Ora de difuzare a meciurilor de fotbal este din ce în ce mai importantă pentru telespectatori, audienţele crescând la meciurile transmise seara mai degrabă decât la cele difuzate după-amiaza, potrivit celui mai recent studiu Initiative ViewerTrackTM, citat într-un comunicat de presă.

În cele 28 de ţări care au constituit obiectul studiului realizat de Initiative, media audienţei meciurilor desfăşurate în Germania în 2006 a scăzut cu 14 % faţă de nivelul înregistrat în Franţa, în 1998. Această ediţie a fost ultima Cupă Mondială disputată pe continentul European, având ore de transmisie similare cu cel din Germania.

Cu toate acestea, media audienţei la meciurile de după-amiază a scăzut cu 38 %, ceea ce echivalează cu o pierdere de 21 milioane de telespectatori. Scăderea majoră a audienţei generale se datorează în mod special diminuării audienţei meciurilor difuzate în timpul zilei. Această comparaţie nu poate fi aplicată şi în cazul Japoniei sau Coreei de Sud datorită diferenţelor de fus orar ale ţărilor care au găzduit ediţiile respective ale Cupei Mondiale.

La debutul Cupei Mondiale 1998 din Franţa, telespectatorii nu manifestau preferinţe diferite între meciurile programate după-amiaza şi cele difuzate seara. Derby-urile difuzate seara târziu, în timpul perioadei de maximă audienţă, au determinat cele mai importante creşteri ale audienţei. Studiul demonstrează că procentul telespectatorilor a crescut la nivel global cu 18 % pentru meciurile din timpul serii comparativ cu cele din timpul zilei.

La campionatul din Germania 2006, telespectatorii sunt mult mai influenţaţi de ora de difuzare a meciurilor. Astfel, cu 28 % mai mulţi telespectatori vizionează meciurile difuzate la începutul serii comparativ cu cele difuzate in timpul zilei. De asemenea, cu 27% mai mulţi fani ai fotbalului urmăresc meciurile difuzate la orele târzii ale serii comparativ cu cele disputate la începutul serii.

În România, pe targetul 4+ naţional, rating-ul mediu obţinut până în acest moment a fost de 4% în intervalul 10:01-17:00, 1,6% în intervalul 17:01-19:00, 9% în intervalul 19:01-22:00 şi 6.3% în intervalul 22:01-24:00.

Aşadar, românii s-au uitat mai mult la meciurile difuzate în prime time decât la cele difuzate în a doua parte a serii (22:01-24:00).