa pare sa se implineasca din punct de vedere sentimental. Lisa Metzger, psihologul lui Rafi, o incurajeaza sa nu tina cont de diferentele de virsta. Dar David este chiar fiul Lisei, iar acesta se trezeste prinsa intre ciocan si nicovala.” (PRO TV Magazin)

    Domino (2005), cu Keira Knightley – Vineri, PRO TV, 22.30
    ““Amprenta regizorala a lui Tony Scott are realismul devastator al lui Tarantino si Fincher si este dublata de o indeminare tehnica impresionanta. In ‘Domino’ nu sintem lasati sa respiram nici o clipa, sintem bombardati cu imagini ce se suprapun, cu o grafica agresiva si cu un cocktail al registrului. Scott intrece masura si forteaza limitele, iar rezultatul final pare o selectie concentrata de videoclipuri MTV ale unor formatii de tipul Nine Inch Nails sau Marilyn Manson, care sufoca filmul. Lacomia si frenezia haotica vizuala ar fi trebuit diluate putin sau macar echilibrate cu momente de respiro, pentru ca devin obositoare si terne de la un anumit punct. O editare profesionista si complexa precum cea din ‘Traffic’ sau ‘München’ evidentiaza cu pricepere celelalte elemente definitorii ale peliculei, nu le inghite ca in ‘Domino’. Sigur, totul este entertaining, viu si pulseaza, dar acest prea plin genereaza o saturatie si anesteziaza restul. Se pierde orice urma de dramatism si emotie atit de bine controlate de Scott in hipnoticul ‘True Romance’, scris de Tarantino. Nominalizata la Oscar pentru rolul din ‘Price and Prejudice’, Keira Knigtley puncteaza o transformare fundamentala in ‘Domino’, dezvaluind noi valente si resurse. Knigtley aminteste de Nathalie Portman in ‘Leon’, dar se remarca printr-o interpretare mult mai matura si versatila.” (Andreea Drogeanu) (Cultura, Nr. 16 (6, 6 aprilie 2006)

    Sugarland Express / The Sugarland Express (1974), cu Goldie Hawn – Vineri, TVR Cultural, 23.00
    “Un fapt real petrecut in 1969 ii serveste lui Spielberg ca pretext pentru o originala satira a mijloacelor violente folosite in reprimarea violentei.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Balul de simbata seara (1967), cu Sebastian Papaiani – Vineri, TVR international, 23.05; Simbata, 10.3
    “In epoca a fost bine primit, atit de catre spectatori cit si de critica, ba mai mult, a avut si o cariera internationala, a fost prezent in sectiunea ‘Jeunes Recontres’ de la Cannes, a rulat in Franta si Spania, in Tunisia, in Canada si Australia. Dintre ecouri, retin opinia Christianei Salducci din ‘Espoir’, dupa prezentarea filmului in Franta: ‘[…] Geo Saizescu priveste lumea cu tandrete si umor latent. Aceasta explica si faptul ca presa a vazut in el un «mic Tati».’ […] Aceeasi autoare: ‘[…] De notat, totodata, magistrala interpretare a lui Sebastian Papaiani, unul dintre cei mai buni actori romani contemporani.’” (Istoria filmului romanesc 1897 – 2000)

    Eu sint David! / I Am David (2003) – Vineri, TVR 1, 23.10
    “’I Am David’ e adaptarea faimosului roman al lui Anne Holm intitulat ‘North to Freedom’. E povestea unui baietel de 12 ani, David, care scapa dintr-un gulag comunist inarmat cu un compas, o scrisoare sigilata, o felie de piine si instructiuni de-a duce scrisoarea la Copenhaga, in Danemarca. David se afla in lumea libera pentru prima data in scurta sa existenta. El calatoreste de-a lungul Europei, intr-un voiaj spiritual de descoperire, in timpul caruia isi pierde, incetul cu incetul, frica instinctuala de umanitate si incepe sa zimbeasca, sa aiba incredere si sa gaseasca, in cele din urma, dragostea. ‘I am David’ vorbeste despre cruzime, politica si despre suferintele pe care le aduce razboiul, in timp ce celebreaza inversunarea tineretei si spiritul neintinat al unui copil.” (www.port.ro)

