Register

Welcome to the RDI-Board Community.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.


Donate Now Goal amount for this month: 100 EUR, Received: 100 EUR (100%)
Donate to support this site...

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Silver Member Expert
    Join Date
    Jun 2003
    Posts
    2,652
    Posts Thanks / Likes

    Default 30 de milioane de euro pentru Prima TV, Kiss FM si RadioStar

    30 de milioane de euro pentru Prima TV, Kiss FM si Radio Star

    Cea mai mare investitie in mass-media romanesti: grupul SBS a preluat trustul lui Cristian Burci
    Markus Tellenbach, presedintele-director general al SBS: “Noi operam in media cu credinta ca independenta este cel mai pretios lucru”
    SBS Broadcasting, una dintre cele mai mari companii de media din Europa, a achizitionat postul de televiziune Prima TV si posturile de radio Kiss FM si Radio Star. Tranzactia a costat in total 30,3 milioane de euro. SBS si-a majorat cota de actiuni la Prima TV pina la 86%. Inainte de aceasta tranzactie, compania scandinava, cu sediul in Luxemburg, era actionar minoritar la grupul media administrat de Cristian Burci. Presedintele companiei scandinave, Markus Tellenbach, ne-a acordat ieri, la doar citeva ore dupa incheierea negocierilor cu Cristian Burci, un interviu in care a explicat ce planuri are SBS in Romania.

    Ati stabilit deja cine sint principalii dv. concurenti din Romania?
    Markus Tellenbach: (Ride) Evident, PRO TV si Antena 1, amindoua companii puternice. O sa dam o lupta acerba cu ei.
    Cu ce arme se va bate Prima TV in acest razboi dificil pentru cucerirea pietei TV?
    SBS va intari posibilitatea ca Prima TV sa achizitioneze programe, filme de calitate. In acelasi timp, la fel de importanta va fi abilitatea de a produce stiri credibile care sa fie respectate, iar postul nostru sa fie o voce auzita. Totodata, va trebui sa producem si programe pentru inima oamenilor. Cred ca profilul actual al Prima TV, axat pe publicul mai tinar, reprezinta un punct de start foarte bun pentru noi.
    Divertismentul pare sa aiba trecere mai mare la public decit stirile...
    Dar stirile si afacerile cotidiene vor avea in timp o importanta speciala. Este o evolutie. O sa cistigam respect daca intelegem ce are impact in societatea romaneasca. Haideti sa vedem ce va fi peste citiva ani! Sint convins ca societatea va avea o dorinta pentru stiri si afaceri cotidene, care sa ajute la intelegerea complexitatii schimbarilor.
    Si cu ce vor diferi stirile dv. de ale altora?
    Cred ca stirile in Romania sint prea mult focusate pe formatul de tabloid, iar noi o sa intarim si o sa ridicam calitatea jurnalelor, dar si pe cea a jurnalistilor. De asemenea, cred ca e bine sa dam importanta mai mare stirilor internationale.
    Dati-ne trei atuuri ale televiziunii dv. in lupta cu concurenta.
    1. Prima TV a facut deja munca de pionierat si vom avea un management foarte bun, care ne va permite sa ne dezvoltam. 2. Prima TV a construit un nume, un brand bun, si puterea internationala a SBS va fi benzina cu ajutorul careia masina Prima TV sa cistige cursa. 3. Talentul creativ pe care il avem si pe care il vom recruta este cheia succesului. Vom face un angajament hotarit ca sa recrutam tinere talente pentru ca ele reprezinta viitorul nostru.
    Cu ce veti mai contribui pentru inceput in Prima TV, in afara de bani si programe?
    Cu oameni. Vom trimite aici doi oameni de la SBS care vor intari grupul de management actual. Unul este expert in programe, celalalt este responsabil pe financiar-administrativ si se va ocupa de restructurarea companiei.
    Care va fi profilul telespectatorului pe care il tintiti?
    Familii tinere, care muncesc, cu copii si viata activa, interesate de prosperitatea lor economica. Tinta de virsta pentru telespectatorii nostri va fi intre 20 si 45 de ani.
    Cum priviti investitia dv. in televiziune intr-o tara in care independenta presei a fost puternic afectata pe vremea fostului guvern PSD?
    Noi operam in media cu credinta ca independenta este cel mai pretios lucru. Transformarea Romaniei este un proces continuu si desigur ca exista un bagaj nefast mostenit din trecut. Companii precum SBS, CME (n.r. - proprietarul PRO TV) trebuie sa apere jurnalistii, independenta presei, ca sa aducem mult mai multa calitate in media si in societate, pina la urma.
    Dar piata TV este viciata de concurenta neloiala a prea multor televiziuni infiintate pentru interesele unui grup sau altuia din afaceri sau politica. Cum va simtiti in acest mediu?
    Convingerea mea este ca telespectatorul este judecatorul nostru. Daca obiectivul media de care vorbiti este sa serveasca anumite interese particulare, noi nu ne opunem, nu avem nimic impotriva sa faca asta. Noi vrem ca postul nostru sa fie puternic, solid financiar, iar telespectatorul sa judece singur.
    Intr-un astfel de mediu ostil, publicitatea se da si pe alte criterii decit audienta. Nu va temeti ca nu veti atrage suficienta publicitate?
    Astazi, media electronica este de departe prea ieftina in Romania. Operatorii TV si-au dat deja batalia coborind tarifele. Dar daca vrem sa aducem calitate in programele noastre va trebui sa crestem tarifele de publicitate. Pe de alta parte, daca avem prea multa publicitate pe post telespectatorii vor fi dezamagiti. Si Romania e la limita din acest punct de vedere. Ca sa crestem, nu trebuie sa difuzam mai multa publicitate. Va trebui doar sa crestem preturile pentru publicitate. Ne bucuram insa ca astazi piata creste si, sustinuta de dezvoltarea economica si de integrarea in UE, va creste si mai mult. Deci sint optimist pentru viitor.
    In ultima vreme s-a vorbit de o posibila fuziune intre Prima TV si Antena 1 sau Realitatea TV...
    Prima TV se va dezvolta pe picioarele ei. Nu am cumparat-o ca s-o facem sa dispara. SBS este peste tot proprietara televiziunilor ei.

