Piata media din tarile ex-sovietice il atrage ca un magnet pe magnatul australian Rupert Murdoch. Compania sa, News Corporation, a achizitionat un pachet de 49% din actiunile postului Imedi TV din Georgia, iar directorul News Corporation Europe, Martin Pompadour, a anuntat investitii majore.

Conform cotidianului georgian The Messenger, tranzactia ar putea scapa postul de interferentele politicului, manifestate recent prin critici la adresa liniei editoriale venite din partea Puterii de la Tbilisi.

Actionariatul News Corp.

Principalii actionari ai companiei sunt: Rupert Murdoch (29%), John Malone (proprietarul Liberty Media, un alt gigant al industriei media din SUA) - aproximativ 30%, si printul saudit Alwaleed bin Talal al Saud, cu aproximativ 7% din actiuni.
Celalalt actionar major al Imedi TV, Badri Patarkatsishvili, a declarat pentru sursa citata ca implicarea companiei lui Murdoch va ajuta postul sa se dezvolte mult mai repede si va garanta libertatea de exprimare.

Compania lui Murdoch detine in acest moment statii TV, radiouri, titluri de presa scrisa si agentii de publicitate in majoritatea statelor ex-comuniste: Serbia, Croatia, Romania, Bulgaria, Polonia, Rusia si tarile baltice. In Romania, compania lui Murdoch detine participatii la postul B1TV si la agentia de publicitatea News Outdoor.

Prin tranzactia mentionata, News Corporation devine primul investitor strain din mass-media din Georgia.

Nota mea: au uitat de skyItalia