    Mihail, ciine de circ (1979) – Simbata, PRO TV, 10.00
    “Lumea dura, dar franca si barbateasca, a personajelor lui Jack London il imbraca bine pe Nicolaescu. Din pacate, dincolo de originalitatea, indusa de scriitor, a privirii din unghiul de vedere al ‘celui-mai-bun-prieten-al-omului’, ea e redata, aici, intr-un liant epic rudimentar, mai potrivit emisiunilot TV pentru copii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Istanbul (1957), cu Errol Flynn – Simbata, Antena 1, 10.30
    “James Brennan, cunoscut ca fiind un mare aventurier, se reintoarce la Istanbul, dupa cinci ani, timp in care a fost suspectat de trafic de pietre pretioase. Aici se indragosteste de frumoasa Stephanie Bauer, care se ocupa la rindul ei cu contrabanda cu diamante. Cei soi isi propun sa plece in cautarea unor renumite nestemate care valoreaza milioane de dolari.” (PRO TV Magazin)

    El Dorado (1967), cu John Wayne, Robert Mitchum, James Caan – Simbata, TVR Cultural, 13.55
    “Remake dupa ‘Rio Bravo’, filmul reuneste doua nume sacre ale filmului de aventuri: actorul John Wayne si regizorul Howard Hawks. Aventurierul Cole Thornton, ajuns in El Dorado, intilneste un vechi prieten, pe JP Harrah, seriful orasului. Datorita acestuia, Cole renunta la misiunea pentru care fusese angajat de un proprietar de terenuri: indepartarea unei familii de pe pamintul sau.” (www.port.ro)

    Jucaria / La Jouet (1976), cu Pierre Richard – Simbata, TVR 1, 15.20
    “Un simpatic reporter, abia iesit din somaj, e retinut ca ‘jucarie’ de fiul patronului. El profita de ocazie ca sa-l invete ca nu e totul de vinzare. Debut semnificativ prin aliajul eficace de genuri din care e obtinuta stira.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Regele Ralph / King Ralph (1991), cu John Goodman, Peter O’Toole – Simbata, Antena 1, 15.30
    “Debila satira la adresa Monarhiei britanice, agrementata de spontaneitatea lui Goodman, care si interpreteaza citeva numere muzicale.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Gloria nu cinta (1977), cu Tora Vasilescu, Toma Caragiu, Octavian Cotescu, Horatiu Malaele – Simbata, PRO Cinema, 17.00; Duminica, 13.00
    “Coregrafia inspirata a lui Cornel Patrichi, decorurile Doinei Levinta, numere memorabile ca dansul pe clapele masinii de scris sau cel din final, inscriu filmul printre reusitele rezistente ale vremii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Secretul de la Cold Creek Manor / Cold Creek Manor (2003), cu Dennis Quaid, Sharon Stone – Simbata, Prima, 20.00
    “Scenariul bine construit al lui Richard Jefferies pune accent pe personaje si psihologie si mai putin pe senzationalismul intrigii si le ofera lui Dennis Quaid si Sharon Stone roluri empatice, multi-dimensionale. Un thriller stilizat al unui excelent regizor.” (www.port.ro)

    Undeva in Est (1990), cu Remus Margineanu, Valentin Voicila, Dorel Visan, Maria Ploae – Simbata, B1, 21.00
    “Romanul lui Augustin Buzura Fetele tacerii da prilejul reluarii unei vechi teme a cinematografiei noastre, cooperativizarea socialista, din unghiul de vedere al dezradacinarii taranului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Nora (2000), cu Ewan McGregor, Susan Lynch – Simbata, Acasa, 20.30
    “In 1904, la Dublin, Nora Barnacle, camerista la hotel, il intilneste pe tinarul aspirant la literatura James Joyce. Dupa casatorie, cuplul se stabileste la Triest. Dar cei doi sint foarte diferiti: Nora, femeie apriga, are o constitutie robusta, in vreme ce Joyce e victima unui psihic fragil. Realizat pe baza biografiei Norei alcatuita de Brenda Maddor, filmul expune monoton existente in zbatere perpetua pentru supravietuire. De retinut prezenta lui Lynch.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  4. #4
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Nisipuri albe / White Sands (1992), cu Mickey Rourke, Willem Dafoe – Simbata, Antena 1, 20.30
    “Intriga complicata din care ies cam sifonate atit FBI, cit si CIA. Dar o distributie ‘de milioane’ in roluri pe masura.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Hotii de diamante / After the Sunset (2004), cu Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson – Simbata, HBO, 21.45
    “Comedia de actiune ‘After the Sunset’ incepe acolo unde majoritatea filmelor ce implica jafuri de mare amploare se sfirsesc: doi indragostiti fug in paradisul tropical pentru a se bucura de roadele muncii lor. Dar in momentul in care un agent FBI, care i-a urmarit timp de sapte ani, este convins ca pun la cale un furt de un milione de dolari, incepe un joc de-a soarecele si pisica.” (PRO TV Magazin)

