Piata televiziunilor muzicale, concurentiala si framantata, se va schimba din nou in cursul anului 2007, odata cu lansarea in Romania a canalelor VH1 si Viva si a televiziunii muzicale a trustului SBS Broadcasting, Kiss TV.

Vicepresedintele MTV Networks, Dean Possenniskie, s-a aflat recent in Romania pentru discutii cu posibili parteneri locali pentru deschiderea unui birou Viacom la Bucuresti. Viacom este unul dintre cei mai mari producatori si distribuitori de programe TV si filme din SUA. Acesta are in proiect lansarea, anul viitor, a televiziunilor muzicale VH1 Romania si Viva Romania (acesta din urma fiind un brand cumparat in 2004 de la germani). Viacom intentioneaza sa lanseze pe termen lung si televiziuni dedicate copiilor (Nikelodeon) sau familiei (Comedy Central). Vicepresedintele Possenniskie va sustine pentru Romania in fata board-ului companiei de la New York un proiect de investitii de minimum zece milioane de dolari.

Possenniskie a declarat pentru Capital ca ii va avea ca parteneri locali pe Adrian Anghel, directorul companiei care detine in prezent franciza pentru MTV Romania, si Radu Florescu, presedintele agentiei de publicitate Saatchi&Saatchi. Oficialul de la MTV Networks a confirmat ca a purtat discutii si cu grupul Realitatea TV, dar nu a confirmat intentia de a-l include in viitoarea ecuatie Viacom din Romania.

Versiunea in limba romana a MTV a fost lansata in Romania in primavara anului 2002, printr-o lovitura “sub centura” aplicata pe atunci numarului doi de pe piata muzicala, programul francez MCM detinut de trustul Lagardère. Anghel a jucat atunci un rol crucial, schimband practic peste noapte transmisia MCM cu cea a versiunii romanesti a MTV si folosind acelasi satelit si acelasi canal alocat pe retelele de cablu. Lovitura aplicata francezilor de la Lagardère a fost “cauzatoare de moarte”, programul nereusind sa mai revina niciodata in casele din Romania, prin retelele de cablu sau DTH.

Potrivit Ministerului de Finante, Music Television System SRL, compania condusa de Adrian Anghel care detine franciza pentru MTV, a realizat in 2005 o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro. Casa de vanzari de publicitate pentru MTV Romania este Media House. Printre cele mai faimoase branduri detinute de gigantul media Viacom se numara MTV Networks – MTV, VH1, Nickelodeon, Comedy Central, CMT: Country Music Television, TV Land si peste 120 de retele de distributie la nivel mondial Paramount Pictures si Paramount Home Entertainment. Viacom este listata la bursa New York Stock Exchange (VIA si VIA.B.), are aproximativ 10.000 de angajati si a avut in 2005 venituri de 9,61 miliarde de dolari.

Piata televiziunilor muzicale a fost dominata in ultimii ani de Atomic TV (rebranduit TV K Lumea), post de televiziune marcat insa de sincopele determinate de procesele in instanta, care au dus la pierderea brandului Atomic TV, si de diversele modificari de actionariat. In prezent, Atomic are o situatie neclara, compania prin care postul era operat, Noll Media SRL, schimband denumirea televiziunii in Noll TV.

TV K Lumea a vandut in aceasta vara distributia sa pe cablu grupului SBS Broadcasting, care mai detine in Romania televiziunea Prima TV si posturile de radio Kiss FM si Magic FM. Lansarea televiziunii Kiss TV este programata pentru 9 noiembrie, aceasta urmand asadar a se alatura competitiei care se anunta foarte stransa de pe piata televiziunilor muzicale. Noua televiziune va avea un public tinta declarat cuprins intre 12 si 24 de ani, avand un playlist complementar postului de radio omonim. Kiss TV va avea doua puncte de lucru in Bucuresti si inca unul la Londra, impartind cele 28 de servere cu celelalte cinci televiziuni muzicale ale trustului SBS care emit in Europa, “Voice TV”.

Lansata de un an si jumatate pe piata muzicala, Televiziunea U are un target declarat de “12-34 de ani, urban”. Televiziunea U are o imagine de produs premium cu un format de Hit Music Station. Din luna iulie 2006, televiziunea U a fost preluata in reteaua 3G Orange-World, aflandu-se pe locul patru (din 15 televiziuni difuzate pe 3G) in topul accesarilor de catre utilizatori. Televiziunea U vinde publicitate prin Arbo Media.

Intrarea Viacom in Romania si lansarea Kiss TV va reaseza piata muzicala in sondajele de audienta.

Se pregateste lansarea Kiss TV
Kiss TV isi va incepe emisia odata cu sarbatorirea a trei ani de la lansarea postului de radio KissFM, la 9 noiembrie.

Kiss TV va fi complet digitalizata, folosind echipamente de emisie HD Ready conectate permanent la cele 28 de servere din sediul de la Londra.

Semnalul se transmite prin fibra optica la cele 18 servere aflate in cele doua sedii din Bucuresti, livrand continutul in conditii identice cu celelalte cinci televiziuni muzicale pe care le detine SBS Broadcasting in Europa.

Televiziunea U se vrea un canal premium
Lansata de un an si jumatate pe piata muzicala, Televiziunea U are un target declarat de “12-34 de ani, urban” si isi doreste o imagine de produs premium, telespectatorii U fiind identificati ca fiind persoane cu nivel mediu sau ridicat de venituri. Televiziunea U are un format de Hit Music Station.

Din luna Iulie 2006, televiziunea U a fost preluata in reteaua 3G Orange-world, aflandu-se pe locul patru (din 15 televiziuni difuzate pe 3G) in topul accesarilor de catre utilizatori.

MTV Romania a Incasat 1,7 milioane de euro
MTV Romania a realizat incasari de 1,7 milioane de euro in 2005, pe o piata a televiziunilor muzicale estimata la aproximativ trei milioane de euro.

Televiziunea va fi folosita ca punct de plecare pentru lansarea, anul viitor, a televiziunilor muzicale VH1 Romania si Viva Romania (un brand pentru televiziuni muzicale puternic localizate cumparat in 2004 de Viacom de la germani) - dar si a unor televiziuni dedicate copiilor - cum este Nikelodeon – sau familiei – cum este Comedy Central.


preluare Capital