Trei companii şi-au anunţat candidatura la licitaţia pentru desemnarea companiei care va măsura audienţele de televiziune pentru următorii patru ani (2007-2011): Media Research din Cehia, actualul măsurător TNS-AGB şi institutul de marketing Gfk.

Măsurarea audienţei de televiziune este controlată de un comitet tehnic patronat de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţei (ARMA), asociaţie în care puterea de decizie este proporţională cu mărimea contribuţiei membrilor la fondul destinat acestei activităţi. Preşedintele ARMA este Lucia Romaniuc, reprezentantul Pro TV.

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, Ralu Filip, a cerut ARMA să respecte cel puţin două condiţii care nu sunt îndeplinite în prezent în privinţa măsurării audienţelor, şi anume faptul ca audienţa să fie măsurată pe un eşantion format din indivizi de peste patru ani, la nivel naţional, ţinând cont de migraţia reală a persoanelor plecate la muncă în străinătate şi extinderea măsurării audienţei în instituţiile publice şi în companii, în intervalul orar 8.00 – 18.00.

Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) este o organizaţie non-guvernamentală non-profit şi apolitică care cuprinde 55 de membri din rândul televiziunilor, agenţiilor de publicitate şi clienţilor comerciali din România. În rândul ARMA se regăsesc majoritatea televiziunilor şi agenţiilor de publicitate, cât şi principalii clienţi de publicitate de pe piaţa românească TV.

Serviciul de măsurare a audienţei TV, SNMATV constă în culegerea, prelucrarea şi interpretarea datelor zilnice de consum TV ale persoanelor din România în vârstă de peste 4 ani.

La jumătatea anului 2006, datele de consum TV erau culese prin intermediul unui eşantion de 1109 gospodării conţinând 3169 de persoane.

Conform dispoziţiilor Contractului SNMATV, TNS AGB Internaţional este obligat să furnizeze datele colectate de la cel puţin 1000 de gospodării. Toate receptoarele TV din aceste gospodării sunt conectate la un sistem electronic de colectare şi transmisie de date (peoplemetre) care stochează informaţia privind consumul TV şi o transmit zilnic spre
prelucrare către sediul TNS-AGB Internaţional.

Potrivit calendarului licitaţiei, elaborat de ARMA în colaborare cu CNA, compania câştigătoare a licitaţiei va fi comunicată în ianuarie 2007.