    Burci se retrage, SBS ii achita datoria

    In urma reorganizarii Prima TV si a achizitionarii Kiss FM si Star FM, Cristian Burci, fostul partener roman al SBS, s-a retras, se precizeaza intr-un comunicat oficial. SBS Broadcasting anunta ca a platit 22,5 milioane de euro pentru achizitionarea radiourilor Kiss si Star, iar cele 7,8 milioane de euro platite de compania scandinava au reprezentat datoria firmei Romanian Investment Development SRL, aflata in proprietatea lui Cristian Burci. (I.S.)

    SBS arunca manusa

    • Achizitia SBS este de departe cea mai spectaculoasa. In Romania, CME, compania care detine PRO TV-ul, a investit initial, in anul 1995, in jur de 20 de milioane de dolari. SBS Broadcasting este o companie cu venituri de 583 de milioane de euro in anul 2003. In urma preluarii trustului lui Burci, o actiune SBS pe bursa americana NASDAQ a crescut ieri cu 6 dolari fata de ziua precedenta.
    • SBS si-a motivat extinderea prin faptul ca piata romaneasca de media va creste puternic o data cu aderarea la Uniunea Europeana din 2007. Compania detine 17 posturi de televiziune si 20 de posturi de radio in opt tari din Europa. Astfel, are in Danemarca trei posturi TV si patru de radio, in Olanda trei posturi TV, in Suedia doua posturi TV si sapte de radio, in Belgia doua posturi TV, in Norvegia doua posturi TV si doua de radio, in Finlanda un post TV si cinci de radio, in Ungaria trei posturi TV si in Grecia un post de radio.
    • SBS, noul proprietar al Prima TV, este cel mai puternic grup care intra pe piata audiovizuala autohtona. CME, proprietarul PRO TV si Acasa, detine doar sapte posturi de televiziune in zona de est a Europei, respectiv in Croatia, Romania, Slovacia, Slovenia, Ucraina. In 2003, CME a raportat venituri de 300 de milioane de dolari.
    • Intrarea grupului scandinav in Romania va avea implicatii. Cele mai afectate pot fi statiile TV neafiliate la retele internationale, cum sint Antena 1, National TV sau Realitatea TV, pentru ca in zona de achizitii de programe competitia va fi fara mila. Vor fi avantajate retelele gen SBS, care vor cumpara un film pentru 16 posturi TV. (Emilian Isaila)

    Copyright © 1996-2005 Evenimentul Zilei Online

  2. #2
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Grupul SBS se intoarce la Prima
    Operatorul paneuropean Scandinavian Broadcasting System va cumpara Prima TV, Kiss FM si Star FM

