Tunerii germani de la Unicates, specializati pe modificarea tehnico-estetica a simbolului numit Trabant, au modificat un exemplar din anii '50 care ajunge acum la 125 de cai.

Tunerii germani si-au facut un obicei in a lua de pe strada exemplare ale unuia dintre simbolurile fostei Republici Democrate Germane, Trabantul, si a le modifica pentru ca acestea sa devina adevarate opere de arta. Tunerii de la Unicates au mers si mai departe si a operat o schimbare estetica si tehnica radicala unui P50, model produs la finalul anilor '50. Se cuvine o precizare: Trabantul nu este o marca, asa cum tind foarte multi sa o considere, ci doar un model. Marca germana producatoare este Sachsenring, acestia producand in 31 de ani (intre 1958 si 1989) trei versiuni Trabant: P50, P600 si P601.

Exemplarul pe care il avem in fotografii este unul remodelat cu stil. Plafonul a fost decupat si ulterior inaltat cu cativa centimetri, o operatiune mult mai complicata decat pare la prima vedere. Pasajele rotilor au fost si ele largite pentru a putea primi jante OZ Racing de 15 inch pe care sunt montate pneuri de dimensiune 195/45. Ampatamentul a fost lungit la randul sau, scopul acestei modifcari fiind reprezentat de nevoia de stabilitate. Perfect normal, de altfel, in conditiile in care motorul 1.6 16v de 125 de cai putere de provenienta Volkswagen este capabil sa arunce cele modelul de 800 de kilograme la o viteza maxima de 200 de kilometri pe ora. In aceste conditii, timpul necesar pentru 0-100 km/h reprezinta o formalitate executata scurt, in 6.5 secunde. Modificarile au vizat - perfect logic - si coloana de directie si sistemul de transmisie, acesta din urma beneficiind acum de sase rapoarte.

Cei care ar putea avea dubii in privinta sigurantei rularii cu 200 de kilometri pe ora pot sa se linisteasca: pe langa faptul ca intreaga caroserie a modelului a fost inlocuita, Trabantul anului 2006 se prezinta la raport cu frane pe disc pentru toate rotile si cu sisteme ABS si ESP incluse in serie. In schimb, intre elementele optionale se numara un sistem sport de franare si amortizoarele reglabile.

La interior se distinge tapiseria din piele, material regasit si pe interiorul portierelor. In plus, marginile gurilor de ventilatie sunt cromate iar scaunele au profil supersportiv. Nu a fost comunicat un pret exact pentru creatia baietilor de la Unicates, insa acesta este un amanunt deloc interesant pentru amatorii colectiilor fine de epoca.








Aveti aici si reportajul , de pe VOX :