Trei televiziuni pentru copii au primit licenţe audiovizuale în şedinţa din 3 iulie 2006 a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), una pentru SC Nouă Plus TV SRL pentru postul de televiziune 5PLUS TV şi două licenţe ale societăţii Galu Communication SRL, pentru 2 BBaby TV, respectiv 4 Teen Wave.

Ovidiu Miculescu, administratorul societăţii 9 Plus TV SRL chiar a declarat că „vremea televiziunilor generaliste a început să treacă, în acest moment românia având nişă pentru sport, muzică, ştiri”. Emergenţa pieţei audiovizuale, în general, şi a televiziunilor de nişă, în special, a făcut ca cererea de posturi de televiziune specializate să crească, iar oferta acestui tip de serviciu audiovizual să vină în întâmpinarea nevoilor pieţei.

Programul 5 Plus TV, se vrea un post de televiziune tematic, adresat copiilor între 6 şi 15 ani, înscrişi în învăţământul preliceal, proveniţi din familii cu venituri medii şi peste medie, din zone urbane. O televiziune pentru adolescenţi care să cuprindă şi filme de lung-metraj şi seriale şi desene animate, dar şi programe interactive, educaţionale.

Noua televiziune va fi concepută în paralel cu televiziunea generalistă 9 Plus TV care a primit o licenţă pentru satelit acum două săptămâni, în care se vor investi între 12 şi 14 miloane RON şi care va fi gata de emisie pe 1 iunie 2007, potrivit declaraţiilor aceluiaşi Ovidiu Miculescu.

Programele postului TV sunt construite pe metafora „Oraşului Copiilor”, un concept unitar care se bazează pe faptul că toate emisiunile vor fi construite pe aceeaşi idee a unui loc special în care copii să se simtă bine. Grila de programe presupune, astfel, mult divertisment şi multe emisiuni educaţionale, interactive. Din totalul programelor ce urmează a fi difuzate, 51,8% vor fi producţii româneşti, programele educaţional-culturale ocupând 28% din grilă, cele de divertisment 41,6%, iar filmele seriale şi de lung-metraj – 30,4%.

Spoturile publicitare vor fi inserate numai pentru anumite tipuri de produse, selectate în funcţie de principiile postului.

Televiziunea va emite între orele 7 şi 22, în timpul săptămânii şi între 7 şi 23, în weekenduri.

În privinţa celor două televiziuni surori, „BBaby TV” şi „4 Ten Wave”ale SC Galo Communication SRL, firmă înfiinţată în iunie 2006, şi a cărei acţionari sunt Gene Moshe Levi (Israel) cu 75% şi Rădoi Emilia cu 25%, acestea se adresează copiilor între 1 şi 12 ani, în cazul 2 BBaby, şi între 6-7 şi 14 ani, în cazul 4 Teen Wave.

2 BBaby va difuza programe realizate într-un studio propriu din România în proporţie de 34%, cu 50% din programe producţii autohtone, cu accent pe filme şi seriale (46%), programe educativ-culturale (39%) şi programe de divertisment (15%).

4 Teen Wave va avea un procent de 70% din programe realizate în România, dintre care aproape 100% realizate în studiourile proprii. În schimb, programele informative vor ocupa un loc semnificativ din grila acestui post (5%), pe lângă filme (24%), divertisment (15%), programe educative şi culturale (56 %).

Interactivitatea va ocupa un loc semnificativ în grila noilor programe, postul 4 Teen Wave acordând prioritate unor emisiuni precum „Fără Droguri” sau unor producţii care se adresează adolescenţilor în care vor fi invitaţi psihologi, doctori, specialişti în diverse domenii de interes pentru acest segment de public.

Compania Galo Communication a estimat nivelul investiţiilor din primii patru ani în acest dublu proiect la şapte milioane RON (aproximativ două milioane Euro), veniturile preconizate pentru anul 2009 ridicându-se la 500.000 RON.

Toate cele trei televiziuni vor fi disponibile pe cablu, reprezentanţii companiilor aflându-se deja în negocieri cu marii operatori de CATV din România. Galo Communication se află în discuţii cu platforma digitală Boom care poate oferi servicii de ridicare la satelitul Amos 2.

Compania SC 9 Plus TV SRL este administrată de Ovidiu Miculescu, cunoscut om de radio, directorul executiv al grupului Europe Developement International, acţionarul Europa FM şi Radio XXI şi totodată preşedinte al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA).

Acţionarii companiei SC Galo Communication SRL nu au o activtate de notorietate în audiovizualul autohton.