    Cliffhanger (1993), cu Sylvester Stallone – Simbata, Prima, 22.00
    “Spectaculoase ascensiuni alpine brodate intr-o poveste politista despre urmarirea autorilor unui jaf din trezorerie intr-o inaccesibila zona montana. […] Clipul publicitar in care s-au montat doar citeva minute din aceste filmari a fost mult superior operei propriu-zice.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Fort Apache, Bronx / Fort Apache the Bronx (1981), cu Paul Newmann – Simbata, PRO Cinema, 22.00
    “Bronx = 70 de mii de oameni inghesuiti ca animalele in cel mai sordid cartier al New Yorkului: someri, nevorbitori de engleza, toxicomani, proxeneti. Intr-o asemenea zona deocheata, sectia politiei e ca un fort avansat pe teritoriul dusman. Sub pretextul urmaririi evenimentelor sectiei, asistam la o curajoasa incizie sociala, cu un dialog substantial si savuros si bune prestatii actoricesti, mai ales ale cuplului de indragostiti.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Prietenii / Stand by Me (198, cu Richard Dreyfuss, Will Wheaton – Simbata, National, 22.30
    “Elegiaca evocare a unei virste tulburi la care presentimentul covirseste prezentul, cu copii-actori de o naturalete frapanta si un sentiment tulburator al naturii.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Liceenii (1987), cu Oana Sirbu, Stefan Banica Jr. – Duminica, PRO TV, 13.05
    “Continuind Declaratia de dragoste, filmul ii reia personajele, adaugind combinatii si complicatii. Cam idilica povestea, dar regizorul vadeste ‘mina buna’ in alegerea unei distributii care, desi formata din necunoscuti, a rezistat patru serii. In Liceenii e lansat si un slagar contagios, ‘Ani de liceu’, de Florin Bogardo (Pr. ACIN), care va deveni emblema muzicala a serialului.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Coana Chirita (1986), cu Draga Olteanu-Matei, Jean Constantin, Mihai Fotino, Dem Radulescu Duminica, Antena 1, 13.15
    “Pretext pentru ca Draga Olteanu sa-si dezlantuie temperamentul vulcanic intr-una dintre cele mai triviale adaptari dupa clasici din prea vinovata noastra cinematografie. Slalom intre farsa si vedevil, comedie de moravuri si satira social-lingvistica, mizind mereu pe efectul ridicol exterior, fara vreo aluzie la noua rasa de ciocoi semidocti din epoca realizarii filmului. Din Chirita lui Alecsandri, vazuta de Dragan, ramine doar desuetudinea si dialoguri pe care ‘bardul de la Mircesti’ n-ar fi putut sa le comita, precum refrenul: ‘Ce placere de a fugi in fuga mare!’” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Rasfatatii Americii / America’s Sweethearts (2001), cu Julia Roberts, John Cusack Duminica, Antena 1, 16.15
    “Pretext sentimental pentru o usturatoare si lucida analiza a marketingului cinematografic si a modului cum e mani****ta presa. Parodie inteligenta, plina de tifle la adresa vietii secrete a studiourilor americane si spatiu de afirmare al unor puternice talente interpretative.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Ziua cirtitei / Groundhog Day (1993), cu Bill Murray, Andie McDowell Duminica, PRO TV, 17.00
    “Metafora a monotoniei si plictisului provincial, comedia nu e dusa, din pacate, la consecintele ei logice.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Aventuri la Marea Neagra (1972), cu Florin Piersic, Corina Chiriac – Duminica, B1, 19.30
    “Incoerena si insipida incropeala cinematografica, cu firav alibi politisto-patriotic, condimentata cu numere estradictice.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Camasa de forta / The Jacket (2005), cu Adrien Brody, Keira Knightley – Duminica, HBO, 20.00; Miercuri, 20.00
    “Impuscat in cap pe frontul din Irak, declarat mort si revenit la viata sub ochii legistului, Jack Starks a fost trimis in America drept veteran de razboi. Traumele acestei experiente au luat forma unor pierderi de memorie cu care Jack incearca sa invete sa traiasca, dar revenirea acasa ii aduce surprize cu mult mai neplacute care pornesc de la un simplu autostop facut prin Vermont.” (www.port.ro)

