Grupul Realitatea intenţionează să emită în sistem digital în Bucureşti pe canalul 41, solicitând în acest sens o licenţă experimentală de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), în cadrul unei discuţii din şedinţa CNA din 13 iulie 2006.

Reprezentantul Realitatea Media, Alin Petran, director executiv, a precizat că Realitatea TV emite deja pe canalul 54 în sistem digital în cadrul experimentului coordonat de Radiocom, brandul Societăţii Naţionale de Radiodifuziune (SNR), unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România.

Din pricina costurilor mari ce le presupune experimentul digital derulat de Radiocom, care potrivit aceluiaşi Alin Petran nu ar avea rezultate aşa de bune cum se anticipa, Realitatea va încerca să emită digital pe cont propriu, fiind prima companie privată care anunţă public că se încumetă să facă acest pas spre digitalizare. Grupul va fi sprijinit de către o firmă care este unul dintre principalii furnizori de echipamente pentru radio şi televiziune din România, Laet Exim.

Laet Exim oferă gratuit pentru acest experiment un echipament de emisie fabricat de producătorul italian Screen Service Italia. Valoarea aproximativă a emiţătorului ce urmează a fi folosit în cadrul acestui experiment este de 100.000 de euro. Testele vizează acoperirea digitală integrală a Bucureştiului prin intermediul unui emiţător amplasat pe antena Realitatea TV din Armata Poporului (Lujerului)”.


Primul proiect-pilot al televiziunii digitale, lansat în luna decembrie 2005, a fost iniţiat de Radiocom, care a pus în funcţiune la staţia Herăstrău din Bucureşti primul emiţător de televiziune digitală din România, cu o putere de 1,3 kW, pe canalul 54 din cea de-a treia reţea naţională. Pe acest canal s-au transmis cinci programe TV: TVR 1 şi TVR 2 ale SRTv, precum şi programele posturilor comerciale Antena 1, PRO TV şi Realitatea TV.

Televiziunile private au preferat „spargerea” celei de-a treia reţele naţionale TV pe bucăţi, din cauza costurilor prea mari de implementare a DVB-T. CNA a acordat în luna mai 2006 licenţele audiovizuale din această reţea “pe bucăţi”, marilor operatori privaţi de televiziune.

Realitatea TV se anunţă a fi primul jucător privat de pe piaţa digitală de televiziune românească, încercând să emită cu sprijinul unor companii care doresc şi ele la rândul lor să pătrundă pe piaţa locală cu echipamente de broadcasting digital.