Trustul lui Dan Voiculescu il ataca pe Adrian Sirbu

“Jurnalul national” a publicat ieri o ancheta despre datoriile Studiourilor Mediapro. Marti seara, “Observatorul” si Mircea Badea au prezentat pe larg, in avanpremiera, materialul. Surse din companiile de media ale lui Voiculescu spun ca trustul a reactionat la un articol aparut in cotidianul “7 plus”, care nu are nici o legatura formala cu imperiul mass-media condus de Adrian Sirbu.

Ancheta promovata de Antena 1 cuprinde doar doua elemente noi. Anume, ca Studiourile Mediapro SA au cerut compensarea datoriilor la buget cu TVA-ul pe care il au de luat de la stat si ca inspectorii fiscali urmeaza sa dea un raspuns pina pe 15 martie. In rest, “dezvaluirile” sint informatii vechi, publicate, de pilda, in “Evenimentul zilei” din 16 februarie. Este vorba de datorii in valoare de 143 de miliarde lei la bugetul de stat, pentru care conturile Studiourilor Mediapro SA au fost poprite.

“Jurnalul” mai ofera date despre actionariatul studiourilor, care sint detinute de o firma de tip “casuta postala” din Olanda, SC Media Pro BV. Sediul companiei este considerat “paradis fiscal” de cei de la “Jurnalul national”.

Mircea Badea nu se pricepe, dar se intreaba

Ancheta a fost preluata sec la “Observatorul” de marti seara. Mircea Badea, in emisiunea pe care o realizeaza, “In gura presei” a comentat pe larg (4 minute si 50 de secunde) informatiile din “Jurnalul”, prezentind ca noutati elemente vechi. De pilda, faptul ca acele controale de la Studiourile Mediapro fac parte dintr-o actiune mai vasta, care vizeaza 300 de mari debitori la bugetul statului. Badea a mai formulat o serie de nedumeriri in maniera caracteristica (“Poate nu ma pricep eu, dar...”), referitoare la felul cum TVA-ul nerambursat de stat ar putea acoperi datoriile care sint tot din TVA. In realitate, structura restantelor la buget include de regula si alte rubrici, de felul impozitelor pe venitul din salarii si penalitati.

Totul a pornit de la “7 plus”

Doua surse independente din companiile de media ale lui Voiculescu ne-au relatat ca materialele mai sus prezentate sint o reactie la un alt articol, aparut marti in “7 plus”. Fostul “National” face o comparatie intre “Saptamina Financiara”, revista economica nou-lansata de compania Jurnalul, si “Business Magazin”, competitorul deja existent pe piata de la sfirsitul anului trecut si detinut de Publimedia International, compania de reviste a lui Adrian Sirbu. Articolul ocupa aproape intreaga pagina cinci si reprezinta o comparatie net favorabila “Business Magazin”, cu titlul “Fata bogata de la PRO si fata saraca de la Antena 1”. Calificativele gen “sters”, “static”, “conservator”, “parodie penibila” si “sordid” abunda, iar articolul sugereaza ca “Saptamina Financiara” nu mai are loc in peisajul revistelor economice.

Asocierea dintre Adrian Sirbu si “7 plus” este un zvon mai vechi din piata de media. Acesta nu a fost confirmat in nici un fel. Dragos Stanca, director general la Publimedia International, editorul “Business magazin”, neaga orice fel de legatura cu articolul din “7 plus”: “Nu am nici un fel de comentarii de facut, fiindca s-a scris despre un produs de-al nostru din proprie initiativa”. Cotidianul “7 plus” a refuzat orice fel de replica pe aceasta tema.

Gabriela Firea isi spala rochia in public

Tot in decursul zilei de marti, la cabinetul lui Adrian Sirbu a sosit un fax care cuprindea o replica la articolul aparut in “7 plus”, semnat de Gabriela Firea, directorul revistei “Saptamina Financiara”. Aceasta se mindreste cu calitatea ei de “fata saraca”, daca PRO TV e “fata bogata”. “Sint reprezentanta fetei sarace de la Antena 1, scrie Gabriela Firea. Saraca, dar ingrijita, proaspata. Recunosc, preluind metafora dumneavoastra, care se doreste a fi ucigatoare, am o singura rochie si tot o singura pereche de pantofi. Dar mi le spal de fiecare data cind ies din casa. Sint saraca, dar curata”, se mindreste directorul “Saptaminii Financiare”.
Intrebata de “Evenimentul zilei” de ce a trimis dreptul la replica si la cabinetul lui Adrian Sirbu, Gabriela Firea a raspuns: “L-am trimis la toate redactiile, si la biroul lui Sirbu, spre informare. Si la “7 plus”, spre publicare”.
Dreptul la replica nu a sosit la “Evenimentul zilei” si nici in alte citeva redactii bucurestene.

Concluzia noastra

Reactionind astfel la un articol aparut intr-un ziar care nu are legatura formala cu structura media controlata de Adrian Sirbu, “Jurnalul national” si “Antena 1” s-au pus singure in dificultate, fiindca legatura magnatului de la PRO cu fostul “National” nu poate fi dovedita. Reputatia si asa subreda a Antenei 1 este alterata si mai tare, fiindca atacurile la Sirbu vin la scurta vreme dupa o campanie desfasurata impotriva lui Sorin Ovidiu Vintu. In plus, din cauza schimbarii de orientare politica de anul trecut, postul din Baneasa a fost numit nici mai mult, nici mai putin decit “oportunist”, intr-o statistica a Agentiei de Monitorizare a Presei. Chiar daca pot aduce beneficii pe termen scurt, rafuielile din presa produc, in timp, scaderi de audienta.

Copyright © 1996-2005 Evenimentul Zilei Online.