    Zestrea domnitei Ralu (1971), cu Florin Piersic – Duminica, TVR international, 20.10
    “Intrigi de curte si aventuri avind ca mobil inestimabilele bijuterii ale domnitei si ample citari din Anton Pann.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Englezul care a urcat o colina, dar a coborit un munte / Englishman Who Went Up the Hill but Came Down a Mountain (1995), cu Hugh Grant – Duminica, TVR 1, 20.10
    “Cartograful englez Reginald Anson, in timpul primului razboi mondial, soseste, impreuna cu ofiterul George Garrad, in Wales, pentru a supraveghea masurarea colinei Ffynnon Garw, pe care localnicii, orgoliosi, o considera singura colina din zona. Dar pentru ca Ffynnon Garw are o inaltime mai mica decit standardele, localnicii decid sa adauge ei ceea ce lipseste. In acest timp, ca sa-i tina ocupati pe Reginald si George, ei cer sprijinul fermecatoarei Betty.” (www.port.ro)

    Viata dubla / The Salton Sea (2002), cu Val Kilmer – Duminica, PRO TV, 22.30
    “Debutul in regie al lui D.J. Caruso e amplasat intr-un decor punk-noir splendid filmat si po****t de o gasca de dependenti de speed. Incepind cu o scurta istorie a metamfetaminei, ‘The Salton Sea’ stabilieste imediat un ton original pentru un tur caleidoscopic intr-un teriotoriu deja strabatut. Inspirindu-se din valul de filme realizate pe la jumatatea anilor '90, scenariul lui Tony Gayton (Murder By Numbers) furnizeaza doza uzuala de umor transgresiv, dar infuzeaza actiunea si cu picaturi de durere si doliu, ajungind la un ton elogiac care ne aminteste de mai responsabilele filme politiste ale anilor '70.

    Oglinda (1993) – Marti, PRO TV, 13.45; Miercuri, 11.15
    “’Restructurare’ a materialului din ‘Ziua Z.’ intr-o epoca in care cinematograful lui Nicolaescu n-a mai facut decit sa perverteasca politic, in mod sistematic, istoria. Filmul de fata e un muzeu al figurilor de ceara lipsite de relieful unor credibile procese de constiinta, insailare de tablouri alegorice, ‘cor vorbit’ al lecturii stenogramelor, in ultima instanta o eroare estetica. Unica dimensiune psihologica a personajelor e datoria, nu exista erou caruia sa nu i se inalte ditirambi, fie el Mihai I sau Hitler, Antonescu sau Friessner. Monarhul aduce, mai degraba, cu traditionala figura a unui tinar sef revolutionar care distribuie indicatii, in vreme ce, in realitate, regele primea, el, sfaturile unui grup de juni politicieni mai versati. Singurul personaj credibil e Radof, un Iuliu Maniu cu subtil exercitiu al ambiguitatii. De-a dreptul socanta atitudinea autorului fata de Hitler, de care se apropie cu o nedisimulata simpatie. Pledoaria acestuia pentru toleranta, impotriva fanatismului, intr-un moment istoric in care tribunalele germane macinau floarea ofiterimii implicate in atentat, e ridicola. Acceptiunea rudimentara pe care cineastul o da autenticitatii istorice – reproducerea de stenograme (care nu dezvaluie ce se afla in spatele cuvintelor) si reconstituirea inutila, cu actori-fantose, a unor documente cinematografice reale (executia maresalului Antonescu, incomparabil mai zguduitoare in original) - proiecteaza in derizoriu.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Curaj in linia intii / Courage Under Fire (1996), cu Denzel Washington, Meg Ryan – Marti, HBO, 16.05
    “Meditatie asupra naturii curajului militar si a adevarului istoric. […] Filmul lui Zwick ridica intrebari vitale naclaindu-le, in final, in emfaza unui ceremonial conventional. In rest, o batalie de tancuri cum nu s-a mai vazut de la Patton incoace si filmari cu 10 camere.” (Dictionar universal de filme, 2002)