    Omul de afaceri Cristian Burci va scapa de o grija: Prima TV. Televiziunea si posturile de radio Kiss FM si Star FM vor trece in proprietatea operatorului pan-european Scandinavian Broadcasting System (SBS). Cristian Burci are toate motivele sa fie multumit. SBS, unul dintre cei mai mari operatori din audiovizualul european, este in ultima faza de negocieri pentru a cumpara un pachet semnificativ din actiunile postului Prima TV si a prelua in totalitate compania Radio Contact Romania, care opereaza statiile radio Kiss FM si Star FM. Cristian Burci a evitat orice referire la valoarea tranzactiei. Surse din apropierea afacerii estimeaza, insa, ca achizitia celor doua statii de radio se ridica la aproximativ 21 milioane euro. Cat priveste Prima TV, potrivit acelorasi surse, transferul de actiuni se va face pe o suma simbolica. In schimb, SBS ii va plati lui Burci aproape opt milioane de euro in contul unei clauze de nonconcurenta pe o perioada de cativa ani. Cu alte cuvinte, Burci nu mai poate opera in alte statii radio-TV. Tranzactia este cu atat mai importanta, ca sa nu spunem spectaculoasa, prin faptul ca operatorul SBS, recunoscut ca o corporatie puternica in retele europene de radio, preia in totalitate doua statii. Dintre acestea, Kiss FM este una dintre cele mai puternice din tara atat ca audienta si numar de licente, cat si din punct de vedere financiar. Practic, SBS urmeaza sa cumpere societatea Radio Contact (operatorul lui Kiss FM) in portofoliul careia au fost trecute, recent, si licentele Radio Star. SBS nu este un nume nou pe piata romaneasca. Compania a devenit actionar majoritar la Prima TV, cu 86%, in primavara anului 2000, dupa ce a cumparat de la AVAB datoriile acesteia fata de Bancorex. Datoriile erau estimate la 16 milioane de dolari. La scurt timp, SBS a decis „deconsolidarea“ actiunilor de la Prima TV, astfel incat a ramas doar cu 46,5% din societatea Romanian Broadcasting Corporation (RBC) care controla Prima TV, restul de actiuni fiind detinute de Romanian Investment Development (RID), firma lui Cristian Burci. RBC detinea 80% din Prima TV, iar celelalte actiuni erau impartite intre Cristian Burci (6%), Costel Bobic (6%), Dan Fischer (7% prin intermediul unei firme) si Emil Nell Cobar (1%). In urma tranzactiei, SBS va detine in totalitate compania RBC, plus actiunile lui Cristian Burci. Conform unor surse, intr-o etapa ulterioara, grupul scandinav va cumpara si actiunile minoritarilor. Aceleasi surse estimeaza ca, in viitor, cele trei entitati, Prima TV, Star FM si Kiss FM, vor fi operate de o singura companie, proprietate 100% a SBS. Tranzactia in televiziunea Prima TV este urmarea folosirii dreptului de preemtiune de catre SBS. In momentul „deconsolidarii“, in urma cu patru ani, o clauza prevedea ca SBS sa poata cumpara sau vinde participatiunile in Prima TV. Din fericire pentru Burci, SBS a optat pentru prima varianta, ba, mai mult, a cumparat si posturile de radio ale lui Cristian Burci. Problema preluarii posturilor de catre SBS s-a pus prima data in septembrie anul trecut, fiind urmata de mai multe negocieri. In acea perioada, Cristian Burci era in discutii pentru o posibila fuziune cu Global Grup, trustul de presa controlat de salariatii Petrom. Daca Burci venea in aceasta fuziune cu cele trei posturi, Global Grup punea la bataie grupul Ziua (cotidianul, tipografia, editura si societatea de distributie), Realitatea TV, Alfa TV, Radio Total si Telegraful de Prahova. Probabil ca afacerea cu SBS, aparuta intre timp, a fost mult mai atractiva atat din punct de vedere financiar, cat si a viitorului posturilor radio-TV. Cristian Burci nu-si face bagajele definit din media. El ramane actionar la compania Global Publishing Group, care editeaza, printre altele, revistele Stiinta pentru toti, Penthouse, Ziarul, LQ. Totodata, are participari in firma Coupon Pro, companie de marketing ce va lansa curand un nou sistem de vanzari cu reduceri, bazat pe cupoane inserate in publicatii. In industria de publicitate, Burci are actiuni la agentiile Graffiti/BBDO, Global Media, Media Direction si la firmele de productie Carlo Production si Creative Vision International.

    Cine cumpara
    SBS are statii TV in Olanda, Danemarca, Suedia, Finlanda, Ungaria, Norvegia si Belgia. De asemenea, opereaza 53 de posturi de radio in Suedia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Olanda si Grecia. In Olanda, detine si ghidul de programe Veronica Magazine, cea mai mare publicatie saptamanala olandeza cu un tiraj pe editie de 1,1 milioane de exemplare. Compania este cotata la bursa, iar in 2003 a avut venituri de aproape 582 milioane de euro.

    Ce se vinde
    Prima TV a fost lansata in anul 1997, pe fundamentul fostului Amerom TV, cu intentia de a deveni concurent direct al Pro TV. Postul a dezamagit din punctul de vedere al rezultatelor de audienta. Cu toate acestea, Prima TV avea , o cota de piata in 2004 de 5,5% in prime time.
    Deci primaTV e vanduta la modul : cumperi 2 si primesti 1 gratis .
    Super ...

  3. #3
    Banned
    RDI - Board Banned Avatar

    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    28
    Posts Thanks / Likes

    Default

    Prin achizitia Prima TV, SBS Broadcasting ar putea schimba fata televiziunii in Romania. Aceasta reprezinta prima implicare masiva pe piata autohtona a unei companii specializate in televiziune, cu rezultate bune si foarte bune in tarile occidentale.
    Strategia de atragere a publicului si obiectivele pe diferite termene ale Prima TV nu au fost inca stabilite fiindca preluarea este deocamdata in stadiul formalitatilor. Peter Thrane, noul CFO (Chief Financial Officer - director financiar), a venit miercuri in Romania pentru a incepe preluarea.
    Prima masura luata de Thrane a fost dobindirea dreptului de semnatura, care ii va permite sa conduca afacerile Prima TV pina la venirea lui Christoph Buerge, cel care ocupa postul de COO (Chief Opperations Officer - director general). Functia a fost ocupata pina in decembrie de Peter Marshall, caruia insa i-a expirat contractul. Buerge nu poate inca sa-si ia postul in primire pentru ca este sub contract la o divizie locala a SBS din Elvetia. Cristian Burci si-a dat si el demisia din functia de CEO (Chief Executive Officer - director executiv) dupa ce a cedat actiunile.
    Surse din Prima TV afirma ca, in momentul de fata, alte personaje importante din organigrama postului asteapta confirmarea in functii sau anuntul de despartire.
    Pasii previzibili, dupa limpezirea organigramei, sint stabilirea unui plan de afaceri si realizarea unui studiu de piata, care ar urma sa identifice mai clar publicul interesat pentru Prima TV si sa detalieze preferintele acestuia.

    Intentiile probabile

    In interviul publicat joi de “Evenimentul zilei”, boss-ul SBS Markus Tellenbach afirma ca noua televiziune Prima va avea ca public-tinta populatia urbana, cu o educatie peste medie, cu virste intre 15 si 44 de ani. Pe pagina de Internet a SBS, la sectiunea rezervata Prima TV se spune ca postul va avea ca obiective “o oferta de programe noi, inovative si trendy”. Desi aflate doar in stadiul de principiu, declaratiile profileaza Prima TV ca un potential rival pentru liderul actual al pietei audiovizuale, PRO TV. Suprematia acestuia se manifesta mai ales in rindurile publicului mai tinar, interesant pentru cumparatorii de spatiu publicitar (18-49 de ani).

    Schimbari din mers

    Conform surselor contactate, in jurnalele de stiri ale Prima TV nu au avut loc deocamdata modificari. In interviul mentionat, Tellenbach spunea ca jurnalele din Romania sint “prea apropiate de formatul tabloid” si ca isi doreste “credibilitate” pentru stirile de pe Prima TV. Probabil ca intr-un viitor Prima va acorda mai multa atentie informatiilor utile si de interes general (politice, economice, externe) si mai putina faptului divers (crime si alte infractiuni). Insa la CVI (Creative Vision International), casa care produce aproape toate show-urile de pe Prima, schimbarile au inceput. Desi nu si-a anuntat inca implicarea in structura de actiuni a firmei, SBS Broadcasting si-a facut simtita prezenta printr-o serie de schimbari organizatorice care au pus pe jar producatorii si redactorii din CVI. O serie de show-uri, precum “Kensky”, se afla in pragul desfiintarii, daca nu vor realiza in viitorul apropiat ratinguri constante de peste doua puncte. Pe holurile companiei se vorbeste despre o serie intreaga de proiecte noi, printre care un posibil show cu public al lui Catalin Maruta, acum la Tonomatul DP 2. SBS a investit deja in proiectele de succes existente. Am putut vedea, la revenirea “Cronicii circotasilor”, un studio imbunatatit, care a adus o medie de peste 8 puncte de rating.
    In privinta filmelor de pe Prima TV, beneficiile pe care le-ar putea aduce forta de retea a SBS in viitorul apropiat sint incerte. Asta pentru ca marii distribuitori, ca Fox sau Warner, au deja deal-uri pentru difuzarea blockbuster-elor pe PRO TV sau Antena 1.

    Viitorul mai indepartat

    SBS va stabili planul de bataie si va face schimbarile importante in timp. O relansare a postului, cu rebranding (schimbare de imagine, sigla si eventual chiar nume) nu se preconizeaza mai devreme de citeva luni. De pe urma achizitiei sint insa de asteptat, pe termen mai lung, o politica mai coerenta de programe si o oferta alternativa. Altfel spus, stiri, show-uri si dezbateri foarte diferite fata de cele care se vad acum pe piata.

 

 

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 17
    Last Post: 23rd June 2006, 11:34
  2. Replies: 0
    Last Post: 10th August 2005, 03:10
  3. Replies: 2
    Last Post: 11th March 2005, 10:47

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Back to Top