    Colectionarul de oase / The Bone Collector (1999), cu Denzel Washington, Angelina Jolie – Marti, AXN, 21.00
    “Pornind de la un roman de Jefery Deaver, realizatorul, format la scoala filmului australian, depaseste penibilul implauzibil al povestii incununata de o incilcita bagatela, printr-o buna regie, mai ales in gradarea elementelor de horror.” (Dictionar universal de filme, 2002) “Un thriller care combina Rear Window [In spatele ferestrei] si Seven. […] Atmosfera creata, imaginile inspirate si interpretarile consistente ale lui Angelina Jolie si Denzel Washington ridica adesea acest thriller putin deasupra retetei hollywoodiene.” (Adam Goldberg) (All Movie Guide)

    Muschetarul / The Muskeeter (2001), cu Justin Chamners, Catherine Deneuve – Miercuri, Prima, 20.00
    “Ca stil, adaptarea este profund anacronica, invalmasind incrucisari de sabii traditionale secolului XVII, cu artele martiale asiatice (…), iar D’Artagnan invirte pistoalele pe degete precum cowboii. Hyams, care cumuleaza si functia de operator, se complace in vacarm cromatic si fast de panopticum. Daca romanul lui Dumas e frantuzesc, deci patruns de simtul umorului, editia de fata pacatuieste adinc prin lipsa de umor.” (Dictionar universal de filme, 2002)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


  5. #5
    Moderator Expert
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    BRASOV
    Posts
    19,314
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Printre colinele verzi (1971), cu Dan Nutu, Ion Caramitru, Mircea Albulescu – Miercuri, B1, 20.00
    “Fals film politist al lui Breban, dupa propriul roman ‘Animale bolnave’, pretext de atmosfera dostoievskiana, apasat livresca, de mistica exacerbata, care frustreaza opera de orice tensiune si fior de viata. Realizatorul a rezolvat simplist problema mijloacelor specifice de transpunere a cartii, prin ilustrarea unor pagini in lectura lui Dan Nutu. Rezultatul: discrepanta permanenta dintre forta de sugestie a cuvintului si lipsa de expresivitate a imaginii.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Luni / Monday (2000) – Miercuri, TVR 2, 22.10
    “Intr-o dimineata de luni, un tinar functionar se trezeste ametit intr-o camera de hotel, fara sa stie cum a ajuns acolo. Incercind sa-si aminteasca, el pune cap la cap frinturi de imagini, care-i revin treptat in minte. Isi da seama ca, pe parcursul week-end-ului, a participat la o inmormintare, apoi a baut citeva pahare in compania unor eprsoane destul de dubioase…” (PRO TV Magazin)

    Casa din vis (1993) – Joi, B1, 20.00
    “Punctul forte al materialului dramaturgic nu e naratiunea, debila ca in majoritatea covirsitoare a filmelor noastre, ci particularitatile psihologiei personajelor, care fac posibile prestatii actoricesti iesite din comun.” (Dictionar de filme romanesti, 2002)

    Cineva care sa ma apere / Someone to Watch over Me (1987), cu Tom Berenger, Mimi Rogers – Joi, PRO Cinema, 22.00
    “Claire Gregory (Mimi Rogers), mostenitoarea unei averi de milioane este intimplator martora unei crime: gangsterul Venza isi ucide cu singe rece fostul partener. Cum criminalul reuseste sa scape si Claire e in mare pericol, bogata femeie primeste protectie din partea politiei, fiind pazita fara intrerupere. Dar povestea de dragoste dintre ea si ‘ciinele ei de paza’, politistul Mike Keegan (Tom Berenger), complica lucrurile ingrozitor de tare.” (www.port.ro)
    Language is merely a difference, not a barrier.
    Io non invecchio... divento vintage!

    http://madalinamanole.ro
    14 iulie 1967 - 14 iulie 2010


 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top